Inhoud blog
  • Verslag laatste wedstrijd BMC 2011
  • Duim
  • Verslag wedstrijd Ostricourt (F)
  • Wedstrijdverslag 7 augustus 2011 Genk
  • Verslag wedstrijd 26 juni 2011
    Dank aan onze sponsers : Intrasys (Hoofdsponser)
    Intrasys Racing Team
    Kart Racing Team
    04-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beste supporters,

     

    Aan de tweede wedstrijd van het seizoen houden we een beetje een gemengd gevoel over.

    Zaterdag tijdens de vrije trainingen onder een stralend zonnetje liep het voor geen meter.  Onze piloot miste focus en scherpte, de kart liep niet goed, kortom, de hele dag gesleuteld en afgesteld zonder echt een topprestatie te kunnen afklokken.

    Zondagmorgen en de weergoden hebben er echt zin in.  De hele dag wordt een spelletje van stralende zon afgewisseld met bakken regen.  Om het met de woorden van een bekende songtekst te zeggen “Panic in the box”.  De keuze voor slicks of regenbanden wordt uitgesteld tot de allerlaatste minuut, twijfel alom bij alle teams.  De chrono wordt uiteindelijk gereden in de kletsende regen.  De afstelling van onze kart is niet optimaal, maar we moeten er voor gaan.  Hoewel Arnaut een goeie regenpiloot is, zet hij pas de 25e tijd neer van de 35 deelnemers.  Met de input van Arnaut wordt de afstelling verder geoptimaliseerd en we staan klaar voor de wedstrijd.  Ook hier weer de twijfel wat de dreigende wolken van zin zijn.  Een paar minuten voor de start nemen ze alle twijfel weg.  Het woord “regen” is hier niet meer van toepassing, het lijkt wel een zondvloed. 

    De start is altijd weer een spannend moment, Arnaut voelt zich, bijna letterlijk, als een vis in het water en komt zeer goed weg.  Hij rukt na de start op van plaats 25 naar plaats 13.  Hij vecht voor wat hij waard is maar komt op het einde toch nog wat fysieke kracht en koelbloedigheid te kort om die plaats te behouden.  Hij verliest in de laatste ronde nog een plaats wanneer hij ingehaald wordt onder de gele vlag, iets wat absoluut verboden is, maar de baancommissarissen hebben niets gezien.  Hij finisht als 18e, gezien het deelnemersveld en de uitgangspositie een sterk resultaat.

    Het is echt kermis in de hel en voor de tweede race ligt het circuit droog en kunnen de piloten starten onder een stralend zonnetje.  We bouwen de kart om naar droog weer en Arnaut is heel beslist hoe hij de afstelling wil hebben.  De start is opnieuw spectaculair en Arnaut weet zijn kart handig door het pak heen te laveren naar zowaar een 10e plaats.  Hij gaat als een speer weg en zit goed mee in de kopgroep.  Maar na twee ronden slaat het noodlot toe.  De piloot achter Arnaut probeert een gewaagd inhaalmanoeuvre, gaat te laat in de remmen en knalt vol boven op onze kart.  Arnaut tolt rond en kan met een ultieme ruk aan zijn stuur zijn kart uit de bandenmuur houden.  De motor draait nog en de schade lijkt mee te vallen.  Hij krijgt zijn bolide terug op de track en zet de achtervolging in vanuit een verloren positie.  Ik zie vanuit de pits dat hij de meeste moeite heeft om zijn kart op de goeie lijn te houden.  Wanneer hij voorbijkomt wijst hij vertwijfeld naar zijn stuur.  Ik moedig hem aan om door te gaan en zie de verbeten blik in de ogen achter zijn vizier.  Na een paar bochten lukt het hem aardig om opnieuw tempo te maken en de goeie lijn te houden.  Hij rukt terug op door het pak en kan nog een paar plaatsen pakken met een aantal hele knappe inhaalbewegingen.  Tot op de aankomstlijn vecht hij voor zijn plaats en wordt uiteindelijk 27e.  

    Wanneer hij de pitlane binnen komt blijkt dat de stuurstang helemaal verbogen is waardoor het stuur alleen met heel veel kracht nog te draaien is.  Arnaut is bekaf en heeft krampen in zijn bovenarmen.  Gezien de omstandigheden heeft hij een absoluut prachtige prestatie neergezet.  Ook de aanwezige supporters zijn het er over eens dat dit het beste is wat Arnaut ooit heeft laten zien heeft op een circuit.

    Zondagavond, we zijn moe maar kunnen terugkijken op een heel mooi weekend.  Het vertrouwen is daar, hou de 99 in het oog bij de volgende race !

     

    Met sportieve groeten,

     

    Het Intrasys Racing Team.


    26-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijd Genk 2 mei
    Hoewel we de laatste dagen van een zomers temperatuurtje en een stralend zonnetje mogen genieten ziet het er naar uit dat de wedstrijd in Genk opnieuw in slechte weersomstandigheden zal plaatsvinden.  Het wordt weer een stresserende bedoening.  Welke banden, afstelling van het chassis, ...  Het beloofd dus weer een spannende race te worden waarbij wij jullie uiteraard opnieuw van harte verwelkomen !

    22-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag wedstrijd Kerpen 21 maart 2010

    Beste Supporters,

     

    De eerste wedstrijd van het seizoen zit er alweer op.  Het werd een symfonie van geplooide stuurstangen en verwrongen chassis in de gietende regen.

    Op zaterdag hadden de weergoden er echt zin in, regen, droog, regen, zon, … en maar sleutelen en opnieuw afstellen.  In de namiddag waren we de wanhoop nabij, onze kart stuurde voor geen meter en de motor klonk als een aftandse vaatwasser.  Na heel wat ingrijpende veranderingen door een kart specialist ging het plots stukken beter.  Arnaut kwam zowaar de pits binnen met een lach op zijn gezicht.  Vol vertrouwen keken we uit naar de wedstrijddag.

    Zondagmorgen viel de regen met bakken naar beneden.  Dat betekende chassis terug helemaal omstellen, maar Arnaut voelt zich kiplekker bij regenweer, dus met veel moed begonnen we opnieuw te sleutelen.  De vrije training verliep vlot.  Arnaut gaf aan dat hij misschien nog iets meer power kon gebruiken onderin om vlotter weg te komen uit de haarspeldbochten.  Dus snel nog ander kettingwiel gemonteerd en op naar de chrono.  Al snel bleek dat we te enthousiast geweest waren.  De kart had nu zoveel power onderin dat hij moeilijk te bedwingen was en het gaspedaal met fluwelen schoentjes moest bediend worden.  Bij de minste beroering brak de kart achteraan uit.  Resultaat, een twintigste plaats op 33 rijders.  Niet echt goed, maar we konden nog wel eea rechtzetten tijdens de race. 

    Voor de eerste manche, kettingwiel achteraan terug wat verminderd, links en rechts nog wat afstellingen verbeterd, daarmee moet het lukken om bij de eerste helft van het pak te raken.

    Na een eerdere valse start stuift het jong geweld weg in een regengordijn.  Daar komen ze de eerste maal voorbij de pits, Arnaut zit goed in de wedstrijd en heeft een aantal plaatsen goed gemaakt.  Hij gaat de bocht in en … tolt rond.  Hij zwaait wild met zijn armen, maar toch is er een achterligger die dat niet gezien heeft en die er vol op knalt.  Arnaut probeert weg te komen, maar moet ontgoocheld uitstappen en de race staken.  De frustratie knalt van zijn lichaam vanaf.  Na de wedstrijd brengt hij zijn kart binnen, ketting van het kettingwiel gelopen.  Fout van de teammanager (ik dus).  In alle haast de motor niet goed vastgezet…  Ik kan mezelf wel voor de kop slaan.

    We moeten de tweede manche dus helemaal achteraan starten.  Arnaut vecht zich een weg naar voor, maar vooraleer hij een aantal tragere rijders voorbij is, is het pak natuurlijk al uit het zicht.  Hij knokt zichzelf nog naar een 23e plaats, maar in de totaalstand wordt hij 28e. 

    Ontgoocheld en heel erg vermoeid rijden we terug naar huis.  Het is duidelijk, Kerpen ligt ons niet.  Maar we kijken uit naar de volgende wedstrijd, een top 10 plaats is ons doel dit jaar !

    We rekenen terug op jullie massale steun.

     

    Met sportieve groeten,

     

    Het Intrasys Racing Team.


    15-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Circuit Kerpen maakt reputatie waar !

    De voorbereiding voor de wedstrijd van 21 maart zit in zijn finale fase.  Zaterdag hebben we de hele dag kunnen test rijden op het circuit van Kerpen.  Het circuit is niet alleen zeer belastend voor de piloten, maar misschien nog wel meer voor het materiaal. 

    Verbogen assen, kromme stuurstangen, ze sneuvelden bij bosjes.  Ook deze keer werden wij niet gespaard.  Vorig jaar maakten we hier een stevige crash waarbij ons chassis totaal verbogen werd.  Dit jaar was het gelukkig alleen een zijspoiler die er moest aan geloven.

    Een lokale piloot die zijn kunnen wilde meten met de ervaren competitierijders ging dwars bij het insturen van een snelle bocht.  Arnaut ging vol in de rem, probeerde zijn kart nog in het gras te sturen maar kon een botsing niet meer vermijden.  Hij knalde zijwaarts tegen de andere kart aan.  Resultaat, zijbak helemaal opgeplooid, een dikke elleboog en wat dikke schrammen.

    Na wat sleutelen hebben we de kart voldoende rijklaar gekregen om de testsessies af te werken.  Onze piloot bewees andermaal dat hij geen kleinzerig watje is, met de tanden op mekaar ging hij terug de baan op.  De eerste rondjes vielen de tijden wat terug, maar al snel evenaarde hij terug zijn beste rondetijden.

    Dat de training veel gevraagd had van de piloot bleek tijdens de terugrit.  Al heel snel lag Arnaut naast mij te knorren.

    Deze week elleboog goed verzorgen zodat de stramheid eruit is en we kunnen zondag in topconditie aan het seizoen beginnen !

     


    09-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 6 maart 2010
    Beste Supporter,

    Zaterdag 6 maart was het eindelijk zover !  We hebben de eerste meters van 2010 kunnen rijden.  Het was ijzig koud op het circuit van Genk, maar het was droog en er stond een waterzonnetje. 
    We hebben onze nieuwe motor kunnen inrijden en staan dus helemaal klaar voor de wedstrijd in Kerpen.
    Naast onze piloot was er zaterdag in Genk nog bekend volk, Michael Schumacher (jawel, de enige echte), was daar ook vrolijk aan het karten !  Ik hoef jullie niet uit te leggen dat dit voor Arnaut een heel speciale ervaring was, racen met Michael Schumacher !  Racen is misschien een te groot woord...  ze reden samen op dezelfde piste en af en toe kwam Schumi voorbij  
    Maar, veel respect voor Schumi, hij was even karter tussen de andere karters, zelf kartje naar de piste brengen, op- en van het karretje tillen, ... 
    Na een leuke middag zijn we met een tevreden gevoel en bevroren tenen naar huis gereden.
    We zien jullie graag in Kerpen !

    Groetjes,

    Het Intrasys Racing Team.

    02-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ongeduldig wachten...
    Beste supporters,

    Ongetwijfeld wachten jullie met evenveel spanning op de start van het nieuwe seizoen.  Onze verwachtingen zijn eveneens hoog gespannen.  Na het studiejaar vorig seizoen is een plaats in de top 10 dit jaar ons doel.
    De motor is grondig onder handen genomen door Roger Convents (Convents Racing), nieuwe cilinder, nieuwe ontsteking, nieuwe koppeling, ... Het gereedschap dat we nu ter beschikking hebben moet ons nog beter in staat stellen om sneller de optimale afstelling van de kart te vinden.  Kortom, we zijn er klaar voor.  Het enige wat ons momenteel stokken in de wielen steekt is het weer.  Dit jaar hebben we nog geen meter kunnen rijden, karten op sneeuw en ijs zal best eens plezant zijn, maar we hebben betere weersomstandigheden nodig als voorbereiding op het nieuwe seizoen.  De eerste wedstrijd is op 21 maart in Kerpen (Duitsland) waar we natuurlijk hopen jullie weer te mogen verwelkomen.

    Ongeduldige groeten,

    Het Intrasys Racing Team.

    29-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijdverslag Genk
    Beste supporter,
     
    Ons eerste seizoen BMC zit erop.  Over de laatste wedstrijd kunnen we vrij kort zijn, wat kon mis gaan is mis gegaan.  Zoals we al gevreesd hadden is het weer een grote spelbreker geweest.
    Zondagmorgen tijdens de 8’ vrije training lag de baan er nat en glad bij, dus regenafstelling en met regenbanden het circuit op.  Arnaut draait zijn rondjes vrij vlot en haalt een 16e tijd op 32 piloten.  Een uurtje later wordt de chrono gereden.  Het heeft niet meer geregend en de baan wordt droger.  We besluiten om de kart op slicks te zetten en af te stellen op een droge piste.  Als we in de pits komen zien we dat van de reeks die voor ons rijdt nog iedereen op regenbanden staan.  Twijfel slaat toe, wat doen we ? 
    We halen in een recordtempo de slicks van de kart en zetten hem op regenbandjes.  Terwijl we nog aan het sleutelen zijn vertrekken de andere piloten al.  De druk is hoog, een chrono rit duurt amper 8’ en we hebben de start al gemist.  We verliezen een minuut en dus één rondje, dat valt nog mee, maar de adrenaline is ondertussen zo hoog gestegen dat onze piloot een hele slechte eerste ronde draait.  Daarna gaat het beter, maar de baan wordt droog.  Stilaan zie je de karts die toch op slicks vertrokken zijn betere tijden draaien.  De laatste rondjes worden de karts op regenbanden gewoon voorbij gescheurd ! 
    Verkeerde keuze gemaakt dus… 22e tijd op 32 piloten, team ontgoocheld, we hadden er zoveel van verwacht. 
    We laden ons terug op voor de eerste race van de middag, het circuit ligt er ondertussen droog bij, we hebben iets goed te maken.  De start verloopt heel vlot, Arnaut is goed weg, maar door de slechte startpositie rijden heel wat tragere piloten voor hem.  Na een aantal prachtige inhaalbewegingen zit hij in een geblokkeerde positie achter twee minder ervaren piloten.  De frustratie loopt op, de groep rijdt langzaam weg en hij verliest voeling met het pak.  Bij de kleinste opening duikt hij er vol in, zijn twee voorgangers zijn even het noorden kwijt en er volgt een aanrijding waarbij Arnaut vlot weg komt.  Hij eindigt de eerste reeks op een 16e plaats.  Gezien de slechte startpositie zijn we toch nog tevreden.  Maar dan volgt het zware verdikt van de wedstrijdleiding.  We krijgen een officiële waarschuwing aan ons broek gesmeerd wegens “gevaarlijk rijgedrag” en 10 seconden straftijd.  We worden in de rangschikking teruggezet naar een…. jawel, 22e plaats !
    Het moreel is gebroken, voor de tweede reeks is de concentratie weg, kleine stuurfoutjes worden genadeloos afgestraft en we eindigen pas 26e van de 32 starters.  We hadden op een beter resultaat gehoopt gezien de goede uitslag op Mariembourg. 
    Na een korte maar hevige sessie overleg met “God” heffen we ons hoofd terug op en laten de champagne knallen op een geslaagd en leuk seizoen.  Arnaut bedankt zijn trouwe supporters met een leuke attentie en na een glaasje bubbels zit de sfeer alweer helemaal goed.
    Het team wil hierbij nogmaals zijn trouwe supporters, sympathisanten en sponsors bedanken  die dit mogelijk maakten.  Wij zijn al volop bezig met de voorbereiding van het nieuwe seizoen en hopen opnieuw op jullie zeer gewaardeerde steun te mogen rekenen.   
    Met sportieve groeten,
     
    Het Intrasys Racing Team.

    22-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Beste supporter,

     

    Het belooft weer een spannend weekend te worden in Genk.  Zoals de weersvoorspellingen nu voor liggen ziet het er naar uit dat het weer een hoofdrol voor zich gaat opeisen.  Zaterdag zou de dag droog beginnen met buien in de namiddag.  Zondag begint de dag met regen en zou het opklaren in de namiddag. 

    Dat betekent weerom heel veel sleutelen en afstellen aan kart en motor, last minute beslissingen over slicks of regenbanden, …  kortom, grote drukte in de pits.

    Hoewel Arnaut goeie resultaten neergezet heeft in de ijskoude slagregen op Mariembourg, hoopt onze piloot toch op een droog circuit zodat ze voor de laatste wedstrijd van het seizoen nog eens voluit kunnen gaan.

    Wij hopen jullie zondag te mogen verwelkomen en we doen er alles aan om de positieve lijn die we op Mariembourg gezet hebben door te trekken.

     

    Groeten


    05-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijdverslag Mariembourg
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Beste supporters,
     
    Het was weer een bewogen weekend bij de race in Mariembourg.  
    Na de wedstrijd in Kerpen hebben wij het chassis helaas definitief moeten afschrijven.  Dankzij de hulp van onze sponsors en een stevige aderlating voor de kas van het team hebben we de nodige fondsen weten te verzamelen om een nieuw chassis te bestellen. 
     
    Het is opnieuw een Kosmic geworden.  Kosmic is een Italiaans fabrikaat, Italië is het kartland bij uitstek.   Dankzij de leverbetrouwbaarheid van de Italianen werd de kart de donderdag voor de race pas geleverd.  Het gevolg was dat we sinds de wedstrijd in Kerpen nog geen meter circuit gezien hadden en we zondag van start moesten gaan met een kart waarin Arnaut nog niet gereden had op een circuit dat ons totaal onbekend was.  Als uitdaging kan dat al tellen, maar dat was pas het begin !
     
    Onze infrastructuur is er op vooruitgegaan, we hebben nu ook een caravan ter beschikking waardoor we ter plaatse kunnen overnachten.  Zaterdagmorgen in alle vroegte, en ook in alle stilte om de buren niet wakker te maken, vertrokken we goed gezind richting Mariembourg.
     
    Op zaterdag kregen we 5 slots van telkens een kwartier om te trainen.  Doordat onze camionette nu ook een caravan moest meesleuren kwamen we al te laat aan en misten zo ons eerste slot.  Het was ijskoud en er stond een strakke wind, maar het was droog.  Na de slots telkens wat sleutelen aan de kart, afstellingen uitproberen, maar op die beperkte tijd konden we niet echt veel leren.  Arnaut draait rondetijden die 2 seconden trager zijn dan die van het pak !  Als dat zondag opnieuw zo is, dan wordt hij gewoon gedubbeld in de race !  Ik weet niet meer wat ik nog kan doen aan de afstelling van de kart om die tijden te verbeteren.   Na een stevige friet kruipen we onder de wol in onze nieuwste aanwinst.  Wij voelen ons als twee kleine scoutsjongentjes die voor de eerste keer gaan kamperen.
     
    Na een verwonderlijk goeie nacht worden we ’s morgens gewekt door het warmdraaien van kartmotoren.  Wat is er op zondagmorgen heerlijker dan de geur van verbrande benzine en het knetteren van een tweetaktmotor ?  De nieuwe dag heeft nog een verrassing in petto… regen !  Na een snel ontbijt en een kattewasje kunnen we beginnen aan de omstelling van de kart naar regenweer.   We sleutelen tot op de pitlane waar we snel nog de stijfheid van het chassis wat bijregelen.   En dan zijn ze weg voor de chrono.  Arnaut glijdt over het circuit alsof hij nooit anders gedaan heeft.  Hij rijdt de 17e tijd op 27 deelnemers, op de startgrid staat hij naast Vincent Jewell, de leider in de competitie !
     
    In de namiddag gaat de eerste race van start, nog steeds in de regen en op een spekglad circuit.  Arnaut gaat er als een speer vandoor, na de start ligt hij op de 11e plaats.  Voor de ogen van onze vaste supporters wordt hij van de baan gereden tijdens een inhaal manoeuvre.  Onze piloot geeft van ontgoocheling een klap op zijn stuur en begint vervolgens aan een inhaalrace.  We zien hem rijden zoals nooit te voren, op twee ronden van het einde rijdt hij zowaar terug op een 19e plaats !  Maar dan slaat de jeugdige overmoed toe.  In de voorlaatste ronde wil hij zijn kart nog steeds tot het uiterste dwingen terwijl zijn plaats niet meer bedreigd werd.   Stuurfout, met te veel gas de bocht in en jawel hoor, hij staat halverwege het grasplein geparkeerd.  Gelukkig geraakt hij weg uit het zompige gras en kan de race toch nog uitrijden.  22e plaats, dubbel gevoel, prachtige race gereden, geen beloning gekregen en voor de papa… poetsen geblazen ! 
     
