In september werkten we rond muziekgenres. We zongen dan ook over pop, rock en disco. Half oktober was het nog zo'n mooi weer dat we dankzij het zonnetje door het raam tegen het einde van de dag moeite hadden om niet te liggen soezen. Vandaar het lied "Slaap". Qua ritme en melodie iets totaal anders. Maar ritme en melodie kunnen ook strijdig zijn met de inhoud van het lied. Een voorbeeld daarvan is "Wat een herrie!" Het is zó leuk om in pyjama of rock-outfit in de klas rond te lopen
Drie leerlingen stelden zich kandidaat, maar uiteindelijk werd Myrthe Roels verkozen tot onze vertegenwoordiger in de kindergemeenteraad. Sander en Chloé zijn haar opvolgers. We wensen Myrthe een vruchtbaar jaar toe en hopen dat zij in haar commissie heel wat kan bereiken.
Misschien een beetje een vreemd thema, maar het groepje heeft er wel helemaal rond gewerkt. Ze gebruikten ook de verschillende media zodat dit een aangename presentatie werd.
Deze ochtend worden we getrakteerd op een heuse regenboog dankzij de opkomende zon en een beetje miezerige regen. Iedereen kijkt hoopvol naar de lucht en sommigen dromen luidop over de pot goud aan het begin en einde van dit kleurenspektakel. We beginnen alleszins opgewekt aan onze schooldag.
Nu de oefenlessen voorbij zijn, mogen we als echte reporters aan de slag. Onze eerste groep bestaat uit 2 geroutineerde zesdes, dus hun presentatie verloopt heel vlot. Zó vlot zelfs dat ze soms wat trager mogen lezen. De verklaring van de moeilijke woorden geven ze als echte profs en de quiz vinden we fantastisch. Het filmen en foto's nemen moet nog wat geoefend worden, maar ook dat komt in orde.
We beleven veel plezier aan het uitbeelden van de bruiloft van Kana, maar ontdekken ook de belangrijke boodschap dat Jezus het oude geloof (water) in een nieuw geloof (wijn) veranderde.
Wie kon, mocht in sportieve kledij naar school komen. Eerst mag iedereen eens per klas op de foto en de sporters worden per graad gefotografeerd. We sturen ze door en wie weet...?
We kiezen elk een favoriet uit het aanbod van gedichten. Vervolgens gaan we in een groepje zitten bij kinderen die dezelfde keuze maakten. Samen bereidden we de presentatie voor.