Deze dag was ik vooral bezig om onze game in oculus go te testen.
Ten eerste moest ik een build maken op onze oculus go. Sinds wij dit dat kunnen gebruiken voor verdere testing van andere features.
Maar eerst was er een probleem dat ik geen build kon maken voor de oculus go.
Het bleek dat er geen oculus go profiel aan werd toegewezen. Dit was logisch sinds wij niet waren aan het werken in oculus go voorheen deze build.
Ten tweede heb ik ervoor gezorgd dat men kan teleporteren sinds de oculus go met een touch werkt en niet met sticks zoals bij de oculus rift. Nadat ik het ingevoerd had kon ik verder met testen en heb ik gemerkt dat de fps in de game niet stabiel was bij het teleporteren en het bewegen van de camera.
Ten derde moest ik de reden vinden voor deze fps drops. Hiervoor moest ik een profiler aan toevoegen om het probleem te vinden. Dit laat simpelweg zien in stappen wat er gebeurt in uw scène zodat men het probleem kan vinden. De eerste reden was dat de background voor een deel voor fps drops zorgde. De tweede reden was dat de pathfinding te zwaar kon zijn. Dit zijn een van de redenen die misschien grotendeels voor de fps drops zorgden.
Ten slotte bij het opstarten van de build heb ik gemerkt dat de loading time veel te lang is. Wij zullen morgen ervoor zorgen dat we de loading time kunnen reduceren.
|