Inhoud blog
  • Verslag laatste wedstrijd BMC 2011
  • Duim
  • Verslag wedstrijd Ostricourt (F)
  • Wedstrijdverslag 7 augustus 2011 Genk
  • Verslag wedstrijd 26 juni 2011
    Dank aan onze sponsers : Intrasys (Hoofdsponser)
    Intrasys Racing Team
    Kart Racing Team
    13-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag wedstrijd Genk 13 maart 2011
    Beste supporters,
     
    De eerste wedstrijd van het seizoen zit er op en we zijn weer vertrokken voor een spannend seizoen.  Voor ons team was het de eerste wedstrijd in de senior max klasse, ook wel de "pro" klasse genoemd.  Kenny en Chris Vermeylen zorgden deze keer voor de technische ondersteuning. 
    De trainingen in de weken voor de wedstrijd waren goed verlopen wat de verwachtingen aangescherpt had.  Ons doel was niet alleen om de wedstrijd tot een goed einde te brengen, maar om binnen de eerste 25 rijders te eindigen.  Tijdens de vrije trainingen op zaterdag gaf Kenny nog de laatste aanwijzingen om de rondetijden scherper te stellen. 
    Zondag brak de grote dag aan.  Nagelbijtend stonden we naar de chrono sessie te kijken.  De drang om te presteren en de zenuwen speelden Arnaut duidelijk parten.  Wat op zaterdag nog vlot verliep bleek plots niet meer te lukken.  Een 32e tijd van de 36 deelnemers was het resultaat. De teleurstelling was van de gezichten af te lezen.  
    Kenny en Chris lieten de moed niet zakken en deden er alles aan om de kart optimaal af te stellen voor de wedstrijd.
    Arnaut komt de start van de eerste reeks goed door.  Hij weet behendig alle crashes te vermijden en plaatst zich mooi in het pak.  Hij verliest echter plaats na plaats en zelfs vanop de tribune zie je hem vechten met zijn kart.  Pas in de laatste ronden begint het wat vlotter te draaien, maar dan zijn de prijzen al verdeeld.  Hij wordt toch nog 28e, een paar plaatsjes gewonnen, maar niet tevreden met het resultaat.  Chris, alias "de directeur", zit met zijn handen in zijn haar, krabt vervolgens in zijn baard en weet het blijkbaar niet zo goed meer.  De kart heeft achteraan zoveel grip dat hij moeilijk bestuurbaar is.  Een noodplan wordt uitgewerkt, achteras vervangen, uitlijning en sporing van de voorwielen, ander kettingwiel, ...  we hebben niks te verliezen.
    Om 17h00 moeten de karts naar het "parc fermé" gebracht worden, maar het weer is aan het veranderen.  De eerste regenspatjes verschijnen op het asfalt.  Wanneer de kart éénmaal in het parc fermé staat, mogen alleen nog de technieker en de piloot aan de kart sleutelen met het gereedschap dat ze bij hebben.  Om 17h25 moeten de karts op de startgrid staan, de regen valt steeds harder naar beneden.  Piloten en mechaniekers kijken vertwijfeld naar elkaar.  Dan komt de mededeling dat het een "wet race" wordt.  Dat betekent dat de teams welgeteld tien minuten krijgen om de kart om te bouwen naar regenafstelling.  De chaos is niet te overzien, piloten en mechaniekers beginnen verwoed te sleutelen.  Tien minuten is niet voldoende om alle afstellingen te wijzigen, er moeten keuzes gemaakt worden.  Je ruikt de adrenaline, fluitsignaal, nog 5 minuten...  Dan weerklinkt het finale fluitsignaal, alle karts moeten op de grid.  Wie er niet staat wordt gediskwalificeerd. 
    Al tijdens de opwarmronde vallen de eerste karts uit.  Wiel niet vast gezet, stuur los, ketting los, ...  Met een zeer beperkt zicht door de spray stormen de overgebleven karts richting start, de lichten staan nog op rood....  net voor ze de start voorbijkomen springt het licht op groen en we zijn goed vertrokken voor een spannende wedstrijd.  Wat te verwachten was gebeurd ook, al in de eerste bocht vliegen de karts alle richtingen uit.  De hartslag van de supporters en de teamleden bereikt ongekende hoogtes.  Dan zien we de fluo-gele helm van Arnaut netjes uit het pak verschijnen.  Hij is er zonder schade doorgekomen en rijdt zowaar op een 13e plaats !  Regenweer is zijn ding en de kart loop geweldig goed.  Ronde na rond nadert hij op zijn voorganger tot hij in de slipstream hangt.  Dan plaatst hij zijn inhaalmaneuver, hij komt naast de zijn voorganger, maar komt dan op een glad stuk, hij verliest de controle over zijn kart en gaat tollend de graskant in.  Zijn zelfbeheersing wordt tot het uiterste getest, hij bewaart zijn kalmte en gaat geconcentreerd terug de baan op.  Hij weet na een paar mooie inhaalbewegingen nog een paar plaatsen te winnen en finisht als 23e. 
    De doelstelling van het weekend, eindigen binnen de eerste 25, is behaald.  Toch kleeft er een bitter smaakje aan, zonder de stuurfout zat er veel meer in.  Na de wedstrijd vertelde Arnaut dat hij ook direct de fout van de inhaalbeweging inzag van zodra hij ze ingezet had, maar dan was het al te laat.  De fase werd nog eens grondig geanalyseerd door Kenny als leermoment voor de toekomst.  Alles bij mekaar genomen is het hele team tevreden over de geleverde prestaties.  We hebben nog een lange weg af te leggen voor we aanspraak kunnen maken op een top tien plaats, maar we zijn op de goeie weg. 
    Afspraken voor de volgende trainingen worden vastgelegd en vermoeid, maar terugkijkend op alweer een leuk weekend, rijden we naar een warme douche en een zacht bedje.
    Bedankt voor jullie steun en tot de volgende afspraak op 10 april in het Duitse Kerpen !
     
    Met sportieve groeten,
     
    Het Intrasys Racing Team.



    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 31/10-06/11 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 01/11-07/11 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 03/08-09/08 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs