Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
{TITEL_VRIJE_ZONE}
Een interessant adres?
hopelijk heb je er wat aan
Zoeken in blog
Yarabrusseel
Ik wens je een fijn bezoek Hey welkom op mijn blog pagina
hopelijk vinden jullie er wat aan
groetjes Yara
11-01-2009
boudewijn de groot
Boudewijn De Groot
Land Van Maas En Waal
Onder de groene hemel, in de blauwe zon Speelt het blikken harmonie-orkest in een grote regenton Daar trekt over de heuvels en door het grote bos De lange stoete de bergen in van het circus Jeroen Bosch En we praten en we zingen en we lachen allemaal Want daar achter de hoge bergen ligt het land van Maas en Waal.
Ik loop gearmd met een kater voorop daarachter twee konijnen met een trechter op hun kop en dan de grote snoeshaan die legt een glazen ei wanneer je 't schudt dan sneeuwt het op de Egmondse abdij.
Ik reik een meisje mijn koperen hand Dan komen er 2 Moren met hun schepen in de hand Dan blaast er de fanfare ter ere van de schaar Die trouwt met de vingerhoed, ze houden van elkaar.
Onder de purperen hemel, in de bruine zon Speelt nog steeds het harmonie-orkest in een grote regenton Daar trekt over de heuvels en door het grote bos De lange stoete de bergen in van het circus Jeroen Bosch En we praten en we zingen en we lachen allemaal Want daar achter de hoge bergen ligt het land van Maas en Waal.
We zijn aan de koning van Spanje ontsnapt Die had ons in zijn bed en de provisiekast betrapt We staken alle kerken met brandewijn in brand 't Is koud vuur, dus het geeft niet en het komt niet in de krant
Het leed is geleden, de horizon schijnt Wanneer de doden dronken zijn en pierlala verdwijnt Dan steken we de loftrompet en ook de dikke draak En eten 's avonds zandgebak op het feestje bij Klaas Vaak.
Onder de gouden hemel, in de zilveren zon Speelt altijd het harmonie-orkest in een grote regenton Daar trekt over de heuvels en door het grote bos De stoet voorgoed de bergen in van het circus Jeroen Bosch En we praten en we zingen en we lachen allemaal Want daar achter de hoge bergen ligt het land van Maas en Waal.
Biografie
Vroege jeugd
Boudewijn de Groot werd op 20 mei1944 geboren in een Japansinterneringskamp in Batavia, voormalig Nederlands-Indië. Zijn moeder overleed in juni 1945 in het betreffende kamp. Na de oorlog, in 1946, keerde het gezin terug naar Nederland,
waar de kinderen, Boudewijn, zijn broer en zijn zus, in verschillende
gezinnen werden ondergebracht, zodat zijn vader kon terugkeren naar
Indië. Zo kwam Boudewijn terecht in het gezin van een tante in Haarlem.
In 1951 keerde De Groots vader voorgoed terug uit Indië, waarna hij in Nederland hertrouwde. Het gezin werd herenigd in 1952 en vestigde zich in de César Franklaan te Heemstede. Hier maakte hij voor het eerst kennis met Lennart Nijgh, die in deze zelfde straat kwam te wonen en vriendschap sloot met Boudewijns jongere stiefbroer Dirk. Beiden zaten ook op de Crayenesterschool, maar veel contact hadden de twee niet, daar Boudewijn een klas hoger zat dan Lennaert.
Na de basisschool ging Boudewijn naar de HBS op het Coornhert Lyceum in Haarlem. Hij had ondertussen gitaar leren spelen en maakte op school indruk met liedjes van Jaap Fischer en Jacques Brel.
In de vriendengroep, die hij opbouwde op het lyceum, dook ook Lennaert
Nijgh weer op, die weliswaar op een andere school zat, maar
voornamelijk optrok met leerlingen van het Coornhert Lyceum.
Boudewijn en Lennaert waren beiden geïnteresseerd in film en samen maakten zij in hun examenjaar, 1962, met enkele andere vrienden, een 8 mm-filmpje getiteld Feestje bouwen, waarin Boudewijn onder andere een tweetal liedjes ten gehore bracht. Hierna schreven ze zich in op de filmacademie, waar zij beiden werden toegelaten.
De eerste opnames
Tijdens een van de huisvertoningen van Boudewijn en Lennaerts filmpje, zag nieuwslezerEd Lautenslager
de opname. Hij was met name onder de indruk van de liedjes van
Boudewijn en spoorde deze aan meer liedjes te schrijven, die hij dan
aan een relatie bij Phonogram Records zou aanbieden. Boudewijn nam Lennaert in de arm als tekstschrijver, waarop het duo enkele nummers schreef.
Op 14 mei1964 toog De Groot, met zijn akoestische gitaar, naar de Phonogram Studio's in Hilversum om een aantal nummers op te nemen. De nummers Strand en Sexuele voorlichting en Élégie Prenatale en Referein voor... werden op single uitgebracht, maar bereikten de hitlijsten niet. De platen werden uitgebracht onder het Decca label en leverden Boudewijn zijn eerste televisieoptreden in Kaberet Kroniek van Wim Ibo.
Hierop schreef Boudewijn zich in voor het talentenprogramma Nieuwe oogst. Hier kreeg hij een hoge waardering van de vakjury, die het nummer Élégie Prenatale roemde om zijn gedurfdheid, iets wat het publiek minder bleek te kunnen waarderen. Uiteindelijk ging André van Duin er met de hoofdprijs vandoor, voor zijn bandparodieact. Zijn eerste twee singles werden, samen met De morgen en Delerium opnieuw uitgegeven op een EP, die de titel Boudewijn de Groot meekreeg. Ook deze plaat bereikte de hitlijsten niet.
Om een doorbraak te forceren stelde producer Tony Vos voor enkele covers op te nemen. Eerst werd besloten de folk tradionalDe Noordzee op te nemen met een strijkersarrangement. Dit leverde echter niet het verwachte succes op. Hierna kwam Vos op de proppen met A young girl of sixteen van Noel Harrison, wat op zijn beurt weer een beatbewerking was van Une enfant de 16 ans, een chanson door Charles Aznavour geschreven voor Edith Piaf. Het nummer bereikte begin 1966 nummer 23 van de Top 40. Op de b-kant prijkte De eeuwige soldaat, een vertaling van het protestlied Universal Soldier, van Buffy St. Marie, dat bekend was geworden in de versie van Donovan.
Bij het aanslaan van Een meisje van 16, werd besloten in allerijl een album uit te brengen. Op het album Boudewijn de Groot,
dat reeds eind 1965 verscheen, prijkten maar vijf nummers van de hand
van Nijgh/De Groot. De overige zeven nummers waren covers van andere singer-songwriters, die flirten met beatmuziek, als The Kinks, Simon and Garfunkel, Bob Dylan en Donovan, waarvan hij twee nummers opnam.
In 1966 werd ervoor gekozen het nummer Welterusten Meneer de President op single uit te brengen. Het nummer, dat een aanklacht aan het adres van Lyndon B. Johnson was tegen de Vietnamoorlog, bereikte dat jaar de 9e positie in de Top 40, waarmee Boudewijns naam definitief verstigde.
Eerste succesperiode
In 1966 werden alle registers opengetrokken voor de vervolgplaat op Boudewijn de Groot, die Voor de overlevenden ging heten en in 1966 verscheen als elpee en fotoboek. Naast De Groot, Nijgh en Vos werd ook arrangeurBert Paige toegevoegd aan het succesteam. Op de plaat schreef Lennaert Nijgh zijn jeugdjaren van zich af, met nummers als Voor de overlevenden, Testament en Verdronken vlinder en schreef hij een cyclus liefdesliedjes voor een zekere Joke. De elpee kreeg een gouden en een platina plaat toegewezen en werd bekroond met een Edison.
Als eerste single werd gekozen voor Ken je dat land, dat in
de lijn lag van de eerdere protestsingles. De single wist de hitlijsten
echter niet te bereiken. Als tweede single werd gekozen voor het carnavalesqueHet Land van Maas en Waal, dat in 1967 Boudewijns eerste, en tot nog toe enige, nummer 1 hit werd. Het nummer werd onder de naam Baldwin
uitgebracht in Engeland, waar er slechts een paar honderd van verkocht
werden. Hierna bracht Decca ook nog een single uit van het nummer Onder ons, dat niet op het album terecht gekomen was. Op 5 april1967 werd zijn dochter Caya geboren.
Als eerste single werd gekozen voor het titelnummer Picknick, als tweede single werd gekozen voor het duet Meester Prikkebeen, met de gewijzigde titel Prikkebeen, dat Boudewijn de Groot opnam met Elly Nieman. Dit nummer bereikte begin 1968 de negende plaats van de Top 40. Hierna volgde de single Waterdrager, een nieuw nummer dat niet op het album stond, aangevuld met b-kant Als de rook om je hoofd is verdwenen.
Boudewijn en Lennaert begonnen ondertussen steeds vaker voor andere artiesten, waaronder Adèle Bloemendaal en Liesbeth List, te schrijven.
Een andere koers
Met Picknick had Boudewijn de grenzen van de Nederpop
al een eind opgerekt. Zijn nieuwe project moest het nogmaals naar een
grotere hoogte brengen. Boudewijn schoof Lennaert Nijgh aan de kant en
besloot met Lucien Duzee, een vriend van de filmacademie, een filmisch
verhaal op te plaat te zetten. Op de plaat werd volop geëxperimenteerd
met synthesizers, geluidseffecten en exotische instrumenten. Op de plaat werkte Boudewijn samen met gitarist Eelco Gelling van Cuby + Blizzards. Het verhaal, dat de titel Heksensabbath meekreeg, ging over een heksenbijeenkomst en greep terug naar vele oude mythologische namen en begrippen.
Het album, dat de titel Nacht en ontij meekreeg, bevatte slechts twee tracks: Babylon en Heksensabbath, dat verdeeld werd over het merendeel van beide kanten. Bij het album hoorde een fotoboek, dat bij de elpee was gevoegd. Bij de eerste persing werd ook nog een bonussingle van de rocknummersWie kan mij nog vertellen en Aeneas nu meegeleverd, die in dezelfde sessies zijn opgenomen.
Ondertussen tourde Boudewijn met zijn gitaar door heel het land,
maar leek steeds meer in conflict te komen met het publiek, dat het
geluid van de plaat verwachtte, in plaats van de akoestische versies
van Boudewijn zelf. Ontevreden met het leven wat hij leidde, trok
Boudewijn zich terug in een oude boerderij in Dwingeloo, waar hij in een commune leefde. Hij scheidde vervolgens van Anneke Versteeg.
Hierop besloot Boudewijn dat het tijd was voor een nieuwe stap in
zijn carrière. Hij plande een serie afscheidsconcerten, met de beatband
Names and Faces als begeleidingsband, besloot een band op te richten onder de naam The Tower en zich hiermee te richten op Engelstalig materiaal. De band bestond naast Boudewijn de Groot uit Eelco Gelling van Cuby + Blizzards op gitaar, Jan Hollestelle op basgitaar, Jay Baar van Q65 op drums en Herman Deinum op toetsen, die allen als sessiemuzikanten al te horen waren op Nacht en Ontij . Hun eerste single In your life bereikte begin 1969 de 20e plaats in de de Top 40.
Samen met Simon Vinkenoog schreef Boudewijn nog een Engelstalige single, genaamd Captain Decker.
Deze werd wederom uitgebracht onder de naam The Tower, dit keer bestond
de band naast Boudewijn en Eelco Gelling echter uit John Schuursma en
[Willem Schoone uit The Rob Hoeke Rhythm & Blues Group op gitaar en basgitaar, Hans Jansen op hammondorgel en piano en Kees Kraanenburg van The Jumping Jewels
op drums. Deze tweede single bereikte de hitlijsten niet, waarop
Boudewijn en Eelco Gelling besloten de samenwerking stop te zetten.
Boudewijn zou echter bezig blijven in het Engelstalige genre. Samen met Rick van der Linden van Ekseption startte Boudewijn een nieuw project dat de naam Session meekreeg. De single die het duo uitbracht, heette Moonstruck en had op de b-kant het nummer Ballad of a minstrel.
Het nummer kwam niet in de hitparade terecht, waarna het project weer
werd ontbonden en Boudewijn het, samen met Lennaert Nijgh, weer eens in
het Nederlands probeerde met de single Nachtwacht.
Ondertussen had Decca het 'afscheid van Boudewijn de Groot' aangegrepen om Boudewijns debuutplaat opnieuw uit te brengen onder de titel Apocalyps en een verzamelalbum uitbrengen met Boudewijns grootste hits onder de titel Vijf jaar hits, alsmede een aantal oude nummers uit te geven op single. Zo kwam het nummer Als de rook om je hoofd is verdwenen, in 1972, na vijf jaar, alsnog op eigen kracht in de Top 40 terecht. Na Vijf jaar hits brengt de platenmaatschappij ook Dubbel twee uit, waarmee het oeuvre van Boudewijn gecomplementeerd kon worden.
Boudewijn zelf was ondertussen steeds vaker achter de knoppen van de
studio te vinden, waar Phonogram hem, in afwachting van nieuw
materiaal, producer hadden gemaakt van onder andere Leon de Graaff, Kraaijeveld, Oscar Benton, Breakaway, Diana Vredenberg, Mini & Maxi en Don Rosenbaum. Boudewijn hertrouwde ondertussen met Alma Netten en op 26 augustus1972 werd hun zoon Jim de Groot geboren.
Terugkeer
Na een korte periode achter de productietafel, nam Boudewijn weer
contact op met Lennaert Nijgh en er werden al snel plannen gemaakt voor
een nieuwe plaat. Bert Paige en Tony Vos werden ook weer opgetrommeld
en Ruud Engelander werd als extra tekstschrijver toegevoegd aan het team. Het resultaat luisterde naar de titel Hoe sterk is de eenzame fietser. De eerste single Jimmy, genoemd naar zijn jongste zoon, bereikte de zesde plaats van de Top 40, zijn opvolger Tante Julia
kwam echter niet verder dan de tipparade. De plaat werd bekroond met
een Edison, een gouden en een platina plaat. Ondertussen speelde
Boudewijn ook gitaar in de Amsterdamse rockbandTigers On Vaseline, waarmee hij twee singles uitbrengt. Phonogram bracht na het succes van de plaat een nieuw verzamelalbum uit: Boudewijn de Groot - Grootste hits.
Na de succesvolle comeback werd Boudewijn de Groot gevraagd ook de carrière van Rob de Nijs uit een dal te trekken. Samen met Lennaert en diens vrouw Astrid Nijgh
ontpopten zij zich als drijvende kracht achter de comeback van Rob de
Nijs. Lennaert schreef de teksten, die door Boudewijn of Astrid op
muziek werden gezet en werden gearrangeerd door Bert Paige. Boudewijn
was vervolgens als producer weer verantwoordelijk voor het
eindresultaat. Zo maakten zij in deze periode de plaat In de uren van de middag, met daarop de hits Jan Klaassen de trompetter en Dag zuster Ursula, maar bijvoorbeeld ook een oude versie van Boudewijns latere succesnummer Avond. Later volgenden hits als Malle Babbe, Mireille en Hé, speelman.
In 1974 produceerde Boudewijn de eerste single van Henny Vrienten, die werd uitgebracht onder de naam Ruby Carmichael en deed hij producties voor Conny Vink en CCC Inc.. Ook neemt hij een carnavalsversie op van Tante Julia samen met Nico Haak en de single Ik ben ik met een tekst van Ruud Engelander.
In 1975
besloot Boudewijn het weer over een andere boeg te gooien, door de
productie van zijn nieuwe plaat in eigen hand te houden. In plaats van
met Lennaert, ging hij zijn teksten schrijven met René Daalder. Het resultaat was een zeer persoonlijke plaat met kleine arrangementen, onder de titel Waar ik woon en wie ik ben, waarop Boudewijn onder andere zingt over zijn moeder in Nederlands-Indië en de tol van de roem. De plaat werd afgemixt in de Verenigde Staten en bevat bijdragen van Ernst Jansz en Hans Hollestelle.
Na het verschijnen van de plaat reisde Boudewijn opnieuw naar Amerika, om hier enkele weken in Hollywood
door te brengen en te werken aan nieuw, Engelstalig, materiaal. Na
productieproblemen kwam hij echter met twee onklare nummers terug. Na
zijn terugkomst ging hij op tour door Nederland en België, met onder
andere Henny Vrienten en Ernst Jansz in zijn begeleidingsband, die
later verantwoordelijk zouden worden voor de successen van Doe Maar.
Hierna stortte hij zich weer op zijn producerscarrière. Eerst kwam de elpee Kijken hoe het morgen wordt
van Rob de Nijs, waarop Boudewijn verantwoorlijk was voor bijna alle
nummers en de teksten verzorgd werden door onder andere Lennaert Nijgh
en Ruud Engelander. Hierna richtte hij zich op de elpee Accent op Thérèse van Thérèse Steinmetz en Iemand die van je houdt van Willeke Alberti. Ook maakt hij voor het project Zing je moerstaal van de Boekenweek 1976 het nummer De kinderballade op een tekst van Gerrit Komrij.
Hierna ging hij, ditmaal met Alma en Jim, weer terug naar Amerika om
een cursus arrangeren te volgen en bleef dit maar ongeveer een jaar
weg. In zijn afwezigheid bracht de platenmaatschappij wederom een
verzamelalbum uit onder de naam Het beste van Boudewijn de Groot. In Amerika loopt het huwelijk tussen Boudewijn en Alma op de klippen en beiden besluiten terug te keren naar Nederland.
De Amerikaanse periode
Toen hij in 1979 terugkeerde naar Nederland ondernam hij een uitgebreide tour door Nederland en België en nam vervolgens het album Van een afstand op. Op het album, dat begin 1980 verschijnt, staan weer enkele klassieke Boudewijn de Groot/Lennaert Nijgh-nummers, zoals Tip van de sluier, dat op single wordt uitgebracht en gebruikt werd in de gelijknamige film van studiegenoot Frans Bromet, maar ook teksten van Ruud Engelander, René Daalder, Herman Pieter de Boer
en Ernst Jansz. Op het laatste nummer laat hij zich bijstaan door zoons
Boudewijn en Jim en op de voorkant van de plaat is dochter Caya te zien.
In de zomer van 1980 keerde hij wederom terug naar Hollywood, om de
cursus arrangeren af te ronden en zich verder te bekwamen in het
schrijven van filmmuziek. In 1981
kwam hij even terug om een intensieve tournee te doen door Nederland en
België. Opnames van deze tournee werder op elpee uitgebracht onder de
titel Concert. In 1982 keerde Boudewijn voorgoed terug uit Amerika.
Een nieuwe uitdaging lokte toen hij door Phonogram Duitsland
gevraagd werd een Duitstalige elpee op te nemen. Enkele oude nummers
werden, vertaald, opnieuw gearrangeerd en in het Duits opgenomen, onder
de titel Bo de Groot. De verwachtingen waren hoog gespannen,
maar na slechte promotie van Phonogram in Duitsland stierf het project,
na het verschijnen van het album, een stille dood. Ondertussen scoorde Hans de Booij een grote hit met Annabel, een nummer dat was blijven liggen bij de opnames van Van een afstand.
Boudewijn had ondertussen, in Amerika, gewerkt aan teksten voor zijn
nieuwe project, waarvoor hij zich liet inspireren door de futuristische
wereld van Blade Runner. In 1984 verscheen de plaat Maalstroom, die een heel ander, killer, geluid liet horen dan men van Boudewijn de Groot verwachtte. Alle nummers waren van zijn hand, op Vlucht in de werkelijkheid na, waarvan de tekst van de hand van Lennaert was en Code
waarvan de muziek van Henny Vrienten kwam. Boudewijn had de plaat zelf
geproduceerd en gearrangeerd. De plaat maakte weinig indruk en bleef
halverwege de hitlijsten hangen.
Na het mislukken van het Maalstroom-project besloot Boudewijn de popmuziek achter zich te laten. Hij ging literaire thrillers en detectives vertalen, onder andere een aantal boeken van Stephen King en Scott Turow en stelde voor de IKON een tv-serie samen over verschillende stromingen in de Nederlandse popmuziek. Ook ging hij samenwerken met Pim de la Parra,
met wie hij op de filmacademie gezeten had, waarvoor hij enkele
filmsoundtracks produceerde en de hoofdrol speelde in diens film Let the music dance. Daarnaast schreef hij de muziek van twee films van Paul Ruven en produceerde hij platen van The Shooting Party, Bram Vermeulen, Stef Bos en Rowwen Hèze.
In 1991 ging hij pas weer een nieuwe muzikale uitdaging aan, toen hij gevraagd werd om de rol van Anton Tsjechov op zich te nemen in de musical Tsjechov van Robert Long en Dimitri Frenkel Frank. In 1992 verschijnt een opname van de musical op cd. Tot 1993 stond Boudewijn de Groot in de theaters met Tsjechov. In 1994 heeft Boudewijn in het huis van Lennaert een ontmoeting met diens ex-vrouw Anja Bak, de twee kregen een relatie en trouwden in 1995. Dat zelfde jaar werd hij gevraagd voor de rol van Otto Frank in een toneelbewerking van het Dagboek van Anne Frank.
Hernieuwde belangstelling
Begin jaren 90 herstellen Lennaert en Boudewijn hun vriendschap.
Ondertussen werd het oude materiaal van Boudewijn herontdekt door een
jongere generatie. DeejayJan Douwe Kroeske nam hierop het initiatief om in 1995 een tribute album
uit te geven, waarop diverse artiesten nummers van Boudewijn speelden.
Het animo voor de plaat was overweldigend en artiesten als The Scene, Arno Hintjens, Tröckener Kecks, Betty Serveert, Daryll-Ann, Rowwen Hèze, dEUS, Hallo Venray, De Dijk en The Nits
namen allen een nummer op van Boudewijn. Het meest bijzondere nummer
was echter de verborgen track aan het einde van het album, dat van de
hand van Boudewijn zelf was: Een wonderkind van 50. Het nummer
was een hernieuwde samenwerking tussen Boudewijn en Lennaert en bleek
een voorproefje te zijn voor een nieuw album. In 1995 produceerde Boudewijn de cdManen kweken van zijn zoon Marcel de Groot.
In 1996 verscheen Boudewijns nieuwe plaat onder de titel Een nieuwe herfst.
De teksten waren voornamelijk van Lennaert Nijgh, maar er waren ook
teksten van Ruud Engelander, Herman Pieter de Boer en Harm Schepers.
Wat opmerkelijk was aan deze plaat, was dat Boudewijn naast een serie
nieuwe nummers ook een greep had gedaan in de nummers die hij voor
anderen geschreven had, dit mede doordat de tekstschrijvers niet aan de
vraag voor nieuwe teksten konden voldoen. Zo staan op dit album Kijken hoe het morgen wordt en Avond, die eerder werden opgenomen door Rob de Nijs en Annabel en Vrolijke violen,
die eerder werden opgenomen door Hans de Booy. Ook maakte Boudewijn
gebruik van oude teksten van Lennaert aangezien deze slechts met moeite
aan nieuwe teksten toekwam.
De plaat werd opgenomen met onder andere Ernst Jansz, Jan Hendriks en Jan de Hont en werd gearrangeerd en geproduceerd door Jacob Klaasse.
Het orkestrale geluid van de plaat deed weer denken aan het oude werk
van Boudewijn en de plaat werd bekroond met een gouden plaat. Hetzelfde
jaar deed Boudewijn een serie optredens met het Metropole Orkest onder leiding van Dick Bakker. Hij speelde hier een aantal van zijn hits en liet zich daarbij bijstaan door collega's als Jan Rot, Fay Lovski en dochter Caya.
Hetzelfde jaar was Boudewijn de eregast tijdens NEKKA Nacht van de Flanders Expo in Gent, waarbij diverse artiesten een hommage aan hem brachten. Ook verscheen er een oeuvrebox onder de titel Wonderkind aan het Strand,
waarvan een dubbel-cd-versie, met een verzameling succesnummers, en een
4 cd-boxversie, met daarop divers bonusmateriaal als de Engelstalige
singles en een bijgevoegd boek, uitkwamen. Ook besteedde de NCRV in het programma Classic albums aandacht aan het album Voor de overlevenden, waarop de plaat in geremixte versie werd uitgegeven, later zou Picknick volgen.
Hierop ging Boudewijn op tour met de band waarmee hij het album had
opgenomen. De tour duurde al met al zo'n twee jaar en voerde Boudewijn
langs de meeste grote concertzalen in Nederland en België. Aan het eind
van de tour werd er een live dubbelalbum uitgebracht onder de titel Een hele tour waarop zowel het concert met het Metropole Orkest in de Amsterdamse Paradiso, als een bandconcert in de Gentse Vooruit stond.
In 1998 werd Boudewijn beloond met een Edison voor zijn totale oevre en hetzelfde jaar werd hij, samen met Lennaert, benoemd tot ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw. In 2000 kreeg hij, als eerste artiest, de Radio 2 Zendtijdprijs toegekend. Tijdens het eraan verbonden Gala van het Nederlandse Lied bracht een keur van artiesten, waaronder Acda en de Munnik, Gé Reinders en Rob de Nijs, een ode aan Boudewijns oeuvre in Koninklijk Theater Carré. Tevens verscheen er een dvd met opnames van Hele tour onder de titel Tour. Hierna ging Boudewijn terug de theaters in, waar hij zijn rol van Tsjechov herhaalde. In 2001 speelde hij de rol van verteller in de musical Rocky over the Rainbow, die mede is geschreven door Boudewijns zoon Jim.
Na het overlijden van Lennaert
In 2002
ging Boudewijn opnieuw met eigen werk op tournee. De band bestond voor
het grootste gedeelte uit dezelfde muzikanten als die op Nieuwe herfst. De tour kreeg de naam Andere tijden
mee. Voor het eerst in zes jaar werd er nieuw materiaal uitgeprobeerd,
waaronder een aantal nummers die Boudewijn eerder schreef voor Rob de
Nijs en enkele teksten van Freek de Jonge. Een voorproefje werd gegeven met de mini-cd Andere tour,
waarop de eerste resultaten te horen zijn. Ondertussen werkte Boudewijn
aan een album, dat enkel teksten van Lennaert zou bevatten. Lennaert
bleek echter grote moeite te hebben, met nieuwe teksten op de proppen
te komen. Eind dat jaar, op 28 november2002, overleed Lennaert Nijgh op 57-jarige leeftijd na een kort ziekbed. In 2003 hield Boudewijn een korte tour met het Limburgs Symfonie Orkest.
In 2004 verscheen dan uiteindelijk toch het nieuwe album. Boudewijn mocht voor het album gebruik maken van de archieven
van Lennaert en had, kort voor zijn dood, ook een aantal nieuwe teksten
van hem gekregen. Andere teksten waren van de hand van Freek de Jonge, Jan Rot en Marcel Verreck.
Dat jaar vierde Boudewijn zijn tiende studioalbum, zijn 40-jarig
artiestenjubileum en zijn 60e verjaardag, dit vierde hij met een
concertreeks onder de titel Eeuwige jeugd. Jacob Klaasse, die
op de plaat verantwoordelijk was voor de arrangementen werd als
bandleider vervangen door Åke Danielson. Op 11 juli2004 werd Boudewijn gelauwerd tijdens het slotconcert van de Vlaamse feestdag in Brussel, waarbij diverse Vlaamse
artiesten een nummer van Boudewijn ten gehore brachten. Eind van het
jaar trad hij wederom op met het Metropole Orkest, dat concert werd
live uitgezonden op Radio 2. Ook kreeg hij een rol in de VRT-serie Flikken, waarin hij een Nederlandse recherceur speelt.
Op 27 november2005 bracht Boudewijn in De Philharmonie
in Haarlem een negen uur durende hommage aan Lennaert, door alle 76
liedjes die ze samen gemaakt hadden in chronologische volgorde te
spelen. Datzelfde jaar werd de dvd van de Eeuwige Jeugd jubileumtour uitgebracht en een cd/dvd van een optreden uit 2003 in de Ancienne Belgique in Brussel onder de titel Een avond in Brussel live. In december bereikte het nummer Avond van Nieuwe herfst de eerste plaats van de Top 2000, waarmee het, als eerste nummer, Bohemian Rhapsody van Queen van de troon stootte. In 2006 ondernam Boudewijn opnieuw een tour met het Limburgs Symfonie Orkest en was hij een van de zangers op de Soundtrack van de Nacht van Henny Vrienten, waarvoor hij het nummer Het jagen voorbij inbracht.
In 2006 werd het idee geboren om weer een kleine plaat te maken, met de band, zonder verdere orkestratie. Deze plaat werd opgenomen in Nederland en afgemixt in Nashville. De teksten op de plaat zijn afkomstig van Boudewijn zelf, Lennaert Nijgh, Jack Poels, Freek de Jonge en Willem Wilmink. Op 19 januari2007 werd de cd uitgebracht onder de titel Lage Landen. De plaat kwam op 3 februari 1 binnen in de albumlijsten, iets wat niet meer gebeurd was sinds Hoe sterk is de eenzame fietser. Na de plaat volgde een concertreeks waarvan de TROS op 27 oktober een registratie uitzond en de dvd Lage Landen: Tour 2007 verscheen.
Op 3 oktober maakte Boudewijn bekend dat hij een sabbatical zou nemen in 2008, om tot rust te komen van het vele touren.
Vanaf 17 december 2008 draait de jeugdfilm Blinker en de Blixvaten in alle Vlaamse bioscopen. De titelsong wordt gezongen door Gene Thomas.
De soundtrack van Blinker en de Blixvaten is geschreven door de befaamde filmcomponist Brian Clifton. De song is niet enkel bestemd voor de aftiteling, maar ook voor een meezingscène in de film. Ik componeerde het nummer Hey-Yo Superficiality, waarvoor John Hoelen een pakkende en jeugdige tekst schreef. De productie lag in handen van de wereldberoemde Zweedse producer Nick Manic.
Gene Thomas brengt in januari 2009 een gloednieuwe, Engelstalige single uit. In maart volgend jaar verschijnt zijn full album, dat ook het nummer Hey-Yo Superficiality uit Blinker en de Blixvaten bevat.
Dit nieuws is al langer bekend gemaakt.
Gene Thomas werd bekend met de groep X-Session. Ook had gene een programma op TMF en VT4.
prettige feestdagen toegewenst vanwege Yara of Mega Mindy & Romeo
Hierbij zit het kerstkaart formaat
Het nieuwe jaar staat voor de deur En we hopen dat we volgend jaar nog meer tijd kunnen maken om te bloggen Zowel romeo als ik hebben het nogal druk maar we proberen in de vrije tijd zoveel mogelijk te doen Al is dat soms wel moeilijk
Liefs van M M en Romeo
Voor mensen die graag hun lievelings nummer hier op zien verschijnen Mail naar megamindy@yarake.net of Romeo@yarake.net
Ps romeo is te verlegen hier een foto te laten plaatsen van zich zelf er staan er al genoeg vind hij op de hele blog website nu dat is wel zo maar ja zo weten jullie nog niet echt goed wie hij is he want hij staat er niet op onder romeo
Pracht nummer van Milow die gerust de nummer 1 van de top 40 mag worden van mij Hier is Milow met Ayo Technology met ondermeer de nederlandse vertaling voor deze leuvense zangen knap werk pracht nummer en vooral niet te vergeten een mooie stem
Origineel
She work it girl, she work the pole
She break it down, she take it low
She fine as hell, she about the dough
She doing her thing out on the floor
Her money money, she makin' makin'
Look at the way she shakin'
Make you want to touch it, make you want to taste it
Have you lustin' for her, go crazy face it
She's so much more than you're used to
She know's just how to move to seduce you
She gone do the right thing and touch the right spot
Dance in you're lap till you're ready to pop
She always ready, when you want it she want it
Like a nympho, the info
I show you where to meet her
On the late night, till daylight the club jumpin'
If you want a good time, she gone give you what you want
Baby this a new age,
You like my new craze
Let's get together
Maybe we can start a new phase
The smokes got the club all hazy,
Spotlights don't do you justice baby
Why don't you come over here, you got me saying
Aayooh
I'm tired of using technology,
Why don't you sit down on top of me
Aayooh
I'm tired of using technology
I need you right in front of me
In her fantasy, there's plain to see
Just how it be, on me, backstrokin',
Sweat soaking
All into my set sheets
When she ready to ride, I'm ready to roll
I'll be in this bitch till the club close
What should I do, one thing on all fours
Now that that shit should be against the law
Different style, different move,
Damn I like the way you move
Girl you got me thinking about,
All the things I do to you
Let's get it poppin' shorty
We can switch positions
From the couch to the counters in my kitchen
Baby this a new age,
You like my new craze
Let's get together
Maybe we can start a new phase
The smokes got the club all hazy,
Spotlights don't do you justice baby
Why don't you come over here, you got me saying
Aayooh
I'm tired of using technology,
Why don't you sit down on top of me
Aayooh
I'm tired of using technology
I need you right in front of me
She wants it, she wants it
She wants it, I got to give it to her
She wants it, she wants it
She wants it, I got to give it to her
Baby this a new age,
You like my new craze
Let's get together
Maybe we can start a new phase
The smokes got the club all hazy,
Spotlights don't do you justice baby
Why don't you come over here, you got me saying
Aayooh
I'm tired of using technology
I need you right in front of me
Vertaling
Ze werkt het meisje, ze werkt met de paal
Ze breekt het neer, ze doet het traag
Ze is zo mooi, het gaat haar om het geld
Ze doet haar ding op de dansvloer
Haar geld, ze verdient het
Kijk naar de manier waarop ze schudt
Het doet je haar willen aanraken, je ervan laten proeven
Verlang je naar haar, word gek, zie het onder ogen
Ze is zoveel meer dan dat je gewend bent
Ze weet hoe ze moet bewegen om je te verleiden
Ze doet het juiste ding en raakt de juiste punten aan
Doet een lapdance tot je klaar bent om te beginnen
Ze is altijd klaar, wanneer je het wilt, zij wil het
Als een mannengek, de informatie,
Ik toon je waar je haar ontmoet
Van laat in de avond tot het daglicht springt de club
Als je een goede tijd wilt, zal zij je geven wat je wilt
Schat dit is een nieuw tijdperk,
Je houdt van mijn nieuwe gekte
Laten we samenkomen,
Misschien kunnen we een nieuwe fase starten
De rook maakt de club helemaal wazig,
Spotlichten doen je geen goed schatje
Waarom kom je niet naar hier, je doet me zeggen
Aayooh
Ik ben het beu om technologie te gebruiken
Waarom kom je niet op mij zitten
Aayooh
Ik ben het beu om technologie te gebruiken
Ik heb je voor mij nodig
In haar fantasie, is er veel te zien
Hoe het zou zijn op mij, rug tegen rug,
Badend in het zweet
Alles in mijn laken
Wanneer ze klaar is om te rijden, ben ik klaar om te rollen
Ik zal in dit meisje zijn tot de club gesloten is
Wat moet ik doen, één ding op alle krachten
Dit zou verboden moeten zijn
Andere stijl, andere beweging,
Verdomme ik hou van de manier waarop je beweegt
Meisje je doet me denken aan,
Al de dingen die ik met je doe
Meisje we laten het ploffen,
We kunnen van positie veranderen
Van de zetel naar de toonbanken in mijn keuken
Schat dit is een nieuw tijdperk,
Je houdt van mijn nieuwe gekte
Laten we samenkomen,
Misschien kunnen we een nieuwe fase starten
De rook maakt de club helemaal wazig,
Spotlichten doen je geen goed schatje
Waarom kom je niet naar hier, je doet me zeggen
Aayooh
Ik ben het beu om technologie te gebruiken
Waarom kom je niet op mij zitten
Aayooh
Ik ben het beu om technologie te gebruiken
Ik heb je voor mij nodig
Ze wil het, ze wil het
Ze wil het, ik moet het haar geven
Ze wil het, ze wil het
Ze wil het, ik moet het haar geven
Schat dit is een nieuw tijdperk,
Je houdt van mijn nieuwe gekte
Laten we samenkomen,
Misschien kunnen we een nieuwe fase starten
De rook maakt de club helemaal wazig,
Spotlichten doen je geen goed schatje
Waarom kom je niet naar hier, je doet me zeggen
Aayooh
Ik ben het beu om technologie te gebruiken
Ik heb je voor mij nodig
Een gedreven persoonlijkheid die weet
wat die wil, niet twijfelt als hij een doel wil bereiken. Ben wel
enorm precies in alles wat ik doe, probeer de toekomst te vatten door het heden
te doorgronden. In mijn vrije tijd vind je me vaak in de sportclub of het
zwembad. Tracht zoveel mogelijk quality time te steken in muziek ,
mijn relatie en familie! Waar ik een absolute hekel aan heb zijn
leugens.
Favoriete quote:Vertrouwen moet je
verdienen, is geen cadeau ! Alles wat je meemaakt in je leven zijn
lessen die je moet leren.
Favoriete songs:Dansmuziek; Madonna
-Frozen. Veel genres liggen me en muziek is voor mij een gegeven dat gemaakt is
om mensen in de stemming te brengen die zij willen Wie ben ik om te zeggen dat
iets goed of slecht is! En ja
Favoriete Get Ready! Nummer: Laat
Naam: Jimmy Samijn
Geboortedatum: 24 augustus (te Etterbeek)
Woonplaats: Erpe-Mere
In het dagelijkse leven ben ik nogal een
dromer, die houdt van romantiek, uitgaan en lekker eten. Ben sociaal en
hulpvaardig wat niet altijd in dank wordt afgenomen. In onbekende
omgeving ben ik gesloten en verlegen maar zodra ik de mensen rondom mij beter
ken bloei ik helemaal open. Mijn hobbys zijn muziek, mijn dieren
verzorgen en in de tuin werken.
Favoriete quote:Kinderen toch! Caramba por què...
Favoriete songs: Madonna - Vogue, Kylie Minogue - It's in your eyes en Kate Perry - I
kissed a girl
Favoriete Get Ready! Nummer: Het wordt me teveel...
Naam: Kenny Philippaars
Geboortedatum: 6 augustus 1983 (te Bilzen)
Woonplaats: Diepenbeek
Iemand die houdt van de simpele dingen
in het leven, uitgaan, bioscoop, weg zijn met vrienden, Kenny is
professioneel showdanser en dansleraar. Reeds enkele jaren werkt hij voltijds
in zijn eigen dansschool Footloose Dancers te Diepenbeek. Ook voor
verschillende tv-programmas op EEN en VT4 heeft hij reeds gewerkt als
choreograaf. Verder heeft hij als danser verschillende Belgische en Benelux titels
gewonnen in verschillende categorieën van het rock & roll-dansen. Minder
graag gaat hij om met mensen die enkel in anderen hun gezicht aardig doen. Ook
mensen die op een oneerlijke manier hun doelen bereiken heeft hij liever niet
in zijn buurt. Veel mensen zien Kenny als iemand die steeds met zijn voeten op
de grond blijft, en niet snel onder de indruk is van gebeurtenissen of
omstandigheden.
Favoriete quote: Doe niets wat je niet graag zou
hebben, dat een ander je aandoet.
Favoriete songs:Zowat alles wat Whitney Houston,
maar verder ook de alledaagse Pop en r&b-muziek.
Favoriete Get Ready! Nummer: Wachten op
jou!
Naam: Tom De Blaes
Geboortedatum: 6 mei 1985 (te Vilvoorde)
Woonplaats: Antwerpen
Een stille persoonlijkheid in het
begin maar stille waters hebben diepe gronden Wanneer ik me ergens goed bij
voel word ik soms een hele spraakwaterval en krijg je er nauwelijks een woord
tussen. Als ik iets graag doe dan ga ik er ook volledig voor. Sta steeds open
om nieuwe mensen te leren kennen en nieuwe ervaringen op te doen. Een
enorme fan van videogames (vooral de Final Fantasy serie) en manga/anime
(Japanse comics/animatie). Mn passies zijn dansen, zingen en
muziek beluisteren. Waar ik een absolute hekel aan heb zijn
hypocriete mensen en mensen die profiteren van anderen.
Favoriete quote:Mada mada dane! - We have to
fight for our future and for what we believe in!
Favoriete songs:Culture Beat Mr
Vain, The Mackenzie Feat. Jessy The Rain, Ikimono
Gakari Blue Bird, Kylie Minogue Wow! En nog vanalles eigelijk te veel om op te noemen
Favoriete Get Ready! Nummer: Wachten op jou
(Right here waiting)
Get Ready!
werd gevormd eind 1995. Koen Bruggemans, Jimmy Samijn, Glenn Degendt en
Jean-Marie Desreux werden klaargestoomd voor de showbizzwereld. Het is
januari '96 wanneer Vlaanderen Get Ready! leert kennen. Als de jongens
hun debuutsingle 'Diep (zo diep)' in 10 Om Te Zien voorstellen worden
ze als ééndagsvliegen beschouwd maar het publiek beslist daar anders
over. Begin april staan ze op nummer 1, 'Diep (zo diep)' haalt goud en
Get Ready! wordt de populairste jongensgroep van Vlaanderen. De tweede
single 'Laat' wordt eveneens een groot succes en hun talent wordt ook
beloond want in de zomer ontvangen ze de Zomerhit-prijs voor 'Beste
Debuut'. Na 'Laat' volgt 'Vuur', een rustiger nummer waarmee de groep
alweer de top bereikt. Op de Flandria boot stelt Get Ready! op 23
oktober hun eerste full-cd voor. Het album is reeds goud in voorverkoop
en wordt uiteindelijk dubbel platina.
In het najaar
mogen ze al eens proeven hoe het voelt om voor een groot publiek op te
treden wanneer Will Tura hen uitnodigt als 'special guest' in Vorst
Nationaal, waar ze een eigentijdse versie van 'Moa Ven Toh' brengen.
Laatste single van 1996 was 'Wachten op jou', een bewerking van 'Right
Here Waiting' van Richard Marx. 1997 werd schitterend ingezet want Get
Ready! kreeg als eerste Vlaamse groep ooit een ster op de 'Walk Of
Fame' in Kinepolis en Metropolis. Intussen scoorden ze met 'Dromen' hun
vijfde nummer 1 op rij en probeerden ze ook Wallonië te veroveren met
'Parce que c'est toi que je suis', de franstalige versie van 'Vuur'.
1997
is de zomer van 'Marjolijn'. Het is de bestverkochte single van de
groep ooit, maar het wordt geen nummer één hit... Mama's Jasje scoorde
immers op hetzelfde moment hun grootste hit met 'Als de dag van toen'.
Een ware triomf voor Play That Beat, platenfirma van beide groepen. Diezelfde
zomer mochten ze op 'Zomerhit' de trofee 'Revelatie van het jaar' in
ontvangst nemen en kregen ze de ongelooflijke eer om het voorprogramma
van het concert van wereldster Michael Jackson in Oostende te verzorgen.
Hun zesde nummer 1 hit
'Geef me tijd', een duet met Lilianne St-Pierre was de voorloper van
hun tweede album 'Go for it' dat in oktober verscheen. Bij release was
het al platina waard. Op 11 november '97 concerteerden ze in een
uitverkocht Vorst Nationaal! 'Samen' is het afsluitende nummer van het
concert, en staat ondertussen op nummer één in de hitlijsten.
1998
is het jaar van de verandering. Get Ready! bewandelt nieuwe paden, en
waagt zich ook op de stripmarkt. Met succes, want van het eerste album
'De geheimzinnige fan' worden er maar liefst 40.000 stuks verkocht .
Uiteindelijk verschenen er 4 strips.
'Requiem '98'
is de single die eind maart verschijnt. De single werd opgenomen met
het orkest van Robert Groslot en het 115 koppige koor Fine Fleur. Met
een prijskaartje van 1,2 miljoen was dit de duurste Vlaamse single ooit
op dat moment. Geen wonder dus dat het nummer meteen op nummer één
binnenkomt in de hitparade. Tijdens de zomermaanden pakt Get Ready!
alweer uit met een nieuwe stijl. 'Happy End' wordt alweer een hit, de
zoveelste op rij.
In september verschijnt 'Eigen zin'.
In dit nummer wordt ook verwezen naar Ben Crabbé die meermaals lachte
met de groep in zijn programma's. Wie laatst lacht, best lacht? Deze
single is ook de voorloper van hun derde album 'Apollo'. Op 7 en 8
november doet Get Ready! het concert van het jaar voordien in Vorst
Nationaal nog eens over voor een uitverkochte Ancienne Belgique te
Brussel. 'Zeemeermin' werd de voorlopig laatste Vlaamse single van de
groep.
In 1999 waagt Get Ready! zich aan een
Engelstalig avontuur. De eerste twee singles 'I Still Love You' en 'A
Girl Like You' werden een succes en eind mei verschijnt dan het album
'The Mission'. Aan deze full-cd werkten Ian Curnow en Phil Harding mee,
de mannen achter o.a. East 17.
Zomersingle is 'Skin Connection'.
Daarna volgt nog een laatste single uit dit album: 'Silent Like The
Rain'. Met deze Engelstalige cd probeerde Get Ready! ook in het
buitenland te scoren en met succes! Niet alleen in België maar ook in
Azië, Maleisië, Singapore, Thailand en Zuid-Amerika lieten ze vele
meisjesharten sneller slaan. De volgende single 'Everytime I Think Of
You' was hun voorlopig laatste Engelstalige nummer.
Iedereen dacht dat Get Ready!
internationaal ging doorbreken maar dan beslisten ze plots om een
rustpauze van +/- 6 maanden in te lassen. Met het opnieuw
Nederlandstalige nummer 'Ga door' en een 'Best of'-album sloot Get
Ready! eind 2000 een belangrijke periode af. Ze gingen alle 4 hun eigen
weg: JM vertoefde enkele maanden in het buitenland, Koen stapte in het
onderwijs en Glenn en Jimmy probeerden het solo. Al vrij snel kwam het
gerucht dat Get Ready! definitief gestopt was en na een jaar pauze werd
dat ook door de jongens bevestigd.
2007 De
groep gaat door met drie in plaats van met vier. Jean-Marie Desreux
beslist de groep te verlaten en keert terug naar zijn geboorteland
Frankrijk. Een nieuw managementbureau en boekingskantoor moeten ervoor
zorgen dat Get Ready! er weer staat. Een nieuwe, Nederlandstalige
single, die de titel 'Vrij' draagt, wordt opgenomen in Nederland en
moet de terugkeer van de groep inluiden!
2008 Eind
augustus stopt Glenn met Get Ready! Vanaf dan gaat de groep niet alleen
muzikaal "Back to the 90s" maar staan ze ook terug met vier leden op
het podium! Alle 11 nummer één hits worden in een veertig minuten
durende, spetterende show met de originele stemmen en dans gegoten. Op
vrijdag 12 september wordt, in primeur, Get Ready! BACK TO BASIC
voorgesteld tijdens de Tinekesfeesten in Heule. Daar wordt, veel
sneller dan gepland, het nieuwe format aan fans, publiek en pers
geïntroduceerd. Een schot in de roos zo blijkt al snel! Nieuwkomers
Kenny en Tom zetten hun beste beentje voor en het jeugdige publiek gaat
helemaal uit z'n dak! Op heel korte tijd wordt de klus geklaard om dit
op poten te zetten en daarvoor is heel veel dank verschuldigd aan
choreograaf (duivel-doet-al) Kristof Goffin, bekend van ondermeer Star
Academy en De Crazy Disco Show en tevens ook bedenker van Kate Ryan's
kniezwengel...
Wie zijn ze nog de Boys van de vroegere groep Getready In de jaren 90 is getready bekend geworden met het nummer diep marjolijn vuur samen.... De boys waren zeer in eer gestelt bij de jongeren van toen Nu nog kunnen ze het niet wegsteken dat veel mensen STAPEL gek van hun zijn
J.m is in Nies gaan wonen terug Glenn is in september gestopt met de groep
Koen die blijft zich amuzeren op het podium Jimmy blijft dat natuurlijk ook doen maaaaaaaaar met 2 jongens heb je niet het getready gevoel Koen en Jimmy hebben dus 2 leden bij gekregen Kenny en Tom 2 boys die hun intrede in heule hebben mogen maken voor getready Nu zijn ze terug met hun 4 tal en gaan ze door met Getready Back to Basic
de hits van de jaren 90 worden in een nieuw kleedje gestoken Natuurlijk blijf ik persoonlijk stapel gek van de boysband van toen
Het mooiste wat er bestaat is jou amuzeren in het leven Het mooiste wat er bestaat is een Getready als groep Het mooiste wat er bestaat zijn 4 jongens op de trede Omdat ze de groep zijn die alles moet doen Zingen dansen springen en zich amuzeren Dat kan je enkel met Boys van het merk Getready
- Belgie stuurt troepen en neemt een hoop meserie
op zich neer maar ze kunnen de belgiche problemen nog niet eens zelf oplossen
naar mijn weten hebben we zelf nog niet eens een deftige regering.
Bericht dat belgie gekregen heeft staat op youtube
bekend gemaakt
De meest intressante
meningen zullen dan ook worden op deze site gezet
Mijn mening is en
blijft toch nog steeds dat belgie eerst moet zien een regering tot stand te
krijgen en niet dat dit al meer dan een jaar moet duren de walen moeten ze nu
toch wel aankunnen.
En als ieder land
zich met zen eigen zaken eens zal bezig houden dan kunnen er al zeker geen
problemen komen IEDER VOOR ZICH ZELF
Ieder land heeft
andere wetten andere regels en daar hoeft geen enkel land zich mee in te mengen
Jullie mening is dan
ook niet van onbelang dat heet vrije meningsuiting en dat is steeds
belangerijker dan wat de wetten dan ook zeggen
Ook zal nederland
een dvd ontvangen hebben voor mogelijke aanslagen
Hier hebben we een nieuw email aangemaakt voor het ontvangen van jullie berichten naar ons persoonlijk
De grote baas voor problemen kan je terecht op megamindy@yarake.net of yara@yarake.net namelijk zijn wij 1 en de zelfde persoon
En Romeo zal woensdag op romeo@yarake.net ook email berichten kunnen ontvangen dit moet hij nog via zijn eigen pc invoeren het email adres zelf is al gemaakt dus voor romeo alle meisjes die gek zijn van hem mailen maar maar let op hij is al bezet ;)
nu hopelijk word het leuk met onze persoonlijke nieuwe email adressen voor deze blog
DRUK DEZE AFBELDING AF VOOR JOU KIND MAAR DAN IS HET EEN AANRADER EERST SLA JE DE AFBEELDING BETER OP OP DE PC ANDERS HEB JE DE BLOG ONDERWERPEN OOK OP AFDRUK
Wannes Van de Velde, hier tijdens de 0110-concerten in 2006.
De Antwerpse volkszanger, kunstenaar en schrijver Wannes Van de Velde is op 71-jarige leeftijd overleden. De zanger kampte al jaren met een wankele gezondheid. 'Ik wil deze nacht in de straten verdwalen' en 'De brug van Willebroek' zijn de bekendste nummers uit zijn carrière, die meer dan 40 jaar omvatte.
De drie W's Van de Velde behoorde eind jaren zestig samen met Walter De Buck en Willem Vermandere tot 'de drie W's'. Volkszangers die in hun repertoire resoluut voor teksten in het dialect kozen. Van de Velde was daarnaast ook een begaafd flamenco-gitarist.
Leukemie In 2000 werd er leukemie bij hem vastgesteld, die hij overwon. In september 2006 was hij in staat om terug op te treden, onder meer op de Antwerpse editie van de 0110-concerten. In dat jaar verscheen ook zijn laatste cd 'In de Maat van de Seizoenen'. Zijn ziekte werd hem nu toch fataal. (mvdb)
Ik ben Yara, en gebruik soms ook wel de schuilnaam mega mindy.
Ik ben een vrouw en woon in Belgie (belgie) en mijn beroep is .
Ik ben geboren op 08/09/1988 en ben nu dus 36 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: vanalles en nog wat .
Deze Foto is Gene Thomas