Inhoud blog
  • Veelvoorkomende fouten tijdens het sollicitatiegesprek
  • Een betere spreker worden doe je zo!
  • De twee beste manieren om een betere manager te worden!
  • Regels om te onthouden wanneer een crisis ontstaat
  • Tips voor het ontvangen van feedback door schrijvers
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Up2DateWork
    Leer efficient werken...
    21-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Soorten communicatie: verbaal, non-verbaal en schriftelijk

    Communicatie is de sleutel tot het handhaven van succesvolle zakelijke relaties. Om deze reden is het van het grootste belang dat professionals in een zakelijke omgeving eersteklas communicatieve vaardigheden  bezitten. Er zijn drie basistypen van communicatie: verbale, non-verbale en geschreven. Als je succesvol wilt zijn in het bedrijfsleven, moet je elk van deze vormen van communicatie onder de knie hebben.

     

    Verbale communicatie

     

    Verbale of mondelinge communicatie maakt gebruik van gesproken woorden om een ​​boodschap over te brengen. De meeste mensen denken als ze verbale communicatie horen alleen aan spreken, maar luisteren is een even belangrijke vaardigheid die je moet beheersen om succesvol te zijn. Kunt u dit niet? Overweeg dan een workshop te volgen Very Happy Verbale communicatie is van toepassing op een breed scala van situaties, variërend van een informeel gesprek in de lift tot toespraken aan duizenden mensen.

     

    Het verbeteren van uw mondelinge communicatieve vaardigheden kan u helpen om betere relaties met uw collega’s op te bouwen en het onderhouden van een groot netwerk van contacten te vergemakkelijken. Consultants zijn een groep van professionals die veel aandacht moeten besteden aan dit gebied van communicatie, want ze moeten voortdurend nieuwe mensen ontmoeten en veel belangrijke informatie overbrengen.

     

    Non-verbale communicatie

     

    Non-verbale communicatie bestaat uit lichaamstaal, gebaren, gezichtsuitdrukkingen, en zelfs uw houding. Non-verbale communicatie zet de toon van een gesprek, en kan de boodschap van uw woorden ernstig ondermijnen als je hier niet op te let. Zo kan slungelig zijn en in je stoel kruipen tijdens een zakelijke bijeenkomst je zonder zelfvertrouwen laten overkomen, wat kan leiden tot een daling in je geloofswaardigheid. Ook kan voorovergebogen zitten in het bureau van een werknemer een invasie zijn op zijn of haar persoonlijke ruimte en kan een gezellig praatje veranderen in een agressieve confrontatie die de werknemer ondergewaardeerd laat voelen.

     

    Schriftelijke communicatie

     

    Schriftelijke communicatie is essentieel voor het overbrengen van complexe informatie, zoals statistieken of andere gegevens, die niet gemakkelijk kunnen worden verteld. Bij het schrijven van iets, moet je weten wat je wilt zeggen om ervoor te zorgen dat alle relevante informatie nauwkeurig en duidelijk wordt overgebracht.

    Schriftelijke communicatie moet duidelijk en beknopt zijn om effectief te zijn. Een goed geschreven verslag brengt de nodige informatie met behulp van nauwkeurige, grammaticaal correcte taal, zonder gebruik  te maken van meer woorden dan nodig zijn.

     

    Door het verbeteren van uw verbale, non-verbale en schriftelijke communicatieve vaardigheden, kunt u succesvoller worden. Of u nu anderen moet aansturen of werkt als onderdeel van een team, het vermogen om effectief te communiceren  zal de relaties met uw collega's verbeteren en het zal uw helpen effectiever samen te werken.

    21-07-2013 om 21:44 geschreven door MarkBosman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:verbale communicatie, non-verbale communicatie, communiceren
    18-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het organiseren en runnen van een succesvol evenement

    Iedereen die ooit een workshop heeft gepland zal zeggen dat het lastig is. Het vergt organisatie, focus, en veel creativiteit. Dus hoe kan je je voorbereiden op een workshop die niet alleen relevant en productief is, maar ook memorabel zal zijn?

     

    Als workshops verkeerd worden gedaan, kunnen ze een enorme verspilling van tijd en geld zijn. Echter, als ze goed zijn gepland, kunnen ze ongelooflijk waardevol zijn voor alle betrokkenen. Workshops zijn geweldig voor brainstormen, interactief leren, het opbouwen van relaties en het oplossen van problemen. Daarom is een planning essentieel. Bedrijven als GOAL trainingen hebben ervaring op het gebied van workshops maar wij geven ook tips.

     

    Vóór de Workshop

     

    Stap 1: Definieer de doelstellingen

    Elke workshop moet een doel hebben. Veel workshops zijn een verspilling van tijd, omdat er geen duidelijk doel is. Zonder een doel heeft het geen zin.

     

    Stap 2: Bepaal wie er zal zijn

    Als het doel van uw workshop is om een ​​gedetailleerde oplossing voor een probleem te bedenken, dan wilt u waarschijnlijk 10 of minder aanwezigen. Als uw doel is gericht op onderwijs, dan wilt u waarschijnlijk een veel grotere groep.

     

    Stap 3: Kies de juiste locatie

    Als je 10 deelnemers hebt, dan is de conferentiekamer in de hal waarschijnlijk prima. Maar als je 50 mensen verwacht dan moet u wellicht een externe locatie vinden.

    Denk na over de logistieke en praktische details van uw locatie. Zal iedereen in staat om uw visuele hulpmiddelen te zien? Als je een bepaalde techniek nodig hebben, zoals teleconferenties, zal de locatie dit dan ondersteunen? Zijn er geschikte voorzieningen voor breakout-sessies? Zal iedereen in staat zijn om de locatie te bereiken?

     

    Stap 4: Maak een agenda

    Hoe wilt u het doel van de workshop bereiken?

    Belangrijkste punten - Maak een lijst van de belangrijkste punten en verdeel dit in kleinere details.

    Visuele hulpmiddelen – Visuele hulpmiddelen zijn vrijwel altijd welkom.. Vraag u wel af of uw technische ondersteuning nodig hebt.

    Discussies en activiteiten – Plan een aantal activiteiten gedurende uw workshop. Je moet wel weten wanneer je dit doet en hoelang ze hiervoor krijgen. Zorg ervoor dat uw activiteiten geschikt zijn voor de grootte van de groep.

     

    Stap 5: Ontwikkel een follow-up plan

    De enige manier om erachter te komen of uw workshop een succes was is om een ​​doeltreffend follow-up plan te hebben. Maak een vragenlijst en geef dit aan alle deelnemers aan het einde van het evenement. Geef ze volop de gelegenheid om hun mening duidelijk te maken. Hoewel dit eng kan zijn is dit een goede manier om jezelf te verbeteren.

    18-07-2013 om 22:53 geschreven door MarkBosman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:workshop, workshops, tips, workshop tips
    15-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe geef je verbaal feedback?

    Een goede manager is ook een zakelijke coach die weet hoe je constructieve feedback moet geven. De toon en manier waarop je het zegt is hierbij belangrijk, omdat hoe je iets zegt belangrijker is dan wat je zegt. U kunt naar een lichaamstaal cursus om de juiste houding aan te nemen wanneer u feedback geeft. Ideaal gezien wordt feedback face-to-face gegeven, probeer het anders via de telefoon te doen.

     

    Probeer op deze punten te letten als je feedback geeft:

          Ben beknopt. Zeg meteen waar het op staat zonder er omheen te draaien. Voor veel managers is dit vooral moeilijk als ze iets negatiefs te melden hebben. Je moet dit echter zo direct mogelijk zeggen.

          Vermijdt ‘je moet’, want dit zegt eigenlijk dat er iets niet goed gaat. ‘Robert, je moet je verslagen op tijd inleveren.’ Dit impliceert dat er iets niet goed is met zijn verslagen, maar het zegt niet precies wat. Probeer duidelijk te zijn.

          Wees eerlijk. Oprechtheid laat zien dat je om de persoon geeft en wilt dat hij of zij verbeterd. Probeer ook niet jezelf tegen te spreken zoals ‘je bent erg hard aan het werk de laatste tijd, maar ...’. Het is verleidelijk om het verzachtend te brengen maar het kan alleen maar voor onduidelijkheid zorgen.

          Geef het persoon op persoon, niet via technologie. E-mail en voicemail werken niet als je feedback wilt gegeven, omdat het niet tweezijdig is, de ontvanger moet kunnen reageren. Ook tast dit de oprechtheid van je aan. Praat een-op-een, de meeste zullen niet bijten.

    15-07-2013 om 00:00 geschreven door MarkBosman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:feedback, verbale communicatie, communicatie,


    Archief per week
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs