2004 ... een tsunami ... 180 000 doden. 2011... een tsunami ... Japan geteisterd ... een kleine kernramp! Maar wat is een tsunami? En hoe konden de dieren zich redden? Aan ons om op ontdekking te gaan.
Met de hele klas maakten we een hoorspel bij het verhaal van 'Sneeuwwitje en de zeven dwergen'. Natuurlijk kozen we niet voor de 'saaie' en 'ouderwetse' versie van het verhaal, nee! In onze versie is de koningin wel héél gemeen en de dwergen gokken op het paardenrennen. Luister mee!
Deze namiddag waren wij zelf het orkest van het muziekstuk 'De Notenkraker'.
Met behulp van de grafische partituur brachten we de muziek van Tsjaikovski tot leven!
In de klas hebben we elk een portret gemaakt en daar deden we iets heel speciaals mee. Door het in vier te knippen en te gaan puzzelen met andere portretten krijg je heel leuke resultaten! Vind jij je eigen stukjes terug?
Marc Govaert toverde ons klaslokaal om tot een fysicalabo. We leerde deze vrijdagnamiddag nadenken en kwamen tot de conclusie dat wetenschap fascinerend en simpel is.
Wat zijn dat voor filmpjes? Wanneer zie je zulke filmpjes? Wat is het doel
van volgende fragmenten? Waarover gaat elk filmpje? Wat verwacht ik van
zo'n filmpje?
Reclame moet opvallen door 'sterke beelden' of 'sterke taal'.
Reclame
probeert zich zo goed mogelijk naar de kijker te richten.