U kunt ons kosteloos steunen door gebruik te maken van onze Trooper pagina:
The Desertlions goes Mongolia 2011 - 2012
A daring challenge from Belgium to Mongolia
12-03-2012
Het was er boenk op!
Ook het wortelmanneke, het legendarische icoon van de Ninovieters, werd bereid gevonden de vlotte samenwerking tussen de Desertlions en de Flying Hermans te illustreren
In het Ninoofse dialect zeggen ze: "het was er boenk op!!"
waarmee de Ninovieters aangeven dat het een zeer geslaagd evenement was
en dat was ook!! Het goede weer, de alom tegenwoordige retro-sfeer, de
gezamenlijke stand van de Desertlions en de Flying Hermans, én jullie
talrijke aanwezigheid maakten dat we de editie 2012 niet snel zullen
vergeten.
De dag begon al vroeg met het opbouwen van de stand, de aanvoer en het opstellen van de geshowde caféracers (motoren) van de Flying Hermans én uiteraard het aanvoeren en koelen van de catering. Al snel werd de grijze mist doorpriemt door de eerste zonnestralen, een voorbode van wat de eerste echte lentedag van het jaar zou worden. En dat hebben we geweten ...
Reeds van kort na het middaguur werd het een drukte vanjewelste en werd het een gewurm om een glimp van de prachtig glimmende caféracers, die steeds maar in aantal toenamen, op te vangen. Van caféracers naar Mongoolse straatkinderen bleek maar een kleine stap te zijn of, hoe twee verschillende projecten hand in hand kunnen gaan. De delegatie Engelse Desertlions fans die speciaal voor de
gelegenheid eventjeshet kanaal overstaken, ontroerend ons door onze jerrycan eens flink te doen rinkelen. De gezellige drukte bleef aanhouden tot zonsondergang waarna het tijd was om alle materiaal opnieuw huiswaarts te voeren. Een drukke en vermoeiende dag maar zo willen we er nog wel een paar beleven ...
... werd het een gewurm om een glimp van de prachtig glimmende caféracers op te vangen ...
Aan alle vrienden, sympathisanten en toevallige aanwezigen: van harte bedankt voor jullie aanwezigheid, de gezellige babbels en jullie steun!!
Volgende publieke optreden is ons eetfestijn (zie bericht hieronder). Tot dan?
12-03-2012 om 00:00
geschreven door Webbie
09-03-2012
3de groot eetfestijn!
Op Zondag 1 april 2012 organiseren de Desertlions hun 3de groot eetfestijn ten voordele van de straatkinderen in Mongolië.
Steak, natuur, provencaals of champignons 14
zalm op normandische wijze 14
kindermenu; gehaktballetjes met tomatensaus 8
Alles geserveerd met frietjes
doorlopend van 11.30 tot 18u
in de parochiezaal Bokkendries 9, te Denderwindeke
Iedereen van harte welkom
Kaarten aan 2 te bekomen bij Alain, Sabine of Gunther
09-03-2012 om 00:00
geschreven door Webbie
07-03-2012
Primavera (kevertreffen)
Beste vrienden en sympathisanten, Op zaterdag 10 en zondag 11 maart is het naar jaarlijkse traditie het lente-opendeur-weekend met kevertreffen in de Ninoofse binnenstad. Met 750 VW's (kevers en VW busjes) en een paar duizend bezoekers in de editie 2011 beslist een aanrader!
En sinds 2007, al even traditiegetrouw, zullen ook de Desertlions opnieuw op post zijn op zondag voor een gezellige babbel, een natje en een droogje. Misschien zal u dit jaar even moeten zoeken want onze traditionele stand wordt uiteraard vervangen door onze bus. Als zoektip kunnen we u alvast verklappen dat we misschien toch wat uit de toon zullen vallen want het is géén VW-busje ...
Afspraak op zondag 11 maart?
07-03-2012 om 00:00
geschreven door Webbie
01-03-2012
Een bus, het is eens iets anders
Voor de bus fanaten onder ons, en met dank aan vzw Nostalbus voor de historiek, hieronder een aantal specificaties van onze bus. Dat dit busje zelfs onze doorgewinterde leeuwen al eens voor problemen stelt -probeer maar eens een band te verwisselen- is niet echt te verwonderen gezien onderstaande karakteristieken:
Technische info
Historiek
Chassis : Jonckheere MOL Eagle M31
01.1982 : NMVB nr 5736 ABB-464
Motor : Mercedes OM407h 11.410cc !! (200kW)
07.1991 : De Lijn nr 5736 ABB-464
Lengte : 11,830 m
05.2001 : vzw Zonnestraal
Breedte : 2,480 m
03.2012 : Desertlions
As afstand : 5,500 m
Gewicht (tara): 16.500kg!!
Plaatsen zit/totaal : 39/90
01-03-2012 om 00:00
geschreven door Webbie
25-02-2012
Mongolië Express
Waar onze bus -gekend onder het nummer 5736- voorheen deel uitmaakte van een unieke reeks bussen die in Oost-Vlaanderen in dienst gesteld was, en waar hij tot eind 2000 bleef rijden in het Gentse (o.a. Nevele, lijn 706; Gent-Zelzate, lijn 55), werd vandaag zijn bestemming gewijzigd naar "Ninove - Mongolië" wat onze bus meteen nog een beetje herkenbaarder maakt.
Voor de bestickering werd gekozen voor, hoe kan het ook anders, de kleuren van Mongolië zijnde rood, blauw en geel. In de zone van het lijnnummer werd het embleem van Mongolië geplaatst met de tekst "Ninove - Mongolië" en dit zowel voor de voor- als achterkant. Op de zijkant werd geopteerd voor de Mongoolse vlag met als lijnnummer het wapenschild van Mongolië en de tekst "Mongolië Express". Met onze speciale dank aan Dirk Goemaere voor de deskundige aanmaak en plaatsing!
Meer foto's over de bestickering kunt u HIER bekijken.
25-02-2012 om 00:00
geschreven door Webbie
14-02-2012
Bus meubilair
We kochten onze bus destijds zonder banken, maar omdat het de bedoeling is dat hij later in Mongolië terug dienst zal doen als lijnbus werd er een speurtocht georganiseerd achter een origineel interieur.
Na een zoektocht tot in de kleinste hoekjes van ons Belgenlandje werd er ten slotte een donor bus op de kop getikt. En gelukkig bleken de zetels perfect te passen in onze desertbus.
Na een dagje sleutelen met verenigde kracht, keerden we met een karrenvracht banken naar huis terug waar alles mooi gedemonteerd werd zodat ze net voor ons vertrek gestapeld kunnen worden. Eens in Ulaanbataar aangekomen zullen alle banken terug ingebouwd worden zodat de bus aan zijn tweede leven kan beginnen aan de andere kant van de wereld.
Ondertussen komt iedereen aandraven met zowat van alles waarvan ze denken dat het bruikbaar is voor de inrichting. De mooie radio die we van Joris kregen is ondertussen ook al ingebouwd om voor wat verstrooiing te zorgen tijdens de eindeloze uurtjes die ons nog te wachten staan achter het immense stuur.