![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|
Om 11 h hebben we een kaarsje aangestoken en het eventjes stil gemaakt. We hebben dan ook besloten om ons berenfeest uit te stellen tot maandagnamiddag. Volgende week start ons Paasthema : kip en kuiken. Je kleuter mag 1 eitje meebrengen want we zullen eitjes waarnemen en enkele gerechtjes klaarmaken. Alvast bedankt Een prettig weekend. Juf Mieke en juf Sabien Categorie:B: juf Sabien en Kristien : KL1A |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
![]() |
|
![]() Beste allemaal, We leerden de voorbije twee weken Jordy kennen. En Jordy woont in Ecuador samen met zijn 3 broers mama en papa. Iedere dag luisterden we naar een verhaal uit het leven van Jordy. Wist je dat in Ecuador heel kleurrijke bussen rondrijden. De shiva-bus noemen ze hem. We hebben ook zon bus gekleurd en bekleefd met kleurrijke figuren. De derde kleuterklas maakte ook het woord shiva-bus na met kleurrijke letters. We maakten ook een houtskool tekening van Jordy en bekleefden hem met stof. Als achtergrond maakten we een oerwoud met allerlei borstels en spatels. We mochten in de klas ook kleren wassen in een bekken met zeep. De kls. Mochten ook vuil water zuiveren in de waterhoek. We hadden hiervoor een hals van een fles nodig een koffiefilter, grote stenen, kleine stenen en zand. En als je daar het vuil water doorgiet, zagen we dat het water heel wat helderder was als het uit de flessenhals kwam. we hadden ook een echt voelparcour waar we mochten oplopen met onze blote voeten om de verschillende materialen te voelen. We maakten ook een afdruk met verf en scheerschuim. = zeepdruk. We maakten rijst in de klas klaar, want bij Jordy eten ze rijst als ontbijt aan tafel. We schilderden een schilderij van onze familie om dan voor te stellen aan Jordy. We speelden een spel, door gevulde ballonnen door te geven in de kring. We moesten door te voelen en te luisteren, te weten komen wat er in de ballon zat. En als laatste activiteit maakten we echte citroenlimonade zoals Jordy kreeg als hij bij zijn oma op bezoek ging. Een echte aanrader, de meeste kinderen vonden het heel lekker! Recept citroenlimonade: - 5 citroenen - 5 lepels bloemsuiker - 1 liter water. Volgende week is er een stagair in onze klas, die de klas voor vier weken zal overnemen. De nieuwe juf heet Anouk. En uiteraard leren we over PASEN! Vele groetjes juf Joke en de kleuters Categorie:D:juf Joke/juf Kris : KL 2/3 A |
|
|
![]() |
![]() |
|||||||
Deze week hebben we nog geknipt, geplakt en geknutseld rond het thema 'Goudlokje en de drie beren'. We gingen vandaag het berenfeest vieren maar dit hebben we uitgesteld tot maandag. Dit uit medeleven voor het verschrikkelijke busongeval. We hebben in de klas ook een minuut stilte gehouden en ik heb proberen uit te leggen aan de kleuters wat er gebeurd is.
Categorie:C: juf Famke en Kristien : KL1B |
|||||||
|
![]() |
09-03-2012 | |
![]() |
|
Maandag leek ons klasje op een berenklas want we hadden allemaal onze berenknuffel mee. De komende 2 weken vertellen we namelijk over Goudlokje en de drie beren. We vertelden over onze beren, over hoe ze eruit zien, over de grootste en de kleinste, hoe zacht ze zijn
Aan de werktafel stempelden we met een ribkartonnetje de zachte vacht van een berensnoet.
Dinsdag deden we een spelletje met onze beer : op ons hoofd, onderde bank, achter onze rug, voor ons,
Daarna moesten we goed kijken en dan alles bij de juiste beer plaatsen.
Aan de werktafel hebben we hetzelfde gedaan : wat hoort bij welke beer!!
Woensdag zongen we van : hinkel de pinkel daar komen wij aan Wij hebben geen kousen of schoenen meer aan. Met de handjes op de rug. Hinkel de pinkel en dan weer terug We kleurden de ene kant van onze berenoortjes, daarna stempelden we met ons vingertje de andere kant .
Op donderdag en vrijdag kwam het begrip evenveel aan bod : beertjes, kommetjes, bordjes, goudlokje,
tellen en evenveel beren ernaast leggen.
Aan de werktafel mochten we knippen en kleven : tellen hoeveel voorwerpen er staan en dan er evenveel bloemetjes naast kleven. De peuters kleefden de 3 beren op de juist plaats als een puzzel tegen elkaar.
Juf vertelde het verhaal O, Boris ! Als juf Kloek op een dag vertelt dat er een nieuw dier in de groep komt, is iedereen reuze opgewonden.Maar wanneer de grote harige grizzlybeer de klas binnenstapt, gillen ze van schrik! Natuurlijk wil Boris helemaal niet eng zijn. Hij wil gewoon vriendjes maken. Dan gebeurt er iets waardoor de wens van Boris uitkomt.Volgende week werken we nog een beetje verder rond beren . Niet vergeten : woensdag pedagogische studiedag : geen school Op vrijdag zullen we de verjaardag vieren van Clément en Thibaut. Beiden worden 4 jaar. Geniet alvast van het weekend. Groetjes juf. Mieke en juf Sabien Categorie:B: juf Sabien en Kristien : KL1A |
|
|
![]() |
![]() |
||||||
![]() Categorie:C: juf Famke en Kristien : KL1B |
||||||
|
![]() |
07-03-2012 | |||
![]() |
|||
Categorie:G: juf Kris: bewegingsopvoeding |
|||
|
![]() |
05-03-2012 | |
![]() |
|
hallo,
In mijn klas werkten we het boek 'de verdrietige koning ' uit. De koning was verdrietig omdat hij niet meer in zijn paleis kon wonen, gelukkig kon hij rekenen op zijn vrienden die in één nacht een nieuw bouwden. We werkten vooral rond denkontwikkeling met veel wiskundige begrippen ...veel,weinig,evenveel,dik ,dun,lang,kort,hoog,laag...
De kleuters mochten een nieuw paleis maken; eerst een achtergrond schilderen en daarna een paleis'bouwen' met karton en versieren . Iedere dag gingen de kleuters naar de 'studie' dwz. dat ze rond de werktafel komen zitten en een opdracht krijgen volgens niveau . In de bouwhoek konden ze experimenteren met lange en korte latten .
Deze week is ons thema ( van de drie combiklassen) 'de wereld in mijn klas' We leren Yordi uit Ecuador kennen en komen heel wat te weten over hoe hij leeft . Dit is het thema van broederlijk delen 2012.
Categorie:F: juf Griet : KL 2/3 C |
|
|
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |