Het is een prachtig jaar geweest . Talloze keren op Lezennes gereden, enkele keren op Folembray en Croix en een prachtige stage gedaan bij Mertens Racing School. Gisteren heb ik nog eens op regenbanden gereden. Het was al méér dan een jaar geleden en ik stelde het maar uit. Waarom? Vertrouwen denk ik. Nu moet ik eerlijk zeggen dat het circuit niet kletsnat, maar halfdroog/nat lag. Aan de ene kant nat, de andere kant droog. Het is niet te vatten hoevéél grip die regenbanden hebben in het natte gedeelte. Zelfs de knie ging tegen de grond (en het was maar een graad of 9). Ik heb me super geamuseerd met die banden! We reden zelfs maar met 2 piloten op het circuit, dat gaf me het gevoel dat ik een testpiloot was. Testen dat was eigenlijk wat ik deed. Ik voelde wat de Pirelli voorband deed, ik voelde de band zoeken onder hellingshoek in het natte en ik voelde dat ik toch relatief hard in de remmen kon gaan. Wel lette ik erop om mijn remdruk op te bouwen en niet onder hellingshoek te remmen. Bij iets hardere remmaneuvres voelde ik toch trillingen die ik niet echt kon thuiswijzen, maar dat was dan wel in het drogere gedeelte, mss was hetdaar niet nat genoeg meer? De achterband (een bridgestone) leefde wel meer, op het laatste voelde ik hem toch zoeken onder acceleratie, maar met die droge stukken kreeg hij natuurlijk tegen zijn tanden!
Toch kom ik met een goed gevoel uit deze test, vooral omdat ik mijn moto recht heb kunnen houden en zo wéér iets meer vertrouwen naar de volgende (circuit)dag kan leven!
De KAWASAKI ZX6R 2009 is een prachtige en een enorm prettige moto om mee te rijden! Rij ik er rapper mee? Neen, maar ik heb er wel enorm véél fun mee en dat is waar het in motorrijden om draait!