Nadat we Ravenguard hebben verslagen
zijn we nog een tijd boulders gate gebleven. Maar nadat we zonder
inkomen zijn gevallen hebben we alles dat we hebben opgebouwd terug
moeten verkopen. Met slechts nog een basisuitrusting zijn we terug
vertrokken om ons geluk elders te beproeven. Maar dit zonder onze
vrienden Altor en Eldamir, die hun eigen weg zijn gegaan. Nadat we in
het dorp Amn aankwamen hebben we snel werk gevonden, als guards bij
een karavaan. Deze karavaan is op weg naar boulders gate, via een
omweg langs een aantal dorpen zodat ze daar geld kunnen verdienen.
Het eerste dorp dat we zullen aandoen is Greenest.
Wanneer we Greenest kunnen zien liggen
in de verte, lijkt er iets boven te vliegen en het dorp aan te
vallen. Wat eerst nog een stip was geweest bleek een blue dragon te
zijn. We verlaten de wagen waar wij in zaten samen met Thinker
Buzzfizzle, een gnome die bij de karavaan hoort, en zoeken dekking
achter een paar rotsblokken. De rest van de guards maakt zich klaar
om de draak te bevechten, wat totaal mislukte, deze guards en 5 van
de 6 karavaan wagen gingen in vlammen op. Nadat de draak weg gevlogen
is komen er 6 kobolts af om te zoeken achter buit. We vallen hen aan
en maken ze af. Ik zoek rond op het slagveld en ik vind :
-
1 long sword
-
2 kapotte battle axes, welke
Thinker herstelt en mag bijhouden
-
1 kapotte scimitar, welke Thinker
voor mij herstelt
-
1 rapier
-
40 pijlen
-
40 crossbow bolts, welke ik aan
Osborn geef
In de verte zien we de draak het dorp
terug aanvallen, meer bepaald de keep, daarna verdwijnt de draak
opnieuw. Wij zetten koers naar het dorp om te gaan helpen, want zelfs
zonder draak verwachten we op zijn minst ettelijke kobolts aan te
treffen, waartegen onze hulp waarschijnlijk meer dan welkom is.
Als we aankomen in het dorp zien we een
man met zijn 3 dochters vluchten, gevolgd door een gewapende vrouw. 8
kobolts zitten hen achterna, halen de vrouw in, en slachten die af,
nog voor wij te hulp kunnen komen. Wij vallen de kobolts aan en
kunnen hen doden, maar niet zonder dat 1 van de dochters sterft onder
hun wapens. Ik raap 2 daggers op en we praten met de man. Hij is
onderweg naar de keep en wij besluiten hun te helpen daar te geraken.
Onderweg naar de keep komen we een warlock, 2 guards te voet en 2
guards die op giant lizards zitten. Ze vallen ons aan. Na een hevig
gevecht slagen ze er in mij neer te slagen en ik val gekwetst neer.
De rest van onze groep kan het gevecht echter winnen, mijn wonden
verbinden en ze dragen mij verder. Deze keer gaan ze echter niet over
de weg, maar langs een bebost stuk grond, dit om geen nieuwe vijanden
tegen te komen. Daar komen we weer tegenstanders tegen, maar alle
geluk duikt daar ook Eldamir op, welke de groep helpt deze te
verslagen. Eldamir heeft ook een healing potion bij, waardoor ik
terug bij mijn positieven kom. Daarna zetten we onze weg verder naar
de keep. We geraken binnen, net op tijd. Ik loop naar de kantelen om
de situatie te kunnen overzien. Overal waar ik zie zijn er kobolts,
ruffians en bandits.
2 man gaat naar Thinker, we worden
binnengeropen bij de baas van de keep. Tarbaou Nighthill laat een
healer komen om ons allemaal te verzorgen. Blijkbaar werden meerdere
kleine dorpen aangevallen, meestal enkel door kobolts. Nighthill
vraagt ons mensen uit het dorp te gaan redden en naar de keep te
brengen. Een gevangene nemen die kan ondervraagt worden is ook zeer
belangrijk. En als waarschuwing krijgen we nog mee dat we van paars
moeten afblijven, die zijn zéér gevaarlijk. We zien madamme evil,
waar zij is zijn zeer waarschijnlijk geen overlevenden, dus kiezen we
een andere plaats om te gaan zoeken. Eldamir kruipt over het dak om
te zien wat er gebeurt op het volgende plein. Op het plein staan 6
kobolts, 1 warlock en 1 kobolts scout die op het dak zit. We
verslagen hen allemaal en laten 1 kobolt in leven om te ondervragen.
Met 8 mensen en de gevangene gaan we terug naar de keep, waar we
terug gehealed worden.
Nighthill vraagt ons naar de Temple of
Chante te gaan, waar de Goddess of agriculture wordt aanboden. Dit
omdat naast de keep, dit de tweede grote locatie is waar de mensen
naar vluchten. Nu kunnen we wel niet meer langs de hoofdingang gaan,
maar moeten we via een geheime uitgang. We vragen en krijgen een
healing potion per man mee. Deze geheime uitgang blijkt een tunnel te
zijn van de keep naar de rivier. Onderweg worden we deftig lastig
gevallen door ratten. De uitgang is afgesloten met een verroest slot.
Als we buiten komen laten we een patrouille van de vijand passeren,
Eldamir gaat voorop, over de rivier, die ondiep is. Via de bossen
gaan we verder tot aan de temple. Daar aangekomen zien we dat aan
beide toegangen van de tempel vijanden staan, en daar proberen
binnen geraken. Er is ook nog een patrouille die het gebouw rond
loopt. We vallen langs de achterkant aan nadat deze patrouille ver
genoeg is. De 6 kobolts en 2 rogue's die voor de ingang stonden
verslagen we. Onze 2 religieuzen gaan naar binnen om de mensen te
overtuigen met ons mee te gaan, dit duurt even omdat de priest van de
temple de mensen aanraad te blijven. We zijn te lang gebleven, we
worden aangevallen door de patrouille. We verslagen deze en gaan
terug naar de keep met de mensen die we hebben gered.
Het is nu 2h. Vanuit de keep zien we de
leider van de bende. 7 feet tall, half dragon creature. Daarachter
staan zijn kobolts. We horen dat de raid een success was. Er komt een
champion van de aanvallers en eist een tweegevecht of ze maken 4
mensen af. Aangezien we al veel hebben moeten vechten gaan we daar
niet op in. De broer van 1 van de gevangenen gaat het duel aan, maar
wordt overwonnen. Daarna maken ze de gijzelaars af. Omdat wij niet
willen vechten wil Nighthill ons niet laten healen. Bijlagen: 2015-02-08 DD Adran Liadon L2.pdf (115.8 KB) IMG_20150207_201027.jpg (924.9 KB) IMG_20150207_201034.jpg (877.3 KB)
08-02-2015 om 21:10
geschreven door pieter 
Categorie:DD5
|