Inhoud blog
  • 30 juni 2015 - Einde schooljaar
  • 30 juni 2015 - Chapeau
  • 29 juni 2015 - Boekpresentaties
  • 26 juni 2015 - Storyboard stellen L6
  • 26 juni 2015 - Barbecue!
  • 25 juni 2015 - Met marionet voorlezen bij de kleuters
  • 25 juni 2015 - Groepswerk ruimte
  • 24 juni 2015 - Maquette
  • 23 juni 2015 - Muziekinstrumenten
  • 17 juni 2015 - Spreken en Luisteren
  • 10 juni 2015 - Bibliodrama Pinksteren
  • 5 juni 2015 - Waterspelen
  • 2 juni 2015 - Poppensnijder in de klas
  • 20 mei 2015 - Lentecanon
  • 29 mei 2015 - Maandkalender juni 2015
  • 29 april 2015 - WO/Actua B: groep 11
  • 23 april 2015 - Sportdag deel 2: namiddag zwemmen
  • 23 april 2015 - Sportdag deel 1: voormiddag.
  • 22 april 2015 - MUZO: muziek en drama: nonsensliedjes
  • 22 april 2015 - MUZO/Taal: reclame L6
    Zoeken in blog

    Derde graad Het Keur

    12-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.12 februari 2015 - MUZO: Olga
    Kennen jullie het verhaal van Olga en de oude Rus? Ze was uiteindelijk verliefd op Iwan... Luister maar naar wat we te vertellen... euh... te zingen hebben.











    12-02-2015 om 21:09 geschreven door Meester Jan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    11-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.11 februari 2015 - ACTUA B groep 3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit duo speelde heel vlot op elkaar in en durfde te improviseren in het spel en bij de woordverklaring.










    Bijlagen:
    https://plus.google.com/u/0/photos/112646588608804850075/albums/6115027825540241777   

    11-02-2015 om 00:00 geschreven door Meester Jan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-02-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.4 februari 2015 - ACTUA 2: groep 2
    'k Zag 2 beren... euh, meisjes, die de actualiteit presenteerden. En ze deden dat met veel plezier.











    04-02-2015 om 00:00 geschreven door Meester Jan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 januari 2015 - ACTUA B - groep 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Met een duo zesdes, zijn we goed van start gegaan! Er komt nu wat meer techniek en présence aan te pas Sommige foto's zijn wat bewogen, maar dankzij de filmpjes krijg je toch een goede indruk van de capaciteiten van onze nieuwsankers.













    Bijlagen:
    https://plus.google.com/u/0/photos/112646588608804850075/albums/6109654836015651729   

    28-01-2015 om 00:00 geschreven door Meester Jan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.23 januari 2015 - Tentoonstelling
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De juf leert ons aan de hand van de namen van componisten een ritmische partituur lezen. Daarna mogen we er zelf ééntje ontwerpen. Vervolgens verdelen we ons in groepen en werken rond 1 componist. Bij meester Ben presenteren we wat we te weten gekomen zijn over onze muziekschrijver. Dat is zó interessant dat we vergeten te filmen en vergeten foto's te nemen.
    Nu we de klassieke muziek wat beter hebben leren kennen, mogen we in de containerklas op een blad op de grond met onze handen schilderen. Eerst met warme kleuren en daarna met koude kleuren. Het ziet er best vreemd uit!
    Maar dat verdwijnt al snel als we een zwarte kader, een passe-partout, rond ons werk maken. Het beginnen nu stilaan echte kunstwerken te worden en hoe meer we er naar kijken, hoe meer we er in zien en er bij voelen. Een gepaste naam vinden, is voor de ene dan ook al wat makkelijker dan voor de andere.
    Uiteindelijk hebben de vijfdes voor een knappe uitnodiging gezorgd zodat onze medeleerlingen en ouders kunnen komen kijken naar wat we gemaakt hebben. We zijn verrast en ook wel fier over de commentaren die we krijgen. Sommige kinderen steken meteen van wal om uitleg te geven, anderen zijn wat verlegen. Maar al bij al was dit een complete ervaring!

    Bijlagen:
    Alternatieve muzieknotatie Bach kwartnoot.doc (315 KB)   
    Alternatieve muzieknotatie Beethoven twee achtste noten en kwartnoot.doc (133 KB)   
    Alternatieve muzieknotatie Mozart twee achtste noten.doc (185.5 KB)   
    Alternatieve muzieknotatie Vivaldi kwartnoot en twee achtste noten.doc (64 KB)   
    https://plus.google.com/photos/113610629477822902045/albums/6108371496321706353   
    https://plus.google.com/u/0/photos/112646588608804850075/albums/6108359448427759969   

    23-01-2015 om 00:00 geschreven door Meester Jan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 januari 2015 - Dichter Geert De Kockere
    "Ik heb nooit echt graag boeken gelezen." Meteen zijn we aandachtig, want dat is toch wel een beetje vreemd: een dichter/schrijver die niet van lezen houdt...

    Daarna opent Geert De Kockere een oud boek. Enkele eieren komen te voorschijn: zij stellen zijn ideeën voor. Net als een kip die moet broeden om een ei te laten uitkomen, zo moet een auteur broeden op zijn ideeën voor hij een gedicht schrijft.

    "Gedichten zijn gedachten die dicht bij elkaar staan."

    Het volgende boek zou mooi moeten zijn, maar alle bladzijden zijn leeg. Plots valt er een brilletje uit. Een bril om de 'normale' dingen op een andere manier te zien.

    Als laatste moet een gedicht vooral verrassend zijn: het boek gaat niet op de reguliere manier open, maar de rug schuift eruit. En dan klinkt een liedje uit een muziekdoos! Poëzie kan even verrassend zijn door ritme, rijm, een beeld of een zelfverzonnen woord.

    We luisteren met open mond naar de voorbeelden van Geert De Kockere en dan mogen we nog snel onze vragen afvuren. Dit was een flitsend en actief bezoek. DANK U!










    22-01-2015 om 21:38 geschreven door Meester Jan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.22 januari 2015 - Kleutervoorlezen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Genieten

    Bijlagen:
    https://plus.google.com/u/0/photos/112646588608804850075/albums/6107267447952572321   

    22-01-2015 om 21:31 geschreven door Meester Jan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    14-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 januari 2015 - ACTUA groep 11
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het laatste duo van de eerste ronde!














    Bijlagen:
    https://plus.google.com/u/0/photos/112646588608804850075/albums/6104199938406749889   

    14-01-2015 om 15:35 geschreven door Meester Jan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7 januari 2015 - ACTUA groep 10
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het fototoestel deed wat moeilijk, vandaar dat we maar 1 overzichtsfoto hebben, maar het groepje deed het schitterend

    07-01-2015 om 00:00 geschreven door Meester Jan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    05-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5 januari 2015 - praktisch kalender en actua
    In bijlage vinden jullie de kalender voor januari en februari (een papieren versie volgt) alsook de verdeling voor de tweede keer actua.

    Bijlagen:
    Groepsverdeling actualiteit tweede roulatie 2014-2015.doc (36.5 KB)   
    Maandkalender januari en februari 2015.docx (139.4 KB)   

    05-01-2015 om 00:00 geschreven door Meester Jan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 december 2014 - Kerstoptreden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op de algemene website vindt u alle foto's en filmpjes van het kersttoneel van de kleuters en de dans van de eerste graad. Hier vindt u alvast een voorsmaakje met de canon van de derde graad. Luister, kijk en geniet.












    Bijlagen:
    https://plus.google.com/u/0/photos/112646588608804850075/albums/6095651338588832513   

    19-12-2014 om 00:00 geschreven door Meester Jan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 december 2014 - TAAL/MUZO boekpresentaties
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We maken een identiteitskaart van het boek en presenteren het aan de klas aan de hand van enkele vragen. De ene heeft het boek wel of niet uitgelezen om heel verschillende redenen dan de andere.















    Bijlagen:
    https://plus.google.com/photos/112646588608804850075/albums/6094434581323032385   

    17-12-2014 om 00:00 geschreven door Meester Jan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 december 2014 - ACTUA groep 9
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De kerstsfeer dringt ook de actualiteit binnen. De belletjes rinkelen en onze ogen fonkelen













    Bijlagen:
    https://plus.google.com/u/0/photos/112646588608804850075/albums/6094271267229045329   

    17-12-2014 om 00:00 geschreven door Meester Jan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    10-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 december 2014 - ACTUA groep 8
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Originele invalshoek. Goede woordverklaring.















    Bijlagen:
    https://plus.google.com/u/0/photos/112646588608804850075/albums/6091279874161796961   

    10-12-2014 om 19:41 geschreven door Meester Jan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3 december 2014 - actua groep 7
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Waardige opvolgers!








    Bijlagen:
    https://plus.google.com/u/0/photos/112646588608804850075/albums/6088876256765065265   

    03-12-2014 om 00:00 geschreven door Meester Jan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.28 november 2014 - Godsdienst: presentaties groepswerk organisaties
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We maken kennis met organisaties en mensen binnen die organisaties die zich bewogen voelen om zich in te zetten voor een betere wereld en een betere toekomst. We kiezen de vereniging die ons het meeste aanspreekt en binnenkort mag u een actie verwachten.

















    Bijlagen:
    https://plus.google.com/u/0/photos/112646588608804850075/albums/6087551639955564257   

    28-11-2014 om 00:00 geschreven door Meester Jan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    27-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.27 november 2014 - Voorbereiding kleutervoorlezen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Een boek kiezen, het hoofdpersonage bepalen, moeilijke woorden verklaren en passende vragen stellen en alles in functie van het voorlezen dat we binnenkort bij de kleuters gaan doen. Het moeilijkste is misschien nog een spannend begin te bedenken dat de kleintjes meteen aanspreekt. De zesdes zijn goede leermeesters en de vijfdes luisteren aandachtig en werken nieuwsgierig mee. Benieuwd wat dat gaat worden...

    Bijlagen:
    https://plus.google.com/photos/112646588608804850075/albums/6086504111984835409   

    27-11-2014 om 22:42 geschreven door Meester Jan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.26 november 2014 - Actua groep 6
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Met enig uitstel, maar goed uitgevoerd!











    Bijlagen:
    https://plus.google.com/u/0/photos/112646588608804850075/albums/6088875116640371233   

    26-11-2014 om 00:00 geschreven door Meester Jan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 november 2014 - ACTUA: groep 5
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Goed gekozen artikels en beheerst gebracht. Veel complimentjes en hier en daar wat opbouwende kritiek. Zo hoort het!












    Bijlagen:
    https://plus.google.com/u/0/photos/112646588608804850075/albums/6083394158092530033   

    19-11-2014 om 13:49 geschreven door Meester Jan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.18 november 2014 - MUZO: muziek en drama
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In september werkten we rond muziekgenres. We zongen dan ook over pop, rock en disco. Half oktober was het nog zo'n mooi weer dat we dankzij het zonnetje door het raam tegen het einde van de dag moeite hadden om niet te liggen soezen. Vandaar het lied "Slaap". Qua ritme en melodie iets totaal anders. Maar ritme en melodie kunnen ook strijdig zijn met de inhoud van het lied. Een voorbeeld daarvan is "Wat een herrie!" Het is zó leuk om in pyjama of rock-outfit in de klas rond te lopen
























    Bijlagen:
    https://plus.google.com/u/0/photos/112646588608804850075/albums/6083120745096606609   

    18-11-2014 om 20:25 geschreven door Meester Jan  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 28/01-03/02 2013

    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs