Tijdens de les lengtematen moesten we een reeks meetopdrachten uitvoeren. Zo berekenden we onze schoenmaat met een eigenaardige formule. We moesten eerst de lengte van onze voet eerst meten, daar 1 cm bijdoen en daarvan 3/2 nemen. Onze lengte en taille mochten we ook berekenen. Met een lange rolmetre konden we de omtrek van het voetbalplein zoeken. Het meten van de lengte van een fietswiel was niet evident. In het begin van de meetsessies hadden we moeite om nauwkeurig te werken ... maar oefening baart kunst. Uiteindelijk slaagden we erin de opdrachten naar behoren uit te voeren.
Op de eerste schooldag mochten we reeds onze talenten laten botvieren. We verdeelden onszelf in groepjes, rekening houdend met onze talenten. Zo mocht 1 creagroepje eenklaslogo met passende leuze ontwerpen. De chef-koks bereidden lekkere hapjes en een fruitcocktail. 3 dichters zochten en maakten een gedicht die voor de hele klas werd voorgedragen. Onze journalisten mochten Michiel en de klasleraar het vuur aan de schenen leggen. Tenslotte hadden we 2 dansinstructrices die 6B de pinguindans aanleerden. Kortom ... iedereen zette zijn of haar beste beentje voor.