Zoeken in blog

Categorieën
  • -Other (0)
  • Call Of Cthulhu (20)
  • DD next (12)
  • DD5 (38)
  • WFRP (5)
  • Roleplay Zwijndrecht

    20-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.the enemy within
    notes in bijlage

    Bijlagen:
    2019-02-17 enemy within.doc (29 KB)   
    Handout6.jpg (539 KB)   

    20-02-2019 om 21:28 geschreven door pieter  


    Categorie:WFRP
    03-12-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.the enemy within
    notities en mijnen boot!

    Bijlagen:
    2018-12-03 enemy within.doc (21 KB)   
    2018-12-03 RPG warhammer boot.tif (2.6 MB)   

    03-12-2018 om 21:14 geschreven door pieter  


    Categorie:WFRP
    21-08-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.who done it & do we really wonna know - part 17
    zie bijlages

    Bijlagen:
    H214.pdf (1.5 MB)   
    H215.pdf (178.8 KB)   
    item list.xls (14 KB)   
    S17-p1.pdf (869.4 KB)   
    S17-p2+p3.pdf (1.4 MB)   

    21-08-2018 om 22:52 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    18-08-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.who done it & do we really wonna know - part 16
    zie bijlages

    Bijlagen:
    achterkant-h210.jpg (371.7 KB)   
    achterkant-h211.jpg (467.2 KB)   
    achterkant-h212.jpg (468.9 KB)   
    notities-s16.pdf (1.6 MB)   
    p213.jpg (159.5 KB)   
    papers38-h210.jpg (664.5 KB)   
    papers39-h211.jpg (750.2 KB)   
    papers40-212.jpg (751.6 KB)   

    18-08-2018 om 11:15 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    28-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.who done it & do we really wonna know - part 12
    zie bijlagen

    Bijlagen:
    2016-12-29 CoC.doc (26.5 KB)   
    2016-12-31 CoC bijlage1.pdf (384.2 KB)   
    2016-12-31 CoC bijlage2.pdf (116.9 KB)   
    2016-12-31 CoC voorbereiding.doc (13 KB)   

    28-01-2017 om 13:03 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    25-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.who done it & do we really wonna know - part 11
    handouts in bijlage

    Bijlagen:
    2016-12-25 carl jackson.pdf (4.5 MB)   
    2016-12-25 CoC.doc (22.5 KB)   
    CoC 106-105-110.jpg (1.8 MB)   
    CoC 107-108-109.jpg (1.2 MB)   

    25-12-2016 om 21:29 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    27-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.who done it & do we really wonna know - part 10
    notities vorige sessie
    updated character sheet

    Bijlagen:
    2016-11-27 carl jackson.pdf (4.5 MB)   
    2016-11-27 COC.doc (49 KB)   

    27-11-2016 om 21:06 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    27-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reisverhaal van Adran Liadon

    Bijna in waterdeep, breakfast time. Een paar dagen geleden hebben er 2 nieuwe personen zich aangesloten bij de caravan. Een female gnome en een human wizard. De female gnoome komt naar ons toe. Met haar knife haalt ze uit mijn kom een creature die lijkt op een cereal. Ze verteld ons dat het een silver boon is, ze kijkt over haar schouder naar de cultisten en vertelt ons dat zij die in het ontbijt van ons allemaal hebben gestoken. Ze wil vanavond met ons spreken. Uit veiligheid cast ik goodberry, waardoor er 10 magical berry's in mijn hand verschijnen. Elk krijgt dus 2 berry's. Deze Berry's geven voldoende voedsel voor een volledige dag zonder eten te kunnen per stuk. Osborn eet ineens zijn 2 berry's op.

    De man in the hole (amofel) komt fargrim bedanken om hem uit de put te halen (about time). We praten wat verder. Hij vertelt ons dat waterdeep vroeger groter was dan baldur's gate. Maar na de spell plague is waterdeep wat in het verval geraakt. Hij vraagt ons wie wij zijn. We vertellen hem dat wij guards zijn. Hij hoort bij de harpers en kan ons in waterdeep een afspraak regelen met Remalia Haventree. Een female elf nobele, en leading delegate van de counsil of waterdeep. Den groten baas in waterdeep is Daguld Neverember. Hij hoord bij de lord alliance, welke de lords omvatten van alle major city's (7 total): waterdeep, bolder's gate.

    Avond. We spreken met de female gnome. We vragen ofdat zij en de wizard samen reizen, das niet het geval. Zij wilt de cult of the dragon stoppen. Haar naam is Jamna Gleensilver. Er is veel mistrouwen, ze vertrekt. Osborn volgt haar, ze gaat naar haar caravan. Osborn houdt de wacht, maar ergens in de loop van de nacht valt hij in slaap, waarschijnlijk omdat hij te veel goodberry's heeft gegeten...

    Vroeg op de morgen is er tumult. We gaan er op af. Het komt van de cultisten, we gaan kijken. Er is iemand vermoord, ne cultist. Ze beschuldigen ons. De cultist is vermoord met een short sword. Ze willen dat wij onze short swords laten zien. De human wizard komt er tussen, zonder meer kan hij dat bedaren. Thinker zoekt school of magic via detect magic maar vind enkel dat hij magische scrollen met abjuration magic bij heeft. Ook hebben we zijn tatoeage in zijn gezicht gezien.

    Jamna komt terug naar haar kar. Zij hoort bij de harpers. De human wizard met zijn tatoeage hoort bij de red wizards of thay. Ik sneak weg en bewaak jamna haar kar. Osborn sneakt ook weg en bewaakt de cultists, tot hij weer in slaap valt. Damn goodberry's strike again.

    We komen aan in waterdeep. Aan de Southgate. De caravan mag binnen. We krijgen ons loon, voor mij is dat 30GP. Het is nu ongeveer 10h. De karren van de cult gaan naar het noorden. Amofel laat ons weten dat we naar de jawning portal moeten voor de ontmoeting met Remalia (moon elf) tegen 13h. De meesten gaan achter de karren, we spreken af dat we naar de meeting gaan met Remalia. De karren rijden naar een warehouse binnen. Op de gevel zien we staan high road charter company hanger 18. het is nu ongeveer 11h. Aangezien we nog een uur over hebben om terug te gaan, zoeken we nog een smith. Voor mij is het 3500 GP voor mithril armor. We gaan terug naar the yawning portal. Fargrim heeft achterhaald dat de karren naar het noorden gaan en dat de high road charter company daar de beveiliging van voorziet. Ardred Briferhew is daarvan den baas.

    Yawning portal. In het midden is er een waterput van 6 meter, is ongeveer 70 meter diep. De put heeft een stenen rand, er gaat een touw naar beneden. 4 man laat zich zakken, een elf, een dward en 2 humans. Iedereen begint te roepen: dead, dead, dead!!! ze verdwijnen in het donker. We vragen wat er aan de hand is. Er is een grottenstelsel onder waterdeep. Nog nooit is daarvan iemand teruggekomen. Het noemt undermountain. Er wuift iemand naar ons, het is Amofel. Bij hem zitten Remalia (zwartharig) en Clothilda (roodharige). Clothilda kijkt heel vies naar Osborn. We horen dat Resmir volgens de geruchten 10 dagen geleden is gepasseerd. Momenteel wordt high road gemaakt tussen neverwinter en hier, lord Daguld zit daar achter. De meeste wagens gaan naar carnet road house, daar wordt de stock voor de werken bijgehouden. Er gaan er maar een paar naar neverwinter. Om de 10 dagen is er een caravan. Aan carnet road house ligt mere of dead men, das een zwin, in de old times zijn daar veel doden gevallen in een gevecht met orcs. Er was daar ook ooit een leech, genaamd Mirkul. Deze is gestorven in de oorlog. Hij had een grote volgelingen groep en heeft een vloek gekast. Als de high road wordt verlegd, wordt the mere groter, niet bij herstellen. Legende, er zou een black dragon heersen, voaraghamanthar. De dames vertrekken. Osborn has no clue waarom madam vies keek. We gaan logement zoeken, ergens anders, want die waterput vinden we maar raar. Iemand (old guy) houd ons in het oog. Er vliegen 7 gold canaries om hem heen. We negeren hem en gaan hem voorbij. Hij roept ons na: anger, resentment, jealousness doens't change the heart of others, it only changes yourself. trust the untrustable. But be aware of..., and he jumps in the well. Buzzfizzle zegt dat de legende van the 7 gold colored canaries is: Bahamoth, king of dragons. Zou dood moeten zijn, rules ALL dragons. Ondertussen is er ook nog een zatlap in de well naar beneden gegaan, daartoe overhaald door een aantal van zijn drinkebroers. Die kwam ook voortijdig aan zijn einde. We komen ook nog van Amofel te weten dat er geen magie werkt in de city, wel onder de grond. De volgende ochtend vertrekt er een karavaan. 6 supply caravans, 24 workers, 12 guards waarvan wij 5, dus 7 anderen.

    Morning. Caravan vertrekt. Er staan 6 nieuwe wagens aan hangaar 18. Jos, jamna en de cultists (die vies naar ons zien). Elke dag krijgt onze party 2 goodberry's per dag. Op nacht 7 zien we mountain with overview. Trees, water, fog...

    Op dag 10 zien we the road house. The road house is een goei 60 meter breed met poort, het ligt aan de kant van the mere. De poort gaat open. 2 van de 6 koetsen rijden door, de rest gaat binnen, waaronder de kar met de cultisten. Een half orc vraagt aan de guards, inclusief ons dus, wat we willen doen: slapen, terug of werken. We kiezen ervoor om hier te overnachten. We krijgen ook ons loon, 10GP/man. We trekken on terug op onze kamer, totdat iedereen slaapt, daarna gaan we op verkenning.

    Een kind is nog wakker en we stellen hem wat vragen. Zijn naam is Wump. In de swamp zitten lizards en een black dragon. Een paar maanden is the raod house overvallen door lizardmen. De black dragon is een krachtige draak, hij verschijnt soms op heldere plaatsen. Thinker laat zijn familiar te lucht om de omgeving af te kijken, maar overal is er mist te zien. Bij het avondeten hier, zat ongeveer 60 man, maar geen jos en geen jamna. Wump verteld ons ook nog dat zijn vader in waterdeep is en van de beschrijving maken we uit dat dit die dronkaard was die in de well is gegaan op zijn uppie. Daarna gaat Wump slapen.

    Van het afgesloten lokaal openen ik en osborn de deur. We zien een tafel met daaraan een guard die zit te suffen. Osborn kills the guard. Opeens gaat de deur bovenaan de trap naast het afgesloten lokaal open. De kok komt buiten en vraagt ofdat wij nog eten nodig hebben. Dat slagen we af. Hij verteld ons nog dat er in het afgesloten lokaal soms lawaai is van ratten. We zeggen hem dat we ies zullen kijken, waarna hij terug naar boven gaat.

    Thinker detecteerd magie in een afgesloten kot in het lokaal. Osborn lockpikked de deur los. Ik kijk binnen en zie een lizard door een geheime gang vluchten. We gaan binnen en zien vele kisten, dozen en vaten. We vinden een magic ring (na short rest krijg je +1 op alle ST). We bekijken de lokatie van de geheime gang en zien een trap naar beneden. We volgen een vochtige tunnel en komen uit in de mere. We zien tracks en lantaarns in de verte. We volgen de sporen en tegen de morgen komen we aan droge grond. Daarachter is water en 3 canoes. We pakken ne short rest. Een tijdje later merken we dat er iets in de buurt is. We zien een grote zwarte vlek in het water. Opeens horen we een stem “do not look in the water” een zwarte draak komt uit het water en zegt dat hij voaraghamanthar is. We vertellen hem dat we de cult volgen. Hij vertelt ons dat deze onderweg zijn naar castle Naerythar, hun hideout. De cult of the black dragon samen met bullywugs (kikkermensen die de macht van de lizardmen willen afpakken). Den black dragon maakt ons nen deal, ik krijg u binnen in het kasteel als jullie volgende 2 dingen voor mij zoeken:

    • return me the ring of mirkul (attracks evil, pushes away undead) is nu in het bezit van de moon elf Dralmorer Borngray welke nu baas is in het kasteel.

    • Find me the book of dark ceremons of Strangor bonebinder (made out of dark dragonskin)

    Wacht hier op mijn servent snapjaw, hij zal jullie binnen loodsen en aan hem moeten jullie deze items geven anders zal ik jullie vinden. De draak verdwijnt.

    Snapjaw (ne lizardmen) komt er aan maar wordt aangevallen door een plantachtig wezen. Een chambling mount weet snapjaw ons te zeggen nadat we het hebben verslagen. Na nog 1 uur peddelen komen we aan aan het kasteel. Snapjaw legt ons de rules uit waarmee we binnen kunnen geraken. In dit kasteel zijn er cultisten, lizardmen en bully wugs. De lizardmen brengen de loot naar het kasteel. Vroeger was de baas daar een van hun genaamd suncaller. Deze is echter gedood door de bullywugs shaman. Als iemand all hail Tiamat zegt tegen ons met open hand, moeten wij they shall rise terugzeggen met open hand. We gaan op weg naar het kasteel, de bedoeling is naar binnen naar een kamer waar we kunnen rusten.

    We zien rond het kasteel barakken, daar zitten de lizardmen in. We zien iglo's gemaakt van takken, die zijn van de bully wugs. Ook zien we nog kooien van 20 op 20, met zware palen en daarin mega grote lizards (riding lizards). Qua aantallen, buiten een goei 20 lizards, vroeger 150, een 50 bully wugs en een paar giant frogs. Binnen zitten de culisten, lizards en bully wugs. Op het kasteel zien we een verrekijker, vroeger zat hier de cult van de stargazers. We gaan binnen in de voorbouw. Deze is ongeveer 30 op 30, daarna is er de brug en daarachter de gate die open staat langs waar we op de courtyard komen. Dan gaan we naar binnen naar onze kamer. Dat zit vol met ongedierte, maar daar weet onze cleric wel raad mee. Aangezien we allemaal gaan rusten cast ik nogmaals goodberry zodat we allemaal eten hebben. Tijd voor ne full rest.

    Het is nu 1h. Thinker is wa grijs geworden na de rest, hij is ook wat stijf en alles doet zeer. De ring is cursed! Hij cast dispel magic om daar van af te geraken. Bij het rond lopen worden we opgemerkt en ingezet voor het sorteren van loot. Na een uur zijn we klaar en daarvan heeft Osborn geprofiteerd om ne white gem (250gp), ne ruby gem (150gp) en ne ring met diamanten (350gp) te pikken. We gaan terug naar onze kamer.

    Het is nu iets na 2h. We go explore the castle again. We vinden een deur naar de toren en gaan naar binnen. Op het eerste verdiep vinden we een zilver kistje, maar dat blijkt maar een illusie te zijn, het veranderd in een stenen kist met een slot. We besluiten daar af te blijven. Thinker vind een spellboek. We horen kraaien in een afgesloten kamer en gaan binnen. We zien een kooi met een grote kraai die ineens veel lawaai begint te maken. Ik maak de kraai af maar het is te laat, iemand komt via de trap naar boven. We doen een surprise attack daarop, maar hij verdwijnt. We besluiten een verdiep hoger te gaan. Als we boven zijn vernielen cargoyles het dak. Na veel moeite kunnen we hen verslagen en het vizier (dat zicht gaf op 2 zwarte draken) vernietigen. We gaan terug naar beneden en gaan het gevecht aan met een wizard, 2 guards, 2 lizards en de stargazer. Buiten de kamer staan nog 3 archers. Tijdens het gevecht zegt Resmir opeens iets in het draconic en ze verdwijnen. We lopen de toren uit om hem te vinden. Overal waar we kijken zijn lizardmen met bully wugs aan het vechten. We zien snapjaw en deze vraagt ons of we de artifacts hebben, wij beweren van niet en zeggen dat we in achtervolging zijn op degene die die hebben. We vinden trappen naar beneden en gaan daar verder zoeken. Opeens horen we spellcasting en we zien de bully wugs shaman en volgelingen in een kamer zitten. Na ne surprise attack is de shaman niet meer en de bully wugs vluchten weg. We vinden 3 potions:

    • sleepless mind: stay awake for 48 hours

    • six second coma: collaps to the groups for 1 round and wake up as if you have had a long rest.

    • Scarlet bovine: exhaust -1, speed +10, +5% kans dat je een flying speed krijgt van 60 feet.

    De box doen we niet open, we vermoeden dat ook deze een trap is.

    We vinden een portal en gaan er door. We zien een building, groot, waarvan een white dragon aan het wegvliegen is. We zien in de tower een nest. Het is ook heel koud, we zien een mountain chain. Fargrim herkend deze en zegt dat we 1000 mijl verder zijn. Op het gebouw zien we in witte verf letters in draconic staan.

    Na al die interactie met dragons en de schade die deze hebben gedaan hebben deze me zo ver gekregen dat ze bij op mijn lijstje met favored enemies komen. Na al die tijd in mountain area doorgebracht te hebben heb ik ook daar goed sporen leren lezen. Ik voel me echt in mijn element, ik voel me inspired.

    De sporen leiden weg van de mansion. We volgen de sporen. En na een uurtje te lopen zien we een village en een kasteel dat is omgeven door wolken. We gaan naar het dorp. We komen voorbij een stal waar we geluid horen. We zien 4 beelden waarvan de handen en het gezicht zijn afgehakt. We zien ook een dode kanarie. We zien een taverne, the golden tankard en vragen aan de ward waar we zitten, das blijkbaar in parnest. Het kasteel is van de storm giant Bagothkus en staat hier een paar maanden. Vanavond is er een meeting in een van de huizen. Hij raadt ons aan momenteel het dorp te verlaten vanwege patrouilles.

    We vertrekken terug en komen 6 guards en een black guy, captain otelstan, tegen. Deze vraagt wat we hier doen. We leggen uit dat we van koers zijn geraakt en dat we het dorp gaan verlaten. Als we ver buiten het dorp zijn keren we via de omliggende bossen terug naar het huis waar de meeting plaats vind. Gundawin vertelt ons dat we de eerste zijn in 1 jaar tijd die niet cultisten zijn. Sinds het kasteel er staat is er een witte draak. De mansion waar we zijn langgekomen noemt the hunter's lodge. Vroeger woonde daar lord Marsten, maar die is vermoord door de cultisten. In de stal zitten 3 wyverns, welke getrained zijn. Aan de gate moet je roepen, tiamat our mother of strenght of hail bagothkus. Talis the white (half elf) is baas in de lodge, zij draagt een purperen robe. We kiezen om naar de lodge te gaan, maar voor we daar binnen gaan doen we nog een long rest.

    The lodge. Vanaf de rand van het bos is het 80 feet to the lodge. We doen de deur open. En gaan naar binnen. We zien een statue van een dragon met rusted spears. 2 armors freezen ons op het moment dat we er door lopen, behalve de rogue. Als we allemaal terug normaal zijn en er door zijn verkennen we de beneden verdieping. We vinden briefwisselingen tussen Talis the white en Resmir waarin hij vraagt de trolls te doden, de lodge af te branden en naar het kasteel te komen. We zoeken verder en vinden een keuken. De kok verteld ons dat hij kookt voor den baas, 2 guards en dragonclaw cuspia. Het overschot van het eten is voor de 4 armed troll en de honden. We gaan weer verder en vinden 2 healing potions die slecht waren verstopt aan griffon heads. Ik krijg een healing potion.

    We hebben heel den beneden bekeken, dus gaan we naar boven. Daar vinden we een magische speer in een kamer met een groot gat in het plafond vanwaar we de dragon nest kunnen zien. Ik pak de speer op, deze speer wordt geactiveerd als je Tiamat eyes shine roept.

    Daarna vinden we Talis. ipv met ons te vechten begint ze te praten. Ze is ook niet alleen, dus laten we haar praten. De stormgiant helpt uit vrije wil, hij heeft eskarlotta (de kasteel mover) overtuigd. Talis wil het masker dat Varam the white heeft gekregen, het was aan hem beloofd. De speer, Dragongleem mogen we houden, die kan ons helpen. De leider van de cult is severyn the red. de final destination is sunset mountains. Het sterke punt van Resmir is zijn zwaard. Het beste zoek je geen last met de witte draak. Ik kan jullie in de upper verdieping brengen als jullie mij dat masker bezorgen. We gaan akkoord. Om het kasteel binnen te geraken heb je het paswoord nodig (dat we al gekregen hebben van de mensen in parnest. En je hebt een banner nodig. We vinden de banners beneden, via een tapijt aan de muur kunnen we naar het bos naast het dorp terugkeren. Aan de stallen met wyvern zal er een helper staan die jullie naar binnen kan helpen.

    14h. we gaan door het tapijt naar het bos. We gaan naar de stallen met wyvern. De helper van Talis laat ons binnen en legt ons uit hoe de wyverns te besturen. Of we go, we landen op de upper deck. De helper toont ons onze kamer. Hier doen we een full rest. We vinden nog over de speer dat deze enchated is met 10 charges of daylight, om dat te activeren moeten we tiamat eyes shine zeggen, over de ring van Mirkul dat deze ervoor zorgt dat undead die 6 hit dice heeft of minder charmed is door u, totdat een ally van u hem aanvalt. Deze bevat ook 3 charges. Chill touch (1 charge) en ghoul touch (2 charges) kan je ermee casten.

    We zoeken in welke toren we moeten zijn, na een paar mislukte pogingen komen we bij de stearing tower, waar een arcane lock op zit. We horen een stem, we leggen uit dat we Blagothkus willen ompraten. De stem blijkt die van zijn overleden vrouw te zijn en ze is blij dat eindelijk iemand haar man wil ompraten. We gaan naar binnen en praten met Blagothkus die ongeveer 3 keer zo groot is dan mij. We vragen hem wat hij wilt. Zijn doel is Tiamat doen verrijzen zodat de giants zich verzamelen. Daarna kunnen ze op de drakenhoorn blazen en alle draken naar daar laten komen zodat ze die allemaal kunnen afmaken. We stellen hem voor dat we enkel voor de drakenhoorn gaan, als we te weten komen waar die drakenhoorn is hebben we die cult niet meer nodig. Blagothkus vind dat een goed idee. Er vind straks een meeting plaats in the lower courtyard waar ze hem de volgende destination gaan zeggen. Als we de locatie weten kunnen we daar binnenvallen en samen de cultisten afmaken. Exacte plaats is hier buiten, trap rechts, dan 2e deur rechts, daar is de grote zaal.

    Als we luistervinken in de meeting wilt Bagothkus de locatie te weten komen van de drakenhoorn. Resmir werkt daaraan niet mee en er ontstaat wat ruzie tussen hen. Resmir zegt uiteindelijk dat hij Bagothkus niet meer nodig heeft, dus stormen wij binnen. Na een lang gevecht overwinnen we Resmir en de 2 red wizards. Een andere vijand is verdwenen niet lang nadat deze binnen kwam. De magische speer heeft ook zijn nut bewezen. Vlak voordat de laatste red wizard neer ging heeft deze een muur doen verdwijnen, daar land nu een draak, samen met de 2 stone giants en charlie, de wyvern pet van Bagothkus en dankzij massa healing van onze cleric komen we er zonder casualties vanaf.

    Thinker mend mijn bow. we vinden nog brieven, some red wizards don't like the cult plans.

    Bijlagen:
    2016-09-27 Adran Liadon L7.pdf (123.4 KB)   

    27-09-2016 om 00:00 geschreven door pieter  


    Categorie:DD5
    11-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.updated character sheets
    L5

    Bijlagen:
    2016-09-11 Adran Liadon L5.pdf (121.8 KB)   
    2016-09-11 lander stormwind L5.pdf (113.4 KB)   
    2016-09-11 thoradim rumnaheim L5.pdf (121.5 KB)   
    2016-09-12 DD adran liadon ability's L3-L5.doc (13.5 KB)   
    2016-09-12 DD lander stormwind ability's L1-L5.doc (25 KB)   
    2016-09-18 DD thuradim rumnaheim.doc (20 KB)   

    11-09-2016 om 00:00 geschreven door pieter  


    Categorie:DD5
    25-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.who done it & do we really wonna know - part 10
    handouts

    Bijlagen:
    20160524 A.jpg (1.4 MB)   
    20160524 B.jpg (803.1 KB)   

    25-05-2016 om 00:00 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    24-04-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.who done it & do we really wonna know - part 9
    pdf filable form: https://cthulhureborn.files.wordpress.com/2011/09/art-deco_1920_sheet-rc2-6e-a4-fill-circ.pdf
    update: pdf form met achterkant: https://cthulhureborn.wordpress.com/downloads/ daar 1920s Sheet in an Art Deco style, laatste versie

    update: notes toegevoegd

    update: voorbereiding toegevoegd



    Bijlagen:
    2016-04-24 carl jackson.pdf (4.5 MB)   
    2016-04-24 COC.doc (30.5 KB)   
    2016-04-26 coc voorbereiding 10.xls (13.5 KB)   
    april1.jpg (641.5 KB)   
    april2.jpg (938.1 KB)   
    april3.jpg (457.1 KB)   
    april4.jpg (1 MB)   
    William a Mellon Handout.doc (21 KB)   

    24-04-2016 om 00:00 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    29-02-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.who done it & do we really wonna know - part 8

    nota's en handouts in bijlage

    Bijlagen:
    2016-02-29 CoC.doc (35 KB)   
    8.1.jpg (985.8 KB)   
    8.2.jpg (1.1 MB)   
    8.3.jpg (891.2 KB)   

    29-02-2016 om 00:00 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    24-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reisverhaal van Adran Liadon

    Voor we vertrekken krijgen we nog wapens en andere benodigdheden die we nodig hebben. Voor mezelf is dit een short sword, 2 healing potions en een vial of poison (daarmee kan je 10 pijlen insmeren met posion, je hebt 1 minuut om doel te raken, dan moet die een CON saving throw maken op 10+). We krijgen ook nog de gegevens van een contactpersoon, Akin Seleborn, een merchant in het noordelijke deel, aan de black dragon gate.

    We reizen via boot naar Boulder's Gate, omdat een boot veel sneller is dan een karavaan van koetsen zijn wij er voor hun. Eerst zoeken we een smit in de upper city, splendid fighting boot, mithril armor kost 5k en adamption armor 10k. We kopen 75 gram platinum zodat thinker, na 1 dag werken, 2 ringen kan maken voor een spel van Fargrim. Deze spel noemt: “With this ring i thee wed with my body i thee worship and with all my worldly goods i thee endow”. Fragrim kan daardoor de helft van alle spankings die Eldamir krijgt op zich nemen. Daarna gaan we de karavaan opwachten.

    We wachten 1 km voor de huizen, Thinker laat zijn familiar te lucht. De eerste dag zien we niks, maar de tweede dag zien we een grote karavaan, 15/16 wagens met zo'n 100 man. Er is 1 iemand heel zenuwachtig, maar deze wordt gekalmeerd door degene naast hem. Ze dragen iets sjiekere kledij. Er zijn Guards, vrouwen en kinderen, dus niet heel de karavaan hoort tot degene die we zoeken. We doen alsof er een wiel kapot was van onze kar en dat we dat net hadden gemaakt zodat we kunnen aansluiten zonder onszelf verdacht te gedragen. Het volk langs de kant van de weg fluistert: zijn dat niet de hero's of the wide? Na afluisteren van een paar gesprekken denken we dat het toch niet deze karavaan zal zijn, maar nadat we te weten komen dat de volgende karavaan pas dagen later is weten we dat dit toch de juiste karavaan moet zijn. Iemand geeft ons als tip den bierman te zoeken, die kent veel volk in de karavaan.

    We vinden den bierman, deze laat ons weten dat hij binnen 2 tot 3 dagen verder naar het noorden reist. Daarvoor is hij nog op zoek naar een guard, en hij vraagt of Fargrim deze vacature wil invullen. Fargrim vraagt bedenktijd. Den bierman logeert in Cormirean Moroding Dragon. De wagens uit de karavaan splitsen zich op. Er gaan er 3 naar een magazijn, 2 naar een ander magazijn, er worden er ettelijk verkocht. Osborn gaat in de richting van 1 van de magazijnen maar wordt weggejaagd onder zware bedreigingen. Even later gaan er veel gewapende mannen naar dat magazijn. We herkennen er minstens 1 van, deze zat in de karavaan. Er komt een handkar uit het magazijn, we volgen die met drie man, 2 van de 3 kleintjes (Fargrim en thinker) blijven bij het magazijn om te zien wat ze daar nog allemaal zien. De handkar gaat door Boulder's gate, over de wide, door black dragon's gate tot aan een magazijn. We lopen rondom rond, maar we kunnen nergens meer zien. We wachten daar uit het zicht en zien nog meer karren toekomen.

    Ik ga de 2 kleintjes ophalen. Daar zijn blijkbaar van tijd tot tijd gewapende guards uitgekomen, welke in de steegjes zijn verdwenen. Ook zijn er meerdere draagstoelen van tijd tot tijd toegekomen en terug vertrokken. Ook is er een black dragonborn in een draagstoel langs gekomen. Deze heeft Thinker via zijn familiar gevolgd. We gaan naar de herberg the Smiling Boar om te bespreken wat we gaan doen. In het magazijn ten noorden van Boulder's gate zijn veel gewapende manne toegekomen en veel handkarren. Thinker wil perse den black dragonbron gaan mollen, maar ik, Eldamir en Fargrim vinden dat tactisch geen goede zet. We gaan eerst onze contactpersoon opzoeken, maar die zijn winkel is dicht. Bij koran vinden we ook geen gehoor. Dan komen we te weten dat den Dragonborn in het huis zit van Scoot, de rechterhand van Silvershield. Nu gaan we zeker niet daar binnenvallen. Tijdens de nacht ga ik de wacht houden aan het magazijn ten noorden van Boulder's gate en Eldamir aan het huis van Scoot. Gedurende de nacht vertrekken daar 4 open wagens met 6 paarden en 10 guards/wagen en 1 gesloten wagen met paarden. Ze gaan naar het noorden.

    De volgende morgen, we gaan naar de winkel van Akin. Zijn info is dat we de loot moesten volgen, daarvoor kunnen we best met de karavaan meegaan. Hij kent onze volgende contactpersoon, de Lord van Waterdeep. Deze kent hem, maar hij kent onze zaak niet. We vertellen hem dat de dragonborn bij Scoot is geweest, de rechterhand van Silvershield en dat hij deze info moet doorgeven. We gaan naar het plein waar alle wagens verzamelen voor de karavaan naar het noorden. We vinden den bierman, Fargrim krijgt 1GP/dag, de 2 andere kleintjes 0,5GP/dag. Eldamir vindt werk bij een moonelf (edelri lewel) en haar dienaar losvius longnose (een halfling) en krijgt 1 GP/dag. Ik zoek verder en vind werk bij een mail dwarf merchant, Lai Angestund voor 0,5GP/dag. Hij handelt in parfum. Voor de rest ben ik tegengekomen: human merchant met ne gewapende kerel van 7f5. Nen dirty human met 2 wagens vol volk en 2 guards. Ne merchant met dwarven guards. Blijkbaar vertrekt de karavaan morgenvroeg. Gedurende de nacht breken we in in het huis van Scoot. Er is niemand. Via de sewers gaan we naar het magazijn, dit is leeg. Thinker vindt dat we lafaards zijn omdat we niet naar binnen wilden gaan. ik vind dat wij een tactische keuze maken en dus voor andere redenen niet binnen zijn gegaan, de enige die niet voor tactische redenen niet naar binnen is gegaan is eerder de lafaard.

    De volgende dag vertrekken we met de karavaan. Het is 750 mijl, en we doen zo'n 15 mijl per dag. Dus ongeveer 50 dagen en we zijn er. Na 5 nachten is er een paard verdwenen. We stellen voor om wachters bij de paarden te zetten. Eldamir en Fargrim doen mee, ik blijf stand-by gedurende de nacht, zodat ik indien nodig snel kan gaan helpen. 2 Nachten verder horen we gillen, we gaan erop af, trolls! Een van de trollen geeft me een pak rammel waardoor ik een healing potion gebruik. Na veel moeite meppen we beide trollen neer.

    De dag nadien gaan we verder. Opeens zien we een hoofd uit de weg steken, het beweegt als we er aan komen. We beginnen er mee te praten. Zijn naam is carcon amofel. Hij is een oath breaker, ze dachten dat hij loot aan het stelen was. We halen hem uit de put. Er zijn er al een paar gepasseerd maar niemand heeft hem geholpen. Resmir, de black dragonborn heeft een spion ontdekt 3 dagen geleden. Het zijn ongeveer 50 man. Hij is er al bij sinds greenest en daarvoor. Ze gaan via waterdeep, een meer ligt ook op hun route richting Tiamat.

    Bijlagen:
    2016-01-25 Adran Liadon L4.pdf (115.7 KB)   

    24-01-2016 om 00:00 geschreven door pieter  


    Categorie:DD5
    17-01-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.who done it & do we really wonna know - part 7
    handouts hangen er nu ook aan

    Bijlagen:
    2016-01-17 CoC voorbereiding 8.xls (11.5 KB)   
    2016-01-17 CoC.doc (29 KB)   
    CoC 2016 A.png (2.5 MB)   
    CoC 2016 B.png (2 MB)   
    CoC 2016 C.png (1.4 MB)   
    CoC 2016 D.png (1.5 MB)   

    17-01-2016 om 00:00 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    22-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A long time ago in a galaxy far, far away

    Nadat we de de bende hebben afgemaakt kijken we goed rond in de kamer waar we ons bevinden. Achter de kist is een nis met een draak. Deze noemt Tiamat, heeft 5 koppen en komt uit een vulkaan gekropen. Deze draak is ooit verbannen naar de 9 hellen. De rest van de kamer is gedecoreerd met voornamelijk zwarte draken. Zwarte draken behoren tot de chromatic draken en dat zijn de evil draken. Waarbij de zwarte de meest evil zijn. De goede draken zijn de metalic draken. Osborn doet de kist open, en vermijd daarbij 2 traps, zowel bij het openen als bij het verplaatsen van de kist ging er een trap afgaan, maar das klein bier voor de rogue in onze party. In de kist vind hij een string of pearls welke we op 200 tot 300 GP schatten en 6 mooite gepolijste stenen, welke een goeie 500 GP waard zijn samen. We onderzoeken ook nog de lijken en vinden ne sleutel, chain mail, nen hallberd, een scroll met een spell op, een shortsword, en 26 GP per persoon.

    We gaan naar de nog niet gekende gang in deze kamer. We horen water druppen en zien kobolt lijken. In de verre hoek zien we drakeneieren van ongeveer 1 meter hoog. Dan zien we opeens een tentakel verschijnen uit een donkere hoek, vlak aan de trap die naar het kot met de eieren leid, deze tentakeln pakt een kobolt lijk en sleept deze naar de schaduw waarna we een munchin geluid horen. Het verhoog waar wij ons op bevinden is 10 feet hoog met tralies ervoor. Op het einde van het verhoog is een soort van lager gelegen put van ongeveer 1 meter diep. Eldamir springt daar naar beneden. Er komt terug een tentakel, die terug een kobolt lijk pakt en deze wordt ook opgegeten. Het wezen blijkt een roper te zijn. Deze kan moven, 10 feet per turn en heeft 6 tentakels waarmee hij overal aan kan. Ik stel voor de lijken te gaan halen om aan de roper te voederen zodat deze ons met rust laat.

    Thinker schiet een fireball op een ei, ik schiet er een pijl achterna. Het ei barst open en een black dragon komt er uit, waarna deze sterft omdat deze te vroeg is gehatched. We doen hetzelfde met het tweede ei. De rest blijft lijken klaarleggen voor de roper. Ons volgende plan is dat Eldamir naar binnen gaat, gedekt door 3 ranged attackers, terwijl fargrim aan de deur van de tralies gaat staan om deze snel te kunnen openen of sluiten. In de rommel ontdekt Eldamir nog een ei. Eldamir loopt een beetje terug en schiet op het ei. De schaal breekt en een wyrmling komt er uit. De ranged attackers doen hun ding, waarna het zich gaat verbergen achter een zuil, vlak bij Eldamir. Het bloed van de wyrmling is acid, waardoor Eldamir gaat lopen. Wij blijven het beest bestoken terwijl het Eldamir achterna vliegt. Daarbij vliegt er acid bloed naar alle kanten. Uiteindelijk slagen we er in het af te maken.

    We gaan nog terug naar de kamer met de lappen en de rook. We rammelen met de hallberd aan die lappen en zien daardoor haken met poison. We duwen deze opzij met stokken en gaan de kamer binnen. We komen in een koude ruimte met vlees, waarschijnlijk voor de baby dragons. We pakken wat proviand mee en gaan terug naar buiten. Daar zien we aan de kruisen een ketting met een draak erop, welke aan de meester van Eldamir behoorde. Het is ondertussen avond geworden. We gaan terug naar Greenest, onderweg pikken we wel nog onze gevangene op zodat die berecht kan worden. De meester van Eldamir is een dag geleden langs gekomen, hij is nu naar Elturel, ongeveer 200 mile oftewel 6 dagreizen van hier indien we met de car gaan, en vraagt ons hem achterna te reizen en daar te vragen achter Ontar Froome. We krijgen nog 3 healing potions per man.

    Na 6 dagen zien we Elturel liggen, niet dat het moeilijk te missen was want er hangt een ray of light boven de stad (tegen undead). We gaan naar binnen en tot onze verbazing moeten we niet betalen voor de toegang. We zoeken een stal, daar horen we waar we Ontar Froome (=paladin) kunnen vinden, in de herberg pair of black antlers bar. Daar gaan we naartoe. Froome is daar aanwezig en verteld ons dat Leosin daar over 1 a 2 dagen zal toekomen. Hij verteld ons ook over de ray of light, deze is Amonator's gift en wordt voor de mensen hier in stand gehouden door wizard(s) in water deep, wat hier héél ver vandaan ligt. Het is nu ongeveer 16h. Ontar regelt voor ons de overnachting. Hij is van de Order of the Gauntlet, welke net is opgestart. Buzzfizzle en ik nemen elk een kamer, terwijl de rest gaan samenhokken. Onze kamers zijn op de 2e verdiep en het zijn smalle steegjes.

    We gaan naar beneden, Ontar zegt kom naar buiten, het gaat beginnen. Blijkbaar is er een werpbijl wedstrijd, niet echt mijn ding, no surprise dat Ontar wint. Morgen is een een jacht, das al meer mijn ding. We gaan slapen maar worden al om half 5 wakker gemaakt. We gaan in groep op jacht, wij tegen een paar andere groepen. We lopen het bos in en beginnen te jagen. Na 1 uur zoeken zien we een groep van iets meer dan een dozijn herten, er is 1 hert met een groot gewei waarboven precies licht hangt. Het hert is goudkleurig. Das niet natuurlijk dus we vallen niet aan. Opeens vluchten de herten in verschillende richtingen, wij volgen het gouden hert. We komen aan een clearing in het woud, maar daarin een ruïne. Aan de rand van het bos verzamelen we terug. We zien dat dit vroeger een kasteel was. Na een tijd te wachten zijn we zeker dat we niet zijn gevolgd, we gaan eerst rondom rond, maar vinden niks speciaal. Fargrim zegt dat dit immens oud is. Eldamir zegt dat hij een presence voelt.

    We gaan naar binnen, nadat we een paar gangen ver zijn ziet Eldamir een zeer smalle persoon met gouden huid. Het blijkt een wood elf te zijn, met antlers en zonder kleren. De wood elf valt op zijn knieën en zegt vanalles in het oud elfs maar wij verstaan hem. Hij is een elfen prins, deze ruinen waren vroeger een fantastisch kasteel. Er was hier vroeger een koninkrijk, de mensen hier kennen dat niet. Hij is cursed door de vader van zijn vriendin, waardoor hij buiten de muren van dit kasteel de vorm aanneemt van een hert. Hij heeft een mage nodig om deze curse te liften. Dit is duizenden jaren geleden gebeurt. Zijn vriendin was prinses Eilisha. Zijn tijd is nu bijna op, hij zegt nog volg de rivier van goud tot het kasteel in de lucht. Jullie zullen veel bloed en obstakels tegen komen. Not all will survive. En dan is hij verdwenen. We zien iets in het midden van de ruimte waar hij stond. Het is iets magisch. Eldamir raapt het op en het verandert in een stok. Na onderzoek komen we te weten dat het een stuk hout is dat verandert in wat je kan bedenken (staff/stoel/...) alle damage die je ermee doet is magisch en doet 1d4 extra necrotic damage. De stok kan 3 keer per halve dag van vorm veranderen.

    We gaan naar buiten nadat we de rest hebben onderzocht. Er was niks meer te vinden. We worden aangevallen door 2 etercaps en een grote spin. Het duurt even maar we leggen die allemaal plat. We gaan terug naar Ontar en nemen de etercaps en de spin mee om de uitdaging te winnen. Raar maar waar zijn wij als eersten terug. Leosin is ook aangekomen in de herberg, dus we gaan terug. Leosin onderzocht de cult of dragons, welke buit aan het verzamelen zijn en naar het noorden aan het sturen. The harpers is een nieuwe groep die hij heeft opgericht, met als symbool een zilveren harp met daartussen een maan. Er zijn nog groepen waar ze contacten met leggen, druids en wizards. De cult of dragons zijn op weg naar het noorden via boulders gate. De vulkaan in het noorden is wel héél ver noordelijk. De gouden rivier is misschien de rivier van hier naar boulders gate. De rivier splitst in 2 en gaat in het zuiden naar land's mouth, en in het noorden naar sunset mountains, rond far see swamp. Stad in de lucht heeft hij nog nooit van gehoord. Hij vraagt nog of we willen toetreden tot zijn faction of deze van Ontar, dit om te zoeken achter de cult of dragons in boulders gate, en we krijgen 50 GP aan onkosten. We gaan op dit aanbod in.   

    22-12-2015 om 22:07 geschreven door pieter  


    Categorie:DD5
    06-06-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.who done it & do we really wonna know - part 6
    handouts & notes in bijlage

    Bijlagen:
    2015-06-06 call of cthulhu.doc (36.5 KB)   
    2015-06-07 CoC voorbereiding 7.xls (13.5 KB)   
    CoC h64.doc (13.5 KB)   
    CoC h67-h71.jpg (384.7 KB)   

    06-06-2015 om 00:00 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    07-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reisverhaal van Adran Liadon
    De brand blijft toch langer bezig, omdat we last gaan beginnen hebben van de rook gaan we weg om ze langs een andere kant te proberen bereiken. We gaan verder via de hoofdgang, waar Eldamir in een trap is gelopen. Als we iets verder zijn zien we vleermuizen aan het plafond en dus proberen we daar voorbij te sluipen. Fargrim is echter niet gemaakt om op de toppen van zijn tenen te kunnen lopen dus de bats worden gestoord en beginnen in het rond te vliegen. We zien amper nog iets. Fargrim, welke zijn schild boven zijn hoofd heeft geheven, wordt aangevallen, iets slaagt op zijn schild. Wij zien dat dit echt geen bat is, we zien nog meerdere van deze wezens tussen de bats rondvliegen. Nu vallen ze ook ons aan. Buzzfizzle, Fargrim en Eldamir hebben opeens zo'n beest in hun nek hangen en proberen die er tevergeefs af te trekken. Daar blijft het niet bij, Osborn krijgt zijn eerste beest en opnieuw Fargrim en Eldamir krijgen nog zo'n beest in hun nek. In de verte klinkt het lawaai van adelaars, haviken en andere roofvogels, dat komt boven ons hangen en de bats blijven bij ons weg. Nu ik ze beter kan zien vind ik mijn tijd gekomen en ik slaag zo 1 van de 2 beesten dood bij Fargrim en die bij Osborn. Aangezien iedereen nu door heeft dat het makkelijker is ze te doden bij iemand anders dan ze weg te trekken maken we ze snel af. Eldamir, gehinderd door dat beest in zijn nek slaagt er nog wel in het touw van zijn longbow kapot te maken, nogal een geluk dat hij nog een shortbow heeft. Aangezien ik op een van de nog overgebleven beesten een hunter's mark heb geplaatst zie ik deze snel hangen tussen de bats, welke terug aan het plafond hangen, samen met de andere 2 van deze overgebleven beesten. Ik schiet er snel een af, de rest maakt de andere 2 af. We besluiten hier een korte pauze in te lassen waarbij we op krachten kunnen komen en onze wonden verzorgen.

    We gaan terug verder, de gang splitst in 3. De rechtse gang gaat omlaag. In het begin van deze gang ligt een speer. De gang zelf is afgesloten met ledere straps, welke van de bovenkant tot beneden lopen. Er komt smoor onderuit en koude lucht. Niemand heeft veel zin om deze gang in te gaan, we besluiten de andere gangen eerst te bekijken. De middelste gang heeft 2 afdalingen van 10 feet, dus das geen makkelijke weg. In de linkse gang zien we in de verte kobolts, die moeten we eerst afmaken, anders komen die ons wel in de rug aanvallen. Eldamir loopt snel naar voren en activeert een tweede trap. Osborn vind nog een tweede trap, niet door er in te lopen zoals Eldamir, maar door deze te zien en onschadelijk te maken. We maken de kobolts redelijk makkelijk af. In de kamer waar we ons nu bevinden zien we een trap naar beneden met een kooistructuur en grendel langs de buitenkant. Iets springt weg achter 1 van de 2 pilaren, Buzzfizzle en Osborn vallen het aan. We zien blijkbaar 2 guard drake's (das toch hetgeen Buzzfizzle en Osborn me achteraf vertellen dat het zijn). We maken die af vanop afstand. Eldamir en Buzzfizzle gaan de kooi binnen en worden aangevallen door nog een guard drake. Deze maken we ook af.

    Eldamir en Fargrim beginnen ruzie te maken met de rest, ze vragen zich af waarom we deze beesten hebben gedood. Omdat die ruzie wel even duurde vond ik het nodig mijn idee hierover neer te pennen want de ruzie toont karaktertrekken van de party. 
    - Een waakhond in een vijandig kamp is een waakhond, die zal u aanvallen als deze de kans heeft, nu je de kans hebt die af te maken vanop afstand moet je dat doen, ik vind dat ze weer eens den heilige aan het uithangen zijn, ze hebben precies iets te veel van hun eigen medicijn gesnoven.
    - De opmerking over gebrek aan communicatie is gedeeltelijk correct: Niemand hoeft mij aan te sturen, ik kan voor mezelf denken, dat moeten ze ook kunnen, in een gevecht is daar niet altijd tijd voor. We hadden wel kunnen overleggen wat we gingen doen eer we deze aanvielen, dat moet ik wel toegeven, maar als die beslissing (akkoord, door ons, niet door hen) is gemaakt moet je niet meer zagen. Wij hadden bv ook geen keuze om die gevangene te laten leven omdat iemand zijn woord heeft gegeven. 
    We gaan niet altijd alles hetzelfde zien, das ook niet nodig, we moeten wel kunnen samenwerken. Soms betekend dat vertrouwen op wat je medestanders doen/in gang steken.

    De gang waar deze guard drakes zitten loopt nog door, er is ook nog een gang die vertrekt vanop het verhoog waar ik sta. Deze gaan we eerst doen, om niet van daaruit in de rug aangevallen te worden, wel doen we de kooi terug dicht. Als we de gang naar beneden lopen krijgen we rotsblokken op ons hoofd. Fargrim had als eerste door dat je naar beneden moet lopen, de rest volgt. Met de nodige builen en blutsen komen we in de volgende kamer. Deze is leeg, wel toch wat betreft vijanden. We vinden er 38GP, 152SP, 704CP, dit in geldbuidels waar 88 keer hetzelfde bedrag in zit. We vinden ook 12 talismannen/amuletten waarvan 4 van betere kwaliteit. We schatten deze 4 van 100GP per stuk en de andere 8 tussen de 50GP en 70GP per stuk. Er is nog een gang naar beneden maar eerst verdelen we het geld, de amuletten zullen we wel verdelen na verkoop: 
    – Fargrim : 8GP, 26SP, 145 CP = 12,05GP
    – Adran : 8GP, 26SP, 145 CP = 12,05GP
    – Eldamir : 8GP, 26SP, 144 CP = 12,04GP 
    – Osborn : 7GP, 37SP, 135 CP = 12,05GP
    – Buzzfizzle : 7GP, 37SP, 135 CP = 12,05GP

    We gaan de trap af, Osborn loopt eerst en ziet degene die we zoeken: madamme evil, den halfdragon en 3 berserkers. We keren terug om te overleggen. Het plan dat we na redelijk wat overleg mee afkomen is : surprise attack op madamme evil. Daarna teruglopen richting de gang en Buzzfizzle die dan grease cast. Degene die daar op neer gaan kunnen we dan makkelijk afmaken en de rest kunnen we dan in groep aan. De aanval op madamme evil is zo goed dat we deze echt afslachten. Ik geraak niet terug dus ik dek een flank af waar een berserker staat. Fargrim de kant waar den halfdragon staat, in de buurt waar Buzzfizzle de grease cast. Eldamir valt de berserker aan mijn flank aan en Osborn verbergt zich om een sneak attack te kunnen doen. Een berserker en den halfdragon vallen Fargrim aan, waarbij ze rond de creased area lopen, en deze zich voornamelijk moet bezig houden met verdedigen. Buzzfizzle valt de berserker in zijn rug aan. De overgebleven berserker valt mij aan. Na veel moeite en met de hulp van Osborn krijg ik deze neer, waarna we Fargrim gaan helpen en de berserker die hem belaagde neer meppen. Nadat Eldamir ook zijn tegenstander, zij het dan tijdelijk, tegen de grond werpt, valt hij mee de halfdragon aan en is deze geschiedenis. De overgebleven berserker staat recht en wilt vluchten, maar dat staan we niet toe.

    07-05-2015 om 10:37 geschreven door pieter  


    Categorie:DD5
    26-04-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reisverhaal van Adran Liadon

    De vijanden zijn weg richting het westen. Nighthill geeft ons healing potions (2 voor mij) en bedankt ons om Greenest te redden. Hij vraagt ons ook hen te zoeken en te bespioneren, voor 250GC per persoon. De draak is naar het oosten weggevlogen. Ik vraag en krijg ook nog sprig of mistletoe (welke ik nodig heb voor de spell goodberry). Ne jonge kerel, zwaar gekwetst komt op ons af, is blijkbaar ne monk en zijn meester Leosin is MIA. Das ook de meester van Eldamir. Ze hebben nog zijn bezittigen gevonden waaronder een neckless met zilveren draak. We blijven nog overnachten om de volgende morgen de achtervolging in te zetten.

    De kleintjes gaan met paard en kar, ikzelf en Eldamir krijgen elk een paard. Heel den dag niks te zien, tegen valavond zien we in de verte een kampvuur. Als we dichterbij komen zien we een verhoging langs waar we het kamp makkelijk kunnen bespioneren. We zien mensen en kobolts die ruzie aan het maken zijn over eten. We verkennen de rest van het kamp en hergroeperen om een plan op te stellen. Eldamir gaat de paarden opjagen, Buzzfizzle kan via een spreuk Fargrim laten opzakken zonder dat deze kan vallen, tot recht voor de wapens van de mensen. Ik moet de kobolts tegenhouden. Buzzfizzle en Osborn zullen Fargrim bijstaan met ranged attacks. De bedoeling is ook 1 mens in leven te houden. Aangezien Fargrim opeens fel licht begint te geven en het al goed donker is zien de kobolts mij en Eldamir niet, als resultaat daarvan kunnen we ze in de rug aanvallen en makkelijk afmaken. We onderzoeken de tenten en karren, 1 krijg 1 scimitar.

    Daarna ondervragen we onze gevangene. Hij was ingehuurd om Greenest te overvallen, de buit brengen ze naar het kamp van de cultists, om de dragon queen te eren. Het zijn een paar honderd man. Het kamp ligt op een halve dag van hier. Er is ook nog een achterwacht, maar als we hem laten leven kan hij ons een weg tonen om daar voorbij te geraken. Meester Leosin kende hij ook, maar volgens hem hoorde hij bij hun. Ze hebben ook gevangenen meegenomen naar het kamp. De buit wordt naar de cave gebracht. We vragen hem nog een plan te tekenen van het kamp. Ons plan is te infiltreren in het kamp door ons voor te doen als deel van de bandits, die als laatste terugkeren. Zolang ze ons niet herkennen zitten we goed.

    De volgende dag vertrekken we richting het kamp. We zien de achterwacht, maar daar vlak voor is de geheime doorgang. Nadat we daar door zijn gegaan zien we koetsen met spullen, welke blijkbaar weg van het kamp rijden. We ondervragen de gevangene. Het kamp ligt op ongeveer 1 uur reizen. Het plan van de bandits was om over een paar dagen naar het noorden te gaan. Aangezien we onze gevangene niet verder mee kunnen nemen, zoeken en vinden we een plaats om deze achter te laten. Daarna gaan we verder richting het kamp. Wanneer we aan het kamp aangekomen blijkt dat leeg te zijn, geen legermacht te zien en de hutten zijn afgebrand. Er komen ons 4 mannen tegemoet. We vragen hen wat we moeten doen met de buit? We krijgen als advies dat te gaan vragen aan the wearer of purple of aan de dragon man, deze bevinden zich in de cave. Zij zelf gaan jagen op vlees voor de little dragons. We gaan verder naar de cave.

    Als we aan de cave aankomen zien we 2 wachters, vanaf die ons zien gaan ze verder in de cave. Als we verder de cave intrekken vallen ze ons aan, maar ze trekken aan het kortste eind. We gaan verder en vinden een zijgang. Deze gaan we eerst onderzoeken want we willen niet het risico lopen in de rug aangevallen te worden. De gang splitst, we luisteren, uit de ene gang komt gesnurk, uit de andere gang horen we meerdere geluiden. We gaan eerst richting de snurker(s). we komen een lokaal binnen en daar slaapt een persoon, deze maken we snel af. We doorzoeken de kamer en vinden 5GC per man. We gaan naar terug naar de splitsing en nemen nu de andere kamer. We spreken eerst nog af hoe we dit best doen. Fargrim gaat eerst en zal zich op de dichtste vijand storten, daarna volg ik en dan Eldamir. De achterhoede wordt gevormd door Osborn en Buzzfizzle. Nadat ik in de ruimte binnenstorm zie ik dat Fargrim de ene kant waar de bedden staan afblokt en zo 6 cultisten bezig houd. Langs de andere kant staat er 1 cultist en 3 guards, die val ik aan en Eldamir komt ook mijn kant uit. Madamme Evil komt opeens tevoorschijn en vecht mee. Nadat we de overhand beginnen te krijgen en zij stevige kletsen heeft gekregen teleport ze weg. We slagen alles af, daarna drink ik mijn 2 healing potions, want ik heb serieus wat klappen gekregen van een rondvliegend zwaard. Ondertussen gaan Osborn en Buzzfizzle madamme Evil achterna, Eldamir loopt rond naar de ingang om die vluchtweg af te sluiten. Zowel Eldamir als Osborn roepen om assistentie. Ik kies ervoor Eldamir te gaan helpen, deze is alleen. Eldamir wordt aangevallen door paddestoelen. Met de hulp van ook Fargrim maken we die af. Daarna haasten we ons richting Osborn en Buzzfizzle.

    In de kamer waarin mademme Evil is verdwenen ligt er een map van de omgeving, er loopt een pijl van het kamp naar Beregost en van daar een pijl naar Baldur's gate. Er is ook een geheime gang, welke Osborn en Buzzfizzle hebben genomen, daar kwamen ze madamme Evil, den halfdragon en 2 guards tegen, waarvoor ze zijn gaan lopen, Buzzfizzle is zelfs onzichtbaar geworden om te kunnen ontsnappen. Daarna hebben ze de tafel, bank en stoelen in de gang gesmeten, waardoor de doorgang was geblokkeerd, en er een kandelaar er op stuk gesmeten zodat die in brand stonden. Ik kijk in de put en ik zie dat deze nog aan het nasmeulen zijn. Dus we kunnen binnenkort aanvallen.

    Bijlagen:
    2015-04-26 DD Adran Liadon L3.pdf (116.2 KB)   

    26-04-2015 om 00:00 geschreven door pieter  


    Categorie:DD5
    22-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.who done it & do we really wonna know - part 5
    handouts + notes
    voorbereiding volgende sessie

    Bijlagen:
    2015-03-22 call of cthulhu.doc (26 KB)   
    2015-03-22 CoC voorbereiding 6.xls (12 KB)   
    CoC h65.jpg (641.2 KB)   
    CoC h66.jpg (365.1 KB)   

    22-03-2015 om 17:39 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu
    15-03-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.who done it & do we really wonna know - part 4
    laatste handouts & notes

    voorbereiding volgende sessie

    Bijlagen:
    2015-03-14 call of cthulhu.doc (22.5 KB)   
    2015-03-14 CoC voorbereiding 5.xls (11 KB)   
    2015-03-20 CoC voorbereiding 5.doc (15.5 KB)   
    CoC h62-h63-h64.jpg (1.1 MB)   

    15-03-2015 om 00:00 geschreven door pieter  


    Categorie:Call Of Cthulhu


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 11/12-17/12 2023
  • 17/10-23/10 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 18/02-24/02 2019
  • 03/12-09/12 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 23/01-29/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 01/12-07/12 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs