Inhoud blog
  • Verslag laatste wedstrijd BMC 2011
  • Duim
  • Verslag wedstrijd Ostricourt (F)
  • Wedstrijdverslag 7 augustus 2011 Genk
  • Verslag wedstrijd 26 juni 2011
    Dank aan onze sponsers : Intrasys (Hoofdsponser)
    Intrasys Racing Team
    Kart Racing Team
    24-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste training
    Zaterdag 23 januari.

    Hoewel het koud en guur weer is, er valt een vieze motregen, vertrekken we met plezier richting Genk.  Voor de eerste keer dit jaar kunnen we weer racen !  Alleen al de voorbereiding was een plezier.  Alle gereedschappen in de camionette (bestelbus voor onze Nederlandse vrienden) laden, racepak, helm, handschoenen, regenpak, ... 
    Wanneer we in Genk de parking oprijden staat Chris (technisch directeur) ons al op te wachten.  Onze nieuwe kart staat al te blinken.  Arnaut valt bijna over zijn eigen voeten en springt rond als een dartel veulen.
    We monteren een kettingwiel voor wet race, een litertje of tien benzine in de tank en fier als een gieter duwen we de kart richting circuit.  De motor is gloednieuw en moet dus eerst gerodeerd (ingereden) worden.  Beetje vervelend, rondrijden als een overjaarse zondagsrijder, maar dat kan de pret niet drukken.  Na drie sessies van 10 minuten inrijden, waarbij we telkens het toerental wat verder mogen opdrijven, mogen we eindelijk voluit gaan.
    De baan is kletsnat en heel erg glad, maar in die omstandigheden voelt Arnaut zich helemaal in zijn hummetje.  Het is wennen, de motor is een stuk krachtiger, voor de eerste keer de voorremmen leren gebruiken, maar hij is er al snel mee weg.  Met Kenny Vermeylen als trainer verbeteren de rondetijden met rasse schreden.  Oeps, voorrem verkeerd gebruikt, even de graskant in om een modderbadje te nemen.  Gelukkig zonder erg, na wat poetswerk kunnen we terug de baan op.
    Een hele middag kunnen we ons uitleven, het begint al donker te worden als we onze spulletjes opruimen en met roodgloeiende wangen terug naar huis rijden. 
    De eerste training, we hebben er van genoten !

    18-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe seizoen komt er aan !
    Best Sportvrienden,
     
    Het nieuwe seizoen komt heel snel dichterbij.  Na de lange verplichte winterrust snakken wij ook naar de geur van verbrand rubber en het ronken van de motoren.
    Voor Arnaut wordt het nieuwe seizoen een hele uitdaging.  Na een 10e plaats in het eindklassement bij de junioren vorig seizoen komt hij dit jaar aan de start bij de grote jongens, de "Pro's".  Onze doelstellingen zijn ambitieus. Met Kevin Vermeylen als trainer (voormalig wereldkampioen karting), is een top 10 plaats tegen het einde van het seizoen ons doel.  We zullen ook dit jaar jullie steun hard nodig hebben.  Wij danken alvast onze sponsers die het ook dit jaar weer mogelijk maken onze kansen te verdedigen.
     
    Noteer alvast volgende data in jullie agenda :
     
    13 Maart Genk
    10 April Kerpen (D)
    26 Juni Genk
    7 Augustus (circuit nog niet bekend)
    9 Oktober Ostricourt (F)
    30 Oktober Genk

    07-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De wedstrijd volgen vanuit Changai
    Het is de zaterdag van de laatste wedstrijd, vanavond moet ik vertrekken naar China.  Ik maak de voorbereiding voor de wedstrijd, kijk de checklists na of we alles bij hebben, alle batterijen opgeladen, laptimer mee, ...  maar het gevoel is niet hetzelfde, ik kan er niet bij zijn.
    Zaterdagmorgen rijden Arnaut en ik naar Genk.  Frank is er al. 
    We laden de kart uit en samen met Frank bouwen we die om naar een droogafstelling voor Genk.  We monteren de motor en Arnaut vertrekt voor een paar rondjes inrijden.  Voor de tweede oefensessie moeten we alles terug naar regen afstellen.  Arnaut danst met zijn kart over het circuit, maar af en toe leidt zijn kart de dans ipv andersom.  Het sturen moet beter.  Ondertussen is het al na 12 uur, ik moet echt vertrekken of ik mis het vliegtuig.  Hoewel ik weet dat Arnaut uitstekend begeleid zal worden dit weekend door Frank en Chris, vertrek ik met lood in mijn schoenen. 
    Bij aankomst in het hotel in Shangai krijg ik nog een smsje dat de trainingen goed verlopen zijn en dat het team vertrouwen heeft voor de wedstrijd.  Op zondag krijg ik verslag van de training en de wedstrijd via sms.  Hoewel het al heel laat is (er is een tijdsverschil van 7 uur) wil ik de wedstrijd volgen, de spanning van de westrijd dringt door tot in de hotellobby.  "Fantastische start, Arnaut rijdt 10e", "Crash, voorlaatste terug op de baan", "Sterke remonte, terug 17e",...  Nagelbijtend wacht ik op het volgende berichtje.  Wanneer de finale uitslag komt juich ik in mijn eentje.  
    Arnaut en het hele team hebben het goed gedaan, het was een spannende wedstrijd.  Toch had ik liever de westrijd live van in de pit meegemaakt, nat en verkleumd van de kou, dan vanuit de bar van een 5-sterren hotel, duizenden kilomoeters van het circuit...
    We kijken al uit naar het nieuwe seizoen !

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Het kan zo af en toe eens echt tegenzitten hé, je werkgever beslist je een week naar china te sturen en je moet vertrekken het weekend dat de laatste wedstrijd van het seizoen gereden wordt ….  Ik kan jullie vertellen dat ik daar echt niet blij mee was, by the way het verslag wordt dit keer vanuit de PR kant geschreven wegens afwezigheid van de teammanager.  Soit, een terugblik op het weekend, het is allemaal reuze goed verlopen !  Kurt had zich laten afvaardigen door Arnaut’s “Mental Coach” Frank, die op zijn beurt dan weer de nodige steun kreeg van een ervaren rot in het vak, Chris.  De beide samen hebben naar mijn beleving een reuze job gedaan en Arnaut was het daar ook mee eens

     

    Zaterdagochtend is Kurt nog naar Genk vertrokken om Arnaut, de kart, de caravan, maw de hele uitrusting daar af te leveren, kwestie van er toch nog bij geweest te zijn.  De motor had na de laatste training een volledige tuning gekregen en werd meegebracht door Roger.  De eerste 2 vrije trainingen hebben we weinig kunnen trainen, de motor moest eerst weer gerodeerd worden, dus ‘t was eerder puffen dan racen.  Nieuwe bazen, nieuwe wetten dus er werd lustig geëxperimenteerd met kettingwielen, sproeikoppen, bandenspanning enz..  Bij momenten viel de regen met bakken uit de hemel dus de hele dag regenafstelling getraind.  We misten 1 seconde op snelste man op het circuit , maar we hebben veel geleerd.  ’s Avonds kropen Frank en Arnaut dan ook moe maar voldaan in de caravan voor een welverdiende nachtrust en ze hebben nog geslapen ook !

    Zondagochtend, na een extra uurtje nachtrust, openen ze de ogen en ... ’t is droog !  Alles ombouwen dan maar naar droogweerafstelling. Alleen het circuit ligt nat dus de training en de chrono worden op wets gereden.  Na de training komen we binnen met een 20ste plaats, dat kan niet de bedoeling zijn !  Tips van de wereldkampioen karting zijn dan ook meer dan welkom.  Plaats je handen zo op het stuur, ga wat harder in de remmen en vooral durf tonen.  Het levert een 17de chrono op, mooi midden in het pak.

    En dan begint alles op te drogen, stilaan maar zeker.   Panic in the box !  Moeten we nu wets leggen of slicks.  Er wordt af en aan gelopen van en terug naar het circuit, kijken naar degene die op het circuit rijden, ze rijden wet ...  Degenen die voorbereiden leggen slicks ....  uiteindelijk vertrekken we met 2 sets banden naar de pits.  Net voor de wedstrijd gaan we finaal voor slicks en gelukkig maar want het circuit is helemaal opgedroogd.  Arnaut vertrekt op de 17de plaats, komt zonder kleerscheuren door de haarspeldbocht en rijdt 12de .  Aan de chicane gaat hij door een fout inhaalmanoeuvre rond, komt terug op de baan maar rijdt voorlaatste.  Grote ontgoocheling in de box maar ook bij het publiek, de wedstrijd lijkt verloren !  Maar nee hoor, onze piloot vecht zich een weg terug naar voren.  In de publieksbocht gaan er 7 karts tegen elkaar, Arnaut ritst erdoorheen maar krijgt uiteindelijk de nummer 24 over zich.  Bloedstollend, ongelooflijk maar waar, maar het komt allemaal goed, onze piloot blijft zonder kleerscheuren op de baan.  De wedstrijd eindigt met een 17de plaats voor Arnaut. de teamchefs en de piloot zijn zeer tevreden, het publiek kreeg waar voor zijn geld.  We zijn klaar voor de 2de wedstrijd ! Er worden in de box een paar aanpassingen aan de kart gemaakt. We starten weer op de 17de plaats maar komen als 10de uit de start !  Schijnbaar was onze keuze van sproeikop niet zo geschikt want in de rechte stukken komen we power tekort en verliezen plaatsen .  Onze eindpositie is 17de, het lijkt wel het magisch getal van het weekend.  ‘s Avonds krijgen we nog een verrassing, door herschikking is de eindscore van Arnaut 16de !  Het was een geslaagd weekend, geen brokken, spannende wedstrijd, meer moet dat niet zijn.  We kijken alvast uit naar het volgend seizoen ! 

    Als afsluiter bedank ik onze supporters die dit jaar weer trouw van de partij waren , zonder jullie was het maar half zo leuk !!  We rekenen erop dat jullie volgend jaar ook weer van de partij zullen zijn, kalenders worden tijdig gecommuniceerd.  Verder nog een speciaal bedankje voor de teamchefs van dit weekend, zonder hen was er geen wedstrijd geweest !  En tot slot nog nen dikke merci aan onze sponsors Intrasys en Sportival !

    Sportieve groeten

    Arnaut, (Kurt) en Anita


    06-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag Wedstrijd Mariembourg 3 oktober 2010
    Beste supporters,
     
    Deze keer konden we al op vrijdagmorgen vertrekken richting Mariembourg.  Arnaut had op vrijdag geen school, dus konden we die dag extra gebruiken om te trainen.  Om halfacht vertrokken we richting circuit, na ellenlange files rond Antwerpen kwamen we pas tegen de middag in Mariembourg aan.  De eerste testen op vrijdag waren desastreus, het liep voor geen meter.  Dan maar vroeg onder ons dekbedje in de caravan.  Daar kwam de verrassing van het weekend, geen electriciteit beschikbaar !  Na heel wat gezeul met onze generator hadden we eindelijk licht in onze sleurhut.
    Zaterdag kregen we amper 4 slots van een kwartier om te trainen.  Het ging zo verrassend goed, Arnaut vloog alles en iedereen voorbij.  Onze teamgenoten keken verbaasd toe.  Toen al hadden we een bang voorgevoel, dit kon niet blijven duren.
    Jammer genoeg werd op zondag onze vrees bewaarheid.  Arnaut had last van zenuwen en zet de 20e tijd neer, bijna twee volle seconden trager dan zijn beste tijd op zaterdag.  Vertrekken vanop de 10e rij, achteraan het pak, dat beloofde niet veel goeds.  Bij de start van de eerste manche is Arnaut zo gefixeerd op snel naar voor oprukken dat hij de meest waanzinnige inhaalmanoeuvers probeert.  Bij bocht nummer 4 loopt het fout.  Hij probeert buitenom te passeren, maar hij krijgt een duw van de piloot in de binnenbocht en schuift het gras in.  Race over...  Arnaut duwt zijn kart terug de baan op, maar de race is verloren.  Nog 16 ronden helemaal alleen op ruim 20 seconden achter het peleton.  Uiteindelijk weet hij nog twee piloten in te halen die ook een stuurfout gemaakt hadden en eindigt hij teleurstellend 23e.  Zijn prachtig gespoten nieuwe helm had hem geen geluk gebracht.
    Bij de tweede manche heeft hij niks meer te verliezen en rijdt een stuk meer ontspannen.  Hij levert een spannende strijd en rukt plaats na plaats verder op.  Een plaats in de eerste helft zit er niet meer in, daarvoor verliest hij te veel tijd bij het inhalen van de tragere piloten voor hem.  Hij eindigt de wedstrijd op een teleurstellende 20e plaats, we hadden veel meer verwacht van deze race.  Arnaut heeft tijdens de tweede race wel zijn vechtlust laten zien en dat onthouden we als positieve aan deze wedstrijd.
    Na een welverdiende Leffe met het team was de teleurstelling al weer weggespoeld en kijken we uit naar de laatste wedstrijd van het seizoen in Genk.
     
    Met sportieve groeten,
     
    Het Intrasys Racing Team.

    20-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe helm
    Uitkijken bij de volgende wedstrijd op Mariëmbourg !  Als alles volgens plan verloopt zal Arnaut hier voor de eerste keer met zijn nieuwe helm rijden.  De helm van Jenson Button heeft model gestaan.  Meer verklappen we nog niet, je moet het zelf komen zien...

    06-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Na een lange en deugddoende zomervakantie zijn we zaterdag opnieuw begonnen met de trainingen.  Na een noodzakelijk bezoekje aan de kapper vertrokken we richting Namen onder een stralend zonnetje.  Na 200 km rijden onder het zingen van Vlaamse schlagers kwamen we aan in Mariëmbourg.  Het was heerlijk om opnieuw de geur van rubber en tweetakt benzine op te snuiven !

    Na kort overleg over de keuze van het kettingwiel en de bandenspanning kon Arnaut het circuit op.  Na een paar opwarmrondjes scheurde hij al gauw als snelste over het circuit.  O.K., we geven het toe, hij was de enige competitierijder op de baan tussen een pak recreanten, maar het gaf toch een goed gevoel om te zien hoe groot het verschil was.  Het was duidelijk dat Arnaut er heel veel zin in had, telkens opnieuw proberen hoe de moeilijke stuurbochten het best konden genomen worden.  De pretlichtjes dansten in zijn ogen achter zijn donker visier. 

    De andere piloten wilden zich graag meten met “die in zijn zwart pak en zijn witte helm”.  Toen hij binnenkwam voor een eerste pitstop kwamen ze vragen of hij toch nog wel verder ging rijden.  Na bijtanken (kart en piloot) scheurde hij weer de baan op.  Een paar rondjes verder steekt hij plots zijn hand op en stuurt zijn kart in het gras, gaskabel gebroken.  Na een 10-tal minuutjes sleutelen kan hij weer de baan op voor een testrondje.  De kart staat terug in orde en loopt heel erg goed.  

    Na een controle van de bandendruk slaat de motor niet meer aan, batterij leeg.  De supervriendelijke medewerkers van de Karting des Fagnes lenen ons een volle batterij zodat we al snel weer de baan op kunnen. 

    Om half zes houden we onze trainingsdag voor bekeken.  Nog even nagenieten op het terrasje met een chimay en een colaatje en we kunnen terug aan de lange rit richting huis beginnen.  Onze eerste trainingsdag is goed geslaagd !


    30-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schoolresultaten
    Beste Supporters, Goede Vrienden,

    Met plezier kunnen wij u melden dat Arnaut geslaagd is voor zijn examens en naar het 4e jaar Industriële Wetenschappen mag !  Tijdens de vakantie gaat hij, naast karten uiteraard, 10 dagen surfen in Zuid-Frankrijk.  Daarna gaat hij een vakantiejob doen om wat centjes te verdienen om zijn helm te laten spuiten.  Vervolgens gaat hij nog 14 dagen naar het beloofde land (Italië) om zo met een frisse kop aan het nieuwe schooljaar te kunnen beginnen.
    Wij wensen jullie uiteraard ook een heel fijne vakantie en hopen jullie op de volgende wedstrijd opnieuw te mogen begroeten !

    Zonnige groeten,

    Het Intrasys Racing Team.


    14-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijdverslag Zondag 13 juni

    Omdat er vandaag, maandag 14 juni, ook nog andere, niet onbelangrijke activiteiten starten hadden we beslist om de vrije trainingen op zaterdag niet mee te rijden.

    Zondagmorgen dus om 6h00 uit ons bed, flink ontbijt en dan richting Genk.

    Het was aan onze rondetijden te zien dat we op zaterdag niet gereden hadden.  Arnaut reed de 24e chrono op 29 piloten.  Niet echt goed, maar gezien de voorbereiding hadden we ook niet veel beter verwacht.

    Bij de start van de eerste manche is Arnaut helemaal gefocust op de wedstrijd.  Als de rode lichten uit gaan, schiet hij als een speer naar voor en na de eerste bocht is hij van op de 24e plaats opgerukt naar zowaar de 11e plaats !  Hij rijdt in een treintje van een 7-tal piloten en verdedigt zijn plaats met hand en tand.  Spanning, kippenvel, adrenaline, alsof de wereldbeker op het spel staat.  Ronde na ronde snijdt hij de bochten scherp aan en gaat er vol gas door.  Maar de druk van de achterliggers houdt aan, de vermoeidheid sluipt binnen en een viertal ronden voor het einde maakt Arnaut een stuurfout in de chicane.  Hij gaat te breed, is van de goeie lijn af en de achterliggers duiken hem voorbij.  Concentratie even weg en daarmee ook 6 plaatsen kwijt.  Gelukkig kan hij zich herstellen en eindigt na een mooie strijd op een 17e plaats.

    Wanneer de tweede manche van start gaat is Arnaut weer heel goed weg, maar na de eerste bocht zien de toeschouwers verbaasd toe hoe hij bij elke bocht de ene plaats na de andere verliest tot hij bijna helemaal achterop in het pak zit.  Als hij voorbij de pits komt hebben we kort (uiteraard) oogcontact en hij kijkt mij vertwijfeld aan.  De schrik slaat mij om het hart, heb ik de motor goed vast gezet (zie vorige wedstrijd), staat de uitlaat vast, ik kijk onmachtig toe.  Maar na twee rondjes zie ik hem terug voluit gaan, alsof er een knopje is omgedraaid.  Hij rijdt niet alleen het gat toe naar zijn voorligger, hij slaagt er ook nog in om een aantal piloten in te halen en eindigt 22e, wat hem in de totaalstand een 20e plaats oplevert.

    Na de wedstrijd bleek dat de remmen van de kart het in de eerste ronden niet deden.  Nadat hij een aantal keer bruusk op het pedaal getrapt had, deden de remmen het weer en kon hij terug voluit gaan.  Genekt door technische problemen.  Jammer, maar het hoort nu eenmaal ook bij de kartsport.

    De geur van rubber, een spannende wedstrijd, het zonnetje was er samen met onze supporters (waarvoor dank !), alle ingrediënten waren er dus zodat we weer genoten hebben van een prachtige racedag.  We delen graag deze spannende momenten opnieuw met jullie tijdens de volgende race.


    Tags:Arnaut, Intrasys, Arnaut Debaene,
    19-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd 13 juni
    Beste Supporters,

    De volgende wedstijd is op 13 juni in Genk.  Een zeer ongelukkig gekozen datum, want net in de examenperiode !  Daarom hebben we samen beslist om niet deel te nemen aan de vrije trainingen op zaterdag 12 juni.  We starten wel op zondag 13 juni.  De voorbereiding zal dus allesbehalve ideaal zijn, maar de schoolresultaten krijgen nu eenmaal voorrang op het kartgebeuren.
    We rekenen natuurlijk opnieuw op jullie steun tijdens de wedstrijd !  Hopelijk tot dan.

    Sportieve groeten,

    Het Intrasys Racing Team.

    04-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beste supporters,

     

    Aan de tweede wedstrijd van het seizoen houden we een beetje een gemengd gevoel over.

    Zaterdag tijdens de vrije trainingen onder een stralend zonnetje liep het voor geen meter.  Onze piloot miste focus en scherpte, de kart liep niet goed, kortom, de hele dag gesleuteld en afgesteld zonder echt een topprestatie te kunnen afklokken.

    Zondagmorgen en de weergoden hebben er echt zin in.  De hele dag wordt een spelletje van stralende zon afgewisseld met bakken regen.  Om het met de woorden van een bekende songtekst te zeggen “Panic in the box”.  De keuze voor slicks of regenbanden wordt uitgesteld tot de allerlaatste minuut, twijfel alom bij alle teams.  De chrono wordt uiteindelijk gereden in de kletsende regen.  De afstelling van onze kart is niet optimaal, maar we moeten er voor gaan.  Hoewel Arnaut een goeie regenpiloot is, zet hij pas de 25e tijd neer van de 35 deelnemers.  Met de input van Arnaut wordt de afstelling verder geoptimaliseerd en we staan klaar voor de wedstrijd.  Ook hier weer de twijfel wat de dreigende wolken van zin zijn.  Een paar minuten voor de start nemen ze alle twijfel weg.  Het woord “regen” is hier niet meer van toepassing, het lijkt wel een zondvloed. 

    De start is altijd weer een spannend moment, Arnaut voelt zich, bijna letterlijk, als een vis in het water en komt zeer goed weg.  Hij rukt na de start op van plaats 25 naar plaats 13.  Hij vecht voor wat hij waard is maar komt op het einde toch nog wat fysieke kracht en koelbloedigheid te kort om die plaats te behouden.  Hij verliest in de laatste ronde nog een plaats wanneer hij ingehaald wordt onder de gele vlag, iets wat absoluut verboden is, maar de baancommissarissen hebben niets gezien.  Hij finisht als 18e, gezien het deelnemersveld en de uitgangspositie een sterk resultaat.

    Het is echt kermis in de hel en voor de tweede race ligt het circuit droog en kunnen de piloten starten onder een stralend zonnetje.  We bouwen de kart om naar droog weer en Arnaut is heel beslist hoe hij de afstelling wil hebben.  De start is opnieuw spectaculair en Arnaut weet zijn kart handig door het pak heen te laveren naar zowaar een 10e plaats.  Hij gaat als een speer weg en zit goed mee in de kopgroep.  Maar na twee ronden slaat het noodlot toe.  De piloot achter Arnaut probeert een gewaagd inhaalmanoeuvre, gaat te laat in de remmen en knalt vol boven op onze kart.  Arnaut tolt rond en kan met een ultieme ruk aan zijn stuur zijn kart uit de bandenmuur houden.  De motor draait nog en de schade lijkt mee te vallen.  Hij krijgt zijn bolide terug op de track en zet de achtervolging in vanuit een verloren positie.  Ik zie vanuit de pits dat hij de meeste moeite heeft om zijn kart op de goeie lijn te houden.  Wanneer hij voorbijkomt wijst hij vertwijfeld naar zijn stuur.  Ik moedig hem aan om door te gaan en zie de verbeten blik in de ogen achter zijn vizier.  Na een paar bochten lukt het hem aardig om opnieuw tempo te maken en de goeie lijn te houden.  Hij rukt terug op door het pak en kan nog een paar plaatsen pakken met een aantal hele knappe inhaalbewegingen.  Tot op de aankomstlijn vecht hij voor zijn plaats en wordt uiteindelijk 27e.  

    Wanneer hij de pitlane binnen komt blijkt dat de stuurstang helemaal verbogen is waardoor het stuur alleen met heel veel kracht nog te draaien is.  Arnaut is bekaf en heeft krampen in zijn bovenarmen.  Gezien de omstandigheden heeft hij een absoluut prachtige prestatie neergezet.  Ook de aanwezige supporters zijn het er over eens dat dit het beste is wat Arnaut ooit heeft laten zien heeft op een circuit.

    Zondagavond, we zijn moe maar kunnen terugkijken op een heel mooi weekend.  Het vertrouwen is daar, hou de 99 in het oog bij de volgende race !

     

    Met sportieve groeten,

     

    Het Intrasys Racing Team.


    26-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd Genk 2 mei
    Hoewel we de laatste dagen van een zomers temperatuurtje en een stralend zonnetje mogen genieten ziet het er naar uit dat de wedstrijd in Genk opnieuw in slechte weersomstandigheden zal plaatsvinden.  Het wordt weer een stresserende bedoening.  Welke banden, afstelling van het chassis, ...  Het beloofd dus weer een spannende race te worden waarbij wij jullie uiteraard opnieuw van harte verwelkomen !

    22-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag wedstrijd Kerpen 21 maart 2010

    Beste Supporters,

     

    De eerste wedstrijd van het seizoen zit er alweer op.  Het werd een symfonie van geplooide stuurstangen en verwrongen chassis in de gietende regen.

    Op zaterdag hadden de weergoden er echt zin in, regen, droog, regen, zon, … en maar sleutelen en opnieuw afstellen.  In de namiddag waren we de wanhoop nabij, onze kart stuurde voor geen meter en de motor klonk als een aftandse vaatwasser.  Na heel wat ingrijpende veranderingen door een kart specialist ging het plots stukken beter.  Arnaut kwam zowaar de pits binnen met een lach op zijn gezicht.  Vol vertrouwen keken we uit naar de wedstrijddag.

    Zondagmorgen viel de regen met bakken naar beneden.  Dat betekende chassis terug helemaal omstellen, maar Arnaut voelt zich kiplekker bij regenweer, dus met veel moed begonnen we opnieuw te sleutelen.  De vrije training verliep vlot.  Arnaut gaf aan dat hij misschien nog iets meer power kon gebruiken onderin om vlotter weg te komen uit de haarspeldbochten.  Dus snel nog ander kettingwiel gemonteerd en op naar de chrono.  Al snel bleek dat we te enthousiast geweest waren.  De kart had nu zoveel power onderin dat hij moeilijk te bedwingen was en het gaspedaal met fluwelen schoentjes moest bediend worden.  Bij de minste beroering brak de kart achteraan uit.  Resultaat, een twintigste plaats op 33 rijders.  Niet echt goed, maar we konden nog wel eea rechtzetten tijdens de race. 

    Voor de eerste manche, kettingwiel achteraan terug wat verminderd, links en rechts nog wat afstellingen verbeterd, daarmee moet het lukken om bij de eerste helft van het pak te raken.

    Na een eerdere valse start stuift het jong geweld weg in een regengordijn.  Daar komen ze de eerste maal voorbij de pits, Arnaut zit goed in de wedstrijd en heeft een aantal plaatsen goed gemaakt.  Hij gaat de bocht in en … tolt rond.  Hij zwaait wild met zijn armen, maar toch is er een achterligger die dat niet gezien heeft en die er vol op knalt.  Arnaut probeert weg te komen, maar moet ontgoocheld uitstappen en de race staken.  De frustratie knalt van zijn lichaam vanaf.  Na de wedstrijd brengt hij zijn kart binnen, ketting van het kettingwiel gelopen.  Fout van de teammanager (ik dus).  In alle haast de motor niet goed vastgezet…  Ik kan mezelf wel voor de kop slaan.

    We moeten de tweede manche dus helemaal achteraan starten.  Arnaut vecht zich een weg naar voor, maar vooraleer hij een aantal tragere rijders voorbij is, is het pak natuurlijk al uit het zicht.  Hij knokt zichzelf nog naar een 23e plaats, maar in de totaalstand wordt hij 28e. 

    Ontgoocheld en heel erg vermoeid rijden we terug naar huis.  Het is duidelijk, Kerpen ligt ons niet.  Maar we kijken uit naar de volgende wedstrijd, een top 10 plaats is ons doel dit jaar !

    We rekenen terug op jullie massale steun.

     

    Met sportieve groeten,

     

    Het Intrasys Racing Team.


    15-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Circuit Kerpen maakt reputatie waar !

    De voorbereiding voor de wedstrijd van 21 maart zit in zijn finale fase.  Zaterdag hebben we de hele dag kunnen test rijden op het circuit van Kerpen.  Het circuit is niet alleen zeer belastend voor de piloten, maar misschien nog wel meer voor het materiaal. 

    Verbogen assen, kromme stuurstangen, ze sneuvelden bij bosjes.  Ook deze keer werden wij niet gespaard.  Vorig jaar maakten we hier een stevige crash waarbij ons chassis totaal verbogen werd.  Dit jaar was het gelukkig alleen een zijspoiler die er moest aan geloven.

    Een lokale piloot die zijn kunnen wilde meten met de ervaren competitierijders ging dwars bij het insturen van een snelle bocht.  Arnaut ging vol in de rem, probeerde zijn kart nog in het gras te sturen maar kon een botsing niet meer vermijden.  Hij knalde zijwaarts tegen de andere kart aan.  Resultaat, zijbak helemaal opgeplooid, een dikke elleboog en wat dikke schrammen.

    Na wat sleutelen hebben we de kart voldoende rijklaar gekregen om de testsessies af te werken.  Onze piloot bewees andermaal dat hij geen kleinzerig watje is, met de tanden op mekaar ging hij terug de baan op.  De eerste rondjes vielen de tijden wat terug, maar al snel evenaarde hij terug zijn beste rondetijden.

    Dat de training veel gevraagd had van de piloot bleek tijdens de terugrit.  Al heel snel lag Arnaut naast mij te knorren.

    Deze week elleboog goed verzorgen zodat de stramheid eruit is en we kunnen zondag in topconditie aan het seizoen beginnen !

     


    09-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 6 maart 2010
    Beste Supporter,

    Zaterdag 6 maart was het eindelijk zover !  We hebben de eerste meters van 2010 kunnen rijden.  Het was ijzig koud op het circuit van Genk, maar het was droog en er stond een waterzonnetje. 
    We hebben onze nieuwe motor kunnen inrijden en staan dus helemaal klaar voor de wedstrijd in Kerpen.
    Naast onze piloot was er zaterdag in Genk nog bekend volk, Michael Schumacher (jawel, de enige echte), was daar ook vrolijk aan het karten !  Ik hoef jullie niet uit te leggen dat dit voor Arnaut een heel speciale ervaring was, racen met Michael Schumacher !  Racen is misschien een te groot woord...  ze reden samen op dezelfde piste en af en toe kwam Schumi voorbij  
    Maar, veel respect voor Schumi, hij was even karter tussen de andere karters, zelf kartje naar de piste brengen, op- en van het karretje tillen, ... 
    Na een leuke middag zijn we met een tevreden gevoel en bevroren tenen naar huis gereden.
    We zien jullie graag in Kerpen !

    Groetjes,

    Het Intrasys Racing Team.

    02-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ongeduldig wachten...
    Beste supporters,

    Ongetwijfeld wachten jullie met evenveel spanning op de start van het nieuwe seizoen.  Onze verwachtingen zijn eveneens hoog gespannen.  Na het studiejaar vorig seizoen is een plaats in de top 10 dit jaar ons doel.
    De motor is grondig onder handen genomen door Roger Convents (Convents Racing), nieuwe cilinder, nieuwe ontsteking, nieuwe koppeling, ... Het gereedschap dat we nu ter beschikking hebben moet ons nog beter in staat stellen om sneller de optimale afstelling van de kart te vinden.  Kortom, we zijn er klaar voor.  Het enige wat ons momenteel stokken in de wielen steekt is het weer.  Dit jaar hebben we nog geen meter kunnen rijden, karten op sneeuw en ijs zal best eens plezant zijn, maar we hebben betere weersomstandigheden nodig als voorbereiding op het nieuwe seizoen.  De eerste wedstrijd is op 21 maart in Kerpen (Duitsland) waar we natuurlijk hopen jullie weer te mogen verwelkomen.

    Ongeduldige groeten,

    Het Intrasys Racing Team.

    29-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijdverslag Genk
    Beste supporter,
     
    Ons eerste seizoen BMC zit erop.  Over de laatste wedstrijd kunnen we vrij kort zijn, wat kon mis gaan is mis gegaan.  Zoals we al gevreesd hadden is het weer een grote spelbreker geweest.
    Zondagmorgen tijdens de 8’ vrije training lag de baan er nat en glad bij, dus regenafstelling en met regenbanden het circuit op.  Arnaut draait zijn rondjes vrij vlot en haalt een 16e tijd op 32 piloten.  Een uurtje later wordt de chrono gereden.  Het heeft niet meer geregend en de baan wordt droger.  We besluiten om de kart op slicks te zetten en af te stellen op een droge piste.  Als we in de pits komen zien we dat van de reeks die voor ons rijdt nog iedereen op regenbanden staan.  Twijfel slaat toe, wat doen we ? 
    We halen in een recordtempo de slicks van de kart en zetten hem op regenbandjes.  Terwijl we nog aan het sleutelen zijn vertrekken de andere piloten al.  De druk is hoog, een chrono rit duurt amper 8’ en we hebben de start al gemist.  We verliezen een minuut en dus één rondje, dat valt nog mee, maar de adrenaline is ondertussen zo hoog gestegen dat onze piloot een hele slechte eerste ronde draait.  Daarna gaat het beter, maar de baan wordt droog.  Stilaan zie je de karts die toch op slicks vertrokken zijn betere tijden draaien.  De laatste rondjes worden de karts op regenbanden gewoon voorbij gescheurd ! 
    Verkeerde keuze gemaakt dus… 22e tijd op 32 piloten, team ontgoocheld, we hadden er zoveel van verwacht. 
    We laden ons terug op voor de eerste race van de middag, het circuit ligt er ondertussen droog bij, we hebben iets goed te maken.  De start verloopt heel vlot, Arnaut is goed weg, maar door de slechte startpositie rijden heel wat tragere piloten voor hem.  Na een aantal prachtige inhaalbewegingen zit hij in een geblokkeerde positie achter twee minder ervaren piloten.  De frustratie loopt op, de groep rijdt langzaam weg en hij verliest voeling met het pak.  Bij de kleinste opening duikt hij er vol in, zijn twee voorgangers zijn even het noorden kwijt en er volgt een aanrijding waarbij Arnaut vlot weg komt.  Hij eindigt de eerste reeks op een 16e plaats.  Gezien de slechte startpositie zijn we toch nog tevreden.  Maar dan volgt het zware verdikt van de wedstrijdleiding.  We krijgen een officiële waarschuwing aan ons broek gesmeerd wegens “gevaarlijk rijgedrag” en 10 seconden straftijd.  We worden in de rangschikking teruggezet naar een…. jawel, 22e plaats !
    Het moreel is gebroken, voor de tweede reeks is de concentratie weg, kleine stuurfoutjes worden genadeloos afgestraft en we eindigen pas 26e van de 32 starters.  We hadden op een beter resultaat gehoopt gezien de goede uitslag op Mariembourg. 
    Na een korte maar hevige sessie overleg met “God” heffen we ons hoofd terug op en laten de champagne knallen op een geslaagd en leuk seizoen.  Arnaut bedankt zijn trouwe supporters met een leuke attentie en na een glaasje bubbels zit de sfeer alweer helemaal goed.
    Het team wil hierbij nogmaals zijn trouwe supporters, sympathisanten en sponsors bedanken  die dit mogelijk maakten.  Wij zijn al volop bezig met de voorbereiding van het nieuwe seizoen en hopen opnieuw op jullie zeer gewaardeerde steun te mogen rekenen.   
    Met sportieve groeten,
     
    Het Intrasys Racing Team.

    22-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Beste supporter,

     

    Het belooft weer een spannend weekend te worden in Genk.  Zoals de weersvoorspellingen nu voor liggen ziet het er naar uit dat het weer een hoofdrol voor zich gaat opeisen.  Zaterdag zou de dag droog beginnen met buien in de namiddag.  Zondag begint de dag met regen en zou het opklaren in de namiddag. 

    Dat betekent weerom heel veel sleutelen en afstellen aan kart en motor, last minute beslissingen over slicks of regenbanden, …  kortom, grote drukte in de pits.

    Hoewel Arnaut goeie resultaten neergezet heeft in de ijskoude slagregen op Mariembourg, hoopt onze piloot toch op een droog circuit zodat ze voor de laatste wedstrijd van het seizoen nog eens voluit kunnen gaan.

    Wij hopen jullie zondag te mogen verwelkomen en we doen er alles aan om de positieve lijn die we op Mariembourg gezet hebben door te trekken.

     

    Groeten


    05-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijdverslag Mariembourg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Beste supporters,
     
    Het was weer een bewogen weekend bij de race in Mariembourg.  
    Na de wedstrijd in Kerpen hebben wij het chassis helaas definitief moeten afschrijven.  Dankzij de hulp van onze sponsors en een stevige aderlating voor de kas van het team hebben we de nodige fondsen weten te verzamelen om een nieuw chassis te bestellen. 
     
    Het is opnieuw een Kosmic geworden.  Kosmic is een Italiaans fabrikaat, Italië is het kartland bij uitstek.   Dankzij de leverbetrouwbaarheid van de Italianen werd de kart de donderdag voor de race pas geleverd.  Het gevolg was dat we sinds de wedstrijd in Kerpen nog geen meter circuit gezien hadden en we zondag van start moesten gaan met een kart waarin Arnaut nog niet gereden had op een circuit dat ons totaal onbekend was.  Als uitdaging kan dat al tellen, maar dat was pas het begin !
     
    Onze infrastructuur is er op vooruitgegaan, we hebben nu ook een caravan ter beschikking waardoor we ter plaatse kunnen overnachten.  Zaterdagmorgen in alle vroegte, en ook in alle stilte om de buren niet wakker te maken, vertrokken we goed gezind richting Mariembourg.
     
    Op zaterdag kregen we 5 slots van telkens een kwartier om te trainen.  Doordat onze camionette nu ook een caravan moest meesleuren kwamen we al te laat aan en misten zo ons eerste slot.  Het was ijskoud en er stond een strakke wind, maar het was droog.  Na de slots telkens wat sleutelen aan de kart, afstellingen uitproberen, maar op die beperkte tijd konden we niet echt veel leren.  Arnaut draait rondetijden die 2 seconden trager zijn dan die van het pak !  Als dat zondag opnieuw zo is, dan wordt hij gewoon gedubbeld in de race !  Ik weet niet meer wat ik nog kan doen aan de afstelling van de kart om die tijden te verbeteren.   Na een stevige friet kruipen we onder de wol in onze nieuwste aanwinst.  Wij voelen ons als twee kleine scoutsjongentjes die voor de eerste keer gaan kamperen.
     
    Na een verwonderlijk goeie nacht worden we ’s morgens gewekt door het warmdraaien van kartmotoren.  Wat is er op zondagmorgen heerlijker dan de geur van verbrande benzine en het knetteren van een tweetaktmotor ?  De nieuwe dag heeft nog een verrassing in petto… regen !  Na een snel ontbijt en een kattewasje kunnen we beginnen aan de omstelling van de kart naar regenweer.   We sleutelen tot op de pitlane waar we snel nog de stijfheid van het chassis wat bijregelen.   En dan zijn ze weg voor de chrono.  Arnaut glijdt over het circuit alsof hij nooit anders gedaan heeft.  Hij rijdt de 17e tijd op 27 deelnemers, op de startgrid staat hij naast Vincent Jewell, de leider in de competitie !
     
    In de namiddag gaat de eerste race van start, nog steeds in de regen en op een spekglad circuit.  Arnaut gaat er als een speer vandoor, na de start ligt hij op de 11e plaats.  Voor de ogen van onze vaste supporters wordt hij van de baan gereden tijdens een inhaal manoeuvre.  Onze piloot geeft van ontgoocheling een klap op zijn stuur en begint vervolgens aan een inhaalrace.  We zien hem rijden zoals nooit te voren, op twee ronden van het einde rijdt hij zowaar terug op een 19e plaats !  Maar dan slaat de jeugdige overmoed toe.  In de voorlaatste ronde wil hij zijn kart nog steeds tot het uiterste dwingen terwijl zijn plaats niet meer bedreigd werd.   Stuurfout, met te veel gas de bocht in en jawel hoor, hij staat halverwege het grasplein geparkeerd.  Gelukkig geraakt hij weg uit het zompige gras en kan de race toch nog uitrijden.  22e plaats, dubbel gevoel, prachtige race gereden, geen beloning gekregen en voor de papa… poetsen geblazen ! 
     
    Door deze 22e plaatst start hij voor de 2e manche van de dag natuurlijk helemaal achterin het pak.  We hebben de eerste manche geëvalueerd, bijgeleerd uit onze fouten en zijn super geconcentreerd voor de race.  Arnaut komt bij de start goed weg, hij maakt prachtige inhaalbewegingen en vecht zijn weg naar voor.  Spannend voor de supporters, kippevel voor de teammanager (lees : ‘papa’).  Doordat het een ‘wet race’ is moeten maar 20 ronden afgelegd worden ipv 22, maar die duren een eeuwigheid.  Arnaut rijdt een nagenoeg perfecte race en rijdt in 15e positie op de finishvlag af.  Door een schoonheidsfoutje wordt hij onder de vlag nog gepasseerd waardoor hij 16e wordt.  Het voelt echter aan als een overwinning.  Onze doelstelling van het seizoensbegin, namelijk midden het pak kunnen eindigen tegen het einde van het seizoen is voor de eerste keer gehaald. 
     
    We kijken vol vertrouwen uit naar de laatste race van het seizoen in Genk waarvoor jullie uiteraard uitgenodigd zullen worden.  Wij danken ook onze trouwe supporters die ondanks het gure weer ons toch weer kwamen aanmoedigen.

    01-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe Kart
    Beste supporter,

    De spanning stijgt, de volgende wedstrijd komt er aan op 4 oktober in Mariembourg.
    Na de bewogen wedstrijd in Kerpen hebben wij het chassis helaas definitief moeten afschrijven.  Dankzij de hulp van onze sponsers hebben we de nodige fondsen weten te verzamelen om een nieuw chassis te bestellen.  Het is opnieuw een Kosmic geworden. 
    Kosmic is een Italiaans fabrikaat, Italië is het kartland bij uitstek.  De kart kon pas besteld worden in de eerste week van september, in augustus genieten alle Italianen natuurlijk van een welverdiende vakantie.  In al ons optimisme dachten we natuurlijk dat onze nieuwe kart ook in de eerste week van september geleverd zou worden.  We hadden er geen rekening mee gehouden dat Italianen een ander tijdsbesef hebben dan de rest van Europa...  Met de dagen steeg onze nervositeit, 1 week voor de wedstrijd en nog steeds geen kart ! 
    Van pure ellende is Roger, de man van de technische assistentie, de kart zelf gaan ophalen in Italië.  Het gevolg is dat we sinds de wedstrijd in Kerpen nog geen meter circuit gezien hebben en we zondag van start moeten gaan met een kart waarin Arnaut nog niet gereden heeft.
    We hopen dat Arnaut de vorm kan oppikken die hij in Kerpen had en er een succesvolle, maar vooral plezante tweedaagse kan van maken !

    In de rand van het gebeuren kunnen wij verder nog melden dat onze infrastructuur er een stuk op verbeterd is.  We hebben namelijk de beschikking gekregen over een caravan waardoor we ter plaatse kunnen overnachten.  Dat spaart ons in ieder geval een hoop kilometers en stress.  De enige campeerervaring die ik heb is overnachten in een tentje in de tuin toen ik12 was, dus dat wordt in ieder geval weer een leuk avontuur !

    Uiteraard krijgen jullie de resultaten en het wedstrijdverslag hier weer te lezen.

    Groeten,

    Het Intrasys Racing Team.



    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 31/10-06/11 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 01/11-07/11 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 03/08-09/08 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs