Bijna in waterdeep, breakfast time. Een paar dagen geleden hebben er 2
nieuwe personen zich aangesloten bij de caravan. Een female gnome en
een human wizard. De female gnoome komt naar ons toe. Met haar knife
haalt ze uit mijn kom een creature die lijkt op een cereal. Ze verteld ons
dat het een silver boon is, ze kijkt over haar schouder naar de
cultisten en vertelt ons dat zij die in het ontbijt van ons allemaal
hebben gestoken. Ze wil vanavond met ons spreken. Uit veiligheid cast
ik goodberry, waardoor er 10 magical berry's in mijn hand
verschijnen. Elk krijgt dus 2 berry's. Deze Berry's geven voldoende
voedsel voor een volledige dag zonder eten te kunnen per stuk. Osborn
eet ineens zijn 2 berry's op.
De man in the hole (amofel) komt
fargrim bedanken om hem uit de put te halen (about time). We praten
wat verder. Hij vertelt ons dat waterdeep vroeger groter was dan
baldur's gate. Maar na de spell plague is waterdeep wat in het verval
geraakt. Hij vraagt ons wie wij zijn. We vertellen hem dat wij guards
zijn. Hij hoort bij de harpers en kan ons in waterdeep een afspraak
regelen met Remalia Haventree. Een female elf nobele, en leading
delegate van de counsil of waterdeep. Den groten baas in waterdeep is
Daguld Neverember. Hij hoord bij de lord alliance, welke de lords
omvatten van alle major city's (7 total): waterdeep, bolder's gate.
Avond. We spreken met de female gnome.
We vragen ofdat zij en de wizard samen reizen, das niet het geval.
Zij wilt de cult of the dragon stoppen. Haar naam is Jamna
Gleensilver. Er is veel mistrouwen, ze vertrekt. Osborn volgt haar,
ze gaat naar haar caravan. Osborn houdt de wacht, maar ergens in de
loop van de nacht valt hij in slaap, waarschijnlijk omdat hij te veel
goodberry's heeft gegeten...
Vroeg op de morgen is er tumult. We
gaan er op af. Het komt van de cultisten, we gaan kijken. Er is
iemand vermoord, ne cultist. Ze beschuldigen ons. De cultist is
vermoord met een short sword. Ze willen dat wij onze short swords
laten zien. De human wizard komt er tussen, zonder meer kan hij dat
bedaren. Thinker zoekt school of magic via detect magic maar vind
enkel dat hij magische scrollen met abjuration magic bij heeft. Ook
hebben we zijn tatoeage in zijn gezicht gezien.
Jamna komt terug naar haar kar. Zij
hoort bij de harpers. De human wizard met zijn tatoeage hoort bij de
red wizards of thay. Ik sneak weg en bewaak jamna haar kar. Osborn
sneakt ook weg en bewaakt de cultists, tot hij weer in slaap valt.
Damn goodberry's strike again.
We komen aan in waterdeep. Aan de
Southgate. De caravan mag binnen. We krijgen ons loon, voor mij is
dat 30GP. Het is nu ongeveer 10h. De karren van de cult gaan naar het
noorden. Amofel laat ons weten dat we naar de jawning portal moeten
voor de ontmoeting met Remalia (moon elf) tegen 13h. De meesten gaan
achter de karren, we spreken af dat we naar de meeting gaan met
Remalia. De karren rijden naar een warehouse binnen. Op de gevel zien
we staan high road charter company hanger 18. het is nu
ongeveer 11h. Aangezien we nog een uur over hebben om terug te gaan,
zoeken we nog een smith. Voor mij is het 3500 GP voor mithril armor.
We gaan terug naar the yawning portal. Fargrim heeft achterhaald dat
de karren naar het noorden gaan en dat de high road charter company
daar de beveiliging van voorziet. Ardred Briferhew is daarvan den
baas.
Yawning portal. In het midden is er een waterput van 6
meter, is ongeveer 70 meter diep. De put heeft een stenen rand, er
gaat een touw naar beneden. 4 man laat zich zakken, een elf, een
dward en 2 humans. Iedereen begint te roepen: dead, dead, dead!!! ze
verdwijnen in het donker. We vragen wat er aan de hand is. Er is een
grottenstelsel onder waterdeep. Nog nooit is daarvan iemand
teruggekomen. Het noemt undermountain. Er wuift iemand naar ons, het
is Amofel. Bij hem zitten Remalia (zwartharig) en Clothilda
(roodharige). Clothilda kijkt heel vies naar Osborn. We horen dat
Resmir volgens de geruchten 10 dagen geleden is gepasseerd. Momenteel
wordt high road gemaakt tussen neverwinter en hier, lord Daguld zit
daar achter. De meeste wagens gaan naar carnet road house, daar wordt
de stock voor de werken bijgehouden. Er gaan er maar een paar naar
neverwinter. Om de 10 dagen is er een caravan. Aan carnet road house
ligt mere of dead men, das een zwin, in de old times zijn daar veel
doden gevallen in een gevecht met orcs. Er was daar ook ooit een
leech, genaamd Mirkul. Deze is gestorven in de oorlog. Hij had een
grote volgelingen groep en heeft een vloek gekast. Als de high road
wordt verlegd, wordt the mere groter, niet bij herstellen. Legende,
er zou een black dragon heersen, voaraghamanthar. De dames
vertrekken. Osborn has no clue waarom madam vies
keek. We gaan logement zoeken, ergens anders, want die waterput
vinden we maar raar. Iemand (old guy) houd ons in het oog. Er vliegen
7 gold canaries om hem heen. We negeren hem en gaan hem voorbij. Hij
roept ons na: anger, resentment, jealousness doens't change the heart
of others, it only changes yourself. trust the untrustable. But be
aware of..., and he jumps in the well. Buzzfizzle zegt dat de legende van the
7 gold colored canaries is: Bahamoth, king of dragons. Zou dood
moeten zijn, rules ALL dragons. Ondertussen is er ook nog een zatlap in
de well naar beneden gegaan, daartoe overhaald door een aantal van
zijn drinkebroers. Die kwam ook voortijdig aan zijn einde. We komen ook nog van Amofel te weten
dat er geen magie werkt in de city, wel onder de grond. De volgende
ochtend vertrekt er een karavaan. 6 supply caravans, 24 workers, 12
guards waarvan wij 5, dus 7 anderen.
Morning. Caravan vertrekt. Er staan 6 nieuwe
wagens aan hangaar 18. Jos, jamna en de cultists (die vies naar ons
zien). Elke dag krijgt onze party 2 goodberry's per dag. Op nacht 7 zien we mountain with
overview. Trees, water, fog...
Op dag 10 zien we the road house. The road house is een goei 60 meter breed
met poort, het ligt aan de kant van the mere. De poort gaat open. 2
van de 6 koetsen rijden door, de rest gaat binnen, waaronder de kar
met de cultisten. Een half orc vraagt aan de guards, inclusief ons
dus, wat we willen doen: slapen, terug of werken. We kiezen ervoor om
hier te overnachten. We krijgen ook ons loon, 10GP/man. We trekken on
terug op onze kamer, totdat iedereen slaapt, daarna gaan we op
verkenning.
Een kind is nog wakker en we stellen
hem wat vragen. Zijn naam is Wump. In de swamp zitten lizards en een
black dragon. Een paar maanden is the raod house overvallen door
lizardmen. De black dragon is een krachtige draak, hij verschijnt
soms op heldere plaatsen. Thinker laat zijn familiar te lucht om de
omgeving af te kijken, maar overal is er mist te zien. Bij het
avondeten hier, zat ongeveer 60 man, maar geen jos en geen jamna.
Wump verteld ons ook nog dat zijn vader in waterdeep is en van de
beschrijving maken we uit dat dit die dronkaard was die in de well is
gegaan op zijn uppie. Daarna gaat Wump slapen.
Van het afgesloten lokaal openen ik en
osborn de deur. We zien een tafel met daaraan een guard die zit te
suffen. Osborn kills the guard. Opeens gaat de deur bovenaan de trap
naast het afgesloten lokaal open. De kok komt buiten en vraagt ofdat
wij nog eten nodig hebben. Dat slagen we af. Hij verteld ons nog dat
er in het afgesloten lokaal soms lawaai is van ratten. We zeggen hem
dat we ies zullen kijken, waarna hij terug naar boven gaat.
Thinker detecteerd magie in een
afgesloten kot in het lokaal. Osborn lockpikked de deur los. Ik kijk
binnen en zie een lizard door een geheime gang vluchten. We gaan
binnen en zien vele kisten, dozen en vaten. We vinden een magic ring
(na short rest krijg je +1 op alle ST). We bekijken de lokatie van de
geheime gang en zien een trap naar beneden. We volgen een vochtige
tunnel en komen uit in de mere. We zien tracks en lantaarns in de
verte. We volgen de sporen en tegen de morgen komen we aan droge
grond. Daarachter is water en 3 canoes. We pakken ne short rest. Een
tijdje later merken we dat er iets in de buurt is. We zien een grote
zwarte vlek in het water. Opeens horen we een stem do not look in
the water een zwarte draak komt uit het water en zegt dat hij
voaraghamanthar is. We vertellen hem dat we de cult volgen. Hij
vertelt ons dat deze onderweg zijn naar castle Naerythar, hun
hideout. De cult of the black dragon samen met bullywugs
(kikkermensen die de macht van de lizardmen willen afpakken). Den
black dragon maakt ons nen deal, ik krijg u binnen in het kasteel als
jullie volgende 2 dingen voor mij zoeken:
return me the ring of mirkul
(attracks evil, pushes away undead) is nu in het bezit van de moon
elf Dralmorer Borngray welke nu baas is in het kasteel.
Find me the book of dark ceremons
of Strangor bonebinder (made out of dark dragonskin)
Wacht hier op mijn servent snapjaw, hij
zal jullie binnen loodsen en aan hem moeten jullie deze items geven
anders zal ik jullie vinden. De draak verdwijnt.
Snapjaw (ne lizardmen) komt er aan maar
wordt aangevallen door een plantachtig wezen. Een chambling mount weet
snapjaw ons te zeggen nadat we het hebben verslagen. Na nog 1 uur
peddelen komen we aan aan het kasteel. Snapjaw legt ons de rules uit
waarmee we binnen kunnen geraken. In dit kasteel zijn er cultisten,
lizardmen en bully wugs. De lizardmen brengen de loot naar het
kasteel. Vroeger was de baas daar een van hun genaamd suncaller. Deze
is echter gedood door de bullywugs shaman. Als iemand all hail Tiamat
zegt tegen ons met open hand, moeten wij they shall rise terugzeggen
met open hand. We gaan op weg naar het kasteel, de bedoeling is naar
binnen naar een kamer waar we kunnen rusten.
We zien rond het kasteel barakken, daar
zitten de lizardmen in. We zien iglo's gemaakt van takken, die zijn
van de bully wugs. Ook zien we nog kooien van 20 op 20, met zware
palen en daarin mega grote lizards (riding lizards). Qua aantallen,
buiten een goei 20 lizards, vroeger 150, een 50 bully wugs en een
paar giant frogs. Binnen zitten de culisten, lizards en bully wugs.
Op het kasteel zien we een verrekijker, vroeger zat hier de cult van
de stargazers. We gaan binnen in de voorbouw. Deze is ongeveer 30 op
30, daarna is er de brug en daarachter de gate die open staat langs
waar we op de courtyard komen. Dan gaan we naar binnen naar onze
kamer. Dat zit vol met ongedierte, maar daar weet onze cleric wel
raad mee. Aangezien we allemaal gaan rusten cast ik nogmaals
goodberry zodat we allemaal eten hebben. Tijd voor ne full rest.
Het is nu 1h. Thinker is wa grijs geworden na de
rest, hij is ook wat stijf en alles doet zeer. De ring is cursed! Hij
cast dispel magic om daar van af te geraken. Bij het rond lopen
worden we opgemerkt en ingezet voor het sorteren van loot. Na een uur
zijn we klaar en daarvan heeft Osborn geprofiteerd om ne white gem
(250gp), ne ruby gem (150gp) en ne ring met diamanten (350gp) te
pikken. We gaan terug naar onze kamer.
Het is nu iets na 2h. We go explore the castle again. We
vinden een deur naar de toren en gaan naar binnen. Op het eerste
verdiep vinden we een zilver kistje, maar dat blijkt maar een illusie
te zijn, het veranderd in een stenen kist met een slot. We besluiten
daar af te blijven. Thinker vind een spellboek. We horen kraaien in
een afgesloten kamer en gaan binnen. We zien een kooi met een grote
kraai die ineens veel lawaai begint te maken. Ik maak de kraai af
maar het is te laat, iemand komt via de trap naar boven. We doen een
surprise attack daarop, maar hij verdwijnt. We besluiten een verdiep
hoger te gaan. Als we boven zijn vernielen cargoyles het dak. Na veel
moeite kunnen we hen verslagen en het vizier (dat zicht gaf op 2
zwarte draken) vernietigen. We gaan terug naar beneden en gaan het
gevecht aan met een wizard, 2 guards, 2 lizards en de stargazer.
Buiten de kamer staan nog 3 archers. Tijdens het gevecht zegt Resmir
opeens iets in het draconic en ze verdwijnen. We lopen de toren uit om hem te vinden. Overal waar we kijken zijn lizardmen met
bully wugs aan het vechten. We zien snapjaw en deze vraagt ons of we
de artifacts hebben, wij beweren van niet en zeggen dat we in
achtervolging zijn op degene die die hebben. We vinden trappen naar
beneden en gaan daar verder zoeken. Opeens horen we spellcasting en
we zien de bully wugs shaman en volgelingen in een kamer zitten. Na
ne surprise attack is de shaman niet meer en de bully wugs vluchten
weg. We vinden 3 potions:
sleepless mind: stay awake for 48
hours
six second coma: collaps to the
groups for 1 round and wake up as if you have had a long rest.
Scarlet bovine: exhaust -1, speed
+10, +5% kans dat je een flying speed krijgt van 60 feet.
De box doen we niet open, we vermoeden
dat ook deze een trap is.
We vinden een portal en gaan er door. We zien een building, groot, waarvan
een white dragon aan het wegvliegen is. We zien in de tower een nest.
Het is ook heel koud, we zien een mountain chain. Fargrim herkend
deze en zegt dat we 1000 mijl verder zijn. Op het gebouw zien we in
witte verf letters in draconic staan.
Na al die interactie met dragons en de
schade die deze hebben gedaan hebben deze me zo ver gekregen dat ze
bij op mijn lijstje met favored enemies komen. Na al die tijd in
mountain area doorgebracht te hebben heb ik ook daar goed sporen
leren lezen. Ik voel me echt in mijn element, ik voel me inspired.
De sporen leiden weg van de mansion. We
volgen de sporen. En na een uurtje te lopen zien we een village en
een kasteel dat is omgeven door wolken. We gaan naar het dorp. We
komen voorbij een stal waar we geluid horen. We zien 4 beelden
waarvan de handen en het gezicht zijn afgehakt. We zien ook een dode
kanarie. We zien een taverne, the golden tankard en vragen aan de
ward waar we zitten, das blijkbaar in parnest. Het kasteel is van de
storm giant Bagothkus en staat hier een paar maanden. Vanavond is er
een meeting in een van de huizen. Hij raadt ons aan momenteel het
dorp te verlaten vanwege patrouilles.
We vertrekken terug en komen 6 guards
en een black guy, captain otelstan, tegen. Deze vraagt wat we hier
doen. We leggen uit dat we van koers zijn geraakt en dat we het dorp
gaan verlaten. Als we ver buiten het dorp zijn keren we via de
omliggende bossen terug naar het huis waar de meeting plaats vind.
Gundawin vertelt ons dat we de eerste zijn in 1 jaar tijd die niet
cultisten zijn. Sinds het kasteel er staat is er een witte draak. De
mansion waar we zijn langgekomen noemt the hunter's lodge. Vroeger
woonde daar lord Marsten, maar die is vermoord door de cultisten. In
de stal zitten 3 wyverns, welke getrained zijn. Aan de gate moet je
roepen, tiamat our mother of strenght of hail bagothkus. Talis the
white (half elf) is baas in de lodge, zij draagt een purperen robe. We kiezen om naar de lodge te gaan,
maar voor we daar binnen gaan doen we nog een long rest.
The lodge. Vanaf de rand van het bos is het 80
feet to the lodge. We doen de deur open. En gaan naar binnen. We zien
een statue van een dragon met rusted spears. 2 armors freezen ons op
het moment dat we er door lopen, behalve de rogue. Als we allemaal
terug normaal zijn en er door zijn verkennen we de beneden
verdieping. We vinden briefwisselingen tussen Talis the white en
Resmir waarin hij vraagt de trolls te doden, de lodge af te branden
en naar het kasteel te komen. We zoeken verder en vinden een keuken.
De kok verteld ons dat hij kookt voor den baas, 2 guards en
dragonclaw cuspia. Het overschot van het eten is voor de 4 armed
troll en de honden. We gaan weer verder en vinden 2 healing potions
die slecht waren verstopt aan griffon heads. Ik krijg een healing
potion.
We hebben heel den beneden bekeken, dus
gaan we naar boven. Daar vinden we een magische speer in een kamer
met een groot gat in het plafond vanwaar we de dragon nest kunnen
zien. Ik pak de speer op, deze speer wordt geactiveerd als je Tiamat
eyes shine roept.
Daarna vinden we Talis. ipv met ons te
vechten begint ze te praten. Ze is ook niet alleen, dus laten we haar
praten. De stormgiant helpt uit vrije wil, hij heeft eskarlotta (de
kasteel mover) overtuigd. Talis wil het masker dat Varam the white
heeft gekregen, het was aan hem beloofd. De speer, Dragongleem mogen
we houden, die kan ons helpen. De leider van de cult is severyn the
red. de final destination is sunset mountains. Het sterke punt van
Resmir is zijn zwaard. Het beste zoek je geen last met de witte
draak. Ik kan jullie in de upper verdieping brengen als jullie mij
dat masker bezorgen. We gaan akkoord. Om het kasteel binnen te
geraken heb je het paswoord nodig (dat we al gekregen hebben van de
mensen in parnest. En je hebt een banner nodig. We vinden de banners
beneden, via een tapijt aan de muur kunnen we naar het bos naast het
dorp terugkeren. Aan de stallen met wyvern zal er een helper staan
die jullie naar binnen kan helpen.
14h. we gaan door het tapijt naar het bos.
We gaan naar de stallen met wyvern. De helper van Talis laat ons
binnen en legt ons uit hoe de wyverns te besturen. Of we go, we
landen op de upper deck. De helper toont ons onze kamer. Hier doen we
een full rest. We vinden nog over de speer dat deze
enchated is met 10 charges of daylight, om dat te activeren moeten we
tiamat eyes shine zeggen, over de ring van Mirkul dat deze ervoor
zorgt dat undead die 6 hit dice heeft of minder charmed is
door u, totdat een ally van u hem aanvalt. Deze bevat ook 3 charges.
Chill touch (1 charge) en ghoul touch (2 charges) kan je ermee
casten.
We zoeken in welke toren we moeten
zijn, na een paar mislukte pogingen komen we bij de stearing tower,
waar een arcane lock op zit. We horen een stem, we leggen uit dat we
Blagothkus willen ompraten. De stem blijkt die van zijn overleden
vrouw te zijn en ze is blij dat eindelijk iemand haar man wil ompraten.
We gaan naar binnen en praten met Blagothkus die ongeveer 3 keer zo groot is dan mij. We vragen hem wat hij wilt. Zijn doel is Tiamat doen
verrijzen zodat de giants zich verzamelen. Daarna kunnen ze op de
drakenhoorn blazen en alle draken naar daar laten komen zodat ze die
allemaal kunnen afmaken. We stellen hem voor dat we enkel voor de
drakenhoorn gaan, als we te weten komen waar die drakenhoorn is
hebben we die cult niet meer nodig. Blagothkus vind dat een goed
idee. Er vind straks een meeting plaats in the lower courtyard waar
ze hem de volgende destination gaan zeggen. Als we de locatie weten
kunnen we daar binnenvallen en samen de cultisten afmaken. Exacte
plaats is hier buiten, trap rechts, dan 2e deur rechts, daar is de
grote zaal.
Als we luistervinken in de meeting wilt
Bagothkus de locatie te weten komen van de drakenhoorn. Resmir werkt
daaraan niet mee en er ontstaat wat ruzie tussen hen. Resmir zegt
uiteindelijk dat hij Bagothkus niet meer nodig heeft, dus stormen wij
binnen. Na een lang gevecht overwinnen we Resmir en de 2 red wizards.
Een andere vijand is verdwenen niet lang nadat deze binnen kwam. De magische
speer heeft ook zijn nut bewezen. Vlak voordat de laatste red wizard
neer ging heeft deze een muur doen verdwijnen, daar land nu een
draak, samen met de 2 stone giants en charlie, de wyvern pet van
Bagothkus en dankzij massa healing van onze cleric komen we er zonder
casualties vanaf.
Thinker mend mijn bow. we vinden nog brieven, some red wizards
don't like the cult plans.
Voor we vertrekken krijgen we nog
wapens en andere benodigdheden die we nodig hebben. Voor mezelf is
dit een short sword, 2 healing potions en een vial of poison (daarmee
kan je 10 pijlen insmeren met posion, je hebt 1 minuut om doel te
raken, dan moet die een CON saving throw maken op 10+). We krijgen
ook nog de gegevens van een contactpersoon, Akin Seleborn, een
merchant in het noordelijke deel, aan de black dragon gate.
We reizen via boot naar Boulder's Gate,
omdat een boot veel sneller is dan een karavaan van koetsen zijn wij
er voor hun. Eerst zoeken we een smit in de upper city, splendid
fighting boot, mithril armor kost 5k en adamption armor 10k. We kopen
75 gram platinum zodat thinker, na 1 dag werken, 2 ringen kan maken voor een spel van
Fargrim. Deze spel noemt: With this ring i thee wed with my body i
thee worship and with all my worldly goods i thee endow. Fragrim
kan daardoor de helft van alle spankings die Eldamir krijgt op zich nemen. Daarna gaan we de karavaan opwachten.
We wachten 1 km voor de huizen, Thinker
laat zijn familiar te lucht. De eerste dag zien we niks, maar de
tweede dag zien we een grote karavaan, 15/16 wagens met zo'n 100 man.
Er is 1 iemand heel zenuwachtig, maar deze wordt gekalmeerd door
degene naast hem. Ze dragen iets sjiekere kledij. Er zijn Guards,
vrouwen en kinderen, dus niet heel de karavaan hoort tot degene die
we zoeken. We doen alsof er een wiel kapot was van onze kar en dat we
dat net hadden gemaakt zodat we kunnen aansluiten zonder onszelf
verdacht te gedragen. Het volk langs de kant van de weg fluistert:
zijn dat niet de hero's of the wide? Na afluisteren van een paar
gesprekken denken we dat het toch niet deze karavaan zal zijn, maar
nadat we te weten komen dat de volgende karavaan pas dagen later is
weten we dat dit toch de juiste karavaan moet zijn. Iemand geeft ons
als tip den bierman te zoeken, die kent veel volk in de karavaan.
We vinden den bierman, deze laat ons
weten dat hij binnen 2 tot 3 dagen verder naar het noorden reist.
Daarvoor is hij nog op zoek naar een guard, en hij vraagt of Fargrim
deze vacature wil invullen. Fargrim vraagt bedenktijd. Den bierman
logeert in Cormirean Moroding Dragon. De wagens uit de karavaan
splitsen zich op. Er gaan er 3 naar een magazijn, 2 naar een ander
magazijn, er worden er ettelijk verkocht. Osborn gaat in de richting
van 1 van de magazijnen maar wordt weggejaagd onder zware
bedreigingen. Even later gaan er veel gewapende mannen naar dat
magazijn. We herkennen er minstens 1 van, deze zat in de karavaan. Er
komt een handkar uit het magazijn, we volgen die met drie man, 2 van
de 3 kleintjes (Fargrim en thinker) blijven bij het magazijn om te
zien wat ze daar nog allemaal zien. De handkar gaat door Boulder's
gate, over de wide, door black dragon's gate tot aan een magazijn. We
lopen rondom rond, maar we kunnen nergens meer zien. We wachten daar
uit het zicht en zien nog meer karren toekomen.
Ik ga de 2 kleintjes ophalen. Daar zijn
blijkbaar van tijd tot tijd gewapende guards uitgekomen, welke in de
steegjes zijn verdwenen. Ook zijn er meerdere draagstoelen van tijd
tot tijd toegekomen en terug vertrokken. Ook is er een black
dragonborn in een draagstoel langs gekomen. Deze heeft Thinker via
zijn familiar gevolgd. We gaan naar de herberg the Smiling Boar om te
bespreken wat we gaan doen. In het magazijn ten noorden van Boulder's
gate zijn veel gewapende manne toegekomen en veel handkarren. Thinker
wil perse den black dragonbron gaan mollen, maar ik, Eldamir en
Fargrim vinden dat tactisch geen goede zet. We gaan eerst onze
contactpersoon opzoeken, maar die zijn winkel is dicht. Bij koran
vinden we ook geen gehoor. Dan komen we te weten dat den Dragonborn
in het huis zit van Scoot, de rechterhand van Silvershield. Nu gaan
we zeker niet daar binnenvallen. Tijdens de nacht ga ik de wacht
houden aan het magazijn ten noorden van Boulder's gate en Eldamir aan
het huis van Scoot. Gedurende de nacht vertrekken daar 4 open wagens
met 6 paarden en 10 guards/wagen en 1 gesloten wagen met paarden. Ze
gaan naar het noorden.
De volgende morgen, we gaan naar de
winkel van Akin. Zijn info is dat we de loot moesten volgen,
daarvoor kunnen we best met de karavaan meegaan. Hij kent onze
volgende contactpersoon, de Lord van Waterdeep. Deze kent hem, maar
hij kent onze zaak niet. We vertellen hem dat de dragonborn bij Scoot
is geweest, de rechterhand van Silvershield en dat hij deze info moet
doorgeven. We gaan naar het plein waar alle wagens verzamelen voor de
karavaan naar het noorden. We vinden den bierman, Fargrim krijgt
1GP/dag, de 2 andere kleintjes 0,5GP/dag. Eldamir vindt werk bij een
moonelf (edelri lewel) en haar dienaar losvius longnose (een
halfling) en krijgt 1 GP/dag. Ik zoek verder en vind werk bij een
mail dwarf merchant, Lai Angestund voor 0,5GP/dag. Hij handelt in
parfum. Voor de rest ben ik tegengekomen: human merchant met ne
gewapende kerel van 7f5. Nen dirty human met 2 wagens vol volk en 2
guards. Ne merchant met dwarven guards. Blijkbaar vertrekt de
karavaan morgenvroeg. Gedurende de nacht breken we in in het huis van
Scoot. Er is niemand. Via de sewers gaan we naar het magazijn, dit is
leeg. Thinker vindt dat we lafaards zijn omdat we niet naar binnen wilden gaan. ik vind dat wij een tactische keuze maken en dus voor andere redenen niet binnen zijn gegaan, de enige die niet voor tactische redenen niet naar binnen is gegaan is eerder de lafaard.
De volgende dag vertrekken we met de
karavaan. Het is 750 mijl, en we doen zo'n 15 mijl per dag. Dus
ongeveer 50 dagen en we zijn er. Na 5 nachten is er een paard
verdwenen. We stellen voor om wachters bij de paarden te zetten.
Eldamir en Fargrim doen mee, ik blijf stand-by gedurende de nacht,
zodat ik indien nodig snel kan gaan helpen. 2 Nachten verder horen we
gillen, we gaan erop af, trolls! Een van de trollen geeft me een pak
rammel waardoor ik een healing potion gebruik. Na veel moeite meppen
we beide trollen neer.
De dag nadien gaan we verder. Opeens
zien we een hoofd uit de weg steken, het beweegt als we er aan komen.
We beginnen er mee te praten. Zijn naam is carcon amofel. Hij is een
oath breaker, ze dachten dat hij loot aan het stelen was. We halen
hem uit de put. Er zijn er al een paar gepasseerd maar niemand heeft
hem geholpen. Resmir, de black dragonborn heeft een spion ontdekt 3
dagen geleden. Het zijn ongeveer 50 man. Hij is er al bij sinds
greenest en daarvoor. Ze gaan via waterdeep, een meer ligt ook op hun
route richting Tiamat.
Nadat we de de bende hebben afgemaakt
kijken we goed rond in de kamer waar we ons bevinden. Achter de kist
is een nis met een draak. Deze noemt Tiamat, heeft 5 koppen en komt
uit een vulkaan gekropen. Deze draak is ooit verbannen naar de 9
hellen. De rest van de kamer is gedecoreerd met voornamelijk zwarte
draken. Zwarte draken behoren tot de chromatic draken en dat zijn de
evil draken. Waarbij de zwarte de meest evil zijn. De goede draken
zijn de metalic draken. Osborn doet de kist open, en vermijd daarbij
2 traps, zowel bij het openen als bij het verplaatsen van de kist
ging er een trap afgaan, maar das klein bier voor de rogue in onze
party. In de kist vind hij een string of pearls welke we op 200 tot
300 GP schatten en 6 mooite gepolijste stenen, welke een goeie 500 GP
waard zijn samen. We onderzoeken ook nog de lijken en vinden ne
sleutel, chain mail, nen hallberd, een scroll met een spell op, een
shortsword, en 26 GP per persoon.
We gaan naar de nog niet gekende gang
in deze kamer. We horen water druppen en zien kobolt lijken. In de
verre hoek zien we drakeneieren van ongeveer 1 meter hoog. Dan zien
we opeens een tentakel verschijnen uit een donkere hoek, vlak aan de
trap die naar het kot met de eieren leid, deze tentakeln pakt een
kobolt lijk en sleept deze naar de schaduw waarna we een munchin
geluid horen. Het verhoog waar wij ons op bevinden is 10 feet hoog
met tralies ervoor. Op het einde van het verhoog is een soort van
lager gelegen put van ongeveer 1 meter diep. Eldamir springt daar
naar beneden. Er komt terug een tentakel, die terug een kobolt lijk
pakt en deze wordt ook opgegeten. Het wezen blijkt een roper te zijn.
Deze kan moven, 10 feet per turn en heeft 6 tentakels waarmee hij
overal aan kan. Ik stel voor de lijken te gaan halen om aan de roper
te voederen zodat deze ons met rust laat.
Thinker schiet een fireball op een ei,
ik schiet er een pijl achterna. Het ei barst open en een black dragon
komt er uit, waarna deze sterft omdat deze te vroeg is gehatched. We
doen hetzelfde met het tweede ei. De rest blijft lijken klaarleggen
voor de roper. Ons volgende plan is dat Eldamir naar binnen gaat,
gedekt door 3 ranged attackers, terwijl fargrim aan de deur van de
tralies gaat staan om deze snel te kunnen openen of sluiten. In de
rommel ontdekt Eldamir nog een ei. Eldamir loopt een beetje terug en
schiet op het ei. De schaal breekt en een wyrmling komt er uit. De
ranged attackers doen hun ding, waarna het zich gaat verbergen achter
een zuil, vlak bij Eldamir. Het bloed van de wyrmling is acid,
waardoor Eldamir gaat lopen. Wij blijven het beest bestoken terwijl
het Eldamir achterna vliegt. Daarbij vliegt er acid bloed naar alle
kanten. Uiteindelijk slagen we er in het af te maken.
We gaan nog terug naar de kamer met de
lappen en de rook. We rammelen met de hallberd aan die lappen en zien
daardoor haken met poison. We duwen deze opzij met stokken en gaan de
kamer binnen. We komen in een koude ruimte met vlees, waarschijnlijk
voor de baby dragons. We pakken wat proviand mee en gaan terug naar
buiten. Daar zien we aan de kruisen een ketting met een draak erop,
welke aan de meester van Eldamir behoorde. Het is ondertussen avond
geworden. We gaan terug naar Greenest, onderweg pikken we wel nog
onze gevangene op zodat die berecht kan worden. De meester van
Eldamir is een dag geleden langs gekomen, hij is nu naar Elturel,
ongeveer 200 mile oftewel 6 dagreizen van hier indien we met de car
gaan, en vraagt ons hem achterna te reizen en daar te vragen achter
Ontar Froome. We krijgen nog 3 healing potions per man.
Na 6 dagen zien we Elturel liggen, niet
dat het moeilijk te missen was want er hangt een ray of light boven
de stad (tegen undead). We gaan naar binnen en tot onze verbazing
moeten we niet betalen voor de toegang. We zoeken een stal, daar
horen we waar we Ontar Froome (=paladin) kunnen vinden, in de herberg
pair of black antlers bar. Daar gaan we naartoe. Froome is daar
aanwezig en verteld ons dat Leosin daar over 1 a 2 dagen zal
toekomen. Hij verteld ons ook over de ray of light, deze is
Amonator's gift en wordt voor de mensen hier in stand gehouden door
wizard(s) in water deep, wat hier héél ver vandaan ligt. Het is nu
ongeveer 16h. Ontar regelt voor ons de overnachting. Hij is van de
Order of the Gauntlet, welke net is opgestart. Buzzfizzle en ik nemen
elk een kamer, terwijl de rest gaan samenhokken. Onze kamers zijn op
de 2e verdiep en het zijn smalle steegjes.
We gaan naar beneden, Ontar zegt kom
naar buiten, het gaat beginnen. Blijkbaar is er een werpbijl
wedstrijd, niet echt mijn ding, no surprise dat Ontar wint. Morgen is
een een jacht, das al meer mijn ding. We gaan slapen maar worden al
om half 5 wakker gemaakt. We gaan in groep op jacht, wij tegen een
paar andere groepen. We lopen het bos in en beginnen te jagen. Na 1
uur zoeken zien we een groep van iets meer dan een dozijn herten, er
is 1 hert met een groot gewei waarboven precies licht hangt. Het hert
is goudkleurig. Das niet natuurlijk dus we vallen niet aan. Opeens
vluchten de herten in verschillende richtingen, wij volgen het gouden
hert. We komen aan een clearing in het woud, maar daarin een ruïne.
Aan de rand van het bos verzamelen we terug. We zien dat dit vroeger
een kasteel was. Na een tijd te wachten zijn we zeker dat we niet
zijn gevolgd, we gaan eerst rondom rond, maar vinden niks speciaal.
Fargrim zegt dat dit immens oud is. Eldamir zegt dat hij een presence
voelt.
We gaan naar binnen, nadat we een paar
gangen ver zijn ziet Eldamir een zeer smalle persoon met gouden huid.
Het blijkt een wood elf te zijn, met antlers en zonder kleren. De
wood elf valt op zijn knieën en zegt vanalles in het oud elfs maar
wij verstaan hem. Hij is een elfen prins, deze ruinen waren vroeger
een fantastisch kasteel. Er was hier vroeger een koninkrijk, de
mensen hier kennen dat niet. Hij is cursed door de vader van zijn
vriendin, waardoor hij buiten de muren van dit kasteel de vorm
aanneemt van een hert. Hij heeft een mage nodig om deze curse te
liften. Dit is duizenden jaren geleden gebeurt. Zijn vriendin was
prinses Eilisha. Zijn tijd is nu bijna op, hij zegt nog volg de
rivier van goud tot het kasteel in de lucht. Jullie zullen veel bloed
en obstakels tegen komen. Not all will survive. En dan is hij
verdwenen. We zien iets in het midden van de ruimte waar hij stond.
Het is iets magisch. Eldamir raapt het op en het verandert in een
stok. Na onderzoek komen we te weten dat het een stuk hout is dat
verandert in wat je kan bedenken (staff/stoel/...) alle damage die je
ermee doet is magisch en doet 1d4 extra necrotic damage. De stok kan
3 keer per halve dag van vorm veranderen.
We gaan naar buiten nadat we de rest
hebben onderzocht. Er was niks meer te vinden. We worden aangevallen
door 2 etercaps en een grote spin. Het duurt even maar we leggen die
allemaal plat. We gaan terug naar Ontar en nemen de etercaps en de
spin mee om de uitdaging te winnen. Raar maar waar zijn wij als
eersten terug. Leosin is ook aangekomen in de herberg, dus we gaan
terug. Leosin onderzocht de cult of dragons, welke buit aan het
verzamelen zijn en naar het noorden aan het sturen. The harpers is
een nieuwe groep die hij heeft opgericht, met als symbool een
zilveren harp met daartussen een maan. Er zijn nog groepen waar ze
contacten met leggen, druids en wizards. De cult of dragons zijn op
weg naar het noorden via boulders gate. De vulkaan in het noorden is
wel héél ver noordelijk. De gouden rivier is misschien de rivier
van hier naar boulders gate. De rivier splitst in 2 en gaat in het
zuiden naar land's mouth, en in het noorden naar sunset mountains,
rond far see swamp. Stad in de lucht heeft hij nog nooit van gehoord.
Hij vraagt nog of we willen toetreden tot zijn faction of deze van
Ontar, dit om te zoeken achter de cult of dragons in boulders gate,
en we krijgen 50 GP aan onkosten. We gaan op dit aanbod in.
De brand blijft toch langer bezig, omdat we last gaan beginnen hebben van de rook gaan we weg om ze langs een andere kant te proberen bereiken. We gaan verder via de hoofdgang, waar Eldamir in een trap is gelopen. Als we iets verder zijn zien we vleermuizen aan het plafond en dus proberen we daar voorbij te sluipen. Fargrim is echter niet gemaakt om op de toppen van zijn tenen te kunnen lopen dus de bats worden gestoord en beginnen in het rond te vliegen. We zien amper nog iets. Fargrim, welke zijn schild boven zijn hoofd heeft geheven, wordt aangevallen, iets slaagt op zijn schild. Wij zien dat dit echt geen bat is, we zien nog meerdere van deze wezens tussen de bats rondvliegen. Nu vallen ze ook ons aan. Buzzfizzle, Fargrim en Eldamir hebben opeens zo'n beest in hun nek hangen en proberen die er tevergeefs af te trekken. Daar blijft het niet bij, Osborn krijgt zijn eerste beest en opnieuw Fargrim en Eldamir krijgen nog zo'n beest in hun nek. In de verte klinkt het lawaai van adelaars, haviken en andere roofvogels, dat komt boven ons hangen en de bats blijven bij ons weg. Nu ik ze beter kan zien vind ik mijn tijd gekomen en ik slaag zo 1 van de 2 beesten dood bij Fargrim en die bij Osborn. Aangezien iedereen nu door heeft dat het makkelijker is ze te doden bij iemand anders dan ze weg te trekken maken we ze snel af. Eldamir, gehinderd door dat beest in zijn nek slaagt er nog wel in het touw van zijn longbow kapot te maken, nogal een geluk dat hij nog een shortbow heeft. Aangezien ik op een van de nog overgebleven beesten een hunter's mark heb geplaatst zie ik deze snel hangen tussen de bats, welke terug aan het plafond hangen, samen met de andere 2 van deze overgebleven beesten. Ik schiet er snel een af, de rest maakt de andere 2 af. We besluiten hier een korte pauze in te lassen waarbij we op krachten kunnen komen en onze wonden verzorgen.
We gaan terug verder, de gang splitst in 3. De rechtse gang gaat omlaag. In het begin van deze gang ligt een speer. De gang zelf is afgesloten met ledere straps, welke van de bovenkant tot beneden lopen. Er komt smoor onderuit en koude lucht. Niemand heeft veel zin om deze gang in te gaan, we besluiten de andere gangen eerst te bekijken. De middelste gang heeft 2 afdalingen van 10 feet, dus das geen makkelijke weg. In de linkse gang zien we in de verte kobolts, die moeten we eerst afmaken, anders komen die ons wel in de rug aanvallen. Eldamir loopt snel naar voren en activeert een tweede trap. Osborn vind nog een tweede trap, niet door er in te lopen zoals Eldamir, maar door deze te zien en onschadelijk te maken. We maken de kobolts redelijk makkelijk af. In de kamer waar we ons nu bevinden zien we een trap naar beneden met een kooistructuur en grendel langs de buitenkant. Iets springt weg achter 1 van de 2 pilaren, Buzzfizzle en Osborn vallen het aan. We zien blijkbaar 2 guard drake's (das toch hetgeen Buzzfizzle en Osborn me achteraf vertellen dat het zijn). We maken die af vanop afstand. Eldamir en Buzzfizzle gaan de kooi binnen en worden aangevallen door nog een guard drake. Deze maken we ook af.
Eldamir en Fargrim beginnen ruzie te maken met de rest, ze vragen zich af waarom we deze beesten hebben gedood. Omdat die ruzie wel even duurde vond ik het nodig mijn idee hierover neer te pennen want de ruzie toont karaktertrekken van de party.
- Een waakhond in een vijandig kamp is een waakhond, die zal u aanvallen als deze de kans heeft, nu je de kans hebt die af te maken vanop afstand moet je dat doen, ik vind dat ze weer eens den heilige aan het uithangen zijn, ze hebben precies iets te veel van hun eigen medicijn gesnoven.
- De opmerking over gebrek aan communicatie is gedeeltelijk correct: Niemand hoeft mij aan te sturen, ik kan voor mezelf denken, dat moeten ze ook kunnen, in een gevecht is daar niet altijd tijd voor. We hadden wel kunnen overleggen wat we gingen doen eer we deze aanvielen, dat moet ik wel toegeven, maar als die beslissing (akkoord, door ons, niet door hen) is gemaakt moet je niet meer zagen. Wij hadden bv ook geen keuze om die gevangene te laten leven omdat iemand zijn woord heeft gegeven.
We gaan niet altijd alles hetzelfde zien, das ook niet nodig, we moeten wel kunnen samenwerken. Soms betekend dat vertrouwen op wat je medestanders doen/in gang steken.
De gang waar deze guard drakes zitten loopt nog door, er is ook nog een gang die vertrekt vanop het verhoog waar ik sta. Deze gaan we eerst doen, om niet van daaruit in de rug aangevallen te worden, wel doen we de kooi terug dicht. Als we de gang naar beneden lopen krijgen we rotsblokken op ons hoofd. Fargrim had als eerste door dat je naar beneden moet lopen, de rest volgt. Met de nodige builen en blutsen komen we in de volgende kamer. Deze is leeg, wel toch wat betreft vijanden. We vinden er 38GP, 152SP, 704CP, dit in geldbuidels waar 88 keer hetzelfde bedrag in zit. We vinden ook 12 talismannen/amuletten waarvan 4 van betere kwaliteit. We schatten deze 4 van 100GP per stuk en de andere 8 tussen de 50GP en 70GP per stuk. Er is nog een gang naar beneden maar eerst verdelen we het geld, de amuletten zullen we wel verdelen na verkoop:
Fargrim : 8GP, 26SP, 145 CP = 12,05GP
Adran : 8GP, 26SP, 145 CP = 12,05GP
Eldamir : 8GP, 26SP, 144 CP = 12,04GP
Osborn : 7GP, 37SP, 135 CP = 12,05GP
Buzzfizzle : 7GP, 37SP, 135 CP = 12,05GP
We gaan de trap af, Osborn loopt eerst en ziet degene die we zoeken: madamme evil, den halfdragon en 3 berserkers. We keren terug om te overleggen. Het plan dat we na redelijk wat overleg mee afkomen is : surprise attack op madamme evil. Daarna teruglopen richting de gang en Buzzfizzle die dan grease cast. Degene die daar op neer gaan kunnen we dan makkelijk afmaken en de rest kunnen we dan in groep aan. De aanval op madamme evil is zo goed dat we deze echt afslachten. Ik geraak niet terug dus ik dek een flank af waar een berserker staat. Fargrim de kant waar den halfdragon staat, in de buurt waar Buzzfizzle de grease cast. Eldamir valt de berserker aan mijn flank aan en Osborn verbergt zich om een sneak attack te kunnen doen. Een berserker en den halfdragon vallen Fargrim aan, waarbij ze rond de creased area lopen, en deze zich voornamelijk moet bezig houden met verdedigen. Buzzfizzle valt de berserker in zijn rug aan. De overgebleven berserker valt mij aan. Na veel moeite en met de hulp van Osborn krijg ik deze neer, waarna we Fargrim gaan helpen en de berserker die hem belaagde neer meppen. Nadat Eldamir ook zijn tegenstander, zij het dan tijdelijk, tegen de grond werpt, valt hij mee de halfdragon aan en is deze geschiedenis. De overgebleven berserker staat recht en wilt vluchten, maar dat staan we niet toe.
07-05-2015 om 10:37
geschreven door pieter
Categorie:DD5
26-04-2015
Reisverhaal van Adran Liadon
De vijanden zijn weg richting het
westen. Nighthill geeft ons healing potions (2 voor mij) en bedankt
ons om Greenest te redden. Hij vraagt ons ook hen te zoeken en te
bespioneren, voor 250GC per persoon. De draak is naar het oosten
weggevlogen. Ik vraag en krijg ook nog sprig of mistletoe (welke ik
nodig heb voor de spell goodberry). Ne jonge kerel, zwaar gekwetst
komt op ons af, is blijkbaar ne monk en zijn meester Leosin is MIA.
Das ook de meester van Eldamir. Ze hebben nog zijn bezittigen
gevonden waaronder een neckless met zilveren draak. We blijven nog
overnachten om de volgende morgen de achtervolging in te zetten.
De kleintjes gaan met paard en kar,
ikzelf en Eldamir krijgen elk een paard. Heel den dag niks te zien,
tegen valavond zien we in de verte een kampvuur. Als we dichterbij
komen zien we een verhoging langs waar we het kamp makkelijk kunnen
bespioneren. We zien mensen en kobolts die ruzie aan het maken zijn
over eten. We verkennen de rest van het kamp en hergroeperen om een
plan op te stellen. Eldamir gaat de paarden opjagen, Buzzfizzle kan
via een spreuk Fargrim laten opzakken zonder dat deze kan vallen, tot
recht voor de wapens van de mensen. Ik moet de kobolts tegenhouden.
Buzzfizzle en Osborn zullen Fargrim bijstaan met ranged attacks. De
bedoeling is ook 1 mens in leven te houden. Aangezien Fargrim opeens
fel licht begint te geven en het al goed donker is zien de kobolts
mij en Eldamir niet, als resultaat daarvan kunnen we ze in de rug
aanvallen en makkelijk afmaken. We onderzoeken de tenten en karren, 1
krijg 1 scimitar.
Daarna ondervragen we onze gevangene.
Hij was ingehuurd om Greenest te overvallen, de buit brengen ze naar
het kamp van de cultists, om de dragon queen te eren. Het zijn een
paar honderd man. Het kamp ligt op een halve dag van hier. Er is ook
nog een achterwacht, maar als we hem laten leven kan hij ons een weg
tonen om daar voorbij te geraken. Meester Leosin kende hij ook, maar
volgens hem hoorde hij bij hun. Ze hebben ook gevangenen meegenomen
naar het kamp. De buit wordt naar de cave gebracht. We vragen hem nog
een plan te tekenen van het kamp. Ons plan is te infiltreren in het
kamp door ons voor te doen als deel van de bandits, die als laatste
terugkeren. Zolang ze ons niet herkennen zitten we goed.
De volgende dag vertrekken we richting
het kamp. We zien de achterwacht, maar daar vlak voor is de geheime
doorgang. Nadat we daar door zijn gegaan zien we koetsen met
spullen, welke blijkbaar weg van het kamp rijden. We ondervragen de
gevangene. Het kamp ligt op ongeveer 1 uur reizen. Het plan van de
bandits was om over een paar dagen naar het noorden te gaan.
Aangezien we onze gevangene niet verder mee kunnen nemen, zoeken en
vinden we een plaats om deze achter te laten. Daarna gaan we verder
richting het kamp. Wanneer we aan het kamp aangekomen blijkt dat leeg
te zijn, geen legermacht te zien en de hutten zijn afgebrand. Er
komen ons 4 mannen tegemoet. We vragen hen wat we moeten doen met de
buit? We krijgen als advies dat te gaan vragen aan the wearer of
purple of aan de dragon man, deze bevinden zich in de cave. Zij zelf
gaan jagen op vlees voor de little dragons. We gaan verder naar de
cave.
Als we aan de cave aankomen zien we 2
wachters, vanaf die ons zien gaan ze verder in de cave. Als we verder
de cave intrekken vallen ze ons aan, maar ze trekken aan het kortste
eind. We gaan verder en vinden een zijgang. Deze gaan we eerst
onderzoeken want we willen niet het risico lopen in de rug
aangevallen te worden. De gang splitst, we luisteren, uit de ene gang
komt gesnurk, uit de andere gang horen we meerdere geluiden. We gaan
eerst richting de snurker(s). we komen een lokaal binnen en daar
slaapt een persoon, deze maken we snel af. We doorzoeken de kamer en
vinden 5GC per man. We gaan naar terug naar de splitsing en nemen nu
de andere kamer. We spreken eerst nog af hoe we dit best doen.
Fargrim gaat eerst en zal zich op de dichtste vijand storten, daarna
volg ik en dan Eldamir. De achterhoede wordt gevormd door Osborn en
Buzzfizzle. Nadat ik in de ruimte binnenstorm zie ik dat Fargrim de
ene kant waar de bedden staan afblokt en zo 6 cultisten bezig houd.
Langs de andere kant staat er 1 cultist en 3 guards, die val ik aan
en Eldamir komt ook mijn kant uit. Madamme Evil komt opeens
tevoorschijn en vecht mee. Nadat we de overhand beginnen te krijgen
en zij stevige kletsen heeft gekregen teleport ze weg. We slagen
alles af, daarna drink ik mijn 2 healing potions, want ik heb serieus
wat klappen gekregen van een rondvliegend zwaard. Ondertussen gaan
Osborn en Buzzfizzle madamme Evil achterna, Eldamir loopt rond naar
de ingang om die vluchtweg af te sluiten. Zowel Eldamir als Osborn
roepen om assistentie. Ik kies ervoor Eldamir te gaan helpen, deze is
alleen. Eldamir wordt aangevallen door paddestoelen. Met de hulp van
ook Fargrim maken we die af. Daarna haasten we ons richting Osborn en
Buzzfizzle.
In de kamer waarin mademme Evil is
verdwenen ligt er een map van de omgeving, er loopt een pijl van het
kamp naar Beregost en van daar een pijl naar Baldur's gate. Er is ook
een geheime gang, welke Osborn en Buzzfizzle hebben genomen, daar
kwamen ze madamme Evil, den halfdragon en 2 guards tegen, waarvoor ze
zijn gaan lopen, Buzzfizzle is zelfs onzichtbaar geworden om te
kunnen ontsnappen. Daarna hebben ze de tafel, bank en stoelen in de
gang gesmeten, waardoor de
doorgang was geblokkeerd, en er een kandelaar er op stuk gesmeten zodat die in brand stonden. Ik kijk in de put en ik zie dat deze nog
aan het nasmeulen zijn. Dus we kunnen binnenkort aanvallen.