Deze namiddag waren wij zelf het orkest van het muziekstuk 'De Notenkraker'.
Met behulp van de grafische partituur brachten we de muziek van Tsjaikovski tot leven!
In de klas hebben we elk een portret gemaakt en daar deden we iets heel speciaals mee. Door het in vier te knippen en te gaan puzzelen met andere portretten krijg je heel leuke resultaten! Vind jij je eigen stukjes terug?
Marc Govaert toverde ons klaslokaal om tot een fysicalabo. We leerde deze vrijdagnamiddag nadenken en kwamen tot de conclusie dat wetenschap fascinerend en simpel is.
Wat zijn dat voor filmpjes? Wanneer zie je zulke filmpjes? Wat is het doel
van volgende fragmenten? Waarover gaat elk filmpje? Wat verwacht ik van
zo'n filmpje?
Reclame moet opvallen door 'sterke beelden' of 'sterke taal'.
Reclame
probeert zich zo goed mogelijk naar de kijker te richten.
Pianoconcerto ... Luister naar de 3 fragmenten, telkens een minuut. Stel enkele vragen ... - Welk instrument speelt solo? - Wanneer begint de solist? - Wanneer speelt het orkest? - Spelen ze soms samen?
extra luisteropdracht ... - track 14 Speel piano op de bank, telkens als je de piano hoort. - track 5 Dirigeer op de muziek en geef een teken als de violiste telkens begint.
In de muziek gebruiken ze heel wat Italiaanse woorden. Wil je weten wat ze betekenen? Klik op onderstaande link. www.componisten.net