Inhoud blog
  • Verslag laatste wedstrijd BMC 2011
  • Duim
  • Verslag wedstrijd Ostricourt (F)
  • Wedstrijdverslag 7 augustus 2011 Genk
  • Verslag wedstrijd 26 juni 2011
    Dank aan onze sponsers : Intrasys (Hoofdsponser)
    Intrasys Racing Team
    Kart Racing Team
    13-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duim
    Even een update, na onderzoek blijkt Arnaut een barstje te hebben in zijn linkerduim.  Trainen zit er voorlopig niet in, hopelijk is de kwetsuur voldoende genezen voor de laatste wedstrijd in Genk !

    10-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag wedstrijd Ostricourt (F)

    Beste Supporters,
     
    Helaas, wat nu volgt is een verslag van een rampweekend op het kartcircuit van Ostricourt (F).
    Zaterdag zag alles er nog goed uit.  Onder een zwaarbewolkte hemel en met een strakke wind konden we toch de hele dag trainen op een droge baan.  Dankzij uitstekend werk van "Patje" draaide de motor als een tierelier.  Chris en Kenny van KK racing hadden het chassis weeral top geprepareerd en Arnaut draaide dan ook scherpe tijden op amper een paar tienden van de topteams.  Arnaut was heel enthousiast en zag uit naar de wedstrijd van zondag.
     
    Maar in de nacht van zaterdag op zondag werden we gewekt door een fikse regenbui op ons oud caravantje, dat zag er niet goed uit !  Zondagmorgen nog steeds kletsende regen.  De kart dan maar helemaal omgebouwd naar regenafstelling en de regenbanden gemonteerd.  Dan begon het pas goed fout te gaan.  Tijdens de 8 minuten vrije training brengt Arnaut er in de regen niet veel van terecht.  Vanuit de pits zien we hem slappe rondjes draaien in zwaar teleurstellende tijden.  Raar want Arnaut voelt zich normaal als een vis in het water op een doorweekt circuit.  Wanneer hij de pits binnenrijdt blijkt dat zijn regenvisier van zijn helm lek is en er water en damp tussen zit waardoor hij geen steek kon zien.  Dan maar snel een helder visier gemonteerd en weg voor de chrono.  Daar loopt het iets beter, maar nog steeds ver beneden zijn niveau.  De stress heeft zich in zijn kopje genesteld.  Resulaat, een 25e plaats op 31 piloten.  Het kopje hangt er een beetje bij.  Het team pept onze piloot terug op waardoor hij vol goede moed aan de start van de eerste manche komt.  Achteraan starten op een kletsnat circuit is geen lachertje, je ziet letterlijk geen hand voor je ogen door de opspattende spray van de karts voor je.
     

    Na de formatieronde komen de karts netjes in twee rijen op de startlichten afgereden.  Dan springt het licht op groen en weg zijn ze.  Arnaut is sterk vertrokken en maakt direct een paar plaatsen goed.  Na de eerste bocht hangt hij al op de 20e plaats.  Maar twee bochten verder is de race over voor Arnaut.  Een paar piloten verliezen de controle over hun kart waardoor die spinnend over de baan schuiven.  Arnaut kan de aanrijding niet meer vermijden.  Twee karts blijven staan, die van Arnaut is er bij.  We zien vanop de heuvel die als tribune dienst doet dat hij probeert weg te raken, maar dan stapt hij uit en trekt zijn kart van de baan af.  Ontgoocheld, kwaad, gefrustreerd gooit hij zijn handschoenen in de stoel en stapt richting safe zone waar de officials staan.  Normaal moet hij daar wachten tot de race voorbij is en ze zijn kart komen ophalen.  Arnaut wisselt een paar woorden met de officials en stapt vervolgens met zijn helm in zijn hand richting uitgang.  Wat is er gebeurd, ook bij ons gaat de adrenaline de hoogte in.
     
    We vinden Arnaut terug in de tent van de medische dienst (un grand merci au médicin du protection civil pour les soins !).  Bij de crash is zijn duim achter zijn stuur blijven haken.  De wedstrijddokter denkt dat zijn linkerduim niet gebroken is, maar wel zwaar verstuikt is.  Arnaut krijgt een paar pijnstillers en zijn duim wordt stevig ingetapet.  Het lijkt er op dat de race voorbij is.  Wanneer zijn kart binnen gebracht wordt is de schade niet te overzien.  Zowat alles linksvoor is verbogen, remschijf, stuurstang, stuurdirectie, wielophanging, alles is zo krom als een hak.  Na een stevige woordenwisseling met de Heer hierboven beginnen we te sleutelen.  Ook onze trouwste supporter, Frank, stroopt de mouwen op en helpt mee.  We hebben twee uur tot de volgende reeks.  Dankzij de uitstekende service van KKracing worden alle onderdelen ruim binnen tijd vervangen.  De kart is er opnieuw klaar voor, nu onze piloot nog.  Karten is geen sport voor mietjes en Arnaut wil absoluut de tweede reeks meerijden.  Met het verband rond zijn duim kan hij niet in zijn handschoen.  Wanneer ik het verband losknip vertrekt zijn gezicht van de pijn, maar van opgeven wil hij niet weten.  Ik druk hem nogmaals op het hart dat hij onmiddellijk de pits moet binnenrijden wanneer hij voelt dat de pijn te erg wordt.  En dan zijn ze weg voor de tweede reeks.  Omdat Arnaut uitgevallen is tijdens de eerste reeks moet hij vanop de laatste plaats starten.  Arnaut komt goed weg bij de start vecht zich plaats per plaats wat verder naar voor.  We zien wel dat hij een heel merkwaardige zithouding aangenomen heeft in zijn kart.  Het zal wel vanwege de duim zijn denken we.  Na 5 rondjes rijdt hij de pits binnen, waarschijnlijk is de pijn in de duim toch niet te verbijten.

     
    Wanneer de kart in de pits komt zien we een gapend gat in de stoel.  Al tijdens de formatieronde is de bodem uit de stoel gebroken !  Dat was de oorzaak van zijn merkwaardige zithouding.  Maar na een paar ronden toch proberen zag Arnaut ook het zinloze er van in.  Over één ding zijn we het eens, zoveel pech in één weekend is niet normaal.  We spoelen de bitter smaak van de teleurstelling door met een frisse pint, breken alles op en stappen in onze camionette.  Nog twee uurtjes rijden en dan een welverdiende hete douche.  Maar, de beker moet tot op de bodem leeg.  Wanneer we op de autostrade de kilometers aan het aftellen zijn slaat plots de motor af.  We krijgen de bus niet meer gestart.  Je houdt het toch niet voor mogelijk !  Een vriendelijke man van de wegenhulp kijkt ons vol medeleven aan.  We worden weggesleept naar een werkplaats.  Daar krijgen we de motor opnieuw aan de praat, maar beslissen om uit veiligheidsoverwegingen de caravan daar voorlopig achter te laten.  Uiteindelijk is het bijna middernacht wanneer we onze eigen oprit opdraaien.  Vermoeid vallen we in ons bedje, de laatste wedstrijd op Genk kan het alleen maar beter gaan.

    Als je denkt dat dit het wel geweest is volgt er nog een kwalijk staartje.  Wanneer ik maandagmorgen in mijn auto wil stappen blijken de twee achterwielen gestolen !  Ik weet het zeker, ik koop een biljetje van de loterij, dat moet de hoofdprijs worden !
    Maar je kunt er van op aan, tijdens de laatste wedstrijd op 30 oktober in Genk zullen we er opnieuw alles aan doen om een sterke prestatie neer te zetten.   Uiteraard reken we op jullie massale steun.
     
    Met sportieve groeten,
     
    Het Intrasys Racing Team.
     
    Ps : Nu Arnaut de hele dag met zijn duim omhoog loopt moet het geluk wel keren


    07-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijdverslag 7 augustus 2011 Genk

    Dat de weerman niet onze beste vriend is moeten we niet nader verklaren denk ik.  Voor zaterdag werd regen voorspeld, voor zondag opklaringen met buien.  Als er nu iets is waar we grondig de pest in hebben, dan is het wel aan voortdurend wisselende weersomstandigheden.  

    Arnaut was op vrijdag al naar Genk getrokken, samen met het KK Racing Team van Tecno om nog wat te testen en te trainen.  Vrijdag was het weer behoorlijk (naar Belgische normen) en de oefensessies verliepen vlot.  ’s Avonds klonk Arnaut enthousiast en vol vertrouwen.  De trainingen met Kenny Vermeylen leveren duidelijk resultaat op.

    Zaterdag hangen donkere wolken boven het circuit, maar de baan ligt droog.  Al van bij de eerste oefensessie gaat het fout.  De motor sputtert en komt niet op toeren.  Er wordt druk gesleuteld en de tijden gaan terug de goede richting uit.  De eerste sessie na de middag slaan we over omdat het opnieuw begint te regenen.   Op een enkeling na wordt er niet gereden.  De baan droogt heel snel weer op en de volgende sessies kunnen we goed testen.  Arnaut klaagt echter op hevige pijn aan de ribben en we beslissen om de laatste sessies niet meer te rijden.

    In de nacht van zaterdag op zondag valt de regen met bakken uit de lucht.  Zondagmorgen is het droog en er komen breuken in het wolkendek.  Na een stevige massage en wat aanpassingen aan de stoel valt de pijn aan de ribben wel mee.  Tijdens de 8 minuten vrije training zitten de tijden niet goed.  Een 27e tijd op 36 piloten is niet goed, we hadden op veel beter gerekend.  Arnaut heeft er echter vertrouwen in, het probleem was dat de banden niet op de juiste temperatuur kwamen, waardoor de kart te weinig grip heeft.

    De wedstrijdbanden worden nog snel op andere velgen gezet, die meer grip zouden moeten geven en we zijn vertrokken voor 8 minuten chronorit.  Het ziet er heel goed uit, Arnaut rijdt nette strakke lijnen.  Wanneer de uitslag komt is de sfeer bedrukt.  Opnieuw slechts een 27e tijd.  Er rijst een vermoeden dat Arnaut met opzet deze plaats gekozen heeft, hij staat namelijk tussen 4 meisjes in, wat de nodige hilariteit meebrengt en de sfeer weer opkrikt.

    Arnaut is vastbesloten om zijn nieuwe racepak eer aan te doen en komt geconcentreerd aan de start van de eerste reeks.  De start is altijd een spectaculair gebeuren met de klassieke aanrijdingen in de eerste bocht.  Er gaat bijna letterlijk een zucht door de tribunes wanneer de piloten die eerste bochten goed doorkomen.

    De kart met het nummer 99 komt goed door het tumult en sluit netjes aan bij de groep.  Het is een spannende reeks met veel inhaalmanoeuvres en Arnaut vecht voor wat hij waard is.  Tot op de lijn wordt zijn positie bedreigd, maar hij houdt netjes de deur dicht en rijdt slim de wedstrijd uit.  Wanneer hij over de streep rijdt gaat een gebalde vuist omhoog, hij is duidelijk ook tevreden met zijn prestatie.  Hij eindigt 19e in de eerste reeks. 

    Na lang overleg binnen het team beslissen we om niets te veranderen aan de afstelling van de kart.  De tweede reeks begint met een valse start, de al strak gespannen zenuwen trekken nog wat extra aan.  Bij de tweede start zijn ze goed vertrokken, maar Arnaut mist zijn start compleet.  Hij moet even van het gas om een aanrijding te vermijden waardoor het toerental van de motor  terugvalt.  Hij verliest minstens 4 plaatsen, maar hij komt wel zonder aanrijdingen door de eerste bocht.  Plaats per plaats pakt hij terug, hij rijdt geconcentreerd en rukt op tot de 17e plaats.  Hij wordt echter overmoedig en zet de aanval in op plaats 16.  Zodra hij zijn kart instuurt voor de inhaalbeweging beseft hij ook dat hij dit verkeerd ingeschat heeft.  Hij verliest 3 plaatsen in twee bochten tijd.  Als hij aan de tribune voorbijkomt gaat het helmpje even omhoog en kijkt hij mij gedurende een fractie van een seconde aan.  

    Ik moedig hem nog even aan en dan gaat hij er weer voor.  Hij vecht zich terug, maar hij kan geen plaatsen meer goed maken, 20e in reeks 2.

    De Tecno teambaas is tevreden met het resultaat.  Bij de bekendmaking van de einduitslag krijgen we nog een aangename verrassing, Arnaut is 18e geworden in het eindklassement.

    De komende weken moet Arnaut hard trainen om zijn fysieke conditie te verbeteren zodat we bij de volgende wedstrijd op 9 oktober in Ostricourt (F) er weer volop kunnen voor gaan.

    Uiteraard willen wij ook onze talrijke supporters opnieuw bedanken voor de steun en de aanmoedigingen !

     

    Het Intrasys Racing Team.



    26-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag wedstrijd 26 juni 2011
    Beste Supporters,
     
    Na een lange periode van inactiviteit, waarbij de schoolboeken centraal stonden, mochten we op vrijdag 24 juni eindelijk terug vertrekken naar Genk voor de wedstrijd van zondag.
    Hoewel we lange tijd niet getraind hadden, liepen de eerste testen vrijdag in de late middag heel vlot.  De kart liep goed en de piloot was er met zijn kopje bij.  Veelbelovend dus voor de wedstrijd !
    In de nacht van vrijdag op zaterdag trokken echter donkere wolken over het circuit, zowel letterlijk als figuurlijk zoals later zou blijken.  Hoewel de weersvoorspelling ons voor zaterdag droog weer had beloofd, kwam de regen met bakken naar beneden.  De meeste teams verkozen dan ook om zaterdag ochtend binnen te blijven gezien de regen zou overtrekken en het droog zou worden in de namiddag.  Niets was minder waar, het bleef druilerig met af en toe een flinke bui.  Om kwart over twee beslisten we dan maar om de kart om te bouwen naar regenafstelling zodat we toch een paar rondjes konden trainen.  Het geloof dat het op zondag droog zou blijven had een serieuze knauw gekregen. 
    Toen sloeg de ellende toe.  Het liep voor geen meter, tot grote frustratie van zowel de piloot als van onze vaste teamchef Chris.  Op zaterdag werd meer gesleuteld dan gereden.  Koppeling stuk, kettingwiel houder gebarsten, bougie stuk, de alfano meter gaf het op, een inpersmoer van de stuurgeleiding brak af, ...  het hield niet op.  Positief ingesteld zoals we zijn, gingen we er maar van uit dat alles wat we op zaterdag meemaakten dan in ieder geval op zondag al niet meer fout zou gaan.
    Met kleine oogjes, op zaterdagavond waren we uitgenodigd op het touwfeest van Bert en Cindy, kwamen we uit ons bedje.  Wonder boven wonder, op zondagochtend brak het zonnetje door het wolkendek. 
    Goedgemutst stonden we aan de start van de eerste 8 minuten vrije training.  Het noodlot sloeg echter opnieuw toe.  De motor liep niet en met amper 3 rondjes op de teller moesten we de vrije training afbreken.  Resultaat... 30e tijd op 31 piloten.  De wanhoop was te lezen in de ogen van Arnaut en Chris. 
    In het half uurtje dat ons nog reste tot de start van de chrono begonnen we als gekken te sleutelen.  Tijdens de chrono liep het al beter, nog niet top, maar er was opnieuw hoop.  We waren nog een heel stuk af van waar we vrijdag stonden met als resultaat een 27e chrono.
    Bij de start van de eerste reeks in de namiddag was de zon volop van de partij.  Arnaut stuift er bij de start vandoor en weet handig de klassieke crash bij de start te vermijden.  Plaatsje voor plaatsje schuift hij verder naar voor.  Wanneer hij aan de pitlane voorbij komt zie je de twinkel in zijn ogen, hij heeft de tijd van zijn leven.  Met nog 5 ronden te gaan zet hij de aanval in op plaats 14 !  Tijdens een mooie uitrembeweging slaagt hij er in om die te veroveren.  Hij krijgt echter een gemene tik van de kart achter zich, waardoor de achterbumper los komt.  Met nog 4 ronden te gaan verschijnt de zwarte vlag met oranje bol met het nummer 99 ernaast.  Arnaut moet de strijd staken wegens technisch defect.  De kelk moet tot op de bodem leeg.  Arnaut laat heel sportief de karts achter zich door, wat de officials weten te waarderen.  Wanneer hij het parc fermé binnen rijdt staan de tranen in zijn ogen.  De ontgoocheling is groot.  De troostende woorden van de talrijke supporters die Arnaut een superwedstrijd zagen rijden verzachten de pijn.
    Arnaut moet bij de tweede reeks opnieuw op plaats 27 starten.  Met de tanden op mekaar vat hij de strijd terug aan.  Hij vecht zich een weg naar voren, maar tot overmaat van ramp heeft hij nog een race incident, met zijn teamgenoot nota bene, die ook achteraan moest starten vanwege een crash in de eerste reeks.  Het komt de sfeer in de tent niet ten goede.  Arnaut eindigt op een 20e plaats.  Hij heeft gevochten als een leeuw, maar meer zat er niet in.
    Wanneer de eerste emoties gezakt zijn kunnen we gelukkig toch met zijn allen nog een pint drinken en terugkijken op een leuk weekend. 
    We kijken uit naar de volgende wedstrijd in Genk op 7 augustus.  Uiteraard rekenen we er op dat onze supporters ons weer massaal zullen steunen !
     
    Met sportieve groeten,
     
    Het Intrasys Racing Team.

    12-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag wedstrijd Kerpen 10 april 2011
    Beste Supporters,
     
    Vrijdagmorgen om 5h45 reden we al de straat uit richting Kerpen.  In Aken maken we een korte stop om race benzine (100 octaan) te tanken en een kop koffie te drinken.  Wanneer we de parking in Kerpen opdraaien zijn Chis en Kenny al druk bezig om de tent recht te zetten.  Joost mag weten op welk onmogelijk uur zij vertrokken zijn !
    Er staat een stralend zonnetje en de sfeer is goed.  Snel de kart afstellen en dan voor de eerste keer de baan op.  Kerpen is een loodzwaar circuit, verraderlijke bochten, beetje op en neer, curb stones waar je zo overvliegt.  Ook voor de piloot is het een uitdaging om met voldoende lef en het gaspedaal vol ingedrukt door de chicanes te scheuren.  Al snel mag Arnaut ondervinden wat een stuurfoutje betekent.  In de Schumacher bocht stuurt hij verkeerd in en gaat zwaar de banden in.  In de pitlane meten we de schade op, de kart heeft de crash goed doorstaan en heeft geen schade opgelopen (Tecno kart hé !).  De piloot klaagt over een pijnlijke elleboog en zijn heup vertoont een zwelling ter grootte van een ganzenei.  Gelukkig zijn kartpiloten geen watjes, wat zalf smeren en we kunnen er terug tegenaan.  Ronde na ronde gaat het beter en wanneer Kenny een paar rondjes meerijdt zie je de tijden zo verbeteren.
    Na een nachtje goed slapen in onze sleurhut gaat het al veel beter met de kwetsuren, nog een laag zalf er op en we kunnen starten met de vrije trainingen.  De zon warmt de baan al goed op en het is even zoeken naar de juiste bandenspanning.  De hele dag wordt druk gesleuteld en getest, andere sproeier in de carburator, groter kettingwiel, hardere achteras, sporing breder zetten...  De rondetijden zien er veelbelovend uit.  Nog een laatste test en we kunnen stilaan opruimen.  Arnaut wil er nog één keer alles uitpersen.  Tot onze verbazing rijdt plots een schakelkart mee tussen de senioren !  Wat doet die daar op het circuit ??  Bovendien is het een amateur die veel te traag gaat en een gevaar op de baan is.  Wanneer Arnaut de bewuste kart snel nadert gaat de man van de ideale rijlijn af.  Gelukkig, Arnaut kan passeren, tenminste, dat had hij gedacht.  Op het moment dat hij ter hoogte van de schakelkart komt, beslist die om toch maar weer op de ideale rijlijn te gaan tuffen.  Arnaut kan hem niet meer vermijden en knalt er vol achterop.  Hij kan nog tot de pitlane rijden.  Resultaat van de crash : bumper kapot en velg rechtsvoor gescheurd.  Wat is de prijs van het magnesium per kilogram ?  De velg is voor de schroothoop.  Gelukkig is "de directeur" op alles voorzien en heeft hij nog een set nieuwe velgen bij.  Arnaut is het kookpunt voorbij, met zijn bumper onder zijn arm stapt hij op de man af.  Hoewel hij geen gebenedijt woord Duits spreekt, maakt hij hem toch duidelijk dat hij beter kan gaan vissen in plaats van rond te tuffen op een kartcircuit !
    Terwijl Chris de schade herstelt, hebben Arnaut, Kenny en Sam een nieuwe hobby ontdekt : "Hoe kan ik een Piaggio Ciao opvoeren".  De hele avond lang prutsen ze aan het brommertje en kijken ze hoe snel ze de helling op kunnen.  Moeten we ons volgend jaar inschrijven voor een brommerrace ? 
    Zondagmorgen worden we wakker met een heerlijk zonnetje.  De weergoden zijn dit jaar gunstig gezind.  De voorbije jaren hebben we hier telkens in de gutsende regen gereden.  Bij de eerste 8 minuten vrije training loop het niet lekker.  Arnaut zit nog niet in het juiste ritme.
    De wedstrijdbanden gaan op de kart en we maken ons klaar voor de chrono.  Bij een laatste controle van de bandenspanning merkt Kenny dat een achterband lucht verliest.  Nog 5 minuten voor de chrono start !  Chris haalt in alle rust de band eraf, reinigt de velg, plaatst de band terug op de velg, monteert alles terug en we zijn nog net op tijd voor de chrono.  In de pitlane staat Arnaut achter een kart van GKS (we laten de naam van de piloot weg om het meisje niet in verlegenheid te brengen).  Kenny waarschuwt Arnaut, ofwel direct inhalen, ofwel voldoende plaats laten !  Zij remt heel vroeg en je knalt gegarandeerd achterop.  Nog een laatste goede raad, ga niet te ver op de curb want je wordt er overgetrokken.  In de tweede ronde al gebeurt het, Arnaut hangt achter de GKS kart en jawel hoor, hij gaat er stevig achteraan in.  Hij wil absoluut nog iets maken van de chrono, gaat op en... over de curb.  Een rondje later wordt een zwarte vlag met een oranje bol op en het nummer 99 getoont.  Arnaut moet van de baan af met een technisch defect.  Door al zijn gebots is de radiator losgekomen.  Daar gaat de hoop op een goede chrono !
    Met maar 3 rondjes gereden blijkt dat hij toch nog de 26e tijd neergezet heeft (op 32 piloten).  Deze keer is de kart er slechter aan toe, de achteras is zo krom als een sikkel.  Gelukkig is het voor ons technisch team een fluitje van een cent om een nieuwe achteras te steken.  Ondertussen worden in de viptent frietjes gebakken en kunnen we smullen van Vlaams stoofvlees met frietjes !
    We maken ons klaar voor de eerste reeks van de dag, Arnaut start vanop de 26e plaats, niet echt ideaal op een circuit als Kerpen !  Het pak, aangevoerd door Kevin Langers, die de pole heeft, rijdt langzaam richting startlichten.  De rode lichten gaan uit en ze stuiven richting eerste bocht.  Een grote stofwolk verraad dat er, zoals veelal in de eerste bocht, een crash is.  Gespannen kijken we welke helmpjes uit het stof tevoorschijn komen.  De meegereisde supporters slaken een zucht van verlichting wanneer het fel geel helmpje met het leeuwtje achteraan tevoorschijn komt.  Arnaut is er goed doorgekomen.  Het is een spannende wedstrijd met veel spectaculaire inhaalmanoeuvers.  Arnaut vecht als een leeuw en rijdt als 19e onder de geblokte vlag door. 
    Bij de start van de tweede reeks komt Arnaut opnieuw goed weg.  Hij kan de crash vermijden en rijdt zowaar op een 13e plaats.  Na een paar rondjes verbeten strijd zie ik hem plaats na plaats verliezen.  Wanneer hij voorbij komt wijst hij wanhopig naar zijn voorremmen.  Er is duidelijk een technisch probleem met de remmen.  Bij elke bocht zie ik hem veel vroeger afremmen en toch nog de grootste moeite hebben om zijn kart op de baan te houden.  Hij vecht met de moed der wanhoop.  Arnaut probeert zich de rempunten van een juniorkart te herinneren, die hebben ook geen voorremmen.  Hij rijdt de wedstrijd uit en wordt afgevlag op de 21e plaats.  De hendel van de voorrem is afgebroken waardoor hij de hele wedstrijd geen voorremmen kon gebruiken.  Na een stevige woordenwisseling met het technisch team zakt de adrenaline al snel en kunnen we toch terugkijken op een geslaagd weekend.  We hebben weer wat plaatsen gewonnen t.o.v. de eerste wedstrijd, een top 15 plaats is de ambitie voor de volgende wedstrijd.
    Ik wil ook nog een speciaal dankwoordje richten tot de talrijke supporters die de verre trip gemaakt hebben om ons aan te moedigen !  Noteer alvast 26 juni in jullie agenda, dan rijden we de volgende manche van het kampioenschap in Genk.
    Je kunt het Intrasys Racing Team nu ook volgen op facebook en op twitter !
     
    Met sportieve groeten,
     
    Het Intrasys Racing Team.

    30-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Twitter

    Intrasys Racing Team is nu ook op Twitter. Volg de resultaten van Arnaut via twitter op IntrasysRacing !


    19-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste training voor Examens
    Vandaag 19 maart laatste training gehad voor de wedstrijd in Kerpen.  Nu moet onze piloot zich concentreren op zijn schoolboeken !  Op dinsdag 29 maart beginnen de examens en die hebben nu even voorrang op al het andere.
    We zien jullie graag in Kerpen !

    13-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag wedstrijd Genk 13 maart 2011
    Beste supporters,
     
    De eerste wedstrijd van het seizoen zit er op en we zijn weer vertrokken voor een spannend seizoen.  Voor ons team was het de eerste wedstrijd in de senior max klasse, ook wel de "pro" klasse genoemd.  Kenny en Chris Vermeylen zorgden deze keer voor de technische ondersteuning. 
    De trainingen in de weken voor de wedstrijd waren goed verlopen wat de verwachtingen aangescherpt had.  Ons doel was niet alleen om de wedstrijd tot een goed einde te brengen, maar om binnen de eerste 25 rijders te eindigen.  Tijdens de vrije trainingen op zaterdag gaf Kenny nog de laatste aanwijzingen om de rondetijden scherper te stellen. 
    Zondag brak de grote dag aan.  Nagelbijtend stonden we naar de chrono sessie te kijken.  De drang om te presteren en de zenuwen speelden Arnaut duidelijk parten.  Wat op zaterdag nog vlot verliep bleek plots niet meer te lukken.  Een 32e tijd van de 36 deelnemers was het resultaat. De teleurstelling was van de gezichten af te lezen.  
    Kenny en Chris lieten de moed niet zakken en deden er alles aan om de kart optimaal af te stellen voor de wedstrijd.
    Arnaut komt de start van de eerste reeks goed door.  Hij weet behendig alle crashes te vermijden en plaatst zich mooi in het pak.  Hij verliest echter plaats na plaats en zelfs vanop de tribune zie je hem vechten met zijn kart.  Pas in de laatste ronden begint het wat vlotter te draaien, maar dan zijn de prijzen al verdeeld.  Hij wordt toch nog 28e, een paar plaatsjes gewonnen, maar niet tevreden met het resultaat.  Chris, alias "de directeur", zit met zijn handen in zijn haar, krabt vervolgens in zijn baard en weet het blijkbaar niet zo goed meer.  De kart heeft achteraan zoveel grip dat hij moeilijk bestuurbaar is.  Een noodplan wordt uitgewerkt, achteras vervangen, uitlijning en sporing van de voorwielen, ander kettingwiel, ...  we hebben niks te verliezen.
    Om 17h00 moeten de karts naar het "parc fermé" gebracht worden, maar het weer is aan het veranderen.  De eerste regenspatjes verschijnen op het asfalt.  Wanneer de kart éénmaal in het parc fermé staat, mogen alleen nog de technieker en de piloot aan de kart sleutelen met het gereedschap dat ze bij hebben.  Om 17h25 moeten de karts op de startgrid staan, de regen valt steeds harder naar beneden.  Piloten en mechaniekers kijken vertwijfeld naar elkaar.  Dan komt de mededeling dat het een "wet race" wordt.  Dat betekent dat de teams welgeteld tien minuten krijgen om de kart om te bouwen naar regenafstelling.  De chaos is niet te overzien, piloten en mechaniekers beginnen verwoed te sleutelen.  Tien minuten is niet voldoende om alle afstellingen te wijzigen, er moeten keuzes gemaakt worden.  Je ruikt de adrenaline, fluitsignaal, nog 5 minuten...  Dan weerklinkt het finale fluitsignaal, alle karts moeten op de grid.  Wie er niet staat wordt gediskwalificeerd. 
    Al tijdens de opwarmronde vallen de eerste karts uit.  Wiel niet vast gezet, stuur los, ketting los, ...  Met een zeer beperkt zicht door de spray stormen de overgebleven karts richting start, de lichten staan nog op rood....  net voor ze de start voorbijkomen springt het licht op groen en we zijn goed vertrokken voor een spannende wedstrijd.  Wat te verwachten was gebeurd ook, al in de eerste bocht vliegen de karts alle richtingen uit.  De hartslag van de supporters en de teamleden bereikt ongekende hoogtes.  Dan zien we de fluo-gele helm van Arnaut netjes uit het pak verschijnen.  Hij is er zonder schade doorgekomen en rijdt zowaar op een 13e plaats !  Regenweer is zijn ding en de kart loop geweldig goed.  Ronde na rond nadert hij op zijn voorganger tot hij in de slipstream hangt.  Dan plaatst hij zijn inhaalmaneuver, hij komt naast de zijn voorganger, maar komt dan op een glad stuk, hij verliest de controle over zijn kart en gaat tollend de graskant in.  Zijn zelfbeheersing wordt tot het uiterste getest, hij bewaart zijn kalmte en gaat geconcentreerd terug de baan op.  Hij weet na een paar mooie inhaalbewegingen nog een paar plaatsen te winnen en finisht als 23e. 
    De doelstelling van het weekend, eindigen binnen de eerste 25, is behaald.  Toch kleeft er een bitter smaakje aan, zonder de stuurfout zat er veel meer in.  Na de wedstrijd vertelde Arnaut dat hij ook direct de fout van de inhaalbeweging inzag van zodra hij ze ingezet had, maar dan was het al te laat.  De fase werd nog eens grondig geanalyseerd door Kenny als leermoment voor de toekomst.  Alles bij mekaar genomen is het hele team tevreden over de geleverde prestaties.  We hebben nog een lange weg af te leggen voor we aanspraak kunnen maken op een top tien plaats, maar we zijn op de goeie weg. 
    Afspraken voor de volgende trainingen worden vastgelegd en vermoeid, maar terugkijkend op alweer een leuk weekend, rijden we naar een warme douche en een zacht bedje.
    Bedankt voor jullie steun en tot de volgende afspraak op 10 april in het Duitse Kerpen !
     
    Met sportieve groeten,
     
    Het Intrasys Racing Team.

    27-02-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Training Zondag 27 februari

    De weerman had opklaringen voorspeld voor zondag, dus hadden we die dag uitgekozen voor de training.  Nooit zo kwaad geweest op de weerman als die dag.  De hele dag kletsende regen en stortbuien over ons hoofd gekregen !
    De motor liep voor geen meter, paar rondjes rijden, sleutelen, geen verbetering.  Pas laat in de middag probleem gevonden, opluchting alom, de kart scheurt weer vrolijk rond over het circuit.  Arnaut voelt zich als een vis in het water (bijna letterlijk deze keer) bij regenweer.  Het was een plezier om zien hoe hij de ene kart na de andere passeerde.  Na een paar ronden komt hij de pit binnen gereden, hij hoort een "raar geluid" links achteraan.  Twee bouten (van de drie !) afgebroken bij het linker achterwiel en de velg zwaar beschadigd.
    Dat was het moment dat we beslisten dat het genoeg ellende was voor één dag. 
    Positief als we zijn gaan we er maar vanuit dat we dat alvast gehad hebben en het bij de wedstrijd dus alleen maar beter kan gaan.
    Komende zaterdag beter !


    24-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste training
    Zaterdag 23 januari.

    Hoewel het koud en guur weer is, er valt een vieze motregen, vertrekken we met plezier richting Genk.  Voor de eerste keer dit jaar kunnen we weer racen !  Alleen al de voorbereiding was een plezier.  Alle gereedschappen in de camionette (bestelbus voor onze Nederlandse vrienden) laden, racepak, helm, handschoenen, regenpak, ... 
    Wanneer we in Genk de parking oprijden staat Chris (technisch directeur) ons al op te wachten.  Onze nieuwe kart staat al te blinken.  Arnaut valt bijna over zijn eigen voeten en springt rond als een dartel veulen.
    We monteren een kettingwiel voor wet race, een litertje of tien benzine in de tank en fier als een gieter duwen we de kart richting circuit.  De motor is gloednieuw en moet dus eerst gerodeerd (ingereden) worden.  Beetje vervelend, rondrijden als een overjaarse zondagsrijder, maar dat kan de pret niet drukken.  Na drie sessies van 10 minuten inrijden, waarbij we telkens het toerental wat verder mogen opdrijven, mogen we eindelijk voluit gaan.
    De baan is kletsnat en heel erg glad, maar in die omstandigheden voelt Arnaut zich helemaal in zijn hummetje.  Het is wennen, de motor is een stuk krachtiger, voor de eerste keer de voorremmen leren gebruiken, maar hij is er al snel mee weg.  Met Kenny Vermeylen als trainer verbeteren de rondetijden met rasse schreden.  Oeps, voorrem verkeerd gebruikt, even de graskant in om een modderbadje te nemen.  Gelukkig zonder erg, na wat poetswerk kunnen we terug de baan op.
    Een hele middag kunnen we ons uitleven, het begint al donker te worden als we onze spulletjes opruimen en met roodgloeiende wangen terug naar huis rijden. 
    De eerste training, we hebben er van genoten !

    18-01-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe seizoen komt er aan !
    Best Sportvrienden,
     
    Het nieuwe seizoen komt heel snel dichterbij.  Na de lange verplichte winterrust snakken wij ook naar de geur van verbrand rubber en het ronken van de motoren.
    Voor Arnaut wordt het nieuwe seizoen een hele uitdaging.  Na een 10e plaats in het eindklassement bij de junioren vorig seizoen komt hij dit jaar aan de start bij de grote jongens, de "Pro's".  Onze doelstellingen zijn ambitieus. Met Kevin Vermeylen als trainer (voormalig wereldkampioen karting), is een top 10 plaats tegen het einde van het seizoen ons doel.  We zullen ook dit jaar jullie steun hard nodig hebben.  Wij danken alvast onze sponsers die het ook dit jaar weer mogelijk maken onze kansen te verdedigen.
     
    Noteer alvast volgende data in jullie agenda :
     
    13 Maart Genk
    10 April Kerpen (D)
    26 Juni Genk
    7 Augustus (circuit nog niet bekend)
    9 Oktober Ostricourt (F)
    30 Oktober Genk

    07-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De wedstrijd volgen vanuit Changai
    Het is de zaterdag van de laatste wedstrijd, vanavond moet ik vertrekken naar China.  Ik maak de voorbereiding voor de wedstrijd, kijk de checklists na of we alles bij hebben, alle batterijen opgeladen, laptimer mee, ...  maar het gevoel is niet hetzelfde, ik kan er niet bij zijn.
    Zaterdagmorgen rijden Arnaut en ik naar Genk.  Frank is er al. 
    We laden de kart uit en samen met Frank bouwen we die om naar een droogafstelling voor Genk.  We monteren de motor en Arnaut vertrekt voor een paar rondjes inrijden.  Voor de tweede oefensessie moeten we alles terug naar regen afstellen.  Arnaut danst met zijn kart over het circuit, maar af en toe leidt zijn kart de dans ipv andersom.  Het sturen moet beter.  Ondertussen is het al na 12 uur, ik moet echt vertrekken of ik mis het vliegtuig.  Hoewel ik weet dat Arnaut uitstekend begeleid zal worden dit weekend door Frank en Chris, vertrek ik met lood in mijn schoenen. 
    Bij aankomst in het hotel in Shangai krijg ik nog een smsje dat de trainingen goed verlopen zijn en dat het team vertrouwen heeft voor de wedstrijd.  Op zondag krijg ik verslag van de training en de wedstrijd via sms.  Hoewel het al heel laat is (er is een tijdsverschil van 7 uur) wil ik de wedstrijd volgen, de spanning van de westrijd dringt door tot in de hotellobby.  "Fantastische start, Arnaut rijdt 10e", "Crash, voorlaatste terug op de baan", "Sterke remonte, terug 17e",...  Nagelbijtend wacht ik op het volgende berichtje.  Wanneer de finale uitslag komt juich ik in mijn eentje.  
    Arnaut en het hele team hebben het goed gedaan, het was een spannende wedstrijd.  Toch had ik liever de westrijd live van in de pit meegemaakt, nat en verkleumd van de kou, dan vanuit de bar van een 5-sterren hotel, duizenden kilomoeters van het circuit...
    We kijken al uit naar het nieuwe seizoen !

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Het kan zo af en toe eens echt tegenzitten hé, je werkgever beslist je een week naar china te sturen en je moet vertrekken het weekend dat de laatste wedstrijd van het seizoen gereden wordt ….  Ik kan jullie vertellen dat ik daar echt niet blij mee was, by the way het verslag wordt dit keer vanuit de PR kant geschreven wegens afwezigheid van de teammanager.  Soit, een terugblik op het weekend, het is allemaal reuze goed verlopen !  Kurt had zich laten afvaardigen door Arnaut’s “Mental Coach” Frank, die op zijn beurt dan weer de nodige steun kreeg van een ervaren rot in het vak, Chris.  De beide samen hebben naar mijn beleving een reuze job gedaan en Arnaut was het daar ook mee eens

     

    Zaterdagochtend is Kurt nog naar Genk vertrokken om Arnaut, de kart, de caravan, maw de hele uitrusting daar af te leveren, kwestie van er toch nog bij geweest te zijn.  De motor had na de laatste training een volledige tuning gekregen en werd meegebracht door Roger.  De eerste 2 vrije trainingen hebben we weinig kunnen trainen, de motor moest eerst weer gerodeerd worden, dus ‘t was eerder puffen dan racen.  Nieuwe bazen, nieuwe wetten dus er werd lustig geëxperimenteerd met kettingwielen, sproeikoppen, bandenspanning enz..  Bij momenten viel de regen met bakken uit de hemel dus de hele dag regenafstelling getraind.  We misten 1 seconde op snelste man op het circuit , maar we hebben veel geleerd.  ’s Avonds kropen Frank en Arnaut dan ook moe maar voldaan in de caravan voor een welverdiende nachtrust en ze hebben nog geslapen ook !

    Zondagochtend, na een extra uurtje nachtrust, openen ze de ogen en ... ’t is droog !  Alles ombouwen dan maar naar droogweerafstelling. Alleen het circuit ligt nat dus de training en de chrono worden op wets gereden.  Na de training komen we binnen met een 20ste plaats, dat kan niet de bedoeling zijn !  Tips van de wereldkampioen karting zijn dan ook meer dan welkom.  Plaats je handen zo op het stuur, ga wat harder in de remmen en vooral durf tonen.  Het levert een 17de chrono op, mooi midden in het pak.

    En dan begint alles op te drogen, stilaan maar zeker.   Panic in the box !  Moeten we nu wets leggen of slicks.  Er wordt af en aan gelopen van en terug naar het circuit, kijken naar degene die op het circuit rijden, ze rijden wet ...  Degenen die voorbereiden leggen slicks ....  uiteindelijk vertrekken we met 2 sets banden naar de pits.  Net voor de wedstrijd gaan we finaal voor slicks en gelukkig maar want het circuit is helemaal opgedroogd.  Arnaut vertrekt op de 17de plaats, komt zonder kleerscheuren door de haarspeldbocht en rijdt 12de .  Aan de chicane gaat hij door een fout inhaalmanoeuvre rond, komt terug op de baan maar rijdt voorlaatste.  Grote ontgoocheling in de box maar ook bij het publiek, de wedstrijd lijkt verloren !  Maar nee hoor, onze piloot vecht zich een weg terug naar voren.  In de publieksbocht gaan er 7 karts tegen elkaar, Arnaut ritst erdoorheen maar krijgt uiteindelijk de nummer 24 over zich.  Bloedstollend, ongelooflijk maar waar, maar het komt allemaal goed, onze piloot blijft zonder kleerscheuren op de baan.  De wedstrijd eindigt met een 17de plaats voor Arnaut. de teamchefs en de piloot zijn zeer tevreden, het publiek kreeg waar voor zijn geld.  We zijn klaar voor de 2de wedstrijd ! Er worden in de box een paar aanpassingen aan de kart gemaakt. We starten weer op de 17de plaats maar komen als 10de uit de start !  Schijnbaar was onze keuze van sproeikop niet zo geschikt want in de rechte stukken komen we power tekort en verliezen plaatsen .  Onze eindpositie is 17de, het lijkt wel het magisch getal van het weekend.  ‘s Avonds krijgen we nog een verrassing, door herschikking is de eindscore van Arnaut 16de !  Het was een geslaagd weekend, geen brokken, spannende wedstrijd, meer moet dat niet zijn.  We kijken alvast uit naar het volgend seizoen ! 

    Als afsluiter bedank ik onze supporters die dit jaar weer trouw van de partij waren , zonder jullie was het maar half zo leuk !!  We rekenen erop dat jullie volgend jaar ook weer van de partij zullen zijn, kalenders worden tijdig gecommuniceerd.  Verder nog een speciaal bedankje voor de teamchefs van dit weekend, zonder hen was er geen wedstrijd geweest !  En tot slot nog nen dikke merci aan onze sponsors Intrasys en Sportival !

    Sportieve groeten

    Arnaut, (Kurt) en Anita


    06-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag Wedstrijd Mariembourg 3 oktober 2010
    Beste supporters,
     
    Deze keer konden we al op vrijdagmorgen vertrekken richting Mariembourg.  Arnaut had op vrijdag geen school, dus konden we die dag extra gebruiken om te trainen.  Om halfacht vertrokken we richting circuit, na ellenlange files rond Antwerpen kwamen we pas tegen de middag in Mariembourg aan.  De eerste testen op vrijdag waren desastreus, het liep voor geen meter.  Dan maar vroeg onder ons dekbedje in de caravan.  Daar kwam de verrassing van het weekend, geen electriciteit beschikbaar !  Na heel wat gezeul met onze generator hadden we eindelijk licht in onze sleurhut.
    Zaterdag kregen we amper 4 slots van een kwartier om te trainen.  Het ging zo verrassend goed, Arnaut vloog alles en iedereen voorbij.  Onze teamgenoten keken verbaasd toe.  Toen al hadden we een bang voorgevoel, dit kon niet blijven duren.
    Jammer genoeg werd op zondag onze vrees bewaarheid.  Arnaut had last van zenuwen en zet de 20e tijd neer, bijna twee volle seconden trager dan zijn beste tijd op zaterdag.  Vertrekken vanop de 10e rij, achteraan het pak, dat beloofde niet veel goeds.  Bij de start van de eerste manche is Arnaut zo gefixeerd op snel naar voor oprukken dat hij de meest waanzinnige inhaalmanoeuvers probeert.  Bij bocht nummer 4 loopt het fout.  Hij probeert buitenom te passeren, maar hij krijgt een duw van de piloot in de binnenbocht en schuift het gras in.  Race over...  Arnaut duwt zijn kart terug de baan op, maar de race is verloren.  Nog 16 ronden helemaal alleen op ruim 20 seconden achter het peleton.  Uiteindelijk weet hij nog twee piloten in te halen die ook een stuurfout gemaakt hadden en eindigt hij teleurstellend 23e.  Zijn prachtig gespoten nieuwe helm had hem geen geluk gebracht.
    Bij de tweede manche heeft hij niks meer te verliezen en rijdt een stuk meer ontspannen.  Hij levert een spannende strijd en rukt plaats na plaats verder op.  Een plaats in de eerste helft zit er niet meer in, daarvoor verliest hij te veel tijd bij het inhalen van de tragere piloten voor hem.  Hij eindigt de wedstrijd op een teleurstellende 20e plaats, we hadden veel meer verwacht van deze race.  Arnaut heeft tijdens de tweede race wel zijn vechtlust laten zien en dat onthouden we als positieve aan deze wedstrijd.
    Na een welverdiende Leffe met het team was de teleurstelling al weer weggespoeld en kijken we uit naar de laatste wedstrijd van het seizoen in Genk.
     
    Met sportieve groeten,
     
    Het Intrasys Racing Team.

    20-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe helm
    Uitkijken bij de volgende wedstrijd op Mariëmbourg !  Als alles volgens plan verloopt zal Arnaut hier voor de eerste keer met zijn nieuwe helm rijden.  De helm van Jenson Button heeft model gestaan.  Meer verklappen we nog niet, je moet het zelf komen zien...

    06-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Na een lange en deugddoende zomervakantie zijn we zaterdag opnieuw begonnen met de trainingen.  Na een noodzakelijk bezoekje aan de kapper vertrokken we richting Namen onder een stralend zonnetje.  Na 200 km rijden onder het zingen van Vlaamse schlagers kwamen we aan in Mariëmbourg.  Het was heerlijk om opnieuw de geur van rubber en tweetakt benzine op te snuiven !

    Na kort overleg over de keuze van het kettingwiel en de bandenspanning kon Arnaut het circuit op.  Na een paar opwarmrondjes scheurde hij al gauw als snelste over het circuit.  O.K., we geven het toe, hij was de enige competitierijder op de baan tussen een pak recreanten, maar het gaf toch een goed gevoel om te zien hoe groot het verschil was.  Het was duidelijk dat Arnaut er heel veel zin in had, telkens opnieuw proberen hoe de moeilijke stuurbochten het best konden genomen worden.  De pretlichtjes dansten in zijn ogen achter zijn donker visier. 

    De andere piloten wilden zich graag meten met “die in zijn zwart pak en zijn witte helm”.  Toen hij binnenkwam voor een eerste pitstop kwamen ze vragen of hij toch nog wel verder ging rijden.  Na bijtanken (kart en piloot) scheurde hij weer de baan op.  Een paar rondjes verder steekt hij plots zijn hand op en stuurt zijn kart in het gras, gaskabel gebroken.  Na een 10-tal minuutjes sleutelen kan hij weer de baan op voor een testrondje.  De kart staat terug in orde en loopt heel erg goed.  

    Na een controle van de bandendruk slaat de motor niet meer aan, batterij leeg.  De supervriendelijke medewerkers van de Karting des Fagnes lenen ons een volle batterij zodat we al snel weer de baan op kunnen. 

    Om half zes houden we onze trainingsdag voor bekeken.  Nog even nagenieten op het terrasje met een chimay en een colaatje en we kunnen terug aan de lange rit richting huis beginnen.  Onze eerste trainingsdag is goed geslaagd !


    30-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schoolresultaten
    Beste Supporters, Goede Vrienden,

    Met plezier kunnen wij u melden dat Arnaut geslaagd is voor zijn examens en naar het 4e jaar Industriële Wetenschappen mag !  Tijdens de vakantie gaat hij, naast karten uiteraard, 10 dagen surfen in Zuid-Frankrijk.  Daarna gaat hij een vakantiejob doen om wat centjes te verdienen om zijn helm te laten spuiten.  Vervolgens gaat hij nog 14 dagen naar het beloofde land (Italië) om zo met een frisse kop aan het nieuwe schooljaar te kunnen beginnen.
    Wij wensen jullie uiteraard ook een heel fijne vakantie en hopen jullie op de volgende wedstrijd opnieuw te mogen begroeten !

    Zonnige groeten,

    Het Intrasys Racing Team.


    14-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijdverslag Zondag 13 juni

    Omdat er vandaag, maandag 14 juni, ook nog andere, niet onbelangrijke activiteiten starten hadden we beslist om de vrije trainingen op zaterdag niet mee te rijden.

    Zondagmorgen dus om 6h00 uit ons bed, flink ontbijt en dan richting Genk.

    Het was aan onze rondetijden te zien dat we op zaterdag niet gereden hadden.  Arnaut reed de 24e chrono op 29 piloten.  Niet echt goed, maar gezien de voorbereiding hadden we ook niet veel beter verwacht.

    Bij de start van de eerste manche is Arnaut helemaal gefocust op de wedstrijd.  Als de rode lichten uit gaan, schiet hij als een speer naar voor en na de eerste bocht is hij van op de 24e plaats opgerukt naar zowaar de 11e plaats !  Hij rijdt in een treintje van een 7-tal piloten en verdedigt zijn plaats met hand en tand.  Spanning, kippenvel, adrenaline, alsof de wereldbeker op het spel staat.  Ronde na ronde snijdt hij de bochten scherp aan en gaat er vol gas door.  Maar de druk van de achterliggers houdt aan, de vermoeidheid sluipt binnen en een viertal ronden voor het einde maakt Arnaut een stuurfout in de chicane.  Hij gaat te breed, is van de goeie lijn af en de achterliggers duiken hem voorbij.  Concentratie even weg en daarmee ook 6 plaatsen kwijt.  Gelukkig kan hij zich herstellen en eindigt na een mooie strijd op een 17e plaats.

    Wanneer de tweede manche van start gaat is Arnaut weer heel goed weg, maar na de eerste bocht zien de toeschouwers verbaasd toe hoe hij bij elke bocht de ene plaats na de andere verliest tot hij bijna helemaal achterop in het pak zit.  Als hij voorbij de pits komt hebben we kort (uiteraard) oogcontact en hij kijkt mij vertwijfeld aan.  De schrik slaat mij om het hart, heb ik de motor goed vast gezet (zie vorige wedstrijd), staat de uitlaat vast, ik kijk onmachtig toe.  Maar na twee rondjes zie ik hem terug voluit gaan, alsof er een knopje is omgedraaid.  Hij rijdt niet alleen het gat toe naar zijn voorligger, hij slaagt er ook nog in om een aantal piloten in te halen en eindigt 22e, wat hem in de totaalstand een 20e plaats oplevert.

    Na de wedstrijd bleek dat de remmen van de kart het in de eerste ronden niet deden.  Nadat hij een aantal keer bruusk op het pedaal getrapt had, deden de remmen het weer en kon hij terug voluit gaan.  Genekt door technische problemen.  Jammer, maar het hoort nu eenmaal ook bij de kartsport.

    De geur van rubber, een spannende wedstrijd, het zonnetje was er samen met onze supporters (waarvoor dank !), alle ingrediënten waren er dus zodat we weer genoten hebben van een prachtige racedag.  We delen graag deze spannende momenten opnieuw met jullie tijdens de volgende race.


    Tags:Arnaut, Intrasys, Arnaut Debaene,
    19-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd 13 juni
    Beste Supporters,

    De volgende wedstijd is op 13 juni in Genk.  Een zeer ongelukkig gekozen datum, want net in de examenperiode !  Daarom hebben we samen beslist om niet deel te nemen aan de vrije trainingen op zaterdag 12 juni.  We starten wel op zondag 13 juni.  De voorbereiding zal dus allesbehalve ideaal zijn, maar de schoolresultaten krijgen nu eenmaal voorrang op het kartgebeuren.
    We rekenen natuurlijk opnieuw op jullie steun tijdens de wedstrijd !  Hopelijk tot dan.

    Sportieve groeten,

    Het Intrasys Racing Team.

    04-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beste supporters,

     

    Aan de tweede wedstrijd van het seizoen houden we een beetje een gemengd gevoel over.

    Zaterdag tijdens de vrije trainingen onder een stralend zonnetje liep het voor geen meter.  Onze piloot miste focus en scherpte, de kart liep niet goed, kortom, de hele dag gesleuteld en afgesteld zonder echt een topprestatie te kunnen afklokken.

    Zondagmorgen en de weergoden hebben er echt zin in.  De hele dag wordt een spelletje van stralende zon afgewisseld met bakken regen.  Om het met de woorden van een bekende songtekst te zeggen “Panic in the box”.  De keuze voor slicks of regenbanden wordt uitgesteld tot de allerlaatste minuut, twijfel alom bij alle teams.  De chrono wordt uiteindelijk gereden in de kletsende regen.  De afstelling van onze kart is niet optimaal, maar we moeten er voor gaan.  Hoewel Arnaut een goeie regenpiloot is, zet hij pas de 25e tijd neer van de 35 deelnemers.  Met de input van Arnaut wordt de afstelling verder geoptimaliseerd en we staan klaar voor de wedstrijd.  Ook hier weer de twijfel wat de dreigende wolken van zin zijn.  Een paar minuten voor de start nemen ze alle twijfel weg.  Het woord “regen” is hier niet meer van toepassing, het lijkt wel een zondvloed. 

    De start is altijd weer een spannend moment, Arnaut voelt zich, bijna letterlijk, als een vis in het water en komt zeer goed weg.  Hij rukt na de start op van plaats 25 naar plaats 13.  Hij vecht voor wat hij waard is maar komt op het einde toch nog wat fysieke kracht en koelbloedigheid te kort om die plaats te behouden.  Hij verliest in de laatste ronde nog een plaats wanneer hij ingehaald wordt onder de gele vlag, iets wat absoluut verboden is, maar de baancommissarissen hebben niets gezien.  Hij finisht als 18e, gezien het deelnemersveld en de uitgangspositie een sterk resultaat.

    Het is echt kermis in de hel en voor de tweede race ligt het circuit droog en kunnen de piloten starten onder een stralend zonnetje.  We bouwen de kart om naar droog weer en Arnaut is heel beslist hoe hij de afstelling wil hebben.  De start is opnieuw spectaculair en Arnaut weet zijn kart handig door het pak heen te laveren naar zowaar een 10e plaats.  Hij gaat als een speer weg en zit goed mee in de kopgroep.  Maar na twee ronden slaat het noodlot toe.  De piloot achter Arnaut probeert een gewaagd inhaalmanoeuvre, gaat te laat in de remmen en knalt vol boven op onze kart.  Arnaut tolt rond en kan met een ultieme ruk aan zijn stuur zijn kart uit de bandenmuur houden.  De motor draait nog en de schade lijkt mee te vallen.  Hij krijgt zijn bolide terug op de track en zet de achtervolging in vanuit een verloren positie.  Ik zie vanuit de pits dat hij de meeste moeite heeft om zijn kart op de goeie lijn te houden.  Wanneer hij voorbijkomt wijst hij vertwijfeld naar zijn stuur.  Ik moedig hem aan om door te gaan en zie de verbeten blik in de ogen achter zijn vizier.  Na een paar bochten lukt het hem aardig om opnieuw tempo te maken en de goeie lijn te houden.  Hij rukt terug op door het pak en kan nog een paar plaatsen pakken met een aantal hele knappe inhaalbewegingen.  Tot op de aankomstlijn vecht hij voor zijn plaats en wordt uiteindelijk 27e.  

    Wanneer hij de pitlane binnen komt blijkt dat de stuurstang helemaal verbogen is waardoor het stuur alleen met heel veel kracht nog te draaien is.  Arnaut is bekaf en heeft krampen in zijn bovenarmen.  Gezien de omstandigheden heeft hij een absoluut prachtige prestatie neergezet.  Ook de aanwezige supporters zijn het er over eens dat dit het beste is wat Arnaut ooit heeft laten zien heeft op een circuit.

    Zondagavond, we zijn moe maar kunnen terugkijken op een heel mooi weekend.  Het vertrouwen is daar, hou de 99 in het oog bij de volgende race !

     

    Met sportieve groeten,

     

    Het Intrasys Racing Team.




    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 31/10-06/11 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 01/11-07/11 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 03/08-09/08 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs