6B nieuwtjes
6B bruist ... 6B is oké!
Inhoud blog
  • De Eerste Wereldoorlog
  • Geheim agent
  • Powerpoint alternatieve energie
  • Een powerpoint over alternatieve energie.
  • Lego movie
  • Tijd afstand snelheid deel 2
  • Tijd afstand snelheid
  • Heksen ...
  • Wetenschap en techniek is sjiek : de poort van Pascal (besturingen).
  • Liefdesplein



    Klik op bovenstaand plaatje!

    Actua
  • Karrewiet
  • VRT de redactie
  • De Standaard
  • De Morgen
  • websites 6B , SFB en SFI
  • KLASWEBSITE 6B
  • schoolwebsite SFB
  • oudercomité
  • schoolwebsite SFI
  • sfeerfoto's 6b
  • sfeerfoto's SFB
  • Tips voor leerlingen
  • Yeti
  • Ketnet
  • Kid city
  • Chatten for kids
  • Kids top 20
  • Hallmark e-cards versturen
  • Kinder + jongerentelefoon
  • Voetbal jupiler pro league
  • Kinepolis film
  • Spelletjes ter ontspanning
  • Air hockey 2
  • Winkelwagenheld
  • Dogfight
  • Penalty schieten
  • Voetbal
  • Biljart-pool
  • BMX Stunt Race
  • Mahjong
  • Bomberman
  • Bubble trouble
    07-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kubieke maten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze week hebben we geleerd over de ruimtefiguren en hun volume.
    Het is moeilijk voor te stellen hoeveel plaats een kubus van een kubieke meter inneemt.
    Vandaar dat we met de klas zo'n kubieke meter gevormd hebben.
    Een kubieke meter is een duizenddelige maat.
    Dat betekent dat de kubus vooraan de foto met ribbe 1 dm wel duizend keer in onze levende kubieke meter kan.
    En een MAB blokje, die men in het eerste leerjaar gebruikt, kan 1000 000 keer in onze menselijke kubus.
    De moeite, hé.

    Margaux
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-03-2008, 12:46 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedichten van de week
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Ik voel me ozo heppie
    zo heppie deze dag,
    en als je vraagt: wat heppie
    als ik eens vragen mag,
    dan zeg ik: hoe wat heppie,
    wat heppik aan die vraag,
    heppie nooit dat heppie je
    dat ik hep vandaag?

    (Joke Van Leeuwen)




    Ik heb ruzie met mijn vriendje,
    om een stukje veterdrop.
    Want dat wou hij niet verdelen,
    toen gaf ik hem een schop.

    Ik heb ruzie met mijn vriendje,
    nu speelt hij verderop.
    en ik zit me hier te vervelen,
    voor een stukje veterdrop.

    (Nannie Kuyper)


    Ik weet niet veel.
    Ik weet veel niet.

    en dat ik dat weet...
    is al heel veel


    Brecht en Joren






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-03-2008, 12:41 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Euro-beurs.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    We begonnen al op voorhand met de voorbereiding 
    : het opzoeken van prenten, de teksten en de hapjes
    voor de reisbeurs op donderdag 6/03/08.
    11 europese landen werden op een speciale
    manier tentoongesteld. We knutselden ondermeer
    vlaggen, reisbrochures en collages ineen.
    Op donderdag kwamen 54 toeristen van het
    5de leerjaar een kijkje nemen. Ze kregen er wat
    informatie en mochten daarna proeven van al het
    lekkers. Op het einde van de dag waren we
    allen moe, en hadden barstende hoofdpijn. Maar al bij al
    was het een toffe dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Magalie en Evelien
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    07-03-2008, 00:00 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    04-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.100 dagen

    Joepie, nog 1OO dagen te gaan dan hoeven we niet meer
    naar de lagere school.
    Dat hebben we op school gevierd met onze vrienden, meester en juf.
    's Ochtends begon het met het onbijt. Dat was lekker, mmmm.
    Toen maakten we een kaartje voor de leerkrachten.
    Daarop stond de tekst

    'Leraren houden het verleden levend,
    mùaken het heden inzichtelijk
    en brengen kleur aan de toekomst.'

    Om 10 uur was er een show van het 6de en het 7de middelbaar.
    In de middag hebben we de kaartjes afgewerkt en afgegeven.
    Daarna voerden we drie opdrachten uit.
    Omdat 6b meer dan oké is, slaagden we in alle opdrachten.
    Spijtig dat de school reeds eindigde om 15u.
    Dat was ons groots avontuur

     Heleen en Magalie










    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-03-2008, 12:23 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    03-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opdrachten 100 dagen

    Het spreekt voor zich dat het getal 100 op de 100-dagen een speciaal getal is.
    Daarom stonden de doe-opdrachten ook in het teken van die 100.
    De 6B'ers hebben de drie uitdagingen met vrucht volbracht.
    Bij de eerste opdracht moesten de leerlingen 100 tegels inkleuren binnen de 100 seconden.
    Het resultaat was een kleurrijk geheel.
    100 x touwspringen in 100 seconden was voor onze sportiefste klasgenoten weggelegd.
    Tenslotte hadden heel wat leerlingen schrijfkramp nadat ze er in geslaagd waren 100 x '6B is oké' op een cursusblad neer te pennen binnen de 10 minuten in 10 verschillende kleuren.
    1 leerling slaagde erin dit 137 x te doen.
    Chapeau!! 6B is méér dan gewoon oké!!!

    Meester Frederic










    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-03-2008, 14:32 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorbereiding 100 dagen

    Op school vieren we met de zesdeklassers de 100 dagen.
    Daarvoor moest een passend t-shirt ontworpen worden.
    Op de achterzijde van de shirt stond volgend gedicht van Shel Silverstein,
    typerend voor iedere zesdeklasser.

    Zeg dat ik fantastisch ben
    briljant, gevat, sociaal,
    gevoelig, handig, grappig
    en bijzonder geniaal.

    Zeg dat je zo'n wonderkind
    als ik maar zelden ziet.
    Zeg dat je me super vindt,
    maar liegen mag je niet.


    De voorzijde mochten de leerlingen zelf versieren.
    De resultaten  mochten  best gezien worden.
    Morgen zal heel de school deze 'kunstwerken' mogen bewonderen.

    Meester Frederic










    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-03-2008, 12:52 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koffiestop

    Op vrijdag 22 februari was er een koffiestop op school ten voordele van Broederlijk Delen.
    Iedereen kon er voor een halve euro chocomelk of koffie drinken.
    Dit jaar kon je ook inkopen doen aan een standje van de wereldwinkel.
    Dit is zeker voor helhaling vatbaar,
    want we zagen heel wat kopers en koffiedrinkers.

    Proficiat aan de pastorale werkgroep voor de puike organisatie,
    ouders en sympathisanten voor de steun.
    Tot volgend jaar!
    (Dan zullen er ook wat meer yuca-chips te koop zijn.)

    Meester Frederic






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-03-2008, 12:06 geschreven door 6B  
    Reacties (0)


    Klik op bovenstaand plaatje!



    Klik op bovenstaand plaatje!


    Archief per week
  • 16/01-22/01 2017
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 26/09-02/10 2005
  • 29/11-05/12 2004
    Zoeken in blog

    Zoekrobots
  • Google
  • Kennisnet
  • Meestersipke
  • Davindi
  • Look4
  • 8 tot 12 jaar info
  • huistaak
  • Europa-taak
  • wereldgodsdiensten
  • kinderrechten
  • landen
  • beeld-videomateriaal
  • Europa-landen
  • Anne Frank : huistaak
  • Meer weten over Anne Frank
  • Thema elektriciteit
  • Speurneus ... door de EU ...
    Kunst
  • huistaak kunst
  • Kijken naar kunst
  • Kunstroof
  • Kunstwerk
  • Moord op Mozart of niet?
  • Surrealisme : Dali
  • Renaissande : Leonardo da Vinci
  • Impressionisme : Monet
  • Kubisme : Picasso
  • Kangoeroe Leonardo da Vinci
    Kangoeroe-internettaak
  • Oefenen maar
  • spEUrnEUs
  • Latijn voor dummies
  • Kennismaking met het Latijn
  • Kennismaking met het Latijn 2
  • Kennismaking met Engels
  • Wiskunde in het secundair
  • Webkwestie Kinderkruistochten
  • Webkwestie optische illusies
  • Oefenen maar...
  • Huiswerkweb groep 8
  • Digischool
  • Digitips
  • Herhaling wiskunde 5de leerjaar
  • Inoefening wiskunde 6de leerjaar
  • Hot potatoes oefeningen 6de leerjaar
  • Oefentoetsen piramide
  • KITS
  • Wero : De Europese geschiedenis
  • De oudste tijden : de prehistorie
  • De oudste tijden : Egypte
  • De klassieke oudheid : Grieken
  • De klassieke oudheid : Romeinen
  • De Middeleeuwen
  • De Middeleeuwen : vikingen
  • De nieuwe tijd : ontdekkingsreizen
  • De nieuwe tijd: Lodewijk XIV
  • De nieuwste tijd : stoommachines
  • De nieuwste tijd : WO 2
    wrts
  • mijn wrts-site
  • wrts Franse oefeningen overnemen
  • wrts wiskunde oefeningen overnemen
  • wrts woordpakketten tijd voor taal

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs