Bezoek onze gouden sponsors!!!

Bezoek onze sponsors!
IDEA reclame
Brakelsesteenweg 66
9400 Ninove

 

 

Bezoek onze sponsors!
Adviesbureau Walravens
Albertlaan 200
9400 Ninove

 

 

Bezoek onze sponsors!
Dakwerken VANDENBRANDE & Co
Wallestraat, 64
9506 Waarbeke

 

 

Bezoek onze sponsors!
Houtbewerkingsmachines
Steenstraat, 12
9402 Meerbeke-Ninove

 

 

Bezoek onze sponsors!
Oudenberghof - Restaurant - Taverne
Edingseweg, 13
9500 Geraardsbergen

 

 

Bezoek onze zilveren sponsors!!!

Bezoek onze sponsors!
Moto's Van Rossom
Edingsesteenweg 416
9400 Denderwindeke

 

 

Bezoek onze sponsors!
Textieldruk en fabricatie van sport- & reclamekleding
Molenveld, 4
9450 Haaltert

 

 

Bezoek onze sponsors!
Patrick's Garden Team
Hauwijkstraat 34 A
1790 Essene - Affligem

 

 

Bezoek onze bronzen sponsors!!!

Bezoek onze sponsors!
Afbraak en grondwerken
containers

0477/95 62 14

 

 

Dierenartsenpraktijk Buyl Peter
Brusselsesteenweg 46
9400 Ninove
054/341609

 

 

Bezoek onze sponsors!
Bankservice
Verzekeringen - Vastgoed
Edingsesteenweg, 296
9400 Denderwindeke

 

 

Café Gonzo
Geraardsbergsestraat, 33
9400 Ninove

 

 

Bezoek onze sponsors!
Airstream bvba 9400 Denderwindeke
0496 45 22 12

 

 

Zakenkantoor Bombeke
Verzekeringen-Kredieten-Bank
Kleine Steenstraat 23
9420 Mere
Tel: 053 830570

 

 

Bezoek onze SYMPATHISANTEN

Bezoek onze sponsors!
DE ROOSE nv
Houtzagerij - Schaverij
Algemene hout- en platenhandel
Leopoldstraat, 112
9400 Okegem-Ninove

 

 

Bezoek onze sponsors!
Drankencentrale Malfroidt BVBA
Oude kaai, 34
9400 Ninove

 

 

Bezoek onze sponsors!
Brusselstraat, 64
9400 Ninove

 

 

Bezoek onze sponsors!
Euro - Mousse
Herremansstraat 58-60
9402 Meerbeke

 

 

Bezoek onze sponsors!
Ijzerwaren, gereedschappen, ...
Sint-Berlindisstraat, 19
9402 Meerbeke

 

 

Bezoek onze sponsors!
Bouwmaterialen
Nederwijk - Oost 281 (zone II)
9400 Ninove

 

 

Bezoek onze sponsors!
Algemene elektriciteitswerken
Van Geert Danny
Godveerdegemstraat 240
9620 Zottegem

 

 

Bezoek onze sponsors!
Brandstoffen Gabriëls
Leopoldlaan 83,
9400 Ninove

 

 

Bezoek onze sponsors!
Plastiek Hofstade Nv
Hekkestraat 33
9308 Hofstade-bij-Aalst

 

 

Bezoek onze sponsors!
Wijngaardveld, 52
9300 Aalst

 

 

Bezoek onze sponsors!
Hardrock Peken Saloon
Bovenhoekstraat, 2
9400 Outer

 

 

Bezoek onze sponsors!
Dakwerken Jerom
Lindestraat, 47
9470 Denderleeuw

 

 

Bezoek onze sponsors!
Van Den Broeck-De Sutter
Ferro & non-fero metalen
containerdienst

Aalstersesteenweg, 364
9400 Ninove

 

 

Bezoek onze sponsors!
Meerschman nv
Elisabethlaan, 201
9400 Ninove

 

 

Bezoek onze sponsors!
Zakenkantoor Krikilion-Van Belle
Statiestraat, 92
1570 Tollembeek

 

 

Bezoek onze sponsors!
Amplifon Hoorcentrum
Biezenstraat, 5
9400 Ninove

 

 

Bezoek onze sponsors!
Architectenburo
Stef Van den Haute BVBA

Hemelrijk, 96
9402 Meerbeke

 

 

Betonwerken
De Groote Nico BVBA

Neuringen, 48
9400 Ninove (Denderwindeke)
054 32 34 51

 

 

Vloer- en wandbekleding
De Pauw Marnix BVBA

Edingsesteenweg 215
9400 Ninove (Denderwindeke)
054 32 22 06

 

 

Bezoek onze sponsors!
Garage De Smet BVBA
Leopoldlaan, 126-130
9400 Ninove

 

 

Bezoek onze sponsors!
brood & zo
Ternat, 255
9402 Meerbeke

 

 

Bezoek onze sponsors!
Brandstoffen De Graeve
tankstation - brandstofleverancier

Stationsstraat, 15
9450 Haaltert

 

 

Bezoek onze sponsors!
Dierenoppas Service
0477/03.48.30

 

 

 

 

U kunt ons kosteloos steunen
door gebruik te maken van onze
Trooper pagina:

 

 

The Desertlions goes Mongolia 2011 - 2012
A daring challenge from Belgium to Mongolia
01-09-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toevoeging van reisverslagen
Beste lezers,

Amai, we hebben na een 'stilte-periode' op vlak van de reisverslagen een aantal berichten doorgekregen.

Blijkbaar is het onze leeuwen gelukt om onderweg internet te vinden om een update te maken van de laatste dagen... en wat voor een verhalen...
Dus jullie zullen moeten teruggaan van dag 13 tot en met dag 18.

Ik heb naar mijn beste vermogen gepoogd de lessen van mijn leermeester, Webbie, in praktijk om te zetten en heb zoveel mogelijk in dezelfde stijl verder gewerkt, dit wil zeggen dat de reisverslagen ook in magentakleur worden weergegeven.

Voor de foto's: klik HIER.

Veel leesgenot.

01-09-2012 om 00:00 geschreven door JP  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 18 - Big Problem!!!!


Reisverslag: Big Problem!!!!!

Toen we deze morgen stapvoets door de modder baanden van de dorpsweg, wisten we nog niet welk onheil er boven ons hoofd hing.

De hemel was grauw en het regende onophoudelijk, was dit een voorteken?

Priscilla reed gezapig de hoofdweg op tot ze plots op een kruispunt niet vooruit wou. De versnellingsbak slipte door en we lieten ons uitbollen .

Met onze beperkte technische informatie van de automatische versnellingsbak, konstateerden we dat het elektrische stuuringsysteem nog werkte en dat het probleem binnenin moest zitten.

Dit soort reparaties kunnen enkel door gespecialiseerde bedrijven uitgevoerd worden. Met andere woorden, we zaten dus gestrand.

We riepen de hulp in van de penzinepomp-bedienden. Niet te verwonderen zeker dat dit een ware volkstoeloop had veroorzaakt en geloof het of niet, na een hondertal telefoontjes, kwam een oude Kamaztruck de parking opgereden die ons naar een nabijgelegen truckstop takelde.

Hier zullen we ons maandag ,samen met de mensen van de werkplaats ,over het probleem buigen. We houden de moed erin en hopen een oplossing te vinden voor onze visums verlopen.

De temperatuur zakte ondertussen tot een 12°C, de parking is één modderpoel en we maken er het beste van en verbroederen met de russische truckers.

01-09-2012 om 00:00 geschreven door JP  


31-08-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 17

19u59 SMS - Vandaag op 500 km gestrand van Ekaterinburg met defecte versnellingsbak. We zijn inmiddels reeds naar de parking getakeld, maandag gaat de garage pas open en kunnen we de diagnose stellen. We gaan morgen een taxi naar een stadje nemen en proberen internet te vinden.

 

31-08-2012 om 00:00 geschreven door JP  


30-08-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 16 - Wind, regen en flikken


Reisverslag wind, regen en flikken

Tijdens de nacht valt de regen met bakken uit de hemel en wanneer we 's morgens onze gordijnen opentrekken merken we dat de zandweg van gisteravond omgetoverd is in één grote modderpoel. Gelukkig slaagden we erin om al glijdend de hoofdweg opnieuw te bereiken.

Net als we de verharde weg terug oprijden zien we een politiekontrole staan en zetten vlug onze lichten aan. Maar het was al te laat, oom agent had gezien dat we zonder lichten reden en fluit ons opzij. Rolling Eyes

Het spelletje kon beginnen . De meeste politieagenten zijn gewoon uit op smeergeld en schrijven slechts zelden effectief een boete uit. Het was deze keer dan ook niet anders.

Na kontrole van de boorddocumenten dreigde hij met "sjtraf" omdat we zonder licht reden en ook omdat Sabine achteraan zonder gordel zat. We slaagden erin ons eruit te praten maar toen merkte hij op dat we geen busrijbewijs hadden ...alweer "sjtraf" (boete) dus. Mad

Nadat we bij hoog en laag beweerden dat ons voertuig géén bus is maar een mobilhome, komen we er als bij wonder zonder betalen vanaf. De politie onze vriend. Laughing Duidelijk misnoegd trekt hij zijn "oversize" kepie over zijn oren en druipt af .

Vandaag trekt het landschap geleidelijk open en maken de bossen plaats voor grasvelden die uitstrekken zover het oog reikt. Op deze open vlaktes beukt de wind ongehinderd in op onze zijflank, waardoor het uiterste concentratie vereist is om onze Priscilla recht op de baan te houden .

Later die dag rijden we door uitgestrekte landbouwgebieden waar voornamelijk graan en zonnebloemen geteeld worden. De zonnebloemen staan er wat triest bij na de zware regenval van verleden nacht .

We worden voor de tweede keer vandaag opzij gezet door de sterke arm der wet en voeren nogmaals ons toneelstukje van de onwetende buitenlander op. Zo glippen we nogmaals door de mazen van het net.

Als we plots op brutale wijze de pas worden afgesneden door één van de roekeloze truckers, beslissen we de hoofdweg te verlaten en via een alternatieve weg onze etappe voor vandaag verder te zetten.

We beseffen goed genoeg dat dit onze gemiddelde snelheid sterk naar omlaag zal halen maar het is wel stukken veiliger dan de befaamde Transsiberian .

Vanaf hier rijden we door idyllische dorpjes met meer pluimvee op straat dan mensen.

Alhoewel de huizen een likje verf kunnen gebruiken, werden ze destijds blijkbaar in bonte kleuren geschilderd en verfraaid met houtsnijwerk en bloemmotieven.

Het is nog steeds een moslim regio en we zien dan ook overal kleine moskees i.p.v. kerken. De wegwijzers zijn allen tweetalig: in Russis cyrillisch en in een ander cyrillisch...

We kunnen de verwonderde blikken al lang niet meer tellen wanneer we met onze oranje bus voorbijrijden. De ruitenwissers draaien op volle toeren, tot ze plots rare kuren krijgen en er uiteindelijk volledig de brui aan geven . De jongens herstellen ze voorlopig zodat we onze rit kunnen verderzetten tot we 's avonds stoppen bij een klein "magazin" voor wat inkopen.

Als we de bazin vragen of we naast haar winkeltje mogen kamperen, vertelt ze trots dat het stukje grond haar eigendom is en dat we daar gerust mogen parkeren.

De straten van het dorpje zijn onverhard en vol kuilen die meer weg hebben van kleine vijvers. Rechtover ons staat een huis dat zo scheefgezakt is dat we niet begrijpen hoe het overeind kan blijven staan.

De lokale jeugd raapt hun moed bij elkaar en komt ons verwelkomen in dun dorpje. Alhoewel ze geen woord engels spreken verstaan we toch dat ze als soldaat gekazerneerd zijn in Siberie maar nu op verlof zijn en dus alle dagen vodka mogen drinken.

Ze bieden aan om samen iets te gaan drinken maar we bedanken hun voor het voorstel en vertellen dat we hier met een missie zijn. We moeten deze bus veilig in Mongolie afleveren zeggen we, ze hebben er begrip voor en wensen ons verder nog een prettige avond.

30-08-2012 om 00:00 geschreven door JP  


29-08-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Artikel in Streekkrant 29/08

 

29-08-2012 om 21:29 geschreven door JP  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mededeling

Sabine laat ons weten dat zij vanaf nu -en tot tegenbericht- enkel te bereiken zijn op dit nummer: +79 197 78 66 28 en dit om de communicatie kosten tussen de teams onderling binnen de perken te houden.

29-08-2012 om 20:23 geschreven door JP  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 15

19:08 SMS - Door een navigatiefout Wink lopen we achter op schema. Opnieuw een dagje adrenaline tussen de russische kamikazepiloten. Morgen richting Perm


Reisverslag

Zoals gepland springen we deze morgen eerst nog even in het lokale Kremlin binnen voor enkele foto's .

Kazan is de regio van de Tataren en daardoor staat er naast een orthodoxe kerk ook een immense moskee binnen de muren van dit bolwerk. Het is met name de moskee die er letterlijk boven uitsteekt.

Het blijkt niet eenvoudig om de stad in de juiste richting te verlaten zonder gedetailleerde kaart. We vragen dan maar hulp van een voorbijganger. Hij biedt aan om met ons mee te rijden en ons op het juiste spoor te zetten. Alhoewel hij al van s'morgens ruikt naar een wodka brouwerij, is hij toch zeer behulpzaam en wenst ons nog een goede reis oostwaarts.

Een tijdje later zijn we het spoor opnieuw bijster. We nemen een lifter onder onze hoede die ons, achteraf gebleken, waarschijnlijk heeft misbegrepen. Het resultaat was dat we volledig de verkeerde kant uitgingenConfused . Gelukkig oriënteren we ons meestal op de zonnestand, zagen we onze blunder tijdig in en maakten rechtsomkeerRazz .

Wegwijzers zijn in deze streek eerder schaars en vaak onduidelijk, de meeste mensen aan wie we de weg vragen, kunnen dan ook helemaal geen kaartlezen.

Hierdoor schieten we vandaag niet echt goed op, Murphy heeft blijkbaar vele troeven voor ons in petto.

Eens terug op de goede baan beleven we opnieuw een stevige adrenalime rush tussen de Russische kamikaze piloten. We zijn dan ook niet verwonderd weer een resem verkeersongevallen te zien. Vooral het ongeval met twee trucks en een totaal vernielde bestelwagen maakt diepe indruk.

Echt veel opgeschoten zijn we niet op het einde van de dag. Toch met Priscilla loopt alles immers weer vlotjes en we zetten dan ook ons kamp op in een zandweg tussen de velden.

Als we nog even zitten na te praten, worden we ineens opgeschrikt door geklop op de ruit van onze bus. We stappen naar buiten op inspectie maar zien niemand in de buurt. Waarschijnlijk enkele kwajongens uit de omtrek die ons even wilden laten schrikken.

Iedereen is doodmoe na een dag intensief rijden onder een hete zomerzon en we vallen dus zonder probleem allen in slaap als een blok. We schieten nog even wakker als onze plaaggeestjes met kluiten aarde tegen onze bus gooien. Door er niet op te reageren druipen ze het even later vanzelf af en kunnen we rustig verder slapen .

29-08-2012 om 00:00 geschreven door JP  


28-08-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 14 - Murphy is back !!!!

21:45 SMS : Na een dag rijden en sleutelen, met Murphie als reisgezel, toch tot in Kazan geraakt. Nu Kazan by Night Cool

Vanaf Moskou wordt voor zo goed als mogelijk de route van de Trans Mongolië Express gevolgd. Wetende dat het eerst volgende reisdoel Barnaul is, waar zij vrienden zullen bezoeken en afhankelijk van de timing waarschijnlijk Gunther het team zal verlaten, kunnen we stellen dat ze nu  ongeveer 1/3 van deze afstand overbrugd hebben.
Ter situering: Moskou - Novgorod - Kazan - Ufa - Ekaterinburg - Omsk - Novosibirsk - Barnaul.

Arrow Noot: ook een Webbie mag al eens op verlof gaan en dat is dan ook precies wat ik ga doen maar helaas, ook ik zal niet altijd over internet kunnen beschikken. Echter, niet getreurd want JP zal mijn taak intussen overnemen en de verslaggeving op deze blog blijven onderhouden als vanouds. Anderzijds, waar mogelijk, zal ik de blog uiteraard ook blijven volgen, als lezer ditmaal. Het kan verkeren ... Surprised.

Verder wil ik bij deze onze Leeuwen en Leeuwinnen nog een voorspoedige verderzetting van hun missie toewensen en tot binnen 14 dagen (of tot op deze blog)!


Reisverslag: Murphy is back !!!!!

Om zeven uur deze morgen is de kok al druk in de weer met het hakken van hout voor zijn bbq. Dat word weer een druk dagje koteletten bakken.

Als dank voor zijn gastvrijheid schenken we hem twee grote parasollen voor zijn terrasje, een cadeau waarmee hij blijkaar zeer tevreden is. Hij geeft ons aanwijzingen naar het dichtsbijzijnde magazijn voor onderdelen van vrachtwagens.

Op de weg daarheen geeft Priscilla er opnieuw de brui aan, maar met wat prutsen komen we gelukkig toch nog tot bestemming. We kopen er o.a wat koperen dichtingen en bouten voor de stabilisatiestang. Met wat inventiviteit en een ijzerzaag toveren we een olieleiding van een russische Kamaztruck om in een mazoutleiding voor onze bus .

Op een gegeven moment komt een onvoorzichtige trucker eveneens de parking opgereden, hij draait wat te kort af en onze achteruitkijkspiegel moet er aan geloven . We vrezen dat er hier nog even over gediscussieerd zal worden, want russische truckers genieten nu eenmaal niet de beste reputatie . Maar verwonderlijk genoeg, biedt de vriendelijke man zijn excuses aan en koopt ons ter plaatse een splinterniewe spiegel. Het kost hem waarschijnlijk een klein weekloon en we voelen ons eigenlijk een beetje schuldig tegenover de arme ziel. we beslisten samen, hem nog iets ter compensatie te schenken, maar ondertussen was hij er alweer vandoor. Het leven op" the Transsiberia" moet nu eenmaal vooruit gaan .

Murphy was blijkbaar goed uitgeslapen want op de weg naar Kazan stonden we ongeveer nog een viertal keer in de berm te sleutelen.

Zo begon het elektroventiel van het stopsysteem opeens een eigen leven te leiden, met alle gevolgen vandien. Dus alles maar afgekoppeld en een noodstopsysteem gemonteerd met een stukje ijzerdraad .

Tijdens de werkzaamheden in het krappe motorkompartiment had de gaskabel ondertussen ook schade opgelopen en stonden we hierdoor ook alweer een uurtje stil op een parking.

De meisjes braken de verveling met wat lezen en Pasca daagde een russische jongen uit voor een vriendschappelijk voetbalmatchje. Gelukkig kon de jongeman na afloop ook lachen met de uitslag Russia-Belgium 1-6. Hadden we het ooit al over girlpower gehad?

De stroomomvormer staakt uiteindelijk ook nog dienst voor vandaag maar gelukkig kan de positieve "vibe " in de groep niet stuk en kunnen we er nog met lachen ook. Het probleem word vlug verholpen met een nieuwe zekering.

Bettina neemt het stuur van de ambulance in handen en we trachten, na alle tegenslagen van vandaag toch nog voor donker Kazan te bereiken.

 

Een man met een scheefgezakt vrachtwagentje, die een nog erbarmelijker vrachtwagentje sleept, deelt al de ganse dag de weg met ons . Zijn reis verloopt al even moeilijk als de onze, en om beurten passeren we elkaar terwijl één van ons staat te sleutelen. Dat schept een band natuurlijk en we voelen ons dan ook niet misbedeeld door het geluk vandaag.

 

Tegen zonsondergang rijden we de rivierdelta van Kazan binnen. Het is een prachtige streek met veel water en ontelbare eilandjes .

Met de bus raken we spijtig genoeg niet door de kleine zandwegjes tot bij het water .

We besluiten de stad binnen te rijden en zien op onze rechterkant de witgekalkte wallen van het kremlin. De hoge minaretten van de moskee steken hoog boven de muren uit en zijn prachtig verlicht, waardoor het geheel een sprookjesachtige uitstraling krijgt. Deze kans kunnen we niet links laten liggen, we plannen morgenvroeg een bezoek aan het indrukwekkend komplex.

Uiteindelijk vinden we een stelplaats op een parking van een verlaten fabrieksgebouw, aan de rand van de stad. We vragen toestemming aan de omwonenden om hier te overnachten en dat mag als we morgen op tijd vertrekken. Ze bellen zelfs een nachtwachter op om onze voertuigen gade te slaan terwijl we nog even de stad intrekken. De man weigert achteraf elke beloming en zegt dit graag uit vriendschap voor ons te hebben gedaan.

28-08-2012 om 00:00 geschreven door JP  


27-08-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 13

21:47 SMS : We zijn op 200Km van Kazan. Deze avond met de bus een beetje panne Sad. De diagnose is al gesteld, morgen wordt ze hersteld.


Reisverslag

De ochtendmist hangt beweegloos over het land wanneer we onze etappe van vandaag starten. De eerste kilometers is het dan ook oppassen geblazen .

Opnieuw zijn we getuigen van enkele vreselijke verkeersongevallen met een motorfiets en enkele auto's. Wijzelf voelen ons wel lekker veilig in onze bus .Vanuit de hoge bestuurderskabine hebben we een goed uitzicht over het verkeer

Gelukkig lost de mist vlug op en komt de zon opnieuw tevoorschijn. Moskou, de tweede mijlpaal in onze reis, ligt nu al een eind achter ons We rijden vanaf nu voor het eerst op de échte Trans Siberain Highway.

 

Deze autosnelweg gaat er prat op de langste weg ter wereld te zijn, maar van snelweg is er hier echter niet veel te bespeuren, we rijden meestal over hobbelige asfalt en slechts sporadisch komen we op een vierwegsbaan van betere kwaliteit.

Ons kompas staat steeds pal Oost en we vorderen langzaam maar zeker richting Siberië.

Het zijn lange opeenvolgende uren achter het stuur, in zeven uur legden we slechts een driehonderdtal kilometers af. We besluiten er nog een paar uurtjes bij te doen voor vandaag.

Terwijl Sabine achteraan aan het kokerellen slaat, studeert Bettina het cyrillische schrift en speelt copiloot voor Gunther en Alain, die om beurten Priscilla bij de teugels nemen.

Het is een land van grote contrasten, in sommige steden zien we moderne gebouwen en immense hypermarkten en enkele honderden kilometers verder kruisen we steden die hoofdzakelijk uit communistische woonkazernes en kleine houten woningen, niet veel groter als het doorsnee belgische tuinhuisje, bestaan.

Het zware verkeer bestaat dan ook uit een mengeling van ouderwetse sovjet vrachtwagens en oversize amerikaanse Peterbuild trucks.

 

In een motel langs de baan trachten we ons migratieformulier te laten afstempelen, in dit land van stempels en papiertjes gaat dit echter niet zonder een ticket van een betaalparking. Dit hebben we natuurlijk niet op zak en dus vragen we aan een parkingwachter hoeveel een overnachtse parkeerbeurt bij hem kost, honderd roebel is het antwoord (2,5€) We kopen een ticket en laten ons hiermee registreren.

De vriendlijke parkingwachter geeft ons nadien het geld terug en we rijden verder richting Kazan. Het landschap wordt glooiender en vanop een heuvelrug hebben we een prachtig panorama over de uitgestrekte bossen en rivier. De wolken hangen als grote proppen dons, hoog tegen de blauwe hemel, we zijn geïmpressoineerd door de uitgesterktheid.

Op wonderbare wijze raken we elke keer door de politie checkpoints zonder opzij geroepen te worden. We wijten het aan het feit dat onze bus precies dezelfde kleur heeft als de voertuigen van de russische staatsdiensten. Hierdoor valt het blijkbaar niet op dat we buitenlanders zijn, en worden we tot nu toe met rust gelaten door de, op roebels verzotte, agenten.

Overal staan er mensen met autopech en stukgereden banden, de meeste mannen zijn hier gelukkig technisch aangelegd en duiken meteen zelf onder de motorkap om hun wagen terug aan de praat te krijgen.

Aan de rechterkant merken we plots een raffinaderij op die de grootte blijkt te hebben van een middelgrote stad, het is een wirwar van schoorstenen, pijpleidingen en gebouwen. De indringende geur en de grote vlammen uit de schoorstenen verraden de aard van het beest.

Alles loopt perfect tot Priscilla ineens vermogen begint te verliezen, ze raakt nog met moeite de volgende heuvel op en dan slaat de motor plots af en bollen we uit in de berm. Hier blijven staan is levensgevaarlijk.

Gelukkig krijgen we haar nog even aan de praat en sukkelen tot bij een klein eethuisje langs de weg. Het is een krammikkig houten hokje met buitenkeuken, op de menu kan je kiezen tussen koteletten en koteletten, we laten de bus even afkoelen en bestellen de specialitiet van het huis, koteletten, enkel te verkrijgen op plastieken bord, met brood.

Er blijkt een luchtlek in de mazoutleidingen ontstaan te zijn, hierdoor kwam er lucht in de pomp en strandden we hier in het bos. Bij de reparatie werkzaamheden merkten de mannen ook op dat er twee dikke bouten van de stabilisatorstang,losgekomen en beschadigd waren. De Transsiberie laat blijkbaar niemand passeren zonder zijn tol te eisen.

De vriendelijke kotelettenbakker nodigde ons uit op zijn kleine truckstop parking te overnachten, en wij boden hem een belgisch pintje aan die nog overgebleven was in onze frigo. Iedereen blij en we gaan tevreden slapen.


27-08-2012 om 00:00 geschreven door JP  







Lokale tijd bij de Desertlions


Inhoud blog
  • Uitnodiging lezing
  • Update Priscilla
  • Priscilla at work!
  • Powerpoint Presentatie inhuldiging Priscilla
  • Mobile Desertlions-Bookhouse
  • Kerstmarkt Pollare
  • Magisch Mongolië
  • Mythisch Rusland
  • Dag 44 - Back to Belgistan
  • Dag 42 - Bookhouse
  • Dag 41 - S.O.S. Kinderdorpen.
  • Dag 40 - Jengis avenue
  • Dag 39 - Een drukke rustdag
  • Ulaan Baatar
  • Dag 38 - The beast
  • Dag 37 - Moon over Mongolië
  • Dag 36 - Viervoeters en stof
  • Mongolië
  • Dag 35 - Granietsa
  • Dag 34 - The road to Mongolia
  • Dag 33 - Ulan-Ude
  • Dag 32 - Озеро Байкал
  • Dag 31 - Over de top
  • Dag 30 - Friends for life
  • Dag 29 - Happy Bithday!
  • Dag 28 - Children in the dust
  • Dag 27 - A river called Tom
  • dag 26 - Zondag in Siberië
  • Dag 25 - Miljoenen meloenen
  • Dag 24 - Blik op oneindig
  • Dag 23 - Happy faces in Irbit
  • Dag 22 - Afscheid van onze sterke man
  • Dag 21 - Eenbenige wezens
  • Goed nieuws en bijkomende foto's.
  • Dag 20 - Tranen van geluk.
  • Toevoeging van reisverslagen
  • Dag 18 - Big Problem!!!!
  • Dag 17
  • Dag 16 - Wind, regen en flikken
  • Artikel in Streekkrant 29/08
  • Mededeling
  • Dag 15
  • Dag 14 - Murphy is back !!!!
  • Dag 13
  • Dag 12 - Suzdal
  • Dag 11 - Ring around Moscou
  • Dag 10 - Day one in Russia
  • Dag 9 - Russian border, take 3
  • Dag 8 - Russian border, take 2
  • Dag 7 - Russian border
  • Dag 6 - Palusj
  • Dag 5 - Vilkavišks
  • Dag 4 - Vilkaviškis
  • Dag 3 - Warszwada
  • Dag 2 - Polen: pneu crevéé
  • Dag 1 - Verre horizonten ...
  • Startschot
  • Eindstand individuele sponsoring 2012
  • Priscilla
  • Nieuw rubber!
  • Laatste zware klussen!
  • Ambulante zorgen part 2
  • From trial and error to succes
  • Vertrek : uitnodiging
  • Nog 30 dagen te gaan!!
  • Girlpower op zijn best!
  • Route perikelen
  • Benefiet d'Ieteren
  • Benefiet hockeytoernooi
  • Druk, druk, druk ...
  • Driver's seat
  • Keukens Muile
  • Wrecking crew
  • Ambulante zorgen
  • Air-bus
  • Extra Girlpower!
  • Winnaars tombola
  • Eetfestijn: terugblik
  • Persartikel in het Nieuwsblad
  • Girlpower
  • Het was er boenk op!
  • 3de groot eetfestijn!
  • Primavera (kevertreffen)
  • Een bus, het is eens iets anders
  • Mongolië Express
  • Bus meubilair
  • GO HELP Londen
  • Keuring materieel
  • Party-bus blijkt daverend succes op kerstmarkt Pollare en Ninove
  • Klusjesdag!
  • Kerstmarkt te Pollare & Ninove
  • De desertlions nemen ... DE BUS?!?
  • Proficiat!

    Archief per week
  • 19/03-25/03 2018
  • 24/10-30/10 2016
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 05/11-11/11 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 10/10-16/10 2011

    Blog als favoriet !

    Zoeken in blog




    Forum / Gastenboek
    Wilt u een bericht nalaten of in contact treden met onze Leeuwen, klik dan HIER.


    Hoofdpunten blog desertlions2
  • Uitnodiging lezing
  • Einde missie = start nieuwe missie
  • Dr Robert Shenk.
  • Filmavond 30/4/2011
  • Film, spectaculaire foto's en een sterk verhaal!
  • Aanvulling reisverslagen.
  • The Lions return!
  • Dag 52 : Mongolië - België
  • Dag 51 : Mongolië - SOS Kinderdorpen
  • Dag 50 : Mongolië - SOS Kinderdorpen



    Weersverwachtingen

    België

    Mongolië


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs