Denk eraan, dat de liefde de kern van de volmaaktheid is. Wie
in de liefde leeft, leeft in God, want God is liefde.
Bid en hoop, wind je niet op. De opwinding dient tot niets.
God is barmhartig en zal je gebed verhoren. De gebeden van de heiligen in de
hemel en van de rechtvaardige zielen op aarde zijn een parfum die nooit
verloren gaat.
Heel je bestaan moet gericht zijn op Maria en Zij zal je
leiden naar de veilige haven van het eeuwige heil.
Zalig de ziel die de schoonheid bezit die God van haar
verlangt. Zij trekt niet alleen de aandacht van de Engelen maar ook die van
Jezus.
Het kruis zal je niet verpletteren! Wanneer de last te
zwaar lijkt, zal juist de kracht van het kruis je oprichten.
Zoek geen troost bij de mensen. Welke troost kunnen ze u
geven? Ga naar het Tabernakel en stort uw hart uit voor Hem. Daar zult ge
troost vinden.
Het hart en de armen van God openen zich wijder, naarmate
we ons kleiner maken door het vertrouwen.
Net als Maria moeten we dicht bij het kruis rust zoeken.
Dan zal ons aan troost niet ontbreken.
De Rozenkrans was mijn wapen.
Mijn verleden, Heer, vertrouw ik toe aan uw barmhartigheid,
mijn heden aan uw liefde, mijn toekomst aan uw Goddelijke Voorzienigheid.
Het leven van de christen is niets anders dan een
voortdurende strijd tegen zichzelf, en ontplooit zich slechts ten koste van het
lijden.
Top 10 van controversiele Bijbelverzen naast
homoseksualiteit (Lev 18:22)
1 Het eten van varken en garnaal
Lev 11:7-8: het varken, want het heeft wel gespleten hoeven
maar het herkauwt niet: het geldt als onrein. Het vlees van deze dieren mag u
niet eten en hun kadavers niet aanraken: zij gelden als onrein.
12: Alle waterdieren zonder vinnen of schubben moet u
verafschuwen.
2 Ronde haarsnit
Lev 19:27: U mag aan uw hoofdhaar geen ronde rand knippen
en de rand van uw baard niet wegnemen.
3 Roddel
Lev 19:16: Strooi geen lasterpraat rond over elkaar en sta
uw naaste niet naar het leven. Ik ben de heer.
4 Tattoos
Lev 19:28: U mag uw lichaam niet kerven voor een dode en u
niet laten tatoeëren. Ik ben de heer.
5 Vrouwen die spreken in de Kerk
1 Kor 14:34-35: moeten de vrouwen in uw bijeenkomsten hun
mond houden. Het is hun niet toegestaan het woord te nemen; zij moeten ondergeschikt
blijven, zoals trouwens de wet voorschrijft. Willen zij iets te weten komen,
dan moeten zij er thuis hun man maar naar vragen; een vrouw hoort nu eenmaal
niet in de gemeente het woord te voeren.
6 Vrouwen die hun man helpen in een gevecht
Deut 25:11-12: Wanneer twee mannen met elkaar vechten en de
vrouw van de een komt haar man te hulp en grijpt de aanvaller met de hand bij
zijn schaamdelen, dan moet u haar onverbiddelijk de hand afkappen.
7 Seks voor huwelijk
Deut 22:20-21: Blijkt de beschuldiging waar te zijn en
stelt men vast dat het meisje inderdaad geen maagd was, dan moet men haar naar
de deur van haar ouderlijk huis brengen. En de burgers van de stad moeten haar
doodstenigen; want zij heeft een schanddaad in Israël begaan door ontucht te
plegen terwijl ze nog in haar ouderlijk huis woonde. Zo zult u het kwaad uit uw
midden verwijderen.
8 Werken op de sabbat
Exodus 31:14-15: Onderhoud dus de sabbat, die moet heilig
zijn voor u. Wie hem schendt, moet onverbiddelijk ter dood gebracht worden. Wie
op die dag arbeid verricht, zal uit zijn volk worden verwijderd. Zes dagen mag men werken, maar de zevende dag
is een volstrekte rustdag, gewijd aan de heer. Iedereen
die op de sabbat arbeid verricht, moet onverbiddelijk ter dood gebracht worden.
9 Kinderen die hun ouders vervloeken
Exodus 21:17: Wie zijn vader of moeder vervloekt moet ter
dood gebracht worden.
10 Mannen met afgehakte geslachtsdelen
Deut 23:2: Iemand die door kneuzing is ontmand of van wie
het lid is afgesneden, heeft geen toegang tot de gemeente van de heer.
Koran 5:38 : En snijdt de dief en de dievegge de hand af,
als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah. Allah is
Almachtig, Alwijs.
9. Vrouwen zijn onwetend
Koran 2:282: En roept van onder uw mannen twee getuigen en
als er geen twee mannen zijn, dan één man en twee vrouwen van degenen, die u
als getuigen aanstaan, zodat, wanneer één der twee vrouwen zich zou vergissen,
de ene de andere indachtig moge maken.
8. Vrouwen moeten minder krijgen
Koran 4:11: Allah gebiedt u aangaande uw kinderen: voor het
mannelijke kind evenveel als het deel van twee vrouwelijke kinderen,
7. Incest
Koran 33:50: O profeet, Wij hebben voor u uw vrouwen wettig
gemaakt, aan wie gij haar huwelijksgiften hebt gegeven, en degenen die uw
rechterhand bezit van haar, die Allah u als een oorlogsbuit heeft gegeven en de
dochters van uw ooms en tantes van vaderszijde en de dochters van uw ooms en
tantes van moederszijde die met u emigreerden,
6. Slavernij
Koran 4:24: En getrouwde vrouwen, met uitzondering van
haar, die gij bezit (slavinnen). Dit is een gebod van Allah voor u. Degenen,
die daar buiten vallen, zijn u toegestaan;
5. Pedofilie
Koran 65:4: En indien gij twijfelt aangaande diegenen uwer
vrouwen, die geen menstruatie meer verwachten, haar (wacht) periode is drie
maanden, hetzelfde geldt ook voor degenen die haar menstruatie nog niet hebben
gehad. En de wachtperiode voor de zwangeren duurt tot zij verlost zijn. En
degenen die Allah vrezen, zal Hij van het nodige voorzien door Zijn gebod.
4. Huiselijk geweld
Koran 4:34: De mannen zijn zaakwaarnemers voor de vrouwen,
omdat God de een boven de ander heeft bevoorrecht en omdat zij van hun
bezittingen uitgegeven hebben. De deugdzame vrouwen zijn dus onderdanig en zij
waken over wat verborgen is, omdat God erover waakt. Maar zij van wie jullie
ongezeglijkheid vrezen, vermaant haar, laat haar alleen in de rustplaatsen en
slaat haar. Als zij jullie dan gehoorzamen, dan moeten jullie niet proberen
haar nog iets aan te doen. God is verheven en groot.
3. Polytheisme
Koran 9:5: Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt
dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en
loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed
houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is
Vergevensgezind, Genadevol.
2. Geloofsafval
Koran 4:89: Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben
verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden
uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot
vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en
neemt vriend noch helper uit hun midden.
1 Werelddominantie
Koran 9:29: Bestrijdt diegenen onder de mensen van het
Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden
wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware
godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij
onderdanig zijn.
Verplichte feestdagen zijn dagen waarop katholieken naar de
mis moeten gaan, naast de reguliere zondagsmis. Volgens het Wetboek van
Canoniek Recht van 1983 zijn er in de hele Kerk tien verplichte feestdagen:
Vrede zij met jullie, kindertjes. Zoals
een moeder haar kleine kinderen voedt en troost, zo voed ook ik jullie
zielen door jullie het Woord van God te geven. Zoals een moeder haar kinderen
troost in tijden van verdriet, zo buig ook ik Mij over jullie om jullie te
troosten. Ik zorg voor jullie zielen door Mijn gebeden. De Heer is niet traag
in het vervullen van Zijn beloften, maar Hij wacht geduldig, opdat ieder de
genade kan ontvangen om het Licht te zien en zich te bekeren. De beloofde
Nieuwe Hemelen en Nieuwe Aarde zijn jullie nu reeds zeer nabij. Intussen,
terwijl jullie wachten, smeek ik jullie je leven te heiligen; leeft heilig. Ik
wil in jullie, dierbare kinderen, een echte bekering zien. Ieder die ontsnapt
is aan de ondeugden van de wereld, maar zich vervolgens veroorlooft te worden
geleid door principes die niet van de Wijsheid komen maar van de Dwaasheid, kan
er zeker van zijn te vallen. God is Liefde. Hij vergeeft en wordt niet snel toornig.
God is een zeer tedere Vader. Onderzoek zo nu en dan je ziel om te weten of je
in Zijn Licht staat of niet.
Wees als een tuin voor de Heer, waarin
Hij Zijn rust kan vinden, waar Hij Zijn Ziel kan verblijden in zijn
heerlijke geuren, en waar Hij Zijn Hoofd te rusten kan leggen op het groene
gras. Laat Mij jullie harten omvormen in een mooie tuin voor de Heer, zodat als
de Koning der koningen jullie komt bezoeken Hij Zijn Ogen niet van jullie
zal afwenden, maar jullie zal aanbieden een offer van Zijn Ziel, een gevangene
van Zijn Hart te worden.
Verliest daarom geen tijd, want Zijn
Ogen letten voortdurend op elk van jullie stappen. De Vredevorst vermaant
jullie om te bidden om vrede. En ik, de Koningin van de Vrede, smeek jullie
om te bidden om vrede. Satan is nu als een dolle stier, en Mijn Hart is
ziek van wat ik zie aankomen, hoewel de Vader Mij uit Barmhartigheid niet
alles heeft laten zien.
Ik ga over heel de aarde op zoek naar
edelmoedige zielen, maar ik kan niet genoeg edelmoedigheid vinden om Jezus
aan te bieden en de Gerechtigheid van de Vader te bedaren. Er zal geweldig veel
boete gedaan moeten worden en Jezus heeft edelmoedige zielen nodig, die bereid
zijn om voor anderen boete te doen. Daarom schrei ik. Mijn ogen stromen over
van Bloedige Tranen bij de verschrikkelijke aanblik van wat ik zie aankomen.
Als ik jullie dit vandaag vertel,
gebeurt dat niet om indruk op jullie te maken of jullie bang te maken, maar om
jullie te vragen te bidden om Vrede. Het is God met Zijn liefdevolle
bedoelingen die Mij rond de hele wereld zendt en naar elk huis, om jullie een
voor een te verzamelen en te bekeren voor Zijn Dag. Dierbare kinderen, komt
niet naar deze bijeenkomsten alleen om naar tekenen te zoeken. Als ik helemaal
vanuit de Hemel naar jullie drempel kom, gebeurt dat om jullie de Vrede van de
Heer en Mijn Vrede te brengen. Sta Mij daarom toe jullie hart om te vormen in
een mooie tuin voor de Heilige, opdat Hij in jullie binnenste een geest van
heiligheid, liefde, vrede, zuiverheid, gehoorzaamheid, nederigheid en trouw
moge aantreffen. Dan zal jullie Koning al deze deugden gebruiken en de machten
van het kwaad bestrijden.
Staat op uit jullie slaap, kinderen, en
verandert jullie harten. Ik ben gelukkig zo velen van jullie op water en brood
te zien vasten, en vandaag vraag ik deze edelmoedige zielen iets meer toe te
voegen aan hun vastendagen. Ik vraag jullie berouw te hebben en te biechten.
Lieve kinderen, waakt over jullie lippen en veroordeelt elkaar niet - laat niet
toe dat jullie lippen, bij al jullie vasten, de oorzaak zijn van jullie veroordeling.
Bemint elkaar, leeft Onze Boodschappen.
Jullie Koning zendt jullie Zijn Vrede.
Ik zal de ronde blijven doen over de wereld om hen, die ver verwijderd zijn van
de Heer, tot Hem te brengen. Ik heb jullie edelmoedige gebeden nodig,
Mijn kinderen. Ik zegen jullie allen, Ik zegen jullie families, jullie
vrienden, en zelfs hen die jullie hart bezwaren. Ja, allen zijn kinderen van
God. - Vassula
Wat kun je met het verhaal over het lijden en de dood van
Jezus nu concrete doen? Door je het verhaal van Kleopas en zijn vriend te
vertellen, wilde ik je laten zien dat vrijheid een wezenlijk aspect van het
geestelijk leven is. Uit het verhaal van het lijden en de dood van Jezus zal je
duidelijk worden dat daaraan het mededogen moet worden toegevoegd. Het
geestelijke leven is een vrij leven, dat zichtbaar wordt in het mededogen. Dat
wil ik je nu wat beter laten zien en aanvoelen.
God heeft Jezus gezonden om vrije mensen van ons te maken.
Als weg naar de vrijheid heeft hij het mededogen gekozen. Dat is heel wat
radicaler dan jij je op het eerste gezicht misschien kunt voorstellen. Het
betekent dat God ons heeft willen bevrijden, niet door het lijden van ons weg
te nemen, maar door het met ons te delen. Jezus is God, die met ons mee-lijdt.
Het woord medelijden is in het Nederlands wat verwaterd.
Wanneer iemand tegen je zegt: Ik heb medelijden met je, dan klinkt dat een
beetje afstandelijk. Het voelt aan alsof die persoon van boven op je neerziet.
De oorspronkelijke betekenis: samen met iemand in het lijden staan, is
gedeeltelijk verloren gegaan. Daarom heb ik het woord mededogen gekozen. Het is
warmer, intiemer en meer nabij. Ik bedoel ermee: lijden delen met de ander,
volledig medemens-in-het-lijden zijn.
De liefde van God die Jezus ons wil laten zien, wil hij ons
tonen door deelgenoot te worden aan ons lijden en ons zo in staat te stellen
het lijden tot een weg naar de bevrijding te maken. Je kent waarschijnlijk zelf
wel de vaakst gestelde vragen van mensen die het moeilijk of onmogelijk vinden
in God te geloven. Ze vragen: Hoe kan God de wereld echt liefhebben, wanneer
hij al dat afschuwelijke lijden in de wereld toelaat? Als God echt van ons
houdt, waarom maakt hij dan geen eind aan oorlog, armoede, honger, ziekte, de
vervolgingen, de martelingen en de ellende die overal zichtbaar zijn. En als
God iets om mij persoonlijk geeft, waarom gaat het me dan zo slecht, waarom
voel ik me dan altijd zo eenzaam, waarom heb ik dan nog steeds geen werk,
waarom ervaar ik mijn bestaan dan als zinloos?
Ik ben zelf ook voortdurend met die vragen bezig, vooral
sinds ik de armoede in Zuid-Amerika heb leren kennen en in Guatemala heb gezien
hoe onschuldige Indianen worden ontvoerd en op de meest wrede wijze gefolterd
en gedood.
Tegelijkertijd heb ik daar ook het begin van een antwoord
gevonden. Ik ontdekte dat de slachtoffers van armoede en onderdrukking vaak
dieper van Gods liefde overtuigd waren dan wij en dat de vraag naar het waarom
van het lijden minder werd gesteld door hen die het lijden zelf hadden
geproefd, dan door ons, die er vooral veel over hadden gehoord en gelezen.
Zelden heb ik zoveel Godsvertrouwen gezien als onder de arme en onderdrukte
Indianen van Latijns-Amerika. Terwijl het voor veel Nederlanders, die de
laatste jaren steeds welvarender zijn geworden, steeds moeilijker schijnt te
worden om de nabijheid van God in hun dagelijkse leven te ervaren, spreken veel
mannen en vrouwen bij wie het lijden op hun gezicht te lezen staat, met grote
geestdrift over de wijze waarop God hun hoop en moed geeft.
Je zult wel begrijpen dat ik daar diep van onder de indruk
ben gekomen. Langzaam ben ik gaan inzien dat deze mensen Jezus hebben leren kennen
als de God die met hen lijdt. Voor hen is de lijdende en stervende Jezus het
meest overtuigende teken dat God echt veel van hen houdt en hen niet in de
steek laat. Hij is met hen meegegaan in het lijden. Wanneer ze arm zijn, weten
ze dat Jezus ook arm was; wanneer ze bang zijn, weten ze dat Jezus ook bang
was; wanneer zij geslagen worden, weten zij dat Jezus ook werd geslagen en
wanneer ze doodgefolterd worden, ja ook dan weten ze dat Jezus eveneens dat lot
heeft ondergaan. Voor deze mensen is Jezus de trouwe vriend, die met hen
meeloopt op de eenzame weg van het lijden en hun troost brengt. Hij is solidair
met hen. Hij kent hen, begrijpt hen en omhelst hen in hun meest pijnlijke
ogenblikken.
De beelden van Jezus die ik heb gezien in de kerken van San
Pedro in Lima en van Santiago aan het meer van Atitlan in Guatemala, lieten een
gegeselde, met doornen gekroonde en met wonden overdekte, uitgeputte man zien.
Ik vond het vaak afschuwelijk om aan te zien, maar voor de Peruaanse en
Guatemalteekse Indianen was deze gebroken mens hun grootste bron van hoop.
Misschien lijkt dit alles wat ver weg. Toch hebben ook jij
en ik ervaringen die ons het mededogen van Jezus laten aanvoelen. Ren echte
vriend of vriendin is niet iemand die al je problemen kan oplossen of een
antwoord heeft op al je vragen. Nee, het is iemand die niet wegloopt wanneer er
geen oplossingen of antwoorden zijn, maar bij je blijft en je trouw is. Vaak
blijkt, dat niet degene die zegt: Doe dit, zeg dat, ga daarheen of denk
daaraan ons de meeste troost geeft, maar degene die, zelfs als er geen goede
raad te geven is, zegt: Wat er ook gebeurt, ik ben je vriend, op mij kun je
rekenen. Naarmate je ouder wordt, ga je meer en meer ontdekken dat je vreugde
en geluk van die vriendschappen afhangt. Het grote geheim van het leven is dat
het lijden, dat vaak zo ondraaglijk leek, door het mededogen een bron van nieuw
leven en nieuwe hoop kan worden.
God is mens geworden om volledig met ons te kunnen mee
leven, mee lijden en mee sterven. In Jezus hebben we een medemens gevonden die
zo volledig bij ons is gekomen, dat geen enkele zwakheid, pijn of verzoeking
hem vreemd is gebleven. Juist omdat Jezus God is en zonder enige zonde, is hij
in staat ons zondige, gebroken mensen zo volledig aan te voelen, dat we mogen
zeggen dat hij ons beter kent dan we onszelf kunnen kennen en ons meer bemint
dan we onszelf beminnen. Onze medemensen, hoe goedwillend ook, zijn nooit in
staat zo volledig bij ons te zijn, dat we ons onbegrensd begrepen en bemind
voelen. Wij mensen blijven te zeer op onszelf gericht om onszelf volledig te
kunnen vergeten omwille van de ander. Maar Jezus geeft zichzelf volledig weg,
hij houdt niets voor zichzelf, hij wil zo totaal bij ons zijn, dat we ons nooit
meer alleen kunnen voelen.
Jezus is de mededogende God die ons zo nabij komt in onze zwakheid,
dat wij ons zonder vrees tot hem kunnen wenden. De brief aan de Hebreeen zegt
het in onvergelijkelijk diepe woorden: [ ] Hij werd op allerlei manieren op de
proef gesteld, precies zoals wij, afgezien dan van de zonde. Laten wij daarom
vrijmoedig naderen tot de troon van Gods genade, om barmhartigheid en genade te
verkrijgen en tijdige hulp.
Ik hoop dat je dit alles een beetje kunt begrijpen en in je
hart kunt laten doordringen. Ik denk dat je dit uiteindelijk alleen biddend
kunt gaan begrijpen. Wanneer je in je eigen kwetsbaarheid voor God treedt en je
geheel door God laat zien, zul je geleidelijk gaan ervaren wat het betekent, dat
God Jezus heeft gezonden om geheel en al God-met-jou te kunnen zijn. Dan kun je
gaan beleven wat het betekent dat God, door in Jezus mens te worden, het
goddelijke leven aan je wil meedelen. Dan kun je je ook op een nieuwe manier
gaan afvragen hoe je zelf je leven wil gaan leiden.
Zo zijn we dan toch weer teruggekomen bij het geestelijke
leven. In mijn eerste brief was vrijheid het kernwoord. In deze brief is het
mededogen. Wanneer je Jezus meer en meer gaat zien als de mededogende God, ga
je je eigen leven ook steeds meer zien als een leven waarin je aan dat
goddelijke mededogen zelf vorm wilt geven. Het kan dan gebeuren, dat je van
binnenuit een diep verlangen gaat ervaren om je eigen leven tot een leven voor
anderen te maken. Hoe beter je Jezus leert kennen en liefhebben, hoe meer je
ernaar gaat verlangen jouw leven in overeenstemming te leiden met het zijne. Je
hebt dat zelf al een beetje ontdekt toen ik je De navolging van Christus van
Thomas van Kempen te lezen gaf. Je merkte toen dat het om iets heel radicaals
ging, maar ook om iets heel aantrekkelijks. Voor andere mensen leven in
verbondenheid met de mededogende Jezus, dat is het waar het in het geestelijke
leven om gaat. Zo ook kom je tot de ware vrijheid.
Voordat ik deze brief beeindig, wil ik, net als in mijn
vorige brief, laten zien dat het verhaal over het lijden, de dood en de
opstanding van Jezus niet alleen een verhaal uit het verleden is. Evenals het
Emmausverhaal is het geschreven vanuit de christelijke gemeenschap. In deze
gemeenschap werd en wordt de eucharistie gevierd. Daarom behoort bij het
passieverhaal het verhaal van het laatste avondmaal. Daar kun je lezen dat
Jezus, voor zijn lijden en dood, het brood en de beker met wijn nam en tegen
zijn vrienden zei: Eet en drinkt, dit is mijn lichaam, dat voor jullie wordt
gegeven en mijn bloed dat voor jullie vergoten wordt. Doet dit om mij te
gedenken.
Je hebt deze woorden al zo vaak gehoord, dat ze misschien
niet meer de kracht voor je hebben die erin ligt besloten. Maar bedenk wat hier
gebeurt. Jezus zegt hier: Ik wil mij totaal aan jullie geven. Zo intiem als
voedsel en drank met je lichaam verbonden is, wil ik ook met jullie verbonden
zijn. Ik wil niets voor mezelf houden. Ik wil door jullie gegeten en gedronken
worden. Daarom zou je Jezus woorden misschien nog het beste kunnen vertalen
met: Eet mij, drink mij. Wat je hier moet horen en voelen, is de zich
volledig wegschenkende liefde van Jezus. Het lijden en de dood die op het
laatste avondmaal volgen, zijn een zichtbaar worden van deze zichzelf
wegschenkende liefde. De doodstrijd, de geseling, de bespotting, de kroning met
doornen, de kruisweg, de kruisiging en de dood van Jezus laten ons op de meest
drastische wijze zien hoe volledig Jezus zich aan ons geeft, wanneer hij zegt: Eet
mij, drink mij. In die zin mag je zelfs zeggen dat het passieverhaal uitlegt,
wat er bij het laatste avondmaal reeds is gebeurd.
De eucharistie was en is het centrum van de gemeenschap van
hen die al hun vertrouwen in Jezus stellen. Het is vanuit de viering van de
eucharistie dat de eerste christenen het verhaal van het lijden en de dood van
Jezus aan elkaar hebben verteld. Het is ook vanuit deze euchtaristische
gemeenschap dat het is opgeschreven door de evangelisten. Dit is voor jou en
voor mij zo belangrijk, omdat we de eucharistie dagelijks kunnen vieren. Bij
iedere viering worden het lijden, de dood en de verrijzenis van Jezus
tegenwoordig gesteld. Je kunt het misschien het beste zo zeggen: telkens
wanneer je de eucharistie viert en het brood en de wijn, het lichaam en bloed
van Jezus ontvangt, worden het lijden en de dood van Jezus een lijden en dood
voor jou en wordt het mededogen van God een mededogen met jou. Je wordt
ingelijfd in Jezus. Je wordt een deel van zijn lijf en op die meest
mededogende wijze bevrijd van je diepste eenzaamheid. Door de eucharistie ga je
op de meest intieme wijze tot Jezus behoren, tot hem die voor jou heeft
geleden, voor jou is gestorven en verrezen, zodat jij met hem kunt lijden,
sterven en verrijzen.
Begrijp je nu beter waarom Matthias Grunewald de doodzieke
patienten op het altaar, waar zij het lichaam en bloed van Christus ontvingen,
op zon aangrijpende wijze zijn dood en verrijzenis liet zien? Hij liet hen
zien, wat de eucharistie hen werkelijk gaf. Ze hoefden hun pest niet meer
alleen te lijden. Ze werden ingelijfd in het lijden van Jezus en konden er
daarom ook op vertrouwen te mogen delen in zijn verrijzenis.
Ik sluit een aantal fotos van de altaarluiken van Grunewald
in, zodat je ook zelf goed kunt zien en ervaren wat wordt bedoeld met het
mededogen van God voor de mensen.
Op de agende van de Illuminati : cashloze maatschappij
Grootste
bank Noorwegen wil snel totaal verbod op contant geld
24-01-2016
13:12
Waarschijnlijk al in 2020 volledig cashloze
samenleving
Noorwegen volgt het voorbeeld van
zijn buurlanden Zweden en Denemarken door al binnen enkele jaren een volledig
cashloze samenleving te willen creëren. De grootste Noorse bank (DNB) roept
de overheid op het gebruik van contant geld zo snel mogelijk te verbieden. Als
argumenten worden het tegengaan van de zwarte markt en het witwassen van
crimineel geld genoemd. De werkelijke redenen gaan echter veel verder: door
alle inwoners te verplichten uitsluitend elektronisch te betalen en te
bankieren, komt totale controle over de hele samenleving voor het eerst binnen
handbereik.
In Noorwegen zijn zon 50 miljard kronen in omloop,
waarvan slechts 40% getraceerd kan worden. Dat betekent dat de overheid geen
idee heeft wat er met het grootste deel van het contante geld wordt gedaan.
Wij geloven dat dit komt door onder-de-tafel (= zwart) geld en
witwassen, verklaarde Trond Bentestuen, executive bij de DNB.
Er zijn zoveel gevaren en nadelen aan cash
verbonden, dat wij hebben geconcludeerd dat het moet worden afgeschaft, voegde
hij eraan toe. Daar wordt overigens al jaren naar toegewerkt. Nog maar 6% van
de Noorse bevolking, voornamelijk ouderen, gebruikt dagelijks contant geld. 85%
van de Noren gaat zelden of nooit naar een bank.
2020
Het Noorse ministerie van Financiën voelt nog niet
zoveel voor het plan, en critici hebben gewezen op de problemen rond de privacy
van mensen en de toeristenindustrie. In 2014 stelde financieringsmaatschappij Finans
Norge echter dat het land op koers ligt om in 2020 een volledig cashloze
samenleving te hebben. Daar zou al op korte termijn een begin mee kunnen worden
gemaakt door biljetten van 1000 kronen (ruim 105,-) af te schaffen.
Behalve DNB is ook de tweede bank van het land,
Nordea, reeds gestopt met het gebruiken van contant geld in zijn bijkantoren.
Ook wordt er net als in Denemarken en Zweden gemorreld aan het recht van
consumenten om bijvoorbeeld in restaurants en benzinestations cash betalen.
Banken redden met uw geld
Deze war on cash is feitelijk niets anders dan de
invoering van zeer strenge kapitaalcontroles. De achterliggende reden is dat de
banken en overheden weten dat de feitelijk failliete banken binnen afzienbare
tijd opnieuw gered moeten worden, en dat daar dan bail-ins voor nodig
zullen zijn. Dat zijn verplichte bijdrages van bankrekeninghouders. Als contant
geld is uitgebannen zal niemand daar meer aan kunnen ontsnappen door tijdig
zijn rekeningen leeg te trekken, en worden bankruns dus onmogelijk gemaakt.
Toeslagen en negatieve rente
Groot voordeel voor de overheid is dat met volledig
elektronisch betalingsverkeer naar believen automatisch allerlei belastingen
kunnen worden afgeschreven, en banken op iedere financiële transactie een
toeslag kunnen berekenen. Bijvoorbeeld: u koopt op internet een nieuwe
stofzuiger voor 90,-, maar de bank schrijft 92,- af. Daarnaast zullen
banken waarschijnlijk permanent negatieve rente gaan rekenen. Dat betekent dat
u rente zult moeten betalen om uw eigen geld op te bank te mogen (=
moeten) laten staan.
Totale controle over bevolking
Niet alleen in Europa, maar ook in Amerika, Israël
en zelfs in landen als Iran worden grote stappen gezet naar het uitbannen van
contant geld. Als de bevolking daar niet tegen in opstand komt, dan zullen ze
al over enkele jaren volledig zijn overgeleverd aan de willekeur van banken en
overheden, die middels deze financiële controle en onderdrukking ieder ongewenst
gedrag en niet politiek correcte meningen kunnen bestraffen met bijvoorbeeld
boetes of zelfs het totaal blokkeren van je rekeningen, waardoor je niet eens
meer naar de supermarkt zult kunnen gaan.
Kritische analisten denken dat dit soort totalitaire,
wanhopige maatregelen de laatste ademtochten van het huidige financiële systeem
zijn, en een totale wereldwijde financiële catastrofe sowieso onafwendbaar is.
Gisteren ben ik met vrienden naar Colmar geweest. Colmar is
een Franse stad in de Elzas, met de auto een klein uur van Freiburg. We zijn
erheen gegaan om het Isenheimer Altar te bezichtigen. Waarschijnlijk heb je er
wel eens van gehoord. Misschien heb je het zelfs wel eens gezien. Voor mij was
het een zeer diepe ervaring.
Het Isenheimer Altar is tussen 1513 en 1515 geschilderd
voor de kapel van het ziekenhuis voor pestlijders in het dorpje Isenheim, niet
ver van Colmar. De schilder was zon teruggetrokken levende manvolgens sommigen
ook zeer melancholiekdat de kunsthistorici het er nog steeds niet over eens
zijn wie hij eigenlijk was. Maar volgens de meeste kenners is Matthias
Grunewald de schepper van dit meesterwerk, waarin alle laat-middeleeuwse
schilderkunst wordt samengevat en tot een climax wordt gebracht. Het is niet
alleen het grootste, maar ook het aangrijpendste altaarstuk dat ooit is
gemaakt. Het is een veelluik.
Op het eerste luik is de kruisdood van Jezus afgebeeld.
Op
het tweede toont Grunewald de aankondiging van de menswording van Jezus, zijn
geboorte en zijn verrijzenis. Op het derdedat in feite uit twee luiken
bestaat, aan weerszijden van een beeldengroepzijnde verzoekingen van de
heilige Antonius en diens bezoek aan de kluizenaar Paulus afgebeeld.
Hoewel ik ter voorbereiding op ons bezoek twee boekjes van
Wilhelm Nyssen over dit altaar had gelezen overtrof de werkelijkheid toch
iedere beschrijving of reproduktie. Toen ik het gekwelde, uitgemergelde, met
etterbuilen overdekte lichaam van Jezus aan het kruis zag, kreeg ik een
vermoeden wat er moet zijn omgegaan in de stervende pestlijders van het
ziekenhuis in Isenheim. Hier zagen zij hun God met dezelfde etterende zweren
die hun eigen lichaam aantastten en beseften ze met een schok wat de
menswording werkelijk betekende. Ze zagen solidariteit, mededogen, vergeving en
eindeloze liefde verenigd in deze lijdende gestalte. Ze zagen dat ze in hun
doodsangst niet alleen waren gelaten.
Maar wanneer het voorluik werd opengeslagen zagen ze ook,
dat het gemartelde lichaam van Jezus, geboren uit Maria, niet alleen voor hen
was gestorven, maar ook glorieus voor hen uit de dood was verrezen. Hetzelfde
zwerende lichaam dat ze dood aan het kruis zagen hangen, straalt op dit
drieluik een verblindend licht uit en stijgt op in goddelijke heerlijkheid, een
heerlijkheid die ook voor ons is weggelegd.
De twee Antoniusluiken met hun zeer dramatische beelden
herinnerden de pestlijders eraan, dat het delen in de heerlijke glorie van
Jezus de bereidheid vraagt ook in zijn verzoekingen te delen. Antonius was de
patroon van de kloosterorde die de verpleging verzorgde. Zijn leven laat zonder
goedkoop sentiment zien dat zij, die Jezus willen volgen, een smalle en vaak
moeilijke weg moeten gaan.
Ik ben meer dan drie uur bij het Isenheimer Altar gebleven.
In die uren heb ik meer over het lijden en de verrijzenis geleerd dan door
dagenlang te lezen. De gekruisigde en de verrezen Christus van Matthias
Grunewald staan nu zo diep in mijn geheugen en verbeelding gegrift, dat ik me
hem waar ik ook ga of sta voor de geest kan roepen. Ik weet nu weer op een
volkomen nieuwe manier dat ik met Jezus verbonden moet blijven om mijn leven in
al zijn pijnlijke maar ook heerlijke momenten volledig te kunnen beleven.
Toen we terugreden, door de met wijnstokken overdekte
heuvels van de Kaiserstuhl, begreep ik ook beter wat Jezus bedoelde toen hij
tegen zijn vrienden zei: Ik ben de wijnstok, jullie zijn de ranken. Zij die in
mij blijven, zoals Ik in hen, dragen veel vrucht, want los van mij kunnen
jullie niets.
Het merkwaardige is dat ik me vorige week al had
voorgenomen je deze week over het lijden en de verrijzenis van Christus te
vertellen. Toen had ik het Isenheimer Altar nog niet gezien. Nu heb ik het
gevoel dat ik het moest zien om de woorden te vinden die nodig zijn voor deze
brief.
Het verhaal van het lijden en de verrijzenis van Jezus
vormt de kern van het goede nieuws dat de leerlingen van Jezus aan de wereld
bekend wilden maken. Jezus is de Heer die geleden heeft, gestorven en begraven
is en op de derde dag is verrezen. Dat moest worden bekendgemaakt aan alle
mensen. Dat was de blijde boodschap en dat is ook nu nog de blijde boodschap.
Je zou kunnen zeggen dat al het andere dat in de vier evangelien over Jezus
wordt verteld, dient om de volle betekenis van zijn lijden, dood en verrijzenis
te tonen.
Toen ik gisteren het Isenheimer Altar zag, werd dat me
opnieuw duidelijk. Zonder de dood en verrijzenis van Jezus is het evangelie
gewoon een mooi verhaal over een bijzonder heilige man, een verhaal dat tot
goede gedachten en grote daden kan leiden. Maar zo zijn er meer. Het evangelie
is allereerst het verhaal van de dood en opstanding van Jezus. Dat verhaal
maakt ook de kern uit van het geestelijke leven. Grunewald begreep dat en wilde
het de stervende mannen en vrouwen van zijn tijd duidelijk maken.
Het zal niet meevallen je daar zodanig over te schrijven,
dat er iets in je gebeurt wanneer je het leest. Hoewel je nauwelijks enig echt
godsdienstonderricht hebt gehad en hoewel je je met het evangelie slechts
sporadisch hebt beziggehouden, is het verhaal van de dood en opstanding van
Jezus zon bekend onderdeel van het milieu waarin je bent opgegroeid, dat het
je nauwelijks meer kan verrassen, verbazen of overrompelen. Je bent eerder
geneigd te zeggen: O ja, dat weet ik, laten we maar over iets anders praten.
Toch moet ik je op een of andere manier wakker maken voor de waarheid dat het
hier gaat over het meest ingrijpende dat ooit in de geschiedenis heeft
plaatsgevonden. Als je dat niet gaat ervaren, kan het evangelie hoogstens interessant
worden, maar nooit je hart vernieuwen en je tot een herboren mens maken. En
daar gaat het hier om. Het gaat, zoals ik je in mijn vorige brief schreef, om
een radicale bevrijding, waarbij we worden bevrijd van de macht van de dood en
in staat worden gesteld onbevreesd lief te hebben.
Toen ik het gemartelde naakte lichaam van Jezus, zoals
Grunewald het heeft geschilderd, voor me zag, werd ik me er opnieuw van bewust
dat het kruis niet zomaar een mooi symbool is dat huiskamers en restaurants in
Freiburg siert, maar het teken van de meest radicale verandering in onze wijze
van denken, voelen en leven. De kruisdood van Jezus heeft alles anders gemaakt.
Het eerste waar je een beetje gevoelig voor moet worden, is
de normale menselijke houding tegenover lijden en dood. De woorden die me
hierbij het eerst te binnen schieten zijn: voorkomen, vermijden, ontkennen,
ontlopen, omzeilen en negeren. Al deze woorden laten wel zien dat lijden en
dood niet in ons levensprogram passen. We ervaren ze als ongevraagde en ongewenste
indringers, die we zo gauw mogelijk weer het huis uit willen sturen.
Als we zelf ziek worden, is het onze grootste zorg zo gauw
mogelijk beter te worden, en als iemand anders ziel wordt, is het onze grootste
zorg hem of haar zo gauw mogelijk beter te maken. En lukt dat niet, dan
proberen we onszelf of elkaar de hoop te geven dat het misschien toch niet zo
erg is als het lijkt, en elkaar ervan te overtuigenvaak tegen beter weten indat
het allemaal wel weer goed zal komen. Als de dood dan toch komt, zijn we vaak
verrast, onthutst, diep teleurgesteld of zelfs kwaad.
Gelukkig wordt er wel geprobeerd in deze houding
verandering te brengen en het lijden en de dood wat reEler onder ogen te zien,
maar mijn eigen ervaring is dat lijden en dood voor de meeste mensen toch de
grootste vijanden van het leven blijven. Ze mogen eigenlijk niet bestaan. We
moeten ze zo goed mogelijk in bedwang zien te krijgen, en als dat de eerste
keer niet lukt, moeten we ernaar streven de volgende keer meer succes te hebben.
Veel mensen zijn ziek zonder zelf veel van hun ziekte te
begrijpen. Veel mensen sterven zonder veel aandacht aan hun doodgaan te hebben
geschonken. Ruim een jaar geleden is een vriend van me aan kanker gestorven. Al
een half jaar voor zijn dood was het duidelijk dat hij niet lang meer te leven
had. Toch was het erg moeilijk om hem goed op zijn dood voor te bereiden. Hij
was zo omgeven door slangen en buizen en drukke verpleegsters en verplegers,
dat de indruk werd gewekt dat men hem koste wat kost in leven wilde houden. Ik
wil niet zeggen dat iemand iets verkeerd deed, maar wel dat de aandacht zozeer
op het leven was gericht, dat er nauwelijks tijd was om hem op het overlijden
voor te bereiden.
Het gevolg hiervan is dat we weinig aandacht meer hebben
voor de doden. We doen weinig om hen te herinneren, dit wil zeggen om hen een
deel van ons innerlijk leven te maken. Hoe vaak ga je naar je grootmoeders
graf? Hoe vaak bezoeken je moeder en ik de graven van onze grootouders, ooms,
tantes, vrienden en vriendinnen die gestorven zijn? We doen eigenlijk alsof ze
niet meer bij ons horen, alsof we niets meer met hen te maken hebben. Ze hebben
geen echte invloed meer op ons leven. Ze zijn niet alleen lichamelijk van ons
heengegaan, maar ook uit ons gevoel en onze gedachtenwereld vertrokken.
Jezus houding tegenover lijden en dood is heel anders dan
de onze. Voor hem was het een realiteit die hij met open ogen tegemoet ging.
Zijn hele leven was zelfs een bewuste voorbereiding daarop. Jezus prijst het
lijden en de dood niet als iets waarnaar we moeten verlangen, maar hij spreekt
er wel over als iets dat we niet mogen ontkennen, vermijden of wegpraten.
Verscheidene keren voorspelt hij zijn eigen lijden en dood.
Vrij kort nadat Jezus zijn twaalf apostelen had
uitgezonden, zei hij hun reeds: De Mensenzoon [ ] moet veel lijden en door de
oudsten, hogepriesters en schriftgeleerden verworpen worden, maar na ter dood
te zijn gebracht zal hij op de derde dag verrijzen. Niet veel later herhaalt
hij deze voorspelling met de woorden: Hebt een open oor voor wat ik u zeg. De
Mensenzoon zal worden overgeleverd in de handen der mensen. Dat men ook toen
al de werkelijkheid wilde negeren, blijkt wel uit Petrus reactie. Hij nam
Jezus terzijde en begon hem ernstig daarover te onderhouden: Dat verhoede God,
Heer! Zoiets mag u nooit overkomen!. Maar Jezus antwoordt hem met grote
felheid. Het lijkt zelfs wel alsof hij Petrus reactie als de meest gevaarlijke
beschouwt voor degenen die een echt geestelijk leven zoeken: Ga weg, satan,
terug! zegt hij. Je bent me een aanstoot, want jij laat je leiden door
menselijke overwegingen en niet door wat God wil. En daarna zegt hij zijn
leerlingen nog eens heel duidelijk dat een mens die een geestelijk leven wil
leiden zonder het lijden en de dood onder ogen te zien, bedrogen uitkomt.
Geestelijk leven wordt alleen mogelijk gemaakt door een directe onverzachte
confrontatie met de werkelijkheid van het leven. Luister naar wat Jezus zegt: Wie
mijn volgeling wil zijn, moet mij volgen door zichzelf te verloochenen en zijn
kruis op te nemen. Want wie zijn leven wil redden, zal het verliezen. Maar zie
zijn leven verliest om mijnentwil, zal het vinden.
Het vinden van nieuw leven door het lijden en de dood heen,
dat is de kern van het goede nieuws. Jezus heeft ons die moeilijke, maar
bevrijdende weg voorgeleefd en tot het grote teken gemaakt. Mensen willen
altijd weer tekens zien: wonderlijke, uitzonderlijke, sensationele
gebeurtenissen, die wat kunnen afleiden van de harde werkelijkheid. Het is niet
zonder reden dat we het altijd weer in de sterren zoeken, of dat nu hemelse of
aardse sterren zijn. We willen graag iets wonderbaarlijks zien, iets
uitzonderlijks, iets wat het gewone onderbreekt. Zo kunnen we op zijn minst
voor een ogenblik verstoppertje spelen. Maar degenen die tegen Jezus zeggen: Meester,
wij willen een teken van u zien, antwoordde hij met: Een slecht en overspelig
geslacht verlangt een teken, maar geen ander teken zal je gegeven worden dan
dat van de profeet Jona. Zoals namelijk Jona drie dagen en drie nachten
verbleef in de buik van het zeemonster, zo zal de Mensenzoon drie dagen en drie
nachten verblijven in de schoot van de aarde.
Hier zie je wat het echte teken is: niet het sensationele
wonder, maar het lijden, de dood, de begrafenis en de opstanding van Jezus. Het
grote teken, dat alleen maar begrepen kan worden door hen die Jezus willen
volgen, is het teken van Jona, die de werkelijkheid ook wilde ontlopen, maar
door God werd teruggeroepen om zijn zware taak tot het einde te volbrengen. De
bereidheid om het lijden en de dood rechtstreeks onder ogen te zien en ook zelf
te ondergaan, in de hoop op een nieuw door God gegeven leven, dat is het teken
van Jezus en van ieder mens die een geestelijk leven wil leiden in navolging
van Jezus. Het is het teken van het kruis: het teken van lijden en dood, maar
ook van hoop op totale vernieuwing.
Daarom durfde Matthias Grunewald de stervende patienten in
het ziekenhuis van Isenheim zo direct met het afschuwwekkende lijden van Jezus
te confronteren. Hij durft hun te laten zien waarvoor we allemaal liever onze
ogen sluiten, omdat hij gelooft dat het lijden en dood niet meer in de weg
staan van het nieuwe leven maar door Jezus, de weg er naartoe geworden zijn.
Als je goed kijkt, zie je dat het kruis dat Grunewald schildert, eruitziet als
een gespannen boog met pijl. Daarin ligt de hoop al aangeduid. Het gemartelde
lichaam van Jezus is als het ware op een pijl gebonden, die gericht is op het
nieuwe leven.
DE GELOOFSAFVAL VERMEERDERT ELKE DAG, HET GELOOF STERFT IN HET HART VAN VELE MENSEN !
20 JANUARI 2016 4H30 P.M
KAPEL VAN DE OLVROUW VAN DE KARMEL. NECOCLI ANTIOQUIA DRINGENDE OPROEP VAN
JEZUS, HEILIG SACRAMENT AAN DE MENSHEID.
Mijn vrede zij met jullie, mijn kinderen.
Kijk mijn kind naar de eenzaamheid waarin ik mij bevind, degenen die me komen bezoeken met een oprecht hart zijn met weinigen. Ik voel mij eenzaam, mijn kinderen
hebben mij in de steek gelaten; de deuren van mijn huis staan open en zijn een
uitnodiging om binnen te komen en mij te bezoeken en mij te troosten. Maar
neen, ze lopen mij voorbij en maken vlug een kruisteken alsof ik een geest was.
Welk een verdriet voel ik als ik dat alles zie! De grote meerderheid van de
mensheid behandelt mij met onverschilligheid.
Ik ben enkel God in de moeilijke tijden in hun leven; ik ben enkel God om hun
problemen op te lossen. Ik ben enkel God in hun ziekte, in moeilijkheden en in
nood. Dan komen ze niet om met mij te praten, maar om te eisen dat ik hen
genees, dat ik hen help of dat ik hun lotsbestemming verander. Anderen gaan nog
verder en komen wanhopig geld vragen of materiele zaken, zonder zich ervan
bewust te zijn dat het belangrijkste voor Mij de redding van hun zielen is.
Arme schepselen, ze leven meer bezorgd om de zaken van deze wereld dan voor hun
redding en hun eeuwig leven!
De geloofsafval vermeerdert elke dag, het geloof sterft in het hart
van vele mensen. Ik vraag jullie wat er van jullie gaat worden dwaze kinderen,
als de dagen van beproeving zullen aanbreken en jullie me niet meer kunnen
ontmoeten in de stilte van mijn tabernakels? Arme jullie, die me vandaag de
rug toekeren want jullie kennen de geestelijke kwelling niet dat jullie te
wachten staat! Vandaag weigeren jullie mij te komen bezoeken en mij te troosten en
morgen zullen jullie degenen zijn die mij schreeuwend zullen roepen, vragend om
troost en het zal tevergeefs zijn want je zult me niet meer vinden.
De grote gruwel zal zeer vlug komen en mijn huizen zullen gesloten worden, mijn
dagelijkse viering opgeschort en mijn tabernakels ontwijd. Al degenen die me
vandaag behandelen met onverschilligheid zullen weeklagen en velen zullen in hun
wanhoop mijn naam vervloeken, zich van Mij verwijderen en het eeuwig leven
verliezen. Kijk mijn zoon, naar de manier waarop ze me behandelen; ze komen in
mijn huizen, niet om mij te aanbidden, niet om mij lof te prijzen, maar om fotos
te nemen, alsof mijn huizen musea zijn of publieke gelegenheden waar men kan
babbelen, kritiek geven en alles doen behalve bidden. In waarheid zeg Ik je: op
de manier dat jullie me behandelen zullen jullie behandeld worden. Alle
bezoeken dat jullie me brengen met een oprecht hart, hou ik rekening mee als
jullie in de eeuwigheid komen. Alle misprijzen waarmee jullie me behandelen,
hou ik rekening mee als jullie in de eeuwigheid komen. Alle afwijzing dat
jullie Mij betonen voor de mensen, hou ik rekening mee als jullie in de
eeuwigheid komen; want in waarheid zeg ik je: wie me ontkent voor de mensen,
zal Ik ontkennen voor Mijn Vader; maar degene die me rechtvaardigt voor Mijn
Vader; zal Ik rechtvaardigen voor Mijn Vader.
Mijn kinderen, jullie tocht naar de eeuwigheid komt naderbij, ik voel
bedroefdheid als ik zie dat velen niet meer zullen terugkeren naar deze wereld.
Ik wacht op jullie, ondankbare en zondige mensheid; werp jullie ter aarde voor
Mij en smeek om barmhartigheid en vergeving en ik verzeker jullie dat ik ze zal
geven. Mijn armen zijn geopend in de stilte van elk tabernakel wachtend op
jullie. Mijn waarschuwing zal het overgrote deel van de mensheid treffen zonder
dat ze voorbereid is; jullie zielen zullen door een gebrek aan God de proef
niet weerstaan en velen zullen voor eeuwig sterven en dood zijn.
Ik doe jullie een van de laatste oproepen: echtbrekers, hoereerders,
prostituees, homoseksuelen, alcoholisten, druggebruikers, dieven, moordenaars,
occultisten, tovenaars, heksen, gierigen, jaloersen en andere zondaars die
blijven zondigen en dwalen zonder God of gebod. Ik zeg jullie dat velen onder
jullie niet meer terugkeren; op jullie tocht naar de eeuwigheid zal ik de
schapen van de bokken scheiden en als jullie, zonen van verderf, geen berouw
tonen verzeker ik jullie dat mijn oordeel zal zijn: ga weg van Mij, ik ken jullie
niet; ga naar het eeuwig vuur waar jullie meester op jullie wacht! Herinner
jullie wat mijn Woord zegt: het is niet degene die me zegt Heer, Heer die binnenkomt
in het Rijk van mijn Vader. Maar degene die zijn wil doet.
Ontwaak nu, dwaze kinderen en stop met zondigen, omdat de dag van mijn
Waarschuwing aanbreekt; mijn Waarschuwing is geen sprookje, noch een grap maar
een geestelijke realiteit die velen zal overvallen zonder dat ze voorbereid
zijn. Verheug jullie, Mijn kinderen, want de dag van jullie verlossing is
dichtbij! Mijn vrede laat ik jullie, mijn vrede geef ik jullie. Toon berouw en
bekeer jullie want het Koninkrijk van God is nabij.
De term veertigurengebed verwijst naar de traditionele drie
dagen van zondagmiddag tot dinsdagavondwaarin veel katholieke parochies het
allerheiligste sacrament in een gouden monstrans op het altaar uitstellen. Het
aantal uren is gelijk aan de tijd dat Jezus volgens de gelovigen niet op de
wereld was. Van Zijn dood op Goede Vrijdag rond drie uur s middags tot aan
Zijn verrijzenis op paaszondag om ongeveer zeven uur s ochtends is precies
veertig uur. De uitstelling van de hostie is bedoeld om de aanbidding en
verering van Jezus in Zijn verborgen, maar werkelijke aanwezigheid in het
allerheiligste sacrament te stimuleren. Helaas komt deze vorm van devotie in
onze contreien nog maar weinig voor.
Het veertigurengebed begint na de laatste mis op zondag.
Normaal gesproken wordt na de communie een geconsacreerde hostie uit die mis in
de monstrans gedaan en midden op het altaar gezet. De priester spreekt het
slotgebed uit, maar geeft geen laatste zegen; de kerk zingt ook geen slothymne.
De priester, diaken en misdienaren knielen neer voor het allerheiligste
sacrament en branden wierook. (Psalm 141: Laat mijn gebed voor U zijn als
reukwerk.) Zes kaarsen worden traditioneel naast de monstrans neergezet, drie
aan elke kant. (Sommige mensen hebben het gebruik van zes kaarsen in verband
gebracht met de zes dagen van de schepping uit het boek Genesis, maar er
bestaan geen harde bewijzen voor dat verband.) Parochianen lopen overdag de
kerk in en uit en blijven een half tot een heel uur om te bidden voor het
allerheiligste sacrament op het altaar. Deze hoeveelheid tijd komt overeen met
de tijd die Jezus tijdens Zijn beproeving in de olijfgaard Zijn leerlingen had
gevraagde wakker te blijven. Voor Zijn kruisiging en dood op Goede Vrijdag had
Hij gevraagd: Kon je niet 1 uur waken? (Marcus 14:37).
Het streven is dat de kerk dag en nacht veertig uur lang
open blijft, net zolang als de periode die Jezus in het graf heeft
doorgebracht. Maar dit streven is eigenlijk alleen haalbaar als er genoeg
veiligheidsmaatregelen zijn om de kerk en bezoekende gelovigen te beschermen.
Parochianen geven zich op om per toerbeurt een half of een heel uur aanwezig te
zijn en Jezus niet onbeheerd in de kerk achter te laten. Het is natuurlijk een stuk
gemakkelijker dit te organiseren in een grote parochie van duizend gezinnen dan
in een kleine parochie van hooguit tweehonderd gezinnen. Sommige parochies
vragen allerlei katholieke organisaties of hun leden niet bij kunnen springen
om het rooster rond te krijgen. En sommige parochies vragen collectanten,
acolieten, misdienaren enzovoort om een dienst op zich te nemen.
Tegenwoordig moeten veel parochies elke avond tijdens het
veertigurengebed het allerheiligste sacrament na een gebedsdienst terug in het
tabernakel plaatsen. Deze gebedsdienst is gewoonlijk een combinatie van vespers
(een avondgebed met lezingen uit de psalmen en andere schriftteksten) en een
preek van een bezoekende priester of diaken. Daarna wordt het allerheiligste
sacrament de volgende dag na de ochtendmis weer uitgesteld. De uren van
uitstelling zijn alles bij elkaar dan wel geen veertig uur, maar de hele
devotie duurt wel de traditionele drie dagen.
Op de laatste avond, na de gebeden en de preek, gaan de
pastoor, priesters, diakens, religieuze zusters en parochianen in processie
door de kerk, voor het allerheiligste sacrament uit. Ze lopen voor de monstrans
uit, omdat volgens de Romeinse traditie de belangrijkste figuur, in dit geval
Jezus zelf, als laatste komt. De processie herinnert de gelovigen aan de
vreugdevolle intocht van Jezus in Jeruzalem op Palmzondag, de zondag voor
Pasen. De processie symboliseert ook de terugkeer van dezelfde Zoon van God aan
het einde der tijden, wanneer de wederkomst van Christus plaatsvindt. En ten
slotte onderstrepen de pracht en praal van de processie, het gezang van hymnen,
het branden van wierook en het ceremonieel van het moment, nogmaals dat het
voorwerp dat in de processie wordt meegedragen niet zomaar een stukje brood is.
Nee, dit is het feitelijke en werkelijke lichaam en bloed, de ziel en
goddelijkheid van Christus. Wanneer het allerheiligste sacrament de knielende
gelovigen in de kerkbanken passeert, zegenen ze zichzelf met het kruisteken. Ze
knielen in aanbidding voor hun Heer en God, die aanwezig is in de monstrans.
Na de uitgebreide processie buiten rond de kerk of binnen
in de kerk, langs de muren en door de gangpaden, plaatst de priester of diaken
het allerheiligste sacrament terug op het altaar en bewierookt het opnieuw. De
priester of diaken pakt de monstrans op en zegent de hele congregatie ermee.
Wanneer het allerheiligste sacrament langs de geknielde gelovigen wordt gevoerd
zegene ze zichzelf met het kruisteken.
De geschiedenis van het veertigurengebed
Het veertigurengebed stamt uit Europa en heette
aanvankelijk Quarant Ore in het Italiaans, wat eenvoudigweg veertig uur
betekent. St Antonius Maria Zaccaria begon het eerste veertigurengebed in
Milaan in 1527. Hij wilde het geloof in de werkelijke aanwezigheid en de
praktijk van het aanbidden en vereren van de eucharistie hernieuwen en opnieuw
bevestigen. De eucharistie is immers niet langer brood in de vorm van een
wafeltje. De hostie oogt en smaakt alleen maar als brood, maar Jezus is nu
aanwezig in de eucharistie, het substantiele lichaam en bloed, ziel en
goddelijkheid van Christus.
Na de protestantse reformatie van Maarten Luther
introduceerde St Filippus Neri (1515-1595) de praktijk in Rome. In die tijd
wisten zowel geestelijken als leken niet meer precies wat de Kerk nu werkelijk
leerde. Zelfs een paar priesters die dagelijks de mis vierden, begonnen te
twijfelen aan hun vermogen om daadwerkelijk brood en wijn te veranderen in het
lichaam en bloed van Christus.
De devotie van het veertigurengebed komt in sommige delen
van de wereld nog altijd veel voor, maar is in de Lage Landen een zeldzaamheid
geworden. Tot in de jaren vijftig/zestig van de vorige eeuw was het ook bij ons
nog een wijd verbreid gebruik, en met name als eerherstel voor de smaad die
Christus wordt aangedaan, bijvoorbeeld tijdens de vastenavond, wanneer er veel
zonden werden gepleegd.
Heer God en Vader, wij danken U van harte voor uw grote
genegenheid voor Pater Pio. Gij hebt hem laten delen in het lijden van uw Zoon
Jezus. Met een grootmoedige liefde hebt Gij door hem vele mensen bevrijd van
zonde en kwaad, van pijn en lijden.
Mogen ook wij, zoals Pater Pio, uw verlossende aanwezigheid
ervaren, wanneer wij Eucharistie en Verzoening gelovig en bewust beleven.
Laat onze liefde tot U groeien: maak biddende mensen van
ons. Versterk ons diepste verlangen om goed en hartelijk te zijn voor elkaar.
Sta ons bij in elke nood en geef ons een grote mildheid voor arme en zieke
medemensen.
Schenk ons de deemoed om naar het voorbeeld van Moeder
Maria, ja te zeggen op de Blijde Boodschap, die uw Zoon Jezus ons bracht. Dan
leven wij tot eer en glorie van U, Gij, die onze God en Vader zijt en leeft in
alle eeuwigheid. Amen.
Francesco Forgione, de latere Pater Pio, werd op 25 mei
1887 geboren te Pietrelcina (Benevento, Italie) in een gezin van acht kinderen,
waarvan er drie kort na de geboorte stierven. In zijn jeugd was hij schuchter
en zwijgzaam.
Als hij vijftien jaar is, wordt hij kapucijn. De jaren van
vorming en studie verlopen moeizaam. Pater Pio heeft een zwakke gezondheid.
Omdat men vreest dat hij spoedig zal sterven en hij toch graag priester wil
zijn, wordt hij voortijdig priester gewijd op 10 augustus 1910.
In deze periode groeit er een zeer innige verbondenheid met
God. Hij ervaart in al zijn lichamelijke broosheid een diepe genegenheid van
God, die hij beantwoordt met een totale overgave en aanvaarding van zijn
lijden. Het worden jaren van grote mystieke begenadiging, maar ook van diepe
duisternis.
Van 1915 tot 1918 is hij als soldaat werkzaam in de
gezondheidsdienst van het leger, maar hij is zelf meer ziek dan gezond. Als
gedemobiliseerde gaat hij naar het klooster van San Giovanni Rotondo (Foggia)
dat hij niet meer zal verlaten. Hij voelt dat God hem steeds sterker wil laten
delen in het lijden van Christus en vraagt zich af wat dat voor hem wil
betekenen. Jaar na jaar trekt God hem inniger binnen in het geheim van het
Kruislijden.
Op 20 september 1918 vertoont zijn lichaam de wondetekenen.
Pater Pio schaamt er zich voor. Hij schrijft: Mijn God, wat voel ik schaamte
en vernedering, als ik bekend moet maken wat u hebt gedaan in dit ellendig
schepsel. (22 oktober 1918)
Het feit van de wondetekenen baart veel opzien. Het leidt
tot nieuwsgierigheid, polemieken en debatten in de Kerk en de wetenschap. Rome
is terughoudend en verbiedt vanaf 1923 tot 1933 aan Pater Pio elk contact, alle
briefwisseling en priesterlijke taken in het openbaar. Nederig, gehoorzaam en
volhardend brengt Pater Pio deze tijd van afzondering door. Hij wordt zich meer
en meer van zijn zending bewust: in eenheid met de lijdende Christus een teken
en bemiddelaar zijn van Gods verlossend handelen.
Vanaf 1933 vervult hij zijn zending door het intens vieren
van de Eucharistie, het getrouwvol bedienen van het sacrament van de Verzoening
en de persoonlijke begeleiding. Van dan af leeft Pater Pio in dienst van de
mensen als een man van innig gebed, getekend door het lijden in de schaduw van
het Kruis. Zijn grote verering voor Moeder Maria, zijn liefde voor de zieke en
lijdende medemens, zijn gave om zwaar lijden te doorstaan en zijn strijd tegen
zonde en kwaad maken van hem een geliefde heilige.
Voor gelovigen die het gebed weer een centrale plaats
willen geven in hun leven, sticht hij vanaf 1947 Gebedsgroepen en met de vele
giften die hij ontvangt, laat hij een ziekenhuis bouwen dat in 1956 werd
ingewijd. Dit Huis ter verzachting van het lijden wil een levende boodschap
van liefde zijn: de lijdende medemens moet hier de genezende Christus ervaren
en zo sterker beseffen hoezeer God van de mensen houdt.
Niettegenstaande zijn wankele gezondheid bereikt Pater Pio
de leeftijd van 81 jaar. Uitgeput door zijn dagelijkse en langdurige
biechtpraktijk, sterft hij op 23 september 1968. Op 2 mei 1999 verklaart Paus
Johannes-Paulus II hem zalig en op 16 juni 2002 heilig. Ook vandaag nog zijn vele mensen Pater Pio
dankbaar genegen. Als man van gebed en getekend met de wondetekenen van
Christus wijst hij ons nog steeds de weg naar de bronnen van het leven.
De apostel die het meest heeft bemind is Johannes en de
apostel die Ik het meest heb bemind is Judas Iskariot. Gegeven liefde gaat niet
verloren. Alle evenmensen beminnen: goede en slechte. De figuur van Judas dient
als voorbeeld van een totale liefde.
Jezus zegt: Je wilt weten wie de apostel is die meer dan
de anderen heeft bemind? Johannes. Wel degelijk Johannes. Voor en na de Passie.
Voor en na Pinksteren. Ik en hij: twee oceanen van liefde.
En wie is de apostel die Ik het meest heb bemind? Judas
Iskariot. Sper je ogen niet open en schrik niet. Zo is het. Meer dan alle
anderen heb Ik Judas Iskariot liefgehad. Ik zal het je nu uitleggen en je zult
het begrijpen.
Johannes was de uitverkorene. Dat is geweten en ook het
waarom. Hij was goed, rein en trouw. Vanzelfsprekend trok hij Gods liefde en de
liefde van de Mens of, de liefde van Jezus, de God-Mens naar zich toe.
Maar zeg eens: wat is moeilijker, een daad te stellen die
een aanhoudende inzet vraagt en waarvan men bij voorbaat weet dat ze tot niets
dient, of een daad stellen die, om ze te verwezenlijken, in plaats van inzet of
krachtinspanning, vreugde en verzet is? De eerste, is het niet? En wie zal de
meeste verdiensten verwerven? Hij die de eerste daad volbrengt of de tweede? De
eerste wiens doel is zijn plicht te vervullen zonder hoop op beloning, of de
tweede die minuut na minuut ruimschoots wordt terugbetaald voor hetgeen hij
doet? Hij die de eerste daad stelt zal het meest verdiensten verwerven.
En nog: weet je hoe groot de liefde van iemand is die uit
heldhaftige liefde en plicht tegenover God en zijn broeders zich onophoudelijk
met zijn slechte broer bezig houdt, er zich om bekommert om hem tot Gods glorie
op de rechte weg terug te brengen? Hij bezit een volmaakte liefde. Een liefde die
alles volbrengt en vergeeft, alles overwint en hem ertoe aanzet een volmaakt
werk te verrichten, aangenaam aan God. Slaagt hij niet? Weet men dat hij niet
zal slagen? Weet men dat God zijn mislukking kent? Dat alles is van geen
belang. Hij doet verder. Het is de heldenmoed van de plicht, volbracht op een
volmaakte wijze. Tevens vertoont hij volmaaktheid van gevoelens. Want, alleen
in God kan men iemand beminnen van wie men weet dat hij een boosdoener is, een
verrader, onverbeterlijk in zijn ontaarde gevoelens.
Maar hij bemint hem met de sublieme liefde die Mijn hart op
het Kruis deed zwellen wanneer Ik bad niet voor de rechtvaardigen, maar de
Vader vergiffenis afsmeekte voor hen die Mij kruisigden.
Ik verlang dat deze liefde je bezielt voor hen die je haten
Indien je de mirakelen kende bekomen door de liefde tot onze onvermurwbare,
onverbeterlijke vijanden! Deze liefde werkt rechtstreeks zoals de liefde van
Stefanus voor Saulus. Het is die liefde die Paulus de genade bekwam Mij op de
weg naar Damascus te ontmoeten. Of onrechtstreeks. De liefde gaat niet
verloren. Van die munt, van die gist, van die balsem, die de liefde is, gaat
geen deeltje hoe klein ook verloren, draagt steeds vrucht. Verzameld door de
engelen, opgetekend door God stijgt ze in de schat van de Hemelen en dient daarO!
goddelijk geheimnisvolle werking van de liefde!om de zielen die slaven van
Satan zijn en reeds ontmoedigd bij een nauwelijks ontloken rechtvaardigheid,
gekwetste en zieke zielen te worden herwonnen door de liefde; ze te laten
groeien en genezen. Liefde gegeven voor de bekering van hen die ons kruisigen
en door hun ontaarde wil voor hen onvruchtbaar blijft gaat genadevolle vrucht
dragen in andere zielen, zielen ongekend op Aarde maar gekend in de Hemel.
Om tot Judas terug te keren, luister verder. Ik heb gezegd:
Wie veel bemint wordt veel vergeven. Dat is juist en rechtvaardig. Hoe meer
iemand bemint, hoe meer vergiffenis hij vanwege de beledigde verdient. Maar
ook: wie het meest vergeeft toont dat hij veel bemint. En hij die altijd
vergeeft, altijd alles, tot zolang het uur van de gerechtigheid niet is
geslagen, bemint niet alleen veel, maar totaal. Zo heb Ik Judas Iskariot
bemind. Totaal. Ook de anderen heb Ik zo bemind in het bijzonder Johannes. Maar
hem zo beminnen was rechtvaardigheid. Zij waren goed ondanks hun gebreken en
beminden Mij met al hun krachten. Zij waren klein, onvolmaakt? Waren zij dat
tot de Heilige Geest hem vernieuwde? Dat is van geen belang. Hun krachten
reikten niet verder. Maar Judas! Maar Judas! Judas beminnen! Judas vanwie Mij
geen enkele plooi van zijn duister hart ongekend was beminnen met een totale
liefde! Hem beminnen omdat werd gezegd: Ge zult uw naaste beminnen als uzelf!
Zie, Mijn ziel, velen herhalen dit gebod op de kansels, de
leerstoelen, aan de altaren en in de biechtstoelen en menen het in zijn geheel
te begrijpen wanneer zij zeggen: Het tweede gebod gebiedt de naaste te
beminnen als zichzelf. Maar weinigen wijzen op de kern van dit gebod en
verklaren het niet duidelijk. Gij zult uw naaste beminnen als uzelf, elke
naaste dus, goed of slecht, gewillig of onhandelbaar, liefdevol of hatelijk. Er
is gezegd: Ge zult uw naaste beminnen. Allen. Goed of slecht met een
vreugdevolle of pijnlijke liefde. Maar altijd, al je evennaasten.
Die liefde voor alle evennaasten vereist een sterk gevormde
geest van barmhartigheid, zachtmoedigheid en nederigheid. Want het is moeilijk,
ja, zeer moeilijk sommige evenmensen lief te hebben! Het is een noodzaak heel,
heel, heel goed gegrondvest te zijn in de liefde om dat aan te kunnen. Maar
hierin zijn jullie ook niet zonder voorbeeld. Jullie voorbeeld ben Ik, Jezus!
Volg Mij na en jullie zullen volmaakt zijn zoals Ik het wil voor jullie eeuwige
vreugde.
De afschuwelijk duistere figuur van Judas die Ik in het Epos
zo breed heb ontsluierd was niet zonder bedoeling. Ik schiep zeker geen
genoegen in het illustreren van dat bundel helse slangen. Ik heb echter de
sluier opgelicht om daardoor de geestelijke leermeesters en ook alle christenen
aan te tonen hoe ze moeten handelen tegenover de vele Judassen die de Aarde
bevolken en er is geen mens die op zijn sterfelijke levensweg er geen ontmoet.
Tot alle geestelijke leermeesters en tot allen zeg Ik; Volg
Mij in deze volmaakte liefde na en jullie zullen een liefde bezitten gelijk aan
deze van Jezus, jullie Meester.
Uit: Jezus zelf geeft onderricht voor deze tijd Maria Valtorta
STOCKEER
VOEDSEL, DEKENS "Mijn
kinderen, ik waarschuw jullie nu, en ik wens dat jullie deze instructies
onthouden. Houd in jullie huizen een goede voorraad van conserven, Ze hebben
stockagewaarde, Mijn kinderen, ze zullen niet rotten. Maar beter ze te hebben
en ze rotten dan niets als de grote Kastijding komt. Het zal een vuurbol zijn
die vele chemicalien zal aansteken die verzameld werden voor de vernietiging
van de naties.
"Mijn kinderen, niet enkel conserven, maar zeg ook aan
jullie gezinnen en jullie vrienden dat ze dekens en water bewaren in dichte
verpakkingen, want er zal tijdens de Kastijding niets te kopen zijn want alles
zal besmet zijn." - OLVrouw, 1 juli 1985
HONGERSNOOD,
REVOLUTIE "Jullie
land, Amerika, de schone, zal hongersnood kennen. Jullie
land zal revolutie kennen. De rechtvaardigen zullen gekruisigd worden. Overal zal het kwaad heersen,
Mijn kinderen. Deze vloek is toegestaan voor de verlossing van de weinigen die
gered zullen worden. Mijn kinderen, ik heb jullie gewaarschuwd door talloze
verschijningen op aarde om jullie wegen te veranderen die de Eeuwige Vader zeer
beledigen." - OLVrouw, 1 juni 1978
GEEN VREDE ZONDER JEZUS "O Mijn kinderen, herkennen jullie de tekenen des tijds niet. Jullie
begrijpen de slavernij niet die vlug jullie natie zal aandoen en de hele
wereld. Omwille van de liefde voor geld en macht hebben velen hun ziel verkocht
om aan de top te geraken. Oproepen tot vrede en veiligheid zijn er van alle
naties van de wereld. Maar jullie zijn steeds verder van vrede af, want er kan
geen veiligheid of vrede zijn zonder Mijn Zoon als de leider, jullie God. OLVrouw, 2 juni 1979
WAT WIN JE? "O wee! Het is in het verleden reeds gezegd dat geld de wortel is
van alle kwaad, en geld is een afgod geworden van de mensheid want velen
verkopen hun ziel om aan de top te geraken. En wat brengt het de mens bij als
hij alle schatten op aarde vergaart? Hij moet ze achterlaten en naakt voor zijn
God staan, tenzij hij zich bekleed heef met genaden voor zijn overgang naar het
hiernamaals. Jezus, 4 juni
1977
SIMPELE
LES
"Leer een eenvoudige les uit het verleden, Mijn kinderen. Wanneer de
moraal van een land verduisterd en de leer verandert van God naar de mens, zal
dat lang spoedig eindigen. Eerst het spirituele leven en dan het materiele
leven zullen vernietigd worden." - Jezus, 2 oktober 1976
MASSALE
DEPRESSIE "Mijn
kind en Mijn kinderen, de dagen zullen duister worden en er zal hongersnood
zijn in jullie land. Ja, Mijn kind, wat Mij hier deze avond bracht is dat je de
wereld vertelt dat er een crash zal zijn in de monetaire systemen van jullie
landeen absolute crash die elke man, vrouw en kind zal treffen in de USA en
Canada en dan zoals een slang over heel Europa zal verbreiden, tot de wereld
een grote massale depressie zal zien. Ik kan jullie het uitleggen, Mijn
kinderen, wat ik bedoel met deze monetaire depressie.
"Als je een klein instrument zou willen kopen, zelfs
een gitaar zal het een hele koffer van papieren geld kostenpapieren geld dat
niet langer een waarde zal hebben. Jullie zullen spoedig moeten ruilen voor
jullie voedsel." - OLVrouw, 7 september 1985
EEN GODDELOZE NATIE ZAL VALLEN "Zonder Mijn Zoon zijn jullie verloren. Een goddeloze natie zal
vallen. Een natie dat opgegeten wordt en gerot is door zonde zal vallen. Een
natie dat vervallen is tot een staat van dierlijk leven en zich overgegeven
heeft aan alle zonden van het vlees en onzuiverheid; zich overgegeven heeft tot
het zoeken van wereldlijkheden zoals machtswellust, lust, nijd, haat, moord,
abortus, aanbidding van valse idolen zal vallen. Overleving kan enkel bereikt
worden door het smeken tot het barmhartig hart van de Eeuwige Vader." - OLVrouw,
13 juni 1981
GROTE GELDCRASH
"Mijn kind en Mijn kinderen, bid voortdurend. Doe dit in de USA en alle
naties van de wereld want er is weinig tijd. Spoedig zal volgens de plannen van
de Eeuwige Vader een grote geldcrash zich voordoen. Op die manier zal jullie
getoond worden dat de crash in de 1920jaren niets was in vergelijking met wat
nu te wachten staat. Ik spreek over een grote crash dat de mensheid zal
treffen." - Jezus, 1 oktober 1988
VERNIETIGING VAN DE MONETAIRE SYSTEMEN IN DE WERELD
"Je zult de boodschap verkondigen aan de wereld dat er een grote
vernietiging zal zijn in de monetaire systemen in de wereld. Het zal zowel de
USA en Canada treffen als al de grootmachten in de wereld. En Ik zeg het
opnieuw: jullie zullen naar jullie winkels gaan shoppen met papieren geld zoals
nieuwsbladen, want de waarde dat ze zullen hebben om iets te kopen, zelfs
voedsel, zal nihil zijn.
"Hoe kan een groot
land zoals de USA vallen, vraag je je af, Mijn kind? Ik zal je zeggen waarom.
Omdat ze zich overgegeven hebben aan satan. Wanneer een land zijn moraliteit heeft
verloren en de pleziertjes van het vlees zoekt, zich overgevend aan alle
gruwelen zoals homoseksualiteit den dit toelatend tot de hoogste regionen van
het land dan zal dat land vallen." - OLVrouw, 1 november 1985
OM DE MASSA TE CONTROLEREN "De mens zal geen nieuwe wereld creeren zoals hij wil doen. Want er
kan geen blijvende wereld gecreeerd worden zonder Zijn God. En Ik spreek niet
van de valse idolen en afgoden dat de mens creert in zijn menselijke natuur! Er
is maar 1 Schepper.
"Jullie die deze kennis opzij schuiven en jullie
omringen door macht en verzamelen van s werelds geld om de massa te
controleren, jullie zullen ervaren dat al jullie goud en zilver de hemel niet
kunnen tegenhouden om jullie een rechtvaardige kastijding te sturen. De wereld,
de aarde zal beven, vrees zal over de mensheid komen als hij de vernietiging
ziet dat hij zelf heeft gekozen." - Jezus, 10 februari 1978
KWADE MACHTEN ZOALS EEN OCTOPUS "Er is een grote kwade macht in jullie wereld; het is zoals een
octopus die de wereld in een net verstrikt. Het is een macht van het kwaad
opgezet door satan. Er zijn vele tentakels van de octopus gecontrolleerd door
het geld van de wereld.
"Uit liefde voor geld en rijkdommen zullen velen hun
ziel verkopen om aan de top te geraken. O Mijn kinderen, wat bereik je als je
al de rijkdommen in de wereld vergaart maar jullie ziel vernietigd. Wanneer je
over de drempel van de dood komt, wat zul je meebrengen niets materieels. Jullie
moeten jullie rijkdommen nu in de Hemel vergaren. Zij zijn bovennatuurlijk: de
genaden, de verdiensten dat jullie in staat zullen stellen om het Koninkrijk
van jullie God binnen te treden.- OLVrouw, 24 juni 1976
DE ILLUMINATI
"Er is een groep in de USA en in de wereld, een groep die vele jaren
geleden is opgestart, en die zichzelf Illuminati noemt, komend van het woord lichtdrager.
Natuurlijk is dit licht dat ze dragen van Lucifer en als zodanig zijn ze in de
wereld gekend als Luciferianen. Ze hebben in jullie land, de USA en Canada
hekserij binnen gebracht. Ze hebben een plan om jullie kinderen te vernietigen
met drugs, gebruik makend van jullie schoolsystemen, jullie media, jullie
nieuwsbladen, jullie televisie, jullie radio; elke vorm van communicatie werd
geinfiltreerd door leden van de Illuminatie, een conglomeratie van individuen
en machten in de wereld en banksystemen. Zoals jullie weten, is geld altijd de
wortel van alle kwaad geweest, en velen hebben hun ziel verkocht om aan de top
te geraken." - OLVrouw, 25 november 1978
JULLIE AANBIDDEN IDOLEN
"Mijn kinderen, jullie moeten jullie waarden terug aanpassen aan het plan
van jullie God. Als natie, als een land zijn jullie net als vele landen in de
wereld heidens geworden en immoreel. Mijn kinderen, het is de maatstaf voor de
val van de mensheid: immoraliteit en heidendom. Geen enkele natie zal zonder de
God in de Hemel blijven bestaan.
"De mens creeert vele nieuwe goden, goden om zijn
menselijke natuur te voldoen. Afgoden tieren welig. Wanneer jullie overvloedig
dingen aanbidden, Mijn kinderen, aanbidden jullie idolen of afgoden! Als jullie
je tijd doorbrengen dingen, geld, macht te verzamelen dan aanbidden jullie
afgoden. Bevrijd jullie van deze wereldlijke zoektocht.
"Het is een smalle weg naar het Koninkrijk van
jullie God, Hemel. Velen zijn geroepen maar weinig uitverkoren. De weg naar
satan is breed. Velen volgen en kunnen er niet vanaf geraken omdat er te weinig
gebeden gebeden worden voor hen.
"Niets is onmogelijk voor je God. De mens zal
nooit het hoogste punt van de Hemel bereiken in kennis." - Jezus, 18
maart 1978
VELEN ZULLEN HUN ZIEL VERKOPEN "De weg naar de Hemel, Mijn kinderen is small; te weinig blijven
die volgen. Omdat ze dikwijls weggevoerd worden door de zorgen van de wereld,
en hun jacht naar geld, prestige en macht. Voor wat? Voor de luttele jaren die aan elke mens op aarde zijn toegekend. Ik
vraag jullie om dit te overwegen: is het het waard om je ziel te verliezen? Velen
zullen hun zielen verkopen om aan de top te geraken." - OLVrouw, 20 november
1979
DE GOD VAN VELEN
"Mijn kinderen, de vijand is heel behoedzaam. Hij heeft alles gepland dat
de mens zich zal overgeven om zijn lichaam te redden, zijn aardse goederen te
bewaren, om zijn geld te beschermen; want geld is de god van velen geworden.
Geld en machtdit is Mijn kind en Mijn kinderen wat oorlogen, moorden
voortbrengt. OLVrouw,
7 september 1985
ZE GAAN
NIET TESAMEN
Ik verzeker jullie dat Ik naar jullie zal komen als een dief in de nacht.
Weinig zullen jullie je kunnen voorbereiden tenzij jullie luisteren naar Mijn
Moeders raad en jullie harten openen voor de waarheid. Hoe meer rijkdom jullie
zoeken in dit leven, hoe minder jullie hebben in de Hemel, want ze gaan niet
tesamen, Mijn kind en Mijn kinderen. Jullie kunnen geen twee goden dienen, geld
of Ik. Jullie zullen de ene liefhebben en de andere haten. En welke god zullen
jullie haten, Mijn kinderen, Ik?" Jezus, 7 september 1985
VERZAMEL JULLIE GENADEN "Jullie kunnen geen twee meesters dienen. De ene zullen jullie
liefhebben en de andere zullen jullie haten. En herinner jullie, Mijn kinderen,
waar jullie schatten liggen zal jullie hart zijn. En het is beter dat jullie je
schatten op een plaats bewaren waar geen motten ze kunnen aantasten of dieven
het stelen. Verzamel je schatten in de Hemel, Mijn kinderen. Verzamel jullie
genaden. Je moet je ziel vrijkopen en de zielen van jullie kinderen. Wacht niet
tot op de laatste dag, Mijn kinderen. Velen komen over de drempel onvoorbereid
en spijtig genoeg kunnen ze niet aanvaard worden in het Koninkrijk." - Jezus,
5 augustus 1977
Ik nodig jullie uit om deel te nemen aan
een eenvoudig maar diepgaand initiatief.
Hoe machtig en angstaanjagend het leger
van Daesh (IS) ook is, wat zouden diens mogelijkheden niet zijn als het geraakt
zou worden door Gods genade en met dezelfde gedrevenheid
zou strijden voor de Liefde !
Vandaag werf ik een leger aan, roep ik
op tot een nieuwe, vredevolle kruistocht ! ... Het doel is om elke soldaat van
Daesh te bekeren.
Iedereen kan een soldaat
"adopteren" (onbekend voor ons maar wel gekend door God).
Ik stel jullie voor om hem te
"dopen", t.t.z hem een christelijke naam te geven en hem te adopteren
in je hart als een echte zoon (een opstandige weliswaar, maar voorwerp van uw
liefde).
Je kan hem tot leven roepen door je
liefde en door alles wat je voor hem zal offeren (je vreugde en verdriet, uw
lach, elke ademtocht)
Wees er zeker van dat je op een dag,
hier op aarde of in de hemel, een kerel zal ontmoeten die je zal zeggen :
"ik
heet ... (naam die je zal gekozen hebben voor je soldaat) en ik maakte deel uit
van het leger van Daesh, nu heb ik mijn leven gegeven voor Christus !"
Voel je je geroepen voor zulk een "adoptie",
doe dan mee met ons ! Zet je in voor een kruistocht van de Liefde.
Gebed :
"Jezus, God van Liefde, Gij die ons
getoond hebt hoe we moeten lief hebben, ik vertrouw U ... (vernoem je soldaat)
toe, opdat hij Uw Liefde mag ontdekken en er in overvloed mag van leven.
Verander mij zodat Uw Liefde zich langs
mijn hart mateloos en teder zou kunnen uitstorten over mijn vijanden.
Ik smeek U om van ... (noem je soldaat)
een grote heilige te maken, nog beter dan mezelf.
Geef ons Uw Heilige Geest om van te
leven en opdat de wereld gered zou worden.
De H. Azarius
zegt: De opdracht van de engelbewaarder eindigt niet altijd met de dood van de
hem toevertrouwde, want hij blijft ze in het Vagevuur verder vervullen tot hij
de ziel in de glorie van het Rijk kan vergezellen. God is tevreden dat een
andere engelbewaarder in je huis waakt over een ziel die zojuist geschapen is.
De H. Azarius zegt: De mensen menen dat de opdracht van de
Engelbewaarder eindigt met de dood van de hem toevertrouwde persoon. Zo is het
niet altijd. Vanzelfsprekend eindigt zijn opdracht bij de dood van een zondaar
die niet tot inkeer is gekomen tot grootste verdriet van zijn bewaarengel. Zijn
opdracht verandert bij de dood van een heilige, die van de Aarde, zonder
uitboetend oponthoud in het Vagevuur, overgaat naar het Paradijs, in een
vreugdevolle en eeuwige glorie. Maar zijn bescherming vergezelt, evenzeer als
vroeger, de hem toevertrouwde ziel die hij bemint en waarvoor hij bemiddelt,
wanneer zij de Aarde verlaat om in het Vagevuur te boeten en zich te zuiveren.
Wij, engelbewaarders bidden dan voor jullie bij Gods troon en samen met onze
liefdevolle gebeden bieden wij de gebeden aan die op Aarde door familie en
vrienden op jullie zielen worden toegepast.
O! Ik kan niet uitdrukken hoe levendig, werkzaam en zoet de
band is die ons nog samenbindt met hen die uitboeten. Wij zijn als moeders die
uitkijken naar het weer gezond worden van een ziek kind dat herstellend is. Wij
zijn als echtgenoten die de dagen aftellen die hen van hun gevangen echtgenoot
gescheiden houden. Geen enkel ogenblik verliezen wij uit het oog de goddelijke
Gerechtigheid en jullie zielen die zich in het liefdesvuur zuiveren. En jubelen
wanneer wij zien dat de Liefde Zich steeds meer met jullie verzoent en jullie
steeds waardiger worden voor Zijn Rijk. Wanneer het Licht ons dan het bevel
geeft: Ga, haal die ziel en breng ze hier dan schieten wij sneller als
bliksemschichten vooruit om een beetje van het Paradijs, dat geloof, hoop en
troost is, te dragen naar hen die nog moeten uitboeten, en de geliefde ziel
voor wie wij werkten en leden tegen ons aan te drukken; dan stijgen wij er mee
op terwijl wij haar de paradijselijke lofzang aanleren.
De twee zoete momenten in de opdracht van de
engelbewaarders, en twee zoetste momenten zijn wanneer de Liefde zegt: Daal
neer, want er is een nieuwe mens geboren en je moet hem als een juweel dat Mij
toebehoort bewaren en het tweede zoete moment is: wanneer wij met jullie
kunnen opstijgen naar de Hemel. Maar het eerste moment is minder zoet dan het
tweede. De andere vreugdevolle momenten voor ons zijn jullie overwinningen op
de wereld, op het vlees en de duivel. Maar zoals wij sidderen voor jullie
zwakheid, wanneer wij jullie onder onze bescherming nemen, popelen wij van
vreugde bij elk van jullie overwinningen. Want de vijand van het Goede is
waakzaam en tracht te vernielen wat de geest opbouwde.
Daarom is het ogenblik waarop wij met jullie in de Hemel
binnentreden vreugdevol en volmaakt in de vreugde, want voortaan kan niets meer
van wat is volbracht vernietigd worden.
De H.
Azarius zegt: De engelbewaarder is actief bij God en de mens. Zijn
tegenwoordigheid zou jullie moeten helpen de evennaaste te beminnen en met
liefde werken van barmhartigheid te verrichten. Je helpt de engel van je
evennaaste.
Zijn uitleg over de Engelbewaarders vervolgend zegt de H.
Azarius: Een andere opdracht van de Engelbewaarder is, onophoudend en
verbazend actief te zijn bij God naar Wiens bevelen hij luistert en aan Wie hij
de goede daden offert van de hem toevertrouwde persoon. Hij ondersteunt hun in
zijn smekingen, biedt ze God aan en is een voorspreker in zijn noden. Op
bovennatuurlijke wijze dient hij de mens tot meester; hij geleidt hem
onophoudelijk op de rechte weg door ingevingen, innerlijke verlichtingen en
door zijn aantrekkingskracht naar God.
O! Ons laaiend vuur! Het is het vuur van de Liefde die ons
schiep, die ons met Haar gloed omhult. Wij dragen het over op onze
toevertrouwden, zoals de zon op de zode die het zaad voor verdorring behoedt,
zodat het kan ontkiemen en later versterken op de stengel, tot het uitgroeit
als een krachtige plant. Ons vuur schenkt troost, verwarmt, versterkt,
verlicht, onderricht en lokt jullie naar de Heer. En het is niet onze schuld
wanneer het weerbarstig ijs en de hardnekkige taaiheid van de ziel zich niet
door ons laat doordringen en overwinnen, wanneer de liefdevolle harmonie van
ons onderricht niet wordt beluisterd, maar ontvlucht, om integendeel donderend
helse muziek te aanhoren die duizelen doet en gek maakt. Dan hebben wij
verdriet om de mislukking van onze inwerking op de ziel van hen die wij, na
God, met al onze krachten beminnen.
Zij het een heilige of een zondaar, steeds staan wij naast
de ons toevertrouwde persoon. Van bij de instorting van de ziel in het lichaam
tot wanneer de scheiding van ziel en lichaam plaats grijpt, blijven wij bij het
menselijk schepsel dat de Allerhoogste Heer ons toevertrouwde. Het besef dat
naast elke mens een engel staat zou jullie moeten helpen de evennaaste lief te
hebben, te verdragen, met liefde en eerbied te ontvangen. Zo jullie dat niet
doen voor hemzelf, laten jullie het dan doen voor de onzichtbare Azarius naast
hem, die als engel alle eerbied en liefde verdient.
Indien jullie nadachten hoe, buiten Gods alomtegenwoordig
Oog, bij elke daad tegenover de evenmens twee engelachtige geesten presideren
en toezien, zich verheugen of treuren, dan zouden jullie zich tegenover hem
veel beter gedragen! Denk eens: jullie ontvangen iemand, geven hem eer of
vernederen hem, begunstigden hem of worden erdoor begunstigd twee engelen zijn
aanwezig: jullie engel en de zijne; zij zien niet enkel jullie openlijke daden
maar ook de diepe grond ervan. Ofwel worden ze gedaan met oprechte liefde ofwel
met geveinsde liefde, met afgunst of berekening en zo verder.
Jullie geven een aalmoes? Twee engelen zien hoe ze wordt
gegeven. Jullie geven niets! Twee engelen zien de echte reden. Jullie nemen een
pelgrim op of wijzen hem af? Twee engelen zien hoe jullie hem ontvangen, zien
wat bij elke handeling waarlijk eerlijk is. Jullie bezoeken een zieke? Geven
raad aan een twijfelaar? Troost aan een bedrukte? Eer aan een overledene?
Roepen een afgedwaalde tot de waarheid? Verstrekken hulp aan noodlijdenden? Twee
engelen zijn getuige van alle werken van barmhartigheid die jullie geven,
ontvangen of weigeren.
Iemand komt jullie vinden of lastig vallen? Denk er steeds
aan dat jullie niet alleen hem ontvangt maar ook zijn engel. Wees daarom steeds
liefdevol. Want ook een boosdoener heeft een engel en hoe boosaardig de persoon
ook is die hem is toevertrouwd, de engel is nooit een boosdoener. Ontvang
daarom elke mens met liefde, ook wanneer jullie liefde een voorzichtig,
gereserveerde liefde is, wanneer ze op haar hoede is, wanneer ze streng is en
de evenmens bij een ontmoeting doet begrijpen dat zijn gedrag verwerpelijk is
en jullie bedroeft, zijn gedrag moet veranderen niet zozeer tot jullie genoegen
maar om God te behagen. Ontvang hun met liefde. Wanneer jullie een antipathiek
of ongewenst mens afstoten, een mens die ongelegen komt of van wie jullie weten
dat hij een huichelaar is, stoten jullie eveneens de onzichtbare, maar heilige
gast af die hem vergezelt.
Zo zou elke bezoeker jullie aangenaam moeten zijn omdat elk
mens die bij jullie binnenkomt, tussen jullie moren of dichtbij, de engel
meebrengt die hem bewaart. Jullie zijn verplicht te leven naast iemand die
jullie niet bevalt? Eerst en vooral oordeel nooit! Jullie kunnen niet oordelen.
Zelden oordeelt de mens rechtvaardig. Maar ook wanneer, op basis van positieve
en onderzochte redenen, zonder menselijke vooroordelen en wrok rechtvaardig
wordt geoordeeld, mag het jullie niet aan liefde ontbreken, want jullie zouden,
met de evennaaste ook zijn engelbewaarder tekort doen. Indien jullie dat zo
zouden weten te zien, hoeveel gemakkelijker zou het dan niet zijn antipathieen
en wrok te overwinnen, te beminnen, en werken te doen die Jezus, Heer en
Rechter, zouden doen zeggen: Kom Mijn gezegende aan Mijn rechterzijde.
Welaan, een kleine inspanning. Tracht met de ogen van het
geloof steeds de engelbewaarder van elke mens aan zijn zijde te zien. Handel
alsof alles wat jullie doen voor Gods engel wordt gedaan die voor God zal
getuigen. Ik verzeker jullie dat hij, de engelbewaarder van elke mens, samen
met jullie engelbewaarders tot de Heer zal zeggen: Allerhoogste, deze hier was
steeds trouw aan de liefde terwijl hij Je liefhad in de mens en Jouw engelen in
elk schepsel. Omwille van deze geestelijke liefde verdroeg hij beledigingen,
schonk vergiffenis, was barmhartig voor ieder mens. Zo volgde hij Jouw
uitverkoren Zoon na Wiens menselijke ogen niet alleen zijn vijanden beschouwden
maar, met de bijstand van Zijn allerheiligste geest, eveneens hun engelen, hun
bedroefde engelen zagen die hen vereerden. Hij stond ze bij in hun poging de
mensen te bekeren, om samen met hen, Jouw Allerhoogste, alle glorie te geven en
zoveel schepselen mogelijk te redden van het Kwade. [ ]
Bemin in rechtvaardigheid elk schepsel om God te behagen,
de engelbewaarder te eren en hulp te bieden. Overweeg, mijn ziel, hoe de Heer,
Hij de Goddelijke, en wij, engelen, Zijn geestelijke dienaren jullie eren. Wij
tonen jullie aan hoe, door het gebruik van het woord, maar bovenal door het
voorbeeld van een sterk gedrag in het Goede, een evenmens op het goede pad kan
worden teruggebracht. Een sterk gedrag dat niet begeeft onder toegevingen en
compromissen om de vriendschap van een mens niet te verliezen, maar uitsluitend
bekommerd is om de vriendschap van God en Zijn engelen. Het zal gebeuren dat
jullie streng moeten optreden om Gods glorie en Zijn wilsbeschikkingen niet met
de voeten te laten treden; dat zal droefheid veroorzaken, onhebbelijkheden
meebrengen en wrange smaak nalaten. Maak je daarover geen zorgen. Help de engel
van de evenmens en je zult ook hem vinden in de Hemel.
Uit : Jezus zelf geeft onderricht voor deze tijd Maria Valtorta
[ ]
Mijn Kinderen van de Vernieuwing, jullie worden allen opgeroepen voor een
belangrijke rol in het heropbouwen van Mijn Kerk. Ja, Mijn kinderen, de Kerk
moet nodig heropgebouwd worden zoals in de tijd van Mijn zoon, St Franciscus
(van Assisie). Het is een geestelijk heropbouwen. De wolven lopen rond en
vallen de kerk aan. Maar, Ik ben gekomen om de wereld in vuur en vlam te
zetten. Mijn Geest zal komen en Ik zal de aarde vernieuwen. Tot dan moeten
jullie je inspanningen van vasten en gebed hernieuwen. Ik zal jullie met de
genaden die je nodig hebt vullen vooral als je de Sacramenten ontvangt. Ga
dikwijls naar de Biecht, Mijn kinderen, want Ik stort vele genaden op jullie
uit. Dan zal de ontvangst van Mij in de Eucharistie nog gunstiger zijn voor
jullie omdat jullie Mij goed kunnen ontvangen. Hoe beter jullie ziel is, en Ik
bedoel dat jullie ziel in staat van genade verkeert, hoe meer genaden je kunt
ontvangen. Deze genaden zijn nodig want je brengt deze naar de wereld die in
duisternis verkeert, net als Ik in de wereld kwam. Ik kijk naar jullie, Mijn
Kinderen van het Licht, om Mij in de wereld te brengen die in duisternis van
zonde en wanhoop verkeert. Breng Mij in een wereld in nood en armoedig door
gebrek aan liefde en vrede.
Mijn
komst was niet tevergeefs, voor degenen die dit denken, want Ik opende de
poorten van de Hemel. Talloze zielen werden verlost en hebben hun erfenis
gekregen als resultaat. De familie van God is groot geworden. De wereld zou
geeindigd zijn als God Me niet op dat tijdstip naar de aarde had gezonden. Nee,
Mijn twijfelende kinderen, Mijn komst, Mijn dood en verrijzenis waren niet voor
niets. Het plan van de Vader is gerealiseerd. Alles verloopt allemaal volgens
Zijn plan, ongeacht hoe de dingen lijken. God heeft altijd elke gebeurtenis die
in de wereld gebeurt gekend en ook de toekomstige gebeurtenissen, want Hij
heeft de wereld geschapen. Mijn Kinderen van het Licht weten dit, maar Ik
herhaal het om degenen die eraan twijfelen zekerheid te geven. Wees niet wanhopig. Lees de Schrift. Jullie zullen begrijpen dat alles voorzegd is.
Deze dagen en de dagen die nog moeten komen werden allemaal voorzegd. Voor
degenen met ogen om te zien en oren om te horen weten dat het in Mijn Woord
staat. Ik ben het Woord van God. IK BEN! Wees niet bang; want IK
BEN met jullie. Ik geef jullie goede moed en spirituele kracht wanneer het
nodig is, want er is een tegenstander die het kwaad wil voor jullie. Ik wil wat
goed is. Ik ben wat goed is voor jullie want Ik ben algoed, alliefhebbend,
alwaarheid en allicht. Mijn tegenstander is duisternis, zonde, kwaad en haat.
Volg Mij want Ik houd van jullie. Ik wil leven voor jullie; eeuwig leven.
Jullie werden geschapen voor God en voor liefde van God. Kom tot Mij, jullie
allen die bedolven zijn onder zonde en Ik zal jullie vergeven. Ik zal nooit een
zondaar verwerpen die berouw toont en vraagt om vergiffenis. Ik verzeker het
jullie. Ik zal jullie tot Mijn hart trekken en jullie omhelzen en liefdevolle
woorden van vergeven, vrede en vreugde tot jullie spreken. Ik stierf uit liefde
voor jullie, Mijn kinderen; voor jullie allen. Vrees Mijn toorn niet want er is
geen toorn voor een berouwvol hart. Er is enkel liefde en barmhartigheid.
Dank
U, Jezus voor Uw liefde en barmhartigheid. Dank U voor Uw onsterfelijke liefde
voor ons. Jullie arme verloren kinderen. Help ons berouw te
tonen, Jezus. Help
ons de verleider te weerstaan wanneer hij leugens ons influistert en Uw
kinderen vertelt dat ze niet kunnen vergeven worden. Betoon aan alle zielen die
berouw tonen Uw goedheid en barmhartigheid. Geef genade voor berouw. Zend
heilige priesters naar degenen in nood, Heer, die instrumenten zullen zijn van
Uw barmhartigheid. Genees ons, Heer. Genees de harten
van Uw kindern. Red ons, Heer Jezus. We hebben U nodig, onze Heer en onze God. Help
ons, om instrumenten te zijn van Uw barmhartigheid. Geef ons de genade om
heroisch lief te hebben net als U en Uw Moeder Maria. Heilige Joseph, bescherm
alstublieft uw Zoons kerk, en bescherm onze gezinnen gedurende deze gevaarlijke
tijd. God koos U om Jezus en Maria te beschermen en U bent nu de beschermer van
de Kerk. Wees onze beschermer, H. Jozef. Bescherm
al de Gezegende Moeders gemeenschappen en toevluchtsoorden. Dank U, H. Jozef. Dank U, H. Jozef voor
uw gebeden en voor uw leiding. Help ons als we iets
plannen. Dank
U, H. Jozef voor alles wat je voor ons gedaan hebt.
Mijn
kind, de H. Jozef heeft jullie gebeden gehoord en hij kent jullie verzoeken.
Hij begeleidt jullie gezin en al de gezinnen die zich onder zijn bescherming
gesteld hebben, zoals jullie gedaan hebben. Ik verlang dat meer mensen en
gezinnen vragen om St Jozefs bemiddeling en leiding. Doe als Mijn klein lams
gezin heeft gedaan en vermeld de H. Jozef in jullie gebeden om leiding. Vraag
om zijn bescherming. Mijn zoon, Ik dank je om de devotie tot de H. Jozef te
verspreiden. Hij is belangrijk voor de kerk gedurende deze dagen.
Ik moedig Mijn Kinderen van het Licht aan
door hen eraan te herinneren dat Mijn Moeders Onbevlekt Hart zal triomferen. Ze heeft jullie gebeden nodig. Bid, Mijn kinderen. Bid. De heilige
rozenkrans en het kroontje van de Goddelijke Barmhartigheid zijn nu meer dan
ooit nodig. Stel het gebed weer in in jullie gezinnen.
[ ]