tim = DM
pieter = varis
bruno = eldamir
koen = elfandril
danny = fargrim
kristof = duvel aan het drinken
we spelen via roll20 en discord
op weg van waterdeep naar het noorden, richting nightstone
we zien een toren van uit de lucht gevallen kasteel
fargrim kent rumors van cloud giants die via luchtkasteel zich verplaatsen
we verkennen de toren
we vinden een lijk met medaillon, daar komt giant vrouw in beeld
die vraagt: wuftang, heb je het item al gevonden?
aangezien we niet antwoorden, bekijkt die ons eens en het beeld verdwijnt
eldamir slaat dat medaillon aan
nightstone zelf bestaat uit 2 delen, een hoger gelegen dorp volledig ommuurd en een kasteel, waarvan een stuk ontbreekt, ook volledig ommuurd.
de klokken konden we al van ver horen
beide zijn verbonden met een brug, welke gedeeltelijk is ingestort
we komen aan rond de middag
als we nightstone benaderen zien we voetafdrukken, een deel gaat naar het noorden (humanoid en misschien goblin) een deel gaat naar binnen (goblin en wolf)
we gaan naar binnen en worden aangevallen
nadat we de tegenstand hebben verslagen gaan we alle gebouwen uitkammen
eerst de kerk vanwege de klokken
ook hier zijn er goblins, die zijn zich aan het amuseren met de klokken
we maken die af en dan hebben we wat rust aan onze oren.
volgende gebouw is een herberg
we komen een goblin tegen en maken die af, we doorzoeken zijn buit en daar vinden we oa:
- een scimitar, welke eldamir weer aanslaat
- varia aan eten
- kleine rommel waar onze wizard blijkbaar blij mee is
- small change dat wordt verdeeld
- een zilver holy symbol, wat eldamir weer aanslaat
boven vinden we nog
- een healing potion, wat eldamir weer aanslaat
we komen ook nog een vrouw tegen die verstopt was
haar naam is kella darkhope, ze heeft een pet flying snake
ze beweerd dat ze op bezoek is en is neergeslagen of geraakt door de steen die door het dak is gekomen
we pakken haar mee zodat we die kunnen beschermen
in het kerkhof merken we op dat de meeste graven van 5 a 10 jaar dateren
graf van ne zeker nandar valt ook op.
we kuisen de rest van het dorp uit
in de stal vindt eldamir nog een doosje met 10 zilveren pijlen, welke hij dan ook aanslaat.
voor de rest niks noemenswaardig behalve nog een scimitar, welke eldamir weer aanslaat
we steken de brug over met behulp van een touw en openen de poort naar het kasteel
24-03-2020 om 00:00
geschreven door pieter 
Categorie:DD5
|