Inhoud blog
  • Verslag laatste wedstrijd BMC 2011
  • Duim
  • Verslag wedstrijd Ostricourt (F)
  • Wedstrijdverslag 7 augustus 2011 Genk
  • Verslag wedstrijd 26 juni 2011
    Dank aan onze sponsers : Intrasys (Hoofdsponser)
    Intrasys Racing Team
    Kart Racing Team
    01-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe Kart
    Beste supporter,

    De spanning stijgt, de volgende wedstrijd komt er aan op 4 oktober in Mariembourg.
    Na de bewogen wedstrijd in Kerpen hebben wij het chassis helaas definitief moeten afschrijven.  Dankzij de hulp van onze sponsers hebben we de nodige fondsen weten te verzamelen om een nieuw chassis te bestellen.  Het is opnieuw een Kosmic geworden. 
    Kosmic is een Italiaans fabrikaat, Italië is het kartland bij uitstek.  De kart kon pas besteld worden in de eerste week van september, in augustus genieten alle Italianen natuurlijk van een welverdiende vakantie.  In al ons optimisme dachten we natuurlijk dat onze nieuwe kart ook in de eerste week van september geleverd zou worden.  We hadden er geen rekening mee gehouden dat Italianen een ander tijdsbesef hebben dan de rest van Europa...  Met de dagen steeg onze nervositeit, 1 week voor de wedstrijd en nog steeds geen kart ! 
    Van pure ellende is Roger, de man van de technische assistentie, de kart zelf gaan ophalen in Italië.  Het gevolg is dat we sinds de wedstrijd in Kerpen nog geen meter circuit gezien hebben en we zondag van start moeten gaan met een kart waarin Arnaut nog niet gereden heeft.
    We hopen dat Arnaut de vorm kan oppikken die hij in Kerpen had en er een succesvolle, maar vooral plezante tweedaagse kan van maken !

    In de rand van het gebeuren kunnen wij verder nog melden dat onze infrastructuur er een stuk op verbeterd is.  We hebben namelijk de beschikking gekregen over een caravan waardoor we ter plaatse kunnen overnachten.  Dat spaart ons in ieder geval een hoop kilometers en stress.  De enige campeerervaring die ik heb is overnachten in een tentje in de tuin toen ik12 was, dus dat wordt in ieder geval weer een leuk avontuur !

    Uiteraard krijgen jullie de resultaten en het wedstrijdverslag hier weer te lezen.

    Groeten,

    Het Intrasys Racing Team.

    09-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag Wedstrijd Kerpen (Duitsland) 2 augustus 2009
    Beste Supporter,
     
    Vrijdag 31 juli vertrok het team goedgemutst richting Kerpen, Duitsland.  Onder een verschroeiende zon zien de eerste testen op het circuit er goed uit.  Aan de hand van de rij indruk die onze piloot opdoet wordt de kart verder afgesteld.  De tijden schieten de goeie richting uit, Arnaut is de snelste junior op het circuit.  Vriend en vijand komen langs op onze teamstand om Arnaut te feliciteren met de grote vooruitgang die we geboekt hebben.  De laatste oefensessie van de dag willen we gebruiken om een paar bochten nog wat beter in te oefenen en de motor nog fijner af te stellen.  Arnaut vliegt over het circuit, de kart stuurt zeer precies en de motor loopt als een tierelier.  Maar dan slaat het noodlot toe...  Een zondagsrijder (op vrijdag !) snijdt Arnaut de weg af.  Met een snelheid van meer dan 120 km/h vliegt Arnaut over de grindbak de banden in.  De kart verdwijnt helemaal onder de banden, ik zie officials toesnellen, ze beginnen banden opzij te trekken, de wereld draait als in een vertraagde film voor mijn ogen.  Ik zie Philippe Massa voor mij...  Na wat mij een eeuwigheid lijkt zie ik Arnaut zijn helm boven de banden uitkomen, ik mag het circuit op om hem te halen.  Na een check-up blijkt dat de piloot er enkel een dikke elleboog in de kleuren van Club Brugge op nahoudt.
    De kart is er erger aan toe, die zit onder een dik pak grind en de stuurinrichting is volledig verbogen.  Dat wordt laat sleutelen !  Met de hulp van bevriende team mechaniekers zijn 's avonds laat alle geplooide onderdelen vervangen en loopt de motor weer storingsvrij.  Zwaar vermoeid en nog onder de indruk van de zware crash rijden we naar ons hotel om zo goed mogelijk uit te rusten.
     
    Zaterdag 1 augustus vroeg uit de veren want nog veel werk om het chassis terug uit te lijnen.  De laserapparaatjes worden gemonteerd en dan volgt de verschrikkelijke vaststelling, het chassis zelf is ook geplooid !  Het team zit in zak en as, we kunnen de wedstrijd op zondag nu wel vergeten.  Vincent Langers komt een kijkje nemen, volgens hem krijgt hij het chassis in zoverre klaar dat er wel mee te racen valt.  Onze hoop leeft weer op, we beginnen als bezetenen te sleutelen, te kloppen, te wringen en te trekken.  We krijgen het chassis zo ver dat we de verbuiging kunnen opvangen met de afstelling van de wielophanging, onder het motto twee keer scheef is ook terug recht !  Laat in de namiddag kunnen we een eerste keer terug het circuit op voor een eerste test.  De kart stuurt niet goed, de motor loopt niet optimaal, maar het ziet er naar uit dat we op zondag toch aan de start kunnen komen.  We proberen de fouten zo goed mogelijk weg te werken, maar het vraagt een enorme inspanning van de piloot om de kart op de goeie lijn te houden.
     
    Op zondag 2 augustus worden we gewekt door een hevig onweer.  De eerste vrije training zal in de gutsende regen gereden worden.  Wij kunnen onze kart niet omstellen naar regenomstandigheden, de sporing hebben we gebruikt om de kromheid van ons chassis weg te werken !  Met de moed der wanhoop stellen we de transmissie om naar regen en vervangen we onze slicks door regenbanden.  De kart schuift alle richtingen uit en is zeer moeilijk bestuurbaar, maar we kunnen aan de start verschijnen.  Na de vrije training hebben we nog 50 minuten tot de chrono sessie.  De regen houdt op, verwarring alom bij alle teams, chrono rijden op regenbanden of gokken op een opdrogende baan en met slicks van start gaan ?  Wij wagen de gok, we monteren slicks en zetten de kart klaar voor een droge baan.  Als we er nog iets willen van maken is onze enige hoop dat het droog blijft, dan is de kart redelijk bestuurbaar.  De baan droogt op en Arnaut rijdt de 12e chrono !  Het team is euforisch !  In de namiddag slaat het noodlot opnieuw toe, de weergoden zetten alle hemelsluizen open, we moeten beide sessies in de gutsende regen afwerken.  Arnaut heeft de grootste moeite om zijn kart op de baan te houden, maar in beide sessie slaagt hij er in om heelhuids aan de finish te komen.  Eindresultaat 22e op 24 deelnemers.  Gezien de omstandigheden, een onwaarschijnlijk resultaat, we hebben beide reeksen uitgereden en zijn niet laatste geworden !
    De komende dagen moet blijken of het chassis met beperkte kosten nog kan gered worden.  Indien dat niet het geval is wacht het team een zware financiële aderlating, een nieuw chassis kost al rap 4.000 € ! 
    We hopen op 2 oktober terug aan de start te kunnen verschijnen van de volgende wedstrijd.  Uiteraard sturen we jullie hiervoor een uitnodiging.
    Tot slot willen we onze moedige supporters bedanken die ons in het verre Kerpen een hart onder de riem kwamen steken.
     
    Met sportieve groeten,
     
    Het Intrasys Racing Team.
















    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 31/10-06/11 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 01/11-07/11 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 03/08-09/08 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs