Inhoud blog
  • Kikkerklasbelevenissen in juni
  • Pamperwandeling door de kikkerklas
  • Leerlingendag
  • einde schooljaar 2016-2017
  • Op zoek naar nog helpende handen
  • weekoverzicht 26 tot 30 juni
  • Op expeditie
  • Fata Morgana: Sociale vaardigheden op de boerderij
  • Hoe bouw je een stevige constructie?
    Zoeken in blog

    Foto
    vrije basisschool de libel

    19-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weekoverzicht 20 tot 24 oktober
    maandag:         vrijaf voor alle kinderen (pedagogische werkdag voor de leerkrachten)

    dinsdag:           zwemmen voor alle leerlingen van Beveren, Izenberge en 5 + 6 van Leisele
                             Juf Martine en juf Mariëtte komen een herfstbloemstukje maken met de kleuters van Beveren.

    woensdag:        De leerlingen van het lager van Izenberge gaan op leeruitstap naar het Eversambos.
                                    Laarzen en regenjas niet vergeten!
                             De oudste kleuters van Leisele bezoeken de houtzagerij.

    vrijdag:             De leerlingen van het eerste leerjaar van Leisele gaan op leerwandeling naar het kerkhof.
                              heksenfeest voor alle kinderen van Beveren

    De leerlingen van Beveren leren deze week over de herfst (tweede leerjaar) en het licht (derde leerjaar).

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maaltijden 21 - 24 oktober
    maandag  20/10/2014 dinsdag  21/10/2014 donderdag  23/10/2014 vrijdag  24/10/2014
                       
    Tomatengroentesoep                      
    Visfilet in brévalsaus                  
    Wortelstamppot                          
    Pompoensoep met heksenhaar              
    Oogballen in bloederige saus            
    met krulslakken                        
    Seizoensoep                             
    Gevogeltemignonette                     
    Veenbessensaus
    Bloemkool                               
    Gekookte aardappelen                    


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kasteel Beauvoorde
    Dinsdag kregen we een rondleiding in het kasteel van Beauvoorde. 
    Eerst mochten we ons verkleden. We werden architect, wasmeid, tuinman, sleutelbewaarder, ...
    Daarna konden we op verkenning doorheen het kasteel. De gouvernante gaf ons heel wat informatie en een aantal leuke opdrachten. Op de laatste vraag - 'Zou je willen wonen in een kasteel?' - was het antwoord overtuigend. JA!











    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag van de jeugdbeweging in Izenberge!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen  

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdagmiddag = muziek = zingen & dansen !
     






















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag van de Jeugdbeweging
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muzische les tweede graad Leisele
      


















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Curieuzeneuzen (Beveren)
     Tijdens ons thema 'Curieuzeneuzen' gingen we niet alleen op zoektocht in onze klas en school.
    We oefenden ook het strikken van onze veters. Geen makkelijke opdracht, maar met een versje en schoenen in alle vormen en maten, is het ons gelukt! We namen dan ook allemaal vol trots ons strikdiploma in ontvangst!
    Maar dit was niet de enige keer dat we de handen uit de mouwen staken tijdens ons thema 'Curieuzeneuzen'. Met z'n allen mochten we ook een letterplank maken. Met hamer en spijkers aan de slag gaan, dat zagen wij wel zitten! Daarom maakten we geen letterplank, maar een naamplank!














    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TANDEMLEZEN (tweede en derde graad)
    We zijn terug van start gegaan met het ‘tandemleesprogramma’.
    Hierbij leest een kind van de derde graad samen met een kind van de tweede
    graad. (Dit jaar ook een groepje van een leerling van het vierde leerjaar
    met een leerling van het derde leerjaar, omdat er in het vijfde en zesde
    minder leerlingen zitten)
    Wanneer niveau 9 nog niet bereikt is, oefent het kind één niveau hoger dan
    het eigen niveau.

    De bedoeling van dit programma is om de leesvaardigheden van de beide
    leeftijdsgroepen te verbeteren.

    •       Voor de kinderen van de tweede graad gebeurt dit doordat ze een
    begeleiding krijgen waarin ze aangemoedigd en gecorrigeerd worden op vooraf
    getrainde wijze, onder toezicht van een leerkracht.
    •       De kinderen van de derde graad hebben ook voordeel bij dit systeem:
    het werkt bijzonder motiverend omdat ze daadwerkelijk verantwoordelijkheid
    krijgen en verplicht worden stipt en nauwkeurig te werken. Uit onderzoeken
    blijkt dat ook deze kinderen een opmerkelijke leerwinst realiseren.

    Na 5 maal te hebben gelezen, krijgt uw kind (als het iedere leesbeurt naar
    behoren heeft uitgevoerd) een rapportje als beloning.

    Voor foto’s van alle groepjes: zie website














    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkeerspark

    Vrijdagvoormiddag gingen we met het 4de leerjaar naar het verkeerspark van de politie.
    Eerst herhaalde de agente nog eens wat we allemaal moeten weten vooraleer we de straat op kunnen.
    Daarna kregen we nog een 10-tal vraagjes in een quiz. Het waren geen makkelijke vragen, maar we wisten toch heel wat antwoorden!
    Pas dan kon het echte werk beginnen en mochten we tonen wat we waard waren op het verkeersparcours. 
    Er stonden heel wat verschillende borden, er waren verschillende wegmarkeringen én de politieagent was er ook nog! Niet makkelijk hoor!

    Het was een erg praktische, leerrijke en fijne voormiddag!

    Dankjewel politie! 

    Meer foto's vind je op de website.













    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Andy Warhol
    Andy  Warhol was een Amerikaans kunstenaar. Hij was een van de bekendste
    kunstenaars in de popart. Warhols beroemdste werken zijn: Marilyn Monroe,
    dollarbiljetten, Elvis Presley, zichzelf,.
    Het vijfde en zesde heeft een schilderij gemaakt van zichzelf naar het
    voorbeeld van Andy Warhol.
















    14-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heksen aan het werk (kleuterklas Beveren)
    In de kleuterklas werkten wij vorige week rond het thema 'Heksje Renata'.
    Samen met Heksje Renata maakten we kennis met allerlei kruiden.
    Als echte kruidenvrouwtjes hebben we geroken, geproefd en heerlijke muntthee gemaakt.
    In een griezelpotje hebben we waterkers gezaaid die moeten we nu elke dag water geven en met een beetje geduld kunnen 
    we deze binnenkort ook proeven.

    Ons poppenhuisje werd een griezelig heksenhuisje en onze winkelhoek een kruidenwinkeltje.
    De heksen vlogen op hun bezem rond in de klas en in de poppenhoek werden heel wat toverdrankjes gebrouwen.
    In de bewegingshoek konden we de blaadjes vegen met een bezem en in de zandbak konden we potjes van kruiden vullen en ledigen.

    De heksjes van Beveren

















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heksenwandeling met Renata Bruggheman: (Beveren)

    Op 10 oktober trokken alle kinderen van Beveren hun laarzen aan voor de heksenwandeling in het bos.
    De heks verwelkomde ons in haar huisje met prachtige muren van bomen en mooi klinkende muziek van ritselende blaadjes en fluitende vogeltjes.  In haar huisje kwamen we een kaboutertje tegen en die liet ons proeven van heerlijke besjes, we maakten een vuurtje om ons op te warmen.  Natuurlijk niet echt want dat mag niet van de boswachter.  Heks Renata toverde snoepjes uit de boom, hollen in de modder vonden wij superleuk.  Als slot deden we samen een heksendans in een heksenkring en mochten we proeven van een heerlijk liefdesdrankje.  Bij het opdrinken van dit drankje moesten we denken aan iemand die we heel graag zien.  Aan wie we dachten, dat zullen we niet verklappen dat blijft ons geheimpje.


    Bedankt aan de vriendenkring van Beveren voor de sponsoring van onze gids!




















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oversteektraining
    Oversteektraining voor de leerlingen van de tweede graad.


































    Archief per week
  • 21/08-27/08 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 31/03-06/04 2008

    Blog als favoriet !


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van onze school


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs