Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
{TITEL_VRIJE_ZONE}
Een interessant adres?
hopelijk heb je er wat aan
Zoeken in blog
Yarabrusseel
Ik wens je een fijn bezoek Hey welkom op mijn blog pagina
hopelijk vinden jullie er wat aan
groetjes Yara
29-01-2009
hehe men kaartje voor xion mag van mij al toekomen :p en dan gaan we FEESTEHHHHHHHHHHHHHHHH en me kgaan ne keer ni alleen wuhahaahaha ANTWERP zal op zen tellen mohe lette da den hoop van ons der zal toe kome
alle kgaan nu nog een bike moeten slapen kzen nu wel ziek dus al goe da het nog geen maart is
Ex getready lid glenn maar hij staat er als x-ion.
Glenn is dat je echte naam? Ja, het is
Wat is je geboortedatum? 02/06/74
Waar ben je geboren? Mechelen
Wat is je sterrenbeeld? Tweelingen
Welke kleur van ogen heb je? Groen-Blauw
Welke haarkleur heb je? Bruin
Wanneer ben je beginnen zingen? Wanneer ik geboren ben, ik zing altijd
Wat zijn je favoriete films? Sciense fiction
Wat is je beste advies voor je fans? Keep smiling!!!
Glenn
Enkele pittige vragen 'Als je kiezen moet ...'
ALS JE KIEZEN MOET
* Waarheid of een Leugentje? Waarheid, omdat het geen enkel nut heeft te liegen, mensen die Me goed kennen merken het zo als ik een leugentje vertel. Trouwens eerlijk duurt het langst. Niet?
* Vers koken of Opwarmen? Vers koken natuurlijk ,ik
hou het graag gezond en aangezien ik alle Groenten vers in men tuin heb
staan is de keuze snel gemaakt. Verse groenten zorgen trouwens voor
alle nodige vitaminen die een mens nodig heeft.
* Natuur- of Stadsmens? Natuurmens , ik woon nu al een tijdje op den buiten en ik moet Zeggen het bevalt me uitstekend , ik ben een natuurmens in hart en nieren. De rust die hier vind is onbeschrijfelijk, dat vindt je zeker en vast niet terug in de stad.
* Dieren of Mensen? Dat is niet gemakkelijk , want er zijn een aantal mensen die heel belangrijk zijn in mijn leven, En die ik nooit zou kunnen missen, maar dieren spelen ook een heel belangrijke rol in mijn leven . Wie kan je uiteindelijk het meest vertouwen ? Laat het me zo zeggen , Beiden heb ik nodig om gelukkig te zijn.
In de zomer van 2001 wil hij zijn eerste solo-single ""Don't count on me tonight uitbrengen.
Maar verschillende radiozenders weigeren de single te draaien, hoewel
de reacties van de mensen goed zijn. Eind november komt de single dan
eindelijk uit! Ondertussen heeft hij zich ook ingeschreven voor de
préselcties van het songfestival. maar jammer genoeg komt hij
niet door de préselecties, Glenn vind dit niet zo jammer...">""Don't count on me tonight
Simple Minds is een van de
hoofdacts op Pinkpop Classic. De Schotse rockband staat op 15 augustus
op het podium tijdens de derde editie van het eendaagse festival in het
Nederlandse Landgraaf. De voorverkoop voor Pinkpop Classic gaat op 11
april van start. Simple
Minds werd in 1978 opgericht en scoorde hits met onder meer 'Dont you
(forget about me)', 'Promised you a miracle' en 'Glittering price'.
Vorig
jaar waren UB40, Golden Earring, Fish en Y&T enkele van de bands
die "het festival voor krasse ouderen" aandeden. Pinkpop Classic is het
broertje van het welbekende driedaagse festival Pinkpop.sim
In de Amerikaanse staat Michigan is
een spelletje op de Wii-console een hond bijna fataal geworden. Kathy
White uit Marquette was met haar dochter Alexis aan het bowlen met het
spel Wii Sports, toen haar hond Ozzy opsprong. Ozzy kreeg een flinke
mep op zijn slaap, en viel roerloos op de grond.
Toen
bleek dat de hond niet meer ademde, belde Kathy in paniek buurvrouw
Pene Honey, die Ozzy reanimeerde met mond-op-snuit beademing. Bij de
dierenarts bleek de hond een zwelling in de hersenen en een hartaanval
te hebben.
Ozzy is inmiddels hersteld, en mag niet meer in de kamer wanneer de familie zwaait met Wii-controllers.
Een heel onschuldig spel kan gevaarlijke gevolgen hebben Ik vind het niet echt verandwoord dat dit gevolgen kunnen zijn Voor het zelfde geld is het je eigen kind
Vijf jaar nadat de ruimtesonde
Spirit van ruimtevaartorganisatie NASA op Mars landde, werken de
geologie-robot en zijn tweeling Opportunity nog altijd. De twee sondes
presteren daarmee boven alle verwachting. Ze werden naar Mars gestuurd
met het idee dat ze daar maar drie maanden zouden rondrijden.
In
hun vijf jaar op de Rode Planeet hebben de twee ruimtsondes 21
kilometer afgelegd en een kwart miljoen foto's teruggestuurd naar de
aarde. Hun wetenschappelijke instrumenten hebben aangetoond dat de
planeet ooit veel natter en warmer was. (novum/edp)
Onze Melkweg roteert sneller rond zijn as dan gedacht, zo blijkt uit
een nieuwe studie. Door die snellere rotatie neemt de massa van ons
sterrenstelsel met de helft toe en stijgt de kans op een
intergalactische botsing.
Een
internationaal team van astronomen stelde dankzij zeer precieze
metingen met radiotelescopen vast dat onze Melkweg 161.000 km per uur
sneller roteert, wat veel meer is dan tot nu toe aangenomen. De
snelheid van de rotatie omheen de eigen as bedraagt aldus 965.000 km
per uur.
De massa van ons sterrenstelsel is daardoor ook 50
procent hoger dan gedacht, zei astrofysicus Mark Reid van het
Harvard-Smithsonian Centre for Astrophysics op een conferentie van de
Amerikaanse Vereniging van Astronomen in het Californische Long Beach.
Door die grotere massa staat de Melkweg op gelijke voet met onze buur,
de Andromeda.
"Wij zullen de Melkweg nooit meer bezien als het kleinere broertje van onze naburige sterrenstelsels", zei Reid.
Die
grotere massa betekent ook dat ons sterrenstelsel een grotere
aantrekkingskracht heeft, wat de kans op een botsing met de Andromeda
of kleinere sterrensterrenstelsels in de buurt verhoogt. Ons zonnestelsel bevindt zich op zowat 28.000 lichtjaar van het centrum van de Melkweg. (belga/jv)
Astronomen lijken een oud kip-of-ei probleem te hebben opgelost omtrent
hetgeen er eerst kwam: ofwel sterrenstelsels ofwel de zwarte gaten in
hun hun centrum. De kosmische kannibalen blijken, alvast volgens Chris
Carilli van het National Radio Astronomy Observatory (NRAO), er eerder
te zijn geweest.
Een
internationaal team van astronomen heeft onderzoek verricht naar het
eerste miljard jaar van het Universum, waarvan de leeftijd op 13,7
miljard jaar wordt geschat. De belangrijkste resultaten van deze studie
zijn voorgesteld op een bijeenkomst van de Amerikaanse Vereniging van
Astronomen in het Californische Long Beach.
Vroegere studies van
"nabije" sterrenstelsels en het zwart gat in hun midden brachten een
opmerkelijke band aan het licht tussen de massa van die zwarte gaten
enerzijds en de massa van de sterren en gas die errond draaien
anderzijds. De ratio tussen beide is bijna dezelfde voor een groot
aantal sterrenstelsels van verschillende omvang en leeftijd. Zo
bedraagt de massa van het zwart gat bijna een duizendste van de massa
aan sterren en gassen errond.
"Die constante ratio wijst erop
dat het zwarte gat en de materie errond elkaars groei beïnvloeden
in een soort van interactieve relatie", aldus Dominik Riechers van het
Calornia Institute of Technology (Caltech) in een communiqué van
de NRAO. "De grote vraag is of de ene voor de andere (aan)groeit, dan
wel of ze samen (aan)groeien en hun massaratio gedurende dit hele
proces aanhouden".
Om die vraag op te lossen, gebruikten
wetenschappers de Amerikaanse Very Large Array Radio Telescope en de
interferometer op het plateau de Bure in Frankrijk om naar de prille
jeugd van het universum - tot een miljard jaar na de Big Bang - en de
geboorte van de eerste sterrenstelsels te "kijken". Aan de orde was of
die massaratio al dan niet constant bleek. Volgens Fabian Walter van
het Max-Planck Instituur voor Radio-Astronomie gaven de metingen aan
dat de in onze buurt vastgestelde constante massaratio er toen niet
was. De massa van de zwarte gaten was veel groter, wat als implicatie
heeft dat zwarte gaten er eerst waren.
De volgende stap is
uitvlooien hoe zwarte gaten en de sterren plus gassen errond elkaars
groei hebben beïnvloed, aldus Riechers. "We weten niet welk
mechanisme er speelt en waarom er op een zeker ogenblik een standaard
massaratio is opgedoken".
Daarvoor is het nodig te begrijpen hoe
de eerste sterren en sterrenstelsels zich in de piepjonge kosmos hebben
gevormd, zegt Carilli. (belga/jv)
Sommige sterren racen als kogels
door de ruimte en scheuren met grote snelheid door de gaswolken die ze
onderweg tegenkomen. Dat blijkt uit beelden van de
Hubble-ruimtetelescoop, die veertien van die jonge "runawaystars" heeft
onderzocht.
Krachtige sterrenwind De
sterren die zich door gebieden van dicht interstellair gas ploegen,
veroorzaken "boeggolven". Die zijn vergelijkbaar met de golven die een
snelle boot in het water van een meer veroorzaakt. Waar de krachtige
sterrenwind van de ster op het omringende gas stuit, ontstaat een
heldere, wigvormige structuur.
180.000 km/uur Omdat
niet precies bekend is hoe ver de sterren van de Aarde verwijderd zijn,
is alleen maar een schatting mogelijk van de werkelijke afmetingen van
de structuren. Voor de 'punt' van de boeggolf komen deze schattingen
uit op 150 miljard tot anderhalf biljoen kilometer. De snelheden van de
sterren liggen in de orde van 180.000 kilometer per uur.
Verstoten sterren Waarschijnlijk
zijn de sterren verstoten uit de sterrenhoop waarin ze ontstaan zijn.
Dat kan bijvoorbeeld gebeuren als twee dubbelsterren elkaar op kleine
afstand passeren. Of als een ster deel uitmaakt van een
dubbelstersysteem waarin zijn begeleider als supernova ontploft. In de
jaren tachtig zijn wel meer van dit soort op hol geslagen sterren
ontdekt, maar de exemplaren die Hubble nu heeft ontdekt, zijn lichter
en iets langzamer. (belga/adb)
Tiener schiet ouders neer omdat hij niet mag gamen
Tiener schiet ouders neer omdat hij niet mag gamen
Daniel Petric in gesprek met zijn advocaat.
De 17-jarige
Daniel Petric mocht van zijn vader niet langer het videospelletje 'Halo
3' spelen. Zijn wraak was buiten proportie: de Amerikaanse tiener joeg
zijn vader én meteen ook zijn moeder een kogel door het hoofd. De
moeder overleefde het incident niet, de vader wél maar raakte gewond.
De feiten dateren van 2007, het proces vindt nu plaats.
"Verrassing" Petric
ging het 9mm-pistool van zijn vader halen, toen hij een verbod op de
game 'Halo 3' kreeg. Hij ging naar de kamer van zijn ouders en zei hen:
"Doe jullie ogen dicht, ik heb een verrassing voor jullie!" Toen vuurde
Petric op zijn verwekkers. Vader Marc kon het voorval navertellen en
zei dat hij zich aan een "leuke verrassing" had verwacht. Mama Susan
overleed aan haar verwondingen. Zoon Daniel vluchtte, met het game Halo
3 in de hand.
Verslaafd De rechtszaak die
volgde legde de verslaving van Petric aan de game bloot, maar ook het
feit dat hij de moord wekenlang had gepland. De tiener werd schuldig
bevonden aan moord en poging tot moord. Hij riskeert levenslang, zonder
mogelijkheid tot vervroegde vrijlating, omdat hij als een volwassene
werd berecht. (jv)
Een kip is op een Chinese boerderij
ingetrokken in het hondenhok en helpt daar met de opvoeding van drie
puppies. Dat meldt Southeast Express.
Nieuw samengesteld gezin De
drie hondjes werden een maand geleden geboren en sindsdien is de hen
niet meer uit het hondenhok weg te slaan. Het teefje heeft zich
inmiddels neergelegd bij haar nieuw samengestelde gezin en doet geen
moeite meer om de kip te verjagen.
Kinderloos Boer
Yang uit Fuqing zegt dat de kip zich enkel discreet terugtrekt wanner
het teefje de puppies zoogt. "Misschien is de kip wat jaloers omdat ze
zelf geen nakomelingen heeft", denkt de man. (eb)
Ik ben altijd de schouder, de troost in zekere zin, ze noemen mij wel meer dan eens een hartsvriendin... Ik ben altijd maar het broertje, waarmee ze praten kan, een maatje, een klankbord, maar nooit de geile man Ik ben altijd de glijer, slik, dat ben ik! Ik ben altijd maar de coole, ik doe alles voor mijn kik Ik ben altijd maar de macho, de latino de DeNiro Ik ben altijd maar de stoere, maar nooit een keer de nono
Ik wou dat ik jou was, gewoon een keertje jou was, dat ik ook eens met een vrouw was, niet het kussen maar het matras was..
ik wou juist dat ik jou was gewoon een dag zozo was en ook een beetje vrouw was (vrouw was) En klein was (klein was) niet de pint was maar het wijnglas
Maar ik wou juist dat ik jou was gewoon een dag niet mezelf was dat ik alles was wat jij was en jij was dan wie ik was en wij dan nog steeds wij was en ik een dagje vrij was ik niet eenzaam maar een club was ik niet de regen maar de drup was en wij dan nog steeds wij was ik niet de mits maar de tenzij was ik niet de kiezel maar de kei was ik niet de honing maar de bij was ik niet de modder maar de klei was ik niet het bed maar juist de sprei was ik niet de maan maar juist het tij was ik niet de kassa maar de rij was ik niet de ragout maar de pastei was ik niet zo gesloten maar gastvrij was ik niet het kind maar de voogdij was ik niet zo stoer maar een zacht ei was ik niet de plank maar juist de strijk was ik niet zo super maar loodvrij was ik niet de knuffel maar het konijn was ik niet de klus maar de karwei was ik niet alleen maar allebei was ik niet zo ver maar juist dichtbij was en dat ik dan Jim uit idols was en ik dan die dikke uit de jury was en wij dan nog steeds wij was
Gewoon een dag niet mezelf was dat ik alles was wat jij was en jij was dan wie ik was en wij dan nog steeds wij was... en jij dan nog steeds....... jij dan nog steeds... en wij dan nog steeds wij was
Toen ik klein was, was de hemel Ergens boven in de lucht En je kon er enkel komen Met een allerlaatste zucht Iedereen droeg witte lakens En je liep langs gouden straten Over pleinen met fonteinen Vol met rode limonade
En je vloog door witte wolken En een engel hield je vast En je kon op water lopen Want het water was van glas Iedereen was daar gelukkig Nooit meer honger Nooit meer pijn Had je hier alleen elende Daar zou alles anders zijn
Maar ik weet niet meer Waar de hemel is Ik weet niet waar ik heen ga na dit leven Toen zag ik de hemel Met de ogen van een kind Maar die hemel is voorgoed verdwenen De hemel is verdwenen
Ik werd ouder en geloofde In een and're fantasie En ik volgde Zarathustra Met een soort van anarchie Want ik vloog over de wolken Naar een land hier ver vandaan Maar ik zag geen gouden poorten En ik zag geen fonteinen staan
En ik weet niet meer Waar de hemel is Ik weet niet waar ik heen ga na dit leven Soms zie ik de hemel In de ogen van een vrouw Maar dat duurt meestal maar even De hemel duurt maar even De hemel duurt maar even De hemel duurt maar even De hemel duurt maar even
De eerste twee singles die hij in 1990 uitbracht; Is dit nu later en Gek zijn is gezond, braken niet veel potten, maar Papa werd een grote hit en blijft tot vandaag de dag onlosmakelijk met zijn naam verbonden. Het album verkocht hierdoor dubbel platina en datzelfde jaar mocht hij twee prijzen in ontvangst nemen: een Edison en de Zilveren Harp. Bos tourde nu regelmatig in België en Nederland met een theaterconcert dat aanvankelijk vooral in België, maar later ook in Nederland een succes werd. Geleidelijk kwam Stef Bos ook in aanraking met de Afrikaanse cultuur. Eerst vertrok hij naar West-Afrika. Hier heeft hij veel inspiratie opgedaan. Even later ging hij naar Zuid-Afrika. Dit uitte zich in een samenwerking met Johannes Kerkorrel en Tandie Klaassen voor het album Together As One. Ook hierna zijn de Afrikaanse invloeden duidelijk merkbaar op de albums die Stef Bos uitbracht. Op de cd's Vuur tot en met De Onderstroom zijn nummers te vinden die opgenomen zijn met Afrikaanse musici of ontstaan zijn dankzij de samenwerking met hen. Met het album Vuur verdiende Bos een nominatie voor de Edison, maar won deze uiteindelijk niet. In 2000 kreeg Stef Bos voor zijn album Zien, een tweede Edison en een Gouden Harp. Voor deze cd kwam er niet alleen een theatertour doorheen België en Nederland, maar ook door Zuid-Afrika. In 2001 was Stef de centrale gast bij de Nekkanacht in het Antwerpse Sportpaleis. Voor het eerst in de geschiedenis van de Nekkanacht was het Sportpaleis uitverkocht. De ongeveer 15.000 toeschouwers zagen een gevarieerde avond waarbij Stef zelf de gastheer is en hij musiceert met Johan Verminnen, Raymond van het Groenewoud, Clouseau, Boudewijn de Groot en anderen waarmee hij in het verleden heeft gewerkt. De nieuwe cd: Van Mpumalanga Tot Die Kaap bevatte diepgaande Afrikaanse invloeden en was ook opgenomen met de hulp van een aantal Afrikaanse muzikanten. Na de release van weer een nieuwe cd, Donker en Licht, en de bijbehorende theatertour Niemandsland, begon Stef in 2004 met een korte solo-tour, Dichtbij, waarbij hij zichzelf met de piano begeleidde. Deze tour diende vooral om nieuwe nummers in het theater uit te proberen vooraleer ze op cd gezet werden. In november van hetzelfde jaar begon hij aan een langere tournee met een band deze keer, Licht. In 2005 kwam zijn voorlopig laatste cd uit, Ruimtevaarder met vooral nieuwe liederen die op de Licht-tour gespeeld waren. Stef bos bracht niet alleen cds uit, maar ook drie boeken, Gebroken Zinnen, Alles wat was en Ja!. Het eerste boek is een boek waarin een variëteit aan teksten van Stefs hand gepubliceerd werden, met daarin gedachten, gedichten en ongezongen liedteksten. De teksten werden afgewisseld met bijzondere illustraties van de Zuid-Afrikaanse schilderes Mariana Booyens. Dit boek is ook in het Afrikaans verschenen, onder de titel Gebroke Sinne. In het boek Alles wat was, met daarbij ook een bonus-cd met onuitgegeven nummers, staan een verzameling liedteksten van 1980 tot 2005 gelardeerd met fotos, brieven, schetsen en commentaar. Ja! is een vervolg op Gebroken Zinnen, dit keer met illustraties van kunstenaar Eric de Bruijn.
Onder de groene hemel, in de blauwe zon Speelt het blikken harmonie-orkest in een grote regenton Daar trekt over de heuvels en door het grote bos De lange stoete de bergen in van het circus Jeroen Bosch En we praten en we zingen en we lachen allemaal Want daar achter de hoge bergen ligt het land van Maas en Waal.
Ik loop gearmd met een kater voorop daarachter twee konijnen met een trechter op hun kop en dan de grote snoeshaan die legt een glazen ei wanneer je 't schudt dan sneeuwt het op de Egmondse abdij.
Ik reik een meisje mijn koperen hand Dan komen er 2 Moren met hun schepen in de hand Dan blaast er de fanfare ter ere van de schaar Die trouwt met de vingerhoed, ze houden van elkaar.
Onder de purperen hemel, in de bruine zon Speelt nog steeds het harmonie-orkest in een grote regenton Daar trekt over de heuvels en door het grote bos De lange stoete de bergen in van het circus Jeroen Bosch En we praten en we zingen en we lachen allemaal Want daar achter de hoge bergen ligt het land van Maas en Waal.
We zijn aan de koning van Spanje ontsnapt Die had ons in zijn bed en de provisiekast betrapt We staken alle kerken met brandewijn in brand 't Is koud vuur, dus het geeft niet en het komt niet in de krant
Het leed is geleden, de horizon schijnt Wanneer de doden dronken zijn en pierlala verdwijnt Dan steken we de loftrompet en ook de dikke draak En eten 's avonds zandgebak op het feestje bij Klaas Vaak.
Onder de gouden hemel, in de zilveren zon Speelt altijd het harmonie-orkest in een grote regenton Daar trekt over de heuvels en door het grote bos De stoet voorgoed de bergen in van het circus Jeroen Bosch En we praten en we zingen en we lachen allemaal Want daar achter de hoge bergen ligt het land van Maas en Waal.
Biografie
Vroege jeugd
Boudewijn de Groot werd op 20 mei1944 geboren in een Japansinterneringskamp in Batavia, voormalig Nederlands-Indië. Zijn moeder overleed in juni 1945 in het betreffende kamp. Na de oorlog, in 1946, keerde het gezin terug naar Nederland,
waar de kinderen, Boudewijn, zijn broer en zijn zus, in verschillende
gezinnen werden ondergebracht, zodat zijn vader kon terugkeren naar
Indië. Zo kwam Boudewijn terecht in het gezin van een tante in Haarlem.
In 1951 keerde De Groots vader voorgoed terug uit Indië, waarna hij in Nederland hertrouwde. Het gezin werd herenigd in 1952 en vestigde zich in de César Franklaan te Heemstede. Hier maakte hij voor het eerst kennis met Lennart Nijgh, die in deze zelfde straat kwam te wonen en vriendschap sloot met Boudewijns jongere stiefbroer Dirk. Beiden zaten ook op de Crayenesterschool, maar veel contact hadden de twee niet, daar Boudewijn een klas hoger zat dan Lennaert.
Na de basisschool ging Boudewijn naar de HBS op het Coornhert Lyceum in Haarlem. Hij had ondertussen gitaar leren spelen en maakte op school indruk met liedjes van Jaap Fischer en Jacques Brel.
In de vriendengroep, die hij opbouwde op het lyceum, dook ook Lennaert
Nijgh weer op, die weliswaar op een andere school zat, maar
voornamelijk optrok met leerlingen van het Coornhert Lyceum.
Boudewijn en Lennaert waren beiden geïnteresseerd in film en samen maakten zij in hun examenjaar, 1962, met enkele andere vrienden, een 8 mm-filmpje getiteld Feestje bouwen, waarin Boudewijn onder andere een tweetal liedjes ten gehore bracht. Hierna schreven ze zich in op de filmacademie, waar zij beiden werden toegelaten.
De eerste opnames
Tijdens een van de huisvertoningen van Boudewijn en Lennaerts filmpje, zag nieuwslezerEd Lautenslager
de opname. Hij was met name onder de indruk van de liedjes van
Boudewijn en spoorde deze aan meer liedjes te schrijven, die hij dan
aan een relatie bij Phonogram Records zou aanbieden. Boudewijn nam Lennaert in de arm als tekstschrijver, waarop het duo enkele nummers schreef.
Op 14 mei1964 toog De Groot, met zijn akoestische gitaar, naar de Phonogram Studio's in Hilversum om een aantal nummers op te nemen. De nummers Strand en Sexuele voorlichting en Élégie Prenatale en Referein voor... werden op single uitgebracht, maar bereikten de hitlijsten niet. De platen werden uitgebracht onder het Decca label en leverden Boudewijn zijn eerste televisieoptreden in Kaberet Kroniek van Wim Ibo.
Hierop schreef Boudewijn zich in voor het talentenprogramma Nieuwe oogst. Hier kreeg hij een hoge waardering van de vakjury, die het nummer Élégie Prenatale roemde om zijn gedurfdheid, iets wat het publiek minder bleek te kunnen waarderen. Uiteindelijk ging André van Duin er met de hoofdprijs vandoor, voor zijn bandparodieact. Zijn eerste twee singles werden, samen met De morgen en Delerium opnieuw uitgegeven op een EP, die de titel Boudewijn de Groot meekreeg. Ook deze plaat bereikte de hitlijsten niet.
Om een doorbraak te forceren stelde producer Tony Vos voor enkele covers op te nemen. Eerst werd besloten de folk tradionalDe Noordzee op te nemen met een strijkersarrangement. Dit leverde echter niet het verwachte succes op. Hierna kwam Vos op de proppen met A young girl of sixteen van Noel Harrison, wat op zijn beurt weer een beatbewerking was van Une enfant de 16 ans, een chanson door Charles Aznavour geschreven voor Edith Piaf. Het nummer bereikte begin 1966 nummer 23 van de Top 40. Op de b-kant prijkte De eeuwige soldaat, een vertaling van het protestlied Universal Soldier, van Buffy St. Marie, dat bekend was geworden in de versie van Donovan.
Bij het aanslaan van Een meisje van 16, werd besloten in allerijl een album uit te brengen. Op het album Boudewijn de Groot,
dat reeds eind 1965 verscheen, prijkten maar vijf nummers van de hand
van Nijgh/De Groot. De overige zeven nummers waren covers van andere singer-songwriters, die flirten met beatmuziek, als The Kinks, Simon and Garfunkel, Bob Dylan en Donovan, waarvan hij twee nummers opnam.
In 1966 werd ervoor gekozen het nummer Welterusten Meneer de President op single uit te brengen. Het nummer, dat een aanklacht aan het adres van Lyndon B. Johnson was tegen de Vietnamoorlog, bereikte dat jaar de 9e positie in de Top 40, waarmee Boudewijns naam definitief verstigde.
Eerste succesperiode
In 1966 werden alle registers opengetrokken voor de vervolgplaat op Boudewijn de Groot, die Voor de overlevenden ging heten en in 1966 verscheen als elpee en fotoboek. Naast De Groot, Nijgh en Vos werd ook arrangeurBert Paige toegevoegd aan het succesteam. Op de plaat schreef Lennaert Nijgh zijn jeugdjaren van zich af, met nummers als Voor de overlevenden, Testament en Verdronken vlinder en schreef hij een cyclus liefdesliedjes voor een zekere Joke. De elpee kreeg een gouden en een platina plaat toegewezen en werd bekroond met een Edison.
Als eerste single werd gekozen voor Ken je dat land, dat in
de lijn lag van de eerdere protestsingles. De single wist de hitlijsten
echter niet te bereiken. Als tweede single werd gekozen voor het carnavalesqueHet Land van Maas en Waal, dat in 1967 Boudewijns eerste, en tot nog toe enige, nummer 1 hit werd. Het nummer werd onder de naam Baldwin
uitgebracht in Engeland, waar er slechts een paar honderd van verkocht
werden. Hierna bracht Decca ook nog een single uit van het nummer Onder ons, dat niet op het album terecht gekomen was. Op 5 april1967 werd zijn dochter Caya geboren.
Als eerste single werd gekozen voor het titelnummer Picknick, als tweede single werd gekozen voor het duet Meester Prikkebeen, met de gewijzigde titel Prikkebeen, dat Boudewijn de Groot opnam met Elly Nieman. Dit nummer bereikte begin 1968 de negende plaats van de Top 40. Hierna volgde de single Waterdrager, een nieuw nummer dat niet op het album stond, aangevuld met b-kant Als de rook om je hoofd is verdwenen.
Boudewijn en Lennaert begonnen ondertussen steeds vaker voor andere artiesten, waaronder Adèle Bloemendaal en Liesbeth List, te schrijven.
Een andere koers
Met Picknick had Boudewijn de grenzen van de Nederpop
al een eind opgerekt. Zijn nieuwe project moest het nogmaals naar een
grotere hoogte brengen. Boudewijn schoof Lennaert Nijgh aan de kant en
besloot met Lucien Duzee, een vriend van de filmacademie, een filmisch
verhaal op te plaat te zetten. Op de plaat werd volop geëxperimenteerd
met synthesizers, geluidseffecten en exotische instrumenten. Op de plaat werkte Boudewijn samen met gitarist Eelco Gelling van Cuby + Blizzards. Het verhaal, dat de titel Heksensabbath meekreeg, ging over een heksenbijeenkomst en greep terug naar vele oude mythologische namen en begrippen.
Het album, dat de titel Nacht en ontij meekreeg, bevatte slechts twee tracks: Babylon en Heksensabbath, dat verdeeld werd over het merendeel van beide kanten. Bij het album hoorde een fotoboek, dat bij de elpee was gevoegd. Bij de eerste persing werd ook nog een bonussingle van de rocknummersWie kan mij nog vertellen en Aeneas nu meegeleverd, die in dezelfde sessies zijn opgenomen.
Ondertussen tourde Boudewijn met zijn gitaar door heel het land,
maar leek steeds meer in conflict te komen met het publiek, dat het
geluid van de plaat verwachtte, in plaats van de akoestische versies
van Boudewijn zelf. Ontevreden met het leven wat hij leidde, trok
Boudewijn zich terug in een oude boerderij in Dwingeloo, waar hij in een commune leefde. Hij scheidde vervolgens van Anneke Versteeg.
Hierop besloot Boudewijn dat het tijd was voor een nieuwe stap in
zijn carrière. Hij plande een serie afscheidsconcerten, met de beatband
Names and Faces als begeleidingsband, besloot een band op te richten onder de naam The Tower en zich hiermee te richten op Engelstalig materiaal. De band bestond naast Boudewijn de Groot uit Eelco Gelling van Cuby + Blizzards op gitaar, Jan Hollestelle op basgitaar, Jay Baar van Q65 op drums en Herman Deinum op toetsen, die allen als sessiemuzikanten al te horen waren op Nacht en Ontij . Hun eerste single In your life bereikte begin 1969 de 20e plaats in de de Top 40.
Samen met Simon Vinkenoog schreef Boudewijn nog een Engelstalige single, genaamd Captain Decker.
Deze werd wederom uitgebracht onder de naam The Tower, dit keer bestond
de band naast Boudewijn en Eelco Gelling echter uit John Schuursma en
[Willem Schoone uit The Rob Hoeke Rhythm & Blues Group op gitaar en basgitaar, Hans Jansen op hammondorgel en piano en Kees Kraanenburg van The Jumping Jewels
op drums. Deze tweede single bereikte de hitlijsten niet, waarop
Boudewijn en Eelco Gelling besloten de samenwerking stop te zetten.
Boudewijn zou echter bezig blijven in het Engelstalige genre. Samen met Rick van der Linden van Ekseption startte Boudewijn een nieuw project dat de naam Session meekreeg. De single die het duo uitbracht, heette Moonstruck en had op de b-kant het nummer Ballad of a minstrel.
Het nummer kwam niet in de hitparade terecht, waarna het project weer
werd ontbonden en Boudewijn het, samen met Lennaert Nijgh, weer eens in
het Nederlands probeerde met de single Nachtwacht.
Ondertussen had Decca het 'afscheid van Boudewijn de Groot' aangegrepen om Boudewijns debuutplaat opnieuw uit te brengen onder de titel Apocalyps en een verzamelalbum uitbrengen met Boudewijns grootste hits onder de titel Vijf jaar hits, alsmede een aantal oude nummers uit te geven op single. Zo kwam het nummer Als de rook om je hoofd is verdwenen, in 1972, na vijf jaar, alsnog op eigen kracht in de Top 40 terecht. Na Vijf jaar hits brengt de platenmaatschappij ook Dubbel twee uit, waarmee het oeuvre van Boudewijn gecomplementeerd kon worden.
Boudewijn zelf was ondertussen steeds vaker achter de knoppen van de
studio te vinden, waar Phonogram hem, in afwachting van nieuw
materiaal, producer hadden gemaakt van onder andere Leon de Graaff, Kraaijeveld, Oscar Benton, Breakaway, Diana Vredenberg, Mini & Maxi en Don Rosenbaum. Boudewijn hertrouwde ondertussen met Alma Netten en op 26 augustus1972 werd hun zoon Jim de Groot geboren.
Terugkeer
Na een korte periode achter de productietafel, nam Boudewijn weer
contact op met Lennaert Nijgh en er werden al snel plannen gemaakt voor
een nieuwe plaat. Bert Paige en Tony Vos werden ook weer opgetrommeld
en Ruud Engelander werd als extra tekstschrijver toegevoegd aan het team. Het resultaat luisterde naar de titel Hoe sterk is de eenzame fietser. De eerste single Jimmy, genoemd naar zijn jongste zoon, bereikte de zesde plaats van de Top 40, zijn opvolger Tante Julia
kwam echter niet verder dan de tipparade. De plaat werd bekroond met
een Edison, een gouden en een platina plaat. Ondertussen speelde
Boudewijn ook gitaar in de Amsterdamse rockbandTigers On Vaseline, waarmee hij twee singles uitbrengt. Phonogram bracht na het succes van de plaat een nieuw verzamelalbum uit: Boudewijn de Groot - Grootste hits.
Na de succesvolle comeback werd Boudewijn de Groot gevraagd ook de carrière van Rob de Nijs uit een dal te trekken. Samen met Lennaert en diens vrouw Astrid Nijgh
ontpopten zij zich als drijvende kracht achter de comeback van Rob de
Nijs. Lennaert schreef de teksten, die door Boudewijn of Astrid op
muziek werden gezet en werden gearrangeerd door Bert Paige. Boudewijn
was vervolgens als producer weer verantwoordelijk voor het
eindresultaat. Zo maakten zij in deze periode de plaat In de uren van de middag, met daarop de hits Jan Klaassen de trompetter en Dag zuster Ursula, maar bijvoorbeeld ook een oude versie van Boudewijns latere succesnummer Avond. Later volgenden hits als Malle Babbe, Mireille en Hé, speelman.
In 1974 produceerde Boudewijn de eerste single van Henny Vrienten, die werd uitgebracht onder de naam Ruby Carmichael en deed hij producties voor Conny Vink en CCC Inc.. Ook neemt hij een carnavalsversie op van Tante Julia samen met Nico Haak en de single Ik ben ik met een tekst van Ruud Engelander.
In 1975
besloot Boudewijn het weer over een andere boeg te gooien, door de
productie van zijn nieuwe plaat in eigen hand te houden. In plaats van
met Lennaert, ging hij zijn teksten schrijven met René Daalder. Het resultaat was een zeer persoonlijke plaat met kleine arrangementen, onder de titel Waar ik woon en wie ik ben, waarop Boudewijn onder andere zingt over zijn moeder in Nederlands-Indië en de tol van de roem. De plaat werd afgemixt in de Verenigde Staten en bevat bijdragen van Ernst Jansz en Hans Hollestelle.
Na het verschijnen van de plaat reisde Boudewijn opnieuw naar Amerika, om hier enkele weken in Hollywood
door te brengen en te werken aan nieuw, Engelstalig, materiaal. Na
productieproblemen kwam hij echter met twee onklare nummers terug. Na
zijn terugkomst ging hij op tour door Nederland en België, met onder
andere Henny Vrienten en Ernst Jansz in zijn begeleidingsband, die
later verantwoordelijk zouden worden voor de successen van Doe Maar.
Hierna stortte hij zich weer op zijn producerscarrière. Eerst kwam de elpee Kijken hoe het morgen wordt
van Rob de Nijs, waarop Boudewijn verantwoorlijk was voor bijna alle
nummers en de teksten verzorgd werden door onder andere Lennaert Nijgh
en Ruud Engelander. Hierna richtte hij zich op de elpee Accent op Thérèse van Thérèse Steinmetz en Iemand die van je houdt van Willeke Alberti. Ook maakt hij voor het project Zing je moerstaal van de Boekenweek 1976 het nummer De kinderballade op een tekst van Gerrit Komrij.
Hierna ging hij, ditmaal met Alma en Jim, weer terug naar Amerika om
een cursus arrangeren te volgen en bleef dit maar ongeveer een jaar
weg. In zijn afwezigheid bracht de platenmaatschappij wederom een
verzamelalbum uit onder de naam Het beste van Boudewijn de Groot. In Amerika loopt het huwelijk tussen Boudewijn en Alma op de klippen en beiden besluiten terug te keren naar Nederland.
De Amerikaanse periode
Toen hij in 1979 terugkeerde naar Nederland ondernam hij een uitgebreide tour door Nederland en België en nam vervolgens het album Van een afstand op. Op het album, dat begin 1980 verschijnt, staan weer enkele klassieke Boudewijn de Groot/Lennaert Nijgh-nummers, zoals Tip van de sluier, dat op single wordt uitgebracht en gebruikt werd in de gelijknamige film van studiegenoot Frans Bromet, maar ook teksten van Ruud Engelander, René Daalder, Herman Pieter de Boer
en Ernst Jansz. Op het laatste nummer laat hij zich bijstaan door zoons
Boudewijn en Jim en op de voorkant van de plaat is dochter Caya te zien.
In de zomer van 1980 keerde hij wederom terug naar Hollywood, om de
cursus arrangeren af te ronden en zich verder te bekwamen in het
schrijven van filmmuziek. In 1981
kwam hij even terug om een intensieve tournee te doen door Nederland en
België. Opnames van deze tournee werder op elpee uitgebracht onder de
titel Concert. In 1982 keerde Boudewijn voorgoed terug uit Amerika.
Een nieuwe uitdaging lokte toen hij door Phonogram Duitsland
gevraagd werd een Duitstalige elpee op te nemen. Enkele oude nummers
werden, vertaald, opnieuw gearrangeerd en in het Duits opgenomen, onder
de titel Bo de Groot. De verwachtingen waren hoog gespannen,
maar na slechte promotie van Phonogram in Duitsland stierf het project,
na het verschijnen van het album, een stille dood. Ondertussen scoorde Hans de Booij een grote hit met Annabel, een nummer dat was blijven liggen bij de opnames van Van een afstand.
Boudewijn had ondertussen, in Amerika, gewerkt aan teksten voor zijn
nieuwe project, waarvoor hij zich liet inspireren door de futuristische
wereld van Blade Runner. In 1984 verscheen de plaat Maalstroom, die een heel ander, killer, geluid liet horen dan men van Boudewijn de Groot verwachtte. Alle nummers waren van zijn hand, op Vlucht in de werkelijkheid na, waarvan de tekst van de hand van Lennaert was en Code
waarvan de muziek van Henny Vrienten kwam. Boudewijn had de plaat zelf
geproduceerd en gearrangeerd. De plaat maakte weinig indruk en bleef
halverwege de hitlijsten hangen.
Na het mislukken van het Maalstroom-project besloot Boudewijn de popmuziek achter zich te laten. Hij ging literaire thrillers en detectives vertalen, onder andere een aantal boeken van Stephen King en Scott Turow en stelde voor de IKON een tv-serie samen over verschillende stromingen in de Nederlandse popmuziek. Ook ging hij samenwerken met Pim de la Parra,
met wie hij op de filmacademie gezeten had, waarvoor hij enkele
filmsoundtracks produceerde en de hoofdrol speelde in diens film Let the music dance. Daarnaast schreef hij de muziek van twee films van Paul Ruven en produceerde hij platen van The Shooting Party, Bram Vermeulen, Stef Bos en Rowwen Hèze.
In 1991 ging hij pas weer een nieuwe muzikale uitdaging aan, toen hij gevraagd werd om de rol van Anton Tsjechov op zich te nemen in de musical Tsjechov van Robert Long en Dimitri Frenkel Frank. In 1992 verschijnt een opname van de musical op cd. Tot 1993 stond Boudewijn de Groot in de theaters met Tsjechov. In 1994 heeft Boudewijn in het huis van Lennaert een ontmoeting met diens ex-vrouw Anja Bak, de twee kregen een relatie en trouwden in 1995. Dat zelfde jaar werd hij gevraagd voor de rol van Otto Frank in een toneelbewerking van het Dagboek van Anne Frank.
Hernieuwde belangstelling
Begin jaren 90 herstellen Lennaert en Boudewijn hun vriendschap.
Ondertussen werd het oude materiaal van Boudewijn herontdekt door een
jongere generatie. DeejayJan Douwe Kroeske nam hierop het initiatief om in 1995 een tribute album
uit te geven, waarop diverse artiesten nummers van Boudewijn speelden.
Het animo voor de plaat was overweldigend en artiesten als The Scene, Arno Hintjens, Tröckener Kecks, Betty Serveert, Daryll-Ann, Rowwen Hèze, dEUS, Hallo Venray, De Dijk en The Nits
namen allen een nummer op van Boudewijn. Het meest bijzondere nummer
was echter de verborgen track aan het einde van het album, dat van de
hand van Boudewijn zelf was: Een wonderkind van 50. Het nummer
was een hernieuwde samenwerking tussen Boudewijn en Lennaert en bleek
een voorproefje te zijn voor een nieuw album. In 1995 produceerde Boudewijn de cdManen kweken van zijn zoon Marcel de Groot.
In 1996 verscheen Boudewijns nieuwe plaat onder de titel Een nieuwe herfst.
De teksten waren voornamelijk van Lennaert Nijgh, maar er waren ook
teksten van Ruud Engelander, Herman Pieter de Boer en Harm Schepers.
Wat opmerkelijk was aan deze plaat, was dat Boudewijn naast een serie
nieuwe nummers ook een greep had gedaan in de nummers die hij voor
anderen geschreven had, dit mede doordat de tekstschrijvers niet aan de
vraag voor nieuwe teksten konden voldoen. Zo staan op dit album Kijken hoe het morgen wordt en Avond, die eerder werden opgenomen door Rob de Nijs en Annabel en Vrolijke violen,
die eerder werden opgenomen door Hans de Booy. Ook maakte Boudewijn
gebruik van oude teksten van Lennaert aangezien deze slechts met moeite
aan nieuwe teksten toekwam.
De plaat werd opgenomen met onder andere Ernst Jansz, Jan Hendriks en Jan de Hont en werd gearrangeerd en geproduceerd door Jacob Klaasse.
Het orkestrale geluid van de plaat deed weer denken aan het oude werk
van Boudewijn en de plaat werd bekroond met een gouden plaat. Hetzelfde
jaar deed Boudewijn een serie optredens met het Metropole Orkest onder leiding van Dick Bakker. Hij speelde hier een aantal van zijn hits en liet zich daarbij bijstaan door collega's als Jan Rot, Fay Lovski en dochter Caya.
Hetzelfde jaar was Boudewijn de eregast tijdens NEKKA Nacht van de Flanders Expo in Gent, waarbij diverse artiesten een hommage aan hem brachten. Ook verscheen er een oeuvrebox onder de titel Wonderkind aan het Strand,
waarvan een dubbel-cd-versie, met een verzameling succesnummers, en een
4 cd-boxversie, met daarop divers bonusmateriaal als de Engelstalige
singles en een bijgevoegd boek, uitkwamen. Ook besteedde de NCRV in het programma Classic albums aandacht aan het album Voor de overlevenden, waarop de plaat in geremixte versie werd uitgegeven, later zou Picknick volgen.
Hierop ging Boudewijn op tour met de band waarmee hij het album had
opgenomen. De tour duurde al met al zo'n twee jaar en voerde Boudewijn
langs de meeste grote concertzalen in Nederland en België. Aan het eind
van de tour werd er een live dubbelalbum uitgebracht onder de titel Een hele tour waarop zowel het concert met het Metropole Orkest in de Amsterdamse Paradiso, als een bandconcert in de Gentse Vooruit stond.
In 1998 werd Boudewijn beloond met een Edison voor zijn totale oevre en hetzelfde jaar werd hij, samen met Lennaert, benoemd tot ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw. In 2000 kreeg hij, als eerste artiest, de Radio 2 Zendtijdprijs toegekend. Tijdens het eraan verbonden Gala van het Nederlandse Lied bracht een keur van artiesten, waaronder Acda en de Munnik, Gé Reinders en Rob de Nijs, een ode aan Boudewijns oeuvre in Koninklijk Theater Carré. Tevens verscheen er een dvd met opnames van Hele tour onder de titel Tour. Hierna ging Boudewijn terug de theaters in, waar hij zijn rol van Tsjechov herhaalde. In 2001 speelde hij de rol van verteller in de musical Rocky over the Rainbow, die mede is geschreven door Boudewijns zoon Jim.
Na het overlijden van Lennaert
In 2002
ging Boudewijn opnieuw met eigen werk op tournee. De band bestond voor
het grootste gedeelte uit dezelfde muzikanten als die op Nieuwe herfst. De tour kreeg de naam Andere tijden
mee. Voor het eerst in zes jaar werd er nieuw materiaal uitgeprobeerd,
waaronder een aantal nummers die Boudewijn eerder schreef voor Rob de
Nijs en enkele teksten van Freek de Jonge. Een voorproefje werd gegeven met de mini-cd Andere tour,
waarop de eerste resultaten te horen zijn. Ondertussen werkte Boudewijn
aan een album, dat enkel teksten van Lennaert zou bevatten. Lennaert
bleek echter grote moeite te hebben, met nieuwe teksten op de proppen
te komen. Eind dat jaar, op 28 november2002, overleed Lennaert Nijgh op 57-jarige leeftijd na een kort ziekbed. In 2003 hield Boudewijn een korte tour met het Limburgs Symfonie Orkest.
In 2004 verscheen dan uiteindelijk toch het nieuwe album. Boudewijn mocht voor het album gebruik maken van de archieven
van Lennaert en had, kort voor zijn dood, ook een aantal nieuwe teksten
van hem gekregen. Andere teksten waren van de hand van Freek de Jonge, Jan Rot en Marcel Verreck.
Dat jaar vierde Boudewijn zijn tiende studioalbum, zijn 40-jarig
artiestenjubileum en zijn 60e verjaardag, dit vierde hij met een
concertreeks onder de titel Eeuwige jeugd. Jacob Klaasse, die
op de plaat verantwoordelijk was voor de arrangementen werd als
bandleider vervangen door Åke Danielson. Op 11 juli2004 werd Boudewijn gelauwerd tijdens het slotconcert van de Vlaamse feestdag in Brussel, waarbij diverse Vlaamse
artiesten een nummer van Boudewijn ten gehore brachten. Eind van het
jaar trad hij wederom op met het Metropole Orkest, dat concert werd
live uitgezonden op Radio 2. Ook kreeg hij een rol in de VRT-serie Flikken, waarin hij een Nederlandse recherceur speelt.
Op 27 november2005 bracht Boudewijn in De Philharmonie
in Haarlem een negen uur durende hommage aan Lennaert, door alle 76
liedjes die ze samen gemaakt hadden in chronologische volgorde te
spelen. Datzelfde jaar werd de dvd van de Eeuwige Jeugd jubileumtour uitgebracht en een cd/dvd van een optreden uit 2003 in de Ancienne Belgique in Brussel onder de titel Een avond in Brussel live. In december bereikte het nummer Avond van Nieuwe herfst de eerste plaats van de Top 2000, waarmee het, als eerste nummer, Bohemian Rhapsody van Queen van de troon stootte. In 2006 ondernam Boudewijn opnieuw een tour met het Limburgs Symfonie Orkest en was hij een van de zangers op de Soundtrack van de Nacht van Henny Vrienten, waarvoor hij het nummer Het jagen voorbij inbracht.
In 2006 werd het idee geboren om weer een kleine plaat te maken, met de band, zonder verdere orkestratie. Deze plaat werd opgenomen in Nederland en afgemixt in Nashville. De teksten op de plaat zijn afkomstig van Boudewijn zelf, Lennaert Nijgh, Jack Poels, Freek de Jonge en Willem Wilmink. Op 19 januari2007 werd de cd uitgebracht onder de titel Lage Landen. De plaat kwam op 3 februari 1 binnen in de albumlijsten, iets wat niet meer gebeurd was sinds Hoe sterk is de eenzame fietser. Na de plaat volgde een concertreeks waarvan de TROS op 27 oktober een registratie uitzond en de dvd Lage Landen: Tour 2007 verscheen.
Op 3 oktober maakte Boudewijn bekend dat hij een sabbatical zou nemen in 2008, om tot rust te komen van het vele touren.
Vanaf 17 december 2008 draait de jeugdfilm Blinker en de Blixvaten in alle Vlaamse bioscopen. De titelsong wordt gezongen door Gene Thomas.
De soundtrack van Blinker en de Blixvaten is geschreven door de befaamde filmcomponist Brian Clifton. De song is niet enkel bestemd voor de aftiteling, maar ook voor een meezingscène in de film. Ik componeerde het nummer Hey-Yo Superficiality, waarvoor John Hoelen een pakkende en jeugdige tekst schreef. De productie lag in handen van de wereldberoemde Zweedse producer Nick Manic.
Gene Thomas brengt in januari 2009 een gloednieuwe, Engelstalige single uit. In maart volgend jaar verschijnt zijn full album, dat ook het nummer Hey-Yo Superficiality uit Blinker en de Blixvaten bevat.
Dit nieuws is al langer bekend gemaakt.
Gene Thomas werd bekend met de groep X-Session. Ook had gene een programma op TMF en VT4.
Ik ben Yara, en gebruik soms ook wel de schuilnaam mega mindy.
Ik ben een vrouw en woon in Belgie (belgie) en mijn beroep is .
Ik ben geboren op 08/09/1988 en ben nu dus 36 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: vanalles en nog wat .
Deze Foto is Gene Thomas