    Door deze 22e plaatst start hij voor de 2e manche van de dag natuurlijk helemaal achterin het pak.  We hebben de eerste manche geëvalueerd, bijgeleerd uit onze fouten en zijn super geconcentreerd voor de race.  Arnaut komt bij de start goed weg, hij maakt prachtige inhaalbewegingen en vecht zijn weg naar voor.  Spannend voor de supporters, kippevel voor de teammanager (lees : ‘papa’).  Doordat het een ‘wet race’ is moeten maar 20 ronden afgelegd worden ipv 22, maar die duren een eeuwigheid.  Arnaut rijdt een nagenoeg perfecte race en rijdt in 15e positie op de finishvlag af.  Door een schoonheidsfoutje wordt hij onder de vlag nog gepasseerd waardoor hij 16e wordt.  Het voelt echter aan als een overwinning.  Onze doelstelling van het seizoensbegin, namelijk midden het pak kunnen eindigen tegen het einde van het seizoen is voor de eerste keer gehaald. 
     
    We kijken vol vertrouwen uit naar de laatste race van het seizoen in Genk waarvoor jullie uiteraard uitgenodigd zullen worden.  Wij danken ook onze trouwe supporters die ondanks het gure weer ons toch weer kwamen aanmoedigen.

    01-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe Kart
    Beste supporter,

    De spanning stijgt, de volgende wedstrijd komt er aan op 4 oktober in Mariembourg.
    Na de bewogen wedstrijd in Kerpen hebben wij het chassis helaas definitief moeten afschrijven.  Dankzij de hulp van onze sponsers hebben we de nodige fondsen weten te verzamelen om een nieuw chassis te bestellen.  Het is opnieuw een Kosmic geworden. 
    Kosmic is een Italiaans fabrikaat, Italië is het kartland bij uitstek.  De kart kon pas besteld worden in de eerste week van september, in augustus genieten alle Italianen natuurlijk van een welverdiende vakantie.  In al ons optimisme dachten we natuurlijk dat onze nieuwe kart ook in de eerste week van september geleverd zou worden.  We hadden er geen rekening mee gehouden dat Italianen een ander tijdsbesef hebben dan de rest van Europa...  Met de dagen steeg onze nervositeit, 1 week voor de wedstrijd en nog steeds geen kart ! 
    Van pure ellende is Roger, de man van de technische assistentie, de kart zelf gaan ophalen in Italië.  Het gevolg is dat we sinds de wedstrijd in Kerpen nog geen meter circuit gezien hebben en we zondag van start moeten gaan met een kart waarin Arnaut nog niet gereden heeft.
    We hopen dat Arnaut de vorm kan oppikken die hij in Kerpen had en er een succesvolle, maar vooral plezante tweedaagse kan van maken !

    In de rand van het gebeuren kunnen wij verder nog melden dat onze infrastructuur er een stuk op verbeterd is.  We hebben namelijk de beschikking gekregen over een caravan waardoor we ter plaatse kunnen overnachten.  Dat spaart ons in ieder geval een hoop kilometers en stress.  De enige campeerervaring die ik heb is overnachten in een tentje in de tuin toen ik12 was, dus dat wordt in ieder geval weer een leuk avontuur !

    Uiteraard krijgen jullie de resultaten en het wedstrijdverslag hier weer te lezen.

    Groeten,

    Het Intrasys Racing Team.

    09-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag Wedstrijd Kerpen (Duitsland) 2 augustus 2009
    Beste Supporter,
     
    Vrijdag 31 juli vertrok het team goedgemutst richting Kerpen, Duitsland.  Onder een verschroeiende zon zien de eerste testen op het circuit er goed uit.  Aan de hand van de rij indruk die onze piloot opdoet wordt de kart verder afgesteld.  De tijden schieten de goeie richting uit, Arnaut is de snelste junior op het circuit.  Vriend en vijand komen langs op onze teamstand om Arnaut te feliciteren met de grote vooruitgang die we geboekt hebben.  De laatste oefensessie van de dag willen we gebruiken om een paar bochten nog wat beter in te oefenen en de motor nog fijner af te stellen.  Arnaut vliegt over het circuit, de kart stuurt zeer precies en de motor loopt als een tierelier.  Maar dan slaat het noodlot toe...  Een zondagsrijder (op vrijdag !) snijdt Arnaut de weg af.  Met een snelheid van meer dan 120 km/h vliegt Arnaut over de grindbak de banden in.  De kart verdwijnt helemaal onder de banden, ik zie officials toesnellen, ze beginnen banden opzij te trekken, de wereld draait als in een vertraagde film voor mijn ogen.  Ik zie Philippe Massa voor mij...  Na wat mij een eeuwigheid lijkt zie ik Arnaut zijn helm boven de banden uitkomen, ik mag het circuit op om hem te halen.  Na een check-up blijkt dat de piloot er enkel een dikke elleboog in de kleuren van Club Brugge op nahoudt.
    De kart is er erger aan toe, die zit onder een dik pak grind en de stuurinrichting is volledig verbogen.  Dat wordt laat sleutelen !  Met de hulp van bevriende team mechaniekers zijn 's avonds laat alle geplooide onderdelen vervangen en loopt de motor weer storingsvrij.  Zwaar vermoeid en nog onder de indruk van de zware crash rijden we naar ons hotel om zo goed mogelijk uit te rusten.
     
    Zaterdag 1 augustus vroeg uit de veren want nog veel werk om het chassis terug uit te lijnen.  De laserapparaatjes worden gemonteerd en dan volgt de verschrikkelijke vaststelling, het chassis zelf is ook geplooid !  Het team zit in zak en as, we kunnen de wedstrijd op zondag nu wel vergeten.  Vincent Langers komt een kijkje nemen, volgens hem krijgt hij het chassis in zoverre klaar dat er wel mee te racen valt.  Onze hoop leeft weer op, we beginnen als bezetenen te sleutelen, te kloppen, te wringen en te trekken.  We krijgen het chassis zo ver dat we de verbuiging kunnen opvangen met de afstelling van de wielophanging, onder het motto twee keer scheef is ook terug recht !  Laat in de namiddag kunnen we een eerste keer terug het circuit op voor een eerste test.  De kart stuurt niet goed, de motor loopt niet optimaal, maar het ziet er naar uit dat we op zondag toch aan de start kunnen komen.  We proberen de fouten zo goed mogelijk weg te werken, maar het vraagt een enorme inspanning van de piloot om de kart op de goeie lijn te houden.
     
    Op zondag 2 augustus worden we gewekt door een hevig onweer.  De eerste vrije training zal in de gutsende regen gereden worden.  Wij kunnen onze kart niet omstellen naar regenomstandigheden, de sporing hebben we gebruikt om de kromheid van ons chassis weg te werken !  Met de moed der wanhoop stellen we de transmissie om naar regen en vervangen we onze slicks door regenbanden.  De kart schuift alle richtingen uit en is zeer moeilijk bestuurbaar, maar we kunnen aan de start verschijnen.  Na de vrije training hebben we nog 50 minuten tot de chrono sessie.  De regen houdt op, verwarring alom bij alle teams, chrono rijden op regenbanden of gokken op een opdrogende baan en met slicks van start gaan ?  Wij wagen de gok, we monteren slicks en zetten de kart klaar voor een droge baan.  Als we er nog iets willen van maken is onze enige hoop dat het droog blijft, dan is de kart redelijk bestuurbaar.  De baan droogt op en Arnaut rijdt de 12e chrono !  Het team is euforisch !  In de namiddag slaat het noodlot opnieuw toe, de weergoden zetten alle hemelsluizen open, we moeten beide sessies in de gutsende regen afwerken.  Arnaut heeft de grootste moeite om zijn kart op de baan te houden, maar in beide sessie slaagt hij er in om heelhuids aan de finish te komen.  Eindresultaat 22e op 24 deelnemers.  Gezien de omstandigheden, een onwaarschijnlijk resultaat, we hebben beide reeksen uitgereden en zijn niet laatste geworden !
    De komende dagen moet blijken of het chassis met beperkte kosten nog kan gered worden.  Indien dat niet het geval is wacht het team een zware financiële aderlating, een nieuw chassis kost al rap 4.000 € ! 
    We hopen op 2 oktober terug aan de start te kunnen verschijnen van de volgende wedstrijd.  Uiteraard sturen we jullie hiervoor een uitnodiging.
    Tot slot willen we onze moedige supporters bedanken die ons in het verre Kerpen een hart onder de riem kwamen steken.
     
    Met sportieve groeten,
     
    Het Intrasys Racing Team.
















    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 31/10-06/11 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 01/11-07/11 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 03/08-09/08 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs