Foto
Met leentje ergens in de pyreneeen deze zomer dichtbij de pico aneto die we de dag nadien (bijna) beklommen...
Foto

Volgende wedstrijden


10/09: oostende
...
... OLC's

Laatste commentaren
  • Ne krak! (Wendy)
        op ... FIER
  • je mag weddn!!!! (Leen)
        op ... FIER
  • 't zal wel zijn (cremke)
        op ... FIER
  • Francis (frank spencer)
        op ... FIER
  • ... (natalie)
        op ... FIER
  • Inhoud blog
  • ... FIER
  • Eerste noordzeeloop,
  • SAS 2009
  • I wish you ALL
  • ...
  • examen 3 achter de rug!!!!
  • Hermesloop 2008
  • Koninginneloop 2008
  • westerkwartier
  • mersie Leen!!!
  • ... Suunto
  • omdat al zolang stil is...
  • Perfect Break
  • int kort
  • keignaertloop
    FOTO'S 2008

    SAS 2008
    6km - 30:42

    Foto

    Oostende - Brugge
    10 miles 1h28:10

    Foto

    Konterdam 08
    8850m 36:10

    Foto

    Mariakerke 08
    9900m 49:47

    Foto

    Koerswijk 2008
    6100m 29:56

    Foto
    FOTO'S 2007

    SAS 2007
    6km 32:17

    Foto

    Hazegras 2007
    8250m 43:56

    Foto
    Foto

    Wijkloop 2007
    9000m 44:27

    Foto

    Konterdam 2007
    8850m 41:35

    Foto
    Foto

    Mariakerke 2007
    9600m 49:49

    Foto

    20km Brussel 2007
    1u59

    Foto
    Your Spirit is your Power
    Live your day like it's your last
    .. Deze blog ontstond toen ik vorig jaar door mijn broer werd uitgedaagd voor een triatlonnetje.. Die is inmiddels al ettelijke maanden achter de rug. De microbe had me te pakken, maar van zwemmen en fietsen kwam niet veel meer in huis, maar met een fervente marathonloper aan mijn zij, bleef het loopbeest in mij wel min of meer actief.. Op deze blog kun je meeleven met mijn sportieve uitspattingen.. Enjoy en comment it!
    11-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ik leef nog...

    Sinds de laatste wedstrijd van het oostends loopcriterium liet ik mijn trainingsschema wat links liggen, en kregen andere zaken wat meer aandacht. Deze week twijfelde ik dan ook of  het wel verstandig zou zijn om de halve in Ploegstaart te lopen. Vrijdag vond ik de tijd om de loopschoenen aan te trekken en onderwierp mezelf aan een testloopje. Een parcours had ik nog niet uitgestippeld toen ik de deur achter me toetrok, dus liep ik maar waar de benen me brachten. Zo'n 45 minuten gure wind en lichten getrotseerd, want mijn toertje bracht me langs het paadje naast de autostrade, in tegengestelde richting van de auto's; twas al na zes, en de koplampen schenen me dus constant vlak in het gezicht.. Blij dat ik mijn energie terug kon kanaliseren, want 14 dagen niet lopen is erbarmelijk voor de moraal! Jammer genoeg begon de heup na 30 minuten terug op te spelen.. Pijn!
    Dat, en een beginnende verkoudheid deed me beslissen vandaag niet te starten in Ploegsteert.. Ik ben natuurlijk wel meegeweest, en heb er tijdens de wedstrijd 40 minuutjes rustig gejogd. Eveneens in wind en regen (solidair eh!) Per ongeluk kwam ik op het wedstrijdparcours terecht in tegengestelde richting, en zag ik onverwacht Jan Janssens, Francis, Luc Pauwels, Thierry en aaaaaal de andere afzien. Sterk hoor!
    Ook vandaag weer, na een goeie 25 minuten heuplast. Aaargh! Khoop dat snel overgaat! Vorige nacht ben ik wakker geworden door pijn, en dat is eigenlijk niet zo positief, want dat wijst op een ontsteking... Even geduld hebben...
    Vanaf morgen start ik weer met mijn oude gewoonte, waar ik zowel fysisch als psychisch enorm veel deugd van heb, maar wat ik af en toe schijn te vergeten..... misschien dat ik deze winter weer es ga spinnen ook, en een wekelijkse zwemgewoonte kan inlassen... mag niet zo moeilijk zijn, met het zwembad voor de deur....

    enjoy your day!

    11-11-2007 om 22:34 geschreven door sjarlot  


    21-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PR op de 10km

    Na de halve marathon wat last gehad van stijve beentjes, maar in de verste verte niet te vergelijken met mijn benen na de 20 van Brussel.. Woensdag samen met Francis een 43 minuten losgelopen. Hij heeft me weer een mooi toertje getoond. Kheb geen idee wat de afstand was, maar we zaten direct in de rust, een paadje langs het water tot op het keerpunt waar we tussen de boerenvelden liepen.. Gezellig! En tging vlotjes! Donderdag niet gelopen wegens geen tijd en vrijdag niet gelopen wegens te moe en er stond bovendien een wedstrijdje gepland de volgende dag.. Gisteren dus, de laatste van het Oostends Loopcriterium. Er stond veel volk aan de start! 333 mensen, waaronder 90 vrouwen. De benen zaten vrij goed, en de moraal nog beter "jètter vlede weke 21 gekun, je ga je nu nie laatn ken op die 10 eh, alli, tandje bie!" en zo verbeterde ik mijn PR op de 10 km! 48:30. Blij!! En deze morgen op de weegschaal.. tgewicht dak vorige week wilde.. Mijn piek komt misschien een week te laat?
    Nu bouw ik op naar de halve marathon van Ploegsteert over drie weken.
    Verder staat nog een 10 opt programma begin december en rond de jaarwisseling. En begin februari begint het loopcriterium alweer... We zullen dus bezig blijven deze winter!
    Voor volgend jaar heb ik nog geen specifieke plannen. Misschien eens een jaartje werken aan mijn snelheid om in het najaar of begin het volgend jaar weer naar een lange afstand te werken (en mijn tijd er verbeteren)... Tijd geeft raad!

    En dan nu.... Actie!

    21-10-2007 om 10:14 geschreven door sjarlot  


    17-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ook na drukke tijden volgt rust..

    Vandaag de eerste dag in ons nieuwe stekje zonder denken aan...
    Mijn eerste halve marathon is een feit.. en ook het examen van de eerste module manuele therapie zit erop!
    Een tevreden mens blikt terug:

    Zaterdag vroeg vroeg uit de veren om nog enkele uurtjes manuele therapieën te oefenen voor we naar Eindhoven rijden. Want voor de rest van het weekend verwachtte ik niet al te veel studietijd.. Na een vlotte rit het hotel gevonden, ingechecked, de borstnummers gaan halen. Wat een gezellige wandeling naar de unif betekende. Vlotjes, dankzij de routebeschrijving van Julie.. Voor het avondmaal nog twee uurtjes met de neus in de boeken, wat aardig lukte en me een hoop geld bespaarde (want eignlijk had ik éénorm veel goesting om de winkels af te schuimen).
    Om zeven uur met een gezond hongergevoel en vol verwachtingen voor de pastaparty kwamen we op de eerste verdieping tot de constatatie dat er voor de bloggende groep geen eten voorzien was in het hotel, ondanks de reservatie vooraf en bij het in checken... Gelukkig, tegen acht uur was een oplossing gevonden: we mochten naar een partnerhotel ons buikje vullen. Lekker, dat wel, maar de planning viel in het water.. Laat eten, en laat terug op de kamer om lettertjes te verorberen... Tging wonderbaarlijk vlot en pas om 2330 vond ik dat het welletjes was..
    Na een rumoerige nacht, om 7u de veren uit, voor een verkwikkende douche en een vroeg ontbijt, samen met Francis, die al om 11u aan de start moest staan. Na twee uurtjes studeren, klaarmaken voor de weblogfoto, eventjes uitzoeken waar ik straks alles kon vinden, startplaats, toilet, e.d. en tegen elf uur terug op het hotel. En toen kwam de stress... Leen was smorgens pas vertrokken, maar wij hadden haar borstnummer, dus haar moest ik nog zien; tegen 1215 moest ik buiten staan om Francis tussentijds te bevoorraden, moest zien dat ik voldoende gedronken had (maar er was precies niet genoeg water in voorraad) en geen honger had.. Bovendien had ik koud van een uur buiten te slenteren in mijn looptenue, dus besloot ik te beginnen met een heet bad om op te warmen en de spieren te ontspannen. Om twaalf uur stond ik terug buiten en enkele sms'en later stond Leentje aan mijn zijde. Zij gewapend met kodak, ik met squeezy en water.. En ja hoor, om 12u23 was de doortocht.

    Om 1315 was afgesproken voor een tweede foto met de webloggers, en dat was juist gepast om me te gaan omkleden. De stress nam toe.. Na de foto en de laatste boodschap begaven we ons naar de startplaats. Rond elf uur kwam er beweging in de massa en vijf minuten later liepen we over de piepende matten. We waren vertrokken!

    De eerste kilometer nam omwille van de filevorming meer dan 7 minuten in beslag! De tweede en derde kilometer bleef het zigzaggen en al gauw waren Leen en ik elkaar uit het oog verloren. Het was een heerlijke wedstrijd; een mooi debuut! Verschillende keren maakte ik een kippenvelmoment mee. Die massa mensen, kilometers en kilometers na elkaar! Overal bordjes, met persoonlijke maar ook algemene toejuichboodschappen voor de lopers. Zingende mensen, orkestjes, kindjes die hun handjes klaarhielden opdat je ertegen zou slaan..
    Daarbij de gedachte dat je loopt voor de kindjes die dankzij onze actie en vooral dankzij Make - a - wish een onvergetelijke dag zullen meemaken.. en de gedachte aan alle mensen uit mijn omgeving die mij op dat eigenste moment aan het steunen waren en die er daarenboven nog een cent voor over hebben ook! Tot twee keer toe liep ik met de tranen in de ogen... Onvergetelijk
    Rode mannekes (vrouwkes) int stad voor dat laatste duwtje naar de eindmeet.. Het lastigste deel van de 21 kilometer! Alsof er nooooit een einde aan zou komen.. Maar toch hoor... na 1u59:57. Dankzij een laatste zucht, een klein sprintje kunnen aanhouden om toch onder die magische twee uur te eindigen....

    Voldaan, en vol spierpijn strompelde ik tussen de hekkens. Af en toe het gevoel dat ik door de benen ging gaan, want ik had dorst, dorst, dorst!!! Ik schat dat ik bij de aankomst wel anderhalve liter dronk!
    Tijdens het stretchen en op adem komen zag ik plots een man op de grond kronkelen van de pijn. Zijn beide benen stonden volledig in kramp en iemand probeerde hem te helpen, maar leek de voet de verkeerde kant op te duwen. Ik ben hen ter hulp gesneld en uit alle macht beginnen stretchen, maar terwijl het ene been beter verbeterde, verslechterde het andere.. onbegonnen werk! Een tweede jongeman kwam ter hulp en zo konden we samen die mens tot rust brengen. Vreselijk om iemand zo hard te zien lijden! Zijn streeftijd was 1u30, maar door de hitte was hij vroegtijdig in verzuring gegaan.. Pijnlijk!

    Na een heerlijk heet bad, en een terrasje met de oostendenaars reden we huiswaarts..

    Nog een dagje studeren, en dinsdagmiddag.. hét moment.. eerste examen manuele therapie. Twas nog een redelijke pak om te verwerken en de stress was in hoge mate aanwezig. Na een betrekkelijk moeilijk theoriegedeelte, volgde een praktijkgedeelte. Met een goed gevoel huiswaarts gekeerd! Eindelijk tijd om ons nieuwe stekje te helpen op orde stellen.. Want tmag niet blijven van één kant komen..

    Heel blij kennis gemaakt te hebben met zoveel bloggende mensen! Had ik zo niet met het examen in mijn bol gezeten, ik was aangenamer gezelschap geweest. Ik hoop jullie nogmaals te ontmoeten, maar dan in betere omstandigheden!
    Proficiat aan iedereen voor de schitterende prestaties!!!

    Slaapzacht!

    17-10-2007 om 22:54 geschreven door sjarlot  


    14-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste geslaagde halve marathon

    Details

    Startnummer F5043
    Naam Charlotte Cottry
    Woonplaats Koksijde
    Afstand Halve marathon
    Categorie Vrecr
    Totaal plaats 4498 / 6977
    Categorie plaats 512 / 1388
    Snelheid 10,553 km/uur
    10 kilometer 55:58
    Bruto tijd 2:05:11
    Netto tijd 1:59:57
    Uw relatieve finishpositie in het totale deelnemersveld van de Halve marathon:


    14-10-2007 om 22:16 geschreven door sjarlot  


    08-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sponsor ons
    Klik op de afbeelding om de link te volgen man man man, wat een succes! De sponsorteller is bijna niet te volgen!! Op elk moment van de dag groeit de spaarpot!!! Fijn hoor!! Reeds meer dan 8000 euro sinds deze avond, zouden we de kaap van 10 000 halen? Nog enkele spannende dagen voor de lopers van zondag, letten op de voeding, de slaap en niet teveel meer trainen (maar ook niet te weinig....) en ook een beetje spanning naar wat we zullen inzamelen voor make-a-wish. Ik stuurde net nog een email naar mijn contactpersonen voor een laatste smeekbede, en die werd reeds aanhoort... Een tip voor de runners om de kaap te halen, niewaar? Komaan wih!
    Het studeren gaat er precies beter door... einde pauze..

    08-10-2007 om 21:21 geschreven door sjarlot  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cooking
    vanavond: warme pasta met gerookte zalm.
    Kent iemand een receptje?

    08-10-2007 om 10:03 geschreven door sjarlot  


    07-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.in de rapte
    Op een weekje kuisen en verhuizen volgde een weekje werken en studeren.. Gelukkig vond ik hiertussen wel drie keer de tijd om de loopschoenen aan te binden.  Maandag na 6 dagen relatieve rust eropuit getrokken voor een half uurtje, vertrokken vanaf onze nieuwe woonst, dus de afstand was onbekend.... Vrijdag zelfde vertrekpunt, 22 minuten gelopen en dan gekeerd, 43minuten in totaal. Net terug van 1u04. De bedoeling was om 15km te lopen, maar vanaf de eerste stap al had ik ferme steken in mijn linkerhiel. Pas na 10 minuten werden die dragelijk, maar bleef ze voelen tot ik stopte. Als ik niet loop voel ik de pijn enkel tijdens het trappenlopen en als ik mijn tenen teveel naar boven hef (rek langsachter).... Ik herinner me nu weer dat ik vrijdag mijn linkervoet op een steentje heb geplaatst en een ferm correctiemanoever moest uitvoeren, maar had geen pijn, dus dacht ik dat er niets aan de hand was.. Gisteren wel pijn bij trappen... Khoop dat tegen zondag verdwenen is! Dus daardoor heb ik mijn toertje een beetje ingekort (minder dan 10km) en zou ik graag morgen alsnog proberen de 15 te doen.. Tussen het studeren door dan, want nog 9 nachtjes voort examen, nog 7 voor de halve marathon... ajaj de stress... en ajaj men gewicht!! Tijdens het studeren wil ik me altijd met vanalles en nog wa volproppen, en tliefst vanal nog met koekjes en zoetigheidjes... Maar das nu net wat je in een wedstrijdvoorbereiding beter niet doet.... niet ideaal, maar jah.... snel me voetjes onder tafel steken voor een lekkere.... Pasta!!!!!
    Loopt ze!

    07-10-2007 om 20:18 geschreven door sjarlot  


    29-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wensen waar maken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Om de "make-a-wish" actie nog een extra duwtje in de rug te geven, lieten we t-shirts drukken met de link van de sponsorsite op de rug. De t-shirts zijn bij Francis of mij te koop voor 5 euro. Via een reactie op deze blog of een emailtje kun je een bestelling plaatsen. We hebben t-shirts voorradig in small, medium en large. Momenteel zamelden we reeds genoeg centen in om twee kinderhartjes sneller te doen kloppen... We hebben nog twee weken om ook een derde wens in vervulling te laten gaan... Men zegge het voort!

    29-09-2007 om 21:39 geschreven door sjarlot  


    25-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.in de rapte
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zaterdag voorlaatste oostends loopcriterium wedstrijdje. 7800m voor de dames, heel mooi parcours int bosje, veel bochtenwerk en bergop en bergafjes....Snel gestart en lang 't tempo erin gehouden. Leentje toch weer moeten lossen. Sterke meid... na 38:38 op het rode randje, aangekomen. Stijf achteraf! Maar een gezellig uitje maakte veel goed! Voor herhaling vatbaar zou ik zeggen (in een aangenamer kader zouk zeggen). Zondag na't werk als opwarmertje begonnen papier aftrekken, wat francis gisteren netjes afwerkte! Na twee dagen bleekwater en STINKENDE ammoniak, pijne handen en rug en een moe lichaam, rest ons enkel nog het tweede verdiep (en de aanloop ernaartoe) en het zolderverdiep. Een beetje schilderwerk, en ook een terras en een garage die een beetje water wil.
    Maandag toch een half uurtje losgelopen met drie tempoversnellingen. Gelukkig, want vandaag zouket nie zien zitten!
    Morgen om de sleur te ontwijken een dagje de handen van bijtende zuren ontzien en in zachte massageolie baden.
    Lopen zal niet vet zijn deze week! Donderdag les, vrijdag en zaterdag  "dé verhuisdaad" en zondag ons huidig plekje een veeg geven.
    Gegroet!

    25-09-2007 om 20:59 geschreven door sjarlot  


    19-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.8 mijl 75

    Na het werk netjes mijn training afgewerkt. Tweede lange duurloop deze week! Ik had een route uitgestippeld van 10 mijl, maar ik verkoos de laatste rechte lijn naar huis, in plaats van zigzaggend dichterbij en weer verderaf te komen... (das voor de echte karakters!)
    Ik had maandag te snel gelopen, dus vandaag was mijn betrachting aan een nog lagere hartslag te lopen. Man, das lastig!!!!!! Mijn snelheid weet ik niet, maar ik leek ellendig traaaag te lopen! De laatste vijf kilometer heb ik dan ook foert tegen het hartslagmasjien gezegd, en op een aangenamer tempo gelopen. (HS 150) Weer 1u 33. Dat beloofd een onrustige nacht.
    Wel pijntjes gevoeld vanaf het begin al. En nu, zo'n vier uur later lijk ik een beetje op een meetje als ik uit men stoel moet, of de zetel in wil.
    ajaj, dat beloofd voor morgen!

    Tevreden van mijn training. Da's tbelangrijkste!

    Slapwel!

    19-09-2007 om 22:51 geschreven door sjarlot  


    18-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.duurloopje
    Ondanks regen en wind gisterenavond toch de loopschoenen aangebonden voor een toertje van "meer dan tien". Omdat het al aant duisteren was besloot ik niet naar het bos te gaan, maar een "oude" toertje nog es te lopen: Vanhieruit naar het sportpark (5,5km), drie plaatselijke ronden (3 x 1,3) en terug. Voor de gelegenheid haalde ik nog es mijn hartslagmeter van onder het stof, Francis had me nl meegegeven een paar tempoversnellingen te doen en na te gaan hoe mijn hartslag reageerde. Ik deed er 7 van telkens 1 minuut.
    Pols bij vertrek: 52
    Buiten de tempoversnellingen: 144 à 148 (rond de 75 pct)
    Tempoversnellingen: 158 à 170
    Recuperatie: 10 à 15 slagen per minuut
    De laatste vier kilometer dreef ik het tempo op, naar een hartslag van 152 (78pct), en dat beviel me goed! Ik had het gevoel dat mijn gewoontetoertje van 8km er gerust nog zou kunnen aangebreid worden! De laatste kilometer kon ik zelfs nog wat bijgeven (HS 158). Ondertussen was het keihard aan het regenen, heerlijk! Druipnat thuisgekomen.. vind ik wel es fijn!!
    Na een ontspannend badje een lekker bordje: Gemengde sla met tomaat en rozijntjes, meloen met italiaanse hesp en pasta met champignons en tomaat... lekker!

    18-09-2007 om 09:12 geschreven door sjarlot  


    16-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tijdschemas
    ...Kging mijn weekoverzichtje sparen tot vanavond, maar ik voel dat het nu reeds af is. Ik had voor straks nog een langere duurloop gepland, 12 of 14 kilometer, maar ik zal vandaag voorrang geven aan een andere prioriteit. Ik ben al redelijk goed bezig met die cursus manuele, dus terwijl dat vlot gaat, draai ik er vlug nog een hoofdstukje of twee door. Tegen 14u vertrek ik dan richting Wevelgem om Francis te verwelkomen. Hij is net gestart in Deinze, en ik verwacht hem rond 15u30 in Wevelgem. Na de andere auto te hebben opgepikt in Deinze, terugbrengen naar bestemmeling, de fietser thuis afleveren, weet ik niet of er nog tijd zal overschieten om voor het avondeten het toertje te doen... Misschien 8 dan? Ik zie nog wel! Ik ging nog mijn stof van vandaag uittesten op Francis ook. En had gehoopt al enkele dozen te kunnen inpakken. Maar aangezien ik een vreselijk talent heb in tijdinschatting, zal ik weer een dag tekort komen vant wiekend..
    Vooruit, iets achter de kiezen slaan en terug aant werk!

    Overzichtje:
    Maandag 8km 43:09
    Woensdag 9km 49:09
    Vrijdag 9km, wedstrijdje OLC: 44:44 op de klok bij aankomst.
    Komt op 26 km deze week.
    En straks hopelijk nog een beetje!!!!


    PS. neem eens een kijkje op www.runinfo.nl

    16-09-2007 om 12:28 geschreven door sjarlot  


    12-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pasta fruit & groenten noten en vis,

    ... het ideale voer voor lopers.

    Daarom deze avond op tafel:
    Koude pasta, gestoofde champignons, gemengde sla, tomaat, appel, rozijnen, pijnboompitten, kiwi, mozarella, zalm, notenolie.

    Pasta: bron van koolhydraten
    Champignons: heel rijk aan kalium en vitamine B1
    Gemengde sla: bevat Calcium
    Tomaat: rijk aan kalium en magnesium, vitamine B1 en vitamine C en bevat ook ijzer
    Appel: een grotere bron van koolhydraten dan Pasta (98% tgo 83%)!
    Rozijnen: bevatten 95 % koolhydraten en is rijk aan kalium, magnesium en vitamine B1
    Kiwi: hoge gehalte aan vitamine C, met een aanvoer van ± 80mg vitamine C per 100g kiwi (d.i. bijna het dubbele van een sinaasappel, en meer dan de helft van onze vitamine C-behoefte) verder ook bron van vitaminen van de groep B en is relatief caloriearm.
    Mozarella: bevat veel calcium
    Zalm: bron van hoogwaardige proteïnen, houdt het cholesterolgehalte in het bloed laag.

    Kalium is noodzakelijk voor de vorming en het samentrekken van spieren; houdt de waterbalans van de cel in evenwicht en speelt het een rol bij de groei (ook van cellen bij celbeschadiging)

    Magnesium speelt een belangrijke rol in een groot aantal stofwisselingsreacties. Voor de aanmaak van proteïnen en de energiehuishouding is magnesium essentieel. Ook de zenuwen, spieren en het hart hebben magnesium nodig om goed te kunnen functioneren. Het merendeel van de magnesium zit opgeslagen in de botten en de spieren.

    Vitamine B1 speelt een belangrijke rol in de energiewerking van het lichaam en draagt bij tot het functioneren van het zenuwstelsel.

    Vitamine C vervult een reeks van zeer uiteenlopende functies in het lichaam. Ze speelt onder meer een rol bij de stofwisseling, de vorming van collageen, het aanmaken van hormonen en de opname van ijzer uit voeding. De meest bekende functie is die van antioxidant waarbij vitamine C het lichaam beschermt tegen schadelijke stoffen.Een tekort leidt tot een verminderde weerstand en vermoeidheid.


    ... Naast wat opzoekingswerk heb ik vandaag ook n toertje gelopen wih. Beetje kleiner dan vanmorgen gedacht, want de buik enzo pruttelde tegen. Ongeveer 9 km in 49min. Overmorgen beter hoor!
    Allez, ik buig mij nog anderhalf uur over de boeken.
    Gegroet.

    12-09-2007 om 20:27 geschreven door sjarlot  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lopen leren inpakken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Druk druk! Alsof de voorbereiding naar de halve marathon niet voldoende, bereid ik me ondertussen voor op een examen twee dagen na de halve marathon. Tbetreft een specialisatie kinesitherapie, met name manuele therapie. Interessant! Vorige week hebben we bovendien beslist te verhuizen, en dit één oktober! Leuk! Maar er komt een pak bij kijken! Hopelijk lijden mijn eerste twee bezigheden er niet teveel onder... Dus vlieg ik er terug in. Nog vijftig pagina's te gaan vandaag. Dan nog eens huisje kijken en opmeten en in de vooravond een duurloopje van 13 km. Ik heb eigenlijk zin in een rondje meer....17/18 km dan, maar dat reserveer ik voor zondag ofzo... als ik al niet de fiets opmoet om Francis' hersenkronkel in goeie banen te leiden....

    12-09-2007 om 13:20 geschreven door sjarlot  


    10-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Terug van start
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ... stilletjes weer geprobeerd, voor Francis wast loslopen, voor mij terug opbouwen. 8km duin, bos, heuveltje, twee tempoversnellingen. 43:09. Geen last! Joohoo! Morgen voorspel ik wel een beetje spierpijn... Moaja, wuk wil je....
    Gisteren genoten van het achtervolgen met de camera als n èchte mediamadam. Mooie foto's van stoere marathonlopers en fietsende madammen. Kheb respect voor iedereen die deelnam! Ik snap het nog altijd niet hoe mensen het in hun hoofd krijgen van Nieuwpoort naar Ieper te lopen. En dan nog te lachen als éne cameramadam vraagt mooi te kijken voort kiekje... echt waar, Respect! Als ik zie hoeveel ze ervoor moeten trainen, hoe er moet gelet op eten en slaap! Kvermoed dat het de euforie is bij de aankomst. Tkippevel bij de gedachte dat je 42195m aant afhaspelen bent. De emoties bij alle mensen die je aanmoedigen. Je lotgenoten rond je. En waarschijnlijk nog zoveel meer.
    Ik betwijfel of ik ooit de moed zal kunnen opbrengen. Never say never zeggen ze dan. Laten we maar gewoon beginnen met nen alven marathon.

    10-09-2007 om 21:27 geschreven door sjarlot  


    06-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tkittelt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ... een onverwachte ingreep kluistert mij aan stoel en zetel en houdt de loopschoenen op stal. Het kriebelt! Al vijf dagen lopeloos. Dat is wel een fel contrast met vorige week!! :s Ondertussen zit ik toch niet stil hoor... De krant, Westkustmagazine, Tijdingen; drie mediamediums die onze sponsorloop deze week in het licht zetten. De donaties waren navenant! Fijn! En met het werk kwam mijn kop nog eens in Intro. man man man... gelukkig stijgt het niet naar men hoofd!
    Jammer dat ik er niet bij kon zijn gisteren bij het wedstrijdje van't OLC... Met spijt in het hart! Maar volgende vrijdag ben ik paraat wih! Als de goden me gunstig gezind zijn tenminste....
    Loopt ze!

    06-09-2007 om 21:00 geschreven door sjarlot  


    03-09-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.overzichtje

    weekoverzichtje:
    maandag 5 km losgelopen
    woensdag 12,5km, gezellig toertje! 1h09
    vrijdag 6 km (31:38)
    zaterdag 12,5 km, tzelfde als woensdag, iets sneller gestart, iets warmer gehad, iets zwaarder geweest..
    zondag 40 km fiets
    Totaal voor week 35: 36 loopkilometers

    Week 34: 22 km
    Week 33: 24 km
    Week 32: 23 km
    Week 31: 13 km

    => augustus 106 km, das wat de marathonmannekes in één week lopen zeker? Respect!

    03-09-2007 om 14:58 geschreven door sjarlot  


    29-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kilometers opdrijven
    De exacte afstand weet ik niet, maar liep daarnet 1h09:39. Heel vlotjes hetzelfde tempo kunnen aanhouden, en geen last om de schouders mooi naar achteren te houden. De laatste vijfhonderd meter de snelheid stelselmatig opgedreven tot een eindsprintje (rond de 14 per uur dan). In form blijkbaar! De afstand ligt ergens tussen de 12 en 13 km, maar das in feite niet zo belangrijk. Morgen weer een rustdag, Vrijdag 8km en zaterdag hetzelfde toertje als vandaag, 80pct bos en duin, 60pct schaduw. Ideaal dus om op gelijk welk moment van de dag af te haspelen....

    29-08-2007 om 20:41 geschreven door sjarlot  


    28-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sterkte Christine!!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zondag na't werk gebarbequed in Gistel. Heb me slechts aan één glaasje rood bezondigd, want 's avonds wilde ik nog een beetje kilometers maken.... Francis mee op de fiets voor de morele steun. Ik had eigenlijk wat met hem te doen! Ons paadje is namelijk niet echt fietsvriendelijk.. Zéker acht versperde doorgangen, zulke dat je als loper moet vertragen en zigzaggen, en als fietser het wiel in de lucht moet zwieren, maar waar de paarden niet kunnen passeren... Bovendien kwam ik ook twee omgevallen bomen tegen onderweg, waar ik over moest springen...   En alsof dat dat de fietser nog niet genoeg ontmoedigd, is er dan nog een zandstrook van zo'n kilometer (of zelfs meer, als je alle kleintjes samentelt) Bij dit alles moest hij trouwens ook opletten dat het wiel geen extra toer maakte, want hij wilde nu eens de precieze afstand weten van ons "acht kilometer toertje" weten.. Die acht was maar een schatting naar ons gevoel... En inderdaad... In de laatste rechte lijn zagen we dat het minder dan acht was.. We hebben er dan maar een ommetje aangebreid om toch aan die acht kilometer te komen... Dat weten we nu ook weer si! 43 minuutjes gelopen .
    Gisteren moést ik na het werk ook weer in de schoenen. Ik schrijf moest, want het was met gróte tegenzin. Een baaldag op het werk, en nogal stress allerlei, en moe moe moe... maar ik wist dat ik me achteraf stukken beter zou voelen. Dus sleepte ik me vooruit, de straat op. Francis achtervolgde me op koussevoeten. Hij kon ook niet anders, want het tempo lag laag. Amper 10 - 10,5 km/h. Ik vond het zelfs lastig om zo traag te lopen, maar mijn benen en hoofd waren zo moe, kon het niet opbrengen.. Maar af en toe een trage training is goed tschijnt! Ik loop eigenlijk bijna altijd aan het zelfde tempo tijdens mijn "trainingen" maar dat is eigenlijk niet goed.. Mijn baaldag was dus toch voor etwat goed... ;o) 31 minuten (goeie 5km).
    Na een douchetje en wat fruit, yoghurt, soep en toastje naar Ratatouille gaan kijken. Een film om bij te glimlachen en af en toe te grinnikken, maar ik heb toch al betere gezien in het genre. Hoe dan ook een ontspannend avondje met de zwemclubvriendinnetjes van toen...!
    Vandaag rustdag op loopvlak, maar toch ferm weg en weer gevlogen op het werk. Ik denk dat ik het eens zal proberen op rolschaatsen....

    28-08-2007 om 20:56 geschreven door sjarlot  


    25-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Gisteren mezelf gebrainwashed met de slagzin: "vanavond ga ik sjette geven". De hele namiddag goed gedronken en gezorgd dat mijn suikervoorraad voldoende hoog was om die onmiddelijk te kunnen verbranden. Aangekomen in Oostende zag ik dat het parcours mij niet zou toelaten te eindigen beneden de 30 minuten, waarop ik eigenlijk hoopte... hmm... Maar heb toch beetje in de richting van sjette gegeven! Beetje tandenbijten in het mul zand, en proberen tandje bij te steken op de dijk met de wind in de rug. Content met het resultaat van deze intervaltraining 31:07 voor de 6 km. Achteraf gezellig bijgepraat met veel verschillende mensen, onder andere Geert, Wim n'olifant en Sylvia, waarmee ik ook drie bloglinks rijker ben.... Bovendien nog een cinematicketje gewonnen met de tombola ook, "woohoo".
    Vandaag niet gelopen, morgenavond probeer ik er toch die 12 à 14 uit te krijgen!
    enjoy the sunshine.... !!!

    25-08-2007 om 20:08 geschreven door sjarlot  




    Foto

    Sportieve bloggers
  • Francis
  • Clint
  • KJ
  • Julie
  • Carmen
  • Ruth
  • hardloopstarterke
  • Dirk jogt
  • Mario
  • webloglopers United

    ...
  • Elastimam Edith
  • Koen
  • Sven
  • Vince
  • Philippe
  • Harmsie
  • Steven
  • Lazyhorse
  • Veerle
  • Lorenzo

    ...
  • Etienne
  • Homer
  • Byrntie
  • Achieltje
  • Werner
  • Jan
  • Yves
  • Jess
  • Kurt
  • Alain Poppe

    ...
  • Geert
  • Sylvia
  • Wim
  • Muriel
  • Katrien
  • kristof
  • Veerle // betty Spenser

  • PR's

    5 km (jan '07) 26'31
    10 km (okt '07) 48'30
    10 mijl (maart '08) 1h28'10
    HM (okt '07) 1h59'57


    Specialleke
  • de moeite waard!

  • Foto

    Liezy, de kunstenoaresse!!
    trainingsinfo..
  • lopersinfo
  • véééél tips en uitleg!
  • loopschema's
  • receptjesblog
  • gmail
  • triatleeeeet
  • 3athlon
  • voorbeeld schema 1/8e triatlon

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Archief per maand
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006

    Foto

    Foto

    Foto

    Via de sponsorsite zamelden we
    11.400 euro
    in voor MAW

    BEDANKT


    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs