Inhoud blog
  • Verslag laatste wedstrijd BMC 2011
  • Duim
  • Verslag wedstrijd Ostricourt (F)
  • Wedstrijdverslag 7 augustus 2011 Genk
  • Verslag wedstrijd 26 juni 2011
    Dank aan onze sponsers : Intrasys (Hoofdsponser)
    Intrasys Racing Team
    Kart Racing Team
    12-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag wedstrijd Kerpen 10 april 2011
    Beste Supporters,
     
    Vrijdagmorgen om 5h45 reden we al de straat uit richting Kerpen.  In Aken maken we een korte stop om race benzine (100 octaan) te tanken en een kop koffie te drinken.  Wanneer we de parking in Kerpen opdraaien zijn Chis en Kenny al druk bezig om de tent recht te zetten.  Joost mag weten op welk onmogelijk uur zij vertrokken zijn !
    Er staat een stralend zonnetje en de sfeer is goed.  Snel de kart afstellen en dan voor de eerste keer de baan op.  Kerpen is een loodzwaar circuit, verraderlijke bochten, beetje op en neer, curb stones waar je zo overvliegt.  Ook voor de piloot is het een uitdaging om met voldoende lef en het gaspedaal vol ingedrukt door de chicanes te scheuren.  Al snel mag Arnaut ondervinden wat een stuurfoutje betekent.  In de Schumacher bocht stuurt hij verkeerd in en gaat zwaar de banden in.  In de pitlane meten we de schade op, de kart heeft de crash goed doorstaan en heeft geen schade opgelopen (Tecno kart hé !).  De piloot klaagt over een pijnlijke elleboog en zijn heup vertoont een zwelling ter grootte van een ganzenei.  Gelukkig zijn kartpiloten geen watjes, wat zalf smeren en we kunnen er terug tegenaan.  Ronde na ronde gaat het beter en wanneer Kenny een paar rondjes meerijdt zie je de tijden zo verbeteren.
    Na een nachtje goed slapen in onze sleurhut gaat het al veel beter met de kwetsuren, nog een laag zalf er op en we kunnen starten met de vrije trainingen.  De zon warmt de baan al goed op en het is even zoeken naar de juiste bandenspanning.  De hele dag wordt druk gesleuteld en getest, andere sproeier in de carburator, groter kettingwiel, hardere achteras, sporing breder zetten...  De rondetijden zien er veelbelovend uit.  Nog een laatste test en we kunnen stilaan opruimen.  Arnaut wil er nog één keer alles uitpersen.  Tot onze verbazing rijdt plots een schakelkart mee tussen de senioren !  Wat doet die daar op het circuit ??  Bovendien is het een amateur die veel te traag gaat en een gevaar op de baan is.  Wanneer Arnaut de bewuste kart snel nadert gaat de man van de ideale rijlijn af.  Gelukkig, Arnaut kan passeren, tenminste, dat had hij gedacht.  Op het moment dat hij ter hoogte van de schakelkart komt, beslist die om toch maar weer op de ideale rijlijn te gaan tuffen.  Arnaut kan hem niet meer vermijden en knalt er vol achterop.  Hij kan nog tot de pitlane rijden.  Resultaat van de crash : bumper kapot en velg rechtsvoor gescheurd.  Wat is de prijs van het magnesium per kilogram ?  De velg is voor de schroothoop.  Gelukkig is "de directeur" op alles voorzien en heeft hij nog een set nieuwe velgen bij.  Arnaut is het kookpunt voorbij, met zijn bumper onder zijn arm stapt hij op de man af.  Hoewel hij geen gebenedijt woord Duits spreekt, maakt hij hem toch duidelijk dat hij beter kan gaan vissen in plaats van rond te tuffen op een kartcircuit !
    Terwijl Chris de schade herstelt, hebben Arnaut, Kenny en Sam een nieuwe hobby ontdekt : "Hoe kan ik een Piaggio Ciao opvoeren".  De hele avond lang prutsen ze aan het brommertje en kijken ze hoe snel ze de helling op kunnen.  Moeten we ons volgend jaar inschrijven voor een brommerrace ? 
    Zondagmorgen worden we wakker met een heerlijk zonnetje.  De weergoden zijn dit jaar gunstig gezind.  De voorbije jaren hebben we hier telkens in de gutsende regen gereden.  Bij de eerste 8 minuten vrije training loop het niet lekker.  Arnaut zit nog niet in het juiste ritme.
    De wedstrijdbanden gaan op de kart en we maken ons klaar voor de chrono.  Bij een laatste controle van de bandenspanning merkt Kenny dat een achterband lucht verliest.  Nog 5 minuten voor de chrono start !  Chris haalt in alle rust de band eraf, reinigt de velg, plaatst de band terug op de velg, monteert alles terug en we zijn nog net op tijd voor de chrono.  In de pitlane staat Arnaut achter een kart van GKS (we laten de naam van de piloot weg om het meisje niet in verlegenheid te brengen).  Kenny waarschuwt Arnaut, ofwel direct inhalen, ofwel voldoende plaats laten !  Zij remt heel vroeg en je knalt gegarandeerd achterop.  Nog een laatste goede raad, ga niet te ver op de curb want je wordt er overgetrokken.  In de tweede ronde al gebeurt het, Arnaut hangt achter de GKS kart en jawel hoor, hij gaat er stevig achteraan in.  Hij wil absoluut nog iets maken van de chrono, gaat op en... over de curb.  Een rondje later wordt een zwarte vlag met een oranje bol op en het nummer 99 getoont.  Arnaut moet van de baan af met een technisch defect.  Door al zijn gebots is de radiator losgekomen.  Daar gaat de hoop op een goede chrono !
    Met maar 3 rondjes gereden blijkt dat hij toch nog de 26e tijd neergezet heeft (op 32 piloten).  Deze keer is de kart er slechter aan toe, de achteras is zo krom als een sikkel.  Gelukkig is het voor ons technisch team een fluitje van een cent om een nieuwe achteras te steken.  Ondertussen worden in de viptent frietjes gebakken en kunnen we smullen van Vlaams stoofvlees met frietjes !
    We maken ons klaar voor de eerste reeks van de dag, Arnaut start vanop de 26e plaats, niet echt ideaal op een circuit als Kerpen !  Het pak, aangevoerd door Kevin Langers, die de pole heeft, rijdt langzaam richting startlichten.  De rode lichten gaan uit en ze stuiven richting eerste bocht.  Een grote stofwolk verraad dat er, zoals veelal in de eerste bocht, een crash is.  Gespannen kijken we welke helmpjes uit het stof tevoorschijn komen.  De meegereisde supporters slaken een zucht van verlichting wanneer het fel geel helmpje met het leeuwtje achteraan tevoorschijn komt.  Arnaut is er goed doorgekomen.  Het is een spannende wedstrijd met veel spectaculaire inhaalmanoeuvers.  Arnaut vecht als een leeuw en rijdt als 19e onder de geblokte vlag door. 
    Bij de start van de tweede reeks komt Arnaut opnieuw goed weg.  Hij kan de crash vermijden en rijdt zowaar op een 13e plaats.  Na een paar rondjes verbeten strijd zie ik hem plaats na plaats verliezen.  Wanneer hij voorbij komt wijst hij wanhopig naar zijn voorremmen.  Er is duidelijk een technisch probleem met de remmen.  Bij elke bocht zie ik hem veel vroeger afremmen en toch nog de grootste moeite hebben om zijn kart op de baan te houden.  Hij vecht met de moed der wanhoop.  Arnaut probeert zich de rempunten van een juniorkart te herinneren, die hebben ook geen voorremmen.  Hij rijdt de wedstrijd uit en wordt afgevlag op de 21e plaats.  De hendel van de voorrem is afgebroken waardoor hij de hele wedstrijd geen voorremmen kon gebruiken.  Na een stevige woordenwisseling met het technisch team zakt de adrenaline al snel en kunnen we toch terugkijken op een geslaagd weekend.  We hebben weer wat plaatsen gewonnen t.o.v. de eerste wedstrijd, een top 15 plaats is de ambitie voor de volgende wedstrijd.
    Ik wil ook nog een speciaal dankwoordje richten tot de talrijke supporters die de verre trip gemaakt hebben om ons aan te moedigen !  Noteer alvast 26 juni in jullie agenda, dan rijden we de volgende manche van het kampioenschap in Genk.
    Je kunt het Intrasys Racing Team nu ook volgen op facebook en op twitter !
     
    Met sportieve groeten,
     
    Het Intrasys Racing Team.



    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 31/10-06/11 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 01/11-07/11 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 03/08-09/08 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs