De verkoop is een taaie noot om te
kraken. Sommige mensen schijnen het voor elkaar te krijgen terwijl anderen
altijd achterop raken om worstelend hun aantallen hoog te houden. Het kan
praktisch onmogelijk voelen.
Daarom is het opstellen van een
verfijnde methode en een toegankelijk verkoop trainingsprogramma voor vele
ondernemingen essentieel is. Trainingsprogramma's worden volledig op hun
bodemlijn geconcentreerd waarbij deze onmiddellijk effect moeten hebben om de
verkoop aantallen te verbeteren. Natuurlijk kunnen diverse trainingen je verkoop vaardigheden verbeteren.
De mensen (en vooral de verkopers)
hebben een bekende eigenschap om te zien en te horen wat zij willen wat niet
daadwerkelijk daar is. Dat wordt genoemd selectieve aandacht. Dat werkt op
twee manieren: of het maakt u onwetend
wanneer het over het lezen gaat van een situatie of het maakt u een
vasthoudende, bepaalde achtervolger van nieuwe zaken. Subjectiviteit is een
echt en belangrijk ding om tijdens een verkoop opleiding te overwegen.
Wat hebben olympische sprinters en
actoren op Broadway allen gemeen ? Naast dat zij barsten van talent hebben zij
ook goede communicatie eigenschappen. De verkopers kunnen denken dat zij geen
hulp nodig hebben maar kan een verkoopvraag op verschillende manieren behandeld
worden.
Weinig bedrijven willen eventueel een
trainingsprogramma opstellen. Dat betekent dat de organisaties zich niet willen
wijzigen of verkoopprogramma's om hun bedrijf aan te passen. Dat is een groot
probleem. Maar het kan gevaarlijk zijn dat als de managers veel hun programmas
wijzigen dat zij oude goede technieken allang hebben verworpen. Een probleem
dat op internet zich vaak voordoet is dat iedereen wel een mening hierover
heeft. Het is moeilijk om deze te veranderen. Sommige mensen denken zelfs dat
je gek bent als je vele verkoop technieken onder de knie probeert te krijgen
doormiddel van trainings programmas. Maar met alles is dit toch het proberen
waard en probeer niet in de stroom mee te gaan wat iedereen al doet.