Zoeken in blog

Categorieën
  • -Other (0)
  • Call Of Cthulhu (20)
  • DD next (12)
  • DD5 (38)
  • WFRP (5)
  • Roleplay Zwijndrecht

    24-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reisverhaal van Adran Liadon

    Voor we vertrekken krijgen we nog wapens en andere benodigdheden die we nodig hebben. Voor mezelf is dit een short sword, 2 healing potions en een vial of poison (daarmee kan je 10 pijlen insmeren met posion, je hebt 1 minuut om doel te raken, dan moet die een CON saving throw maken op 10+). We krijgen ook nog de gegevens van een contactpersoon, Akin Seleborn, een merchant in het noordelijke deel, aan de black dragon gate.

    We reizen via boot naar Boulder's Gate, omdat een boot veel sneller is dan een karavaan van koetsen zijn wij er voor hun. Eerst zoeken we een smit in de upper city, splendid fighting boot, mithril armor kost 5k en adamption armor 10k. We kopen 75 gram platinum zodat thinker, na 1 dag werken, 2 ringen kan maken voor een spel van Fargrim. Deze spel noemt: “With this ring i thee wed with my body i thee worship and with all my worldly goods i thee endow”. Fragrim kan daardoor de helft van alle spankings die Eldamir krijgt op zich nemen. Daarna gaan we de karavaan opwachten.

    We wachten 1 km voor de huizen, Thinker laat zijn familiar te lucht. De eerste dag zien we niks, maar de tweede dag zien we een grote karavaan, 15/16 wagens met zo'n 100 man. Er is 1 iemand heel zenuwachtig, maar deze wordt gekalmeerd door degene naast hem. Ze dragen iets sjiekere kledij. Er zijn Guards, vrouwen en kinderen, dus niet heel de karavaan hoort tot degene die we zoeken. We doen alsof er een wiel kapot was van onze kar en dat we dat net hadden gemaakt zodat we kunnen aansluiten zonder onszelf verdacht te gedragen. Het volk langs de kant van de weg fluistert: zijn dat niet de hero's of the wide? Na afluisteren van een paar gesprekken denken we dat het toch niet deze karavaan zal zijn, maar nadat we te weten komen dat de volgende karavaan pas dagen later is weten we dat dit toch de juiste karavaan moet zijn. Iemand geeft ons als tip den bierman te zoeken, die kent veel volk in de karavaan.

    We vinden den bierman, deze laat ons weten dat hij binnen 2 tot 3 dagen verder naar het noorden reist. Daarvoor is hij nog op zoek naar een guard, en hij vraagt of Fargrim deze vacature wil invullen. Fargrim vraagt bedenktijd. Den bierman logeert in Cormirean Moroding Dragon. De wagens uit de karavaan splitsen zich op. Er gaan er 3 naar een magazijn, 2 naar een ander magazijn, er worden er ettelijk verkocht. Osborn gaat in de richting van 1 van de magazijnen maar wordt weggejaagd onder zware bedreigingen. Even later gaan er veel gewapende mannen naar dat magazijn. We herkennen er minstens 1 van, deze zat in de karavaan. Er komt een handkar uit het magazijn, we volgen die met drie man, 2 van de 3 kleintjes (Fargrim en thinker) blijven bij het magazijn om te zien wat ze daar nog allemaal zien. De handkar gaat door Boulder's gate, over de wide, door black dragon's gate tot aan een magazijn. We lopen rondom rond, maar we kunnen nergens meer zien. We wachten daar uit het zicht en zien nog meer karren toekomen.

    Ik ga de 2 kleintjes ophalen. Daar zijn blijkbaar van tijd tot tijd gewapende guards uitgekomen, welke in de steegjes zijn verdwenen. Ook zijn er meerdere draagstoelen van tijd tot tijd toegekomen en terug vertrokken. Ook is er een black dragonborn in een draagstoel langs gekomen. Deze heeft Thinker via zijn familiar gevolgd. We gaan naar de herberg the Smiling Boar om te bespreken wat we gaan doen. In het magazijn ten noorden van Boulder's gate zijn veel gewapende manne toegekomen en veel handkarren. Thinker wil perse den black dragonbron gaan mollen, maar ik, Eldamir en Fargrim vinden dat tactisch geen goede zet. We gaan eerst onze contactpersoon opzoeken, maar die zijn winkel is dicht. Bij koran vinden we ook geen gehoor. Dan komen we te weten dat den Dragonborn in het huis zit van Scoot, de rechterhand van Silvershield. Nu gaan we zeker niet daar binnenvallen. Tijdens de nacht ga ik de wacht houden aan het magazijn ten noorden van Boulder's gate en Eldamir aan het huis van Scoot. Gedurende de nacht vertrekken daar 4 open wagens met 6 paarden en 10 guards/wagen en 1 gesloten wagen met paarden. Ze gaan naar het noorden.

    De volgende morgen, we gaan naar de winkel van Akin. Zijn info is dat we de loot moesten volgen, daarvoor kunnen we best met de karavaan meegaan. Hij kent onze volgende contactpersoon, de Lord van Waterdeep. Deze kent hem, maar hij kent onze zaak niet. We vertellen hem dat de dragonborn bij Scoot is geweest, de rechterhand van Silvershield en dat hij deze info moet doorgeven. We gaan naar het plein waar alle wagens verzamelen voor de karavaan naar het noorden. We vinden den bierman, Fargrim krijgt 1GP/dag, de 2 andere kleintjes 0,5GP/dag. Eldamir vindt werk bij een moonelf (edelri lewel) en haar dienaar losvius longnose (een halfling) en krijgt 1 GP/dag. Ik zoek verder en vind werk bij een mail dwarf merchant, Lai Angestund voor 0,5GP/dag. Hij handelt in parfum. Voor de rest ben ik tegengekomen: human merchant met ne gewapende kerel van 7f5. Nen dirty human met 2 wagens vol volk en 2 guards. Ne merchant met dwarven guards. Blijkbaar vertrekt de karavaan morgenvroeg. Gedurende de nacht breken we in in het huis van Scoot. Er is niemand. Via de sewers gaan we naar het magazijn, dit is leeg. Thinker vindt dat we lafaards zijn omdat we niet naar binnen wilden gaan. ik vind dat wij een tactische keuze maken en dus voor andere redenen niet binnen zijn gegaan, de enige die niet voor tactische redenen niet naar binnen is gegaan is eerder de lafaard.

    De volgende dag vertrekken we met de karavaan. Het is 750 mijl, en we doen zo'n 15 mijl per dag. Dus ongeveer 50 dagen en we zijn er. Na 5 nachten is er een paard verdwenen. We stellen voor om wachters bij de paarden te zetten. Eldamir en Fargrim doen mee, ik blijf stand-by gedurende de nacht, zodat ik indien nodig snel kan gaan helpen. 2 Nachten verder horen we gillen, we gaan erop af, trolls! Een van de trollen geeft me een pak rammel waardoor ik een healing potion gebruik. Na veel moeite meppen we beide trollen neer.

    De dag nadien gaan we verder. Opeens zien we een hoofd uit de weg steken, het beweegt als we er aan komen. We beginnen er mee te praten. Zijn naam is carcon amofel. Hij is een oath breaker, ze dachten dat hij loot aan het stelen was. We halen hem uit de put. Er zijn er al een paar gepasseerd maar niemand heeft hem geholpen. Resmir, de black dragonborn heeft een spion ontdekt 3 dagen geleden. Het zijn ongeveer 50 man. Hij is er al bij sinds greenest en daarvoor. Ze gaan via waterdeep, een meer ligt ook op hun route richting Tiamat.

    Bijlagen:
    2016-01-25 Adran Liadon L4.pdf (115.7 KB)   

    24-01-2016 om 00:00 geschreven door pieter  


    Categorie:DD5
    17-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.who done it & do we really wonna know - part 7
    handouts hangen er nu ook aan

    Bijlagen:
    2016-01-17 CoC voorbereiding 8.xls (11.5 KB)   
    2016-01-17 CoC.doc (29 KB)   
    CoC 2016 A.png (2.5 MB)   
    CoC 2016 B.png (2 MB)   
    CoC 2016 C.png (1.4 MB)   
    CoC 2016 D.png (1.5 MB)   

    17-01-2016 om 00:00 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    22-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A long time ago in a galaxy far, far away

    Nadat we de de bende hebben afgemaakt kijken we goed rond in de kamer waar we ons bevinden. Achter de kist is een nis met een draak. Deze noemt Tiamat, heeft 5 koppen en komt uit een vulkaan gekropen. Deze draak is ooit verbannen naar de 9 hellen. De rest van de kamer is gedecoreerd met voornamelijk zwarte draken. Zwarte draken behoren tot de chromatic draken en dat zijn de evil draken. Waarbij de zwarte de meest evil zijn. De goede draken zijn de metalic draken. Osborn doet de kist open, en vermijd daarbij 2 traps, zowel bij het openen als bij het verplaatsen van de kist ging er een trap afgaan, maar das klein bier voor de rogue in onze party. In de kist vind hij een string of pearls welke we op 200 tot 300 GP schatten en 6 mooite gepolijste stenen, welke een goeie 500 GP waard zijn samen. We onderzoeken ook nog de lijken en vinden ne sleutel, chain mail, nen hallberd, een scroll met een spell op, een shortsword, en 26 GP per persoon.

    We gaan naar de nog niet gekende gang in deze kamer. We horen water druppen en zien kobolt lijken. In de verre hoek zien we drakeneieren van ongeveer 1 meter hoog. Dan zien we opeens een tentakel verschijnen uit een donkere hoek, vlak aan de trap die naar het kot met de eieren leid, deze tentakeln pakt een kobolt lijk en sleept deze naar de schaduw waarna we een munchin geluid horen. Het verhoog waar wij ons op bevinden is 10 feet hoog met tralies ervoor. Op het einde van het verhoog is een soort van lager gelegen put van ongeveer 1 meter diep. Eldamir springt daar naar beneden. Er komt terug een tentakel, die terug een kobolt lijk pakt en deze wordt ook opgegeten. Het wezen blijkt een roper te zijn. Deze kan moven, 10 feet per turn en heeft 6 tentakels waarmee hij overal aan kan. Ik stel voor de lijken te gaan halen om aan de roper te voederen zodat deze ons met rust laat.

    Thinker schiet een fireball op een ei, ik schiet er een pijl achterna. Het ei barst open en een black dragon komt er uit, waarna deze sterft omdat deze te vroeg is gehatched. We doen hetzelfde met het tweede ei. De rest blijft lijken klaarleggen voor de roper. Ons volgende plan is dat Eldamir naar binnen gaat, gedekt door 3 ranged attackers, terwijl fargrim aan de deur van de tralies gaat staan om deze snel te kunnen openen of sluiten. In de rommel ontdekt Eldamir nog een ei. Eldamir loopt een beetje terug en schiet op het ei. De schaal breekt en een wyrmling komt er uit. De ranged attackers doen hun ding, waarna het zich gaat verbergen achter een zuil, vlak bij Eldamir. Het bloed van de wyrmling is acid, waardoor Eldamir gaat lopen. Wij blijven het beest bestoken terwijl het Eldamir achterna vliegt. Daarbij vliegt er acid bloed naar alle kanten. Uiteindelijk slagen we er in het af te maken.

    We gaan nog terug naar de kamer met de lappen en de rook. We rammelen met de hallberd aan die lappen en zien daardoor haken met poison. We duwen deze opzij met stokken en gaan de kamer binnen. We komen in een koude ruimte met vlees, waarschijnlijk voor de baby dragons. We pakken wat proviand mee en gaan terug naar buiten. Daar zien we aan de kruisen een ketting met een draak erop, welke aan de meester van Eldamir behoorde. Het is ondertussen avond geworden. We gaan terug naar Greenest, onderweg pikken we wel nog onze gevangene op zodat die berecht kan worden. De meester van Eldamir is een dag geleden langs gekomen, hij is nu naar Elturel, ongeveer 200 mile oftewel 6 dagreizen van hier indien we met de car gaan, en vraagt ons hem achterna te reizen en daar te vragen achter Ontar Froome. We krijgen nog 3 healing potions per man.

    Na 6 dagen zien we Elturel liggen, niet dat het moeilijk te missen was want er hangt een ray of light boven de stad (tegen undead). We gaan naar binnen en tot onze verbazing moeten we niet betalen voor de toegang. We zoeken een stal, daar horen we waar we Ontar Froome (=paladin) kunnen vinden, in de herberg pair of black antlers bar. Daar gaan we naartoe. Froome is daar aanwezig en verteld ons dat Leosin daar over 1 a 2 dagen zal toekomen. Hij verteld ons ook over de ray of light, deze is Amonator's gift en wordt voor de mensen hier in stand gehouden door wizard(s) in water deep, wat hier héél ver vandaan ligt. Het is nu ongeveer 16h. Ontar regelt voor ons de overnachting. Hij is van de Order of the Gauntlet, welke net is opgestart. Buzzfizzle en ik nemen elk een kamer, terwijl de rest gaan samenhokken. Onze kamers zijn op de 2e verdiep en het zijn smalle steegjes.

    We gaan naar beneden, Ontar zegt kom naar buiten, het gaat beginnen. Blijkbaar is er een werpbijl wedstrijd, niet echt mijn ding, no surprise dat Ontar wint. Morgen is een een jacht, das al meer mijn ding. We gaan slapen maar worden al om half 5 wakker gemaakt. We gaan in groep op jacht, wij tegen een paar andere groepen. We lopen het bos in en beginnen te jagen. Na 1 uur zoeken zien we een groep van iets meer dan een dozijn herten, er is 1 hert met een groot gewei waarboven precies licht hangt. Het hert is goudkleurig. Das niet natuurlijk dus we vallen niet aan. Opeens vluchten de herten in verschillende richtingen, wij volgen het gouden hert. We komen aan een clearing in het woud, maar daarin een ruïne. Aan de rand van het bos verzamelen we terug. We zien dat dit vroeger een kasteel was. Na een tijd te wachten zijn we zeker dat we niet zijn gevolgd, we gaan eerst rondom rond, maar vinden niks speciaal. Fargrim zegt dat dit immens oud is. Eldamir zegt dat hij een presence voelt.

    We gaan naar binnen, nadat we een paar gangen ver zijn ziet Eldamir een zeer smalle persoon met gouden huid. Het blijkt een wood elf te zijn, met antlers en zonder kleren. De wood elf valt op zijn knieën en zegt vanalles in het oud elfs maar wij verstaan hem. Hij is een elfen prins, deze ruinen waren vroeger een fantastisch kasteel. Er was hier vroeger een koninkrijk, de mensen hier kennen dat niet. Hij is cursed door de vader van zijn vriendin, waardoor hij buiten de muren van dit kasteel de vorm aanneemt van een hert. Hij heeft een mage nodig om deze curse te liften. Dit is duizenden jaren geleden gebeurt. Zijn vriendin was prinses Eilisha. Zijn tijd is nu bijna op, hij zegt nog volg de rivier van goud tot het kasteel in de lucht. Jullie zullen veel bloed en obstakels tegen komen. Not all will survive. En dan is hij verdwenen. We zien iets in het midden van de ruimte waar hij stond. Het is iets magisch. Eldamir raapt het op en het verandert in een stok. Na onderzoek komen we te weten dat het een stuk hout is dat verandert in wat je kan bedenken (staff/stoel/...) alle damage die je ermee doet is magisch en doet 1d4 extra necrotic damage. De stok kan 3 keer per halve dag van vorm veranderen.

    We gaan naar buiten nadat we de rest hebben onderzocht. Er was niks meer te vinden. We worden aangevallen door 2 etercaps en een grote spin. Het duurt even maar we leggen die allemaal plat. We gaan terug naar Ontar en nemen de etercaps en de spin mee om de uitdaging te winnen. Raar maar waar zijn wij als eersten terug. Leosin is ook aangekomen in de herberg, dus we gaan terug. Leosin onderzocht de cult of dragons, welke buit aan het verzamelen zijn en naar het noorden aan het sturen. The harpers is een nieuwe groep die hij heeft opgericht, met als symbool een zilveren harp met daartussen een maan. Er zijn nog groepen waar ze contacten met leggen, druids en wizards. De cult of dragons zijn op weg naar het noorden via boulders gate. De vulkaan in het noorden is wel héél ver noordelijk. De gouden rivier is misschien de rivier van hier naar boulders gate. De rivier splitst in 2 en gaat in het zuiden naar land's mouth, en in het noorden naar sunset mountains, rond far see swamp. Stad in de lucht heeft hij nog nooit van gehoord. Hij vraagt nog of we willen toetreden tot zijn faction of deze van Ontar, dit om te zoeken achter de cult of dragons in boulders gate, en we krijgen 50 GP aan onkosten. We gaan op dit aanbod in.   

    22-12-2015 om 22:07 geschreven door pieter  


    Categorie:DD5
    06-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.who done it & do we really wonna know - part 6
    handouts & notes in bijlage

    Bijlagen:
    2015-06-06 call of cthulhu.doc (36.5 KB)   
    2015-06-07 CoC voorbereiding 7.xls (13.5 KB)   
    CoC h64.doc (13.5 KB)   
    CoC h67-h71.jpg (384.7 KB)   

    06-06-2015 om 00:00 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    07-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reisverhaal van Adran Liadon
    De brand blijft toch langer bezig, omdat we last gaan beginnen hebben van de rook gaan we weg om ze langs een andere kant te proberen bereiken. We gaan verder via de hoofdgang, waar Eldamir in een trap is gelopen. Als we iets verder zijn zien we vleermuizen aan het plafond en dus proberen we daar voorbij te sluipen. Fargrim is echter niet gemaakt om op de toppen van zijn tenen te kunnen lopen dus de bats worden gestoord en beginnen in het rond te vliegen. We zien amper nog iets. Fargrim, welke zijn schild boven zijn hoofd heeft geheven, wordt aangevallen, iets slaagt op zijn schild. Wij zien dat dit echt geen bat is, we zien nog meerdere van deze wezens tussen de bats rondvliegen. Nu vallen ze ook ons aan. Buzzfizzle, Fargrim en Eldamir hebben opeens zo'n beest in hun nek hangen en proberen die er tevergeefs af te trekken. Daar blijft het niet bij, Osborn krijgt zijn eerste beest en opnieuw Fargrim en Eldamir krijgen nog zo'n beest in hun nek. In de verte klinkt het lawaai van adelaars, haviken en andere roofvogels, dat komt boven ons hangen en de bats blijven bij ons weg. Nu ik ze beter kan zien vind ik mijn tijd gekomen en ik slaag zo 1 van de 2 beesten dood bij Fargrim en die bij Osborn. Aangezien iedereen nu door heeft dat het makkelijker is ze te doden bij iemand anders dan ze weg te trekken maken we ze snel af. Eldamir, gehinderd door dat beest in zijn nek slaagt er nog wel in het touw van zijn longbow kapot te maken, nogal een geluk dat hij nog een shortbow heeft. Aangezien ik op een van de nog overgebleven beesten een hunter's mark heb geplaatst zie ik deze snel hangen tussen de bats, welke terug aan het plafond hangen, samen met de andere 2 van deze overgebleven beesten. Ik schiet er snel een af, de rest maakt de andere 2 af. We besluiten hier een korte pauze in te lassen waarbij we op krachten kunnen komen en onze wonden verzorgen.

    We gaan terug verder, de gang splitst in 3. De rechtse gang gaat omlaag. In het begin van deze gang ligt een speer. De gang zelf is afgesloten met ledere straps, welke van de bovenkant tot beneden lopen. Er komt smoor onderuit en koude lucht. Niemand heeft veel zin om deze gang in te gaan, we besluiten de andere gangen eerst te bekijken. De middelste gang heeft 2 afdalingen van 10 feet, dus das geen makkelijke weg. In de linkse gang zien we in de verte kobolts, die moeten we eerst afmaken, anders komen die ons wel in de rug aanvallen. Eldamir loopt snel naar voren en activeert een tweede trap. Osborn vind nog een tweede trap, niet door er in te lopen zoals Eldamir, maar door deze te zien en onschadelijk te maken. We maken de kobolts redelijk makkelijk af. In de kamer waar we ons nu bevinden zien we een trap naar beneden met een kooistructuur en grendel langs de buitenkant. Iets springt weg achter 1 van de 2 pilaren, Buzzfizzle en Osborn vallen het aan. We zien blijkbaar 2 guard drake's (das toch hetgeen Buzzfizzle en Osborn me achteraf vertellen dat het zijn). We maken die af vanop afstand. Eldamir en Buzzfizzle gaan de kooi binnen en worden aangevallen door nog een guard drake. Deze maken we ook af.

    Eldamir en Fargrim beginnen ruzie te maken met de rest, ze vragen zich af waarom we deze beesten hebben gedood. Omdat die ruzie wel even duurde vond ik het nodig mijn idee hierover neer te pennen want de ruzie toont karaktertrekken van de party. 
    - Een waakhond in een vijandig kamp is een waakhond, die zal u aanvallen als deze de kans heeft, nu je de kans hebt die af te maken vanop afstand moet je dat doen, ik vind dat ze weer eens den heilige aan het uithangen zijn, ze hebben precies iets te veel van hun eigen medicijn gesnoven.
    - De opmerking over gebrek aan communicatie is gedeeltelijk correct: Niemand hoeft mij aan te sturen, ik kan voor mezelf denken, dat moeten ze ook kunnen, in een gevecht is daar niet altijd tijd voor. We hadden wel kunnen overleggen wat we gingen doen eer we deze aanvielen, dat moet ik wel toegeven, maar als die beslissing (akkoord, door ons, niet door hen) is gemaakt moet je niet meer zagen. Wij hadden bv ook geen keuze om die gevangene te laten leven omdat iemand zijn woord heeft gegeven. 
    We gaan niet altijd alles hetzelfde zien, das ook niet nodig, we moeten wel kunnen samenwerken. Soms betekend dat vertrouwen op wat je medestanders doen/in gang steken.

    De gang waar deze guard drakes zitten loopt nog door, er is ook nog een gang die vertrekt vanop het verhoog waar ik sta. Deze gaan we eerst doen, om niet van daaruit in de rug aangevallen te worden, wel doen we de kooi terug dicht. Als we de gang naar beneden lopen krijgen we rotsblokken op ons hoofd. Fargrim had als eerste door dat je naar beneden moet lopen, de rest volgt. Met de nodige builen en blutsen komen we in de volgende kamer. Deze is leeg, wel toch wat betreft vijanden. We vinden er 38GP, 152SP, 704CP, dit in geldbuidels waar 88 keer hetzelfde bedrag in zit. We vinden ook 12 talismannen/amuletten waarvan 4 van betere kwaliteit. We schatten deze 4 van 100GP per stuk en de andere 8 tussen de 50GP en 70GP per stuk. Er is nog een gang naar beneden maar eerst verdelen we het geld, de amuletten zullen we wel verdelen na verkoop: 
    – Fargrim : 8GP, 26SP, 145 CP = 12,05GP
    – Adran : 8GP, 26SP, 145 CP = 12,05GP
    – Eldamir : 8GP, 26SP, 144 CP = 12,04GP 
    – Osborn : 7GP, 37SP, 135 CP = 12,05GP
    – Buzzfizzle : 7GP, 37SP, 135 CP = 12,05GP

    We gaan de trap af, Osborn loopt eerst en ziet degene die we zoeken: madamme evil, den halfdragon en 3 berserkers. We keren terug om te overleggen. Het plan dat we na redelijk wat overleg mee afkomen is : surprise attack op madamme evil. Daarna teruglopen richting de gang en Buzzfizzle die dan grease cast. Degene die daar op neer gaan kunnen we dan makkelijk afmaken en de rest kunnen we dan in groep aan. De aanval op madamme evil is zo goed dat we deze echt afslachten. Ik geraak niet terug dus ik dek een flank af waar een berserker staat. Fargrim de kant waar den halfdragon staat, in de buurt waar Buzzfizzle de grease cast. Eldamir valt de berserker aan mijn flank aan en Osborn verbergt zich om een sneak attack te kunnen doen. Een berserker en den halfdragon vallen Fargrim aan, waarbij ze rond de creased area lopen, en deze zich voornamelijk moet bezig houden met verdedigen. Buzzfizzle valt de berserker in zijn rug aan. De overgebleven berserker valt mij aan. Na veel moeite en met de hulp van Osborn krijg ik deze neer, waarna we Fargrim gaan helpen en de berserker die hem belaagde neer meppen. Nadat Eldamir ook zijn tegenstander, zij het dan tijdelijk, tegen de grond werpt, valt hij mee de halfdragon aan en is deze geschiedenis. De overgebleven berserker staat recht en wilt vluchten, maar dat staan we niet toe.

    07-05-2015 om 10:37 geschreven door pieter  


    Categorie:DD5
    26-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reisverhaal van Adran Liadon

    De vijanden zijn weg richting het westen. Nighthill geeft ons healing potions (2 voor mij) en bedankt ons om Greenest te redden. Hij vraagt ons ook hen te zoeken en te bespioneren, voor 250GC per persoon. De draak is naar het oosten weggevlogen. Ik vraag en krijg ook nog sprig of mistletoe (welke ik nodig heb voor de spell goodberry). Ne jonge kerel, zwaar gekwetst komt op ons af, is blijkbaar ne monk en zijn meester Leosin is MIA. Das ook de meester van Eldamir. Ze hebben nog zijn bezittigen gevonden waaronder een neckless met zilveren draak. We blijven nog overnachten om de volgende morgen de achtervolging in te zetten.

    De kleintjes gaan met paard en kar, ikzelf en Eldamir krijgen elk een paard. Heel den dag niks te zien, tegen valavond zien we in de verte een kampvuur. Als we dichterbij komen zien we een verhoging langs waar we het kamp makkelijk kunnen bespioneren. We zien mensen en kobolts die ruzie aan het maken zijn over eten. We verkennen de rest van het kamp en hergroeperen om een plan op te stellen. Eldamir gaat de paarden opjagen, Buzzfizzle kan via een spreuk Fargrim laten opzakken zonder dat deze kan vallen, tot recht voor de wapens van de mensen. Ik moet de kobolts tegenhouden. Buzzfizzle en Osborn zullen Fargrim bijstaan met ranged attacks. De bedoeling is ook 1 mens in leven te houden. Aangezien Fargrim opeens fel licht begint te geven en het al goed donker is zien de kobolts mij en Eldamir niet, als resultaat daarvan kunnen we ze in de rug aanvallen en makkelijk afmaken. We onderzoeken de tenten en karren, 1 krijg 1 scimitar.

    Daarna ondervragen we onze gevangene. Hij was ingehuurd om Greenest te overvallen, de buit brengen ze naar het kamp van de cultists, om de dragon queen te eren. Het zijn een paar honderd man. Het kamp ligt op een halve dag van hier. Er is ook nog een achterwacht, maar als we hem laten leven kan hij ons een weg tonen om daar voorbij te geraken. Meester Leosin kende hij ook, maar volgens hem hoorde hij bij hun. Ze hebben ook gevangenen meegenomen naar het kamp. De buit wordt naar de cave gebracht. We vragen hem nog een plan te tekenen van het kamp. Ons plan is te infiltreren in het kamp door ons voor te doen als deel van de bandits, die als laatste terugkeren. Zolang ze ons niet herkennen zitten we goed.

    De volgende dag vertrekken we richting het kamp. We zien de achterwacht, maar daar vlak voor is de geheime doorgang. Nadat we daar door zijn gegaan zien we koetsen met spullen, welke blijkbaar weg van het kamp rijden. We ondervragen de gevangene. Het kamp ligt op ongeveer 1 uur reizen. Het plan van de bandits was om over een paar dagen naar het noorden te gaan. Aangezien we onze gevangene niet verder mee kunnen nemen, zoeken en vinden we een plaats om deze achter te laten. Daarna gaan we verder richting het kamp. Wanneer we aan het kamp aangekomen blijkt dat leeg te zijn, geen legermacht te zien en de hutten zijn afgebrand. Er komen ons 4 mannen tegemoet. We vragen hen wat we moeten doen met de buit? We krijgen als advies dat te gaan vragen aan the wearer of purple of aan de dragon man, deze bevinden zich in de cave. Zij zelf gaan jagen op vlees voor de little dragons. We gaan verder naar de cave.

    Als we aan de cave aankomen zien we 2 wachters, vanaf die ons zien gaan ze verder in de cave. Als we verder de cave intrekken vallen ze ons aan, maar ze trekken aan het kortste eind. We gaan verder en vinden een zijgang. Deze gaan we eerst onderzoeken want we willen niet het risico lopen in de rug aangevallen te worden. De gang splitst, we luisteren, uit de ene gang komt gesnurk, uit de andere gang horen we meerdere geluiden. We gaan eerst richting de snurker(s). we komen een lokaal binnen en daar slaapt een persoon, deze maken we snel af. We doorzoeken de kamer en vinden 5GC per man. We gaan naar terug naar de splitsing en nemen nu de andere kamer. We spreken eerst nog af hoe we dit best doen. Fargrim gaat eerst en zal zich op de dichtste vijand storten, daarna volg ik en dan Eldamir. De achterhoede wordt gevormd door Osborn en Buzzfizzle. Nadat ik in de ruimte binnenstorm zie ik dat Fargrim de ene kant waar de bedden staan afblokt en zo 6 cultisten bezig houd. Langs de andere kant staat er 1 cultist en 3 guards, die val ik aan en Eldamir komt ook mijn kant uit. Madamme Evil komt opeens tevoorschijn en vecht mee. Nadat we de overhand beginnen te krijgen en zij stevige kletsen heeft gekregen teleport ze weg. We slagen alles af, daarna drink ik mijn 2 healing potions, want ik heb serieus wat klappen gekregen van een rondvliegend zwaard. Ondertussen gaan Osborn en Buzzfizzle madamme Evil achterna, Eldamir loopt rond naar de ingang om die vluchtweg af te sluiten. Zowel Eldamir als Osborn roepen om assistentie. Ik kies ervoor Eldamir te gaan helpen, deze is alleen. Eldamir wordt aangevallen door paddestoelen. Met de hulp van ook Fargrim maken we die af. Daarna haasten we ons richting Osborn en Buzzfizzle.

    In de kamer waarin mademme Evil is verdwenen ligt er een map van de omgeving, er loopt een pijl van het kamp naar Beregost en van daar een pijl naar Baldur's gate. Er is ook een geheime gang, welke Osborn en Buzzfizzle hebben genomen, daar kwamen ze madamme Evil, den halfdragon en 2 guards tegen, waarvoor ze zijn gaan lopen, Buzzfizzle is zelfs onzichtbaar geworden om te kunnen ontsnappen. Daarna hebben ze de tafel, bank en stoelen in de gang gesmeten, waardoor de doorgang was geblokkeerd, en er een kandelaar er op stuk gesmeten zodat die in brand stonden. Ik kijk in de put en ik zie dat deze nog aan het nasmeulen zijn. Dus we kunnen binnenkort aanvallen.

    Bijlagen:
    2015-04-26 DD Adran Liadon L3.pdf (116.2 KB)   

    26-04-2015 om 00:00 geschreven door pieter  


    Categorie:DD5
    22-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.who done it & do we really wonna know - part 5
    handouts + notes
    voorbereiding volgende sessie

    Bijlagen:
    2015-03-22 call of cthulhu.doc (26 KB)   
    2015-03-22 CoC voorbereiding 6.xls (12 KB)   
    CoC h65.jpg (641.2 KB)   
    CoC h66.jpg (365.1 KB)   

    22-03-2015 om 17:39 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    15-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.who done it & do we really wonna know - part 4
    laatste handouts & notes

    voorbereiding volgende sessie

    Bijlagen:
    2015-03-14 call of cthulhu.doc (22.5 KB)   
    2015-03-14 CoC voorbereiding 5.xls (11 KB)   
    2015-03-20 CoC voorbereiding 5.doc (15.5 KB)   
    CoC h62-h63-h64.jpg (1.1 MB)   

    15-03-2015 om 00:00 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    14-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.who done it & do we really wonna know - part 4
    eerste deel van de handouts

    Bijlagen:
    CoC h50-h51-h52.jpg (771.2 KB)   
    CoC h53.jpg (1.5 MB)   
    CoC h54.jpg (1.5 MB)   
    CoC h55.jpg (1.6 MB)   
    CoC h56.jpg (1.3 MB)   
    CoC h57.jpg (1.2 MB)   
    CoC h58.jpg (1.1 MB)   
    CoC h59.jpg (1.5 MB)   
    CoC h60.jpg (1.3 MB)   
    CoC h61.jpg (1.1 MB)   

    14-03-2015 om 16:46 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    08-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.a message from the big one himself
    Hoi allemaal,

    Hier de filmpjes die ik afgelopen donderdag liet bewonderen:

    1. De gefilmde handouts met info over de Carlyle Expedition:
    part 1: https://www.youtube.com/watch?v=_G2cY7KkTkI
    part 2: https://www.youtube.com/watch?v=7J8xMjrEDAU

    2. De trailers voor de intro van de campaign:
    Engelse versie: https://www.youtube.com/watch?v=4HRFqfXtZ2Q
    Franse versie: https://www.youtube.com/watch?v=-68juESXDEI

    3. De ondertussen wel bekende achtergrond muziek... voor als je je niet kan inhouden:
    1 uur: https://www.youtube.com/watch?v=FE5ZYK2RvaU
    2 uur: https://www.youtube.com/watch?v=gTevoUhDeoM

    Tim, ik plaats jou even in cc omdat er heel wat boten in voor komen. 
    En dan heb je meteen toch ook enig idee waar we mee bezig zijn in CoC!! 

    Nog enkele weetjes/wistjedatjes meegeven:

    1. korte beschrijving van onze vriend:
    Nyarlathotep wordt ook wel 'crawling chaos' genoemd. (dat weet Cowles nog te vermelden) 
    James Hedfield zingt in 'The Thing that Should not be': Crawling Chaos underground... (dit kon Cowles niet weten 
    Beste live versie: https://www.youtube.com/watch?v=qgeSScjSU7U
    S&M versie: https://www.youtube.com/watch?v=Tf0DMAG41P8

    2. Speciaal voor Koeniewoenie:
    Nyarlathotep wordt ook vermeld door Stephen King in zijn 'Dark Towers' reeks.... 
    Kan jij raden als welk personage Nyarlathotep in de reeks verscheen??? 

    Tot de volgende!! Happy handout reading!!

    08-03-2015 om 17:33 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.who done it & do we really wonna know - part 3
    verslag en timeline
    verslag is deze keer basic notities overgeschreven. te veel info, te veel korte situaties met veel tijd tussen. vandaar dat ik er deze keer geen moeite in steek.

    Bijlagen:
    2015-03-05 call of cthulhu.doc (25 KB)   
    CoC h30.jpg (1.2 MB)   

    08-03-2015 om 17:28 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    04-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.who done it & do we really wonna know - part 3
    handouts

    Bijlagen:
    CoC h21.png (1.8 MB)   
    CoC h22.png (1.3 MB)   
    CoC h23-h49.jpg (1.1 MB)   
    CoC h24-h25.png (1.3 MB)   
    CoC h26-h27-h28.jpg (857.4 KB)   
    CoC h29.jpg (1.1 MB)   
    CoC h31-h32-h33-h34-h35-h36.jpg (1.3 MB)   
    CoC h37-h38-h39-h40-h47.png (1.3 MB)   
    CoC h41-h43-h44-h45-h46.jpg (954.5 KB)   
    CoC h42-h48.jpg (1.1 MB)   

    04-03-2015 om 15:55 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    08-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reisverhaal van Adran Liadon

    Nadat we Ravenguard hebben verslagen zijn we nog een tijd boulders gate gebleven. Maar nadat we zonder inkomen zijn gevallen hebben we alles dat we hebben opgebouwd terug moeten verkopen. Met slechts nog een basisuitrusting zijn we terug vertrokken om ons geluk elders te beproeven. Maar dit zonder onze vrienden Altor en Eldamir, die hun eigen weg zijn gegaan. Nadat we in het dorp Amn aankwamen hebben we snel werk gevonden, als guards bij een karavaan. Deze karavaan is op weg naar boulders gate, via een omweg langs een aantal dorpen zodat ze daar geld kunnen verdienen. Het eerste dorp dat we zullen aandoen is Greenest.

    Wanneer we Greenest kunnen zien liggen in de verte, lijkt er iets boven te vliegen en het dorp aan te vallen. Wat eerst nog een stip was geweest bleek een blue dragon te zijn. We verlaten de wagen waar wij in zaten samen met Thinker Buzzfizzle, een gnome die bij de karavaan hoort, en zoeken dekking achter een paar rotsblokken. De rest van de guards maakt zich klaar om de draak te bevechten, wat totaal mislukte, deze guards en 5 van de 6 karavaan wagen gingen in vlammen op. Nadat de draak weg gevlogen is komen er 6 kobolts af om te zoeken achter buit. We vallen hen aan en maken ze af. Ik zoek rond op het slagveld en ik vind :

    • 1 long sword

    • 2 kapotte battle axes, welke Thinker herstelt en mag bijhouden

    • 1 kapotte scimitar, welke Thinker voor mij herstelt

    • 1 rapier

    • 40 pijlen

    • 40 crossbow bolts, welke ik aan Osborn geef

    In de verte zien we de draak het dorp terug aanvallen, meer bepaald de keep, daarna verdwijnt de draak opnieuw. Wij zetten koers naar het dorp om te gaan helpen, want zelfs zonder draak verwachten we op zijn minst ettelijke kobolts aan te treffen, waartegen onze hulp waarschijnlijk meer dan welkom is.

    Als we aankomen in het dorp zien we een man met zijn 3 dochters vluchten, gevolgd door een gewapende vrouw. 8 kobolts zitten hen achterna, halen de vrouw in, en slachten die af, nog voor wij te hulp kunnen komen. Wij vallen de kobolts aan en kunnen hen doden, maar niet zonder dat 1 van de dochters sterft onder hun wapens. Ik raap 2 daggers op en we praten met de man. Hij is onderweg naar de keep en wij besluiten hun te helpen daar te geraken. Onderweg naar de keep komen we een warlock, 2 guards te voet en 2 guards die op giant lizards zitten. Ze vallen ons aan. Na een hevig gevecht slagen ze er in mij neer te slagen en ik val gekwetst neer. De rest van onze groep kan het gevecht echter winnen, mijn wonden verbinden en ze dragen mij verder. Deze keer gaan ze echter niet over de weg, maar langs een bebost stuk grond, dit om geen nieuwe vijanden tegen te komen. Daar komen we weer tegenstanders tegen, maar alle geluk duikt daar ook Eldamir op, welke de groep helpt deze te verslagen. Eldamir heeft ook een healing potion bij, waardoor ik terug bij mijn positieven kom. Daarna zetten we onze weg verder naar de keep. We geraken binnen, net op tijd. Ik loop naar de kantelen om de situatie te kunnen overzien. Overal waar ik zie zijn er kobolts, ruffians en bandits.

    2 man gaat naar Thinker, we worden binnengeropen bij de baas van de keep. Tarbaou Nighthill laat een healer komen om ons allemaal te verzorgen. Blijkbaar werden meerdere kleine dorpen aangevallen, meestal enkel door kobolts. Nighthill vraagt ons mensen uit het dorp te gaan redden en naar de keep te brengen. Een gevangene nemen die kan ondervraagt worden is ook zeer belangrijk. En als waarschuwing krijgen we nog mee dat we van paars moeten afblijven, die zijn zéér gevaarlijk. We zien madamme evil, waar zij is zijn zeer waarschijnlijk geen overlevenden, dus kiezen we een andere plaats om te gaan zoeken. Eldamir kruipt over het dak om te zien wat er gebeurt op het volgende plein. Op het plein staan 6 kobolts, 1 warlock en 1 kobolts scout die op het dak zit. We verslagen hen allemaal en laten 1 kobolt in leven om te ondervragen. Met 8 mensen en de gevangene gaan we terug naar de keep, waar we terug gehealed worden.

    Nighthill vraagt ons naar de Temple of Chante te gaan, waar de Goddess of agriculture wordt aanboden. Dit omdat naast de keep, dit de tweede grote locatie is waar de mensen naar vluchten. Nu kunnen we wel niet meer langs de hoofdingang gaan, maar moeten we via een geheime uitgang. We vragen en krijgen een healing potion per man mee. Deze geheime uitgang blijkt een tunnel te zijn van de keep naar de rivier. Onderweg worden we deftig lastig gevallen door ratten. De uitgang is afgesloten met een verroest slot. Als we buiten komen laten we een patrouille van de vijand passeren, Eldamir gaat voorop, over de rivier, die ondiep is. Via de bossen gaan we verder tot aan de temple. Daar aangekomen zien we dat aan beide toegangen van de tempel vijanden staan, en daar proberen binnen geraken. Er is ook nog een patrouille die het gebouw rond loopt. We vallen langs de achterkant aan nadat deze patrouille ver genoeg is. De 6 kobolts en 2 rogue's die voor de ingang stonden verslagen we. Onze 2 religieuzen gaan naar binnen om de mensen te overtuigen met ons mee te gaan, dit duurt even omdat de priest van de temple de mensen aanraad te blijven. We zijn te lang gebleven, we worden aangevallen door de patrouille. We verslagen deze en gaan terug naar de keep met de mensen die we hebben gered.

    Het is nu 2h. Vanuit de keep zien we de leider van de bende. 7 feet tall, half dragon creature. Daarachter staan zijn kobolts. We horen dat de raid een success was. Er komt een champion van de aanvallers en eist een tweegevecht of ze maken 4 mensen af. Aangezien we al veel hebben moeten vechten gaan we daar niet op in. De broer van 1 van de gevangenen gaat het duel aan, maar wordt overwonnen. Daarna maken ze de gijzelaars af. Omdat wij niet willen vechten wil Nighthill ons niet laten healen.

    Bijlagen:
    2015-02-08 DD Adran Liadon L2.pdf (115.8 KB)   
    IMG_20150207_201027.jpg (924.9 KB)   
    IMG_20150207_201034.jpg (877.3 KB)   

    08-02-2015 om 21:10 geschreven door pieter  


    Categorie:DD5
    04-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.who done it & do we really wonna know
     



    04-02-2015 om 15:47 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    29-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Combat sheet






    Bijlagen:
    Combat sheet.xlsx (36.8 KB)   

    29-01-2015 om 13:48 geschreven door pieter  


    Categorie:DD5
    07-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.a message from the big one himself
    Hallo investigators,

    In bijlage vinden jullie het complete verslag van Carl. 

    Wat ik NIET gedaan heb:
    - Notes aangepast. Dit zijn Piet zijn nota's die hij, in character noteert, om zo het overzicht te behouden. Dingen die niet toegevoegd werden/vergeten werden/... ben ik er niet aan gaan toevoegen.

    Wat ik WEL gedaan heb:
    - een beetje gespeeld met inspringingen, alinea's, lettergrootte, titels, vet, cursief, enz ... Met de bedoeling om in het overzicht van Pieter nog sneller alles terug te vinden.
    - sessie 1 erin geplaatst. Zo krijg je in één doc één volledig overzicht.
    - de teksten toegevoegd die ik voorlas

    Als jullie die aanpassingen goed vinden en willen behouden... SUPER!
    Als jullie die aanpassingen maar niets vinden... ook SUPER! 

    Nogmaals een goed overzicht behouden is cruciaal in deze campaign... ge wilt het niet weten!? Maar als jullie dus andere manieren vinden en willen gebruiken! Doe gerust!! Ik ben tot hiertoe al heel content met de mogelijkheden van Piet's zijn blog, Piet zijn verslag en Danny zijn to do excell. Kristof en Koen... ik weet dat jullie verslaggeving ook fantastisch is en dat jullie de andere nota's zullen aanpassen in rol/buiten rol waar nodig.

    Wat jullie zeker nog moeten doen:
    - het verslag nalezen
    - to do lijsten per character  doorsturen

    Doe dat liefst ten laatste in het komende weekend, anders gaat er misschien info verloren...

    Tot binnenkort!

    Groetjes,
    Bruno

    Bijlagen:
    The Complete Masks of Zwijndrecht na sessie 2.doc (56 KB)   

    07-01-2015 om 15:58 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    04-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.who done it & do we really wonna know - part 2
    notities en handouts in bijlage

    Bijlagen:
    2015-01-03 call of cthulhu.doc (31.5 KB)   
    CoC S2 P1.jpg (726.8 KB)   
    CoC S2 P2.jpg (524.1 KB)   
    CoC S2 P3.jpg (754.9 KB)   
    CoC S2 P4.jpg (793.8 KB)   
    Tijdlijn + To do list.xls (11 KB)   

    04-01-2015 om 23:06 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    29-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.who done it & do we really wonna know - part 1

    Call Of Cthulhu : mask of nar-loth-hotep

    28/12/2014


    pieter – undertaker – carl jackson

    danny – student – william mellon – 28j

    koen – bounty hunter – john smith – ong 40

    kristof – forensic surgeon – jacob allen – ong 30


    Ik ontvang een telegram van Agnes Henesy om naar sint mary's te komen op dinsdag 3 juni 1924 13h, father Henesy ligt daar en is aan zijn laatste dagen bezig. Father Henesy heb ik leren kennen op de begrafenissen. In persoonlijke gesprekken sprak hij met mij altijd, met veel passie, over Egyptian burial rites. Zo zijn we vrienden geworden.


    Dinsdag 3 juni 1924, 13h, sint mary's. Behalve Agnes, mezelf en father Henesy zijn er nog 3 mensen aanwezig. Ik herken John Smith, mijn ouders hebben de zaak van zijn ouders gekocht. De andere 2 herken ik niet. Agnes gaat naar buiten en Father begint te spreken: jullie zijn mijn jongens, ik heb jullie nodig, de mensheid heeft jullie nodig. In zijn studententijd heeft hij blijkbaar aan occultisme gedaan, onder leiding van Marion Allen, de vader van Jacob, een van de 2 aanwezigen die ik nog niet kende. In Ross's Corner hielden ze hun seances, deden ze aan research en probeerden ze iets te summonen. Dat is gelukt, maar ze hebben het niet expelled en zijn gaan lopen. Ze waren zeker dat dit in dat huis gevangen zat. Father vreest echter dat na zijn dood dit wel buiten kan. Op de nachtkast staat een metalen doosje, alles dat van belang is zit hier in. Daarna sterft hij. De verpleegsters vragen dat we de kamen verlaten. Allen blijft om het overlijdensdocument te ondertekenen en zal de kist meenemen. Ik bel naar mijn mensen om het lijk te komen halen, de rest gaat naar een pub en komt om 15h naar mijn zaak – Curwen Straat 64 – om alles te bespreken.


    Aangekomen in mijn zaak onderzoek ik Father Henesy zijn kleren en zijn lichaam. Ik vind niks behalve kleine oude burn marks op zijn schouders, waar ik foto's van maak. Als de anderen arriveren kom ik te weten dat :

    • William Mellon de zoon is van de ministar van Financiën van de USA, hij is aan het doctoreren aan de lokale universiteit, hij vaak op reis gaat en zijn bevindingen doorspreekt met Father Henesy.

    • Father Henesy de oom is van Jacob Allen, en hij deze heeft opgevoed na de dood van zijn moeder en de verdwijning van zijn vader.

    • John Smith gesteund werd door Father Henesy in zijn beroep van bounty hunter.

    We gaan naar het lijk van Father Henesy, waar ik mijn bevindingen toon. Jacob onderzoekt op zijn beurt Father Henesy en vind nog 2 burn marks op zijn hoofd, ze liggen precies op 1 lijn. De oorzaak moet van boven komen, hij is blijven staan terwijl ze druppelsgewijs naar beneden kwamen. Dit moet pijnlijk geweest zijn. William geeft me een kaartje om de kosten van de begrafenis, welke hij op zich gaat nemen, te regelen. Het is ondertussen 18h. We openen het kistje, daarin zit:

    • een vergeelde enveloppe met daarin een brief en een sleutel.

    • Een klein sarcofaag-achtig kistje, duidelijk van ancient design.

    • Een dagboek in leer

    • een symbool (handout1)

    • een glazen buis met een dikke grijszilver lopende substantie

    • een dun boekje : suns of death door Jackson Elias

    Ik open de sarcofaag, er staan hiërogliefen op het deksel (handout2). Binnen staan er andere tekens. Allen zegt dat het over de lost continent of mu gaat, maar heeft meer tijd en boeken nodig om de tekst te kunnen vertalen. In de enveloppe zit de deed en sleutel voor een huis op boon road in Ross's Corner. Ik pak foto's van alles. We spreken af dat we alles verder onderzoeken in de mansion van Mellon zijn vader op hillstreet 1.


    Daar aangekomen geeft William zijn butler instructies om voor ons allemaal een maaltijd te voorzien over een uur, en kamers klaar te maken voor deze nacht. John gaat de 6 namen op de deed natrekken bij zijn contacten. Ik bel naar Jackson elias, deze is niet thuis en zit in Mexico, in Yucatan meer bepaald, in het hotel campesh in het stadje campesh. Hij is wel bereikbaar via telegram. Jonah, zijn uitgever, is wel bereikbaar, maar deze slaapt. Ik vraag dat ze hem laat terugbellen op mijn nummer en op het nummer van William. Daarna begin ik het boek van Elais te lezen. Jacob leest het dagboek en geeft ons de samenvatting als John terug is: The dark brotherhood. Father Henesy schreef alles op, ze waren met zes man, allen was de leider (handout3). Ze kochten een old farm house in Ross's Corner, Marion carved protective signs (handout4). Veel mislukte experimenten (handout5). Aankoop sarcophagus. Amber met daarin onbekende soort arthropod. Had dit gevonden in een book in de Miskatonic University library. (handout6). De Vermiis Mysteriis. The animal is a friendly spirit and guide (handout7). Ze maken een plan deze te summonen (handout8). Het blijkt niet echt een friendly spirit te zijn. Robert sterft, Harold wordt zot, crawford veegt een deel van het pentagram uit, het ding breekt daardoor los en komt op de zolder terecht. (handout9). De starfdatums van de club, deze komen overeen met de informatie die John heeft verkregen (handout10). Een newspaper clipping met de dood van Marion Allen welke blijkbaar het gevoel had te zijn achtervolgt voor een Egyptian artifact dat hij niet meer had (handout11). De laatste entry gaat over ons, father henesy vraagt ons de summoning ongedaan te maken (handout12). William heeft de tekst op de sarcofaag vertaald. Het betreft een tekst uit het middenrijk (handout13). Er is ook nog een elder sign (handout14). We weten ook dat Nophru-Ka = nar-loth-hotep.


    Woensdag 4 juni 1924, 8h30. We spreken af in de namiddag in de mansion, zodat we allemaal eerst onze eigen zaken kunnen regelen. Ik regel de begrafenis van father Henesy met Agnes. Roger Flamigan, mijn assistent, doet de andere begrafenissen. Jonah Belt, ik vertel hem dat we met een cult zitten en ik vraag of hij Elias contact met ons kan laten opnemen. Ik ben te bereiken op dit nummer of het nummer van William. 14h30 William test de substantie uit de kist. Deze bevat een zuur welke door oa hout, metaal en de vloer gaat, maar niet door glas. Jacob heeft een sample in een labo achter gelaten. We maken een timeline. Daar komen vragen uit voort welke we in een todo lijst zetten. Als eerste item op de lijst gaan we het huis bekijken in Ross's Corner, maar dat kan pas morgen, William regelt een taxi voor morgen.


    Donderdag 5 juni 1942. we gaan naar het huis, met de taxi en de wagen van John Smith. We komen voorbij het winkeltje van Ma Peters. Eerste zijstraat van de hoofdbaan is boon road. Op een heuveltje staat the hounted house. De voordeur is dicht, maar de achterdeur staat open. Ik stel mijn camera op en neem een foto van de markings op de deuren/ramen. Het is weer het elder sign. De rest gaat binnen en ik volg wat later. Er liggen papieren met een latijnse tekst op (handout15) en daarnaast ligt een sigar box van ong het jaar 1900. We horen geluid onder ons. We doen het kelderluik open, daar vinden we een zwerver. Deze gaat lopen en smith schiet hem in zijn been. We verbinden hem en ondervragen hem. “zolder niet ok”. We zetten de zwerver in de taxi en zoeken binnen verder. In de sigarbox vinden we 2 dozen. In de eerste ijzeren doos zit een ruw bruinachtig poeder. In de tweede houte doos zit er silver like talking powder. We laten de taxi met de zwerver naar boston rijden om hem naar het ziekenhuis (met voldoende geld) daar te brengen. We gaan terug naar Arkham.


    Bijlagen:
    coc A.png (41.3 KB)   
    coc B.png (52 KB)   
    coc C.png (97.9 KB)   
    coc D.png (50.3 KB)   
    coc E.png (45.4 KB)   
    Masks handouts Zwijndrecht 1.docx (361.9 KB)   
    Tijdlijn + To do list.xls (20.5 KB)   

    29-12-2014 om 21:18 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    06-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.warhammer roleplay weekend
    in bijlage mijn notities en de ingescande afbeeldingen

    Bijlagen:
    2014-11-30 rpg1.jpg (1.1 MB)   
    2014-11-30 rpg2.jpg (1.1 MB)   
    2014-11-30 there (bretonia) and back again.doc (40 KB)   

    06-12-2014 om 00:00 geschreven door pieter  


    Categorie:WFRP
    26-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reisverhaal van Adran Liadon (1485 July)
    In de bar van het hotel is er veel rumoer. We overlopen het plan voor morgen, we moeten meer geld geven om de paarden bij te houden, er is het feest op dag 10, er is de underground bar waar we kunnen binnen vallen. Er zijn nog minstens 2 bhaal spawns. Welke manieren zijn er om massaal veel doden te veroorzaken? Vergif, ontploffing, brand. Er is ambras in de bar, we gaan slapen.

    Dag 8, 7 uur

    7h30 niks te zien, gaan ondergronds naar de wide. We vinden een ruimte onder de wide die vrij is gemaakt van mos, voetstappen gevolgd naar een luik. Waarschijnlijk werd de ruimte gebruikt als opslagplaats door een marktkramer. We vinden een hendel, na veel moeite open gekregen door Osborn. Een geheime doorgang met als combinatie: up, up, left, right, down. Als we de gang volgen komen we onder de gat. We horen dat het daar oproer is. We horen de mensen roepen : we will speak with the council of 4, we will be recognised. Daaruit leiden we af dat ze niet binnen mogen. We vallen omlaag omdat de bodem onder ons uit wegvalt. We klimmen er uit terwijl de muren op ons af komen. We staan voor een splitsing : richting lower city, richting upper city of verder onder de muur. We gaan richting upper city als er plots een rots neervalt, ik kan Altor nog net naar achter trekken. Richting de lower komen we een gamele brug tegen, we keren terug een gaan naar de lower.

    We horen dat er veel tumult was en er ongeveer 150 man is gedood aan baldur’s gate. Er was een opstand en Ulder Ravenguard stond aan de leiding van de flaming fists en hij is daar dus voor verantwoordelijk. Er was 2000 man aan het protesteren voor gelijke rechten. Met crossbows zijn die beschoten en de flaming fists hebben een charge gedaan. We vragen wie heeft beslist dat ze niet naar de upper city mochten? Dit wist hij niet. Er was een betoging, geen watch gezien, de rijken zijn wel gezien, die hun milities zijn daar ook gezien. We verwijderen onze badges om niet in de problemen te komen. De betoging is begonnen in de outer city aan de north chappel, initieel was er 200 man. We besluiten die chappel te onderzoeken.

    Onderweg naar daar, nog altijd in de lower city, is er een ontploffing. 7 lijken + 2 dode paarden + versplinterd hout + een tiental gewonden. Fargrim begint te zingen en de wonden worden beter. We onderzoeken de doden, er zijn 2 man met zelfde embleem als de kar, zijnde van een begrafenisondernemer. Kandulhalow family is die van de begrafenisondernemer. Omstaanders vertellen ons dat de lijkkist van de koets is gevallen. De begrafenisondernemer zijn zaak is naast de poort van de lower naar de outer. We gaan naar daar. We confronteren de eigenaar en personeel, er staan nog kisten in het warenhuis, we doorzoeken die, niks te vinden. Zijn koetsen die niet in de zaak staan : 2 aan wyrimgs rock, 1 aan vamas (centraal in de upper), 1 juist buiten de black gate (buiten de stad dus) en 1 aan manor born (centraal in de upper). Na verder onderhoren is er sinds deze morgen een afspraak gemaakt met ibralim skuld om met zijn karren transport te doen naar seskers gate. We geven de baas af aan een flaming fist patrouille.

    We gaan naar die gate en vlak daarnaast ligt de mansion van Ibralim. Fargrim beseft dat de brug in de tunnel ongeveer daar uitgekomen zal zijn, hij verteld dat niet tegen de groep. De mansion is een oud gebouw, groot, langs de zijkant is er een poort, geen licht te zien. We horen mensen fluisteren langs de andere kant van de voordeur. Eldamir klimt naar boven en ziet 2 kisten. Er komt een koets aan, we verstoppen ons. Ik klim naar boven langs de kant van de gate, dit om de koets via de daken te volgen en eventueel voor te kunnen zijn indien die via de gate wil gaan. Eldamir brengt ons op de hoogte dat de kisten op de kar worden geladen. De kar komt naar buiten, mijn richting uit, ik zie dat ik daar voor blijf. Als de koets dicht bij de gate komt klim ik naar beneden om ze tegen te houden totdat de rest daar ook is. De koetsier laat ons weten dat ze op weg waren naar de black gate. We kijken in de kisten, de bovenste 2 bevat lijken, de onderste 2 niet, we hebben ons doel gevonden. We gaan 3 van de 4 koetsiers vervangen. Ik kruip in 1 van de bovenste kisten, Osborn verbergt zich. We geven de 3 andere koetsiers af aan een flaming fist patrouille. Aan taverne de 3 old kegs worden we omgeleid, de steeg in vlak bij de geheime doorgang naar onder de high hall. Ze gaan via een deur in een gebouw. Wij rijden verder om niet te laten opvallen wie we zijn. We rijden de stad uit, ik kom uit de kist gekropen, we leveren de laatste kist af. Het is nu middernacht, we gaan terug naar de herberg.

    Dag 9. Ik ga naar buiten om de paarden hun verblijf te verlengen. De rest gaat naar Ravenguard. Ravenguard vertelt dat de acolites of gond 186 mensen gedood, de flaming fist heeft een charge uitgevoerd om de mensen bewusteloos te slagen om te proberen alles te bedaren. De rest vertelt dat er een kar is ontploft bij het verplaatsen van buskruit. Vandaar alle arrestaties die wij de dag ervoor hebben gedaan. Ravenguard stuurt een detachement naar de koetsier, naar Ibralim en naar het gebouw in de steeg. De doorgang naar de sewers moet dicht. Het feest kunnen we cancellen of niet op de wide door laten gaan. Ravenguard vind niet dat cancellen mogelijk is.

    Naar onder de high hall, alle pilaren zijn dikker. Opeens komen er 2 fire elementals aangelopen. Altor smite een van hen neer. Fargrim gebruikt 2 van zijn pillen om héél veel water in de kamer te laten komen. De 2e fire elemental is daardoor dood, de rest van de party trekt wel damage. We weten dat hiervoor ongeveer 50 kisten zijn gebruikt, en dat er dus ongeveer 100 kisten over zijn. Ik heb de paarden hun verblijf voor drie dagen verlengt voor 10 gold. Ik sluit aan dankzij note in taverne. Fargrim wil zijn dust pillen in water pillen omzetten. we zoeken achter het buskruit in de 3 old kegs, onder de wide en aan seskers gate, niks te vinden. Terug naar Ravenguard : 4 kisten met buskruit gevonden. Ibralim was niet aanwezig in zijn mansion. Wij vertellen dat we buskruit hebben gevonden onder the parliament of peers. We gaan overnachten in de sewers.

    Dag 10, 7h, niks gebeurt. Boven is een feestje bezig. We voelen ons slecht en gaan naar boven voor eten. We vragen aan omstanders hoe dit feest verloopt : kraampjes, en straks speeches van Ravenguard en Silvershield. Wij onderzoeken het podium, niks te vinden. Om 10 uur is er een ontploffing, en nog een en dat blijft doorgaan. We worden beschoten vanuit de richting van de haven. Wij lopen in die richting terwijl het bombardement blijft doorgaan. Het komt van de seatower of Balduran. We doen onze badges aan om voorbij de 5 flaming fist aan de ingang te geraken zonder te vechten. Bovengekomen zien we 4 trebuchets, 8 man om ze te bedienen en Ravenguard. Ik en Altor vallen Ravenguard aan, de rest de 8 man artillerie. Ravenguard blijkt een hapje te zijn. Daarna helpen we de anderen met de rest van de tegenstand uit te schakelen. 

    26-06-2014 om 00:00 geschreven door pieter  


    Categorie:DD next


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 11/12-17/12 2023
  • 17/10-23/10 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 18/02-24/02 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 23/01-29/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 01/12-07/12 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs