De afgestudeerden van vandaag hebben
sterke communicatievaardigheden nodig
Werkgevers zeggen te
vaak dat hun nieuwe werknemers net drones zijn, die doen wat ze verteld wordt,
zonder dat ze suggesties voor verbetering indienen.
Naast
social media hebben de afgestudeerden van vandaag sterke communicatievaardigheden nodig om werk
te vinden.
Volgens een opiniepeiling onder
werkgevers, willen werkgevers kandidaten met uitzonderlijke
communicatievaardigheden en die teamplayers zijn.
Andere hoofdcapaciteiten zijn de
vaardigheid om beslissingen te maken en problemen op te lossen, vaardigheid
om informatie binnen te krijgen en te verwerken en de vaardigheid om te
plannen, organiseren en om werk als prioriteit te stellen.
Tamelijk belangrijke
kwaliteiten/vaardigheden voor kandidaten op de lijst zijn de vaardigheid om
verslagen te schrijven en te bewerken en de vaardigheid om te verkopen of
anderen te beïnvloeden.
Omdat ik zelf in een communicatietraining
had gevolgd, was ik verheugd maar vooral niet verbaasd over de nadruk op
communicatie.
In een onderzoeksrapport over
afgestudeerden die aan het werkzijn zagen onderzoekers een storende trend: Veel
afgestudeerden vertrouwen te veel op Google en andere rechtstreekse bronnen om
hun eigen onderzoek te doen. Ze hebben gebrek aan het geduld en
doorzettingsvermogen om dieper te graven naar informatie.
Dat is jammer, vooral wanneer werkgevers
zeggen dat de afgestudeerden intensiever informatie zouden
zoeken, zouden verwerken en commentaar en suggesties geven. Soms hebben deze "drones" ook een communicatietraining nodig.
Volgens
de peiling zeggen werkgevers dat de afgestudeerden de volgende vaardigheden
moeten hebben:
Vaardigheid
om andere teamleden te betrekken bij een onderzoeksproces
Vaardigheid
om op verschillende manieren informatie te krijgen
Het
vinden van patronen en verbanden leggen
Een
diepe duik te nemen in Het informatiereservoir
Ze
willen ook dat nieuwe mensen hun bureaus verlaten om connecties te maken met
collegas. Ze willen dat zij hun collegas ook als belangrijke
informatiebronnen gebruiken.
Werkgevers
zien nieuwe afgestudeerden als onwillig om hun bureau te verlaten en vragen te
stellen en te praten!
Dit
zou het nadeel van social media kunnen zijn. It is zo simpel om een bericht te
typen en te plaatsen. Het is meer moeite om de telefoon op te nemen en te
praten, of het bureau te verlaten, achter het scherm vandaan te komen en naar
een collega te lopen om een vraag te stellen.
5 verbeteringen op het gebied van effectieve communicatievaardigheden
Het hebben van effectieve
communicatievaardigheden is noodzakelijk voor uw succes. Positieve communicatie
zal zeker uw kansen verhogen die u in uw carrière en
handel tegen zult komen. Het hebben
van goede communicatievaardigheden zal u in staat stellen om vooruit te komen
op bepaalde gebieden waar anderen die minder zelfbewust zijn misschien niet in
zouden slagen. Een aantal dingen om op te letten tijdens het oefenen in de
kunst van communicatie zijn:
Lichaamstaal
Ga de persoon tegen wie u praat niet
uit de weg. Zorg ervoor dat u een ontspannen, maar niet slungelig postuur
behoudt, ongeacht of u degene bent die praat of luistert. Andere dingen die
verzekeren dat uw lichaam communiceert met uw aandacht in het gesprek kunnen
zijn:
●
Het maken van oogcontact
●
Af en toe knikken om een sterk punt in het gesprek te
erkennen
●
Het staan met uw handen ineengeslagen, niet gekruist
●
Het niet laten zien van nerveuze trekjes
Spraak
en aandacht
Als u spreekt, moet u duidelijk en
kort zijn. Spreek direct over belangrijke zaken en verspil geen tijd aan lange
verhalen die de aandacht van de persoon tegen wie je praat laat lopen. Zorg
ervoor dat u vraagt of ze het begrijpen, en ben bereid om verdere uitleg te
geven over een van uw punten. Verwacht niet dat iemand gewoon weet wat u
zegt, zelfs als het voor uzelf helemaal duidelijk is.
Daarnaast, een van de meest
belangrijke aspecten van verbale communicatie is het vermogen om actief te
luisteren. Dit is niet gewoon actief wachten op uw beurt om te praten. Maak
altijd mentale notities van belangrijke zaken als iemand tegen u praat. Op deze
manier heeft u een kans om te praten en u kan reageren op de meest vitale
kwesties die worden behandeld. Als anderen spreken, probeer na te denken over
exacte woorden waar ze het over hebben. Als u dit oefent, zal u 75% van de
informatie die u hoort beter begrijpen en bevatten.
Communicatie
samenhang
Misschien ligt uw zwakheid in de
kwaliteit of kwantiteit waarmee u communiceert met uw medewerkers. Communicatie
lijkt te zijn geslonken tot oppervlakkig geklets. Belangrijke communicators
oefenen het vermogen van samenhoudende communicatie door beschikbaar te
blijven. Wees niet bang om degene te zijn die zich zorgen maakt of enkele
moeilijkheden heeft. Hoewel, verzeker dat u open en eerlijke communicatie
oefent met degene die mogelijk van u afhangen. Wees beschikbaar en durf met
tact.
Zorg ervoor om communicatie lijnen
open te houden voor degenen die mogelijk problemen met u willen bespreken. U
zal merken dat u de kleine problemen zal voorkomen die normaal de gewoonte
hebben om grote problemen te worden door degenen in uw leven bewust te maken
dat u uzelf altijd openstelt om problemen te bespreken. Middels communicatietrainingen kunt u uw communicatievaardigheden verder leren.
Geduld
Tijdens communicaties met anderen,
zorg ervoor dat u hen altijd de tijd geeft om hun problemen aan te geven. Door
gefocust te blijven op wat ze proberen te communiceren, zullen ze zien dat u
inderdaad openstaat hen te helpen met hun problemen. Veel mensen die
communicatielijnen hebben, hebben de neiging om af te haken vanwege ongeduld.
Omdat je de andere persoon niet kan beheersen, doe uzelf een plezier en haal
even adem. Het gesprek waar je in betrokken bent is belangrijk.
Als u verward bent waarover iemand
kan worden verzocht, herhaal dan terug naar hem of haar wat u dacht dat ze
zeiden en vraag of het klopt. Dit inspireert de spreker vaak om verder op de
onderwerpen in te gaan, wat u zal helpen het beter te begrijpen.
Het
oefenen van effectieve communicatie vaardigheden
Als iemand een probleem of een
behoefte met u gecommuniceerd heeft, dan is uw hoogste prioriteit om hem of
haar te helpen met het probleem. Verder ingaan op een probleem is de enige
manier om degene met wie u communiceert te overtuigen dat u naar hen heeft
geluisterd en dat de problemen of kwesties u ook aangaan.
Het oefenen van sterkte
aansluitingen zal ook de impressie geven dat u betrokken bent in het grotere
plaatje. Als mensen deze inzet zien, zullen ze weten dat u openstaat voor
toekomstige communicaties. Hiermee maakt u een trouwe en veeleisende omgeving
die positieve communicatie en beweging cultiveert.Dit zal een sterk gevoel van zelfzekerheid geven voor de mensen
met wie u communiceert.