Inhoud blog
  • Kikkerklasbelevenissen in juni
  • Pamperwandeling door de kikkerklas
  • Leerlingendag
  • einde schooljaar 2016-2017
  • Op zoek naar nog helpende handen
  • weekoverzicht 26 tot 30 juni
  • Op expeditie
  • Fata Morgana: Sociale vaardigheden op de boerderij
  • Hoe bouw je een stevige constructie?
    Zoeken in blog

    Foto
    vrije basisschool de libel

    12-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weekoverzicht 13 tot 17 maart
    maandag:      dactylo (16.30 uur / Leisele)

    dinsdag:         zwemmen voor de leerlingen van 3, 4, Beveren en Izenberge
                           bezoek aan de Brouckmolen in Beveren (oudste kleuters Beveren)

    woensdag:      Juf Stefanie is vandaag op bijscholing. Juf Daphné komt haar deze morgen vervangen.

    donderdag:     De leerlingen van 3 + 4 helpen deze middag mee aan de zwerfvuilactie (graag wat vuile kledij voorzien).

    vrijdag:          inleefatelier te Roeselare (leerlingen 5 + 6)

    zondag:          instapviering eerste communie (Stavele / 11.00 uur)

    Juf Willeke zal de volgende twee weken afwezig zijn. 
    Zij wordt vervangen door meester Mathijs.



    11-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weekmenu 13/03/2017-17/03/2017

    Maandag 13/03/17

    Boerensoep
    Bolognaise
    Geraspte kaas
    Spaghetti

    Dinsdag 14/03/17

    Tomatensoep
    Visfilet mosterdsaus
    Gestoofde wortelschijfjes
    Puree

    Donderdag 16/03/17

    Groentesoep
    Gevogeltemignonette
    Kruidenroom
    Prinsessenbonen
    Gekookte aardappelen

    Vrijdag 17/03/17

    Wortelsoep
    Varkensgebraad Prince Orloff
    Erwtjes
    Gekookte aardappelen


    09-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE GRUFFALO
    Geen vliegtuig en geen vogel


    Is het een vliegtuig, is het een vogel? Nee, dat is het niet ... Het is de ... GRUFFALO!!!

    Juf Sandra en de kleuters van de kikkerklas










    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPvang
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Carnaval

     

    Ook in de opvang zijn ze druk bezig met carnaval. Deze prachtige tekening is één van de bewijzen.

     


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lego en Mega 3de graad

    LEGO WeDO 

     

    In het vti kon de derde graad met de LEGO Education WeDo constructieset eenvoudige modellen bouwen en deze programmeren via de computer. De set bevatte meer dan 150 onderdelen waaronder een motor, bewegingsensoren, kantelsensoren en de LEGO USB hub. Vanuit eenvoudige opdrachten konden de leerlingen meer ingewikkelde projecten bouwen en programmeren.

    Een toffe activiteit!

     

     

    Foto’s in map 170220: lego


    Het vormingspakket M.E.G.A. (Mijn Eigen Goed Antwoord) is een project dat is afgestemd op de leerlingen van het vijfde en zesde leerjaar. Zij staan immers nog open voor  het aanleren van goede attitudes. De leerlingen worden gedurende 10 lessen getraind om zich niet te laten meeslepen met alles wat te maken heeft met drugs, alcohol, ongezonde voeding enzovoort. Ze leren neen te zeggen tegen groepsdruk. Drie lessen worden gegeven door de politie.

    Ze ontvangen ook een diploma!

    INHOUD

    De inhoud van het M.E.G.A.-project wordt opgehangen aan 10 “kapstokken”

     (Introductiesessie). Les 0 – M.E.G.A.MAX

    • Les  1 - AFSPRAAK OF RUZIE
      (Wensen en afspraken. Ruzie en agressief zijn. Stop-teken).
    • Les  2 - MOOI VANBINNEN
      (Klas voor de spiegel. Iets positiefs zeggen. Zelfbeeld en risicogedrag).
    • Les  3 - GOED - BETER - BEST
      (Niet verlegen zijn. Assertief antwoorden. Assertief NEEN zeggen).
    • Les  4 - MIJN EIGEN GOED ANTWOORD
      (Snoepje? Zachte druk en harde druk. Invloed op je beslissingen).
    • Les  5 - WANNEER GA JIJ TE VER
      (Een risico zien. Een risico inschatten, voorkomen of plannen... beheersen).
    • Les  6 - COOL OF FOUTE BOEL
      (Effecten van drugs. Soorten drugs, alcohol, roken... Alternatieven).
    • Les  7 - MEGAVEILIG!
      (Veiligheidsdiensten. Wie zijn ze? Wat doen ze? Telefoonnummers... Oproepen).
    • Les  8 - RECLAME! FABEL OF FEIT?
      Koop mij! Antwoorden bespreken. Verkopers kritisch bekeken).
    • Les  9 - STRESS?!
      (Stressballen. Alledaagse en bijzondere oorzaken. Omgaan met stress).
    • Les 10 - DIT IS MEGA!
      (Wat hebben wij geleerd? Alternatieven. MEGA-woordpuzzel. Diploma's).
    • De M.E.G.A.-fuif...

    Om het M.E.G.A.-project op een ludieke wijze af te sluiten wordt er een “ECHTE” M.E.G.A.-fuif georganiseerd met alles erop en eraan.
    De bedoeling hiervan is de leerlingen te laten ervaren dat men ook in staat is plezier te maken en zich goed in zijn vel te voelen zonder dat daarvoor verslavende genotsmiddelen nodig zijn.  De fuif heeft een belangrijke voorbeeldfunctie.


    foto's










    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29/3/2017 SUPERVLIEGDAG
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Uitnodiging voor alle mama's en papa's van de Leiselse kleuterklassen


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alles met de bal in Poperinge. Tweede graad Leisele

    2 uur lang sporten met in ieder spel hetzelfde maar toch zo verschillende voorwerp.  Van klein tot super groot, van zacht tot wat harder, van snel tot traag, …

     

      De sportzaal was onderverdeeld in 3 delen.

    • een ballenmarkt die de leerlingen doorlopen in circuitvorm

    Heb jij al eens gehoord van stampplanken, moonhoppen of monofling?

    • ballenestafettes waarbij de leerlingen met elkaar spelen

    Hier deden we spelletjes met de reuzenbal, reflexbal, ….

    • ploegspelen waarbij de leerlingen 'samen' tegen elkaar spelen

    En voor één keer was dit niet voetbal maar deden we Tchoukbal, poull-ball en gouret.

    Dat de tijd voorbijgevlogen was voor we er erg in hadden moeten we waarschijnlijk niet vertellen!


    Foto's


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleuters Beveren
    Welkom aan onze nieuwe peuter (kleuterklas Beveren)
    Welkom Axel in onze klas.
    Ondertussen heb je al helemaal je draai gevonden in onze kleuterklas!

    (zie map welkom Axel)

    De dokter (kleuterklas Beveren)

    Nellie onze klaspop kreeg een dokterstas.  Wat zit er daar allemaal in?
    Cezar is ziek.  Wat zou er met hem toch zijn?  
    Samen op bezoek bij de dokter (tante van Tim).
    Gelukkig kon dokter Tine snel vinden wat er scheelde met Cezar.

    Bedankt voor het leerrijke bezoekje!

    (zie map de dokter)






    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grootoudersfeest in Izenberge
    Grootoudersfeest in Izenberge

    zingen, dansen, 
    samen spelen, lachen, genieten, lekkere taart eten...
     
    Het was een gezellige namiddag voor groot en klein.

    (klik hier voor alle foto's)







    08-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.grootouderfeest Beveren

    Op donderdagnamiddag 23 februari werd de zaal in Beveren omgetoverd tot een gezellige tipi. Er kwamen immers (over)grootouders van kleine indianen op bezoek! 

    De kinderen zorgden voor hun typische indianenkleren en gaven het beste van henzelf op het podium.

    De grootouders en overgrootouders genoten van het verhaal en de dansjes die de kinderen brachten.

    Daarna mocht iedereen aanschuiven voor een lekker dessertbuffet.

    Dank aan de ouders die zorgden voor de lekkere zoetigheden en de vele helpende handen om van dit feest een topper te maken!


    DSC_1097.JPG


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw bord in 5 + 6
    De leerlingen en leerkrachten van de derde graad zijn heel blij met het nieuwe bord in hun klas.
    Het bord kwam er dankzij de sponsoring door de vriendenkring Leisele - Izenberge.
    Met het nieuwe bord kunnen de leerkrachten foto's, prenten, filmpjes en geluiden in hun lessen integreren.
    Alle toepassingen die je normaal met een computer kan uitvoeren, zijn vanaf nu ook mogelijk met dit nieuwe bord.

    Heel hartelijk bedankt, vriendenkring!











    Archief per week
  • 21/08-27/08 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 31/03-06/04 2008

    Blog als favoriet !


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van onze school


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs