Inhoud blog
  • Eerste serieproductie van een elektro-auto in Europa
  • Lidl laat klanten elektrisch rijden tot 2015 voor 5 euro
  • UNIFORME LAADSTEKKER IN VLAANDEREN VOOR PUBLIEKE OPLAADINFRASTRUCTUUR ELEKTRISCHE VOERTUIGEN
  • Belgisch masterplan Elektrische Mobiliteit bijna klaar
  • Test met Belgische vloot Golf Blue-e-Motion van start
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    ELEKTRISCHE AUTO's--LICHTE BESTELWAGENS---SCOOTERS---MOTO's---FIETSEN--BEWEGINGSTOESTELLEN
    {TITEL_VRIJE_ZONE}

    Gecoördineerde aanpak nodig
    Elektrisch rijden kan een uitstekende kans en opportuniteit voor ons land zijn om de automotive industrie een impuls te geven, de productie van alternatieve energie uit te vergroten en een nieuwe mobiliteits-industrie te realiseren.

    Elektrisch rijden is weliswaar erg actueel maar de initiatieven zijn (nog) erg gefragmenteerd, te klein van schaal en te weinig gecoördineerd in de Europese landen. De federale overheid en onze Gewesten hebben voldoende kennis en mogelijkheden in huis om nieuwe elektrische voertuigproductie met nieuwe toeleverindustrie (al dan niet geïmporteerd) te initiëren.

    Foto
    Foto
    Mijn favorieten
  • Energy Efficient Electrical Car - E3Car Project
  • Mijn favorieten
  • elektrische wagens evolutie
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Elektrische auto
    Duurzame invoering van elektrische voertuigen
    PLATFORM VOOR ELEKTRICH RIJDEN
    16-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Universele oplaadpas voor elektrische auto's in Nederland

    Het opladen van een elektrische auto is makkelijker geworden.

    Als eerste land ter wereld introduceert Nederland een systeem waardoor een oplaadpas toegang geeft tot elke openbare laadpaal in het land. Welke gemeente of organisatie de oplaadpas ook heeft verstrekt en ongeacht wie de laadpaal heeft geplaatst: de accu van de elektrische auto kan gewoon opgeladen worden. Interoperabel heet dat. 

    ICT-bedrijf Logica knoopte de verschillende informatiesystemen aan elkaar met Cloud technologie. Dankzij deze techniek kan elke laadpaal de diverse laadpassen herkennen waarmee het oplaadproces gestart kan worden. Logica verwacht dat ook andere landen interesse hebben in deze techniek.

    bron: Autointernationaal

    Foto's:

    Paal

    Met een oplaadpas kunnen bezitters van een elektrische auto overal opladen.

    16-09-2011 om 17:39 geschreven door Philippe Decrock  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proeftuinproject EVA-consortium : uitrol laadinfrstructuur
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Proeftuinproject EVA-consortium(*) goedgekeurd,
    uitrol van laadinfrastructuur en testfase van
    elektrische voertuigen kan starten in Vlaanderen

    (*) Electric vehicles in action

     

     Vorig jaar besliste de Vlaamse regering middelen vrij te maken voor een proeftuin rond elektrische voertuigen. Consortia of kenniscentra die interesse hadden om mee te stappen in de Vlaamse proeftuin rond elektrische voertuigen, konden een voorstel indienen bij het Instituut voor Wetenschap en Technologie (IWT). Minister van Innovatie Ingrid Lieten keurde vandaag een aantal projecten in dit kader goed, waaronder het EVA-consortium. De kernpartners EANDIS, 4IS NV-BLUE CORNER, FEDERAUTO, TELENET en VUB lichten de doelstellingen toe en het belang voor de ontwikkeling van duurzame mobiliteit in Vlaanderen.

    Elektromobiliteit staat op de drempel van de introductie, maar komt – ondanks belangrijke inspanningen vanuit verschillende sectoren – toch moeilijk op gang. De transitie in Vlaanderen naar elektrisch rijden met nieuwe types auto’s en tweewielers (inclusief fietsen) heeft dus een extra stimulans nodig, ook voor de vele bedrijven in de autohandel en –reparatie die klaar staan met de eerste elektrische modellen.

     

    Het is belangrijk dat een voldoende groot open ecosysteem wordt opgezet, dat vanuit de praktijk aantoont wat de reële drempels zijn, en vooral, hoe deze overwonnen kunnen worden via een specifieke aanpak, uit te testen via de verschillende projecten in het EVA-platform. 

     

    Om dit te realiseren wordt er in de komende weken en maanden een uitrol van laadinfrastructuur voorzien van 220 laadpunten op 71 laadeilanden (specifieke parkingplaatsen met twee laadpalen die elk twee elektrische voertuigen kunnen laden met faciliteiten zoals internet-WIFI) in een veertigtal steden en gemeenten en semipublieke plaatsen, gekoppeld aan een testfase (monitoring-datalogging via VUB-VITO) van een 150-tal elektrische vier- en tweewielers (personenwagens, bestelwagens, elektrische scooters en fietsen) gedurende de duurtijd van het proeftuinproject (3 jaar) in samenwerking met verschillende gekende bedrijven die investeren in elektrische voertuigen.

    Hierbij zijn naast de kernpartners in het EVA-consortium ook diverse organisaties, onderzoeksinstellingen en bedrijven betrokken als partner om de testomgeving, smart grid en testpopulatie vorm te geven in de verschillende deelprojecten van het consortium (ELECTRABEL- VITO-UGENT ( iKNOW & POWER LINK) – bPOST – VAB – TOTAL – COFELY – EDUCAM  – eNOVATES – BE-CHARGED – IKEA - ARTEXIS (ANTWERP & FLANDERS EXPO) – COLRUYT – SOWEPO – MANUS – VOLVO LOGISTICS - GGE GHISTELINCK – INELTRA - ASBE/AVERE – IBBT - FLANDERS DRIVE - FLANDERS SMART HUB – ESRI - het VIM - de provincies West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen en Antwerpen)

    Het EVA-consortium wil met de verkregen subsidies via het IWT de aanzet geven om in de Vlaamse regio de sokkel of basis te leggen voor verdere uitbouw, onderzoek en gebruik van elektrische mobiliteit om toekomstgericht de nieuwe activiteiten en businessmodellen die hieruit zullen groeien ten volle kansen te geven. Ook de mogelijkheid  om samen met de andere Gewesten ,Wallonië en Brussel, en de buurlanden te kunnen werken aan de inter-operationaliteit van laadinfrastructuur , standaardisering  (stekkers, beheer en gebruik batterijen), smart grid en de verkoop, huur en gebruik van elektrische voertuigen wordt onderbouwd  .

    De kernpartners zullen op geregelde tijdstippen communiceren over de voortgang van de ‘living lab’.

     

    16-09-2011 om 17:28 geschreven door Philippe Decrock  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Foto

    Archief per week
  • 17/12-23/12 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 14/11-20/11 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 26/10-01/11 2009
  • 05/10-11/10 2009

    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    {TITEL_VRIJE_ZONE}

    Foto

    ELECTRIC MOBILITY LINKS
  • EVworld
  • Nederland
  • wat is een elektrisch voertuig
  • Frankrijk
  • Frankrijk(2)
  • Belgique
  • Duitsland
  • Duitsland (2)
  • Overzicht elektrische modellen
  • Bedrijfswagens ( NEWTEON)

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs