aniwayopreis2020
Inhoud blog
  • Dag 116 – Zondag 04-10-2020 – Kade Blauwe Kei - Bryac
  • Dag 115 – Zaterdag 03-10-2020 – Kade Blauwe Kei
  • Dag 114 – Vrijdag 02-10-2020 – Kade Mol Donk – Kade Blauwe Kei D
  • Dag 113 – Donderdag 01-10-2020 – Kade S10 Herentals – Kade Mol Donk
  • Dag 112 – Woensdag 30-09-2020 – Kade Emblem – Kade S10 Herentals
    Archief per week
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek
  • reisverslag

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Reis 2020. Wegens corona-beperkingen NIET naar Berlijn!
    27-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 109 – Zondag 27-09-2020 – Klein Willebroek – PH Lier

    Deze morgen na het ontbijt contact opgenomen met sluis Klein Willeboek om te informeren wanneer we zouden kunnen vertrekken.  Volgens de planning zou er pas vanaf 11:00 uur kunnen versast worden maar wegens het door storm Odette opgestuwde water stond het peil hoger dan volgens de vooruitzichten gepland en konden we al te 09:20 uur de sluis in en versast worden wat ons goed uitkwam.  We hebben dan alles klaar gemaakt en vertrokken. In de sluis gingen we ongeveer 2 meter omlaag. Toen de beneden deur van de sluis open ging lag er een heel eiland groenafval in de vaargeul rondjes te draaien. Om er doorheen te gaan zonder dat er van alles rond de schroef zou draaien hebben we een kleine aanloop genomen in de sluis, de schroef vrij gezet en er doorheen gevaren. Toen ik de schroef terug in zijn werk zette voelde ik dat er toch nog vanalles aan hing rond te draaien. De schroef trilde en veel vaart konden we niet maken.  Dan maar weer enkele malen kort achteruit en terug vooruit geschakeld en er kwam een tros groen achter de boot bovendrijven, hield het trillen op en kregen we wat vaart.  Er dreef heel veel groen (kantenmaaisel en snoeitakken) rond op de Rupel dus we moesten constant zigzaggen om de plakken te vermijden. Eenmaal voorbij de monding van de Dijle  dreef er bijna niets meer rond dus ik vermoed dat alles van de Dijle of de Zenne af kwam.  Op de Beneden Nete dreef bijna niets. Omstreeks 11:30 uur arriveerden we aan sluis Duffel die reeds open stond toen we ze in zich kregen en konden we netjes binnen varen. 

      

    Pijpestelenregen.  Ingang fort van Koningshooikt. Groenten- en Fruitloodsen in St Katelijne Waver.

    We hebben vandaag op het hele traject geen verkeer gehad.  Het is ook het laatste weekend van het vaarseizoen waarbij enkele sluizen op zondag open (of langer open) zijn voor de pleziervaart. 

    Toen we in Lier aankwamen lag er buiten de boot van de havenmeester maar één boot, een Engelse woonboot, aan de steiger.  Gezien we hier weer water willen indoen hebben we ons in de buurt van het watertappunt gelegd zo wat ongeveer in het midden van de ongeveer 300 meter lange aanlegsteiger.

    Aangezien het volgens het weerbericht namiddag zo goed als droog zou blijven besloten we na het middageten onmiddellijk te vertrekken voor onze fietstocht om de auto op te halen in Heffen.  Het werd een rit van 25 km van de ligplaats naar Koningshooikt, St Katelijne Waver, Elzenstraat, Kauwendaal, Katanga, Galgenberg, Battel, Leest en zo naar Heffen langs de nrs 40.48.42.91.43.24.65.98.96.97.95.90.79.

    Een tijdje nadat we terug aan de boot waren arriveerde de havenmeester.  Zij woont niet meer op haar boot die hier nog wel ligt maar een straat verderop maar komt enkele malen per dag langs omdat ze toch met haar nieuwe jonge hond moet gaan wandelen. De boot werd wegens een toekomstige familie uitbreiding te klein en ze hadden besloten “aan de wal” te gaan wonen en de boot te verkopen. De andere boot was iets nadat wij met de fiets vertrokken waren afgevaren en nu liggen we hier vannacht helemaal alleen.

    27-09-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 108 – Zaterdag 26-09-2020 – Klein Willebroek

    Vannacht heeft het weer hard gewaaid en geregend.  Deze morgen regende het nog en pas namiddag klaarde het op. We zijn dan vandaag maar niet gaan fietsen en zijn namiddag dan maar te voet naar Boom gegaan om te winkelen. Daarvoor staken we de Rupel over met het veerbootje. Het was volgens de veervrouw deze zomer, met uitzondering van augustus, zeer kalm geweest. 

      

    Brugje aan sluis Klein Willebroek. Zicht van op de brug naar Zeekanaal en sluis. De boottrekker.

    In Boom zelf was het ook heel kalm, weinig volk op de straat.

    Eenmaal we in de late namiddag terug aan de boot waren hebben we wat Rubbicub gespeeld en nadien TV gekeken aangezien het terug begon te regenen.  We hadden blijkbaar juist de droge periode van de dag uitgekozen om te gaan wandelen.

    26-09-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 107 – Vrijdag 25-09-2020 – Branst – Klein Willebroek

    We hebben vannacht slecht geslapen. Er was weer heel veel wind met golven die bij afgaand tij tegen de boot braken. Met opgaand tij was er geen probleem maar we lagen met de boeg in de richting Gent en de wind kwam van die kant en met afgaand tij klotsten de golven weer telkens tussen boeg en ponton en af en toe kwam er een stuk hout mee met een luide bonk tot gevolg waardoor we telkens wakker werden.   Pas toen het tij tegen de morgen terug keerde werd het weer rustig.  We moeten er de volgende maal als we hier nog eens aanleggen aan denken vooraan aan de steiger te gaan liggen met de boeg net voorbij het ponton dan kunnen de golven er langs.

    Gelukkig moesten we vandaag niet vroeg vertrekken gezien het vandaag pas afgaand tij is vanaf ongeveer 11:00 uur en we maar tot sluis Wintam gaan varen en dan het Zeekanaal opgaan tot Klein Willebroek.

    Terwijl Annie na het ontbijt naar de bakker ging heb ik de boot een beetje op orde gebracht en klaar gemaakt om straks te vertrekken.  Tijdens het wachten passeerden drie vrachtschepen en drie kleine jachten richting Gent. Toen Annie rond 10:35 uur terug kwam zijn we vertrokken.  Eerst was nog een beetje tij tegen maar na een half uurtje kwam de kentering en toen ging het weer vlot vooruit.  We kruisten vandaag een zestal vrachtschepen en werden éénmaal door een vrachtschip opgelopen.

      

    Veerboot Driegoten-Bornem. Het “nieuwe” Temse. Steiger Rupelmonde met oud lichtschip Westhinder.

    Toen we omstreeks 12:30 uur aan Rupelmonde passeerden hoorden we een schip sluis Wintam oproepen en die kreeg het antwoord dat de sluis naar onder kwam met vrachtschepen en dat het dan hun toer was.  Hiervan hebben we geprofiteerd en dadelijk sluis Wintam opgeroepen met de vraag of we mee omhoog konden.  We mochten na een tiental minuten toen de vrachtschepen uit de sluis waren als eerste binnen (normaal moet de pleziervaart wachten tot na de beroepsvaart maar het sluispersoneel beslist daar zelf over)  Eenmaal uit de sluis hebben we ons een beetje aan de kant gehouden en het vrachtschip voorbij gelaten omdat we het dan iets rustiger hadden en niet steeds achterop moesten kijken.  Te 13:10 uur arriveerden we aan de Dumontbrug die toegang geeft tot het stukje kanaal naar sluis Klein Willebroek en daar moesten we een tiental minuten wachten op bediening. Met die strakke wind die telkens van richting veranderde was het moeilijk voor de brug stil te liggen. Eenmaal door de brug legden we ons rechts bij RYAC aan de bezoekerssteiger waar we nog net plaats genoeg hadden.

    25-09-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    24-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 106 – Donderdag 24-09-2020 – Branst

    Vannacht heeft het gestormd en is het water heel woelig geweest.  We zijn dikwijls wakker geworden van de door de wind opgezweepte golven die tussen de zijkant van de boeg en de zijkant van het ponton sloegen.  Het heeft ook hard geregend.

        

    De brug over het Zeekanaal en de kerk in Willebroek. Nieuw pompinstallatie van het Sigmaplan met de twee vijzels die het water moeten oppompen.  Oude havenkraan in Temse.

    Annie is deze morgen te voet naar de bakker in Branst gegaan. We zijn deze morgen onmiddellijk na het ontbijt de auto in Heffen gaan zetten en met de fiets terug gekomen (28 km via de nrs 79.78.1.39.83.82.37.80.13.12 naar St Amands en terug naar de boot) omdat ze voormiddag goed weer voorspeld hadden en voor namiddag regenbuien. Toen het namiddag na het middageten toch nog goed weer was zijn we namiddag nog een ritje gaan maken aan de overzijde van de Schelde.  Aan het veer van Mariekerke aan nr 76 staken we over en vanaf daar volgden we de nrs 50.9.69.78 maar toen we naar het veer van Driegoten-Bornem wilden rijden bleek het fietspad afgesloten te zijn voor werken aan de dijk voor het Sigmaplan en moesten we naar 77 naar het veer Hamme-Tielrode en zo naar 75 in Temse en daar over de brug naar de andere zijde waar we langs 03.04.07.08.76 terug naar Branst fietsten.

      

    Fontein in Temse.  Zicht op de kade van Temse vanop de Temsebrug. Kasteel Marnix de St Aldegonde in Weert.

    Dit stukje was het mooiste gezien het langs de idyllische meanderende oude Scheldearm via Weert liep.  Je kan dit stuk vergelijken met de Oude Leie in Gent met dit verschil dat je hier niet kan over varen maar langs moet rijden.  We passeerden ook aan het mooie Kasteel Marnix de St Aldegonde in Weert.  Toen we terug aan de boot arriveerden zijn we nog eens bij Liesbeth van café Het Koningsrek (hier genoemd “bij Zates”) langs geweest om een aperitiefje te drinken.

    Deze avond is de wind min of meer gaan liggen maar volgens het weerbericht zou die deze nacht terug opsteken.

    24-09-2020, 21:26 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 105 – Woensdag 23-09-2020 – Dendermonde – Branst

    We moesten vandaag niet zo vroeg opstaan omdat het hier pas te 10:30 uur hoogwater ging zijn en we op het afgaand tij wachten om richting Antwerpen te varen. Toen we deze morgen wakker werden lag er een boot achter ons, de “Le Koala” (B).  Die hebben we niet horen aankomen en die moet of heel laat na 23:00 uur of deze morgen aangekomen zijn. Om 09:30 uur waren we klaar om te vertrekken. En tien minuten later waren we aan sluis Dendermonde. Die werd onmiddellijk voor ons open gedaan en hier stegen we nu een halve meter tot het niveau van de Schelde op dit moment.

      

    Steiger VVW Dendermonde. Werken in Baasrode. Aan de steiger “bij Zates” in Branst.

    Wanneer we de sluit uitgingen lag het bootje dat de bodem van de vaargeul open houdt aan de kant. Gezien er nog redelijk wat stroming tegen stond (het is nog altijd opkomend tij) besloten we aan de steiger van Dendermonde stad te wachten op de kentering. Iets voor 11:00 uur vertrokken we dan richting Antwerpen.  Het is helemaal niet druk vandaag, we hebben maar vijf vrachtschepen gekruist, we zijn niet opgelopen en geen jachten gezien. Het was zonnig maar er stond een flinke bries maar we hadden de wind ook mee en dus viel het goed mee.  Toen we ter hoogte van Baasrode kwamen waren de beloofde wolken gearriveerd en werd het frisser.  We kwamen in Branst aan te 12:25 uur en hadden de steiger voor ons alleen.

    23-09-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 104 – Dinsdag 22-09-2020 – Koninklijke Gentse Watersport Vereniging

    Er was deze morgen dikke mist die maar heel langzaam optrok.  We werden deze morgen rond 06:30 uur wakker van het werkverkeer dat hier passeert op weg naar de werf van de nieuwe gevangenis die hier een stuk voorbij de nieuwe brug gebouwd wordt. Een uurtje later hoorden we het geluid van de heimachine die op de werf betonnen palen van 30 x 30 cm en 10 meter lengte de grond in drijft waarop de fundering van de gebouwen op gebouwd wordt.

       

    Het kerkje en beeld in Mariekerke. Drooggevallen kreek. De bouwwerf van de nieuwe gevangenis.

    Na het ontbijt vertrok ik met de fiets naar het station om daar de trein naar Gent te nemen om de auto op te halen.  Gezien het 46 km is en het vandaag weer warm zou worden is het te ver om met de fiets te gaan.  Ik had te 09:39 uur de IC trein die enkel stopt in Wetteren en Gent St Pieters en we waren te 10:02 uur te Gent.  Dan bus 35 richting St Denijs-Westrem tot de halte aan de Maurice Dupuislaan en dan nog 200 m te voet. De terugweg verliep minder vlot. Op 46 km vijf werven waarvan vier met een omleiding met het gevolg dat ik er bijna 2 uur over gedaan heb om terug aan de boot te geraken.  Ze zijn blijkbaar overal aan de weg aan het werken.

    Toen ik terug aan de boot kwam was de soep klaar en zijn we na het middageten de auto op de parking bij Zates in Branst gaan zetten.  Daar gaan we morgen naartoe varen. De terugweg naar Dendermonde per fiets ging grotendeels over de Scheldedijk.  Dat traject hebben we ondertussen al enkele keren gedaan.  Na 18 km waren we terug aan de boot.

    Toen we terug aan de boot kwamen ben ik met de fiets nog eens rond de werfplaats van de nieuwe gevangenis gereden.  Toen we hier begin juli langs kwamen was er nog niet zo heel veel te zien.  Nu is de funderingsmuur van de buitenmuur-omheining zo goed als klaar en zie je waar de gebouwen gaan komen.  Er worden volop palen voor de fundering van die gebouwen geslagen en het is de hele dag een aan- en afrijden van betonmixers.

    22-09-2020, 19:40 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 103 – Maandag 21-09-2020 – Koninklijke Gentse Watersport Vereniging

    Het is weer mistig deze morgen. Je kan zien dat het water warmer is dan de lucht erboven, er stijgt overal damp van het water omhoog. Dit duurde tot de zon opkwam en toen werd het weer een stralende hemel maar er stond een lichte bries die het toch een beetje fris maakte. Het is vandaag te 07:16 uur hoogwater in Antwerpen dus ongeveer rond 11:00 uur zal het hier aan sluis Merelbeke hoogwater zijn en dus willen we te 10:00 uur aan de sluis zijn.  We moeten nog 6 km varen dus zijn we te 09:15 uur vertrokken.  Onderweg hoorden we op de radio een jacht dat zich meldde voor de sluis en die kreeg te horen dat er geschut zou worden te 10:15 uur. Dat is voor ons dus ook juist gepast.  Toen we iets voor 10:00 uur aan de sluis arriveerden lag er nog een vrachtschip in dat net ging uitvaren en we konden er dan ook onmiddellijk in. Eerst een jacht uit Temse, dan was het onze beurtj, dan daarna een jacht uit Antwerpen en als laatste een jacht uit Emblem. Gezien het niveau binnen maar een goed halve meter hoger stond dan buiten duurde het maar vijf minuten om te schutten en konden we vertrekken. Net voor de sluis lag nog een vrachtschip te wachten en eenmaal die voorbij hebben we geen enkele boot meer gezien tot in Dendermonde. 

    Hier kwam het ook weer juist goed omdat er een vrachtschip uit de sluis moest en er eentje van Antwerpen kwam waarbij we nog in de sluis konden.  Na de sluis zijn we weer aan het steigertje in Dendermonde gaan liggen waar we bij ons vertrek ook twee nachten hebben gelegen.  De steiger is helemaal vrij op een visser na maar die is een half uurtje later vertrokken omdat hij van de hele voormiddag geen beet gehad had.

    21-09-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 102 – Zondag 20-09-2020 – Koninklijke Gentse Watersport Vereniging

    Terug naar Gent.

    20-09-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 101 – Zaterdag 19-09-2020 – Koninklijke Gentse Watersport Vereniging

    Naar huis.

    19-09-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 100 – Vrijdag 18-09-2020 – Koninklijke Gentse Watersport Vereniging

    We hebben goed geslapen hier, ik ben wel een paar maal wakker geweest maar het was toch 09:00 uur toen we wakker werden. Gezien we besloten de boot hier te laten liggen terwijl we naar huis gaan ben ik na het ontbijt de auto in Merelbeke gaan ophalen en heb hem hier aan de haven gezet.  We gaan hem dan hier ook laten staan als we terug komen, hier zijn we nog korter bij het St Pietersstation dan in de haven van Merelbeke.  Als het dan  maandag slecht weer zou zijn als we in Dendermonde komen kan ik hem met de trein komen halen.

      

    Het St Pietersplein.

    Na het middageten zijn we naar de Blaarmeersen gereden en hebben er een tijdje op het gras geluierd. Gezien dat eigenlijk niet in onze aard ligt (het begint nogal rap te vervelen!) zijn we toch maar een tochtje met de fiets gaan maken.  Het werd er eentje van 13 km via de nrs 52.56.57.58.59.60.65.61.58.57.52 die ons naar Mariakerke en Drongen en terug voerde. Het eerste stuk tot Mariakerke viel een beetje tegen daar het een eind langs de drukke weg ging maar vanaf daar werden het weer mooie wegen. Na het avondeten hebben we de was weer bijeen gedaan en alvast in de auto gestopt dan moeten we dat morgen vroeg niet meer doen voor we vertrekken.

    18-09-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 99 – Donderdag 17-09-2020 – WSV Mendonk – Gentse Leievaarders

    Deze morgen helemaal geen mist, een stralend blauwe hemel en een licht windje.  Het was nog wel wat fris maar  een trui kon redelijk vlug uit. Na het ontbijt vertrokken we te 09:35 uur richting kanaal Gent-Terneuzen waar we een twintig tal minuten later arriveerden. Op het einde van de Moervaart aan de petroleumloskade was de Nederlandse tanker Jobskade (NL) die achteruit de Moervaart opgevaren was net aan het vastmaken.  Wij moesten terug richting Gent tot aan de Ringvaart.  We kruisten enkele binnenschepen voor we aan de Ringvaart kwamen. Hier gingen wij rechtsaf richting sluis Evergem.  Op dit stuk van de Ringvaart liggen veel binnenschepen aangemeerd.  Beide oevers zijn over de gehele lengte tot aan sluis Evergem voorzien van bolders.  We hebben even overwogen om hier te gaan liggen maar besloten toch door sluis Evergem richting Merelbeke te varen. Aan sluis Evergem gekomen moesten we wachten op een Franse Spits die, naar we op de radio hoorden, in Sas-van-Gent was gaan lossen en nu leeg op weg was naar Valenciennes (Fr) op de Schelde.  Eerst kregen we te horen dat we zodra de binnen was wij mochten mee invaren maar op het 5 minuten voor het zover was riep er een Nederlands vrachtschip op hij er nog bij wou. Beide schepen lagen vooraan naast mekaar (spits = 5 m en de Nederlander 9,5 m en de sluis = 16 m breed) met weinig ruimte tussenin en wij moesten achteraan naast het grote vrachtschip liggen.  We konden er nog net bij en lagen met de fietsen achter op de boot op minder dan 1 meter van de sluisdeur.  We stegen hier ongeveer 1,5 m dus dat ging vlug. Eenmaal uit de sluis ging de Fransman rechtdoor de ringvaart op richting Schelde en de Nederlander ging rechtsaf richting Brugge. 

    Op de ringvaart was heel weinig verkeer, enkel een snel motorbootje dat van de Leie kwam en richting Evergem ging.  We besloten naar de VPF club de Gentse Leievaarders te gaan om daar twee dagen te liggen maar daar was geen plaats voor onze lengte maar aan de overkant bij de Koninklijke Gentse Watersport Vereniging hadden ze nog een plaatsje. Gezien we vanaf dit jaar ook lid zijn van VVW kunnen we hier ook genieten van de tweede nacht gratis liggen.

      

    Zeeschip in de haven van Gent. Net voor sluis Evergem samen met de Nicole. Brug over ringvaart Evergem.

    Namiddag weer een fietstocht van 29 km gemaakt ten zuiden van Gent.  We reden van de haven naar Afsnee naar de kruising van de Ringvaart en de Oude Leie.  Dan langs de Oude Leie langs Baarle tot in St Martens Latem, via  Deurle naar De Pinte, Klosse, Zwijnaarde, St Pieters-Aalst, Gent Centrum en zo terug langs de Leie naar de haven. Dit alles via de nrs 52.56.62.63.67.88.87.89.30.06.02.04.52; Het was weer een mooi ritje, het was niet te warm en veel paadjes liepen onder de bomen. Tussen Klosse en Ledeberg loopt het fietspad over een oude spoorwegbedding met een mooie fietsbrug over de Ringvaart en de beide parallelwegen en aan de zijde van het centrum daal je in een spiraal met twee niveau’s (Je draait dus 720° rond) tot beneden.

    17-09-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 98 – Woensdag 16-09-2020 – WSV Mendonk

    Deze morgen was het mistig toen we wakker werden. Het is hier stil maar als er een auto over de brug rijdt rammelen de planken ervan nogal. Tijdens de nacht gig het nog maar vanaf 05:00 uur reed er regelmatig  een auto over en wat later  werd het druk van mensen die naar hun werk rijden denk ik. Al bij al hebben we toch goed geslapen. We besloten dadelijk na het ontbijt onze fietstocht te maken  omdat we verwachtten dat het vandaag ook weer heel warm zou gaan worden.  We vetrokken rond 10:00 uur voor een tochtje dat ons van de jachthaven naar Wachtebeke, vervolgens langs de Langelede tot in Overslag, en daarna richting Moerbeke, terug naar Wachtebeke en zo terug zou voeren. (via de nrs 97.89.74.70.69.82.66.68.67.83.74.89.97)  Het pad langs de Langelede (soort afwateringskanaal) is aan beide zijden afgeboord met bomen en vormt zo een mooie laan langs het vaartje waardoor we nu in de schaduw fietsen.

       

    Brugje over de Langlede. Oude grenspaal anno 1720. WSV Mendonk.

    Het plaatsje Overslag waar we door reden heeft een oude geschiedenis.  In de middeleeuwen lag de plaats die nu Overslag noemt langs een kreek die de Honte verbond met Gent. Gezien er regelmatig overstromingen waren werd de kreek hier afgedamd om het achterliggende land te beschermen. Hierdoor konden schepen niet meer door varen naar Gent. Die werden nu hier afgeladen, de goederen naar de andere kant van de dam gebracht en daar terug opgeladen op schuiten die naar Gent konden. De naam Overslag komt dus waarschijnlijk van het overladen van de goederen.  Er staat ook een grenspaal (anno 1720) met aan één zijde de vermelding “Oostenryk” en aan de andere zijde “Haar hoogmogende” doelend enerzijds op de Oostenrijkse Nederlanden en anderzijds de Staten Generaal (Nederland). Die grenspalen werden geplaatst na de vrede van Munster (1648) bij het einde van de 80 jarige oorlog. Er staan er hier op de grens met Zeeuws Vlaanderen een tiental van zulke oude grenspalen.

    16-09-2020, 16:10 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 97 – Dinsdag 15-09-2020 – Portus Ganda – WVS Mendonk

    Gezien de Brusselsepoortsluis buiten dienst is tot 30.09.20 kunnen we niet rechtstreeks naar Merelbeke dus moeten we langs het noorden en zullen we eens tot op de Moervaart varen.  We vertrokken te 09:20 uur door de oude Kasteelsluis in de richting van het Handelsdok waar we eerst voorbij de Bataviabrug en de Muidebrug moeten om dan in de Voorhaven aan te komen.  De eerste brug staat altijd omhoog en de tweede moet voor ons niet bediend worden gezien die 4,2 m hoog is.

      

    Meulestedespoorbrug. De vroegere ACEC fabriek. Gewezen mijneveger met houten romp.

    In de Voorhaven heb je dan de Meulestedespoorbrug die alleen bediend wordt als er geen treinverkeer in de buurt is of onmiddellijk verwacht is.  We hadden geluk en moesten maar enkele minuten wachten voor de draaibrug geopend werd. Vervolgens kwamen we aan de Meulestede verkeersbrug waar wij ook zonder opening onderdoor kunnen. Van hieruit varen we door de haven van Gent.  Enkele kilometers verder komt aan bakboordzijde de Ringvaart in de haven uit.  Hier moeten wij binnen enkele dagen in de richting van sluis Evergem en zo naar Merelbeke.

      

    Car-carrier aan Volvokade. Nog enkele cargoschepen. Mooi kunstwerk aan een houthandelaar.

    In de dokken liggen enkele zeeschepen waaronder een car carrier en een bulk carrier en aan een kade waar veel schroot ligt ligger er een vijftal te wachten op afbraak.  Eén ervan is een oud marineschip. Ter hoogte van km 9 is de invaart aan stuurboord naar de Moervaart. In het begin is deze heel breed maar na de spoorbrug en John Kennedybrug wordt ze smaller.  Hier liggen enkele jachthavens en wij hebben te 11:20 uur net voorbij de Spanjeveerbrug (type baleybrug zoals in Postel) bij WSV Mendonk aangemeerd.

    Namiddag zijn we per fiets de buurt gaan verkennen. Van de jachthaven ging het naar het gehucht Windgat, daarna tot Desteldonk, Hijfte, Lochristi, Zaffelare, het provinciaal domein Puyenbroeck, dan richting Wachtebeke en terug naar Mendonk. (via de nrs  97.96.95.99.73.98.94.71.72.96 en terug naar 97)  We hadden op het einde 27 km wat met deze temperatuur zeker genoeg is. Het waren weer mooie weggeltjes, soms mooie asfalt dan weer grindwegen en af en toe een stuk slechte betonplaten, die ons door de mooie natuur loodsten. We hadden geluk dat langs deze wegen nogal wat hoge populieren staan zodat we regelmatig schaduw hadden om in te fietsen. Het domein Puyenbroeck moet je zeker eens doorfietsen als je hier komt. Ik denk dat het er ook goed toeven is met kinderen, er is een grote speeltuin, veel water en veel groen.

    Toen we terug aan de boot kwamen was het nog heel warm en het water in de bidons die naast de zonnepanelen in de zon gelegen hadden was loeiheet zodat die half uitgegoten moesten worden en bijgevuld moesten worden met koud water voor ermee gedoucht kon worden. Rond 19:00 uur stak er een lichte bries op waardoor het wat afkoelde en smaakte de sangria weer opperbest.

    15-09-2020, 21:06 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 96 – Maandag 14-09-2020 – Steiger Schipdonk – Portus Ganda

    Het was deze morgen nevelig en er hingen dikke slierten mist over het water. Het is hier rustig geweest vannacht er is denk ik geen enkele boot gepasseerd voor 08:00 uur toen we net wakker waren.  Na het ontbijt vertrokken we richting Gent. We gaan over Brugse Vaart naar het centrum en via de Nieuwe Vaart naar de Tolhuissluis en zo via het Handelsdok en de Kasteelsluis naar Portus Ganda. Op het stuk van het kruispunt aan de Schipdonksluis tot aan het kruispunt met de Ringvaart en de Brugse Vaart waren er twee vrachtschepen een tijdje voor ons uit gegaan en die zijn waarschijnlijk sluis Evergem in gegaan, we hebben ze niet meer gezien. Aan het begin van de Brugse Vaart moet je je via VHF melden voor de brug Wondelgemstraatbrug en de Tolhuissluis.  Wij hebben dit gedaan maar hebben geen reactie gekregen. We hebben ook gebeld maar daar werd niet opgenomen.  Toen we de hoek omgingen naar de Nieuwe Vaart en Wondelgemstraatbrug (oude draaibrug) in zich hadden hebben wij nog eens opgeroepen en toen kregen we reactie. De brug was blijkbaar pas open geweest gezien er een jacht op ons af kwam.  We moesten dus een vijftal minuten wachten op de opening.  Op het einde van de Nieuwe Vaart kom je in een rond dok waar je linksaf de Tolhuisluis ingaat.  Hier daalden we ongeveer 1,5 meter tot op het niveau van de havendokken en het kanaal Gent-Terneuzen.  Op het einde van het handelsdok heb je weer een rond dok waar je haaks naar rechts draait in de richting van de Kasteelsluis (die heeft geen deuren meer en staat dus altijd open) en eenmaal daardoor ben je in Portus Ganda.

      

    Wondelgemstraatbrug. Tolhuissluis. Brug over de Ringvaart richting Sluis Evergem.

    We hebben eerst in een van de boxen gelegen maar die toegang is afgesloten met een hek en er hangt nergens een telefoonnummer of een code.  We zijn dan maar aan de overkant aan de Rodetorenkaai gaan liggen.  Daar vonden we ook de telefoonnummer van de havenmeester die we hebben opgebeld.  Het havenkantoor bevindt zich aan de andere zijde in hetzelfde gebouw als het zwembad. Toen ik hiervan terug kwam was het na 12:00 uur en de kades zaten vol studenten die daar hun boterhammetjes (en een aantal hun biertjes) kwamen  aanspreken.

    Na de administratie en het middageten hebben we de fietsen afgezet en zijn we vertrokken om de auto aan de Schipdonksluis op te halen en aan de parking van YH Merelbeke gaan zetten.  We hadden bij aankomst aan de boot weer 23 km gedaan. Gezien het weer zeer warm was is dit voldoende.

      

    Hier komen mooie appartementen. In Portus Ganda. Het kasteel van Lovendegem.

    Na het avondeten is Annie nog eens een wandeling gaan maken in de stad, benieuwd wanneer ze er terug door komt! We vernamen van de havenmeester dat de Brusselpoortsluis tot 30.09.2020 buiten dienst is dus moeten we morgen helemaal langs de noordkant van Gent rond om terug in Merelbeke te geraken!

    14-09-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 95 – Zondag 13-09-2020 – Kade Moerbruggebrug – Steiger Schipdonk

    Deze morgen is Annie naar de bakker gegaan en na het ontbijt waren we te 09:25 uur klaar om te vertrekken maar toen we Kruispoort opriepen om de brug te bedienen kregen we te horen dat de zondagsdienst pas te 10:00 uur begon. Pech dus. Klokslag 10:00 uur hoorden we de ene na de andere boot centrale Kruispoort oproepen om te vertrekken.  Er zouden er drie vertrekken vanuit de Coupure en enkele kwamen van Flandria onze richting uit.  We hoorden dat er ook nog vier lagen te wachten voor Steenbruggebrug. Zo vlug er even radiostilte was hebben wij dan bediening van de Moerbruggebrug gevraagd en konden we dadelijk vertrekken.

      

    Passagiersschip voor fietsvakanties. Bij momenten heel druk. De  Pietendriesmolen.

    Enkele kilometers voorbij de brug kruisten we de Labe 24 (Tjech) en drie jachten. De Labe 24 is een van de schepen die we in de buurt van Berlijn tegen gekomen zijn. Toen we die boten gekruist hadden hebben we niets meer gezien tot net voor Beernem waar we weer een vrachtschip kruisten.  Daarna werden we opgelopen door het passagiersschip Fluvius (NL) uit Maasbracht.  Het is een boot die fietsvakanties organiseert. Later zijn we nog opgelopen door een twaalftal snelle motorboten telkens in trosjes van drie.  Ter hoogte van Aalter werd het heel druk, de ene na de ander snelle motorboot die ons opliep en verschillende die ons kruisten.

      

    Gemeentehuis Beernem. De voetgangersbrug van Beernem.

    Toen we te 12:50 uur aan Schipdonksluis kwamen lag er een snelle motorboot aan de steiger en wij hebben ons daar netjes voor gelegd. Na het middageten zijn we weer gaan fietsen (32 km).  Eerst via het kanaal naar nr 6, dan richting Zomergem, dan via 61.72.77 richting Ursel, via 88.89.82.93 naar Knesselare, daarna via 79.86.26.94.33.88 naar Beernem waar de auto stond.  Die hebben we dan aan de overzijde van stuwsluis Schipdonk geplaatst.  Toen we van het fietsten terug kwamen was het hier een drukte van jewelste.

    13-09-2020, 20:18 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 94 – Zaterdag 12-09-2020 – Steiger SintKatelijnepoort – Kade Moerbruggebrug

    Het rumoer waar we hier voor gevreesd hadden is er niet gekomen. Gisteren avond hebben er enkele malen enkele jongeren op de houten steiger gezeten maar die hebben het rustig gehouden en ze waren rond 22:30 uur weg. Iets later is er wel een camionette (met vermoedelijk vissers) komen staan maar die zijn iets later toch terug vertrokken. Ook is er wel wat verkeer geweest en enkele malen is er een lawaaierige motor of bromfiets gepasseerd maar voor de rest was het rustig en hebben we goed geslapen.

    Deze morgen weer wakker geworden onder een stralende blauwe hemel, het is nog wel fris buiten maar dat zal volgens de weerberichten niet lang gaan duren.

    Na het ontbijt vertrokken we te 10:05 uur. Toen we ter hoogte van de uitvaart van Flandria Brugge kwamen hoorden we enkele boten oproepen dat ze de haven gingen uitkomen en later zagen we dat die achterop kwamen.  Aan Steenbruggebrug lagen er aan de overzijde ook twee jachten te wachten en toen de laatste achter ons gearriveerd was werd de brug geopend zodat we allen achter elkaar de brug konden passeren.  Na de brug hebben we de twee jachten die achter ons waren laten voorbijlopen gezien die vermoedelijk op weg waren naar Gent en wij maar tot aan de kade van Moerbrugge gingen varen.  Daar arriveerden we te 10:55 uur en hadden nog juist plaats aan de 24 uur-kade.  Het oude vrachtschip, een jacht, het grote ponton met de twee sleepboten liggen er nog altijd.  Die trekken zich van de beperkingen blijkbaar niets aan.

      

    Kade Moerbruggebrug. Tankertje (Met Champagne ?). Oud stationnetje van Sijsele.

    Na het middageten zijn we weer 29 km gaan fietsten langs Lieverstede, Ver-Assebroek, Assebroek, over het oude tramspoor via Sijsele tot tegen Maldegem en terug naar Moerbrugge, alles langs de nummers  2.72.84.24.54.  75.38.78.77.39.73.80.30.81.40.45.2.71.

    Toen we een tijdje terug aan de boot waren kwamen er twee mannen die het ponton den de twee sleepboten tot voooraan de kade verplaatsten.  Ze vertelden dat ze deze morgen hier vertrokken waren met een ander ponton en dat naar Merelbeke hadden gevaren en dat ze nu alles kwamen opschuiven om plaats te maken.  Nu dat die vaartuigen verplaatst zijn kunnen wij ons ook reglementair vastleggen op de 24 uurs-kade.

    12-09-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 93 – Vrijdag 11-09-2020 – Steiger Nieuwege – Steiger SintKatelijnepoort

    Dit is tot nu toe een van de beste plaatsjes waar we overnacht hebben, er moesten er zo wat meer zijn. We vertrokken na het ontbijt te 08:30 uur en hadden allemaal onmiddellijk doorvaart aan de bruggen die we tegen kwamen.  Aan de Dampoortsluis moesten we een vijftal minuten wachten want er moesten zeven jachten uit de sluis voor het onze beurt was.  Toen we in de sluis lagen kregen we van de centrale Kruispoort de mededeling dat we aan bakboordzijde (ronde zijde van de sluis) in de sluis moesten aanleggen gezien er nog een groot vrachtschip bij moest.  Gezien deze nog uit de verbindingssluis van de ringvaart met het kanaal naar Zeebrugge moest komen en hierbij haaks om moest maneuvreren zou het even duren. 

     

    Aanlegplaats aan Sint Katelijnepoort.  De heide staat in bloei.

    Ondertussen werd de verkeersbrug over de sluis gesloten.  Na een klein half uur ging deze brug terug open en even later kwam het vrachtschip binnen. Gezien de ruimte tussen de beide bruggen 80 m bedraagt en afmetingen van deze boot 85 m x 9,5 meter bedroeg moesten beide bruggen open blijven staan zodat de boeg en het hek van de boot onder de brug kwam te liggen.  Het schutten duurde een tiental minuten.  Ondertussen lagen aan de andere kant van de sluis al een jacht en een vrachtschip te wachten.  Eenmaal uit de sluis ging het langzaam de ringvaart op.  Het vrachtschip heeft aan de bruggen niet veel overschot in de breedte en voor en/of na de bruggen buigt het kanaal steeds naar stuurboord af waardoor het heel langzaam passeren was.  Dit schip is zo lang dat de beide Kruispoortbruggen samen moesten open blijven om het schip te kunnen laten passeren. Eenmaal na de Katelijnepoortbrug waar aan de andere zijde ook een vrachtschip lag te wachten hebben wij ons aan de steiger aangelegd.

        

    Dit is de Zon. Wie kent de planeten. (Het zijn er wel enkele te weinig, die hebben we gemist.)

        

    Namiddag hebben we twee fietstochten gemaakt. Een van 14 km (5.49.46.57.70.94.61.90.68.48.30) van Brugge via  Het Chartreusinnenbos, het Beisbroekbos met het Beisbroekkasteel met het Planetenpad naar Varsenare en zo terug naar Nieuwegebrug,  en later een van 12 km (88.76.86.71.82.69.5) van Beernem (waar we de auto hebben gezet) via het kanaal terug naar Brugge.

    In de late namiddag ben ik enkele malen naar het vlakbij gelegen Esso-tankstation gegaan om 100 L diesel als reserve te halen.

    11-09-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 92 – Donderdag 10-09-2020 – Steiger Oudenburg – Steiger Nieuwege

    We wilden vroeg vertrekken om de boten die hier vandaag ook moeten vertrekken voor te zijn maar tijdens het ontbijt bleek dat dat moeilijk zou zijn.  Ik denk dat de hint van de Politie gisteren voor wat ongerustheid gezorgd heeft bij de Popeye. In elk geval die vertrok in een dikke rookwolk (motor zal wel weer een DAF zijn denk ik) richting sluis Plassendale.  Terwijl Annie na het ontbijt naar de bakker ging heb ik de boot klaar gemaakt om te vertrekken en de watertank bijgevuld. Ondertussen passeerde de Watertruck IX weer aan de ligplaats.  Toen Annie een tijdje later terug kwam zijn we vertrokken en de waren net in sluis Plassendale toen de Watertruck door de brug richting Oostende voer. Het was een achttal km varen naar Nieuwege.  Ondertussen aan zagen we de Popeye aan de 24Hr steiger in Stalhille liggen. Dit is ook weer een steiger met elektriciteit en water.  Wij voeren verder tot aan de steiger aan de Nieuwegebrug en hebben ons daar weer aangelegd.

    Ik ben alleen de auto gaan ophalen  aan de Plassendalesluis en namiddag hebben we ons terrasje klaargemaakt op de steiger en genoten van het zonnetje.

         

    Een schitterende ochtend. Aanlegplaats Stalhille. Aanlegplaats Nieuwege met ons terrasje.

    10-09-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 91 – Woensdag 09-09-2020 – Steiger Oudenburg

    Namiddag een fietstocht (32 km) gemaakt via de nrs 62.66.29.27.59.26.12.98.78.96.5.67.39.99.4.15.11.94.60  en reden daarbij van Oudenburg naar Klemskerke, Vlissegem, De Haan, Vosseslag, Bredene, rond de spuikom, Oostende, Zandvoorde en terug naar Oudenburg.  In dit traject zaten een paar stukken die we ook in een van de fietstochten van de heenreis gemaakt hebben maar dat is bijna onvermijdelijk als je veel gaat fietsen. Hier zijn meer weidegronden dan akkergronden dus er lopen hier nogal wat koeien rond.  We passeerden op het traject ook drie hoeves waar ze hoeve-ijs produceren maar gezien de strakke wind en de mindere temperatuur zijn nu zo veel fietsers niet meer dus heel veel werk hebben die niet meer. We hebben de voorbije dagen veel valken zien vliegen en “bidden”. De weides zijn kort geschoren dus zien ze de muizen goed lopen denk ik.  We hebben toch verschillende malen gezien dat er eentje naar onder dook, enkele ogenblikken bleef zitten en terug opvloog met iets tussen zijn klauwen. We hebben hier de laatste dagen maar één buizerd gezien.  Op de sloten en vaarten zitten hier wel veel waterhoentjes en die zien er goed doorvoed uit.

    Toen we terug aan de boot arriveerden vernamen we van de Engelsman die achter ons lag dat de politie gekomen was om iedereen eraan te herinneren dat je hier niet langdurig mocht blijven liggen maar normaal maar 24 uur. 48 uur werd nog door de vingers gekeken maar dan moest je zeker vertrekken om geen boete te krijgen. Met het gratis liggen met gratis water en gratis elektriciteit zijn er natuurlijk altijd die daar misbruik van maken. Vermoedelijk heeft er iemand , en terecht, geklaagd dat er hier boten soms een hele week blijven liggen, misschien doelende op de Popeye uit Temse hier al een week zou liggen.

    Na het avondeten hebben we nog een machientje licht wasgoed gedraaid zodat alles weer proper is en na een tijdje TV was het weer tijd om in de kooi te kruipen.

    09-09-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 90 – Dinsdag 08-09-2020 – Steiger Leffinge - Steiger Oudenburg

    Tijdens het ontbijt passeerde het autonoom varende schip Watertruck X. Toen we later klaar waren met het ontbijt en de boot aan het klaarmaken waren om te vertrekken hoorden we de bel van de slagbomen van de Leffingebrug gaan en zagen we dat de Watertruck IX er aan kwam.  Gezien we zo goed als klaar waren hebben we de centrale opgeroepen met de vraag of we na die boot dadelijk ook konden vertrekken zodoende dat de brug maar één maal open moest.  We vertrokken dus te 09:30 uur richting Oudenburg.  Aan Gistelbrug moesten we ook niet wachten en later aan Zandvoordebrug kwamen er drie jachten in onze richting en we kwamen net op tijd aan de brug zodat die ook maar één maal bediend moest worden. Toen we te 11:15 uur aan de steiger in Oudenburg arriveerden lag deze bijna vol.  Er lagen er natuurlijk weer enkele ver uit mekaar waaronder de Popeye uit Temse die als enige het absoluut niet nodig vond om aan te schuiven zodat er voldoende plaats vrij kwam maar uiteindelijk konden we helemaal aan het einde aanleggen.  We liggen met de boeg wel 4 meter voorbij het einde maar konden toch vast maken aan de eerste middenbolder.

      

    In de haven van Oosende.  De Demeysluis. En toen kwam er een bewoond eilandje voorbij gedreven.

    We hadden nog maar net aangelegd toen er weer controle was van de FOD Scheepvaartcontrole. Toen wij de controleur vertelden dat we op 15.08.20 ook controle gehad hadden en hij dit nakeek in hun database bleek die controle niet doorgegeven te zijn door de toenmalige controleur. Hij kon niets terugvinden, noch op scheepsnaam noch op registratienummer.  Toen ik hem het naamkaartje met controledatum van 15.08.20 vertoonde wa          s alles ok.  Ik heb hem wel gevraagd of hij zijn collega een keer wou vertellen dat hij iets “vergeten” was.  Ik ben eens benieuwd of dat nu gaat rechtgezet worden. Dat de verschillende diensten die controle doen al eens iets vergeten door te geven aan mekaar neem ik nog aan maar de eigen dienst onderling mag toch wel een controle doorgeven meen ik.

    Aangezien het leek of het zou gaan regenen ben ik alleen de auto gaan ophalen en nadien gaan doorzetten naar sluis Plassendaal terwijl Annie de boor binnenin een poetsbeurt gaf. Nadien de diesel die we in twee bussen nog onderin hadden staan in de bakboordtank gedaan om voorbereid te zijn als de middelste tank zou leeg zijn.  Ik zou die graag eens helemaal leeg varen gezien ik twijfel of de niveaumeter nog goed werkt. 

    Gezien de dagen korter en de avonden langer worden beginnen we terug wat TV te kijken omdat we niet zo lang meer kunnen buiten zitten.

    08-09-2020, 00:00 Geschreven door Alois  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    T -->

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs