De vijanden zijn weg richting het
westen. Nighthill geeft ons healing potions (2 voor mij) en bedankt
ons om Greenest te redden. Hij vraagt ons ook hen te zoeken en te
bespioneren, voor 250GC per persoon. De draak is naar het oosten
weggevlogen. Ik vraag en krijg ook nog sprig of mistletoe (welke ik
nodig heb voor de spell goodberry). Ne jonge kerel, zwaar gekwetst
komt op ons af, is blijkbaar ne monk en zijn meester Leosin is MIA.
Das ook de meester van Eldamir. Ze hebben nog zijn bezittigen
gevonden waaronder een neckless met zilveren draak. We blijven nog
overnachten om de volgende morgen de achtervolging in te zetten.
De kleintjes gaan met paard en kar,
ikzelf en Eldamir krijgen elk een paard. Heel den dag niks te zien,
tegen valavond zien we in de verte een kampvuur. Als we dichterbij
komen zien we een verhoging langs waar we het kamp makkelijk kunnen
bespioneren. We zien mensen en kobolts die ruzie aan het maken zijn
over eten. We verkennen de rest van het kamp en hergroeperen om een
plan op te stellen. Eldamir gaat de paarden opjagen, Buzzfizzle kan
via een spreuk Fargrim laten opzakken zonder dat deze kan vallen, tot
recht voor de wapens van de mensen. Ik moet de kobolts tegenhouden.
Buzzfizzle en Osborn zullen Fargrim bijstaan met ranged attacks. De
bedoeling is ook 1 mens in leven te houden. Aangezien Fargrim opeens
fel licht begint te geven en het al goed donker is zien de kobolts
mij en Eldamir niet, als resultaat daarvan kunnen we ze in de rug
aanvallen en makkelijk afmaken. We onderzoeken de tenten en karren, 1
krijg 1 scimitar.
Daarna ondervragen we onze gevangene.
Hij was ingehuurd om Greenest te overvallen, de buit brengen ze naar
het kamp van de cultists, om de dragon queen te eren. Het zijn een
paar honderd man. Het kamp ligt op een halve dag van hier. Er is ook
nog een achterwacht, maar als we hem laten leven kan hij ons een weg
tonen om daar voorbij te geraken. Meester Leosin kende hij ook, maar
volgens hem hoorde hij bij hun. Ze hebben ook gevangenen meegenomen
naar het kamp. De buit wordt naar de cave gebracht. We vragen hem nog
een plan te tekenen van het kamp. Ons plan is te infiltreren in het
kamp door ons voor te doen als deel van de bandits, die als laatste
terugkeren. Zolang ze ons niet herkennen zitten we goed.
De volgende dag vertrekken we richting
het kamp. We zien de achterwacht, maar daar vlak voor is de geheime
doorgang. Nadat we daar door zijn gegaan zien we koetsen met
spullen, welke blijkbaar weg van het kamp rijden. We ondervragen de
gevangene. Het kamp ligt op ongeveer 1 uur reizen. Het plan van de
bandits was om over een paar dagen naar het noorden te gaan.
Aangezien we onze gevangene niet verder mee kunnen nemen, zoeken en
vinden we een plaats om deze achter te laten. Daarna gaan we verder
richting het kamp. Wanneer we aan het kamp aangekomen blijkt dat leeg
te zijn, geen legermacht te zien en de hutten zijn afgebrand. Er
komen ons 4 mannen tegemoet. We vragen hen wat we moeten doen met de
buit? We krijgen als advies dat te gaan vragen aan the wearer of
purple of aan de dragon man, deze bevinden zich in de cave. Zij zelf
gaan jagen op vlees voor de little dragons. We gaan verder naar de
cave.
Als we aan de cave aankomen zien we 2
wachters, vanaf die ons zien gaan ze verder in de cave. Als we verder
de cave intrekken vallen ze ons aan, maar ze trekken aan het kortste
eind. We gaan verder en vinden een zijgang. Deze gaan we eerst
onderzoeken want we willen niet het risico lopen in de rug
aangevallen te worden. De gang splitst, we luisteren, uit de ene gang
komt gesnurk, uit de andere gang horen we meerdere geluiden. We gaan
eerst richting de snurker(s). we komen een lokaal binnen en daar
slaapt een persoon, deze maken we snel af. We doorzoeken de kamer en
vinden 5GC per man. We gaan naar terug naar de splitsing en nemen nu
de andere kamer. We spreken eerst nog af hoe we dit best doen.
Fargrim gaat eerst en zal zich op de dichtste vijand storten, daarna
volg ik en dan Eldamir. De achterhoede wordt gevormd door Osborn en
Buzzfizzle. Nadat ik in de ruimte binnenstorm zie ik dat Fargrim de
ene kant waar de bedden staan afblokt en zo 6 cultisten bezig houd.
Langs de andere kant staat er 1 cultist en 3 guards, die val ik aan
en Eldamir komt ook mijn kant uit. Madamme Evil komt opeens
tevoorschijn en vecht mee. Nadat we de overhand beginnen te krijgen
en zij stevige kletsen heeft gekregen teleport ze weg. We slagen
alles af, daarna drink ik mijn 2 healing potions, want ik heb serieus
wat klappen gekregen van een rondvliegend zwaard. Ondertussen gaan
Osborn en Buzzfizzle madamme Evil achterna, Eldamir loopt rond naar
de ingang om die vluchtweg af te sluiten. Zowel Eldamir als Osborn
roepen om assistentie. Ik kies ervoor Eldamir te gaan helpen, deze is
alleen. Eldamir wordt aangevallen door paddestoelen. Met de hulp van
ook Fargrim maken we die af. Daarna haasten we ons richting Osborn en
Buzzfizzle.
In de kamer waarin mademme Evil is
verdwenen ligt er een map van de omgeving, er loopt een pijl van het
kamp naar Beregost en van daar een pijl naar Baldur's gate. Er is ook
een geheime gang, welke Osborn en Buzzfizzle hebben genomen, daar
kwamen ze madamme Evil, den halfdragon en 2 guards tegen, waarvoor ze
zijn gaan lopen, Buzzfizzle is zelfs onzichtbaar geworden om te
kunnen ontsnappen. Daarna hebben ze de tafel, bank en stoelen in de
gang gesmeten, waardoor de
doorgang was geblokkeerd, en er een kandelaar er op stuk gesmeten zodat die in brand stonden. Ik kijk in de put en ik zie dat deze nog
aan het nasmeulen zijn. Dus we kunnen binnenkort aanvallen. Bijlagen: 2015-04-26 DD Adran Liadon L3.pdf (116.2 KB)
26-04-2015 om 00:00
geschreven door pieter 
Categorie:DD5
|