Inhoud blog
  • Verslag laatste wedstrijd BMC 2011
  • Duim
  • Verslag wedstrijd Ostricourt (F)
  • Wedstrijdverslag 7 augustus 2011 Genk
  • Verslag wedstrijd 26 juni 2011
    Dank aan onze sponsers : Intrasys (Hoofdsponser)
    Intrasys Racing Team
    Kart Racing Team
    13-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duim
    Even een update, na onderzoek blijkt Arnaut een barstje te hebben in zijn linkerduim.  Trainen zit er voorlopig niet in, hopelijk is de kwetsuur voldoende genezen voor de laatste wedstrijd in Genk !

    10-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag wedstrijd Ostricourt (F)

    Beste Supporters,
     
    Helaas, wat nu volgt is een verslag van een rampweekend op het kartcircuit van Ostricourt (F).
    Zaterdag zag alles er nog goed uit.  Onder een zwaarbewolkte hemel en met een strakke wind konden we toch de hele dag trainen op een droge baan.  Dankzij uitstekend werk van "Patje" draaide de motor als een tierelier.  Chris en Kenny van KK racing hadden het chassis weeral top geprepareerd en Arnaut draaide dan ook scherpe tijden op amper een paar tienden van de topteams.  Arnaut was heel enthousiast en zag uit naar de wedstrijd van zondag.
     
    Maar in de nacht van zaterdag op zondag werden we gewekt door een fikse regenbui op ons oud caravantje, dat zag er niet goed uit !  Zondagmorgen nog steeds kletsende regen.  De kart dan maar helemaal omgebouwd naar regenafstelling en de regenbanden gemonteerd.  Dan begon het pas goed fout te gaan.  Tijdens de 8 minuten vrije training brengt Arnaut er in de regen niet veel van terecht.  Vanuit de pits zien we hem slappe rondjes draaien in zwaar teleurstellende tijden.  Raar want Arnaut voelt zich normaal als een vis in het water op een doorweekt circuit.  Wanneer hij de pits binnenrijdt blijkt dat zijn regenvisier van zijn helm lek is en er water en damp tussen zit waardoor hij geen steek kon zien.  Dan maar snel een helder visier gemonteerd en weg voor de chrono.  Daar loopt het iets beter, maar nog steeds ver beneden zijn niveau.  De stress heeft zich in zijn kopje genesteld.  Resulaat, een 25e plaats op 31 piloten.  Het kopje hangt er een beetje bij.  Het team pept onze piloot terug op waardoor hij vol goede moed aan de start van de eerste manche komt.  Achteraan starten op een kletsnat circuit is geen lachertje, je ziet letterlijk geen hand voor je ogen door de opspattende spray van de karts voor je.
     

    Na de formatieronde komen de karts netjes in twee rijen op de startlichten afgereden.  Dan springt het licht op groen en weg zijn ze.  Arnaut is sterk vertrokken en maakt direct een paar plaatsen goed.  Na de eerste bocht hangt hij al op de 20e plaats.  Maar twee bochten verder is de race over voor Arnaut.  Een paar piloten verliezen de controle over hun kart waardoor die spinnend over de baan schuiven.  Arnaut kan de aanrijding niet meer vermijden.  Twee karts blijven staan, die van Arnaut is er bij.  We zien vanop de heuvel die als tribune dienst doet dat hij probeert weg te raken, maar dan stapt hij uit en trekt zijn kart van de baan af.  Ontgoocheld, kwaad, gefrustreerd gooit hij zijn handschoenen in de stoel en stapt richting safe zone waar de officials staan.  Normaal moet hij daar wachten tot de race voorbij is en ze zijn kart komen ophalen.  Arnaut wisselt een paar woorden met de officials en stapt vervolgens met zijn helm in zijn hand richting uitgang.  Wat is er gebeurd, ook bij ons gaat de adrenaline de hoogte in.
     
    We vinden Arnaut terug in de tent van de medische dienst (un grand merci au médicin du protection civil pour les soins !).  Bij de crash is zijn duim achter zijn stuur blijven haken.  De wedstrijddokter denkt dat zijn linkerduim niet gebroken is, maar wel zwaar verstuikt is.  Arnaut krijgt een paar pijnstillers en zijn duim wordt stevig ingetapet.  Het lijkt er op dat de race voorbij is.  Wanneer zijn kart binnen gebracht wordt is de schade niet te overzien.  Zowat alles linksvoor is verbogen, remschijf, stuurstang, stuurdirectie, wielophanging, alles is zo krom als een hak.  Na een stevige woordenwisseling met de Heer hierboven beginnen we te sleutelen.  Ook onze trouwste supporter, Frank, stroopt de mouwen op en helpt mee.  We hebben twee uur tot de volgende reeks.  Dankzij de uitstekende service van KKracing worden alle onderdelen ruim binnen tijd vervangen.  De kart is er opnieuw klaar voor, nu onze piloot nog.  Karten is geen sport voor mietjes en Arnaut wil absoluut de tweede reeks meerijden.  Met het verband rond zijn duim kan hij niet in zijn handschoen.  Wanneer ik het verband losknip vertrekt zijn gezicht van de pijn, maar van opgeven wil hij niet weten.  Ik druk hem nogmaals op het hart dat hij onmiddellijk de pits moet binnenrijden wanneer hij voelt dat de pijn te erg wordt.  En dan zijn ze weg voor de tweede reeks.  Omdat Arnaut uitgevallen is tijdens de eerste reeks moet hij vanop de laatste plaats starten.  Arnaut komt goed weg bij de start vecht zich plaats per plaats wat verder naar voor.  We zien wel dat hij een heel merkwaardige zithouding aangenomen heeft in zijn kart.  Het zal wel vanwege de duim zijn denken we.  Na 5 rondjes rijdt hij de pits binnen, waarschijnlijk is de pijn in de duim toch niet te verbijten.

     
    Wanneer de kart in de pits komt zien we een gapend gat in de stoel.  Al tijdens de formatieronde is de bodem uit de stoel gebroken !  Dat was de oorzaak van zijn merkwaardige zithouding.  Maar na een paar ronden toch proberen zag Arnaut ook het zinloze er van in.  Over één ding zijn we het eens, zoveel pech in één weekend is niet normaal.  We spoelen de bitter smaak van de teleurstelling door met een frisse pint, breken alles op en stappen in onze camionette.  Nog twee uurtjes rijden en dan een welverdiende hete douche.  Maar, de beker moet tot op de bodem leeg.  Wanneer we op de autostrade de kilometers aan het aftellen zijn slaat plots de motor af.  We krijgen de bus niet meer gestart.  Je houdt het toch niet voor mogelijk !  Een vriendelijke man van de wegenhulp kijkt ons vol medeleven aan.  We worden weggesleept naar een werkplaats.  Daar krijgen we de motor opnieuw aan de praat, maar beslissen om uit veiligheidsoverwegingen de caravan daar voorlopig achter te laten.  Uiteindelijk is het bijna middernacht wanneer we onze eigen oprit opdraaien.  Vermoeid vallen we in ons bedje, de laatste wedstrijd op Genk kan het alleen maar beter gaan.

    Als je denkt dat dit het wel geweest is volgt er nog een kwalijk staartje.  Wanneer ik maandagmorgen in mijn auto wil stappen blijken de twee achterwielen gestolen !  Ik weet het zeker, ik koop een biljetje van de loterij, dat moet de hoofdprijs worden !
    Maar je kunt er van op aan, tijdens de laatste wedstrijd op 30 oktober in Genk zullen we er opnieuw alles aan doen om een sterke prestatie neer te zetten.   Uiteraard reken we op jullie massale steun.
     
    Met sportieve groeten,
     
    Het Intrasys Racing Team.
     
    Ps : Nu Arnaut de hele dag met zijn duim omhoog loopt moet het geluk wel keren




    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 31/10-06/11 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 01/11-07/11 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 03/08-09/08 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs