Inhoud blog
  • YOU TUBE
  • Wat? Zolang geleden?
  • winners are losers who never gives up
  • BK in Croix en ternois
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    bargestern
    www.bloggen.be/bargest
    Dromen & passie
    een gedroomde passie
    01-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.misverstanden

    Circuitrijden... is dat dan Crossen dat je doet? Eén van de meest gestelde vragen. Neen! Het is géén cross, het is op asfalt.

    Nog zo'n misverstand is dat circuitmoto's minder onderhouden zouden zijn. Zoals er iemand eens van mijn werk zei: "mijn man is véél te zindelijk op zijn moto, mocht hij ook zo'n wrak hebben, dan zou hij dat ook doen!" Wrak... dat woord sloeg me in mijn oren. Ik rij nu al 9 jaar op circuit en de "wrakken" die je ziet rijden zijn op één hand te tellen. De meeste circuitmoto's zijn netter, beter onderhouden dan de straatmoto's.
    Als ik bvb mijn wielen uithaal, wordt mijn achterbrug ontvet, wielen ontvet, fourche afgekuist, hier en daar een drupje olie waar nodig, ketting ingevet ... etc. en altijd de volledige moto gecontroleerd. En volgens mij is dat van de meeste circuitrijders zo, want die mensen weten waar ze mee bezig zijn. Ze weten ook dat één foutje een enorm risico met zich meebrengt!
    Het is niet alléén prettig om met een propere moto te rijden, het is ook prettiger om eraan te werken en het is veiliger!
    Dus die woorden zijn uit het Niets gegrepen van mensen die er eigenlijk niks van kennen.

    Wat ook nog zo'n misverstand is (vind ik) is als iemand zegt: "ik ga niet op circuit, want ik ken mezelf! Ik ga mezelf niet in bedwang kunnen houden" Hmmm ... daar moet ik persoonlijk mee lachen. Volgens mij wilt dat zeggen: "ik zou het wel eens willen doen, maar ik ben er eigenlijk een beetje bang voor." Ik weet uit ervaring (en andere mensen hun ervaringen) dat je de ene dag de rapste kan zijn (alhoewel dat voor mij niet veel gebeurd) en de andere dag de traagste en als je die dag daarbij niet neerlegt je onherroepelijk het decor in gaat (zoals wij dat noemen).
    Dat wil eigenlijk zeggen dat als je niet je eigen tempo rijdt, dat je crasht en geloof me als je dat een paar keer gedaan hebt, zal je jezelf wel in bedwang kunnen houden. Het kostenplaatje alléén al van zo'n crash.

    Een ander misverstand is: "als ik zo'n machine had, dan ging ik sneller rond." Ja... mss wel, maar op een bepaald moment komt er daar een of andere man/vrouw toe met een standaard motor en die laat je met je speciale vering, remmen zijn uitlaat ruiken. Dan sta je wel vlug terug met je voetjes op de grond. Gedaan met zweven! Het gaat niet om de machine! Het gaat om die man/vrouw die erop zit.
    Aan de andere kant... neem 2 evenwaardige piloten en zet de ene op de straat moto en de andere op de echte koersmachine gaat het toch weer een groot verschil zijn.

    over circuitrijden wordt er véél gebabbeld, vooral langs het circuit... en ze kunnen altijd harder...

    01-02-2011 om 22:28 geschreven door Colin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wat een passie moet motorrijden evenaren
    Het Australië Open is gewonnen door Kim Clijsters!!!
    Het was David (België) tegen Goliath (China). Ik ben superfier dat ik Belg ben! Kim Clijsters heeft een prachtmatch gespeeld in een fantastische outfit (toch voor mij). Ze speelde in het groen en voor mij was het alsof ze in Kawagroen speelde. Voor iedere bal heeft ze moeten knokken en Li heeft het haar enorm moeilijk gemaakt. Ze vochten allebei als leeuwinnen! Ik ben géén expert in tennis maar volgens mij heeft Kim het beste  van zich moeten geven om deze overwinning te halen! Waarom David tegen Goliath is duidelijk, België met zijn 11 m iljoen inwoners tegen China met miljarden inwoners. Kim heeft het toch maar weer gedaan! Ze heeft België weer op de kaart gezet, na alle negatieve dingen die hier in België gebeuren.
    Ik moet ook zeggen dat ik enorm véél respect heb voor de Chinese Lina die een enorm vriendelijke vrouw lijkt, maar haar tennis is fenomenaal. Zo'n vechter!
    Maar Kim... dat is een verhaal apart... ondanks de tegenstand vond ze een manier om Lina te verslaan, kwam ze terug en won!!!
    Prachtige vrouw en een echte gladiator en enorm sympathiek! Wat een uitstraling! Ik ben enorm trots (nogmaals) vandaag en gelukkig dat ik een Belg ben!
    Wat heeft dit nu te maken met moto's niks en alles, ik hoop dat België dit ook kan waarmaken op motorsport, vooral dacht ik dat omdat Kim in het kawagroen speelde. Zal wel niets ermee te maken hebben, maar ik ben er toch enorm blij mee!
    Ik zou zeggen: Kim speel verder in deze kleur en laat je oom met je groene broek verder dragen! Kawagroen!!! Prachtig!!!

    29-01-2011 om 12:05 geschreven door Colin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Regen, koude... ja het is Januari, de weergoden zijn ons motorrijders niet gunstig gezind. Na de opflakkering van vorige week ziet het er voor de volgende twee weken niet goed uit. Deze namiddag heb ik dan maar andere wielen gemonteerd, zodanig mocht het toch nog een droge dag komen dat de zx6r gereed staat. Het blijft nog altijd een jobke dat ik niet zo graag doe. Let op, ik heb er achteraf voldoening door, maar het moment zelf is het zweet, bloed en tranen (alé toch figuurlijk).
    Maar enfin uiteindelijk is het toch weer gelukt en staat de zx6 weer te blinken in z'n vel.
    Hopelijk komt er nu vlug nog eens een droge, warmere dag!
    Of een warmere regendag, maar dan moet ik weer andere wielen steken en dat vermijd ik liever dus... graag een warmere droge dag!
    Als ik ooit eens wielen  zal moeten wisselen op een trackday, wel dan is mijn sessie zeker en vast al voorbij voor ik dat gedaan heb!
    Ja soms droom ik er wel van om zo op het circuit toe te komen en dat alles al gereed staat, reservewielen met verse banden erop, moto vertrekkensklaar, mecanieker erbij voor het geval er aan de moto iets gedaan moet worden! Dat moet wel machtig zijn! Alléén moto eens nakijken en rijden!
    Ik kan het wel allemaal, maar het gaat allemaal iets trager en moeilijker en hoe méér ik aan mijn motor moet werken, hoe minder graag ik ermee rij. En het rijden is toch hoogste prioriteit! Daar is het hem allemaal om te doen!

    23-01-2011 om 18:53 geschreven door Colin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gemengde gevoelens

    Aan de ene kant was het wel weer héél tof om weer eens een circuitdagje te rijden en ik heb me ferm geamuseerd. Maar ik moest mezelf toch verplichten om te rijden, omdat het enorm belastend was. Ik ontdekte vlug dat ik enorm verkrampt en verroest op mijn moto zat!
    En met het feit dat het aan de achterkant vochtig lag deed er ook niet veel goeds aan. Ik was zelfs zo voorzichtig dat ik afgekuist werd door een enduro ktm.
    Je moest als het ware in 2 modussen rijden (voor jezelf dan): de voorzichtige natte wegdek modus (zo soepel mogelijk) en dan kon je agressiever rijden op het droge gedeelte. Maar iedere keer moest je na het rechte eind (en het snelste gedeelte van het circuit) weer voorzichtiger rijden!
    Was wel spannend moet ik zeggen!
    Ja ontspannen op mijn moto zitten, ik moest het iedere maal tegen mezelf zeggen! Zoals ik gelezen had in een boek over circuitvaardigheden, probeerde ik zo soepel mogelijk te rijden. Ik denk niet dat mijn rondetijden zo spectaculair waren. Maar blijkbaar werd ik toch opgemerkt, vermits er een man kwam zeggen dat ik goed bezig was. (en ook kwam vragen hoe snel ik reed ) Van dat eerste kan ik alléén zeggen dat dat héél relatief is (moet zijn dat er niet véél snellere die dag op zaten dan ik) en van hoe snel ik reed: daar kijk ik nooit naar, heb er eigenlijk geen tijd voor. Maar aan de andere kant was ik toch in mijn nopjes met de belangstelling.
    Want het is altijd zo dat ze naar de piloten kijken die het snelst rondgaan en toevallig waren de andere snellere piloten dan ik er niet aanwezig, maar dat zal wel nog komen dit jaar en dan... zal ik zo snel niet meer lijken.

    17-01-2011 om 18:57 geschreven door Colin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    16-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het Salon voor motoren
    Verleidelijk staan ze opgesteld, in al hun pracht en glorie. Glimmend opgekuist als een spiegel en het rare is, ze weten altijd een gevoelige snaar te bespelen. Hier en daar een klein detail verandert en zelfs héle nieuwe modellen.
    Overweldigend is ook een woord als je er binnenkomt! Al dat moois dat je ziet staan! Ik kijk mijn ogen uit, weet eigenlijk niet goed naar waar eerst gekeken.
    Zal ik eerst naar Honda gaan? Neen, Ducati staat dichter en mss dat Rossi's moto daar wel staat. (maar die stond er niet)
    Nog overweldigd sta ik naar een scherm te kijken en ik denk dat ik de garage van Rossi aan het kijken ben, tot een vrouwenstem me tot de werkelijkheid brengt en me vraagt of ik mee wil spelen? "Meespelen?" denk ik. Oh ja het is een ps 3 superbike spel! Zo Echt die beelden man man! Ik stem toe en rijd direkt de snelste tijd van de dag. "hmmm..." denk ik "mss zit dat setje banden er nog in!" Maar na mijn bezichtiging is mijn droom al aan flarden want een jongeman verpulvert mijn "record"  met zo maar effekes 10 seconden en het salon is nog niet afgelopen. Was toch een enorm prettige ervaring. Vooral door de aanmoedigingen van de (jonge) vrouw zelf die me als het ware vooruit wilde stuwen! Merci daarvoor!
    Hoe die motorfabrikanten het altijd doen, ik weet het niet maar ze weten me altijd te verleiden met iets nieuws! Nu bvb een Ducati Monster (voor mij onbetaalbaar omdat ik mijn geld ergens ander in steek), maar het is een crème van een moto!  Vooral in het Rode kleur vind ik hem machtig, waar anderen hem dan weer subliem vinden (en dat was het woord) in het matte zwart.
    Bij Honda vond ik dan weer de nieuwe cbr600 f héél geslaagd en bij Kawasaki vanzelfsprekend de zx6r en de Z1000SX.
    Ik ben gisteren zelfs niet bij de auto's geraakt, zo was ik in beslag genomen van de schoonheid van de motoren !

    16-01-2011 om 10:33 geschreven door Colin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    11-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kriebels
    Pas Januari pfff ... ik weet het, we moeten iedere dag van ons leven genieten dag per dag, seconde per seconde. Maar ik verlang er zo naar om weer een keer op circuit te rijden! Iedere week-end kijk ik uit naar het weerbericht om toch maar droog weer te hebben, maar weeral laat Koning Winter het niet toe. Het alternatief (in Spanje) rijden, is niet voor me weggelegd. Vermits sponsering nog altijd niet binnenkomt.
    Dus het is afwachten... tot er eens een schone dag komt.
    En dan... zullen we de kawa weer in de camionette steken, richting Lezennes... en kunnen we Genieten!
    Voorlopig kunnen we alléén maar Dromen ervan... maar het moment dat het wéér gebeurd zal het als een droom zijn!
    De geur van rubber, benzine, uitlaten... de vriendschap van de mensen op Lezennes. Het nakaarten na de sessies over hoe we nu juist weer die bocht aansnijden of in welke versnelling nemen we die andere bocht ook weer?
    En dan achteraf met een grote glimlach terug naar België! Dat is Leven!

    11-01-2011 om 20:44 geschreven door Colin  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 07/07-13/07 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 03/12-09/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 28/11-04/12 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Foto

    Inhoud blog
  • YOU TUBE
  • Wat? Zolang geleden?
  • winners are losers who never gives up
  • BK in Croix en ternois

  • Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs