aniwayopreis2020
Inhoud blog
  • Dag 116 – Zondag 04-10-2020 – Kade Blauwe Kei - Bryac
  • Dag 115 – Zaterdag 03-10-2020 – Kade Blauwe Kei
  • Dag 114 – Vrijdag 02-10-2020 – Kade Mol Donk – Kade Blauwe Kei D
  • Dag 113 – Donderdag 01-10-2020 – Kade S10 Herentals – Kade Mol Donk
  • Dag 112 – Woensdag 30-09-2020 – Kade Emblem – Kade S10 Herentals
    Archief per week
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek
  • reisverslag

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Reis 2020. Wegens corona-beperkingen NIET naar Berlijn!
    11-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 93 – Vrijdag 11-09-2020 – Steiger Nieuwege – Steiger SintKatelijnepoort

    Dit is tot nu toe een van de beste plaatsjes waar we overnacht hebben, er moesten er zo wat meer zijn. We vertrokken na het ontbijt te 08:30 uur en hadden allemaal onmiddellijk doorvaart aan de bruggen die we tegen kwamen.  Aan de Dampoortsluis moesten we een vijftal minuten wachten want er moesten zeven jachten uit de sluis voor het onze beurt was.  Toen we in de sluis lagen kregen we van de centrale Kruispoort de mededeling dat we aan bakboordzijde (ronde zijde van de sluis) in de sluis moesten aanleggen gezien er nog een groot vrachtschip bij moest.  Gezien deze nog uit de verbindingssluis van de ringvaart met het kanaal naar Zeebrugge moest komen en hierbij haaks om moest maneuvreren zou het even duren. 

     

    Aanlegplaats aan Sint Katelijnepoort.  De heide staat in bloei.

    Ondertussen werd de verkeersbrug over de sluis gesloten.  Na een klein half uur ging deze brug terug open en even later kwam het vrachtschip binnen. Gezien de ruimte tussen de beide bruggen 80 m bedraagt en afmetingen van deze boot 85 m x 9,5 meter bedroeg moesten beide bruggen open blijven staan zodat de boeg en het hek van de boot onder de brug kwam te liggen.  Het schutten duurde een tiental minuten.  Ondertussen lagen aan de andere kant van de sluis al een jacht en een vrachtschip te wachten.  Eenmaal uit de sluis ging het langzaam de ringvaart op.  Het vrachtschip heeft aan de bruggen niet veel overschot in de breedte en voor en/of na de bruggen buigt het kanaal steeds naar stuurboord af waardoor het heel langzaam passeren was.  Dit schip is zo lang dat de beide Kruispoortbruggen samen moesten open blijven om het schip te kunnen laten passeren. Eenmaal na de Katelijnepoortbrug waar aan de andere zijde ook een vrachtschip lag te wachten hebben wij ons aan de steiger aangelegd.

        

    Dit is de Zon. Wie kent de planeten. (Het zijn er wel enkele te weinig, die hebben we gemist.)

        

    Namiddag hebben we twee fietstochten gemaakt. Een van 14 km (5.49.46.57.70.94.61.90.68.48.30) van Brugge via  Het Chartreusinnenbos, het Beisbroekbos met het Beisbroekkasteel met het Planetenpad naar Varsenare en zo terug naar Nieuwegebrug,  en later een van 12 km (88.76.86.71.82.69.5) van Beernem (waar we de auto hebben gezet) via het kanaal terug naar Brugge.

    In de late namiddag ben ik enkele malen naar het vlakbij gelegen Esso-tankstation gegaan om 100 L diesel als reserve te halen.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    T -->

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs