Na een bibbezoek met de fiets kunnen we aan de slag met ons zelfgekozen boek voor kleutervoorlezen. Gelukkig had juf Marleen enkele tips opgesomd! Voorlezen bij de kleuters is niet alleen fijn voor hen, maar ook heel leerrijk voor ons! Want die kinderen zijn geen poppen en hebben een eigen wil. Ze blijven niet zo lang stilzitten als wij zouden willenÂ… Daarom oefenen we een maand vooraf niet alleen het technisch en expressief lezen, maar leren de juf en de zesdes (die hebben al wat ervaring van vorig schooljaar) ons ook een aantal trucjes om er de aandacht van de kleuters bij te houden. Dankzij een doorschuifsysteem kunnen we ons verhaal meerdere keren vertellen en doen we verschillende ervaringen op. Die schrijven we neer in een verslag met 2 kolommen (positief en negatief). Daaronder noteren we enkele werkpunten voor onszelf, zodat we volgend jaar nog beter voorbereid zijn. De evolutie is nu al te merken. Voor de zesdes was het spijtig genoeg de laatste keerÂ…