Tijdens het ontbijt passeerde het autonoom varende schip
Watertruck X. Toen we later klaar waren met het ontbijt en de boot aan het
klaarmaken waren om te vertrekken hoorden we de bel van de slagbomen van de
Leffingebrug gaan en zagen we dat de Watertruck IX er aan kwam. Gezien we zo goed als klaar waren hebben we
de centrale opgeroepen met de vraag of we na die boot dadelijk ook konden
vertrekken zodoende dat de brug maar één maal open moest. We vertrokken dus te 09:30 uur richting
Oudenburg. Aan Gistelbrug moesten we ook
niet wachten en later aan Zandvoordebrug kwamen er drie jachten in onze
richting en we kwamen net op tijd aan de brug zodat die ook maar één maal
bediend moest worden. Toen we te 11:15 uur aan de steiger in Oudenburg
arriveerden lag deze bijna vol. Er lagen
er natuurlijk weer enkele ver uit mekaar waaronder de Popeye uit Temse die als
enige het absoluut niet nodig vond om aan te schuiven zodat er voldoende plaats
vrij kwam maar uiteindelijk konden we helemaal aan het einde aanleggen. We liggen met de boeg wel 4 meter voorbij het
einde maar konden toch vast maken aan de eerste middenbolder.

In
de haven van Oosende. De Demeysluis. En
toen kwam er een bewoond eilandje voorbij gedreven.
We hadden nog maar net aangelegd toen er weer controle was
van de FOD Scheepvaartcontrole. Toen wij de controleur vertelden dat we op
15.08.20 ook controle gehad hadden en hij dit nakeek in hun database bleek die
controle niet doorgegeven te zijn door de toenmalige controleur. Hij kon niets
terugvinden, noch op scheepsnaam noch op registratienummer. Toen ik hem het naamkaartje met controledatum
van 15.08.20 vertoonde wa s alles
ok. Ik heb hem wel gevraagd of hij zijn
collega een keer wou vertellen dat hij iets vergeten was. Ik ben eens benieuwd of dat nu gaat
rechtgezet worden. Dat de verschillende diensten die controle doen al eens iets
vergeten door te geven aan mekaar neem ik nog aan maar de eigen dienst
onderling mag toch wel een controle doorgeven meen ik.
Aangezien het leek of het zou gaan regenen ben ik alleen
de auto gaan ophalen en nadien gaan doorzetten naar sluis Plassendaal terwijl
Annie de boor binnenin een poetsbeurt gaf. Nadien de diesel die we in twee
bussen nog onderin hadden staan in de bakboordtank gedaan om voorbereid te zijn
als de middelste tank zou leeg zijn. Ik
zou die graag eens helemaal leeg varen gezien ik twijfel of de niveaumeter nog
goed werkt.
Gezien de dagen korter en de avonden langer worden
beginnen we terug wat TV te kijken omdat we niet zo lang meer kunnen buiten
zitten.
|