Nadat we de de bende hebben afgemaakt
kijken we goed rond in de kamer waar we ons bevinden. Achter de kist
is een nis met een draak. Deze noemt Tiamat, heeft 5 koppen en komt
uit een vulkaan gekropen. Deze draak is ooit verbannen naar de 9
hellen. De rest van de kamer is gedecoreerd met voornamelijk zwarte
draken. Zwarte draken behoren tot de chromatic draken en dat zijn de
evil draken. Waarbij de zwarte de meest evil zijn. De goede draken
zijn de metalic draken. Osborn doet de kist open, en vermijd daarbij
2 traps, zowel bij het openen als bij het verplaatsen van de kist
ging er een trap afgaan, maar das klein bier voor de rogue in onze
party. In de kist vind hij een string of pearls welke we op 200 tot
300 GP schatten en 6 mooite gepolijste stenen, welke een goeie 500 GP
waard zijn samen. We onderzoeken ook nog de lijken en vinden ne
sleutel, chain mail, nen hallberd, een scroll met een spell op, een
shortsword, en 26 GP per persoon.
We gaan naar de nog niet gekende gang
in deze kamer. We horen water druppen en zien kobolt lijken. In de
verre hoek zien we drakeneieren van ongeveer 1 meter hoog. Dan zien
we opeens een tentakel verschijnen uit een donkere hoek, vlak aan de
trap die naar het kot met de eieren leid, deze tentakeln pakt een
kobolt lijk en sleept deze naar de schaduw waarna we een munchin
geluid horen. Het verhoog waar wij ons op bevinden is 10 feet hoog
met tralies ervoor. Op het einde van het verhoog is een soort van
lager gelegen put van ongeveer 1 meter diep. Eldamir springt daar
naar beneden. Er komt terug een tentakel, die terug een kobolt lijk
pakt en deze wordt ook opgegeten. Het wezen blijkt een roper te zijn.
Deze kan moven, 10 feet per turn en heeft 6 tentakels waarmee hij
overal aan kan. Ik stel voor de lijken te gaan halen om aan de roper
te voederen zodat deze ons met rust laat.
Thinker schiet een fireball op een ei,
ik schiet er een pijl achterna. Het ei barst open en een black dragon
komt er uit, waarna deze sterft omdat deze te vroeg is gehatched. We
doen hetzelfde met het tweede ei. De rest blijft lijken klaarleggen
voor de roper. Ons volgende plan is dat Eldamir naar binnen gaat,
gedekt door 3 ranged attackers, terwijl fargrim aan de deur van de
tralies gaat staan om deze snel te kunnen openen of sluiten. In de
rommel ontdekt Eldamir nog een ei. Eldamir loopt een beetje terug en
schiet op het ei. De schaal breekt en een wyrmling komt er uit. De
ranged attackers doen hun ding, waarna het zich gaat verbergen achter
een zuil, vlak bij Eldamir. Het bloed van de wyrmling is acid,
waardoor Eldamir gaat lopen. Wij blijven het beest bestoken terwijl
het Eldamir achterna vliegt. Daarbij vliegt er acid bloed naar alle
kanten. Uiteindelijk slagen we er in het af te maken.
We gaan nog terug naar de kamer met de
lappen en de rook. We rammelen met de hallberd aan die lappen en zien
daardoor haken met poison. We duwen deze opzij met stokken en gaan de
kamer binnen. We komen in een koude ruimte met vlees, waarschijnlijk
voor de baby dragons. We pakken wat proviand mee en gaan terug naar
buiten. Daar zien we aan de kruisen een ketting met een draak erop,
welke aan de meester van Eldamir behoorde. Het is ondertussen avond
geworden. We gaan terug naar Greenest, onderweg pikken we wel nog
onze gevangene op zodat die berecht kan worden. De meester van
Eldamir is een dag geleden langs gekomen, hij is nu naar Elturel,
ongeveer 200 mile oftewel 6 dagreizen van hier indien we met de car
gaan, en vraagt ons hem achterna te reizen en daar te vragen achter
Ontar Froome. We krijgen nog 3 healing potions per man.
Na 6 dagen zien we Elturel liggen, niet
dat het moeilijk te missen was want er hangt een ray of light boven
de stad (tegen undead). We gaan naar binnen en tot onze verbazing
moeten we niet betalen voor de toegang. We zoeken een stal, daar
horen we waar we Ontar Froome (=paladin) kunnen vinden, in de herberg
pair of black antlers bar. Daar gaan we naartoe. Froome is daar
aanwezig en verteld ons dat Leosin daar over 1 a 2 dagen zal
toekomen. Hij verteld ons ook over de ray of light, deze is
Amonator's gift en wordt voor de mensen hier in stand gehouden door
wizard(s) in water deep, wat hier héél ver vandaan ligt. Het is nu
ongeveer 16h. Ontar regelt voor ons de overnachting. Hij is van de
Order of the Gauntlet, welke net is opgestart. Buzzfizzle en ik nemen
elk een kamer, terwijl de rest gaan samenhokken. Onze kamers zijn op
de 2e verdiep en het zijn smalle steegjes.
We gaan naar beneden, Ontar zegt kom
naar buiten, het gaat beginnen. Blijkbaar is er een werpbijl
wedstrijd, niet echt mijn ding, no surprise dat Ontar wint. Morgen is
een een jacht, das al meer mijn ding. We gaan slapen maar worden al
om half 5 wakker gemaakt. We gaan in groep op jacht, wij tegen een
paar andere groepen. We lopen het bos in en beginnen te jagen. Na 1
uur zoeken zien we een groep van iets meer dan een dozijn herten, er
is 1 hert met een groot gewei waarboven precies licht hangt. Het hert
is goudkleurig. Das niet natuurlijk dus we vallen niet aan. Opeens
vluchten de herten in verschillende richtingen, wij volgen het gouden
hert. We komen aan een clearing in het woud, maar daarin een ruïne.
Aan de rand van het bos verzamelen we terug. We zien dat dit vroeger
een kasteel was. Na een tijd te wachten zijn we zeker dat we niet
zijn gevolgd, we gaan eerst rondom rond, maar vinden niks speciaal.
Fargrim zegt dat dit immens oud is. Eldamir zegt dat hij een presence
voelt.
We gaan naar binnen, nadat we een paar
gangen ver zijn ziet Eldamir een zeer smalle persoon met gouden huid.
Het blijkt een wood elf te zijn, met antlers en zonder kleren. De
wood elf valt op zijn knieën en zegt vanalles in het oud elfs maar
wij verstaan hem. Hij is een elfen prins, deze ruinen waren vroeger
een fantastisch kasteel. Er was hier vroeger een koninkrijk, de
mensen hier kennen dat niet. Hij is cursed door de vader van zijn
vriendin, waardoor hij buiten de muren van dit kasteel de vorm
aanneemt van een hert. Hij heeft een mage nodig om deze curse te
liften. Dit is duizenden jaren geleden gebeurt. Zijn vriendin was
prinses Eilisha. Zijn tijd is nu bijna op, hij zegt nog volg de
rivier van goud tot het kasteel in de lucht. Jullie zullen veel bloed
en obstakels tegen komen. Not all will survive. En dan is hij
verdwenen. We zien iets in het midden van de ruimte waar hij stond.
Het is iets magisch. Eldamir raapt het op en het verandert in een
stok. Na onderzoek komen we te weten dat het een stuk hout is dat
verandert in wat je kan bedenken (staff/stoel/...) alle damage die je
ermee doet is magisch en doet 1d4 extra necrotic damage. De stok kan
3 keer per halve dag van vorm veranderen.
We gaan naar buiten nadat we de rest
hebben onderzocht. Er was niks meer te vinden. We worden aangevallen
door 2 etercaps en een grote spin. Het duurt even maar we leggen die
allemaal plat. We gaan terug naar Ontar en nemen de etercaps en de
spin mee om de uitdaging te winnen. Raar maar waar zijn wij als
eersten terug. Leosin is ook aangekomen in de herberg, dus we gaan
terug. Leosin onderzocht de cult of dragons, welke buit aan het
verzamelen zijn en naar het noorden aan het sturen. The harpers is
een nieuwe groep die hij heeft opgericht, met als symbool een
zilveren harp met daartussen een maan. Er zijn nog groepen waar ze
contacten met leggen, druids en wizards. De cult of dragons zijn op
weg naar het noorden via boulders gate. De vulkaan in het noorden is
wel héél ver noordelijk. De gouden rivier is misschien de rivier
van hier naar boulders gate. De rivier splitst in 2 en gaat in het
zuiden naar land's mouth, en in het noorden naar sunset mountains,
rond far see swamp. Stad in de lucht heeft hij nog nooit van gehoord.
Hij vraagt nog of we willen toetreden tot zijn faction of deze van
Ontar, dit om te zoeken achter de cult of dragons in boulders gate,
en we krijgen 50 GP aan onkosten. We gaan op dit aanbod in.
22-12-2015 om 22:07
geschreven door pieter 
Categorie:DD5
|