Deze week hebben we geleerd over de ruimtefiguren en hun volume. Het is moeilijk voor te stellen hoeveel plaats een kubus van een kubieke meter inneemt. Vandaar dat we met de klas zo'n kubieke meter gevormd hebben. Een kubieke meter is een duizenddelige maat. Dat betekent dat de kubus vooraan de foto met ribbe 1 dm wel duizend keer in onze levende kubieke meter kan. En een MAB blokje, die men in het eerste leerjaar gebruikt, kan 1000 000 keer in onze menselijke kubus. De moeite, hé.
Ik voel me ozo heppie zo heppie deze dag, en als je vraagt: wat heppie als ik eens vragen mag, dan zeg ik: hoe wat heppie, wat heppik aan die vraag, heppie nooit dat heppie je dat ik hep vandaag?
(Joke Van Leeuwen)
Ik heb ruzie met mijn vriendje, om een stukje veterdrop. Want dat wou hij niet verdelen, toen gaf ik hem een schop.
Ik heb ruzie met mijn vriendje, nu speelt hij verderop. en ik zit me hier te vervelen, voor een stukje veterdrop.
We begonnen al op voorhand met de voorbereiding : het opzoeken van prenten, de teksten en de hapjes voor de reisbeurs op donderdag 6/03/08. 11 europese landen werden op een speciale manier tentoongesteld. We knutselden ondermeer vlaggen, reisbrochures en collages ineen. Op donderdag kwamen 54 toeristen van het 5de leerjaar een kijkje nemen. Ze kregen er wat informatie en mochten daarna proeven van al het lekkers. Op het einde van de dag waren we allen moe, en hadden barstende hoofdpijn. Maar al bij al was het een toffe dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Joepie, nog 1OO dagen te gaan dan hoeven we niet meer naar de lagere school. Dat hebben we op school gevierd met onze vrienden, meester en juf. 's Ochtends begon het met het onbijt. Dat was lekker, mmmm. Toen maakten we een kaartje voor de leerkrachten. Daarop stond de tekst
'Leraren houden het verleden levend, mùaken het heden inzichtelijk en brengen kleur aan de toekomst.'
Om 10 uur was er een show van het 6de en het 7de middelbaar. In de middag hebben we de kaartjes afgewerkt en afgegeven. Daarna voerden we drie opdrachten uit. Omdat 6b meer dan oké is, slaagden we in alle opdrachten. Spijtig dat de school reeds eindigde om 15u. Dat was ons groots avontuur
Het spreekt voor zich dat het getal 100 op de 100-dagen een speciaal getal is. Daarom stonden de doe-opdrachten ook in het teken van die 100. De 6B'ers hebben de drie uitdagingen met vrucht volbracht. Bij de eerste opdracht moesten de leerlingen 100 tegels inkleuren binnen de 100 seconden. Het resultaat was een kleurrijk geheel. 100 x touwspringen in 100 seconden was voor onze sportiefste klasgenoten weggelegd. Tenslotte hadden heel wat leerlingen schrijfkramp nadat ze er in geslaagd waren 100 x '6B is oké' op een cursusblad neer te pennen binnen de 10 minuten in 10 verschillende kleuren. 1 leerling slaagde erin dit 137 x te doen. Chapeau!! 6B is méér dan gewoon oké!!!
Op school vieren we met de zesdeklassers de 100 dagen. Daarvoor moest een passend t-shirt ontworpen worden. Op de achterzijde van de shirt stond volgend gedicht van Shel Silverstein, typerend voor iedere zesdeklasser.
Zeg dat ik fantastisch ben briljant, gevat, sociaal, gevoelig, handig, grappig en bijzonder geniaal.
Zeg dat je zo'n wonderkind als ik maar zelden ziet. Zeg dat je me super vindt, maar liegen mag je niet.
De voorzijde mochten de leerlingen zelf versieren. De resultaten mochten best gezien worden. Morgen zal heel de school deze 'kunstwerken' mogen bewonderen.
Op vrijdag 22 februari was er een koffiestop op school ten voordele van Broederlijk Delen. Iedereen kon er voor een halve euro chocomelk of koffie drinken. Dit jaar kon je ook inkopen doen aan een standje van de wereldwinkel. Dit is zeker voor helhaling vatbaar, want we zagen heel wat kopers en koffiedrinkers. Proficiat aan de pastorale werkgroep voor de puike organisatie, ouders en sympathisanten voor de steun. Tot volgend jaar! (Dan zullen er ook wat meer yuca-chips te koop zijn.)