Inhoud blog
  • Verslag laatste wedstrijd BMC 2011
  • Duim
  • Verslag wedstrijd Ostricourt (F)
  • Wedstrijdverslag 7 augustus 2011 Genk
  • Verslag wedstrijd 26 juni 2011
    Dank aan onze sponsers : Intrasys (Hoofdsponser)
    Intrasys Racing Team
    Kart Racing Team
    07-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wedstrijdverslag 7 augustus 2011 Genk

    Dat de weerman niet onze beste vriend is moeten we niet nader verklaren denk ik.  Voor zaterdag werd regen voorspeld, voor zondag opklaringen met buien.  Als er nu iets is waar we grondig de pest in hebben, dan is het wel aan voortdurend wisselende weersomstandigheden.  

    Arnaut was op vrijdag al naar Genk getrokken, samen met het KK Racing Team van Tecno om nog wat te testen en te trainen.  Vrijdag was het weer behoorlijk (naar Belgische normen) en de oefensessies verliepen vlot.  ’s Avonds klonk Arnaut enthousiast en vol vertrouwen.  De trainingen met Kenny Vermeylen leveren duidelijk resultaat op.

    Zaterdag hangen donkere wolken boven het circuit, maar de baan ligt droog.  Al van bij de eerste oefensessie gaat het fout.  De motor sputtert en komt niet op toeren.  Er wordt druk gesleuteld en de tijden gaan terug de goede richting uit.  De eerste sessie na de middag slaan we over omdat het opnieuw begint te regenen.   Op een enkeling na wordt er niet gereden.  De baan droogt heel snel weer op en de volgende sessies kunnen we goed testen.  Arnaut klaagt echter op hevige pijn aan de ribben en we beslissen om de laatste sessies niet meer te rijden.

    In de nacht van zaterdag op zondag valt de regen met bakken uit de lucht.  Zondagmorgen is het droog en er komen breuken in het wolkendek.  Na een stevige massage en wat aanpassingen aan de stoel valt de pijn aan de ribben wel mee.  Tijdens de 8 minuten vrije training zitten de tijden niet goed.  Een 27e tijd op 36 piloten is niet goed, we hadden op veel beter gerekend.  Arnaut heeft er echter vertrouwen in, het probleem was dat de banden niet op de juiste temperatuur kwamen, waardoor de kart te weinig grip heeft.

    De wedstrijdbanden worden nog snel op andere velgen gezet, die meer grip zouden moeten geven en we zijn vertrokken voor 8 minuten chronorit.  Het ziet er heel goed uit, Arnaut rijdt nette strakke lijnen.  Wanneer de uitslag komt is de sfeer bedrukt.  Opnieuw slechts een 27e tijd.  Er rijst een vermoeden dat Arnaut met opzet deze plaats gekozen heeft, hij staat namelijk tussen 4 meisjes in, wat de nodige hilariteit meebrengt en de sfeer weer opkrikt.

    Arnaut is vastbesloten om zijn nieuwe racepak eer aan te doen en komt geconcentreerd aan de start van de eerste reeks.  De start is altijd een spectaculair gebeuren met de klassieke aanrijdingen in de eerste bocht.  Er gaat bijna letterlijk een zucht door de tribunes wanneer de piloten die eerste bochten goed doorkomen.

    De kart met het nummer 99 komt goed door het tumult en sluit netjes aan bij de groep.  Het is een spannende reeks met veel inhaalmanoeuvres en Arnaut vecht voor wat hij waard is.  Tot op de lijn wordt zijn positie bedreigd, maar hij houdt netjes de deur dicht en rijdt slim de wedstrijd uit.  Wanneer hij over de streep rijdt gaat een gebalde vuist omhoog, hij is duidelijk ook tevreden met zijn prestatie.  Hij eindigt 19e in de eerste reeks. 

    Na lang overleg binnen het team beslissen we om niets te veranderen aan de afstelling van de kart.  De tweede reeks begint met een valse start, de al strak gespannen zenuwen trekken nog wat extra aan.  Bij de tweede start zijn ze goed vertrokken, maar Arnaut mist zijn start compleet.  Hij moet even van het gas om een aanrijding te vermijden waardoor het toerental van de motor  terugvalt.  Hij verliest minstens 4 plaatsen, maar hij komt wel zonder aanrijdingen door de eerste bocht.  Plaats per plaats pakt hij terug, hij rijdt geconcentreerd en rukt op tot de 17e plaats.  Hij wordt echter overmoedig en zet de aanval in op plaats 16.  Zodra hij zijn kart instuurt voor de inhaalbeweging beseft hij ook dat hij dit verkeerd ingeschat heeft.  Hij verliest 3 plaatsen in twee bochten tijd.  Als hij aan de tribune voorbijkomt gaat het helmpje even omhoog en kijkt hij mij gedurende een fractie van een seconde aan.  

    Ik moedig hem nog even aan en dan gaat hij er weer voor.  Hij vecht zich terug, maar hij kan geen plaatsen meer goed maken, 20e in reeks 2.

    De Tecno teambaas is tevreden met het resultaat.  Bij de bekendmaking van de einduitslag krijgen we nog een aangename verrassing, Arnaut is 18e geworden in het eindklassement.

    De komende weken moet Arnaut hard trainen om zijn fysieke conditie te verbeteren zodat we bij de volgende wedstrijd op 9 oktober in Ostricourt (F) er weer volop kunnen voor gaan.

    Uiteraard willen wij ook onze talrijke supporters opnieuw bedanken voor de steun en de aanmoedigingen !

     

    Het Intrasys Racing Team.





    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per week
  • 31/10-06/11 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 01/11-07/11 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 03/08-09/08 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs