Maandag leek ons klasje op een berenklas want we hadden allemaal onze berenknuffel mee. De komende 2 weken vertellen we namelijk over Goudlokje en de drie beren.xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
We vertelden over onze beren, over hoe ze eruit zien, over de grootste en de kleinste, hoe zacht ze zijn
Aan de werktafel stempelden we met een ribkartonnetje de zachte vacht van een berensnoet.

Dinsdag deden we een spelletje met onze beer : op ons hoofd, onderde bank, achter onze rug, voor ons,

Daarna moesten we goed kijken en dan alles bij de juiste beer plaatsen.
Aan de werktafel hebben we hetzelfde gedaan : wat hoort bij welke beer!!
Woensdag zongen we van : hinkel de pinkel daar komen wij aan
Wij hebben geen kousen of schoenen meer aan.
Met de handjes op de rug.
Hinkel de pinkel en dan weer terug
We kleurden de ene kant van onze berenoortjes, daarna stempelden we met ons vingertje de andere kant .

Op donderdag en vrijdag kwam het begrip evenveel aan bod : beertjes, kommetjes, bordjes, goudlokje,
tellen en evenveel
beren ernaast leggen.
Aan de werktafel mochten we knippen en kleven : tellen hoeveel voorwerpen er staan en dan er evenveel bloemetjes naast kleven.
De peuters kleefden de 3 beren op de juist plaats als een puzzel tegen elkaar.

Juf vertelde het verhaal O, Boris !
Als juf Kloek op een dag vertelt dat er een nieuw dier in de groep komt, is iedereen reuze opgewonden.Maar wanneer de grote harige grizzlybeer de klas binnenstapt, gillen ze van schrik! Natuurlijk wil Boris helemaal niet eng zijn. Hij wil gewoon vriendjes maken. Dan gebeurt er iets waardoor de wens van Boris uitkomt.

Volgende week werken we nog een beetje verder rond beren .
Niet vergeten : woensdag pedagogische studiedag : geen school
Op vrijdag zullen we de verjaardag vieren van Clément en Thibaut. Beiden worden 4 jaar.
Geniet alvast van het weekend.
Groetjes juf. Mieke en juf Sabien
|