Traditioneel gaat de laatste wedstrijd van het BMC seizoen in Genk door. Vrijdagavond vertrokken we met ons hele hebben en houden richting Genk. Omdat onze goede vrienden van de planning wegenwerken het illustere idee hadden diezelfde avond werken te starten aan de verkeersrotonde van Lummen, terwijl ook een massa Belgen vertrokken voor een weekje vakantie kwamen we al na donker aan in Genk. Snel de caravan op de kamping wegzetten, nog wat eten en dan onder de wol. Zaterdag konden we trainen onder een stralend zonnetje en temperaturen die deden denken aan de lente. Nadat PDB Patje ons weeral uitstekend had geholpen met de afstelling van de carburator reed Arnaut tijden die ons van een top 10 deden dromen. Elke sessie knabbelde Arnaut weer een paar tienden van zijn tijd af, tot hij rondjes draaide in 55.10 seconden ! De voorlaatste sessie wilden we ook nog even de afstelling van kart en motor testen met nieuwe banden. De kart bleek te veel grip te hebben wat het voor de piloot enorm zwaar maakt om soepel te sturen. Na overleg met de boys van KK Racing (Kris en Kenny) besloten we een andere achteras te steken. Niet zo een gelukkige beslissing zoals achteraf zou blijken. We keken de wedstrijd vol vertrouwen tegemoet. Zondagmorgen liet de herfst zich voelen, het circuit ligt er wat koud en vochtig bij. Tijdens de eerste 8 minuten vrije training benadert Arnaut zijn tijden van zaterdag zelfs niet. Door de kortere achteras komen de banden niet op temperatuur waardoor de kart geen grip heeft. Pas in de laatste ronden begint het wat te lopen. Zelfde verhaal tijdens de chronorit een uurtje later, het duurt te lang voor de banden op temperatuur zijn en dat is nefast tijdens een chrono die amper 8 minuten duurt. Arnaut rijdt een 23e tijd op 31 piloten. De teleurstelling staat op de gezichten te lezen. We beslissen om de achteras opnieuw te veranderen. Bij de start van de eerste manche is Arnaut goed weg, hij komt zonder kleerscheuren door de eerste bochten en rukt op naar voor. Na drie rondjes heeft hij al heel wat plaatsen goed gemaakt, de motor reageert soepel op het gaspedaal en haalt vlot 14.000 toeren. Op het lange rechte stuk langs de Europalaan, waar de karts tot 120 km/h halen verliest de piloot voor Arnaut de controle over zijn stuur. Remmen is geen optie meer voor Arnaut en hij wijkt naar rechts uit om een aanrijding te vermijden. Jammer genoeg heeft de pilote achter hem, Joelle Rousseau dezelfde reactie en komen beide karts zwaar in aanrijding. Arnaut houdt zijn kart op de baan en kan de race verderzetten, maar op het stuk naar de tribunes valt de motor uit en is de race voor Arnaut over. Het zal toch weer niet zo een weekend worden zeker... Wanneer de kart binnenkomt na de eerste reeks slaat de motor direct aan bij de eerste tik op de starter. Het lijkt wel of de duivel er mee gemoeid is. Een sterk eindresultaat zit er niet meer in, Arnaut moet vanop de 27e plaats starten bij de tweede reeks. Hij is vastbesloten deze reeks uit te rijden, wat er ook gebeurt, maar vooral te genieten en te laten zien wat hij echt kan. Doordat we in de nacht van zaterdag op zondag overgeschakelt zijn op winteruur is het al behoorlijk donker en wordt de wedstrijd bij kunstlicht gereden. Hij neemt een superstart en zit onmiddellijk goed in de wedstrijd. Hij rukt op naar voor met de ene knappe inhaalbeweging na de andere. De kart snijdt sierlijk door de bochten, het is nu echt genieten voor de talrijk meegekomen supporters. Op 4 ronden van het einde rijdt hij zowaar op een 14e plaats. Kippevel als je hem zo bezig ziet. Maar dan wordt hij er vlak voor de tribunes, onder de neus van de officials, uitgereden door een onbezonnen en onverantwoord manoeuver van de kart met het nummer 27, Damien De Clercq. De officials aarzelen niet en geven het nummer 27 een zwart/witte vlag, wat betekent dat hij een officiele waarschuwing krijgt, maar daar koopt Arnaut geen boterhammetjes mee natuurlijk. Met de tanden op mekaar en tranen in de ogen weet Arnaut zijn kart terug op de baan te krijgen en slaagt hij er nog in de race uit te rijden. Hij haalt nog de finish net voor hij gedubbeld zou worden. De kart heeft heel wat schade opgelopen aan de stuurinrichting en het is al een klein wonder dat hij er toch nog in geslaagd is om het einde te halen. Jammer dat de laatste wedstrijd zo moest aflopen, maar Arnaut heeft minstens nog eens laten zien wat hij kan. Het was een lang en mooi seizoen, met vele mooie momenten die de tegenslagen snel doen vergeten. Arnaut heeft tijdens dit seizoen een enorme vooruitgang gemaakt als piloot. Zonder Kenny en Kris zou dit nooit gelukt zijn. We willen dan ook een aantal mensen bedanken die dit seizoen mogelijk gemaakt hebben. In de eerste plaats natuurlijk Marc en Anja van Intrasys, zonder hun steun zou dit niet mogelijk zijn. Uiteraard willen we ook Kenny en Kris van KK Racing bedanken voor hun niet aflatende inzet, ook tijdens de moeilijke momenten en de tegenslagen. Zij hebben er voor gezorgd dat we steeds met het beste materiaal aan de start konden komen. Patrick "Patje" PDB die er voor zorgde dat de motor in topconditie verkeerde. Uiteraard bedanken we ook de mama's die steeds opnieuw voor de catering hebben gezorgd. Maar bovenal willen we jullie, trouwe supporters, bedanken voor de hartverwarmende steun. Of we volgend seizoen opnieuw aan de start komen hangt af van het financiƫle plaatje. Wij hebben er in ieder geval zin in en we houden jullie op de hoogte !
Met sportieve groeten,
Het Intrasys Racing Team.
E-mail mij
Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.
Gastenboek
Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek