aniwayopreis2020
Inhoud blog
  • Dag 116 – Zondag 04-10-2020 – Kade Blauwe Kei - Bryac
  • Dag 115 – Zaterdag 03-10-2020 – Kade Blauwe Kei
  • Dag 114 – Vrijdag 02-10-2020 – Kade Mol Donk – Kade Blauwe Kei D
  • Dag 113 – Donderdag 01-10-2020 – Kade S10 Herentals – Kade Mol Donk
  • Dag 112 – Woensdag 30-09-2020 – Kade Emblem – Kade S10 Herentals
    Archief per week
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek
  • reisverslag

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Reis 2020. Wegens corona-beperkingen NIET naar Berlijn!
    25-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 77 – Dinsdag 25-08-2020 – YH Diksmuide

    Deze morgen weer wakker geworden met regen.  Het ziet er grijs en grauw uit met veel wind.  Te zien aan de zittingen van de kuip heeft het vannacht niet geregend. We hebben dan maar weer enkele spelletjes gespeeld met de dames en wat gelezen.  Op de middag bakte Annie pannekoeken en die gingen er vlotjes in. Namiddag zijn we naar de IJzertoren geweest.

         

    De IJzertoren, de Pax-poort en een zicht op Diksmuide vanop het dakterras van de Ijzertoren.

    Er waren er een paar die veel vragen hadden bij de getoonde beelden in het museum. Daarna nog naar het Provinciaal Domein de IJzerboomgaard geweest waar ze een tijd in de speeltuin hebben kunnen spelen. We werden daar natuurlijk op een fikse bui getrakteerd maar Rho en Kara hadden ondertussen “onderdak” gevonden in het huisje van het speeltuig terwijl wij net in de luwte van enkele bomen op een bank onder onze paraplu hebben kunnen schuilen.  De bui duurde enkele minuten en toen kwam de zon er alweer door en met de strakke wind was alles binnen de kortste keren droog.  Gezien het de rest van de dag dan weer droog en dan weer nat was hebben we Rho en Kara nog wat lees- en rekenoefeningen en een dicteetje laten maken tijdens de afwas en als beloning hebben we een tekenfilm laten kijken.

    25-08-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    24-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 76 – Maandag 24-08-2020 – VVW Westhoek – YH Diksmuide

    Het heeft tegen de morgen aan wat geregend maar nu was het droog. We vertrokken vandaag met onze twee matrozen te 10:25 uur richting Diksmuide. Toen we net de haven verlaten hadden kwam er nog een boot achter ons aan gevaren. Er zaten veel vissers langs de kant vandaag dus was het een beetje uitkijken.  Onderweg heeft Rho een tijdje gevaren en dat viel best mee.  Toen we aan de Tervaetebrug arriveerden werd deze onmiddellijk voor ons bediend. 

        

    De Tervaetebrug. Bij de IJzervaarders. Enkele beelden uit de stad Diksmuide met de Handzamevaart,

       

    Het stadhuis, het stadspark, de Vismarkt.

    Eenmaal deze burg een stukje voorbij kruisten we nog eens de Watertruck IX en iets verder de autonoom varende Watertruck X.  Later vernam ik van de havenmeester van Diksmuide dat deze schepen grond vervoeren van hier iets verderop naar Oostende. Ze zouden telkens maar een 300 Ton per rit vervoeren.  Ik had voordien al gemerkt dat ze maar een diepgang van 1,5 meter hadden en zodoende maar op de helft van hun inzinkingsmerk zaten. We kruisten onderweg ook nog een huurboot. Te 12:30 uur arriveerden we aan YH Diksmuide bij de IJzervaarders waar we een plek helemaal vooraan aan het havenkantoor toegewezen kregen.

    Na de middag hebben we de stadswandeling gedaan en na het avondeten zijn de dames nog gaan rollerskaten met Annie terwijl ik met de fiets terug naar Nieuwpoort ben gereden om de auto op te halen.  Onderweg een goed boom uitgezocht om te schuilen voor een fikse bui en na 10 minuten was de bui over en kwam de zon er alweer door. De zon voor mij en de bui achter mij gaf als resultaat een perfecte en volledige regenboog over de polders.

    24-08-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    23-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 75 – Zondag 23-08-2020 – VVW Westhoek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Bezoek van Kim, Dirk, Kara en Hendrik en Kris, Danny, Wietse en Rho.  Rho en Kara gaan deze week met ons mee varen. Namiddag zijn wij met z’n allen naar het strand geweest. Het was winderig maar zonnig maar af en toe schoven er wolken voor de zon.

    Zand was er natuurlijk weer genoeg en met die wind raakte het overal in en tussenin. Echt veel volk was er niet dus was er zeker afstand genoeg tussen de “bubbels”. An dit strand komen veel kite-surfers bijeen. Op een gegeven moment telden we ze op het stuk strand dat we van onze plaats zagen een veertig tegelijk. Enkele ervan waren serieus ver op de zee. Eenmaal is er een van die nieuwe marine-helikopters overgevlogen die net boven de zee noordwaarts langs de kust vloog. ’s Avonds zijn we in de Ark gaan eten en het was zoals altijd weer lekker.

     

    23-08-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    22-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 74 – Zaterdag 22-08-2020 – Steiger Leffinge – VVW Westhoek

    Deze morgen passeerde rond 09:15 uur een jacht richting Nieuwpoort. Gezien Annie nog naar de bakker was konden we er niet samen mee door varen. Misschien moeten we straks aan de volgende brug wel wachten omdat die nog maar pas open geweest is. Een kwartiertje later konden we dan vertrekken.  Toen we aan de volgende brug kwamen (Slijpebrug) en een aanvraag tot opening deden werd die onmiddellijk bediend. In mijn vaaratlas staat dat het hier blokvaren is maar daar blijkt althans vandaag niet het geval te zijn.  Ook de volgende brug (Rattevallebrug) werd zonder verpinken bediend en toen we aan sluis St Joris kwamen kregen we de melding dat de sluis voor de andere zijde open stond en er twee jachten zouden invaren en dat het dan aan ons was. De boot die voor ons doorgevaren was lag ook voor de sluis te wachten. Tijdens het wachten voor de sluis was het moeilijk op de plaats te stil te blijven liggen.  Er stond een strakke wind die ons de ene keer naar stuurboord en enkele tellen later naar bakboord blies.  We moesten toch wel een kwartiertje wachten voor de anderen uit de sluis waren en wij binnen konden.

       

    Mooi plaatsje aan de buitenkant. Rondvaartboot op de Ijzer aan de Uniebrug. Beeld langs de IJzer.

    Eenmaal door de sluis hebben we de havenmeester van VVW Nieuwpoort opgeroepen die ons onmiddellijk een mooi plaatsje aan de binnenzijde van de eerste vingersteiger toewees, hielp met het aanleggen en de elektriciteitskast klaar maakte om aan te sluiten.

    Na het middageten zijn we weer de auto gaan ophalen in Leffinge en dit via de nrs 70.10.46.1.54.21.50.84. Via het jaagpad langs de IJzer reden we tot Mannekesvere waar we de IJzer overstaken en aan de overkant verder reden.  Vervolgens door de polders naar Slijpe en zo verder naar Leffinge. Het ritje was 16 km lang.

    Toen we terug aan de haven arriveerden was het net 16.00 uur en was het tijd om naar het havenkantoor te gaan. De havenmeester is Daniel die we enkele jaren geleden op onze reis naar de Somme hebben leren kennen. Hij had toen nog zelf een boot en wij hebben toen enkele malen met hun dubbel gelegen. Op een van die dagen dag we naast mekaar lagen was hun hondje nog tussen onze beide boten in het water gevallen maar gelukkig hebben we hem op het droge gekregen en had hij er niets aan over gehouden.

    Nu is Daniel al een drietal jaren havenmeester hier en ondertussen heeft hij zijn boot verkocht gezien zij praktisch niet meer gingen varen en er veel onderhoud aan begon te komen. Het was een prettig weerzien en hij herkende ons onmiddellijk. Hij bleek ook regelmatig onze blog te lezen.

    Na het water tanken hebben hebben we nog een ritje naar Nieuwpoort-Bad gemaakt. Je moet hier ook als fietser op veel plaatsen een mondmasker dragen en het hele stuk langs de vaargeul naar de binnenhavens is verboden terrein voor fietsers. Het is hier niet prettig meer om te fietsen. We zijn dan maar na een terrasje terug naar de boot gereden.

    22-08-2020, 21:12 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 73 – Vrijdag 21-08-2020 – Steiger Leffinge

    Goed geslapen hier. Deze morgen was er al wel vroeg verkeer op de baan langs het kanaal. Deze morgen eerst een baguette gaan halen en dan aan het ontbijt.  Het was een beetje grijs deze morgen en er stond nogal een strakke bries.   Het zal niet te warm worden vandaag denk ik.  We besloten om hier vandaag nog een dag te blijven liggen en zijn na de middag nog in de buurt gaan fietsten.  Het werd weer een ritje van 35vkm van Leffinge naar Oostende, dan over de zeedijk naar Mariakerke en Middelkere en via Wilskerke terug naar Leffinge.  We fietsten langs de nrs 84.83.20.11.15.4.85.45.74.74.52.77.75.80.60.44.59.19 en terug naar 84. 

      

    Het park in Oostende.  Het havendok voor de zeilboten.  Kunst op de pier.

    Op de zeedijk en ter hoogte van de haven van Oostende liep nogal wat volk rond zonder dat het er echt druk was.  Op het strand was het helemaal niet druk, vrije plaats genoeg.  Er stond dan ook een stevige bries die mooie golven produceerde die voor spektakel zorgden op de golfbrekers. 

      

    Strakke bries die mooie golven maakt. Het bijna lage strand van Mariakerke. Op weg naar de melkmachine.

    De strakke bries zorgde er ook voor dat we het hele traject op de zeedijk van Oostende tot iets voor Middelkerk stevig moesten trappen om vooruit te komen.  Mensen die hun stranddeken op het strand wilden uitspreiden hadden hier heel wat last mee.  Op het stand tussen Oostende en was er zo goed als geen kat te bespeuren.  Tussen Wilskerke en Leffinge kregen we nog een opstopping te verwerken. Gezien het bijna melktijd was stond aan een weide tegenover een boerderij een kudde melkkoeien te wachten om over te steken. Toen we uit de bocht kwamen was de draad net over de weg gespannen en de eerste koeien waren al aan het oversteken. Het waren er 110 en aan het tempo dat een koe voort tjokt duurde het toch een tijdje eer de laatste de overkant had bereikt.

    Toen we terug aan de steiger kwamen lagen we er weer alleen, de boot die net na de middag was toegekomen was terug vertrokken.

    21-08-2020, 19:42 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 72 – Donderdag 20-08-2020 – Steiger Oudenburg – steiger Leffinge

    Wakker geworden van het getik van regendruppels op het dak.  Ze hadden voor vandaag 30 ° voorspeld met mogelijk af en toe een buitje maar hier is het grijs overtrokken met constante lichte regen.

    Toen wij deze morgen net gegeten hadden kwamen er uit de richting van de Plassendalesluis een vrachtschip en een tot rondvaartboot verbouwd vrachtschip aangevaren. Aangezien je hier een aantal bruggen in convooi moet varen moesten we hiervan profiteren om, zonder te moeten wachten, mee door de bruggen te kunnen.  De andere drie boten die hier vannacht lagen gingen ook net vertrekken maar dan in de andere richting. Toen de vrachtschepen gepasseerd waren hebben wij achter hun aangesloten.  Aanvankelijk onder paraplu maar al gauw stopte het met regenen.

        

    Steiger en molensite te Leffinge. Kunstwerk in Zandvoorde.

    Met het vrachtschip voorop werden de ophaalbruggen zodanig bediend dat we nergens moesten wachten en na een uurtje en na de Zandvoordebrug, de Gistelbrug en de Leffingebrug te zijn gepasseerd legden we aan de steiger van Leffinge aan.  Er lag geen enkele boot aan de steiger en wij hebben ons helemaal vooraan zo ver mogelijk van de brug gelegd om zo weinig mogelijk lawaai van het verkeer over de brug te hebben.  Naast het kanaal ligt aan de overkant wel een weg waar wat verkeer over komt maar dat is over de hele lengte van het kanaal het geval.  Te 10:05 uur lagen we vast.

    Na het middageten zijn we gaan fietsen.  Van Leffinge via Stene, Konterdam en Zandvoorde naar Oudenburg over  de nrs 84.17.46.97.15.11.94.60.29.66. We zijn langs plaatsen gekomen waar we enkele jaren geleden ook al langs gefietst hebben en verschillende gevaarlijke oversteekplaatsen zijn nu weg gewerkt met bruggetjes en een tunnel. Bij ons vertrek zijn we niet veel fietsers tegen gekomen maar tegen het einde aan, het is ondertussen mooi warm weer geworden is het veel drukker geworden. Op het einde van de rit hebben we de auto weer mee verder genomen naar Leffinge.

    20-08-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 71 – Woensdag 19-08-2020 – Steiger Oudenburg

    We blijven hier nog maar een dag liggen en maken vandaag nog een fietstocht in de buurt.  Het werd er eentje van 38 km langs de nrs 62.2.38.45.35.32.64.30.34.42.48.63.68.18.88.13.58.94 en 60? We reden door het polderlandschap langs beken en vaarten, over kleine kerkpaadjes door de velden en over de oude spoorbedding van de lijn Torhout-Oostende. Van Oudenburg ging het via Ettelgem, Zerkegem, Bekegem, Eernegem, Ichtegem, Moere, Gistel, Snaaskerke en terug Oudenburg. We zagen vandaag weer meerdere oude windmolens waarvan er enkele “onthoofd” waren, ttz de molenkop met de wieken was bij enkele verdwenen. Degene die nog compleet waren zagen er goed onderhouden uit maar geen enkele ervan draaide. In Ichtegem staat het standbeeld van de “Kasseilegger”.  Volgens het informatiebord op het pleintje was Ichtegem hiervoor gekend.  Er waren hier verschillende families waar meerdere leden ervan het beroep uitoefenden. Op een gegeven moment waren er hier 70 kasseileggers actief. Meerder waren tot ver in het buitenland aan het werk.

       

    Zonsondergang. Herinnering aan het Romeins verleden van Oudenburg. Molen en standbeeld van de “Kasseileggers” van Ichtegem.

    Langs het fietspad over de oude spoorbedding staat in Moere het mooi gerestaureerd stationsgebouw waar nu een restaurant in gevestigd is. Gistel is dan weer een iets grotere plaats met enkele winkelstraten, verschillende horecazaken met grote terrassen en molen met op het terrein een grote horecazaak. In het oude gemeentehuis is nu de plaatselijke politiepost gevestigd. 

       

    Voormalig stationnetje van Moere met de overweg in Gistel. Oud gemeentehuis en molen te Gistel

    Op het einde van de fietsrit moesten we nog langs de bakker voor we terug naar de boot fietsten en later op de middag ging Annie nog langs de plaatselijke namiddag markt.

    19-08-2020, 15:45 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 70 – Dinsdag 18-08-2020 – Steiger Nieuwegebrug – Steiger Oudenburg

    Het is hier een rustige nacht geweest.  Toen we gisteren terug kwamen van onze fietstocht was de visser die hier zat vertrokken, vermoedelijk moeten verkassen voor de hevige regenbui. Om 09:10 uur waren we klaar om te vertrekken.  Ter hoogte van Stalhille moesten we oproepen om de voetgangersbrug te openen wat na een minuutje na onze oproep gebeurde.  Het is een speciaal geval. Het brugdek hangt aan beide oevers aan een soort balansarm met aan de ene kant het brugdek en aan de andere kant een contragewicht.  De beide armen draaien in het verticaal vlak waardoor het brugdek (voor ons gezien toch) naar rechts uitzwaait en zo op ongeveer 80° blijft staan. Vervolgens was er niets meer tot aan de Plassendalesluis waar het kanaal Plassendale-Nieuwpoort aansluit op het kanaal Gent-Brugge-Oostende waar we de laatste dagen op hebben gevaren. De aanlegplaats voor de sluis was volledig bezet, dus hier konden we niet meer bij liggen.  We gaan dan maar doorvaren tot Oudenburg.  Sluis Plassendale heeft in normale omstandigheden geen verval, enkel bij uitzonderlijke waterstanden wordt de sluis gebruikt.  Nu staat het niveau, boven, in en voorbij de sluis gelijk.  Enkel de twee bruggen moeten geopend worden en voor de rest kan je nu gewoon doorvaren.  De sluis zelf is een apart geval. Ze is 90 m lang en is eigenlijk een dok waar meerdere schepen langs elkaar kunnen liggen maar de doorvaartopening is maar 6 m breed.

            

    Voetgangersbrug Stalhille. In sluis Plassendale. Aan de steiger Oudenburg.  Er passeert hier toch beroepsvaart.

    Eenmaal door de sluis was het nog een drietal km varen tot de steiger van Oudenburg.  Toen we de steiger in de verte zagen liggen konden we maar één boot zien liggen.  Toen we echter 50 meter van de steiger waren en net naar de steiger hadden gemaneuvreerd kwamen er nog twee boten van de andere kant door de bocht.  We kwamen alle drie tegelijk aan de steiger aan.  Wij hebben helemaal achteraan vastgemaakt en de twee van de andere kant legden zich aanvankelijk midden in de steiger.  Uiteindelijk zijn ze dan doorgeschoven tot net voor ons en is er nog veel plaats aan de steiger.

    Normaal is er hier water en elektriciteit doch het water was tijdelijk afgesloten. Pech voor ons.

    Na de middag hebben we een fietstocht van 38 km gemaakt van de steiger naar de Plassendalebrug, langs Noordhoek naar het Paddegat, via Stalhille, Lepelem, Vlissegem, De Haan, Vosseslag, Bredene, langs de Spuikom terug naar de Plassendalebrug en terug naar Oudenburg.  Na deze rit (66.29.27.59.33.23.28?98.78.6.56.96.5. 67.95.26.59.27.29.66) hadden we 38 km op de teller. Tussen Stalhille en Vlissegem passeerden we de plaats waar een Wellington bommenwerper werd neergehaald. De 6 bemanningsleden liggen begraven op de begraafplaats Vlissegem. De kerk van Stalhille heeft een eigenaardige achtzijdige toren. En op het einde van onze rit passeerden we aan een beruchte kroeg: De Chargebuze.

         

    Monument gevallen bommenwerper. Kerk Stalhille. De Spuikom in Oostende. De Chargebuze.

    Na het avondeten weer een klein rondje door Oudenburg gemaakt om te kijken wat er zoal te zien is met het gevolg dat er nog 6 km zijn bij gekomen. Er zijn een viertal bakkers, een supermarkt, het Romeins Archeologisch Museum, een dierenkliniek, een funerarium en een crematorium voor huisdieren, een grote zaak met bouwproducten, en nog enkele kledingwinkels.

    18-08-2020, 20:51 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 69 – Maandag 17-08-2020 – YH Flandria Brugge – Steiger Nieuwegebrug

    Vanmorgen vertrokken er een aantal boten uit de haven en er komen nu stilaan lege plaatsen in de rij.  Het lang weekend is voorbij en voor sommigen is de vakantie voorbij en die varen nu naar hun thuishaven.

    Na het ontbijt eerst nog naar de winkel geweest voor we vertrokken. Op 09:25 uur vertrokken we voor de passage door Brugge.  Als eerste kwam de Katelijnepoortbrug. 

    Daar moesten we al meteen tot 10:00 uur wachten gezien de brug al een eerste maal te 09:00 uur gedraaid was en het wegverkeer nu voorrang had omdat er geen vrachtschepen door moesten. Na de Katelijnepoortbrug volgde  achtereenvolgens de Gentpoortbrug, de beide Kruispoortbruggen, en dan volgde de Dammepoortbruggen met de Dampoortsluis. Al deze bruggen werden wel onmiddellijk gedraaid als we er aan kwamen varen dus daar hadden we geen klagen over.  Na de Dammepoortsluis volgden nog de Warandebrug, de Krakelebrug en de Scheepsdalebrug. Vanaf dan waren we door de doorvaart Brugge en ging het verder richting Oostende met nog enkele vaste (hoge) bruggen tot aan de draaibrug Nieuwegebrug.  Net na deze brug ligt een 24 uur-steiger voor de pleziervaart.  Gezien we het rustig aan willen doen hebben we hier aangelegd.  Aan de overkant van de brug ligt Bistro Nieuwege. Volgens mij moet het daar goed toeven zijn, er staat een hele rij auto’s langs het kanaal en het terras zit goed vol.

      

    De Katelijnepoortbrug.   De Kruispoortbrug.    De eerste Dammepoortsluisbrug.

    Na het aanleggen en het middageten zijn we weer gaan fietsen (22 km langs nrs 30.56.39.52.72.77.32.14.62.47.36.4.46.49.5). Van de steiger hier richting Houtave, door natuurgebied De Eendenkooi, langs Zuienkerke naar de fietsbrug over de autosnelweg, langs de Pietersplas (met het blozo centrum) en vervolgens linksom langs het water rond Brugge tot aan YH Flandria waar we de auto gingen ophalen. 

      

    In de bijna ronde Dammepoortsluis.  De verbindingssluis naar het Boudewijnkanaal. De Schependalebrug.

    Die hebben we verder gaan zetten naar de sluis Plassendaele en zijn we vervolgens 10 km terug langs het kanaal terug naar de boot gereden. Het was vandaag veel beter op te fietsen dan de voorbije dagen.  Het nadeel was wel dat we twee maal een bui gehad hebben waarvoor we even geschuild hebben.

      

    Aan de steiger aan de Nieuwegebrug.  In de polders (Eendenkooi). Terug in Brugge.

    17-08-2020, 20:19 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 68 – Zondag 16-08-2020 – YH Flandria Brugge

    Voormiddag met de trein naar Gent om de auto op te halen. Met zo’n heet weer is 54 km met de fiets een beetje te veel van het goede. Op 26 minuten was ik met de IC Brugge-Eupen in Gent St Pieters. Daarna met de bus naar de Ghalenco-arena van AA Gent en te voet naar YH Merelbeke. Dat was de bedoeling maar ik was te snel op de bus gestapt die aan perron 11 stond te wachten en het bleek de verkeerde te zijn die naar Ledeberg reed. Ik was langs achter naar de bus gegaan en had niet gelezen wat vooraan op de bus stond. (Stom hé) Het blijkt dat hier verschillende buslijnen hetzelfde perron gebruiken.

       

    Fietsbrug aan VPF passantenhaven de Coupure. Replica van een tredmolenkraan. Eén van de vier molens langs de Brugse ringvaart.

    Dan maar uitgestapt toen ik zag dat de bus de verkeerde kant uit ging rijden en te voet naar de Schelde gewandeld. Op de volgende bus moest ik te lang wachten.

    Rond 11:30 uur stuurde Annie een berichtje dat Koen vertrok met de mobilhome.

    Namiddag hebben wij een fietstocht van 32 km gemaakt van Brugge richting Zeebrugge, Dudzele, Oostkerke, Damme en terug langs de nrs 5.98.3.23.27.31.69.99.66.46.85.95.25.92.34.6.28.42.12.18.52.54.98.  Onderweg, enkele km voor Damme werden we verrast daar een regenbui van een onweer dat we al een tijd boven Brugge hadden zien hangen.  We hoopten dat het voorbij zou waaien maar we hebben er nog van kunnen genieten.

       

    Boudewijnkanaal Brugge-Zeebrugge ter hoogte van herdersbrug. Markt en stadhuis Damme. Een paar verregende slachtoffers van de stortbui even voordien. De Gentpoort.

    Uiteindelijk zijn we na het schuilen toch nog verder gereden gezien het opklaarde en maar de laatste kilometer begon het terug te druppelen.  Het is de haven nu minder druk, enkele plaatsen zijn terug vrij, het weekend is ook aan zijn laatste dag bezig.  Op het terras zit gezien het beginnen regenen geen volk meer maar binnen zit toch nogal wat volk.

    16-08-2020, 21:34 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 67 – Zaterdag 15-08-2020 – Kade Moerbruggebrug – YH Flandria Brugge

    Na alle bagage van Lenn en Nout te hebben over geladen zijn we richting Brugge vertrokken. Lenn is nog met ons mee gevaren, Nout ging graag met de mobilehome mee.  Tijdens het varen heeft Oma nog een grote pot soep gemaakt zodat die tegen aankomst klaar was. Ter hoogte van Steenbrugge-brug lag het ponton dat vannacht bij ons gelegen had in het midden van het kanaal.  Wij dachten dat die ook op een opening van de burg lag te wachten maar toen wij de centrale opriepen om ons aan te melden kregen we te horen dat we het ponton voorbij mochten komen gezien het daar lag te werken en dat de brug voor ons binnen vijf minuten zou worden geopend. Toen het zover was mochten wij er eerst door en zagen we dat aan de andere kant drie jachten lagen te wachten om richting Gent uit te gaan. 

      

    Het ponton dat gisteren achter ons was komen liggen aan het werk. Kanaal Gent-Oostende net voor Brugge

    Eenmaal voorbij de brug ging het verder naar de ringvaart van Brugge. We dachten eerst aan de steiger voor de Katelijnepoortbrug te gaan liggen maar hebben ons bedacht en zijn de YH Flandria binnen gevaren gezien we weeral enkele dagen zonder elektriciteitsaansluiting gelegen hebben. Koen, Kim en Nout waren ondertussen ook aangekomen aan de langs de jachthaven gelegen camperplaats en waren net op tijd om de boot helpen aan te meren.  Het zijn hier vingersteigers waar voor onze breedte van boot tussen de boten maar een goede 40 cm tussenruimte is.  Na het aanleggen naar het havenkantoor voor de administratie en toen ik hiervan terug kwam, was er al iemand van de Federale Overheidsdienst Scheepvaart voor een controle aan boord.  De controle duurde een dik half uur en alles was (natuurlijk, wat had je anders gedacht!) in orde bevonden. Het bleek dat de controleur dezelfde was als die enkele weken geleden bij ons in de haven BRYAC was komen controleren.  Na het middageten (met als gevolg een lege ketel soep!) zijn Koen en de mannen een fietstocht gaan maken.  Wij hebben vandaag een rustdag genomen. ’s Avonds zijn me allemaal lekker gaan eten in het restaurant van de haven.  Het was ons aanbevolen door de havenmeester die ons vertelde dat er ook veel mensen van de buurt, en mensen die ooit met de boot hier gelegen hadden, hier kwamen eten. Toen ik was gaan reserveren was er aanvankelijk geen plaats meer omdat degene die al gereserveerd hadden binnen moesten kunnen gaan zitten als het zou regenen.  Toen het dan rond 18:30 uur nog mooi warm weer was konden we dan toch aanschuiven. Met lekker eten en drinken  aan democratische prijzen is het een aanrader.

    Na het eten hebben we nog een wandeling door Brugge gemaakt.  Mooie stad met vele oude gerestaureerde gebouwen, mooi verlicht maar als enige nadeel nu met corona: in het stadscentrum altijd een mondmasker dragen. Je moet het hier niet proberen zonder, we hebben de politie verschillende malen tegen gekomen en ze waren steeds aan het controleren.  Na de wandeling was het rond 23:00 uur tijd om in onze nest te kruipen.

    15-08-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 66 – Vrijdag 14-08-2020 – Steiger Schipdonk – Kade Moerbruggebrug

    Gisteren namiddag is er een serieuze hevige regenbui geweest.  Het was voordien ten zuiden van Gent al een hele tijd een serieus onweer geweest dat daar zowat ter plaatse bleef hangen. Gelukkig hebben we het onweer niet gehad maar wel geprofiteerd van de regenbui.  De buren van de Endeavour die na ons aan de steiger was komen liggen hadden hun voorste klapraam open laten staan en waren al een tijdje met de fiets weg.  Gelukkig kon ik net van buitenaf aan de sluiting om het dicht te doen.  Tijdens de regenbui ervan geprofiteerd om de boot bovenaan te poetsen.

       

    Fietscruiseschip  Onze ligplaats voorbij Moerbruggebrug. Monument ter hoogte van de brug ter nagedachtenis van de gesneuvelden bij de slag om Moerbrugge in 1944.

    We vertrokken vandaag te 10:00 uur in de richting van Brugge en wilden tot de keersluis van Beernem varen.  Daar is een lange aanlegkade waar je 48 uur mag liggen.  Toen we daar echter aankwamen lagen er drie oude omgebouwde vrachtschepen waarvan er minstens twee volgens mij daar al een hele tijd liggen.  Geen plaats, dus maar verder. Na de Moerbruggebrug is ook zo’n kade en daar hadden we wel een plaats voor 24 uur.

    Koen is ’s avonds laat rond 21:30 uur met de mobilhome gearriveerd om Lenn en Nout op te halen en is daar dan langs de boot blijven staan.

    14-08-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 66 – Donderdag 13-08-2020 – Kade Deinze – Steiger Schipdonk

    Gisteren avond een wandeling gemaakt door Deinze. Er is niet zoveel te zien. Een grote straat met wat winkels, niet echt wat je een winkelstraat zou noemen, en café’s met een terras waarvan de meeste nu al gesloten zijn. De ijssalons waarvoor we eigenlijk gegaan waren waren al dicht.  Voor de kerk langs het water een ontmoetingszone met zeer lang ronde zitbank in de buitenmuur rond een rond pleintje.  Het park Brielmeersen met een paar vijvers , een speeltuin, een skate-parcours en een terras van de jeugdclub Brieljant dat (wat hebben we geluk) op woensdag en vrijdag open is van 19:00 tot 01:00 uur.  Het is er natuurlijk ook  nog goedkoper (1,5 €/ consummatie).  We zijn er hier dan maar eentje gaan drinken en dan terug naar de boot gegaan.

    Het was vannacht weer drukkend warm en weer een begin van een onweer in de buurt maar geen spatje regen. Deze morgen te 07:00 uur hoorde ik een boot starten.  Het bleek de Carpe Diem (F) te zijn die zich voor de brug legde in afwachting van de opening. Zal de brug vanaf vandaag dan weer normaal werken?  Een kwartier later kwam er een jacht van de andere kant door de brug.

       

    Het sluishuisje en de ligplaats aan Schipdonksluis.

    Toen wij na het ontbijt wilden vertrekken hadden we weer problemen met de starter. Gezien de spanningsmeter van de batterij maar 10 V meer aangaf dacht ik dat de batterij weer versleten was.  Ik ben een nieuwe gaan halen en na deze geplaatst te hebben bleek het euvel nog niet verholpen te zijn.  Uiteindelijk gevonden wat vermoedelijk de oorzaak was: een slecht contact in een verbinding van de draden van de batterij naar het bedieningspaneel naar het startrelais. Toen deze verbinding zuiver gemaakt en terug verbonden was startte de motor onmiddellijk en draait hij weer als een naaimachientje. De oude batterij (is ondertussen ook al weer een zestal jaren oud) gaat dan maar mee als reserve.

    Even voor we konden vertrekken kwam er nog een geladen vrachtschip door de brug dat ging aanleggen aan de silo’s iets verderop.  Toen we te 11:15 uur wilden vertrekken en de brug opriepen voor bediening kregen we te horen dat het nog net ging lukken. Oef, we zijn erdoor en kunnen toch verder. Op het einde van de Oude Leie kwamen we op het Afleidingkanaal van de Leie langs waar we naar het kanaal Gent-Oostende richting Brugge gaan varen.  Op dit stuk kanaal is nergens mogelijkheid om aan te leggen ondanks er in de vaaratlas nog steeds een aanlegplaats voor passanten vermeldt wordt in Nevele.  We zijn hebben dan maar aangelegd aan de steiger aan de Schipdonksluis.

    13-08-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 65 – Woensdag 12-08-2020 – YH Merelbeke – Kade Deinze

    Vannacht hebben we alles laten open staan gezien de warmte binnen zat. Zo werd het toch wat frisser. Tegen de morgen aan zelfs het deken moeten nemen.  Het heeft gisteren avond ten zuiden van Gent geonweerd, er waren  daar alleszins bliksemschichten te zien en we hoorden het in de verte donderen.  Wij maar hopen dat het onze richting uit kwam maar dat viel tegen.  Heel even heeft het hard gewaaid en dachten we dat het zo ver was maar helaas.

    Toen we deze morgen na het ontbijt en nadat Annie en Lenn terug waren van het winkelen wilden vertrekken geraakten we niet weg.  De starter weigerde dienst.  Hij heeft weer een tijdje kuren, soms slaat ie van de eerste keer aan, soms hoor je het startrelais aantrekken maar slaat ie na enkele pogingen aan. Ik dacht dat het weer de contacten in het startrelais waren maar toen ik deze open had gemaakt bleek daar niets aan de hand te zijn.  De koolborstels zijn ook nog goed dus daar kan het niet aan liggen.  Na de starter terug te hebben gemonteerd sloeg hij na enkele pogingen dan toch terug aan.

      

    Villa aan de oude Leie.  Ligplaats aan de kade in Deinze. Kerk Deinze.

    We konden dan ook pas te 12:30 uur vertrekken. Van de YH ging het over de Ringvaart tot aan de Oude Leie. Die kronkelt met soms echte haarspeldbochten tot aan sluis Astene door het landschap.  Het is er zeer druk met kano’s, Kayak’s en supplanken en daartussen nog een heel aantal huurbootjes en snelle motorboten.  Het is uitkijken naar alle kanten gezien die mensen helemaal geen rekening houden met vaarregels, ze varen overal waar ze maar kunnen en soms draaien ze plots voor langs naar de andere zijde van het vaarwater.  Die weten blijkbaar niet dat een boot geen remmen heeft zoals een auto en dat die niet snel kunnen reageren op zo’n situatie. Tot voorbij Bachte-Maria-Leerne was het heel druk maar vanaf daar werd het rustiger.

    Hier langs de Oude Leie staan een hele resem villa’s met grote gazonvlaktes en die allemaal een privé steigertje aan hun achterkant langs de Leie hebben.  Hier en daar staat er een oudere villa waar de tuin min of meer verwaarloosd is. Er zijn niet veel aanlegplaatsjes die niet privé zijn en die er zijn liggen allemaal of vol, of zo vol dat wij er nergens tussen kunnen.  We hebben dan maar moeten doorvaren tot Deinze waar een lange kade ligt waar nog enkele plaatsen vrij waren waar wij konden liggen. We kunnen vandaag ook niet verder gezien de Tolpoortbrug (hefbrug) pas morgen vroeg te 07:00 uur terug in dienst wordt genomen na een stremming wegens de hoge temperatuur.  Te 16:20 uur  (lang gevaren gezien je hier maar 6 km/uur mag varen en dat dikwijls wegens de drukte nog niet kunt halen) lagen we vast.

    Het is weer veel te heet om te gaan wandelen of fietsen. We zullen deze avond maar eens gaan kijken wat hier te zien is.

    12-08-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 64 – Dinsdag 11-08-2020 – Kade Gavere – YH Merelbeke

    Het is warm geweest vannacht en hebben niet zo goed geslapen. Tegen de morgen aan werd het beter en toen we deze morgen op stonden was het overtrokken en er waaide een klein beetje wind.  We vertrokken te 10:00 uur richting Merelbeke.  Onderweg heeft Nout een vijftal km gevaren en ik heb hem maar enkele keren een beetje moeten corrigeren.  Hij heeft de smaak te pakken!  Na een uurtje begon het lichtjes te regenen, net genoeg om niet te nat te worden en toch zoveel dat het ons verkoelde.  Onderweg kruisten we nog enkele vrachtschepen en twee jachten. Te 11:50 uur legden we aan in YH Merelbeke waar we het zelfde plekje benutten als de vorige jaren dat we hier passeerden.

           

    Jong geleerd is…..        Sluis Merelbeke.           Bubbel in de weide.

    Namiddag ben ik alleen de auto gaan ophalen en op de terugweg gaan winkelen zodat onze drankvoorraad weer op peil is voor de volgende dagen.  Op de heenrit is het constant een klein beetje blijven druppelen zodat het heerlijk koel werd op de fiets. Van Merelbeke ging het  naar Zwijnaarde en via de Scheldemeersen naar Zevergem. Van hieruit via de Scheldeboorden tot aan de Grenadiersbrug in Nazareth. Toen ik daar passeerde heeft het even een kleine maar felle bui gedaan maar toen kon ik net schuilen onder de brug.  Aan deze brug werd tijdens de oorlog hevig gevochten.  Er staat een gedenkteken met informatiebord over deze plaats tijdens de oorlog.  Vervolgens ging de rit via Semmerzake naar Gavere.

    11-08-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 63 – Maandag 10-08-2020 – YH Oudenaarde – Kade Gavere

    Te 07:00 uur werden we  wakker van een maaimachine die aan de overkant van de haven de kanten kwam maaien.  Gezien er veel houtgewas tussen stond was het met momenten een hels lawaai.  Het maaisel kwam ook allemaal in het water terecht dus binnen de kortste keren lag het kanaaltje helemaal vol. Hier moet vandaag niemand gaan zwemmen!  Rond 08:00 uur kwam de havenmeester  naar de fietsbrug kijken.  Het ding heeft al jaren niet gewerkt en vandaag begonnen ze aan de herstelling maar ze hadden hem niets laten weten.  Wij hebben voor alle zekerheid maar gestart en gemaakt dat we voorbij het brugje waren, we willen niet nog eens geblokkeerd liggen! 

    We konden ook onmiddellijk door sluis Oudenaarde en hadden dan nog 15 km voor de boeg tot in Gavere waar we Lenn en Nout gaan ophalen. Iets voor sluis Asper kwam er achter ons nog een jachtje aan gevaren en in de sluis lag beroepsvaart te wachten op uit te varen.  Hier gaat het dus ook weer mee vallen en moeten we niet wachten.  Eenmaal onder aan de sluis is het nog enkele km tot Gaver.

    Toen we daar arriveerden lag er geen enkele boot aangemeerd dus kunnen we kiezen waar we gaan liggen. Na het aanleggen eerst de boot een beetje gepoetst (De uitwerpselen van de spinnen is een hardnekkig vuil zodat je dat alle dagen best verwijdert)  Daarna hebben we onder de luifel van de mobilhome gezeten tot het tijd werd dat Koen en Kim naar huis vertrokken.  Lenn en Nout gaan deze week met ons mee varen.

    10-08-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 62 – Zondag 09-08-2020 – YH Oudenaarde
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Voormiddag ben ik een wasje gaan draaien in het wassalon zodat onze gasten morgen weer frisse lakens hebben. Namiddag zijn Koen, Kim, Lenn en Nout (en Nala en Marie natuurlijk) op bezoek geweest.  Zij zijn voormiddag te voet van Gavere naar Oudenaarde gekomen, een wandeling van 15 km en dat met deze temperatuur!  Bij aankomst zaten die natuurlijk door hun drankvoorraad en gelukkig werkte onze koelkast naar behoren en konden we iedereen van iets fris voorzien.

     

    Na een fikse wandeling.

     

    We hadden geluk dat we hier op een plaats liggen waar we schaduw hebben van een boom en een goede plaats om boven op de steiger te zitten waar er een klein beetje wind waaide. ’s Avonds heb ik hun met de auto terug naar Gavere gebracht en ben ik met de fiets terug gekomen.  Het was nu veel beter om het ritje te doen dan overdag.  We hebben ’s avonds nog tot 23:30 uur buiten gezeten en toen werd het binnen wat koeler.

    09-08-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 61 – Zaterdag 08-08-2020 – YH Kloron Kerckhove – YH Oudenaarde

    We vertrokken 10.10 uur en een uurtje en 10 km later kwamen we aan in Oudenaarde. Toen we de haven in voeren bleek dat er geen enkele plaats meer aan de steiger was die groot genoeg was en de havenmeester zei dat we wel dubbel konden liggen of anders net op het einde aan de hoge kade mochten liggen. We hebbn voor dat laatste gekozen gezien dubbel liggen met overzetten van fietsen niet zo’n goed idee is.  Ik heb persoonlijk ook niet graag iemand die ik niet ken tegen onze boot aan liggen.  We lagen daar uiteindelijk beter dan aan de steiger gezien we vrij uitzicht hadden, een zuchtje wind zo af en toe, en een “persoonlijk” terras.  We hebben vandaag maar een klein beetje gefietst, naar het park en op zoek naar de wasserij in de Galgestraat.

       

    Doorvaart Oudenaarde.  Gerechtshof Oudenaarde.  Ons plekje met terrasje.

    08-08-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 60 – Vrijdag 07-08-2020 – YH Kloron Kerckhove

    Na het ontbijt zijn we de auto gaan ophalen (10 km)  en hebben hem hier aan de haven geplaatst. Namiddag was het weer veel te heet om iets te doen. We hebben ons dan maar onledig gehouden met lezen, kruiswoordraadsels invullen en de buitendouche gebruikt.  Rond 20:00 uur zijn we dan de auto in Oudenaarde gaan plaatsen en met de fiets terug gekeerd via de nrs 8.96.46.44.42.38.4.16.19 wat een rit van 16 km is waardoor we vandaag in totaal 26 km gefietst hebben. 

          

    Vistrap aan sluis Kerkhove. Fietsbrug over Schelde. Kerk Oudenaarde. En toen werden de schaduwen lang.

    Het ging van Oudenaarde via het Donkmeer naar Petegem aan de Schelde en Gijzelbrechtegem naar Kerkhove. Niet slecht voor zo’n hete dag als vandaag.  In het begin van de rit was er weer geen kat op straat, maar tegen het einde kwamen we toch weer enkele die hards tegen.

    07-08-2020, 22:46 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 59 – Donderdag 06-08-2020 – Steiger Avelgem – YH Kloron Kerckhove

    Gezien vanaf vandaag de nieuwe regeling voor de waterwegen wegens de droogte begint moesten we te 09:00 uur klaar zijn om door de sluis naar de Schelde te gaan.  We waren al vroeg wakker geworden van een vrachtschip dat gisteren avond in het donker nog door de sluis gekomen was en daar gaan liggen was, en dat rond 06:00 uur vertrok.  We hebben dan nog wel wat geslapen en waren te 07:45 uur terug wakker.  Na het ontbijt en na de boot klaar te hebben gemaakt om water te tanken aan de sluis riepen we de sluis op met de vraag wanneer we konden vertrekken.  We mochten onmiddellijk naar de sluis komen en te 08:55 uur lagen we er in.  Het bleek dat er aan de sluis zelf geen water meer getankt kon worden maar dat er beneden aan de sluis aan het pompstation een tappunt gemaakt was. Nu kunnen schepen die op de Schelde varen water tanken zonder dat ze eerst naar boven geschut moeten worden.  De toegang tot het tappunt is voor jachten een beetje moeilijk, er is namelijk een hoge kade, maar het ging en een goed half uur later waren onze tanks weer boordevol.

    Na de doortocht van een vrachtschip vertrokken we stroomafwaarts richting sluis Berchem-Kerkhove.  Na 10 km en een uurtje later arriveerden we daar en hadden geluk dat een vrachtschip net uit de sluis kwam en er eentje lag te wachten om binnen te varen.  Toen we de sluis opriepen om geschut te worden werd om onze gegevens gevraagd en konden we mee naar binnen. Hier is het verval maar 1,6 m dus duurde dat niet lang en even later konden we er uit.  Beneden lagen twee vrachtschepen, een zeiljacht en een rib te wachten om binnen te varen. Aangezien we hier het vuilnis konden deponeren hebben we beneden de sluis even aangelegd en de vuilzak in de container gegooid.  Vervolgens voeren we het dok aan de silo’s van molens ’t Kindt en Dumoulin in naar YH Kloron.

    Wegens de hitte vandaag niet gefietst maar alleen in de avond een kleine wandeling gemaakt naar de overzijde van de Schelde naar Berchem. Daar was er niets open en geen kat op straat te zien. Dan zijn we maar terug naar de haven gegaan en gelukkig was de havenmeester aanwezig waardoor we toch nog van een zeer fris pintje konden genieten tot het tijd was om te gaan slapen.

    07-08-2020, 15:33 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    T -->

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs