Inhoud blog
  • Veelvoorkomende fouten tijdens het sollicitatiegesprek
  • Een betere spreker worden doe je zo!
  • De twee beste manieren om een betere manager te worden!
  • Regels om te onthouden wanneer een crisis ontstaat
  • Tips voor het ontvangen van feedback door schrijvers
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Up2DateWork
    Leer efficient werken...
    29-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Communicatieskills van afgestudeerden

    De afgestudeerden van vandaag hebben sterke communicatievaardigheden nodig


    Werkgevers zeggen te vaak dat hun nieuwe werknemers net drones zijn, die doen wat ze verteld wordt, zonder dat ze suggesties voor verbetering indienen.

    Naast social media hebben de afgestudeerden van vandaag  sterke communicatievaardigheden nodig om werk te vinden.

    Volgens een opiniepeiling onder werkgevers, willen werkgevers kandidaten met “uitzonderlijke communicatievaardigheden” en die teamplayers zijn.

    Andere hoofdcapaciteiten zijn “de vaardigheid om beslissingen te maken en problemen op te lossen”, “vaardigheid om informatie binnen te krijgen en te verwerken” en “de vaardigheid om te plannen, organiseren en om werk als prioriteit te stellen.”

    Tamelijk belangrijke kwaliteiten/vaardigheden voor kandidaten op de lijst zijn “de vaardigheid om verslagen te schrijven en te bewerken” en de “vaardigheid om te verkopen of anderen te beïnvloeden.”

    Omdat ik zelf in een communicatietraining had gevolgd, was ik verheugd maar vooral niet verbaasd over de nadruk op communicatie.

    In een onderzoeksrapport over afgestudeerden die aan het werkzijn zagen onderzoekers een storende trend: Veel afgestudeerden vertrouwen te veel op Google en andere rechtstreekse bronnen om hun eigen onderzoek te doen. Ze hebben gebrek aan het geduld en doorzettingsvermogen om dieper te graven naar informatie.

    Dat is jammer, vooral wanneer werkgevers zeggen dat de afgestudeerden intensiever informatie  zouden zoeken, zouden verwerken en commentaar en suggesties geven. Soms hebben deze "drones" ook een communicatietraining nodig.                       

    Volgens de peiling zeggen werkgevers dat de afgestudeerden de volgende vaardigheden moeten hebben:

    •Vaardigheid om andere teamleden te betrekken bij een onderzoeksproces

    •Vaardigheid om op verschillende manieren informatie te krijgen

    •Het vinden van patronen en verbanden leggen

    •Een diepe duik te nemen in “Het informatiereservoir”

    Ze willen ook dat nieuwe mensen hun bureaus verlaten om connecties te maken met collega’s. Ze willen dat zij hun collega’s ook als belangrijke informatiebronnen gebruiken.

    Werkgevers zien nieuwe afgestudeerden als onwillig om hun bureau te verlaten en vragen te stellen en te praten!

    Dit zou het nadeel van social media kunnen zijn. It is zo simpel om een bericht te typen en te plaatsen. Het is meer moeite om de telefoon op te nemen en te praten, of het bureau te verlaten, achter het scherm vandaan te komen en naar een collega te lopen om een vraag te stellen. 

    Dat is iets waar we allemaal aan kunnen werken.

    29-06-2013 om 23:34 geschreven door MarkBosman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:communicatie, werk, ervaring, communicatie skills
    27-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5 verbeteringen op het gebied van effectieve communicatievaardigheden

    Het hebben van effectieve communicatievaardigheden is noodzakelijk voor uw succes. Positieve communicatie zal zeker uw kansen verhogen die u in uw carrière en

    handel tegen zult komen. Het hebben van goede communicatievaardigheden zal u in staat stellen om vooruit te komen op bepaalde gebieden waar anderen die minder zelfbewust zijn misschien niet in zouden slagen. Een aantal dingen om op te letten tijdens het oefenen in de kunst van communicatie zijn:

     

    Lichaamstaal

    Ga de persoon tegen wie u praat niet uit de weg. Zorg ervoor dat u een ontspannen, maar niet slungelig postuur behoudt, ongeacht of u degene bent die praat of luistert. Andere dingen die verzekeren dat uw lichaam communiceert met uw aandacht in het gesprek kunnen zijn:

     

          Het maken van oogcontact

          Af en toe knikken om een sterk punt in het gesprek te erkennen

          Het staan met uw handen ineengeslagen, niet gekruist

          Het niet laten zien van nerveuze trekjes

     

    Spraak en aandacht

    Als u spreekt, moet u duidelijk en kort zijn. Spreek direct over belangrijke zaken en verspil geen tijd aan lange verhalen die de aandacht van de persoon tegen wie je praat laat lopen. Zorg ervoor dat u vraagt of ze het begrijpen, en ben bereid om verdere uitleg te geven over een van uw punten. Verwacht niet dat iemand gewoon “weet” wat u zegt, zelfs als het voor uzelf helemaal duidelijk is.

     

    Daarnaast, een van de meest belangrijke aspecten van verbale communicatie is het vermogen om actief te luisteren. Dit is niet gewoon actief wachten op uw beurt om te praten. Maak altijd mentale notities van belangrijke zaken als iemand tegen u praat. Op deze manier heeft u een kans om te praten en u kan reageren op de meest vitale kwesties die worden behandeld. Als anderen spreken, probeer na te denken over exacte woorden waar ze het over hebben. Als u dit oefent, zal u 75% van de informatie die u hoort beter begrijpen en bevatten.

     

    Communicatie samenhang

    Misschien ligt uw zwakheid in de kwaliteit of kwantiteit waarmee u communiceert met uw medewerkers. Communicatie lijkt te zijn geslonken tot oppervlakkig geklets. Belangrijke communicators oefenen het vermogen van samenhoudende communicatie door beschikbaar te blijven. Wees niet bang om degene te zijn die zich zorgen maakt of enkele moeilijkheden heeft. Hoewel, verzeker dat u open en eerlijke communicatie oefent met degene die mogelijk van u afhangen. Wees beschikbaar en durf met tact.

     

    Zorg ervoor om communicatie lijnen open te houden voor degenen die mogelijk problemen met u willen bespreken. U zal merken dat u de kleine problemen zal voorkomen die normaal de gewoonte hebben om grote problemen te worden door degenen in uw leven bewust te maken dat u uzelf altijd openstelt om problemen te bespreken. Middels communicatietrainingen kunt u uw communicatievaardigheden verder leren. 

     

    Geduld

    Tijdens communicaties met anderen, zorg ervoor dat u hen altijd de tijd geeft om hun problemen aan te geven. Door gefocust te blijven op wat ze proberen te communiceren, zullen ze zien dat u inderdaad openstaat hen te helpen met hun problemen. Veel mensen die communicatielijnen hebben, hebben de neiging om af te haken vanwege ongeduld. Omdat je de andere persoon niet kan beheersen, doe uzelf een plezier en haal even adem. Het gesprek waar je in betrokken bent is belangrijk.

     

    Als u verward bent waarover iemand kan worden verzocht, herhaal dan terug naar hem of haar wat u dacht dat ze zeiden en vraag of het klopt. Dit inspireert de spreker vaak om verder op de onderwerpen in te gaan, wat u zal helpen het beter te begrijpen.

     

    Het oefenen van effectieve communicatie vaardigheden

    Als iemand een probleem of een behoefte met u gecommuniceerd heeft, dan is uw hoogste prioriteit om hem of haar te helpen met het probleem. Verder ingaan op een probleem is de enige manier om degene met wie u communiceert te overtuigen dat u naar hen heeft geluisterd en dat de problemen of kwesties u ook aangaan.

     

    Het oefenen van sterkte aansluitingen zal ook de impressie geven dat u betrokken bent in het grotere plaatje. Als mensen deze inzet zien, zullen ze weten dat u openstaat voor toekomstige communicaties. Hiermee maakt u een trouwe en veeleisende omgeving die positieve communicatie en beweging cultiveert. Dit zal een sterk gevoel van zelfzekerheid geven voor de mensen met wie u communiceert. 

    27-06-2013 om 14:41 geschreven door MarkBosman  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Tags:communicatie, vaardigheden, skills,


    Archief per week
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs