14 februari, deze morgen op de speelplaats begonnen we al met een openingsdans. Daarna begonnen de lessen met 4 opdrachten tussendoor. Opdracht 1 : Versier een hart op 4 verschillende manieren. Opdracht 2 : Maak een levend mensenhart. Opdracht 3 : Schrijf iets positief over een klasgenootje. Dat was best lachen. Opdracht 4 : Schrijf een naamgedicht rond het thema Valentijn. We slaagden in alle opdrachten. Als beloning kreeg iedere leerling een snoepje in de vorm van een hartje.
Met de trein naar het beroepenhuis, tjoeke, tjoeke, tuut! Want daar kan je beroepen uitoefenen, tjoeke, tjoeke, tuut, tuut Daar was een interactief museum, tjoeke, tjoeke, tuut, tuut We moesten vragen oplossen, tjoeke, tjoeke, tuut, tuut We mochten smaken proeven, tjoeke, tjoeke, tuut, tuut En dit alles in groep, tjoeke, tjoeke, tuut, tuut eigenlijk was alles leuk ( melodie van spring )
Op vrijdag 15 februari was het dikke truiendag. Op de kleuterspeelplaats hingen vele warme truien aan de wasdraad. Alle kinderen van onze school moesten een warme trui aandoen. De chauffage werd 's ochtends immers uitgezet. Een groot probellem was dit echter niet. We hadden helemaal geen kou want het 'zonneke' scheen in de klas. We hebben ons dan maar doodgezweet.
Talent zit er bij ons echt wel in. Zelfs heel veel ! Met houtskool werken en schilderen hoort er bij ons wel bij. We zijn echte kunstenaars zoals Pablo Picasso,Van Gogh en nog zoveel meer, allemaal bekende schilders. Ook wij maakten ons eigen museum. Echt de moeite waard ! Ouders en klassen konden een kijkje gaan nemen. Ze kregen een drankje toegewezen, zo konden ze rustig kijken naar onze mooie kunstwerken. E.B
Eerst een filmpje. Dan dozen verzetten als magazijnier. Dan proeven, sorteren van voeding. Het interactief musseum was ook leuk. Je kon als garagist onder een auto kruipen. Sommige zaken waren wel wat saai. Korte samenvatting : heel leuk. (Joren)
Ik vond het beroepenhuis in het algemeen heel leuk. Als we die proefjes moesten doen, gierden we van het lachen. Ook de tentoonstelling was leuk omdat we in groepjes mochten lopen, opdrachten moesten uitvoeren, dingen uitproberen. (Margaux)
Toen we daar aankwamen hebben we eerst een filmpje gezien. Daarna werden we in 2 groepen verdeeld. Wij mochten eerst in het interactief museum. Daarna mochten we pakjes vervoeren met een soort heftruck. Als laatste werkten we even in de voedingsector. Na het eten moesten we al naar huis. Doodjammer!!! (Jessica)
Ik vond het wel leuk in het museum met de vraagjes waarvan we de oplossing moesten zoeken. Zeker de doe-opdrachten. We mochten zelfs eten proeven en de smaak zoeken. Sommigen waren daar wel erg goed in. (Eva)
De tentoonstelling : leuk De trein : plezant Proeven : tof Dozen stapelen : saai Maar ik weet nu wel welk beroep ik wil uitoefenen.
Voor de krokusvakantie hebben de zesdes een 'museum van schone kunsten' in mekaar gebokst. Volgens verschillende kunststijlen werden prachtige werken geschilderd. Proficiat aan alle kunstenaars!!! De hele week konden leerlingen en ouders de plaatselijke tentoonstelling bezoeken. Met een fruitsapje kregen ze dan de nodige uitleg. Voor wie er niet bij kon zijn ... hieronder vind je een aantal werken. Het eertse werk is eenprachtig voorbeeld van kleurenperspectief. Het tweede is een monodruk. Geniet!!! FWB