6B nieuwtjes
6B bruist ... 6B is oké!
Inhoud blog
  • De Eerste Wereldoorlog
  • Geheim agent
  • Powerpoint alternatieve energie
  • Een powerpoint over alternatieve energie.
  • Lego movie
  • Tijd afstand snelheid deel 2
  • Tijd afstand snelheid
  • Heksen ...
  • Wetenschap en techniek is sjiek : de poort van Pascal (besturingen).
  • Liefdesplein



    Klik op bovenstaand plaatje!

    Actua
  • Karrewiet
  • VRT de redactie
  • De Standaard
  • De Morgen
  • websites 6B , SFB en SFI
  • KLASWEBSITE 6B
  • schoolwebsite SFB
  • oudercomité
  • schoolwebsite SFI
  • sfeerfoto's 6b
  • sfeerfoto's SFB
  • Tips voor leerlingen
  • Yeti
  • Ketnet
  • Kid city
  • Chatten for kids
  • Kids top 20
  • Hallmark e-cards versturen
  • Kinder + jongerentelefoon
  • Voetbal jupiler pro league
  • Kinepolis film
  • Spelletjes ter ontspanning
  • Air hockey 2
  • Winkelwagenheld
  • Dogfight
  • Penalty schieten
  • Voetbal
  • Biljart-pool
  • BMX Stunt Race
  • Mahjong
  • Bomberman
  • Bubble trouble
    26-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bosklasnieuws!!!!

    Beste zesdeklassers,
    bekijk aandachtig het nieuwsbericht van de zender SFB.

    Let op : In het zwembad zijn zwemshorts niet toegelaten. Jongens moeten een zwembroek hebben.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (12 Stemmen)
    26-09-2015, 16:19 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    24-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bosklassen : het begin van een groot avontuur.

    De bosklassen zijn bijna een feit
    en dan denken velen aan Halloween ...
    Speel onderstaand spel door op de pompoen te klikken,
    griezel gezellig mee
    en tracht de 'Engelse' opdrachten uit te voeren.
    Veel plezier!!!

    Klik op de afbeelding om de link te volgen







     

    AAN OUDERS, BROERS, ZUSSEN, GROOTOUDERS, ...

    Vanaf maandag 28 september zal er dagelijks (als er daar internetverbinding is) nieuws - filmpjes -foto's op de blog geplaatst worden.
    Via het gastenboek kunnen jullie ook commentaar schrijven ...

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (7 Stemmen)
    24-09-2015, 20:30 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe sterk is mensenhaar ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hoeveel gewicht kan het haar van een mens dragen ...
    Gok even en bekijk dan het filmpje via onderstaande link.



    http://www.schooltv.nl/video/mensenhaar-hoe-sterk-is-mensenhaar/#q=hoe%20sterk%20is%20mensenhaar


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    24-09-2015, 20:27 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gewichten : oefeningen
    Bepaal het gewicht van een ananas en een appelsien. 
     

    Tijd over?  Maak volgende oefening! 



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    24-09-2015, 20:26 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    23-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meervoudige intelligentie

    Mensen leren op verschillende manieren. De een leert door doen, de ander moet het ‘voor zich zien’ en een derde persoon moet de informatie eerst voor zichzelf ordenen alvorens deze te kunnen begrijpen.

    De Amerikaanse hoogleraar Howard Gardner onderscheidt acht intelligenties. Ieder mens bezit ze alle acht, men heeft er echter vaak slechts enkele sterk ontwikkeld. Deze sterk ontwikkelde intelligenties bepalen de manier waarop men leert, bepalen de voorkeur voor bepaalde activiteiten ...



    Kijk maar welke talenten volgende personen hebben ...





    http://www.youtube.com/watch?v=1k08yxu57NA














    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    23-09-2015, 00:00 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    22-09-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Eigen Tijd : Welvaart voor bijna iedereen? (1945- ...)


    Na 1945 ontstaat in West-Europa een welvaartmaatschappij. De mensen verdienen goed. Sociale wetten hebben een eind gemaakt aan de wantoestanden. De technologie blijft zich verder ontwikkelen. De rol van de mens wordt dikwijls overgenomen door machines. Vooral de computer neemt steeds een belangrijkere plaats in. Wie niet kan deelnemen aan de snelle vooruitgang, blijft arm. In Europa is er nog steed een kloof tussen het rijkere Westen en het armere Oosten. Ook op wereldvlak blijft er een grote kloof tussen arme en rijke landen.

    De groei van de industrie veroorzaakt ernstige  lucht- en waterverontreiniging. De mateloze bevolkingsgroei zorgt voor heel wat problemen. (voedsel, huisvesting, afvalberg, ...) Waar moeten de miljarden aardbewoners van de 21ste  eeuw hun energie vandaan halen? De overheid probeert het probleem te regelen met wetten.

    De huizen vandaag zijn voorzien van alle luxe en comfort. Wolkenkrabbers, villa- en bungalowwijken rijzen als paddestoelen uit de grond. Ook worden er goedkopere, sociale woningen gebouwd.

    Het vervoer kent een grote technologische vooruitgang.  Over land maken auto's, bussen, vrachtwagens, elektrische treinen (TGV) de aarde onveilig. Door te carpoolen, te fietsen kan je files vermijden.Over water worden de stoommachines vervangen door dieselmotoren. Supertankers vervoeren de olie over heel de wereld, containerschepen bezoeken alle wereldhavens. In de lucht vervangen de straalvliegtuigen de ouders schroefvliegtuigen. Ook de helikopter bewijst zijn nut.

    Belangrijke gebeurtenissen : de landing op de maan, de aanval op de WTC-torens in New York.






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    22-09-2015, 00:49 geschreven door 6B  
    Reacties (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Nieuwste Tijd : Tijd van volkeren en wereldoorlogen (1800-1945)

    Vanaf de 18de eeuw was de landbouw fel verbeterd. De bevolking op het platteland groeide en vele boeren trokken naar de steden op zoek naar werk. In de fabrieken werden machines gebruikt om te spinnen en te weven. Stoomtuigen brachten de machines in beweging. Stoomtreinen en stoomschepen zorgden voor de betere transport van mensen en goederen.
    De macht van de vorsten werd kleiner ten voordele van het volk. Elk volk wilde zijn eigen land en eigen bestuur. Eerst hadden alleen de rijken medezeggenschap. In de 20 ste eeuw kwam er stemrecht voor iedereen.
    In de fabrieken waren de lonen laag. Vrouwen en kinderen deden vuil en gevaarlijk werk. De uitbuiting van d earbeiders duurde lang. Pas toen er sociale wetten gemaakt werden, verbeterden de arbeidsomstandigheden. Vakbonden werden opgericht. Er kwam leerplicht voor kinderen.
    2 wereldoorlogen ontsierden deze periode, de Europese macht over de wereld brokkelde af.

    De belangrijkste uitvinding was ongetwijfeld de stoommachine van James Watt. Die levert kracht aan machines in fabrieken die veel sneller producten vervaardigden. Fabriekseigenaars (patronen) lieten lange rijen arbeidershuisjes bouwen , dicht bij de fabriek. Zulke smalle straatjes met rijen huisjes noemen we ook wel beluiken. Vaak is er maar 1 toilet voor de volledige straat. De patroon woonde in grote herenhuizen, vol pracht en praal.

    Met de uitvinding van de benzinemotor begint de geschiedenis van de auto. De Amerikaan Henry Ford maakte op zijn lopende fabrieksband in korte tijd veel gelijke wagentjes. Ook de fiets kent een hele geschiedenis. Eerst een loopfiets op twee wielen, dan de Hoge Bi (fiets met een enorm groot voorwiel) . Daarna volgde een model dat reeds leek op onze fiets, met ketting en remmen. In de stad verplaatste men zich met de paardentram, dan de stoomtram en nog later de elektrische versie.
    Zeilschepen werden vervangen door stoomschepen. Passagiers- en vrachtschepen vaarden de hele wereld rond.

    http://www.youtube.com/watch?v=-M7ePy-Viy0&feature=related













    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    22-09-2015, 00:49 geschreven door 6B  
    Reacties (4)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Middeleeuwen : Tijd van burchten en de katholieke godsdienst. (500 - 1500)

    Door de Germaanse invallen in het noorden viel het Romeinse rijk rond 500 uiteen. Dat was het begin van de Middeleeuwen. In de volgedne eeuwen nam de onrust toe, vooral door de invallen van de Noormannen.  Met hun snelle snekken of draken voeren ze tot ver in het land op om te plunderen, te moorden en te roven. De wegen en de steden raakten in verval. Om zich te beschermen tegen de plunderaars bouwde de plaatselijke bevolking burchten. Ook abdijen werden versterkt.

    Leven in een burcht was allesbehalve prettig. Het was  er vaak koud en tochtig.
    In het leven van de middeleeuwer speelde de christelijke godsdienst een belangrijke rol. Rond het jaar 1000 keerde de rust terug. Aan oversteekplaatsen van rivieren en aan kruispunten bouden ambachtslieden en handelaars invloedrijke steden.

    Het grootste deel van de bevolking werkt op het platteland. Het leven speelde zich af rond de burchten en abdijen. Boeren moesten in ruil voor bescherming voor de kasteelheer en de geestelijken werken.  De overgrote meerderheid van de stedelingen vond werk in de textielnijverheid. Handelaars kochten en verkochten grondstoffen zoals wol en vlas. Ze verenigden zich in gilden. Ambachtslui maakten van grondstoffen luxegoederen. De meesten werkten thuis in hun atelier en waren georganiseerd in ambachten.
    De eerste steden kun je niet vergelijken met onze steden. Er waren geen rioleringen. Iedereen wierp zijn afval op straat. In de 14de eeuw stierf één derde van de Europese bevolking aan de pest. Dat is een besmettelijke ziekte die wordt overgedragen door vlooien op de zwarte rat. In de dichtbevolkte maar vieze steden krioelt het van ongedierte.
     
    In het begin van de Middeleeuwen is het onveilig om te reizen. Mensen leefden vooral rond de burcht of abdij. Dat veranderde wanneer de handel tussen de steden op gang komt. Handlaars vervoerden hun koopwaar op grote huifkarren. Door het slechte wegennet verliep het transport vooral over de waterwegen met de trage koggeschepen.



    Bijlagen:
    powerpoint guldensporenslag.ppt (2.6 MB)   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    22-09-2015, 00:48 geschreven door 6B  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Oudste Tijden : De Eerste Wereldrijken. (3000 v.C - 800 v.C)

    Later ontdekten de eerste mensen de landbouw. Ze bouwden stevigere woningen met een omheining. De 'boeren' teelden gewassen en kweekten dieren. Zo ontstonden de eerste dorpen.




    In een aantal vruchtbare streken groeiden boerendorpen uit tot hoogstaande beschavingen. Dit gebeurde bijvoorbeeld in Egypte.
    Ieder jaar trad de Nijl buiten haar oevers en liet een vruchtbaar slib achter. De Egyptische boeren bewerkten de bodem met werktuigen zoals sikkels en ploegen. Ze verbouwden graan en weefden vlas tot kleding. Met klei bakten ze potten en bouwen ze huizen.

    Aan het hoofd stond een koning of farao. Hij had alle macht en beschikte over een sterk leger.

    De vizier, de schrijvers, ambtenaren en priesters genoten een groot aanzien. De slaven hadden het minst te zeggen.

    Ambtenaren konden lezen en schrijven. Zij inden de belastingen voor de farao in natura.






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-09-2015, 00:46 geschreven door 6B  
    Reacties (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Oudste tijden : De oertijd (4000 voor Christus - 3000 v.C)

    Er was eens de mens ... De eerste mensen zochten hun eigen voedsel. Ze gaan samen op jacht, vangen vissen, verzamelen vruchten en noten. Ze trokken rond in de natuur. De eerste mensen waren zwervers.

    Oermensen die in rotsachtige streken woonden, zochten als woonplaats een grot of spelonk. Anderen bouwden primitieve tenten of schuilden in holen onder de grond.

    Dankzij de ontdekking van het vuur konden ze het vlees roosteren, het warm houden en vijandige dieren op een afstand houden.

    De mens verplaatste zich vooral te voet. Rond 3500 voor Christus ontdekte de mens het wiel. Op een kar konden ze nu zware dingen vervoeren.
    De Eerste mensen hadden ook snel door dat hout drijft op water. Zo gebruikten ze boomstammen om zich op het water te begeven. Later bouwden ze vlotten.

    Ze maakten zelf hun werktuigen met allerlei soorten steen, ivoor en beenderen. Dierenhuiden werden gebruikt als kleding of om tenten te maken.




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    22-09-2015, 00:00 geschreven door 6B  
    Reacties (0)


    Klik op bovenstaand plaatje!



    Klik op bovenstaand plaatje!


    Archief per week
  • 16/01-22/01 2017
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 26/09-02/10 2005
  • 29/11-05/12 2004
    Zoeken in blog

    Zoekrobots
  • Google
  • Kennisnet
  • Meestersipke
  • Davindi
  • Look4
  • 8 tot 12 jaar info
  • huistaak
  • Europa-taak
  • wereldgodsdiensten
  • kinderrechten
  • landen
  • beeld-videomateriaal
  • Europa-landen
  • Anne Frank : huistaak
  • Meer weten over Anne Frank
  • Thema elektriciteit
  • Speurneus ... door de EU ...
    Kunst
  • huistaak kunst
  • Kijken naar kunst
  • Kunstroof
  • Kunstwerk
  • Moord op Mozart of niet?
  • Surrealisme : Dali
  • Renaissande : Leonardo da Vinci
  • Impressionisme : Monet
  • Kubisme : Picasso
  • Kangoeroe Leonardo da Vinci
    Kangoeroe-internettaak
  • Oefenen maar
  • spEUrnEUs
  • Latijn voor dummies
  • Kennismaking met het Latijn
  • Kennismaking met het Latijn 2
  • Kennismaking met Engels
  • Wiskunde in het secundair
  • Webkwestie Kinderkruistochten
  • Webkwestie optische illusies
  • Oefenen maar...
  • Huiswerkweb groep 8
  • Digischool
  • Digitips
  • Herhaling wiskunde 5de leerjaar
  • Inoefening wiskunde 6de leerjaar
  • Hot potatoes oefeningen 6de leerjaar
  • Oefentoetsen piramide
  • KITS
  • Wero : De Europese geschiedenis
  • De oudste tijden : de prehistorie
  • De oudste tijden : Egypte
  • De klassieke oudheid : Grieken
  • De klassieke oudheid : Romeinen
  • De Middeleeuwen
  • De Middeleeuwen : vikingen
  • De nieuwe tijd : ontdekkingsreizen
  • De nieuwe tijd: Lodewijk XIV
  • De nieuwste tijd : stoommachines
  • De nieuwste tijd : WO 2
    wrts
  • mijn wrts-site
  • wrts Franse oefeningen overnemen
  • wrts wiskunde oefeningen overnemen
  • wrts woordpakketten tijd voor taal

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs