Marc Govaert toverde ons klaslokaal om tot een fysicalabo. We leerde deze vrijdagnamiddag nadenken en kwamen tot de conclusie dat wetenschap fascinerend en simpel is.
Wat zijn dat voor filmpjes? Wanneer zie je zulke filmpjes? Wat is het doel
van volgende fragmenten? Waarover gaat elk filmpje? Wat verwacht ik van
zo'n filmpje?
Reclame moet opvallen door 'sterke beelden' of 'sterke taal'.
Reclame
probeert zich zo goed mogelijk naar de kijker te richten.
Pianoconcerto ... Luister naar de 3 fragmenten, telkens een minuut. Stel enkele vragen ... - Welk instrument speelt solo? - Wanneer begint de solist? - Wanneer speelt het orkest? - Spelen ze soms samen?
extra luisteropdracht ... - track 14 Speel piano op de bank, telkens als je de piano hoort. - track 5 Dirigeer op de muziek en geef een teken als de violiste telkens begint.
In de muziek gebruiken ze heel wat Italiaanse woorden. Wil je weten wat ze betekenen? Klik op onderstaande link. www.componisten.net
Vandaag hebben we met de groep het uitgestrekte domein verkend. Voor de meeste leerlingen was het opmaken van de bedden geen sinecure. Maar met vereende krachten slaagden onze supersterren toch in hun opzet.
Deze avond is er nog een gezelschapspellenavond en 'nacht'spel.
Tijdens de les lengtematen moesten we een reeks meetopdrachten uitvoeren. Met duimstokmeter, rolmeter, lintmeter,lasermeter gingen we aan de slag. Onze lengte en taille zochten we met een lintmeter. Met een lange rolmeter konden we de omtrek van het voetbalplein zoeken. Ook de deurhoogte werd op de cm nauwkeurig gemeten.