Inhoud blog
  • Veelvoorkomende fouten tijdens het sollicitatiegesprek
  • Een betere spreker worden doe je zo!
  • De twee beste manieren om een betere manager te worden!
  • Regels om te onthouden wanneer een crisis ontstaat
  • Tips voor het ontvangen van feedback door schrijvers
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Up2DateWork
    Leer efficient werken...
    21-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een betere spreker worden doe je zo!

    De inhoud van je presentatie is verreweg het meest belangrijke. Is dit niet goed dan maakt het niet uit hoe goed je lichaamshouding of woordkeuzes wel niet zijn, het zal uiteindelijk niet veel goeds zijn. Op de Cursus-pagina van GOAL trainingen staan cursussen die ze aanbieden. In dit artikel geef ik jou daarom een aantal handige tips om de inhoud van je presentatie te verbeteren!


    1. Gebruik een introductie, een inhoud en een conclusie. Alle drie moeten direct verbonden zijn met je thema. Het doel van je presentatie is de luisteraars een beter begrip te geven van iets, en deze opbouw hebben zal je publiek dit veel sneller en makkelijker doen.

    2. De introductie heeft twee doelen. De eerste is om aandacht naar je toe te trekken en interesse op te wekken. De tweede is je onderwerp te introduceren. Het meeste publiek zal aandacht geven in de eerste 20 seconden, dit is de tijd waarin je moet zorgen dat ze je dat ook blijven geven.

    3. Ontwikkel een hoofdthema of bericht dat je wilt overbrengen. Vaak proberen we veel informatie in een presentatie te stoppen, dit werkt natuurlijk niet. Het wordt verwarrend en de luisteraar is de rode lijn kwijt. Ontwikkel dus een hoofdonderwerp en bouw hier je presentatie omheen.

    4. Gebruik verhalen in plaats van statistieken. Statistieken zijn niet aantrekkelijk, je zou kunnen zeggen dat statistieken je in je hoofd raken, en verhalen in je hart. De mens is geprogrammeerd om beelden en emoties op te pikken, geen woorden en cijfers. Woorden en symbolen gebruik je om beelden op te wekken en gevoel over te brengen.

    5. De conclusie heeft twee doelen. Het wordt gebruikt om enerzijds je speech te concluderen en nog een keertje alle punten op een rij te zetten, en anderzijds geeft het je de kans om je publiek te motiveren actie te ondernemen. Focus op wat je wilt dat je publiek doet. Heb je een speech gehouden over hoe moeilijk zwervers het hebben in Nederland, dan is de kans groot dat je wilt dat ze wat geld doneren.

    21-08-2013 om 22:12 geschreven door MarkBosman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs