Inhoud blog
  • Kikkerklasbelevenissen in juni
  • Pamperwandeling door de kikkerklas
  • Leerlingendag
  • einde schooljaar 2016-2017
  • Op zoek naar nog helpende handen
  • weekoverzicht 26 tot 30 juni
  • Op expeditie
  • Fata Morgana: Sociale vaardigheden op de boerderij
  • Hoe bouw je een stevige constructie?
    Zoeken in blog

    Foto
    vrije basisschool de libel

    18-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weekoverzicht 19 tot 23 maart
    maandag:        oudercontact studiekeuze secundair (leerlingen zesde leerjaar)

    dinsdag:          Casinovoorstelling voor de leerlingen van 5 en 6
                            zwemmen voor de leerlingen van 1 tot 4 van Leisele + lager Beveren

    woensdag:         bezoek aan het kakelend kippenmuseum (oudste kleuters Leisele)
                            lentewandeling kleuters Beveren

    donderdag:       gordeldier voor de leerlingen van eerste en tweede leerjaar + oudste kleuters
                             personeelsvergadering (dus geen studie!)
                             vergadering vriendenkring Beveren (18.30 uur)
                             oudercontact kleuters Izenberge (19.00 uur)

    zondag:             tweede instapviering eerste communie (09.30 uur/Leisele)

    17-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kakelend kippenmuseum
    Kleuters van Izenberge een namiddag in het kakelend kippenmuseum.
    Nu weten we alles over de kippen, de hanen en de kuikentjes...















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dode hoek
    dode hoek

    Wat?
    De dode hoek is de zone naast de vrachtwagen waarin de chauffeur je niet kan
    zien. Nog elk jaar gebeuren er fatale ongelukken omdat fietsers zich in de
    dode hoek bevonden. De meeste van de slachtoffers zijn jonge fietsers.

    TIPS die je leven kunnen redden
    . maak altijd oogcontact met de bestuurder;
    . stop nooit onder of ter hoogte van de spiegels;
    . blijf uit de dode hoek;
    . geef veiligheid voorrang, rij niet zomaar een vrachtwagen voorbij;
    . fiets in de kijker (fietsverlichting, heldere kledij.).





















    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cake bakken in de kikkerklas
    Mmmm... wat ruikt het hier lekker

    Vandaag maakten we egeltjescake in de kikkerklas.
    We werkten de voorbije week rond een prentenboek. Bram, het egeltje, wordt uitgenodigd op een feestje.
    En om het thema af te sluiten, vierden wij ook feest.
    We maakten het deeg en staken het in de oven. En wat rook het daar lekker.
    Omdat we één uur moesten wachten tot de cake klaar was, deden we ondertussen de vaat.
    En toen was het zover... de heerlijke geur kreeg ook een gezicht: een goudbruine cake kwam de oven uit.
    Daarna nog versieren met ballonnetjes (druifjes op een tandentokertje) en het feest kon beginnen.

    De hele school genoot mee van de geur ... maar wij kunnen met trots ook laten weten dat het heel lekker smaakte!

    Juf Sandra en de kleuters van de kikkerklas









    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geslaagd schoolfeest te Beveren!
     Smurfenschoolfeest Beveren

    Wij blikken tevreden terug op een geslaagd schoolfeest.
    Hierbij willen we alle smurfjes feliciteren met hun grote inzet
    die ervoor zorgde dat het een spetterend optreden werd!
    Ook een grote dankjewel aan alle helpende leerkrachten en de vriendenkring!

    Geniet hier van enkele sfeerbeelden.
    Voor meer smurfenpret: surf naar www.basislibel.be

    Veel smurfs,
    juf Nancy en juf Stefanie











    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gebed van een kind
    Naar aanleiding van het busongeval maakte één van onze kinderen te Beveren een kort gebed...

    Lieve God,

    Heb je het al gehoord?
    Er is een busongeval gebeurd.
    Zou je goed voor de kinderen willen zorgen?
    Ja, dat zal je wel doen!

    Dankjewel

    (Julie Verhoest)


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 kilometer stappen

    In de volgende lessen meten en metend rekenen komt iets nieuws aan bod.  De kilometer.

     Maar hoe begin je  ½ van een kilometer te berekenen als je eigenlijk niet goed weet wat  1 kilometer precies is? Daarom mochten de leerlingen van het 3e lj. even de benen strekken.  We stapten 1 kilometer,  (en dan natuurlijk nog eentje terug).

     

    Er stond al enkele dagen een raar wiel in de klas, nu was het ogenblik aangebroken om dat meetwiel van dichtbij te bekijken… 

    Algauw kwamen de eerste vaststellingen.  Als we 1 kilometer wandelen, dat is 1000 meter, dan zal  dat metertje dus 1000 keer draaien!  1000, weet je wel hoeveel dat is!

    We spraken af dat we om de 100 meter het meetwiel aan iemand anders zouden doorgeven.

    We rekenden al vlug uit dat zo iedereen aan de beurt zou komen en we nog enkele 100 meters zouden overhebben.

    Nadat we enkele 100 meters met onze neus op de teller hadden gewandeld kwam de volgende opdracht.

    Probeer zo goed mogelijk 100 meter in te schatten.  Sommige leerlingen liepen gewoon zo vlug ze konden ‘100’ meter maar kwamen snel tot de vaststelling dat 100 meter afstappen en tellen toch wel beter lukte.  Gelukkig hadden we nog enkele 100 meters te gaan voor we onze kilometer hadden gestapt. Op het einde van de kilometer waren we allemaal experts in het schatten!  En reken maar dat we niet meer zullen vergeten dat 1 kilometer 1000 meter is!










    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ons lichaam

    Tijdens de eerste les van het thema ‘Ons lichaam’ deed de 2e graad enkele proefjes.  
    De resultaten toonden ons gelijkenissen en verschillen met andere leerlingen uit de klas.




































    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. maaltijden 19 tot 23 maart
    maandag  19/03/2012
    Tomatengroentesoep                     
    Vol-au-vent met champignons            
    Rijst mix                               
    dinsdag  20/03/2012
    Erwtensoep                             
    Cordon bleu                            
    Witte kool                             
    Puree                                   
    donderdag  22/03/2012
    Aspergesoep                            
    Ardens gebraad                         
    Duivelse saus
    Erwtjes                                
    Gekookte aardappelen                    
    vrijdag  23/03/2012
    Seldersoep                             
    Lasagne                                 

    15-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuws van/voor de vormelingen...

    BROEDERLIJK DELEN

    “Laat ze hun plan trekken.

                                    Wij trekken mee”

    De campagne van Broederlijk Delen 2012 richt de aandacht op onrechtvaardige praktijken van mijnbouwbedrijven in Latijns-Amerika.

    Axl Peleman reisde als “trekker” van de campagne naar Guatemala, de mijn vergiftigt er het water die gebruikt wordt door de lokale bevolking en zorgt voor gezondheidsproblemen. Doe mee en maak het verschil in de strijd tegen armoede en onrecht

    Op zaterdag 31 maart trekken de “vormelingen” hun kousen en schoenen uit voor de leukste jogging van Vlaanderen. Zij lopen 1 kilometer en hopen op jullie sponsoring, zo kunnen ze de campagne van Broederlijk Delen steunen.

    Jullie kunnen sponsoren door:

    -        Een bijdrage te geven aan de vormeling die jullie aanspreekt

    -        Een bijdrage mee te geven met jullie kind om het aan een vormeling te geven op 26 maart.

    Hartelijk dank vanwege vormelingen en catechisten


    14-03-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rangoli
    RANGOLI (grondtekeningen uit India)

    Rangoli is een woord uit het Sanskriet dat 'gekleurde' lijnen betekent. Het
    heeft een religieuze en culturele betekenis.
    Vroeger kwamen de rangolifiguren meer voor dan nu. De technieken en de
    verschillende figuren worden van moeder op dochter aangeleerd.
    Indiase vrouwen tekenen prachtige figuren met krijt, rijst of gekleurd
    poeder voor hun deur. Dat betekent dat het huis schoongemaakt is, klaar om
    gasten te ontvangen. De rangolifiguur voor de deur betekent dus evenveel als
    'welkom'.
    Een rangolifiguur staat ook voor geluk. Daarom worden die prachtige figuren
    nog altijd getekend bij grote feesten zoals huwelijken en bij speciale
    gelegenheden.



































    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wonen en leven in India
    Een halve dag wonen en leven in India!

    - Kennis maken met het Zuiden.
    - Proeven van een andere cultuur.




























    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.busongeval
    Directie en leerkrachten van basisschool De Libel willen met dit bericht graag
    hun medeleven betuigen met de leerlingen en leerkrachten van beide getroffen scholen.
    Onze gedachten gaan ook uit naar de ouders, familie en goede vrienden van de overledenen.
    We wensen hen alle sterkte toe.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even knuffelen
    Thema knuffeles , knuffels en poppen bij peuters en 1 ste kleuter Leisele.

    'Knuffelen , knuffelen
    bij mama op schoot.
    En als papa thuis komt,
    knuffelt hij me ook.
    En 's avonds in mijn bedje
    neem ik mijn lieve beer.
    Die knuffel ik tot 's morgens vroeg.
    Dag meneer. '





































    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.citroenlimonade
    Citroenlimonade maken

    Tijdens de godsdienstlessen wordt het project rond Broederlijk Delen uitgewerkt.
    De kleuters en de 1ste graad maken a.d.h.v. foto's kennis met het leven van Yordi.
    Deze week ging Yordi op bezoek bij zijn oma en kreeg daar citroenlimonade.
    Het 2de leerjaar probeerde dit ook te maken en ze vonden het heel lekker.

























    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even binnenglippen bij de 1-2-3-klas te Izenberge
    Even binnenglippen in de 1-2-3 klas te Izenberge.




















    Archief per week
  • 21/08-27/08 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 26/12-01/01 2012
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 31/03-06/04 2008

    Blog als favoriet !


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van onze school


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs