WELKOM OP DE KLEUTERBLOG VAN DE ZILVERBERGSCHOOL!!!

  
    Afbeeldingsresultaat voor herfstblaadjes

   


Thema KL2/3:

Anton
en de blaadjes


Thema KL1/A peuters:

De gevoelens van Jules

Thema KL1/B Peuters :

De gevoelens van Jules


 








Startpagina !
Categorieën
  • A: kleuterblog : algemeen (108)
  • B: juf Sabien en Kristien : KL1A (398)
  • C: juf Famke en Kristien : KL1B (409)
  • D:juf Joke/juf Kris : KL 2/3 A (314)
  • E:juf Heidi : KL 2/3 B (126)
  • F: juf Griet : KL 2/3 C (142)
  • G: juf Kris: bewegingsopvoeding (225)
  • Agenda

    Belangrijke data

    Interessante links
  • handige kleuterhandjes
  • ouders en opvoeden
  • culturele site voor kleuters
  • plezante peutersite !
  • veilig leren en spelen met Bobo
  • groei mee met je kinderen

        aantal bezoekers

    Laatste commentaren
  • Noor (omie en opie Koksijde)
        op de gevoelens van Jules
  • link foto's werkt niet (Pieter-Jan Busschaert)
        op Het is herfst!
  • zwemlesje (omie en opie Koksijde)
        op De Krekel 3 B
  • bedankt (Tineke)
        op GROEN
  • Foto's (Brenda Van Hoye)
        op Muziek
  • Dankjewel juf Griet (Sieglinde)
        op Zo ben ik , zo ben jij...
  • Waterpret (Joke)
        op waterpret op school
  • hoera het is school (Tineke)
        op 1 september
  • dankjewel (omie en opie Koksijde)
        op 1 september
  • Jarigen (Joke)
        op oudercontact donderdag 23 juni
  • Blog als favoriet !
    Archief per jaar
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • -0001
    kleuternieuws

    Leuk dat je onze blog een bezoekje brengt! Kijk even in de linkerkolom en klik op de gewenste categorie, een link,het gastenboek,de inhoud of het archief om de blog te verkennen!
    30-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Appeltjes zijn heel gezond...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Beste ouders,


    Ik wil jullie bedanken voor het actief deelnemen aan het thema kleuren.  De kleuters waren vaak in het kleur van de dag gekleed en/of hadden spulletjes mee in een bepaald kleur!!!  Dit was echt tof!!!  Wij hebben vrijdag nog een leuk kleurenfeestje gevierd, u kan alles zien op de foto's.  Wij maakten eerst kringetjes volgens de kleur van hun kleren en een daarna maakten we een regenboog met alle kleuters.  Daarna hebben we in plaats van 'de stoelendans' 'de kleurendans' gespeeld.  En om af te sluiten hebben we kleurrijke hapjes gegeten en lekkere (gele) fruitsap gedronken... 


    De kleuters zullen volgende week hun zak meekrijgen met alle werkjes.  Zou het mogelijk zijn om de dag erna de zak terug mee te geven naar school?  Dankuwel



    Volgende week starten we met een nieuw thema: fruit.  De kleuters komen het meeste in aanraking met appels als het om fruit gaat.  Ze zijn het beste gekend en genieten vaak ook hun voorkeur.  We gaan de appel eens wat van dichter bij bekijken.  De appel is rood, groen of geel en rond.  De appel heeft pitjes die wonen in een huisje (het klokhuis).  We doen een waarneming van de appel, proeven en knutselen rond de appel. 

    Op maandag (03/10) maken we een uitstap naar de boomgaard.  Zo kunnen de kleuters ervaren en zien dat appels niet enkel in de winkel gemaakt worden (zoals sommige kleuters wel eens denken)) maar aan de bomen groeien! De kleuters mogen die dag hun laarsjes aandoen om naar de klas te komen.
    Bomen

    Zou het mogelijk zijn om op woensdag (05/10) een stuk fruit mee te geven  met uw kleuter?  Het moet niet in stukjes gesneden zijn, wij gaan dan een korte waarneming doen en een heerlijke fruitsla maken!

    Het worden alvast smakelijke en gezonde weken.


    Groetjes, Famke


    Categorie:C: juf Famke en Kristien : KL1B
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bonte kleuren

    Ons thema “ bonte kleuren “ zit erop. Het waren 2 kleurrijke weken, zowel wat knutselen aanging als de kledij van vele kleuters. Nogmaals dank aan de mama’s ( of papa’s natuurlijk ) die hun kleuter telkens in de dagkleur aankleedde.

     

    Je hebt het misschien al uit de mond van je kleuter horen rollen :

    Holie, bolie, beel… dit water wordt nu geel….

    Ja, de kleurentovenaar was deze week weer van de partij.

    Op maandag en dinsdag stond het kleur geel centraal. We zochten de gele emmer en haalden er allemaal gele voorwerpen uit op het  versje : “ rimmele rammele roosje, wat zit er in dat doosje?

     

     

    We kleurden een gele zon voor ons kleurenboekje. Daarna mochten we rond de zon de zonnestraaltjes schilderen.

       

     

    Dinsdag speelden we een sorteerspelletje met rode, gele en groene figuurtjes.

     

     

    Aan de werktafel  mochten we “knikkeren”

    . Ja, ja maar niet zo maar. Eerst werden de knikkers in lichtgroene en donkergele  verf gerold en daarna mochten we “knikkeren” in een doos met blad erin. We moesten proberen de knikkers in de doos te houden!!!!

    Oei, oei, oei …

     

     

    Woensdag startte de “ groene “ dagen. De kleurentovenaar was weer paraat en toverde “ holie, bolie boen, het water wordt nu groen…

    We stempelden met kwastjes ons kikkertje in het groen.

     

    Donderdag  vertelde juf het verhaal “Jules kiest kleur “

    Jules gaat samen met zijn papa de slaapkamer  schilderen. In de
    winkel mag Jules de kleur van de verf kiezen. Maar hij kan niet beslissen.
    Daarom kiest hij twee kleuren: blauw en geel. Door deze twee kleuren te
    mengen krijgt de slaapkamer van Jules plots een heel ander kleurtje!

    GROEN!

     

    In de klas moesten we dit natuurlijk ook eens proberen.

     

     

    We mochten op een lichtgroen blaadje rondjes trekken rond een groen balletje.

     

     

    Dit was tevens ons laatste werkje voor ons kleurenboek. De juf heeft nog wat werk om alles in elkaar te steken maar maandag mogen we al onze werkjes meedoen naar huis.
     

    Op vrijdag was er ons kleurenfeest in de zaal. We maakten kleurengroepjes, speelden een spelletje met de kleurenkaartjes op muziek en het leukst van al was de verrassing : lekkere kleurensnoepjes en geen fruitsap. En smullen maar!!!!

       

       

     

    Bovendien mochten we ook nog   prentjes kleuren volgens kleurcode. Dat was nog een beetje moeilijk, maar gelukkig had juf dit alles eerst besproken in de kring. Daarna mochten we alleen aan de slag.

    Zoals jullie kunnen lezen beleefden we de hele week heel wat kleurenpret!

    Volgende week start het belangstellingspunt “ appels en peren “.

     

    Maandag gaan we op uitstap naar de boomgaard.

    De kleuters mogen met de laarsjes aan naar school komen…

     

    Een prettig weekend          groetjes   juf. Sabien

     




    Categorie:B: juf Sabien en Kristien : KL1A
    >> Reageer (1)
    25-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Julie is jarig
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We hadden deze week een jarige in de klas 

    Julie een heel gelukkige verjaardag!  hip hip hip, hoera!
     

    Categorie:D:juf Joke/juf Kris : KL 2/3 A
    >> Reageer (1)
    23-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Verloren voorwerpen van bij de kleutertjes : wie herkent een truitje???

       
       


    Categorie:A: kleuterblog : algemeen
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bonte kleuren

    Ons eerste weekje vol kleurenpret zit erop.

    De voorbije week stond het kleur rood en blauw centraal. Geen paniek als  je kleuter nog moeite heeft om deze kleuren te herkennen.   Ze moeten de tijd krijgen om zich (abstracte) begrippen zoals kleur eigen te maken .

    Jonge kleuters laten experimenteren met verf is heel belangrijk. Daar horen natuurlijk ook vuile handen bij. We hebben de voorbije week dan ook heel veel geknutseld aan ons eigen kleurenboekje van Jules.  Zo kunnen
    de kleuren ook thuis herhaald worden .

    Maandag, dinsdag en woensdag waren onze rode dagen. Fijn dat de kindjes vaak in het dezelfde kleur gekleed waren. Dat was telkens een leuk vertrekpunt.

    Ook in de klas werden de hoekjes aangepast aan het kleur : rode plasticine, rode krijtjes, …

     

     

    De kleurentovenaar was ook telkens van de partij.  Weet je dat hij gewoon water kan omtoveren in blauw of rood  water. Daarbij zingt hij het volgende lied :

    ik_ben_de_grote_kleurentovenaar.jpg

    Op maandag kleefden we snippers op onze “ rode “ bloem en op dinsdag mochten we kliederen met onze handjes in de rode verf. Juf maakte er dan een afdruk van. Kijk maar!

       

    Dinsdag heeft juf ook weer getoverd. Ditmaal niet met water maar met rode voorwerpen. Wij mochten raden wat verdwenen was.

    Woensdag  luisterden we naar het mooie verhaal van “ Het kleine kleurenkoetje “ .

    Het kleine kleurenkoetje vond het erg jammer dat ze nergens op de boerderij een aardig vriendje had.

     

    Aan de werktafel schilderen we het hoofd van Jules voor ons kleurenboekje.

     

    Donderdag startte onze blauwe dagen. Dank aan alle mama’s ( en papa’s) voor de aangepaste kledij.

     

    We  mochten vingerstempelen met de blauwe verf en op vrijdag had juf verschillende kleeffiguurtjes op tafel gelegd. Wij mochten enkel de blauwe eruit zoeken om dan op te kleven. Leuk hoor !!  

    In de zaal speelden we een kleurenspel met de kleurendobbelsteen en de grote blokken.

     

     

    Maandag staat het kleur “ geel “ centraal . Woensdag en donderdag groen.

     

    Vrijdag sluiten we ons thema af met een kleurenfeest. Is het mogelijk om op die dag uw kleuter in éénzelfde kleur te kleden?

     

    Groetjes en een prettig, zonnig weekend !!!!

    juf Sabien

     


    Categorie:B: juf Sabien en Kristien : KL1A
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hiep hiep hoera voor Margot en Jolien!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze week zijn er twee flinke meiden 3 jaar geworden.  Op donderdag vierden we de verjaardag van Jolien, ze koos
     vooral roze tinten voor haar kroon omdat ze dat een heel mooi kleur vind.  Ze gaf me een dikke knuffel omdat ze zo blij
     was met haar kroon.  Margot kwam vrijdag heel enthousiast naar school en zei:  'Juffrouw, zullen we een feestje maken
     voor mijn verjaardag?'  Dit hebben we natuurlijk gedaan.  De (rode) prinses kreeg een prachtig feest en ze koos heel
     nauwkeurig de kleurtjes voor op haar kroon.  De klasgenootjes hebben voor allebei de jarige meisjes een hele mooie
     verjaardagskaart gemaakt.  Hiep, hiep, HOERA !!!



    Ik wil me nog verontschuldigen voor de problemen die er zijn om de foto's te openen.  U mag het me gerust melden moest dit nog eens gebeuren.

    Wij kleuren, schilderen, praten nog altijd rond het thema de kleuren.  Via spelletjes kunnen de kleuters de kleuren
     sorteren en benoemen.  Op maandag beginnen we met het kleur blauw en donderdag met het kleur groen.  Uw kind mag
     die dagen iets in het kleur van de dag aandoen en/of iets meebrengen naar de klas in dat kleur.
    Vrijdagnamiddag vieren we een kleurenfeest, u mag die dag uw kleuter helemaal in 1 kleur verkleden.  Er zullen
     gekleurde hapjes en een drankje zijn.  We vieren dit samen met de klas van juffrouw Sabien.  Wij kijken er al naar
     uit !!!

    Clown Tito is heel verdrietig als hij ineens tijdens een optreden zijn mooie rode neus
    kwijtraakt. Hij durft zich niet meer te vertonen en probeert in een neuzenwinkel een
    goede vervanger te vinden, maar dat lukt niet. De circusdirecteur moedigt hem aan om
    dan maar zonder neus op te treden. Door zijn onzekerheid te overwinnen komt alles goed,
    want er gebeurt iets wonderbaarlijks...

    Wij zijn ook eens clown Tito geweest in de klas en we kregen allemaal een rode neus...  of
    toch iedereen die een rode neus wou... 
    rood_rood_kheb_geen_rood.jpg




    Voor sommige kleuters is het nog wat moeilijk om de kleuren allemaal te herkennen en te
    benoemen maar dat komt nog wel. De kleuren komen in veel thema’s eens aan bod.
      Kleuters
    staan pas aan het begin van hun ontwikkeling.  Ze moeten de tijd krijgen om zich (abstracte)
    begrippen zoals kleur eigen te maken.  Herhaling en héél véél benoemen/aanwijzen is tijdens het
     leerproces van een kleuter daarom erg belangrijk!  Je kunt ook thuis rond kleuren werken.  Zo
    kan je samen kleuren en tekenen, hoge torens bouwen met gekleurde blokken, speelgoed
     sorteren per kleur, samen in huis op zoek gaan naar voorwerpen in een bepaalde kleur, ...  Er
     bestaan ook heel wat verhaaltjes waarin kleuren aan bod komen.



    Beste ouders,
    mag ik vragen om op iedere verpakking van een koek de naam van uw kind te schrijven... 
    Dankuwel

    Nog een prettig weekend, groetjes juf Famke

    Categorie:C: juf Famke en Kristien : KL1B
    >> Reageer (0)
    22-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NIEUWE POLL !
    Het was STRAPDAG
          Gestapt?           Getrapt ?      " Betrapt " met de auto?Auto64


    Doe mee en laat weten hoe sportief en milieuvriendelijk je  met je kleuter bent geweest.
    Heb je even stilgestaan bij het mobiliteitsprobleem?

    Goed zo!

    Dank je wel!

    Categorie:A: kleuterblog : algemeen
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kenny is er !
    :


      Hallo!

    Scroll naar beneden en  kijk in de linkerkolom bij " interessante links"

    Klik op de NIEUWE link: kennissite 4 tot 7 jaar( Kenny is een vogel )

                                                 

    Categorie:A: kleuterblog : algemeen
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KL3: meebrengen aub!


    Beste mama's en papa's,

    O
    p dinsdagnamiddag 27 september gaan we voor de eerste keer naar het woonzorgcentrum Zilverberg met de kinderen van de derde kleuterklas.
    We doen een knutselactiviteit en een muziekactiviteit met de bewoners en de kinderen.
    Voor de pauze maken we een muziekinstrumentje waar we de regen zullen mee nabootsen.( regenmaker).Daarvoor hebben we rollen karton nodig.
    Wil met je kleuter meegeven aub: 1 keukenrol  ( zonder papier
    Schrijf de voornaam van je kindje aan de binnenkant.
    Graag ten laatste tegen vrijdag 23 september.


    Beste dank,

    Juf Heidi, juf Joke, juf Griet, juf Kris


    Categorie:A: kleuterblog : algemeen
    >> Reageer (0)
    21-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.poppenkast KL2/3
    Poppenkast!


    Categorie:D:juf Joke/juf Kris : KL 2/3 A
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KL3 C naar het Spillebad

    Click to play this Smilebox slideshow
    Create your own slideshow - Powered by Smilebox
    This free picture slideshow personalized with Smilebox

    Categorie:G: juf Kris: bewegingsopvoeding
    >> Reageer (1)
    20-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.strapdag 22 sept : info


    Strapdag op 22 september

     De Strapdag, de autovrije schooldag voor basisscholen is in 2011 aan zijn vierde editie toe. Net als in mei staat de 3de week van september bij vele scholen in het teken van verkeer en mobiliteit. De Strapdag is het hoogtepunt van heel wat activiteiten rond dat thema die dan ontplooid worden.

    Op aanmoediging van de school komen kinderen massaal per fiets of te voet naar school. Dat blijkt ook uit een meting die in 2010 werd uitgevoerd: een reductie van meer dan 50% autoverplaatsingen naar school!

    Ook hier moet het de bedoeling zijn dat ouders, kinderen en scholen permanent aandacht schenken aan duurzame mobiliteit in het woon-schoolverkeer. Schoolroutekaarten, fiets- en voetpoolen en de herhaling van sensibilisatie-acties zijn een manier om de doelstellingen van de Strapdag tijdens het schooljaar te laten doorwerken. Meer info daarover vind je op www.octopusplan.be.


    Categorie:A: kleuterblog : algemeen
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.turnen met rood KL1
    Click to play this Smilebox collage
    Create your own collage - Powered by Smilebox
    Another free picture collage by Smilebox

    Categorie:G: juf Kris: bewegingsopvoeding
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.resultaat spaaractie na 1 week
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo!

    Na éen week sparen hebben de kleuters al zoooooveel dopjes verzameld.
    Bravo en van harte dank voor jullie respons.

    De kleuterjuffen zijn er zeker van  dat we reeds de neus van de blindegeleidehond bijeengespaard hebben .
    En we sparen door tot het puntje van zijn staart

    Categorie:A: kleuterblog : algemeen
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KL2/3 A
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beste allemaal.






     

    Bij ons in de klas was het vorige week het thema: “een vreemd dier in het bos”.

    We legden vooral de nadruk op het groepsgevoel. 

    We deden hiervoor een oefening waarbij de hele klas op een klein afgebakend plekje moest staan.                 

     

    En het is de kleuters ook gelukt.  Kijk maar eens, allemaal samen, dicht bij elkaar ….

     

    De kleuters moesten ook een toren stempelen op een blad, en nadien even proberen of die toren met echte blokken ook bleef staan.

       

     

     


    De kleuters mochten ook met een sjabloon op een blad die gevouwd was een vriendje tekenen.  En daarna werd dit dan uitgeknipt.  Zo kregen we een echte vriendenketting en konden we dit ook versieren.

         

     


    We luisterden ook naar het verhaal van een schaap die in een bos terecht kwam en op zoek was naar een huis om te slapen.

    Eerst mocht hij in een nest slapen van de vogels, maar hij viel er pardoes door omdat hij veel te zwaar was. Daarna in het holletje van de vos, maar hij bleef vast zitten omdat hij wat te dik was voor het gat, en tenslotte vonden ze een houten kist waar schaap zijn huisje van kon maken.  We beeldden het verhaal met de kleuters ook uit.

         


    Deze week en volgende week werken we rond het thema “het weer”.  Als je hiervan spulletjes ( een thermometer, een pluviometer, zonnehoed, paraplu, regenlaarsjes, wanten, muts)of foto’s thuis hebt liggen mag je kleuter deze gerust meebrengen naar de klas.

     

    vele groetjes van ons allemaal


    Categorie:D:juf Joke/juf Kris : KL 2/3 A
    >> Reageer (1)
    19-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Yoga...
    Doe je mee met de uil, de zwaan, de hond en de krokodil ?

    Click to play this Smilebox slideshow
    Create your own slideshow - Powered by Smilebox
    Free picture slideshow made with Smilebox

    Categorie:G: juf Kris: bewegingsopvoeding
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.axendieren en de techniek KL3C
    Dit zijn de dieren van de axenroos!





    En we leerden dat een hard gekookt ei langer moet koken dan een zacht gekookt eitje.
    Hoe lang duurt het voor het water kookt?
    Met de time timer kunnen we dat heel goed zien!


    Axen dieren en de tijd - free slideshow

    Categorie:F: juf Griet : KL 2/3 C
    >> Reageer (0)
    17-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inzamelactie voor een goed doel!
                                                                     


                  


    Gooi de plastic dopppen van de flessen aub niet meer in de vuilnisbak of PMD zak maar verzamel ze en geef ze met je kleuter mee naar school voor het goede doel!

    We sparen met gans de school dopjes om een gezin  van onze school te helpen waar  in de familie een kindje met blindheid geboren is.Het kindje is nu al een flinke kleuter en wil graag op stap gaan.
    In ruil voor de dopjes zal het kindje een blindegeleidehond kunnen krijgen!!!




    Fantastisch toch?

    Alvast heel erg bedankt !!

    het kleuterteam

    Categorie:A: kleuterblog : algemeen
    >> Reageer (3)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wekkers en tandwielen KL2/3 C
    Waar is de tijd....




    ...toen we nog een oude wekker of fietsbel mochten uit elkaar halen en onderzoeken  hoe die in elkaar zat?
    Meestal kregen we het ding niet meer in elkaar maar hadden we al doende toch veel bijgeleerd.
    Dit is wat er de komende jaren zal vernieuwen op vlak van " techniek" in het basisonderwijs: hoe zit alles in elkaar?

    Het thema bij de KL2/3 C is momenteel : tijd, klokken, wekkers.
    We zullen natuurlijk ook eens de binnenkant bekijken  van een wekker en ontdekken dat er tandwieltjes in zitten.

    De bedoeling is dan om dergelijke exploratiemateriaal aan te bieden aan de kinderen en er samen iets mee te doen.

    Op die manier zullen we in de loop van het schooljaar het leergebied " techniek" in de thema's verweven en zullen de kinderen gestimuleerd worden om zelf te handelen, te ontdekken en te leren .

    Kleuters leren ook veel bij door te kijken naar iemand die met een technisch probleem bezig is.Ze kijken graag toe wanneer papa  , of mama hun fiets herstelt: ketting opleggen, platte band " stoppen", een poortje herstellen...

    Het is als ouders belangrijk om je kindjes daarbij zoveel mogelijk te betrekken en samen spulletjes te herstellen, te maken en ervan te genieten!

    Groetjes,

    juf Griet en juf Kris

    Categorie:F: juf Griet : KL 2/3 C
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boeba...
    Laatste nieuwtjes uit onze klas...

    Maandag was Birger jarig en dat hebben we uitbundig gevierd!
                                                 
                                                                                       

    Daarna vertelde juf het boek: "Boeba", over een klein eendje dat "anders" was. Het deed nochtans heel hard zijn best maar toch liep er van alles verkeerd....
    Een mooi verhaal over vriendschap en gevoelens. Rond dit thema werden allerlei activiteiten gedaan en we knutselden een mooi tafereel...
        
                                                             
     
                                                    

                                                    

                                                     

    Volgende week werken we rond het thema :"het weer". We zullen veel aandacht besteden aan de wolken, de temperatuur, de regen, het wisselen van de verschillende weertypes...
    Hebben jullie interessant materiaal ( regenmeter, thermometer, prenten, boeken...) om onze klas te verrijken, dan mag je dat gerust meegeven met je kleuter.

    Groetjes uit onze klas!





    Categorie:E:juf Heidi : KL 2/3 B
    >> Reageer (0)


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs